eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آینده نگری سردار جوانی از فتنه ۸۸
♦️بادامچیان: مردم می ترسند به کاندیدای نظامی رأی بدهند 🔹 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: تعصبی به هیچ کس نداریم از جمله احمدی‌نژاد! 🔹اینکه کسی فکر کند آقای بازرگان می خواست کشور را به سمت بدبختی بکشاند، چنین چیزی نیست یا رئیس دولت اصلاحات می خواست کشور بدبخت شود؟ او حداقل می‌خواست در دوران خودش یک نام پرافتخار باقی بگذارد. 🔹ملت ما نشان داده است که به نظامی و امنیتی رای نمی‌دهد. چراکه می ترسند کشور دچار مشکلات امنیتی شود یا در مورد چهره‌های نظامی نیز بدین گونه است و می‌ترسند کشور پادگانی شود.
🔴 | جز خیر ندیدم‼️ ☘ رهبر معظم انقلاب: 🔹️ حقاً و انصافاً جز خیر از این مرد(صیادشیرازی) چیزی ندیدیم. 🔹️ چیزی که مهم است، این است که یک نفر علاوه بر جنگ با دشمنان، در جهاد با نفس هم پیروز شود. ایشان اینگونه بود؛ برای خودش هیچ چیز نمی‌خواست! 💐 ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی گرامی باد
🔴 حجت الله عبدالملکی، اقتصاددان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:دولت با ارزپاشی به میزان ۳۰۰ میلیون دلار می‌تواند قیمت دلار را به کمتر از ۱۵ هزار تومان رسانده و دو ماه در همان سطح نگه دارد. تامین این مبلغ برای بانک مرکزی از آب خوردن آسان‌تر است. ♦️راهنمایی: به ربط موضوع به انتخابات توجه کنید.
🇮🇷🌸 🍀 💠 🍃🌻🍃 ✅ روش‌های جنگ تبلیغاتی نظام سلطه برای مایوس سازی و ناامیدکردن
🔴 | دلم برای تنگ شده‼️ 🔻 پیکر شهید صیاد که دفن شد- اگر امروز دفن شد، صبح روز بعد- خانواده‌اش نماز صبح را خواندند و رفتند بهشت زهرا(س). فردای تدفینش. وقتی رسیدند جلوی مزار شهید، یک‌سری محافظ که نمی‌شناختند، آمدند جلوی جمع را گرفتند. از حضور محافظ‌ها معلوم شد که آقا آن‌جا هستند. گفتند ما خانواده‌ی شهید صیاد هستیم؛ تا گفتند خانواده شهید هستیم، گفتند بفرمایید. بعد، معلوم شد که آقا نماز صبح را آن‌جا بوده‌اند!! 🔹خانواده‌ی صیاد گفتند: شما خیلی زود آمدید! آقا فرمودند: «من دلم برای صیادم تنگ شده!» ؛ مگر چقدر گذشته بود؟ آقا دو روز قبل از شهادت، صیاد را دیده بودند. یک روز هم از دفنش گذشته بود. آقا زودتر از زن و بچه‌ی‌ صیاد رفته بودند بالای سر مزار او. این هم مثل بوسیدن تابوت صیاد از آن چیزهای نادری بود که من نشنیدم جای دیگری رخ داده باشد. شاید هم شده، من خبر ندارم. من نشنیده بودم آقا صبح فردای تدفین یک شهید، سر مزارش باشند. 🖌 روايت از امير ناصر آراسته از همرزمان شهید صیاد شیرازی
⭕️اشعری صفتان از توبه ی معاویه میگویند؛ علیِ ما هنوز عزادار مالک اشتر است گرگان دور حرمت زوزه میکشند باشد زمان غرش شیران حیدری ⛔️ما با آمریکا پدرکشتگی داریم
✅ نظر حکیمانه آیت الله جوادی عاملی در مورد رهبر انقلاب 🌼آیت الله جوادی آملی: 🔸عده‌ای منتظر بودند امام خمینی(ره‌) از دنیا برود تا زمینه را تغییر دهند. حتی نزدیکان و دلسوزان هم می‌ترسیدند که بعد از امام (ره)، چه خواهد شد؟ اما باز هم خداوند بر مستضعف منت گذاشته و امامی برای آنها قرار داد. 🔸بر اساس آنچه از ایشان سراغ دارم، زندگی ایشان در عالم اسلام، نمونه است؛ والله العلی العظیم در عالم اسلام نظیری برای ، سراغ ندارم. 🔸از علم، تقوا، فراست، دوراندیشی، تدبیر، حلم، سماحت، صبر، شجاعت که اگر یکی از آنها در هر فردی باشد، او را در عالم ممتاز می‌کند و مجموع اینها در رهبری وجود دارد. 🔸اگر بیش از این بگویم، متهم به اغراق گویی می‌شوم، اما اگر می‌شد که آنچه از ایشان می‌دانم را بگویم، متوجه می‌شدید که این سخنان، اغراق نیست. 🔸حتی دشمنان ناچار به اعتراف نسبت به عظمت چنین هستند؛ البته خداوند هم هر نعمتی را به هر کسی نمی‌دهد؛ لیاقت مردم سبب شده تا چنین رهبری نصیب‌شان شود. ۹۷/‌۱۲/۴
‏‏🔴 بازی رسانه ای دولت علیه مردم/مردم مراقب فریب های جریان رسانه ای دولت روحانی باشند 🔹کشتی کره‌ای آزاد و ۱ م.دلار از منابع ایران آزاد شد تا موج جدیدی ساخته شود موج۱ : دروغ بستن کلاب هاوس به دستور انقلابیها موج۲ : آزادسازی منابع ایران به دست دولت درحالی که کلاب هاوس به دستور عوامل دولت فیلتر و کشتی کره ای رو انقلابی ها بازداشت کردند که منجر به آزادی سازی ارزها شد 🔹نقد موج ۱ : اما اگر بنای بر فیلتر کردن مطابق قانون باشد، باید اینستاگرام فیلتر و تلگرام مسدود میشد نه کلاب هاوس بدون کاربر و بدون نفوذ لذا هدف قرار دادن آزادی بیان توسط غربگراها با فیلتر کردن کلاب هاوس، برای ایجاد فضای کاذب علیه جریان انقلابی است تا دوباره مردم را فریب دهند 🔹نقد موج ۲ : مطابق آخرین آمار محرمانه میزان تقاضای ارز پشت درب بانک مرکزی ۱۰ ها برابر منابع نهایی است لذا آزاد سازی ۱ م.دلار و ۱۵ م.دلار (نهایی) در برابر میزان تقاضا مانند کاه در برابر کوه است لذا مردم باید مراقب باشند که فریب پروژه فریب غربگراها رو نخورند.
🖼 حق‌خوری!/ تعداد نیروگاه‌های هسته‌ای ایران و اروپا را باهم مقایسه کنید ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری
4_6008114980258318384.pdf
4.22M
📌پیش بینی اقتصاددانان از وضعیت اقتصادی ایران در سال 1400
🔴سوریه قرار است هزار میلیارد تن فسفات به ما بدهد/ زیر بار رقم کرسنت نمی‌رویم رستم قاسمی، وزیر پیشین نفت، در برنامه دستخط: 🔸در عراق هیچ هزینه‌ای نکردیم؛ هر هزینه‌ای در سوریه کردیم ما به ازای آن را می‌گیریم. 🔹قرارداد ما با سوریه بسیار خوب است؛ سوریه معدن‌های فسفات دارد و قرار است هزار میلیارد تن فسفات به ما بدهد. 🔹اوضاع فروش نفت خوب است؛ دولت و وزارت نفت از من خواستند کمکشان کنم، قبول کردم. 🔹بالاترین سطح توسعه صنعت نفت ایران در ۱۰۰ سال گذشته، در سال‌های ۹۰ و ۹۱ بوده است. 🔹چین قدرت آینده دنیاست؛ با چینی‌ها در یک چارچوب کاملاً منطقی و طبق منافع دو طرف می‌توانیم کار کنیم. 🔹اقتصاد کشور ما سیاسی شده و همه دولت‌ها گرفتار این غده سرطانی شده‌اند. 🔹رأی پرونده کرسنت در مرحله تجدیدنظر است؛ کشور هرگز زیر بار پرداخت رقم مدنظر کرسنت نخواهد رفت.
‏نوزدهم فروردین سالروز شهادت یکی از استوانه های فکری تشیع ⁧ ⁩ است.جمله ای بسیار قابل تامل از ایشان دیدم: ‏خداوند برای پیروزی مؤمنان هیچ راه میانبری را وعده نداده است.راه پیروزی تلاش است.
‏کلاب هاوس را خودشون آوردند زمانش هم مثل بی بی سی است که قبل انتخابات88 متولد شد.خودشون شخصیت بردند داخلش که سریع معرفی شود حالا هم خودشون از کلیشه های تثبیت شده اجتماعی بهره می گیرند و دشمن بی نام و نشان برایش می سازند تا در غیاب کارآمدی دو قطبی بسازند.
🔴 | این نشانه‌ای از اقتدار ماست ✍ احمد بنافی 🔻 نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی و کشورهای ۱+۴ و با حضور معاون دبیرکل سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا از روز سه شنبه گذشته در وین آغاز شده است. در این خصوص چند نکته حائز اهمیت است. 1⃣ اینکه آمریکائی‌ها آیا تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را پس از مذاکرات کنونی بر خواهند داشت یا نه، مهم است؛ اما از آن مهم‌تر اینکه آمریکا پس از یک دوره فشار حداکثری و ناکامی، حاضر شده با دو پیش‌شرط ایران کنار بیایند. 2⃣ متاسفانه این واقعیت نظام بین‌الملل است که هر بازیگری قدرت بیشتری داشته باشد، بیشتر می‌تواند منافع خود را استیفاء کند. این نشانه‌ای از اقتدار ایران است که غرب را وادار کرده که با واقعیت کنونی کنار بیایند. 3⃣ یقیناً تغییر رفتار آمریکا محصول دیپلماسی هپروتی یا تضمین یک امضا نیست، بلکه بر اساس این ادراک ذهنی در تصمیم‌گیران کاخ سفید و این برآورد استوار شده که ادامه وضع فعلی مساوی است با عبور جمهوری اسلامی از کمند تحریم‌های غرب و همزمان دریافت پاسخ درون برجامی و فرابرجامی. به عبارتی طرف مقابل به این درک رسیده که جمهوری اسلامی در مقابل فشارها ایستاده و در حال پاسخ‌ عملی است. 4⃣ اکنون اتخاذ مقاومت فعال که مبتنی بر مقاومت ملی، انسجام داخلی و متوازن سازی فشارها بوده و نمود آن در قانون مجلس(اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها)، اقدامات فرابرجامی و برنامه همکاری راهبردی بلندمدت با چین و روسیه تعیّن یافته، به شکل فوق‌العاده‌ای در حال پاسخ دادن است. 5⃣ این امکان وجود دارد که در این دور از مذاکرات نتیجه‌ای حاصل نشود، اما لاجرم طرف مقابل راهی جز تسلیم در مقابل اراده جمهوری اسلامی را ندارد؛ زیراکه جمهوری اسلامی در این دور با دستان برتر به مذاکره آمده، همزمان تمامی مسیرها را برروی آنها مسدود نموده و این در حالی است که طرف مقابل دیگر چیزی برای فشار مضاعف بر ایران در چنته ندارند. 🔻 شکی نیست که مسیر پیموده شده بسیار سخت و دشوار بوده، اما به شکل بی‌سابقه‌ای نتیجه‌ بخش بوده و همزمان به صورت فوق‌العاده بر اعتبار و جایگاه بین‌المللی ایران افزوده است. اکنون جمهوری اسلامی در پرتو اتخاذ مقاومت فعال، طرف زورگو را وادار به مذاکره بر مبنای پذیرش رفع تحریم‌های خود و متعاقباً راستی‌آزمایی از ناحیه ایران نموده و این مهم، چیزی جز منعکس کننده اقتدار ایران نیست. این واقعیت نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی نگاه راهبردی به موضوعاتی همچون سیاست خارجی دارد و نخواهد گذاشت منافع ملی خرج جریان‌ها و سیاست‌زدگی‌ها شود، که اگر غیر از این بود دیگر از ایران انقلابی، مولفه‌‌ای به نام قدرت باقی نمانده بود.
با شعار وارد انتخابات میشود اما نه گزینه اصلاح طلبان است و نه حاضرند وی را مورد بررسی قرار دهند.از دیگران ضعیفتر است؟خیر.تابلوی اصلاح طلبی ندارد؟پس چرا مورد بی مهری است.چون وفادار به نظام،اسلام سیاسی و رهبری است.به همین دلیل وی را شجاع نمیدانند و روحانی راست ارجح شد
🔰 تکبیرهای غرای کارکنان وزارت اطلاعات برای آیت الله رئیسی 🔻 اخیرا رئیس قوه قضاییه به مناسب هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) در جمع مدیران وزارت اطلاعات به سخنرانی پرداخت. 🔹سخنرانی آیت الله رئیسی با استقبال گسترده کارکنان و مدیران کل وزارت اطلاعات همراه شد؛ به گونه‌ای که علاوه بر تکمیل ظرفیت مسجد محل سخنرانی، تعداد بسیاری از نیرو‌های وزارت از پشت درب‌های مسجد به استماع سخنان رئیس قوه قضاییه پرداختند. 🔸آیت الله رئیسی در این دیدار به شدت به تمرکز دولت روی مذاکره با آمریکا انتقاد کرده و سخنان او با با تکبیر‌های غرّای نیرو‌های وزارت اطلاعات همراه بود و بیانگر تایید این محور‌ها از سوی نیرو‌های مخلص و جان برکف وزارت بود. 🔹وزیر اطلاعات هم در این دیدار تقدیر ویژه‌ای از آیت الله رئیسی کرده و گفته است: در میان علما کمتر عالمی وجود دارد که همچون آیت الله رئیسی مورد تایید و اقبال علما و همچنین اعضای مجلس خبرگان باشد.
🔴 "کـلاب‌هـاوس" دقیقـا چیست؟ 🔸در ماههای گذشته شبکه اجتماعی ناشناخته‌ای به نام "کـلاب‌هـاوس" به صورت عجیب توسط سلبریتی‌ها، اینفلونسرها و شخصیت‌های سیاسی معرفی شد. 🔸سازوکار این برنامه بدین صورت است که کاربران را در اتاق‌های گفتگوی صوتی مختلف گردهم می‌آورد تا در مورد موضوعات مورد علاقه‌شان، بحث و تبادل نظر کنند و‌ کاربران قدیمی اینترنت را به یاد اتاق‌های گفتگوی نرم‌افزار یاهو مسنجر، ولی در بستر تلفن‌های هوشمند می‌اندازد. 🔸در clubhouse خبری از ارسال و دریافت ویدیو، عکس، متن و ایموجی نیست و هرآنچه وجود دارد، صحبت‌های زنده بین کاربران است که حتی قابلیت ضبط آن در خود نرم‌افزار نیز وجود ندارد. 🔸برای استفاده از کلاب‌هاوس باید توسط یکی از کاربرانش دعوتنامه دریافت کنید. همین قابلیت کلاب هاوس باعث می‌شود تا محل امنی برای هماهنگی اغتشاشگران به وجود بیاید و نفوذ به این شبکه بسیار سخت شود! 🔸گفته می‌شود که این شبکه اجتماعی برای برنامه‌ریزی انتخابات ایران، اجرای ناآرامی‌ و عملیات‌های رسانه‌ای توسط سفارت انگلیس استفاده می‌شود!
33.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ بازخوانی یک پرونده برای شناخت جریان امروز نفاق 🚨 انتشار بعد ۲۰ سال 🔹 دیدن این فیلم را از دست ندهید حدود 20 سال قبل، صحنه هایی از یک کنفرانس به دستور لاریجانی (رییس وقت رسانه ملی) از شبکه یک پخش شد و ماهیت جریان تجدیدنظر طلب را رو کرد. امروز اما دست لاریجانی در دست همان جریان است تا جایی که لاریجانی، نقطه اتکا و امید اصلاح طلبان و اصلاح طلبان، سرمایه اجتماعی لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ شده اند... سئوال این است چه کسی تغییر کرده است؟ اصلاح طلبان آمریکایی یا لاریجانی
زهره قائمی، تروریستی که شهید صیاد شیرازی رو ترور کرد، از اعضای منافقین بود که سال ۶۷ توبه کرد، از زندان آزاد شد، بلافاصله در عراق به منافقین پیوست و چند سال بعد فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران رو به شهادت رسوند! شاید عجیب باشه که جریانی در کشور، در انتخابات سال ۹۶، با دفاع شیادانه از منافقین، برای خودش رای جمع کرد! 🗓 ۲۱ فروردین، سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی
🔴مشاجره شدید کرباسچی و تاجزاده در حضور خبرنگاران ♦️شب گذشته گفت‎وگوی تاجزاده و کرباسچی در شبکه اجتماعی از اختلافات گسترده جریان اصلاحات پرده برداشت. در ابتدای این گفت‎وگو کرباسچی از تندروی‎های تاجزاده انتقاد می‎کند و این سرآغاز مشاجره طرفین می‎شود. https://www.farsnews.ir/media/14000121000821/%D8%B5%D9%88%D8%AA
✳️مقام اماراتی: ایران به آمریکا درس سیاست داده است ❇️"ضاحی خلفان" نائب رئیس پلیس و امنیت عمومی در دبی، در توئیت های خود، با اذعان به برتری ایران در مسیر مذاکرات با واشنگتن و بروکسل، گفت : قسم به خدا، ایران را دست کم نگیرید، به امریکا درس سیاست داده است. ❇️وی افزود: امریکا در فکر لغو تحریم ها علیه ایران است، این خبر است اما توضیح آن، لغو تحریم ها، دلیل بر پایین آمدن سر امریکاست و بالا بردن سر همه کسانی است که ادعا می کند تروریست هستند، اصلا تحریم ها هیچ معنا و فایده وتاثیری ندارد، بلکه ایران را برآن داشت که به دنبال شریک راهبردی یعنی چین و خداحافظی با امریکا باشد. من از لغو تحریم ها علیه ایران دفاع می کنم. ✅وی ادامه داد: این مساله ثابت شده و هیچ تردیدی در آن نیست که اراده ایران از هرچه امریکا دراختیار دارد، قوی تر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نام: حسن خمینی شغل: یادگار یادگار امام روزمه کاری: یادگار یادگار امام منبع درآمد: یادگار یادگار امام تخصص وسابقه: یادگار یادگار.. برنامه آینده: یادگاریادگار.. وضعیت فعلی: دریافت سالانه بیش از 70میلیارد بودجه برای پژوهشکده، موسسه نشر و آستان مقدس حضرت امام؛ دریغ از یک فعالیت مفید! 👤 آدم محمود احمدی نژاد معاونت اولی حسن مصطفوی (خمینی) را پذیرفت!! در جلسه‌ای که به میزبانی حسن مصطفوی و با پذیرایی از احمدی نژاد به صرف برگزار شد، حسن مصطفوی پیشنهاد داد با توجه به ردصلاحیت قطعی احمدی نژاد، وی را به عنوان معاون اول خود معرفی خواهد کرد و احمدی نژاد این پیشنهاد را پذیرفت. به عقیده آگاهان تلاش حسن مصطفوی، یک تلاش مذبوحانه بوده و یادآور ضرب مثل موش توی سوراخ نمی رفت جارو به دم خود بسته بود می باشد. یه زمانی شعار این فرقه ی بهاریا این بود؛ اصلاحطلب، اصولگرا، دیگه تموم ماجرا.. الآن با اصلاحاتیا یکی شدن😁
🔴 رعایت نقشه راه نظام یا نایاک؟ ✍ رضا سراج : 🔹آنچه امروز منافع ملی ایران را تهدید می کند، تکرار تجربه­‌های تلخ برخی دیپلمات­ها و مسئولان اجرایی در ماجرای برجام است. 🔹مجموعه اخبار و گزارش‌­های رسمی و غیررسمی که از مذاکرات کمیسیون برجام در وین می رسد، نگرانی­‌هایی در تحلیلگران در مورد رعایت سیاست­ها و اصول مبتنی بر منافع ملی کشور در مقابل طرف غربی و به ویژه امریکایی­ها برمی انگیزد. به نظر می‌رسد در اسرع وقت ضروری است جوانب گوناگون این امر و مخاطرات پیش روی آن مورد مداقه قرار گیرد. 🔹 آقای ظریف وزیر امور خارجه در توئیتی در ضمن ارائه پیشنهاد طرف ایرانی با بیان این که «ایالات متحده که دلیل اصلی بحران موجود است باید اول به برجام بازگردد و ایران پس از راستی‌آزمایی سریع، پاسخ متقابل می‌دهد» از عبارت «راستی‌آزمایی سریع» (rapid verification) استفاده می کند که مبهم است. در عین حال برخی رسانه­‌های خارجی مدعی شده ­اند قرار است « پس از اعلام آمریکا، روز بعد از آن اعلامیه بازگشت ایران به کل تعهدات، صادر گردد. » اگر این ادعا درست باشد درواقع مقصود آن است که ایران باید در کمتر از ۲۴ ساعت لغو تحریم­‌ها را راستی­‌آزمایی کند. آیا به واقع چنین کاری در عمل ممکن است؟ 🔹از سویی گفته می شود که توافقی برای برداشته شدن تحریم­‌های دوره ترامپ در حال شکل­‌گیری است. در این خصوص چند ابهام جدی وجود دارد؛ نخست آنکه آیا فراموش کرده­‌ایم که نقض برجام از دوره اوباما و کمتر از گذشت یک سال از عمر برجام آغاز شد؟ آیا نقض عهد برجام در دوره اوباما و زمانی که «امضای کری تضمین بود»، نادیده انگاشته می‌شود؟ ثانیاً آیا قرار است بازی تلخ «فریب واژگانی» تکرار شود و مذاکره­‌کنندگان ایرانی «تعلیق» (Suspend) را در داخل «لغو» ترجمه نمایند؟ به خوبی می‌دانیم که اگر تحریم­‌های آمریکا تعلیق (و نه لغو) شود، اولاً سایه شوم ‌آنها بر اقتصاد و تعملات تجاری ایران همچنان پایدار بوده و ثانیاً به عنوان اهرم فشاری در اختیار آنها برای تحمیل اراده در آینده خواهد ماند. 🔹در واقع آنچه امروز منافع ملی ایران را تهدید می کند، تکرار تجربه­‌های تلخ برخی دیپلمات­‌ها و مسئولان اجرایی در ماجرای برجام است. «عدم رعایت ضوابط و شروط مصوب رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس در اجرای برجام»، «ادعاهای خلاف واقع در داخل با ارائه ترجمه­‌ها و تفاسیر غیرنافذ از توافقات» و «موج­‌سواری با شرطی­‌سازی جامعه» همه و همه از ماجراهای تلخی است که گویی از سر شتاب‌زدگی یا سیاسی­‌گری در حال وقوع دوباره است. 🔹در این نکته تردیدی نیست که دشمن به همین سطح قانع نمانده و مایل است با یک استراتژی چندمرحله­‌ای بتواند حداکثر امتیاز را در جهت تضعیف ارکان اقتدار ملت ایران کسب کند. به نظر می رسد در مرحله نخست بازگشت آمریکا به برجام در قبال امتیازاتی حداقلی و ناپایدار رخ خواهد داد و واشنگتن امیدوار است با عبور از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و تداوم حضور غربگرایان در قدرت بتواند با بهره­‌گیری از اهرم فشار موجود در «تعلیق یا بازگرداندن تحریم­‌ها»، جمهوری اسلامی ایران را وادار به مذاکره مجدد و تحمیل توافقی جدید شامل محدودسازی همه مولفه­‌های اقتدار ملت ایران از جمله توانمندی موشکی، نفوذ و قدرت منطقه‌­ای و ... نماید. 🔹با این تفاسیر به نظر می‌رسد ریل­‌گذاری طراحی شده توسط نهادهای هدایتگر نفوذ همچون نایاک (NIAC) در حال کمرنگ‌­سازی خطوط قرمز منافع ملی و سیاست‌های قطعی نظام در مذاکرات پیش رو است. به نظر می‌رسد نقشه­ راه تجویزی از سوی نایاک به دنبال شرطی­‌سازی جامعه و بهره­‌برداری­های خاص انتخاباتی است. آقای ظریف باید به این سوال به صورت شفاف پاسخ دهند که در حال رعایت ضوابط ابلاغی نظام هستند یا نقشه ­راه پیشنهادی نایاک؟ 🔹از سویی این مقطع آزمون مهمی در برابر نهادهای نظارتی نیز هست. دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به عنوان نهاد بالادستی و ناظر باید با هرگونه نقض آشکار و ضمنی سیاست قطعی نظام در این باره مقابله کند و از مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم آن نیز انتظار می رود، ضامن اجرای قوی قانون مصوب این مجلس در خصوص «لغو تحریم­ها» باشند.