فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وداع پدر شهید عباس بابایی با پیکر فرزندش
🌷سالروز شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی گرامی باد
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز چی شده که ما به این نتیجه رسیدیم که کار مملکت تموم شده؟؟!!
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام حزبالله به ژنرال صهیونیست: شما را از لبنان میبینیم
🔹«ثائر الدر» خبرنگار نزدیک به حزبالله لبنان ویدیوی ۲۰ ثانیهای را از بازدید اخیر هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از مرزها با لبنان منتشر کرد و در توییتی به زبان عبری نوشت: شما را از لبنان میبینیم.
🔹هالوی چهارشنبه از مرزهای لبنان و اراضی اشغالی بازدید کرد.
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
باسمه تعالی
شیّادِ بیسواد از دروغسازانِاجارهایِ من و تو میگوید :
تمام شاهنامه را زیرورو کردم
هیچ اشارهای به حجاب نشده!!!!!
🔹حالا، ۳ تا از دهها مورد را ببینیم و برای دیگران ارسال کنیم تا وجدان جوانانمان را آلوده نکنند:
✅ مورد اول، «تهمینه همسر رستم و مادر سهراب در اولین دیدارش با رستم، خود را چنین معرفی کرده:
کس از پرده بیرون ندیده مرا
نه هرگز کس آوا شنیده مرا
ترا ام کنون گر بخواهی مرا
نبیند جز این مرغ و ماهی مرا
✅ مورد دوم، «شیرین همسر خسرو پرویز، شاهساسانی خود را چنین معرفی میکند:
مرا از هنر موی بُد در نهان
که آن را ندیدی کس اندر جهان
به ایران، که دید از بنه سایهام
مگر سایهی تاج و پیرایهام ...
✅ مورد سوم، گُردیه خواهر بهرام چوبین و یکی از همسران خسرو پرویز وقتی برایدیدنِ برادر، بیرونِخانه میرود
از چادر استفاده میکند :
چو بشنید خواهر کامد ز راه
برادر پر از درد زان رزمگاه
بینداخت آن نامدار افسرش
بیاورد فرمانبری «#چادرش»
بیامد به نزد برادر دمان...
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
اراک: حمله به خانه شهید 😳
دیده ها و این شنیده های پرتکرار امروز را بزارید کنار روایت خلخال زن یهودی!
🔺قبلا هم عرض کرده بودیم که از بخش کمی از توهین به آمرین فیلمبرداری میشه! و هنوز شهر در خواب
🇮🇷نهضت مطالبهگری از مسئولان
#معیشت_حجاب_فضایمجازی
مقابل مجلس شورای اسلامی
هرروز از ۱۰ صبح تا شب
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قاتلهای تروریستی که تقدیر و تکریم میشوند!
🔺 یک سرباز آمریکایی طی یک مصاحبه تلویزیونی به کشتن بیش از ۲۷۴۶ عراقی در عراق بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ اعتراف کرد.
🔸تقریباً به همان تعدادی که در حمله به برجهای دوقلو در نیویورک جان باختند.
👤 مجری از او پرسید چه احساسی دارد و او پاسخ داد:
«احساس من پس از کشتن عراقیها بهتر از احساس من پس از کشتن آهو در ۱۳سالگی است.»
🔸البته نه تحتتعقیب قرار گرفت و نه محاکمه شد. از او تقدیر شد، جایزه و ترفیع گرفت. در مصاحبهها و جلسات حضور پیدا میکرد، اما جزو وحشیهای تروریست طبقهبندی نشد!
🔸فقط تصور کنید اگر به فرض محال، او یک مسلمان بود!
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هندوهای تندرو در حال تخریب منازل مسلمانانی که از دست آنها جان سالم به در بردند
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
♨️آیا آنچنان که برخی رسانهها میگویند " همه مسلمانان جهان" برای امام حسین(ع) اقامه عزا کردند؟
✔️مروری برصفحات برخی چهرههای اهل سنت، نشان میدهد که نه تنها برای شهادت امام حسین (ع) واکنشی نداشتند بلکه دعوت به روزه و بعضا جشن نیز کردهاند.
✅چند روز پیش دکتر عمر سلیمان امام شناخته شده اهل سنت در آمریکای شمالی پیام ویدئویی فوق را به مناسبت آغاز محرم داد و ضمن به اشاره به فضایل ماه محرم و تاکید بر روزه روز عاشورا، هیچ اشارهای به شهادت امامحسین (ع) نکرد.
✔️این کلیپ که در توئیتر توسط یک میلیون نفر دیده شد؛ با چند هزار واکنش منفی از سمت خود اهل سنت و البته شیعیان همراه بود.
✅آقای سید صالح قزوینی رهبر مرکز شیعی مکا سنتر، در توئیتی در تذکر به او نوشت: "پس از کشتن نوه رسول خدا، طبیعیست که گفتمانی را ترویج کنند که جنایت اصلی فراموش شود". این توئیت صدها هزار بار دیده شد.
✔️عبدالوصی از روحانیون نیجریهای نیز در توئیتی نسبتاً پربازدید برش زیر از کتاب فقه اهل سنت را منتشر کرد:
"روزه گرفتن روز عاشورا، نوآوری همان کسانی بود که حسینبنعلی(ع) را کشتند."
✅گفتنیست پس از این واکنشها، عمر سلیمان کامنتهای پستها حول محرم را بالکل بست.
✔️در چند سال گذشته، در برخی کشورهای شمال آفریقا، جشن گرفتن روز عاشورا با عنوان سنتی بومی-دینی، رشد یافته است.
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
195.pdf
208.2K
🔻بیانیه استاد علیدوست در واکنش به سخنان استاد مسعود عالی
دفاعی عقیم و پرهزینه
حکومت علوی: بعثت عدالت
🏷حاشیه
بعد از سخنرانی استاد عالی در حسینیه امام خمینی و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بخشی از آن به درستی به مسئله فساد در حکومت علوی اشاره شده بود، بیانیه تندی از سوی آقای علیدوست صادر شد که واکنشهای متعددی را در پی داشت.
قبل از این نیز او در واکنش به برخی مواضع مشابه بعضی سخنرانان انقلابی، موضعگیری کرده بود.
غیر از آقای علیدوست، آقای #سیدمحمدجواد_علوی_بروجردی نیز در مصاحبه با #مهدی_نصیری، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود.
واقعیت آن است که مسئله وجود کارگزاران فاسد در حکومت علوی امری غیر قابل انکار است و پنهانکاری نسبت به این واقعیت تاریخی، به معنای دفاع از حضرت نیست زیرا بازخوانی برخوردهای محکم ایشان با کارگزاران فاسد در تبیین سیره سیاستورزی معصومانه ایشان کفایت میکند و طرح این موضوع هزینه خاصی هم ندارد و نیاز نیست امثال آقایان علوی بروجردی و علیدوست از این جهت نگران باشند!
اساسا حقایق تاریخی قابل پنهانکاری نیست وانگهی! عصر این گونه پنهانکاری ها هم گذشته است. و از این گذشته، بازخوانی #تجربه_حکمرانی صدر اسلام نه تنها هزینه ندارد بلکه ناگزیر از آنیم تا مشخص شود که مسئله خطیر حکمرانی چه لوازم و صعوبتهایی در پی دارد.
جوابیه استاد عالی به استاد علیدوست
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبربزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند.
رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز(۷۲/۵/۵)
میفرمایند:《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟
در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام.
در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند.
جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!... چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است.
گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!...
آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید.
میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند..
مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است.
در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است.
پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است.
بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوقالذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.)
در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند.
ان السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا
مسعود عالی
۱۴۰۲/۵/۱۴
▪️آخر و عاقبت کسی که برای شهدا و دفاع مقدس می خواند!!!
▪️ثبت نام خانم ها بدحجاب و بی حجاب آوازه خوان برای آواز خوانی با حضور آقای کویتی پور!!!!!
البته کویتی پور از اول هم اتقلابی نبود و این تغییر نگرش از ابتدا وجود داشته و خیلی غیر طبیعی نبود ولی کاش اندک آبرویی که در این راه بدست اورده بود را حفظ می کرد.
▪️خدایا! آخر و عاقبت ما رو ختم به خیر کن....
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کنایه مجری صدا و سیما به آقامیری: چطور تو قضیهی مهسا امینی نگفتی ولی دم داره و باید دادگاه برگزار بشه به بچههای
امام حسین که میرسی...!!!
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این مرد را افشاگریهایش ترور کرد!
🔹 صبحگاه ۱۴ مرداد ۱۳۶۰، صدای جمهوری اسلامی خبر از ترور مردی میدهد که کلیدیترین نقش را در تثبیت و بقای مهمترین اصل قانون اساسی داشت.
🔸 از افشاگری علیه جریان لیبرال، جبهه ملی و نهضت آزادی تا تصویب #اصل_ولایتفقیه و واگذری #فرماندهی_کل_قوا به ولیفقیه در قانون اساسی
🔺 به مناسبت ۱۴ مرداد، سالروز ترور دایرةالمعارف رجال سیاسی ایران، شهید #سید_حسن_آیت
#مستضعفین_تی_وی
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
🔴هشدار به وزیر کشور و استاندار و نماینده ولی فقیه در خوزستان
در شرایطی که کشور نیازمند حفظ آرامش و کنترل امور معیشتی است،
این چنین برخورد خشن نظامی و تعجب برانگیز در اهواز، آن هم بخاطر پروندهای که هنوز تمام زوایای آن شفاف نشده و شبهه دخالتهای ذینفعان در اداره یک میدان تربار وجود دارد، جای تاسف و تعجب و هشدار دارد.
خوب است مسئولان امنیتی، همانقدر که نسبت به تجمع مطالبهگران درمقابل دستگاههای کلان حساسند و بسرعت واکنش نشان میدهند،
درمقابل مسئولان کمتدبیر که برخورد نظامی با یک مسئله حقوقی و اقتصادی میکنند نیز واکنش سریع و قاطع نشان دهد.
______
پ.ن. موضوع میدان تربار اهواز را در سال ۹۹ از طریق سوال از وزیر کشور دنبال کردم و پس از بررسی و تشخیص این وزارتخانه، تقابل با غرفهداران قانونی، منتفی و مسکوت شد. اما ظاهرا ذینفعان همچنان درحال کارند و از مسیر دیگری در پی تعطیل کردن این میدان، و رونق بخشی به منافع خود هستند.
دکتر روح الله ایزدخواه
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
اتفاقی عجیب و قابل تأمل
در شیراز و کرمانشاه
حمله یک مرد و چند زن به خانم محجبه و کتکاری خانم مجبه
نکته
هر دو مرد نیروی فراجا بودند
فاصله هر دو اتفاق هم فقط چند روز
البته با دو یا سه نفر نمیشه کل مجموعه فراجا را زیر سوال برد
👈 از این موضوع من به شدت احساس خطر میکنم
احساس میکنم که این یک توطئه هست و می خواهند در فراجا ایجاد دودستگی کرده و زمینه را برای عدم کارایی موثر فراجا در توطئه و فتنه ماه آینده را ایجاد کنند تا فراجا و نیروهای اطلاعاتی آن را مشغول خود شوند
تا بدین صورت از کارایی فراجا به شدت کاسته شود
و الا امکان اتفاقی در طی چند روز و در دو نقطه دور از هم مثل شیراز و کرمانشاه در کیسِ دقیقاً مشابه هم امکان پذیر نیست
بنابراین فکر می کنم که
یک فونداسیون از پیش طراحی شده برای مهسای جدید باشد
لذا باید مراقب بود
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
حجاب وقار است
متانت است
ارزش گذاری زن است
سنگین شدن کفه ی آبرو و احترام اوست!
#مقام_معظم_رهبری
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
جوابیه جناب آقای احمدحسین شریفی به جناب آقای علیدوست
«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم»
یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بیحجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاهنوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم:
۱.گفتهاند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرتآموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابنهرمه مطالعه کنند»
ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاهنمایی و امیدکُشی و بدبینسازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، میافزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند و چنین وانمود میکنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتواناند، خوب است از کارآمدیهای افتخارآمیز و پیشرفتهای اعجابانگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالتگستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبهای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مهآفرید خسروی و امیرمنصور آریا؛ برخوردهای عبرتآموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و دهها گردنکلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمیآید.
۲.گفتهاند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشهکن کنند»
ای کاش این را هم میافزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غربزده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشهکنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست.
۳.اما عجیبترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانههای خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستیها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند»
درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان میکنم:
أ.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینههای «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کردهاند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کردهاند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایتکار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه میدانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمیدانند، چیست؟
ب.فقیه محترم ما، با بیانی کنایهآلود چنین نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمیکنند! آیا غیر از این است؟! اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار ندادهاند؟ و آیا سکوت، در هنگامهای که همه گرگهای عالم چنگ و دندانهای خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خود صدها هزار شهید است، تیز کردهاند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟
۴.و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه میکند:
«خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش میگیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخهای را که بر آن نشستهاند، به دست اره نسپارند»توصیه نیکویی است که امیدوارم خود ایشان الگوی حکیمانهای از «دفاع درست» از «انقلاب» و «نظام اسلامی»،و بنیانهای انسانشناختی، ارزششناختی،سیاسی و اجتماعی نظام مردمسالاری دینی ارائه دهند.
.
🖌#یادداشت_روز
🔹سکه لایحه عفاف روی دیگری هم دارد! (روزنامه کیهان)
✍ حسین شریعتمداری
1️⃣ نزدیک به ۱۰ ماه از پیدایش پدیده پلشت کشف حجاب میگذرد و متاسفانه در این مدت شاهد مقابله چندانی با آن نبودهایم! انفعال مسئولان محترم در قبال پدیده کشف حجاب در حالی است که به وضوح میدانند، کشف حجاب علاوهبر آنکه حرام شرعی و حرام قانونی است، پدیدهای عفتسوز و خانوادهبرانداز نیز هست از این روی، مقابله جدی با این هنجارشکنی از یکسو برای نجات فریبخوردگان و از سوی دیگر برای پاکسازی جامعه از توطئه بدخواهان، ضروریتر از آن است که تساهل و انفعال در آن جایی داشته باشد. اکنون سؤال این است که انفعال ده ماهه با چه توجیه قانونی و منطقی صورت پذیرفته است؟! و آیا این انفعال در اجرای نص صریح قانون، مصداق روشنی از «ترک فعل» نیست و مرتکبان مشمول بازخواست نمیباشند؟!
2️⃣ انفعال در اجرای قانون و همچنین مقابله با کشفِ حجاب دارای پیامدهای خسارت بارِ ذیل خواهد بود :
اولاً؛ این پدیده عفتسوز را در نگاه افراد فریبخورده (یعنی اکثریت کشف حجابکنندگان) کم اهمیت جلوه میدهد و ادامه آن را بیمانع دانسته و تنها در حد و اندازه یک تخلف جزئی تلقی میکنند (که کردهاند)
ثانیاً؛ سرویسهای اطلاعاتی دشمن را که صحنهگردان اصلی هستند با احساس موفقیت! روبهرو میسازد (که ساخته است)
ثالثاً؛ به این توهم دامن میزند که اگر مقابله با کشف حجاب ضرورت حیاتی داشت، چرا بیش از ده ماه در مقابل آن سکوت کرده و اقدام قابل توجهی انجام ندادهاند و تازه بعد از گذشت ده ماه به فکر مقابله افتادهاند؟!
رابعاً؛ این پرسش را پیش میکشد که مگر برای مقابله با کشف حجاب قانون نداشته و نداریم؟! و اگر این هنجارشکنی در قوانین جاری پیشبینی و جرم تلقی شده، چرا به اجرا در نیامده است؟! ...
🔻ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید:
kayhan.ir/fa/news/270431
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.
🔴 جمعی از خواهران و برادران حوزوی به نیابت از مومنین به بیوت مراجع و آیات عظام قم مراجعه کرده دلنگرانی مردم را نسبت به ولنگاری جامعه و تعلل مسئولان منتقل کرده، استمداد میطلبند.
#کاروان_حریم_معصومه
💠 کانال بصیر
📡 🇮🇷 @BASIR1
.