eitaa logo
بصیر
334 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
6هزار ویدیو
377 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 ایران با اسراییل هم مرز شد ! 🔹 جشن و شادی در باکو بعد از امضای توافقنامه پایان جنگ با پرچمهای ج.آذربایجان،ترکیه و اسرائیل!
✍ دکتر عبدالله گنجی : باید نگران باشیم وحدت و انسجامی که در مقابل آمریکای ترامب داشتیم در مقابل آمریکای بایدن از دست برود و آورده ای هم نداشته باشیم.روحانی دوباره دو پهلوگویی را شروع کرده.ممکن است رئیس جمهور محترم بفرمایند چه فرصتی از طرف مقابل در اختیار ما قرار داده شده که میفرمائید:"هیچ کس حق ندارد فرصت سوزی کند؟"
🛑 یکی از خدمات رضاشاه این بود که این قطعه استراتژیک از خاک ایران به‌نام «قره‌سو» معروف به «آرارات کوچک» رو به آتاترک هبه کرد، تا امروز این منطقه، پل ارتباطی ترکیه به آذربایجان و آسیای مرکزی باشه! 🔹 اصن خاندان پهلوی خیلی خدمت کردن!
⭕️ شهید طهرانی مقدم: فقط انسان های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار میکنند.
🔴 آیا ایران ورود میکند؟ ✍ تقوی نیا : 🔻 منابع خبری از استقرار نزدیک به دو لشگر زرهی و پیاده ارتش ایران در مرز با آذربایجان خبر می دهند. برخی معتقد بودند ایران صرفا برای محکم کاری و امنیت مرزهایش ادوات و واحدهای نظامی را به مناطق نزدیک به محل درگیری منتقل کرده و بعضی دیگر هم بر جدی بودن نظامیان ایرانی برای حراست از سرحدات و احتمال عملیات در عمق خاک آذربایجان خبر می دهند. 🔻اما واقعیت جریان چیست ؟ 🔹ایران از ابتدای بحران قره باغ ضمن اعلام بی طرفی در درگیری ها ، خاک قره باغ را جزئی از آذربایجان دانست لکن نسبت به انتقال گروههای شبه نظامی تکفیری توسط ترکیه به مرزهایش شدیدا حساسیت داشت. 🔹در سفر عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به باکو نیز ، جمهوری اسلامی پیغام تندی به طرف آذربایجانی نسبت به حضور گروههای تروریستی در منطقه قره باغ داد . 🔹ظاهرا دولت علی اف به توصیه اردوغان قصد دارد تکفیری های سوری را در شهرهای متصرفه اسکان داده و تابعیت جمهوری آذربایجان را به آنها عطا کند تا محافظت دائمی از آن مناطق را بر عهده بگیرند. 🔹مورد فوق خط قرمز قطعی جمهوری اسلامی بوده و به هیچ عنوان برای سران تهران حضور دائمی گروههای سلفی - تکفیری در نزدیکی مرزهای ایران پذیرفتنی نیست. 🔹البته ظاهرا الهام علی اف وعده خروج نیروهای تکفیری پس از پایان جنگ را به ایران داده و به همین دلیل مسئولان جمهوری اسلامی فعلا گزینه صبر را انتخاب کرده و منتظر اجرای وعده طرف آذری هستند.
⭕️ همین وجود نماینده‌هایی مثه سیدنظام موسوی، احمد نادری و علی خضریان و دیوان محاسباتی که با چند ماه پیگیری بتونن درخواست خلع ید مالک فاسد هفت تپه رو از سازمان خصوصی‌سازی بگیرن به کل مجلس امید می‌ارزه 👌 انتقادها سرجای خودش ولی یادمون نره چی دادیم و چی گرفتیم...
🔺 گزینه‌های احتمالی «دولت بایدن» از نگاه «نیویورک تایمز»
🔴 منافع مان تغییر نمی کند‼️ 🔻الیوت آبرامز، نماینده آمریکا در امور ایران: 🔹منافع، سیاست‌ها و هم‌پیمانان آمریکا با آمدن رئیس‌جمهور جدید تغییری نخواهد کرد. فشارها باعث تغییر رفتار ایران خواهد شد و اگر اینطور نشود، بر ثبات ایران تأثیر می‌گذارد.
📱هر فرد چقدر از عمرش را با موبایل می‌گذراند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 توانایی ایران در تولید موشک‌های قاره پیما؛ خبری خوش در سالروز شهادت شهید حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران😎
🔴با کسانی که دشمن را تزیین میکنند مماشات نکنید رهبر انقلاب: 🔹 با کسانی که مبانی انقلاب را قبول نمیکنند، ایجاد تردید میکنند و دشمن را تزیین میکنند، مماشات نکنید. ایجاد تردید، ستون فقرات کار دشمن است. امروز جامعه و نظام آمریکایی نه تنها جذّابیّت ندارد، بلکه به یک معنا در بخش مهمّی از دنیا منفور هم هست. 🔹عملکرد بلندمدّت آمریکا موجب منفور شدن این دولت در بخش مهمّی از دنیا شده است؛ جنگ‌افروزی، کمک به دولتهای بدنام، تروریست‌پروری‌ها، حمایت بی‌دریغ از ظلم و کارهایی مانند اینها. البتّه آمریکایی‌ها در عراق و سوریه ماندنی نیستند و اخراج خواهند شد. ۹۹/۲/۲۸
✍‏ دکتر عبدالله گنجی : کسانی که سال۸۸تقلب،تقلب میکردند اگر الان کسی بگوید ممکن است در انتخابات آمریکا تقلب شده باشد خواهند گفت :شما طرفدار ترامپ هستی.یا اگر کسی بگوید رئیس جمهور مستقر در آمریکا میگوید:"سیستم انتخاباتی ما فاسد است"جواب میشنود که شما طرفدار ترامپ هستی.حزب الله نباید مرعوب این فضا شود بلکه باید بر دموکراسی آمریکایی نور تابانی کند.
🔻پاسخ آیت‌الله بهجت(ره) به یک شبهه فراگیر 👈🏼 «چرا بعضی‌ها آسوده‌تر از ما زندگی می‌کنند و کمتر رنج می‌کشند؟ چرا زندگیِ عده‌ای سخت‌تر است؟!» ➖هر کسي کاسه‌اي از ابتلائات دارد که مطابق وجود و استعداد اوست و کاسه‌هاي اشخاص از بلايا پر شده است، ولي خدا که همه را دوست دارد؛ آيا در برابر طوفان‌هاي حوادث، ما را در وسط کشتي رها کرده است؟! و يا همواره به فكر ماست؟! ➖درست است که بعضي از افراد در ماديات و ثروت از تو بالاتر هستند، اما آيا عمر او، صحت او، توسعۀ او از لحاظ اولاد و... از تو بيشتر است يا اينکه تو در اين امور و ديگر نعمت‌هاي ظاهري و باطني از او برتر هستی؟! ➖ فقرا در کمبودها و فقر و ناداری باید صبر و شکیبایی داشته باشند و بدانند که آنها هم از نعمت‌های دیگری برخوردارند که اغنیا برخوردار نیستند. ثروتمندان بلاها و ابتلائات و گرفتاری‌هایی دارند که مستضعفان و محرومان ندارند. طاووس را می‌بینی، پایش را هم ببین! ➖خوبی و خوشیِ عیش، تنها به زیادی وسایل راحتی نیست؛ راحتی درونی و رفاه و خوشی و آرامش دل، به داشتن وسایل رفاه و راحتی نیست، بلکه چه‌بسا وسایل رفاه، اسباب نگرانی و ناراحتی و اضطراب درونی را فراهم کنند. ➖در کلمات امیرالمؤمنین(ع) آمده است: «أَلْمَصائِبُ بِالسوِیةِ مَقْسُومَةٌ بَینَ الْبَرِیةِ» (الدعوات، ص۲۸۸) گرفتاری‌ها به‌صورت مساوی و یکسان میان مردم تقسیم شده است. 🔻در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۰، نکته۱۲۱۴ 🔻در محضر بهجت، ج۱، ص۶۸، نکته۹۹
🔴 | جایگاه برجام در دولت بایدن ✍ خوش آیند : 🔻 در محافل سیاسی و رسانه‌ای و شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی مدام از شرط و شروط دولت بایدن یا دولت ایران برای برجام سخن گفته می‌شود، طوری که آدم تصور می‌کند از همین فردا صبح قرار است دو‌طرف مذاکراتشان بر سر برجام را شروع کنند! این حرف‌ها همه در حد و بیشتر تراوشات ذهنی است: 🔹 ، هنوز دولت بایدن در آمریکا کلید کاخ سفید را دریافت نکرده و تا شروع عادی کار دولت جدید در آمریکا چند ماه باقی‌مانده است. 🔹 ، در ایران نیز وضعیت دولت با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی قرار دارد مشخص نیست. دولت آمریکا معمولا با دولت‌هایی که دوره فعالیت‌شان رو به اتمام است و وضعیت دولت بعدی نیز هنوز مشخص نشده، وارد تعامل نمی‌شوند. 🔹 ، موضوعات و اولویت‌های به مراتب مهم‌تر از برجام برای دولت جدید آمریکا وجودارد که باید تکلیف خود را با آن‌ها مشخص کند از جمله وضعیت کرونا، توافق پاریس، چین، روسیه و سایر موضوعات مهم بین‌المللی. لذا بسیار بعید به نظر می‌رسد، حداقل در یک سال اول دولت جدید آمریکا توجه جدی به برجام داشته باشد. کمااینکه برجام با وجود خروج کاخ سفید از آن، به نحو مطلوبی برای دولت آمریکا در حال کار کردن است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا با نمیکنیم؟ 🔹منطق عدم مذاکره 🔹پاسخی کوتاه ولی جامع 🔹پاسخی که بارها تجربه شده 🔹پاسخی منطقی فارغ از هوچیگری 🔹پاسخی برای اهل و طالبان حقیقت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 لحظه هدف قرار گرفتن مزدوران توسط رزمندگان انصارالله با موشک‌های هدایت‌شونده در جبهه مأرب
💠 🌀موضوع: اشکال از کارگزار است نه ساختار 💯 صریح و شفاف
بسیار مهم ، حتما مطالعه بفرمائید . 💠تبعات اقتصادی قرارداد آذربایجان و ارمنستان برای ایران/از دست رفتن نوار مرزی ایران با ارمنستان نگاهی سریع به نقشه منطقه نشان می دهد تحولات تازه معنایی جز از دست رفتن تقریبا کامل نوار مرزی ایران با جمهوری ارمنستان نخواهد داشت. در این شرایط تازه ایران در مرزهای شمالی خود تقریبا به طور کامل با جمهوری آذربایجان همسایه شد. متن کامل 👇👇 http://fna.ir/f0qit6
🔴سید نظام الدین موسوی نماینده مجلس : ♦️ آقای روحانی با اشاره به انتخاب جو بایدن فرموده اند: هیچ کس حق فرصت سوزی ندارد. جناب روحانی! ♦️در این چند ماه که جهت انجام وظایف نمایندگی به مناطق مختلف کشور رفته ام ، مشکلات و گره هایی دیده ام که طی ۷سال اخیر با یک اشاره شما قابل حل بوده ، اما نشده اند. اینها فرصت سوزی نیست؟
🔴 هر روز دریغ از دیروز . . . مصاحبه (پرستوی CIA، رابط سوروس، خبرنگار فراری مجله زن در دوران اصلاحات و مزد به قلم دوره گرد رسانه‌های معاند و ضدانقلاب) با محمود احمدی نژاد که یک روز او را در وبلاکش آماجِ رگبار توهین ها و اهانت ها قرار داده، روز دیگر در حاشیه نشست مجمع سازمان ملل در نیویورک با او ملاقات کرده و در کمال مسرت و خوشحالی با او چهره به چهره بگو بخند و گپ و گفت میکند اگر یک نکته دقیق و درست داشته باشد آنجاییست که احمدی نژاد با افتخار میگوید "هر انسانی تغییر می‌کند و من هم تغییر کرده ام" که خود مدعاییست بر آنکه تغییر و تحول قلوب اگر سمت و سوی خدایی نداشته باشد بیراهیست که فرجام آن به همزات و خطوات شیطانی منجر شده و نتیجه‌ای جز زیان دنیوی و خسران اخروی دربر نخواهد داشت. أفلا تعقلون...؟؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ عبرت‌آموز حجت الاسلام کاشانی به یک سوال تاریخی: چرا امیرالمومنین (ع) شخصی مثل اشعث را به فرماندهی سپاه خود منصوب کرد؟ امروز هم اگر درست روشنگری نکنیم، احزاب قبیله‌گرای سیاسی با پول‌پاشی و رسانه چنان جامعه را در خطر تفرقه و سوءاستفاده دشمن قرار می‌دهند که رهبر جامعه ناچار به عمل از رو مصلحت‌ها بشود...
🔹این فرمانده خوشنام نیروی زمینی ارتش قبلا خانه خود را به یک نیازمند بخشیده و همچنین الان در حال تخلیه منزل سازمانی می‌باشد و قرار است در گوشه‌ای از تهران اجاره نشین شود. 🌷او کسی هست که حضرت آقا وی را خلاق، انقلابی و مجاهد و پر تلاش خطاب می کند.
⭕️ تناقضگویی کسی که با سوء استفاده از نام پدر به کرسی و جایگاه ویژه رسید و امروز مبدل به اپوزیسیون شده: جناب مطهری، آنها که مقاومت کردند همانها بودند که شما مدعی هستید خواهان پیروزی ترامپ بودند! همکاسه شدن با غارتگران و حرام خواران شما را بدجوری سردرگم کرده است! شما نبودید که مقاومت کردید جناب مطهری، شما در جبهه تسلیم طلبان و کاسبان مذاکره با قاتلین سردار بودید. از کدام مقاومت می گویید؟ این همه تناقضگویی ناشی از حرام خوری است. چی شد آن «اصول گرایی»؟ از اصول که سالهاست افول کرده اید.
⭕️ جنگ قره باغ ارتباط ايران با يكي از راهبردي ترين همسايه گانش را براي هميشه قطع كرد. ارمنستان در عرصه ديپلماسي جهاني حلقه ارتباط ايران با بخش مهمي از قدرت جهاني مسيحيت بود.
📝 این معادله را حل کنید ✍ شبیر فیروزیان : 🔰آقای ظریف ادعا می کند با «حاج قاسم» رفاقت صمیمانه ای داشته است. او همچنین گفته است با «بایدن» نیز رفاقت دیرینه ای دارد. بایدنی که از شهادت حاج قاسم اظهار خوشحالی کرده بود؛ جالب نیست؟! 🔰پی نوشت: 🔸«وَ إِذا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا إِلى‏ شَياطِينِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُن؛ و منافقان هنگامى كه افراد با ايمان را ملاقات می‌كنند، می‌گويند ما ايمان آورده‏ايم، (ولى) هنگامى كه با شياطين خود خلوت می‌كنند می‌گويند با شمائيم، ما (آنها) را مسخره می‌كنيم.» (بقره: 14)