eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 | شکست بزرگ‼️ 🔻 «تام فودی» نویسنده و تحلیلگر انگلیسی در راشاتودی نوشت: 🔹 توافق میان تهران و پکن یکی از بزرگ‌ترین شکست‌هایی است که نظم جهانی آمریکا با آن مواجه شده است.
⭕️ دولت جوان حزب‌اللهی آری یا خیر؟ ✍️ پرویز امینی 🔹برخی دائما این عبارت را به عنوان تنها راه‌حل گذار از وضع موجود طرح می‌کنند اما می‌توان در این باره برداشت‌های متکثری داشت 🔹از عنوان حزب‌اللهی دو برداشت دیده می‌شود. برخی عنوان حزب‌اللهی را در معنای اسم مستعار یک بخش خاص و محدود از جریان سیاسی موسوم به اصول‌گرا بکار می‌گیرند/ تفسیر دوم حزب‌اللهی بودن اسم عام برای جریاناتی است که به مبانی و چارجوب‌های نظام جمهوری اسلامی باور دارند ولو اینکه در شیوه‌ها و روش‌ها و رویکردها منتقدند. 🔹برداشت اول از حزب‌اللهی، تنگ‌نظرانه و خلاف عمومیت نهاد دولت است و در عمل نیز چون از نمایندگی اقشار وسیعی از جامعه باز می‌ماند، از شرط ضروری کارآمدی، یعنی همراهی و پشتیبانی مردم، باز خواهد ماند و نخواهد توانست در بخش‌های وسیعی از جامعه احساس تعلق ایجاد کند. 🔹درباره جوانی نیز دو برداشت وجود دارد. یک برداشت از جوانی به عنوان سن‌وسال خاص مثلا زیر ۳۵ یا ۴۰ سال است/ برداشت دوم از جوان یعنی کسانی که دارای ایده نو و راهگشا و ذهنیت جدید در حکمرانی‌اند و متناسب با جوانی، دارای کاربلدی، انگیزه و انرژی اجرایی لازم برای تحقق و پیشبردن آن ایده‌ها هستند. این تلقی از جوانی، دگر خود را نه میان سالان و کهنسالان بلکه خود را در برابر ایده‌های فرسوده، کهنه و مصرف‌شده و ناکارآمد کنونی تعریف می‌کند. 🔹برداشت نخست از جوان اولا عملا ممکن نیست. یعنی تکیه‌زدن به عالی‌ترین سطح سیاسی و حکمرانی جمهوری اسلامی نیازمند مجموعه‌ای از تمهیدات و تجارب است که در این سن و سال مصداقی ندارد و اینک نیز در بین کسانی که وارد گود انتخابات شده‌اند نیز مابه‌ازای خارجی ندارد. ثانیا مزیت توانایی‌های عملیاتی بیشتر در این سن‌وسال بدون ذهنیت و بدون داشتن ایده‌های نو در حکمرانی بکار نخواهد آمد. علاوه بر این که از امتیاز منفی بی‌تجربگی حکمرانی نیز برخوردار است. اما تفسیر دوم هم ممکن است و هم دارای مصداق و هم می‌تواند مطلوب و توانا در فراروی از وضعیت موجود باشد. 🔹مدافعان این عنوان دولت جوان و حزب‌اللهی اولا اگر در پی تفسیر نقد شده اول این نوشتارند، بدانند که این برداشت یک تلقی نافرجام و بلکه هزینه‌ساز نسبت به مشکلات بغرنج و تودرتو کشور است و اگر برداشت دوم را دارند باید به جای تأکید مکرر و صرف روی این عبارت دولت جوان حزب‌اللهی، به افکار عمومی و نخبگان نشان دهند که اولا از فراگیری لازم اجتماعی برخوردارند و قرار است که از عمومیت نمایندگی کنند. ثانیا نشان دهند چه گفتمانی را نمایندگی می‌کنند و چه ایده‌ها و چه ذهنیت تازه و راهگشایی در تحول وضع موجود دارند و چگونه متناسب با منابع و امکانات کشور می‌توانند این ایده‌های نو در حکمرانی را محقق کنند.
▪️قالیباف رفته گلستان، ناهار امروز با کارکنان مرکز کارآفرینی سیل زدگان آق قلا خورده، ناخداگاه یاد فاکتور ۵۰۰ میلیونی ناهار و ...سفر روحانی به کرج افتادم
⭕️ سال 1933 قرارداد نفتی بین رضاخان و انگلیسیها منعقد شد که به موجب آن فقط 20% منافع حاصل از فروش نفت به ایران میرسید و مناطق نفتی کشور تا سال 1993کاملا در اختیار انگلیسیها میماند همان کسانی که این خائن را ایرانساز میدانند به توافق همکاری ضد تحریمی ایران و چین حمله میکنند
💠نظریه هانتینگتون و موافقتنامه راهبردی ایران و چین 🔸بر اساس نظریه هانتینگتون نزدیکی تمدن اسلامی شیعی و کنفوسیوسی (و نماینده اصلی این دو تمدن یعنی ایران و چین) مهمترین تهدید تمدن غربی است. در ادامه بخشی از نظریه جنگ تمدن های هانتیگتون بیان شده و توضیح مختصری از اثر موافقت نامه ایران و چین بر تمدن غربی در این غالب بیان می شود. 🔹هانتینگتون در سال ۱۹۹۶ تئوری خود را با انتشار کتابی به نام «برخورد تمدن‌ها و تغییر جهان» شرح داد. البته این اصطلاح اولین بار توسط برنارد لوئیس در مقاله ای با نام «بنیان خشم مسلمانان» مطرح شد. از نظر هانتینگتون «پس از جنگ سرد، دولت های ملی به عنوان قوی ترین بازیگران صحنه ی جهانی باقی خواهد ماند؛ اما برخوردهای اصلی در سیاست جهانی، میان تمدن ها بروز می کند. برخورد تمدن ها وجه غالب سیاست های جهانی را تشکیل خواهد داد و در آینده خطوط گسل میان تمدن ها مرز نبرد میان آنها است». 🔸 از نظر هانتینگتون تمدن یک هویت فرهنگی است. هانتینگتون در تئوری خود تمدن‌های جهان را به چهار حوزه تمدنی اصلی تقسیم می کند. تمدن غرب مسیحی، تمدن اسلامی، تمدن کنفوسیوسی و تمدن هندویی. به طور جزیی تر هشت تا نه تمدن را در جهان فعلی به عنوان تمدن های اصلی نام می برد که عبارتند از: تمدن غربی، اسلامی، کنفوسیوسی، ژاپنی، هندو، ارتدکس، اسلاوی، امریکای لاتین و آفریقایی . ♦️هانتیگتون در خصوص علل برخورد تمدن ها دلایل زیر را دخیل می داند: • اختلاف تمدنها، اساسی است • خود آگاهی تمدنی در حال افزایش است • تجدید حیات مذهبی وسیله‌ای برای پرکردن خلا هویت در حال رشد است • رفتار منافقانه غرب موجب رشد خود آگاهی دیگر تمدن‌ها گردیده ‌است • ویژگیها و اختلافات فرهنگی تغییر ناپذیرند • منطقه گرایی اقتصادی و نقش مشترکات فرهنگی در حال رشد است • خطوط گسل موجود بین تمدنها امروزه جانشین مرزهای سیاسی و ایدئولوژیک دوران جنگ سرد گردیده است. 🔹بر أساس نظریه هانتیگتون بیشترین احتمال درگیری غرب با تمدن اسلامی و کنفوسیوسی است. از طرفی کمترین خطر درگیری تمدن اسلامی با تمدن کنفوسیوسی است. با توجه به این دو نتیجه است که هانتینگتون خطر ایجاد ارتباط فراگیر میان تمدن اسلامی و کنفوسیوسی را بزرگترین عامل خطر برای تمدن غربی می داند. 🔸در این نظریه هانتینگتون به جهان غرب هشدار داده‌است، که در قرن آینده رویا‌رویی و برخورد جدی بین تمدن های گوناگون و از آن جمله برخورد تمدن های غرب با اتحاد تمدن های اسلامی و کنفوسیوسی حتمی است. هانتینگتون برای اثبات «خطر اسلام» نتایج نظرسنجی انجام شده در آمریکا را منتشرنمود. نظرسنجی که طی آن اکثریت پرسش شوندگان به این گمان بودند که خطری به نام خطر اسلام، وجود دارد. از زمان انتشار نتایج این نظرسنجی ظاهرا بسیاری از مردم بدان اعتقاد پیدا کرده اند. قابل توجه است که هانتینگتون سه کشور ایران، چین و عراق را بزرگترین تهدید برای ایالات متحده می داند. 🔴براساس این نظریه می شود به راحتی متوجه شد چرا موافقت نامه ای بین ایران و چین تا این حد از طرف امریکایی ها در خارج از کشور و نفوذی های داخلی خطرناک است. بر این اساس پیش بینی می شود امریکا از ابزارهای فشار یا تشویق مثلا تهدید طرفین و در عین حال دادن امتیازاتی به دو طرف تلاش کند تا این موافقت نامه را تضعیف کند. البته راهکارهایی چون فشار از درون از طرف نفوذی های غربی و فضا سازی و ایجاد اغتشاش از طرف هواداران غربی داخلی نیز دور از تصور نیست.
💠 ‏موضع کسانی که چندین توئیت و دهها پیگیری در باره لزوم تحریم ایران داشته اند در باره قرارداد ایران-چین قابل درک است.آنچه رشته اند پنبه شد ‏موافقان و مخالفان قرارداد ایران-چین به یک تقاطع مشترک رسیده اند موافقان "ناکام گذاردن" آمریکا و مخالفان "ناکام ماندن"آمریکا. این کجا و آن کجا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 شماره: 222 💠 چند نکته در خصوص امضاء سند برنامه جامع همکاری‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و چین 🎙 کارشناس برنامه: دکتر عزیز غضنفری
🎧بگوید: همه پرسی! / بشنو: شوراهای چند نفره! کلمه حق گاه با اراده کردن باطل از آن و گاه بخاطر گفتن فردی با روزمه ی ضد، هدر می رود! 🔸مثلاً "حکمیت" کلمه حق و اصلی اسلامی و راه حلی اساسی است؛ برای حل منازعات سیاسی ای که به تحرکات مسلحانه کشیده شده است. امیرالمومنین قبل از صفین در ماجرای جمل خود پیشنهادش را به طلحه و زبیر داد(نامه۵۴). همه فقهای ما در کتاب جهاد ازجمله مواردی که ترک قتال را لازم می شمارند؛ یکی پذیرش حکمیت از سوی متخاصمین است؛ حتی جایی که معصوم یک طرف دعواست و حَکَم هم غیر او -البته مورد پذیرش او- است.(۱) لکن حکمیّت صفین در "بی موقع گی"، "تحمیل حَکَم فاقد اهلیت به امیر(ع)" و "حُکم خلاف شرع حَکَمین"؛ اصل این راه حل را نزد ما شیعیان به محاق برد و علیرغم قوت نظری آن، به ندرت در منازعات داخلی مسلمین راهگشا شد! 🔸انگار "همه پرسی" هم دارد مثل حکمیت میشود! اینکه:"مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اِعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم صورت گیرد"(اصل۵۹ قانون اساسی)؛ چاره ای تمام کننده و بالفعل کننده پشتیبانی مردمی از تصمیمات است. لکن طرح مکررش از سوی رئیس جمهوری که در دوره او و روزومه اش بیشترین خروج از استقرار اراده عمومی و حکمرانی مردمی وجود دارد؛ هدر دهنده این اصل مترقی است. 🔺آری میشد پس از خروج ترامپ از برجام، رفراندم بقاء یا خروج از برجام را(مثلا) به آراء عمومی بگذاریم تا بسیاری نزاع ها تمام شود؛ اما این رئیس جمهور بیش از همه محفل گرا بوده است. رجوع به آراء عمومی پیشکش، ایشان تصمیم گیری در مسائل مهم را از نمایندگان ملت گرفته به شوراهای ۱۷نفره و ۹نفره داده است!(۲) همین رئیس جمهور بود که علیرغم اصول متکثر فصل هفتم قانون اساسی، شوراهای گزینشی را جای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت نهاد! 🔸دونمونه: 1⃣اولین بار در دوره او قراردادهای جدید نفتی موسوم به ipc با مدت ۲۵ساله ی قرارداد و امتیازات بیشتر، کلید خورد(مهر۹۲). و این قراردادها در اختیار نمایندگان ملت بلکه حتی مرکز پژوهش های مجلس قرار نگرفت و صرفا به هیات چند نفره تطبیق قوانین زیر نظر رئیس مجلس داده شد! شرکت توتال هم بر همین اساس قرارداد بست و از مجلس فقط دو نفر(رئیس کمیسیون انرژی و بودجه) در هیات عالی نظارت بر منابع نفتی(برای نظارت) بودند.(۳) این در حالیست که اصل۷۷ قانون اساسی می گوید:"عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد"! تفاهمنامه ۲۵ساله ایران و چین هم اگر به مرحله قرارداد و موافقتنامه رسیده باشد(که البته دولت منکر است) مثال دیگر میشود. 2⃣ایشان بود که اردیبهشت۹۷ در جلسه خصوصی دونفره و بعداً در جلسه مسئولان عالیرتبه از رهبر انقلاب، فرماندهی جنگ اقتصادی علیه آمریکا را خواست و با قید "درچارچوب مقررات" اجازه ایشان را گرفت.(۴) رهبر انقلاب ۲خرداد۹۷ از آن به "ستاد مقابله با شرارت دشمن" و به اتاق جنگی مثل اتاق جنگ علیه ایران در وزارت خزانه داری آمریکا تعبیر کردند. آقای روحانی اما فارغ از چارچوبه مقررات، آن شورای ۱۷نفره را در تصمیمات مهم جای مجلس نهاد؛ از تصویب افزایش نرخ بنزین تا برنامه اصلاح ساختار بودجه و...! ولابد اینها را از فروعات مقابله با جنگ اقتصادی آراست. اینها نقض آشکار اصل۷۱ و۷۵ قانون اساسی بود! ❓سؤال از جنابشان این است که لابد قراردادهای نفتی و نرخ بنزین از مسائل مهم یا بسیار مهم بوده؛ اگر نمایندگان ملت محرم شنیدن و تصمیم گیری نبوده اند، چگونه همه ملت محرم میشوند تا در آراء عمومی تکلیف آنها را معلوم کنند؟! ❗️نکند فقط سازش با آمریکا مسأله ایشان برای رفراندوم است! ⬅️این است قصه اصلی مترقی که به هدر و به محاق می رود. خوب است مردم و نخبگان فارغ از این گوینده یا پس از سپری شدن دوره ایشان بیشتر سر این اصل مترقی قانون اساسی فکر و گفتگو کنند. ________ پی نوشت: ۱.ر.ک: جواهرالکلام ج۲۱ص۱۱۰تا۱۱۷ ۲.شورای سران قوا ۱۷نفر و شورای عالی نظارت برمنابع نفتی ۹نفر است. ۳. yun.ir/v9nyy7 ۴. yun.ir/gyylx3 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱/۱۱ ✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
💢 چین؛ برای دیگران خوب، برای ما بد! 🔹 منتقدان سند ۲۵ ساله دو دسته‌اند: دسته اول انتقادشان از روی اغراض سیاسی است. این دسته به خوبی و بهتر از هر گروهی نسبت به فرصت‌ها و منافعی که قرارداد ۲۵ ساله برای ایران دارد، آگاهند. اینکه در ویلای مجلل و چند صد میلیون دلاری خود در ایالت مریلند آمریکا نشسته و ماه‌هاست که در خصوص قرارداد ۲۵ ساله گلو پاره می‌کند معلوم است که از سر دلسوزی نیست! دسته دوم، آن‌هایی هستند که واقعاً اطلاع و شناخت دقیقی از آنچه که تحت عنوان مشارکت جامع راهبردی با چین امضا شده است، ندارند. منابع اطلاعاتی این دسته نیز که حتی نخبگانی از جامعه نیز در جمع‌شان حضور دارند، ضعیف و عمدتاً منابع غیرایرانی و غیرچینی است. در این راستا یکی از نیازهای مهمی که جامعه و و حتی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ما در حاشیه سند ۲۵ ساله به آن نیاز دارد، شناخت واقعی از چین است. به اکثر آن‌هایی که سند ۲۵ ساله را با ترکمنچای مقایسه کرده یا از آن با عنوان فروش مملکت و ... یاد می‌کنند و صحبت‌هایی از این دست، باید تا حدود زیادی حق داد. مشکل در حوزه شناختی است که متأسفانه در این زمینه در سطح افکار عمومی کار نشده است تا چین را آنگونه که هست بشناسند. آنقدر که جامعه ایرانی را که کمترین اشتراک فرهنگی، تمدنی، سیاسی و ... را با آن‌ها دارد می‌شناسد، را که بیشترین علائق مشترک تمدنی و فرهنگی را با آن دارد، نمی‌شناسد. فارغ از خوب و بد بودن و هرگونه پیش‌داوری، آن‌قدر که ما از دانشگاه‌های غربی فارغ‌التحصیل داریم، از دانشگاه‌های شرقی نداریم. آنقدر که عربستان در عرصه‌های فرهنگی و افکار عمومی برای خود در چین کار می‌کند، ما هنوز انجام نداده‌ایم. جمهوری اسلامی نه دیروز و نه امروز و نه در آینده یک وجب از خاک خود را به چین نداده و نخواهد داد. نه چین‌پرستیم و نه عاشق چشم و ابروی آن‌ها. مناسبات ما با چین براساس و مبتنی بر منطق بازی برد - برد است. واقعاً اگر چین بد است چرا آمریکا آن را به عنوان شریک اول تجاری خود قرار داده است؟! اگر چین بد بود حجم تجارت آمریکا با این کشور در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار نمی‌رسید! اگر چین بد است چرا کشورهای اروپایی برای تجارت با آن سر و دست می‌شکنند و از سر و کول هم بالا می‌روند؟! امروز چین اروپاست حتی بالاتر از آمریکا! فقط در سال ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا ۴۶۵ میلیارد دلار واردات از چین داشته است! اگر چین بد است چرا اسرائیل بندر حیفای خود را به آن واگذار کرده است؟! امروز بیش از هزار شرکت چینی در اسرائیل فعال است و حجم سرمایه‌گذاری چین در اسرائیل بیشتر از ۲۰ میلیارد دلار است! اگر چین بد و استعمارگر بود اسرائیل اجازه تاسیس دانشگاه و مراکز آموزشی چینی در تل‌آویو را نمی‌داد! چه شده است که در یک سال اخیر که اخبار مربوط به قرارداد ۲۵ ساله رسانه‌ای شده، چینی که کار با آن همیشه برای آمریکا و اروپا و اسرائیل و کشورهای عربی رقیب ایران خوب بود، یکبار به یک کشور و تبدیل شده است؟! موقعی که حجم تجارت ما با چین تنها ۶ میلیارد دلار باشد چین کشور خوبی است، اما همین که این حجم بخواهد طی یک به ۴۵۰ میلیارد دلار ارتقا یابد، ناگهان چین بد می‌شود! در این باره در نوشتارهای بعدی بیشتر خواهم نوشت.
◀️ شنیده ها حاکی از استعفای مدیرکل حراست شهرداری است. گفته شده رسول امینی، برادر خانم شهردار اصفهان، که از ابتدای حضور وی به عنوان شهردار در اصفهان، مسئولیت مدیرکلی حراست شهرداری را بر عهده گرفته بود، از سمت خود استعفا داده و این استعفا مورد قبول شهردار اصفهان نیز قرار گرفته است. ⚡هرچند هنوز منابع رسمی به این خبر واکنش نشان نداده و دلیل این استعفا نیز بیان نشده است، ولی چنانچه به منظور دوری از حواشی در انتخابات پیش رو بوده باشد، قابل تحسین خواهد بود. ◀️ بامید تکرار این‌گونه رفتارهای اداری توسط فرزندان، دامادها، برادرزاده ها،خواهر زن ها، برادران و خواهران و شوهرخواهرهایی که با به پست رسیدن یکی از اقوامشان، آنها نیز راهی شدند و سهمی در کسب کردند. ⬅️ نکته قابل تامل اینجاست که در آستانه انتخابات و با وجود عملکرد ضعیف شهرداری و شورای شهر در مدیریت شهر علی‌الخصوص به لحاظ فرهنگی، شاهد آن هستیم که فکر خاص حاکم بر شورا و شهرداری با فرار به جلو عجیب!! درصدد آن هستند که گذشته ضعیف خود را تطهیر کنند! ➕ از همه عجیب تر آنکه با اسم مدیریت پاک‌دستان قصد تطهیر خود را دارند. آن هم کسانی که دست در دست مدیریت را دارند و شائبه‌های مالی فراوان در سیستم مدیریتی خود دارند. علاوه بر این موروثی و خانوادگی کردن مدیریت در شهر اصفهان توسط این افراد یکی دیگر از افتخارات این تیم مدیریتی است. ⚡بهتر است حالا که بحث مدیریت آقایان پی آمده است این سوالات مطرح شود که اولا از آقای چه خبر؟ ثانیا از _پروژه_ها چه خبر؟ ثالثا از برنامه ریزی چه خبر، از ها و اماکن عمومی، در نامگذاری پارک‌ها، مدیریت شائبه برانگیز و کتک کاری‌های مختلف در دانشگاه و گلستان شهدا توسط و ... چخبر؟ 📢 همچنین شنیده ها حاکی از درخواست اقامت تعدادی از اعضای شورا و شهرداری اصفهان به وجود دارد که خود جای تأمل دارد. ◀️ بزرگواران! سکوت مردم انقلابی در قبال ضعف مدیریتی بشدت اطلاح‌طلبانه خود را به حساب پاک‌دستی خود نگذارید. ⚡ بد نیست حال که این جریان پیش آمده است از دادستان محترم استان اصفهان درخواست ورود جدی در برخی مدیریت های مالی و فرهنگی شهر اصفهان را داشته باشیم. امیدواریم با روح انقلابی جدیدی که در پیکره ی قوه قضاییه دمیده شده، روح امید در قلب آحاد مردم نسبت به حاکمیت ایران اسلامی صدچندان شود و این ناامیدی که توسط برخی از مسئولین عمداً یا سهوا بر جان مردم سرازیر شده است، برچیده شود. 🖊 به قلم رضا قبادیانی
رضا سراج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چه کسانی آزاده نامداری را کشتند؟ 🔹در ماجرای فوت مرحومه آزاده نامداری نباید فراموش کنیم وقتی را که رسانه ای مثل بی بی سی فارسی با کمال وقاحت پخش تصاویر شخصی وی را کاملا موجه و اخلاقی نشان میدادند!
🌺چرا ۱۲ فروردین را روز جمهوری اسلامی نامیدند؟ در ۱۲ فروردین ۵۸ ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با رأی ۲/۹۸ درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر دادند و پس از ۲۵۰۰ سال نظام جمهوری اسلامی به جای نظام سلطنتی در ایران مستقر شد. به همین دلیل ۱۲ فروردین از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت. ✨روز جمهوری اسلامی چه روزی است؟ ۱۲ فروردین، روزی است که ملت ایران به جمهوری اسلامی «آری» گفت، آریِ سبزی به نشانه روئیدن، طراوت، شادابی، خرمی و نشانه‌ای از به ثمر رسیدن بذرها و شکفتن آن شکوفه‌ها است. شکوفه آزادی ملت غیور ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ کاشته شد و در ۱۲ فروردین ماه ۵۸ در خاک ریشه دوانید.
🔴ظریف در کلاب‌هاوس: شعبانی جاسوس نبود، ایشون بی‌مزد و منت به این کشور خدمت کرده ولی بهش تهمت ناروا زدن. 😒 آره جاسوس نبود سال۸۶ هم واسه خرید زیتون با مئیر جاودانفر رفته بود اسرائیل. از ایرانم بخاطر خطر تصادف با نیسان آبی فرار کرده. تعارف نکنید، مثل دری اصفهانی به اینم صدتا سکه بدید
🔴شما که صفر درصد دستت بود دقیقا چی رو میگفتی می‌شود؟ آقای ظریف، واقعا می شود؟
🌐 توضيحات مسؤلان وزارت خارجه درباره سند همکاري ايران و چين؛ 🔹 خبري از تخفيف يا واگذاري حق امتياز نيست تاریخ انتشار: 1400/01/11 akhr.ir/7512968
شب گذشته دکتر ظریف در یک نشست اینترنتی مجددا ادعاهای یکطرفه خود درباره برجام را تکرار کرد. مجری برنامه نیز مدعی شد این جریان صدایش در صداوسیما شنیده نمیشود و چاره ای جز حضور در برنامه های اینترنتی نیست! ‌ این تنها یک نمونه از دعوت های مکرر از دولتی ها برای حضور در برنامه زنده و پاسخگویی درباره عملکردشان است که تاکنون به نتیجه نرسیده است. مشکل آنجاست که آقایان برای حضور در صداوسیما نیز ترجیح میدهند به جای گفتگوهای صریح و واقعی، در برنامه های خنثی و یکطرفه حاضر شوند.
ظریف چکیده برنامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین را منتشر کرد  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود نوشت: «سلام دوستان به عنوان فردی که ۱۸ ماه پیش نخستین پیش‌نویس برنامه همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین را به همتای چینی پیشنهاد نموده و در این مدت مذاکره را مدیریت کرده و شنبه گذشته نسخه نهایی را با مجوز دولت امضا کرده‌ام، برخی نکات در این زمینه را به محضرتان تقدیم می‌کنم. اطمینان دارم که همه ما با همدلی و همراهی، تقویت و گسترش روابط فراگیر، متعادل و متناسب با جهان در دوران گذار کنونی روابط بین‌الملل، منافع ملی و توسعه پایدار کشور و سربلندی ایران زمین و رفاه مردمان دلاور و نجیبش را تضمین خواهیم کرد». چکیده برنامه همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین: اهداف، اصول و ویژگی‌های برنامه همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین: اهداف: - ارتقای عملی روابط در سطح مشارکت جامع و راهبردی بر اساس اعلامیه دو رئیس‌جمهور در بهمن ۱۳۹۴ - نقشه راه و افق بلندمدت روابط در عرصه‌های مختلف برای تحقق مشارکت جامع و راهبردی و ارتقای عملی آن - فراهم ساختن بستری مناسب برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی میان دو تمدن کهن آسیایی اصول: - احترام متقابل و پیگیری منافع مشترک به صورت برد - برد در روابط دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی - به رسمیت شناختن اشتراکات فرهنگی، تقویت چندجانبه‌گرایی، حمایت از حق دولت برای برخورداری از حق حاکمیت برابر و بومی بودن مدل توسعه ویژگی‌ها: - اشتراک نظر دو کشور در ارتباط با بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مبارزه با یکجانبه‌گرایی - برنامه سیاسی، راهبردی، اقتصادی و فرهنگی برای ترسیم چشم‌انداز ۲۵ ساله همکاری دو کشور سیاسی - راهبردی: - ارتقای تبادلات، رایزنی و همکاری در نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای - همکاری و تقویت زیرساخت‌های دفاعی و مقابله با تروریسم اقتصادی: - پیوند دادن ایران به زنجیره ارزش‌محور از طریق تکمیل زنجیره‌های مکمل داخلی - تولید مشترک به منظور تأمین بازارهای داخلی دو کشور و کشورهای ثالث با بهره‌برداری از ظرفیت‌های دو کشور - همکاری در حوزه‌های نفت، صنعت، معدن و حوزه‌های مرتبط با انرژی (نیرو، انرژی‌های تجدیدپذیر و …) مبتنی بر دغدغه‌های توسعه ملی پایدار و زیست‌محیطی - مشارکت مؤثر ایران در ابتکار کمربند - راه - همکاری در زمینه‌های زیرساختی، ارتباطی (ریلی، جاده‌ای، بندری و هوایی)، مخابراتی، فناوری، علمی، آموزشی و بهداشتی - تسهیل همکاری‌های مالی – بانکی، گمرکی و مقررات‌زدایی - همکاری در توسعه مناطق ویژه و آزاد تجاری و صنعتی از جمله در سواحل مکران - تقویت همکاری‌های غیرنفتی با تمرکز بر حوزه دانش‌بنیان - تسهیل همکاری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌ها و همکاری‌های اقتصادی - تسهیل همکاری‌های بخش خصوصی از طریق رفع موانع همکاری‌ها فرهنگی: - افزایش شناخت متقابل از طریق ارتقای تبادلات مردمی، گردشگری، رسانه‌ای، سازمان‌های مردم‌نهاد، انجمن‌های دوستی و همکاری دانشگاهی - سرمایه‌گذاری و کمک به تکمیل زیرساخت‌های لازم برای ارتقای همکاری‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت گردشگری تصورات و القائات خلاف واقع درباره برنامه راهبردی ۲۵ ساله: - این سند، قرارداد و معاهده نیست. - این سند هیچ تعهدی برای هیچ یک از طرفین ایجاد نمی‌کند بلکه چشم‌انداز روابط را ترسیم می‌کند. - بر اساس تفسیر حقوقی دولت و شورای عالی امنیت ملی، این سند طبق قانون اساسی و به دلیل ایجاد نکردن هیچ‌گونه تعهدی، نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی نیست ولی نسخه‌ای از آن برای رئیس مجلس ارسال شده است. - انتشار این سند همچون اسناد مشابه، نیازمند توافق هر دو طرف امضاءکننده است و عدم انتشار عمومی چنین سندهای راهبردی، متداول و معمول است. - این سند حاوی هیچ عدد و رقمی در خصوص همکاری‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، راهبردی یا سرمایه‌گذاری و منابع مالی و پولی نیست. - این سند هیچ منطقه‌ای یا حتی نقطه‌ای را واگذار نمی‌کند و هیچ حق انحصاری در هیچ حوزه‌ای ایجاد نمی‌نماید. - مدیریت، اداره یا بهره‌برداری از هیچ منطقه یا حوزه‌ای واگذار نشده است. - استقرار هیچ نیروی نظامی در این سند پیش‌بینی نشده و هیچ امکانی برای در اختیار گرفتن پایگاه وجود ندارد. - این سند در مخالفت با هیچ طرف ثالث یا برای مداخله در امور هیچ کشوری نیست.
🔻برد موشک های فکور90 ایرانی که بر روی جنگنده های ایرانی لود میشوند در برابر برد موشک های آمرام امریکایی که بر روی جنگنده های غربی حاضر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس لود میشوند. 🔹بر روی رادار جنگنده های ایرانی ارتقاهایی من جمله افزایش برد رادار تا 350 کیلومتر اعمال شده است و موشک فکور90 با 150 الی 200 کیلومتر برد در برابر جنگ الکترونیک نیز مقاوم است. در مقابل موشک های آمرام تنها 160 کیلومتر برد و 4 ماخ سرعت دارند درحالی که فکور90 سرعتی بالغ بر 5.5 ماخ دارد. 🔹موشک فکور90 ایرانی حاصل تلاش محققیق صنایع هوایی کشور با ترکیب دو موشک هوا به هوای فونیکس و موشک زمین به هوای هاوک است.
⭕️ بعد از یک سال و نیم حالا کشته‌های آبان از ۱۵۰۰ رسید به ۳۰۴! 👈حالا اون ۱۱۹۶ نفر زنده شدن یا با کشته‌های عین الاسد جمع زدید؟!
🔰با تمام وجود گناه کردیم نه نعمتهایش را از ما گرفت و نه گناهانمان را فاش کرد ، اگر بندگی اش را می کردیم چه می کرد. 🔹حضرت آیت الله بهجت(ره)
🔺بحث توئیتری مشاور روحانی و مجری شبکه خبر درباره علت عدم حضور وزرا در تلویزیون 🔹: یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند فضا و امکان مناسب و متوازن را برای گفتگوی مسئولان با کارشناسان و علاقمندان فراهم کند. 🔹شریفی مقدم: اغلب وزرا تلویزیون نمی آیند چون فراگیره و از بروزچالش و سوالات خاص گریزانند
🔰 بریده ای از مطلب منتشر شده از حجت عبدالمالکی در فارس نیوز با عنوان «افطاری اقتصادی با آقا» 🔸آقا روشون رو سمت من کردند و به حالت اینکه سوال داشته باشند کمی خم شدند. من هم یه خیز برداشتم و نیم متر جلوتر رفتم دقیقا مقابل ایشون. 🔹آقا گفتند: "این رتبه سوم در اقتصاد جهان چه جوری میشه؟! البته از بخش کشاورزی بگذریم، اما اینکه در صنعت و معدن و ... گفتید چه جوری میشه!" 🔸عرض کردم: آقاجان ما اگه تولید ناخالص مون (الان) به 7500 میلیارد دلار (PPP) برسه می شیم سومین قدرت اقتصادی جهان بعد از آمریکا و چین. در سال 2014 به 1330 میلیارد دلار رسیده ایم. 🔹فرمودند: خوب این در چه افق زمانی می شه؟ عرض کردم: بین 10 تا 25 سال شدنیه، بسته به همت خودمون. 🔹فرمودند: برای اینکه به اون سطح برسیم چی کم داریم؟ 🔸عرض کردم: یکی جمعیت و یکی فرهنگ مناسب. فرمودند: خوب جمعیت که کار یک شب نیست! عرض کردم: بله، به خاطر همین می گیم بلند مدت. 🔹فرمودند: برای این اتفاق احتیاج به چه چیزهایی داریم؟ علی القاعده زیرساخت هایی لازمه. محاسبه کردید؟ 🔸عرض کردم: به طور کلی عملیاتی بودن این موضوع را مطالعه و تحلیل کردیم. به دنبال محاسبات دقیق تر هستیم برای نیازمندی ها. اما به طور کلی شدنیه. 🔹فرمودند: اینها را محاسبه کنید، وگرنه در حد روی کاغذ باقی می مونه! 🔸عرض کردم: آقاجان مساله دوم فرهنگ اقتصادیه. به حالت اینکه بخوان ادامه اش را بشنوند به من خیره شدند! 🔹عرض کردم: مهم ترین چیزی که ما کم داریم، یه فرهنگ اقتصادی مناسبه، فرهنگی که تقویت کننده و به نفع تولید باشه. با حرکت سر تایید کردند. 🔸عرض کردم: ما با فرهنگ اقتصادی اسلامی می تونیم به پیشرفت های شگفت انگیزی برسیم. 🔹مثال زدم از صدر اسلام که پیامبر اعظم (صل الله علیه و آله و سلم) با تحول فرهنگی که ایجاد کردن در مدینه النبی، رشد های اقتصادی شگفت انگیزی ایجاد کردند که گاهی تا چند صد در صد هم برآورد شده. 🔸آقا با تعجب پرسیدند: واقعا کسی حساب کرده؟! عرض کردم: بله. آقای دکتر سیدکاظم صدر- استاد بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی ره- در کتابشون با عنوان نظام اقتصادی صدر اسلام براساس آماری به این اعداد رسیدند. 🔹ادامه دادم: عده ای می گند چون اقتصاد اون زمان مدینه النبی کوچک بوده، امکان نرخ رشدهای بالا داشته؛ اما تحولی که پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) ایجاد کردند بسیار موثر بوده. ایشون باز هم به نشانه تمایل به شنیدن خیره شدند. 🔸ادامه دادم: پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) اقتصاد ربوی مدینه رو تبدیل کردن به یک اقتصاد تولیدی. از طرف دیگر فرهنگ اقتصادی مردم متحول شد، به نحوی که تولید و کار اقتصادی رو عبادت می دونستند و همین بسیار اثرگذار بود در شکوفایی اقتصاد مدینه. 🔹آقا با قاطعیت (هم با کلام و هم با حرکات سر) تایید کردند و فرمودند:"بله، اینجوری میشه" 🔸احساس کردم حالا دیگه پذیرفتن که امکان اقتصاد دوم یا سوم جهان شدن وجود داره. fna.ir/9EKQLS