eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نقد جریان اصولگرایی از زبان باهنر «محمدرضا باهنر» چهره برجسته اصولگرا و نماینده چندین دوره مجلس شورای اسلامی، در نقد جریان اصولگرایی گفت: «در هر انتخاباتی 80 درصد انرژی ما صرف وحدت خودمان می‌شود و آخرش توانی برای رقابت با رقیب نمی‌ماند و من نگرانم که ماجرای سال 92 در نرسیدن به کاندیدای واحد تکرار شود، ولی در سال 96 انتخاب رئیسی مدل خوبی بود». عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «شورای ائتلاف اصولگرایان خودخوانده و خودجوش وارد می‌شود. دوستان شورای ائتلاف می‌گویند ما هستیم و می‌گویند احزاب  عددی نیستند. جبهه پایداری تا شب‌های آخر صبر می‌کند و درنهایت سهمیه‌اش را می‌گیرد». تعدد احزاب در کشورمان یکی از موانع جدی در مسیر تحقق مردم‌سالاری دینی است. این مانع با وحدت جریانی طی دو دوره اخیر ریاست جمهوری، شاکله سیاسی خوبی برای رقابت‌ها در کشور داده است. برای تثبیت این امر در بین جریانات سیاسی، لازم است هرکدام از احزاب، خواسته‌های سیاسی خود را تنزل دهند تا زمینه وحدت درون جریانی حاصل شود. بی‌شک اختلاف و سهم خواهی نامعقول درون یک جریان، بازی قدرت را به نفع جریان رقیب رقم خواهد زد.
🌐 قانون دو سر برد! ✍ فرهاد کوچک زاده: پس از دیدار مدیرکل آژانس انرژی اتمی با مقامات کشورمان و صدور بیانیه مشترک، نمایندگان مجلس به این بیانیه واکنش نشان دادند و در جلسه صبح دیروز انتقادات شدیدی بر آن داشتند که درنهایت گزارش تخلف دولت از اجرای «قانون راهبردی لغو تحریم‌ها» را به قوه قضائیه ارسال کردند. گزاره‌های خبری: سعید خطیب‌زاده (سخنگوی وزارت امور خارجه) درباره جزئیات سفر گروسی به کشورمان و مذاکرات میان دو طرف گفت: «در این سفر مذاکرات بسیار خوبی انجام شد که دستاورد بسیار بزرگی برای سازمان انرژی اتمی است. در سفر آقای گروسی هیچ امتیازی به آمریکا داده نشده و همه توافقات انجام‌شده در چارچوب مصوبه مجلس شورای اسلامی است». بااین‌حال، مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است: «توافق‌نامه‌ای که بین دولت با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای منعقد شده، خلاف قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها بوده و هرچه سریع‌تر باید لغو شود. هفت سال است که همه مسائل کشور به برجام گره خورده و اقتصاد کشور شرطی شده است. برجام را منعقد کردند، بدون آنکه هیچ تضمینی از دشمن گرفته شود». همچنین دکتر علیرضا زاکانی (رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس) نیز در نقد این توافقنامه جنجالی، گفت: «توافقنامه اخیر سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خلاف قانون اساسی، خلاف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و خلاف بیان صریح مقام معظم رهبری است». گزاره‌های تحلیلی:  ۱ - قانون توقف اجرای پروتکل الحاقی یک معامله دو سر برد است، زیرا اگر طرف‌های برجامی همه تحریم‌ها را لغو کنند، به آنچه از برجام انتظار داشته‌ایم، رسیده‌ایم و اگر تحریم‌ها را لغو نکنند، امتیازاتی را که سخاوتمندانه و بلا‌عوض تقدیمشان کرده بودیم، پس می‌گیریم. ۲ -توافق وزارت خارجه و گروسی در عمل، مانعی در مسیر اجرای مصوبه مجلس ایجاد نمی‌کند، چرا که در توافق بر توقف قطعی اجرای پروتکل الحاقی تأکید شده است و آمده است که اطلاعات ضبط‌شده در اختیار آژانس قرار نمی‌گیرد. ۳ - گرچه خط سیاسی مجلس و دولت متفاوت از هم است، این اختلاف‌نظر نباید در عرصه بین‌المللی نمود و بروز داشته باشد و موجب سوءاستفاده دشمن شود. ازاین‌رو، همان‌گونه که دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان تأکید کردند: «این اختلاف‌نظرها [اختلاف برداشتی که مجلس از کار دولت دارد] قابل‌حل است و باید دو طرف، قضیه را با همکاری یکدیگر حل کنند و نباید اختلاف‌ها رها و یا تشدید شود که نشان‌دهنده دوصدایی باشد».
🔴 یا سازندگی‼️ 🔺‏آن‌قدر که نشریه ‎ به بایدن دل خوش کرده و عکس این فرشته سفید را چاپ می‌کند نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست چاپ نمی‌کنند.
🔴تبلیغات سنگین برای احمدی نژاد در کانالهای حامی دولت و اصلاحطلبان نکته اول : هزینه این تبلیغات سنگین از کجا تامین میشود؟ نکته دوم: هدف از رپورتاژ سنگین احمدی نژاد در کانالهای زرد و حامی دولت که زمانی مخالف احمدی نژاد بودند چیست؟ آیا قرار است این بار بدنه آشوبگر جریان غربگرا توسط احمدی نژاد دچار انحراف شده تحریک و تهییج شوند برای اردو کشی خیابانی؟
🔴 فشار از روی غرب برداشته نشود ✍ علیرضا تقوی نیا : 🔻 نمودار سینوسی تحریم های ایالات متحده در دوره ترامپ به بالاترین میزان خود رسیده و یانکی ها دیگر ابزاری در چنته جهت اعمال فشار به ایران ندارند. 🔹 از طرفی قانون مجلس جهت لغو تحریم ها برخلاف روند سابق ، ایالات متحده و اروپاییان را به گوشه رینگ برده و امکان اجرای فشار حداکثری ایران را بر آنان فراهم ساخته است. 🔹 شروع غنی سازی ۲۰ درصدی ، تولید اورانیوم فلزی و خروج از پروتکل الحاقی سه اهرم فشار مهم ایران برای امتیاز گیری از غرب است. 🔹با توجه به این که آمریکا دیگر نه ابزار قابل توجهی برای فشار بر ایران دارد و همچنین از راه اندازی جنگ جهت توقف فعالیت های هسته ای این کشور نیز عاجز است ، به نظر می رسد فشار حداکثری هسته ای از سوی جمهوری اسلامی بر روی حاکم جدید کاخ سفید چاره ساز بوده و بتواند گره تحریم ها را باز کند . 🔹 در چنین شرایطی اگر فعالیت هسته ای ایران به نقطه اوج شتاب خود برسد و ایضا به امتیازات اندک طرف مقابل وقعی ننهاده شود ، مسلما آمریکا و متحدانش خود را آماده اخذ تصمیمات سخت خواهند نمود. 🔹 نباید از یاد برد اولویت رئیس جمهور دموکرات آمریکا ابتدا کنترل و ایزوله کردن چین و سپس روسیه است و متغیر زمان را برای کنترل آنها از نظر وی بسیار مهم بوده و به همین دلیل به سان سلفش انگیزه چندانی برای تمرکز بر ایران و تداوم فشار حداکثری نسبت به آن ندارد ؛ فلذا اگر قانون هسته ای مجلس شورای اسلامی به درستی اجرا گردد ، به احتمال زیاد ایالات متحده حاضر به دادن امتیازاتی چشمگیر برای جلوگیری از هسته ای شدن جمهوری اسلامی خواهد بود . 🔹 به نظر می رسد هر گونه اقدام و توافقی از سوی دولت اعتدال که نشانه ی دوگانگی نظری در جمهوری اسلامی بر سر پرونده هسته ای باشد، پالس های مطلوبی برای طرف غربی خواهد بود و محاسبات سابق و کنونی آنان در خصوص نحوه تعامل با ایران را محفوظ ، و راهبرد پرداخت امتیاز حداقلی و اخذ آوانس های حداکثری نسبت به طرف ایرانی را تقویت خواهد کرد.
از مواضع آشکار و رایزنی های پنهان آمریکایی ها چنین برمی آید که مساله برایشان مهم است نه .خبرها حاکی است اراده سیاسی آنها بر رفع تحریم در عمل نیست اما ممکن است نقطه ای و قطره ای اقداماتی را برای تاثیر گذاری بر انتخابات و انسجام داخلی ما انجام دهند ✍عبدالله گنجی
⁉️ 🔴 همزمان با مطرح شدن راه اندازی گذر مرزی در منطقه بلوچستان و نهادینه شدن فعالیت سوخت برها به جهت کاهش تلفات جانی و جاده ای و تامین درآمدشان، _رزاق توسط دولت روند اجرایی گرفت. طبق این طرح هر فرد مجاز به حمل مقداری مشخص سوخت از گذر مرزی است. 🔴 ‏طبق برآورد خود مردم و ‎ سود ماهانه هر سوخت‌بر از این طرح چیزی بین 8 تا 10 میلیون تومان است. ❌ اما دو گروه مخالف راه اندازی طرح رزاق و گذر مرزی اند: 1️⃣ تروریست ها 2️⃣ مافیای سوخت ⬅️ ها به این دلیل که یکی از راه های ترددشان به خاک ایران در قالب خودروهای سوخت‌بر است ‏و اینکه این خودرو ها باید حتما از گذر مرزی عبور کرده و مورد تجسس قرار گیرند مخالف این طرح اند. ⬅️ هم به علت اینکه حجم میزان جابجایی سوخت برای آن ها محدود است و سودهای کلانشان از تاراج منابع کشور به خطر می افتد. 🔴 ‏نتیجه می شود اینکه طی درگیری مافیای سوخت (نه سوخت برها) با نیروهای ایرانی و پاکستانی، چند نفر از آن ها در منطقه کشتگان ‎ کشته و زخمی می شوند ... ضد انقلاب و رسانه های بیگانه هم مثل همیشه ... ✍ میلاد میرکمالی
🔴 | تحلیل انتخاباتی باهنر 🔻 محمدرضا باهنر: 🔹دلایل متعددی برای پایین آمدن میزان مشارکت در مجلس یازدهم وجود دارد از جمله نارضایتی عمومی از عملکرد و و یا اینکه مردم احساس کردند مسئولین به فکر دغدغه‌ها و مشکلات آنها نیستند و بعضاً دعواهای سیاسی خیلی افراطی شده است. 🔹ما در آستانه ورود به انتخابات‌ها ۸۰ درصد توان‌مان را برای وحدت صرف می‌کنیم و تنها ۲۰درصد از توان‌مان برای رقابت با رقبای سیاسی باقی می‌ماند. 🔹البته این مشکلی نیست که تنها ما درگیر آن باشیم و نیز گرفتار این مسئله هستند؛ ما کسی را برای انتخابات در نظر نداریم. 🔹البته اگر آقای به هر دلیلی برای حضور در رقابت‌ها قانع شود، در این صورت فکر می‌کنم خیلی از این اختلافات جمع می‌شود چرا که ایشان هم در پیمایش‌های میدانی و نظرسنجی‌ها از دیگر کاندیدای احتمالی جلوتر است.
🔴 | چرا به منطق قران عمل نشد؟ ؛ روان شناسی قرآن از کسانی که در برابر بدعهدی های مکرر دشمنان، واکنش قاطع نشان نمی دهند. ✍شبیر فیروزیان: 🔻 رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند: "وقتی آمریکا از برجام خارج شد و دیگران هم با او همراهی کردند، دستور قرآن این است که تو هم تعهد را رها کن. اما با این حال باز هم دولت محترم ما تعهدات را رها نکرد و به تدریج بخشی از آنها را کاهش داد." اما چرا دولت، در برابر بدعهدی مکرر آمریکا و غرب، واکنش متقابل نشان نداد؟ با تامل در آیه ای از قرآن کریم پاسخ این سوال روشن خواهد شد. 🔻خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم، پس از توبیخ کسانی که در برابر بدعهدی های دشمن واکنش قاطع و عملی از خود نشان نمی دهند، «علت روانی» این عدم واکنش را نیز بیان می فرماید: 🔹«أَلا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ چرا با گروهى كه پيمانهاى خود را شكستند و تصميم به اخراج پيامبر(ص) گرفتند پيكار نمیكنيد؟ در حالى كه آنان نخستين بار (دشمنی و پیکار با شما را) آغاز كردند. آيا از آنان میترسيد؟ با اينكه خداوند سزاوارتر است كه از او بترسيد، اگر مؤمن هستيد.» (توبه: ۱۳) 🔹نکته مهم و ظریف در عبارت «أَتَخْشَوْنَهُمْ؛ آیا از آنان می ترسید؟» این است که خداوند در آن، از واژه «خوف» و مشتقات آن استفاده نکرد و نفرمود: «أتخافونهم»، بلکه از واژه و مشتقات «خشیة» استفاده نمود، تا روان شناسی دقیق تری از این افراد ارائه داده باشد. 🔹 «خشیة» به معنای «ترس» همراه با «تعظیم» و «علم» است (راغب اصفهانی) ؛ به عبارتی افزایش «علم به عظمت شیء مورد ترس»، تقریباً در دل انسان «نهادینه» شده است؛ که نتیجه طبیعی این نوع «ترس نهادینه شده» از یک فرد یا موجود، «کرنش» و «انفعال» در برابر اوست. 🔹با این توضیح، باید گفت طبق بیان دقیق این آیه شریفه، کسانی که در مقابل بدعهدی های مکرر دشمن، اقدام متناسب و قاطعی نمی نمایند و حتّی به دنبال مذاکرات و پیمان های مجدّد با دشمن هستند، افرادی هستند که دشمنان خدا را «بزرگ» و «قدرتمند» می دانند و ترس از عظمت دشمنان خدا در آنان «نهادینه» شده و «عبودیّت دشمنان خدا» در دلشان ریشه دوانده و درنتیجه با «احترام» در مقابل آنان، «کرنش» و «تعظیم» می کنند؛ و تا زمانیکه این «عبودیّت» پابرجاست، محال است اقدام قاطعی از سوی آنان صورت گیرد.
⭕️ انفجار مهیب گمرک اسلام قلعه و شلوغی های سراوان و سفر ها و صحبت های عبدالحمید اسماعیل زهی و توئیت مشکوک سعید حجاریان همه تیکه هایی از پازل یک ماجرای ضد امنیتی بزرگ هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5875210666142337685.pdf
6.92M
کتاب مصور اینترنتی « شاه دزد » محصولی از دانشگاه امام حسین بطور رایگان عرضه شد این کتاب زوایای پنهان و کمتر گفته شده حکومت دیکتاتوری رضاخانی را آشکار می کند و‌مطالعه آن توصیه می شود.
‏اونهایی که میگویند آخوند نباید به امور غیر دینی بپردازد الگوی عملی شان غرب جدید است.در جامعه اسلامی قبل از غرب مدرن چنین نبود ‏⁧ ⁩ با خواجه نصیرالدین طوسی پیوند خوده است ایشان آخوند فقیه،متکلم،ستاره شناس سیاست مدار،حاکم،فیلسوف و مهندس برجسته بود ‏⁧ ⁩ ‏⁧
💠 مالیات و حذف رانت، دو اصلاحیه بنیادی ✍️نویسنده: علی قاسمی 🔹🌺🔸 🔻 و حذف رانت، دو اصلاحیه بنیادی بودجه ۱۴۰۰ کمیسیون تلفیق شورای اسلامی با توجه به حجم بالای ایرادات لایحه بودجه ۱۴۰۰ ، برخلاف سال‌های گذشته امسال در بحث بودجه زحمات زیادی را متقبل شد. هرچند بخشی از اصلاحات مدنظر این کمیسیون در اصلاحیه دولت لحاظ نگردید، اما مجدداً در بررسی دور دوم این کمیسیون، برخی از تغییرات بودجه‌ای در حذف رانت، ویژه خواری و نگاه به محرومین، مصوب شد. 💠نکات تحلیلی:  الف - یکی از مشکلات در طول سال‌های گذشته وجود رانت در تخصیص ارزهای دولتی بود که درنهایت با فراز و نشیب‌های زیادی بالاخره سرنوشت ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده تعیین تکلیف شد. وکلای ملت برای مقابله با رانت‌خواران و الزام دولت به مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی، سقف ۸ میلیارد دلاری برای تأمین ارز واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تعیین کردند. از سوی دیگر قوه مجریه باید در ۱۴۰۰ به‌تدریج ارز دولتی را حذف کند. ب- معضل بعدی بودجه در سال‌های گذشته معافیت و یا عدم دریافت مالیات از برخی پردرآمدها بود که اصلاحات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفت: ۱ - تعیین شرایط دریافت مالیات از خانه‌ و ویلاهای لوکس؛ 🔸 ۲ - اخذ مالیات از مؤسسات کنکوری و بازیگران با درآمد سالانه بالای ۲۰۰ میلیون تومان که تاکنون دارای معافیت مالیاتی بودند. 🔹 ۳ - الزام مالکان خودروهای لوکس به پرداخت مالیات: تمامی مالکین (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین که در پایان سال ۱۴۰۰ مجموع ارزش آن‌ها بیش از ده میلیارد ریال باشد، از یک تا ۴ درصد باید مالیات بپردازند. 🔸۴ - دریافت مالیات از اینفلوئنسرها؛ درآمدهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود. 🔹 ۵ - شفاف‌سازی سهم دولت از درآمد اپراتورهای مخابراتی و درعین‌حال ممنوعیت افزایش تعرفه آن‌ها؛ 🔸۷ - افزایش ۱۵ درصدی عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم‌آرایشی در سال آینده؛ 🔹 ۷ - تعیین میزان مالیات حق‌الزحمه پزشکان کلیه مراکز درمانی؛ 🔸 ۸ - افزایش مالیات بر خرده‌فروشی سیگار ✅نکته راهبردی:  🔺حذف رانت، جلوگیری از فرار مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی یکی از دغدغه‌های فعلی اقتصاد کشور است که بخشی از آن در اصلاحات بودجه توسط ملت در مجلس صورت گرفته است که علاوه بر پایداری منابع بودجه، باید دقت و مراقبت صورت گیرد تا به نحو احسن این مصوبات عملیاتی شود.
🔴مسئله فقط این نیست که برخلاف قانون بازهم میخواهند ذخیره دوربینهای مراکز هسته ای را در اختیار آژانس قرار دهند. مسئله این است که در توافق با آژانس،تداوم تحریمها تا ۳ماه دیگر را رسماً پذیرفته و در مقابل فقط امتیاز پوچ ادامه مذاکرات را دریافت کرده اند. مجلس زیربار این روند غلط نرفت.
🔴 مدل احمدی نژادی هاول؛ تلاقی جنبش۸۸ با مکتب بهار؟! ✍ سیدهانی_هاشمی 🔹 اخیرا احمدی نژاد در کتابفروشی گردی در خیابان انقلاب دست روی کتاب “نامه های سرگشاده” از هاتسلاو هاول گذاشته و این ابراز علاقه او مسبوق به سابقه نیز بوده است 🔸 هاول و تنی چند از نویسندگان چکسلواکی جزء معترضین زندانی بودند که شروع به نگارش مانیفست مبارزه کردند. و پایه گذار جنبش بهار پراگ شدند. هاول در کتاب قدرت بی قدرتان، مانیفست مبارزه با رژیم های ایدئولوژیک رو تبیین می کند ✅ هاول بجای جنبش کف میدانی از قدرت بی قدرتان حرف میزند. از مردم عادی که ایدئولوژی رو مقصر مشکلات میدانند. به طوری که مردم عادی از طریق تغییر سبک زندگی، حکومت را از درون استحاله میکنند 🔹 داستان آنجا جالب می‌شود که هاول این کتاب را حاصل هم کنشی جنبش “بهار پراگ” و “۷۷ فعال چکسلواکی” می خواند. این نکته را کنار این بگذارید که بعد از اغتشاشات بنزینی ۹۸، جریان فتنه_اصلاحات ؛ “بیانیه ۷۷ نفر” را صادر می کند. 💢 درست در همان دوره احمدی نژاد هم “نامه سرگشاده” در مورد سرکوب اغتشاشات آبان۹۸ از خود صادر میکند. ان شاالله که همه اش تشابه اسمی و عددی و گربه است...
✨سرچشمه عشق با علی آمده است... ✨گل کرده بهشت تا علی آمده است... شد کعبه حرم خانه میلاد علی(ع) کز کعبه صدای یا علی آمده است... 🍃💐ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر مبارک باد💐🍃
🌸🌱‌ میلاد امام علی (ع) مبارک 🌸🌱 ‎ ‌ 🔻حضرت علی (ع) : چهار چيز برای چهار مقصد ديگر آفريده شده اند: 🌸🌱 مال برای خرج کردن در احتياجات زندگی نه برای نگهداری 🌸🌱 علم برای عمل کردن به آن نه جدال و کشمکش و بحث 🌸🌱 انسان برای بندگی و اطاعت از خدا نه خوشگذرانی و معصيت 🌸🌱 دنيا برای جمع آوری توشه آخرت نه غفلت از آخرت و آباد ساختن دنيا
🔴‏ خطر دیده شدن به هر قیمت‼️ 🔻فارغ از این که اصل ادعای آقای احمدی نژاد درباره دکتر حداد عادل بی اخلاقی و دروغ محض است؛ اما اینکه انسان از دستبوسی فرح برسد به دستبوسی امام، خیلی شرف دارد به اینکه از دستبوسی امامش برسد به پابوسی و دریوزگی آمریکا و استکبار! ✍ سیدنظام موسوی
‏⁧ ✍ عبدالله گنجی : ⁩ از اقدامات عمرانی کلیدی جمهوری اسلامی ایران است که منطقه آذربایجان را بدون عبور از تهران به خراسان متصل میکند ‏روحانی در افتتاح گفت تا قبل این دولت١٧١٠کلیومتر بزرگراه داشتیم ما ١٠٠٠کلیومتر به آن اضافه کردیم.ضمن تشکر از این اقدام دولت ‏این دولت با بی توجهی بزرگرا‌ههای موجود کشور را نابود کرد.رئیس جمهور یک بار با ماشين از اصفهان تشریف ببرند قم یا از تهران به زنجان به این بی توجهی پی خواهند برد ‏⁧