eitaa logo
بصیر
334 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
6هزار ویدیو
377 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 چند نکته در خصوص پشت پرده پیشروی طالبان ✍ علیرضا تقوی نیا 🔸️این روزها گروه تندرو و سلفی طالبان به طرز مشکوکی در حال پیشروی در افغانستان است. بسیاری در داخل ایران در خصوص این گروه اظهارنظرهای مختلف و عمدتا متضادی می نمایند. 🔸️نگارنده با توجه به درخواست مکرر مخاطبان ، از مدت ها پیش قصد داشت به تحولات مجاور مرزهای شرقی کشور بپردازد لکن به دلیل قطعیت نداشتن تحلیل ها تاکنون از مرقوم کردن آن خودداری ورزیده است. 🔸️ اکنون پس از محرز گشتن تعمدی بودن سقوط شهرها و افتادن آن به دست طالبان چند نکته در این خصوص بیان خواهد شد. 1️⃣ افراط و تفریط در برخورد با طالبان از گذشته درایران وجود داشته است. این گروه اگرچه با جمهوری اسلامی در دشمنی با آمریکا اشتراک نظر داشت لکن امروز که دیگر آمریکایی وجود ندارد باید در خصوص آنان با احتیاط سخن گفت. 2️⃣ طالبان نماینده حداقل ۳۰ درصد مردم افغانستان است که هم از نیروهای با انگیزه و کاربلد برخوردار بوده و هم ثروت بسیاری از قاچاق مواد مخدر ذخیره کرده که از قدرتمند بودن آن حکایت می کند. به عبارت دیگر طالبان اکثر مولفه های قدرت را در اختیار دارد . 3️⃣ طالبان در بسیاری از مناطق شمالی که قوم پشتون وجود ندارد در حال پیشروی بدون درگیری است که نشان دهنده توطئه عناصر درون دولت افغانستان برای تسلیم مناطق تاجیک و هزاره نشین به این گروه است. 4️⃣ مقایسه کردن تهدید داعش با طالبان برای جمهوری اسلامی یک اشتباه استراتژیک است؛ زیرا اولا داعش خواستار تشکیل خلافت اسلامی بود و ایران را نیز رسما جزویی از قلمرو خود می دانست، لکن طالبان از امارت اسلامی صحبت می کند که در محدوده جغرافیای افغانستان است و بر حفظ تمامیت ارضی و امنیت همسایگان تاکید دارد. ثانیا گستره حضور داعش و سایر گروههای تروریستی و تکفیری در عراق و سوریه در مسیر کریدور استراتژیک تهران - بغداد - دمشق - بیروت قرار داشت و مبارزه مستقیم با آنها جهت راه اندازی این کریدور لازم و ضروری بود. ثالثا ، پشتیبانی مردمی از طالبان کار را برای مبارزه با آن سخت و دشوار می کند. رابعا درگیر شدن جمهوری اسلامی با این گروه خواست دشمنان این نظام است و باید هوشمندانه و با تدبیر با قضایا مواجه شد . 5️⃣ آمریکا در اندک زمانی ، بدون قید و شرط خاصی افغانستان را که یک کشور مهم برای جلوگیری از حرکت چین به سمت غرب می دانست تخلیه کرد؛ فلذا به نظر می رسد پشت پرده تضمین های لازم را از طالبان جهت مقابله با نفوذ چین به مرزهای باختری اخذ کرده باشد. 🔸️خاصه این که افغانستان ، با ناحیه خودمختار سین کیانگ (محل سکونت قوم مسلمان ایغور) نیز هم مرز است که می تواند در آینده تهدیدات جدی را متوجه چین کند. 📌 در نتیجه کاتب این وجیزه معتقد است پشت پرده ترکتازی های این روزهای طالبان به شدت پیچیده است و چهره اصلی این گروه فعلا نمایان نخواهد شد لکن باید واقع گرایانه به قضایا نگریست . 🔸️ همچنین هدف اصلی قدرت یابی طالبان نه ایران بلکه چین است و با توجه به این که در گذشته کشور پاکستان (متحد راهبردی چین) حامی اصلی این گروه بوده هنوز پازل این نقشه تکمیل نشده است و آینده مسائل شبه قاره با دگرگونی هایی روبرو خواهد بود.
🔴 دیروز از «قاتلِ یک زن» دفاع کردند امروز از «شهردار زن» می گویند 🔸روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «شهردار زن در بهشت جایی ندارد» نوشت: «زنان می‌توانند شهردار شوند و مانع قانونی ندارد، اما چرا شهردار زن برای تهران انتخاب نمی‌شود؟ ...در حالی عدم تمایل به شهردارشدن یک زن در میان منتخبان شورای شهر ششم، نمایان شده که آمار نشان می‌دهد پس از انقلاب تاکنون فقط پنج زن از سوی شهرداران، به‌عنوان شهردار منطقه منصوب شدند». 🔸این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اصولگرایان شورای شهر ششم به یک خانم اجازه مدیریت شهری نخواهند داد. حتی منتخبان زن شورای شهر ششم تهران همچنان برای شهردارشدن یک خانم علاقه از خود نشان ندادند». ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📝نکته و نظر: 🔹فعالین و رسانه های اصلاح طلب اصرار دارند که خود را حامی و مدافع حقوق زنان جلوه دهند اما این طیف بارها در بزنگاه ها در مسئله دفاع از حقوق زنان مردود شده است. 🔹از تابستان ۹۶ تاکنون شورای شهر و شهرداری تهران دربست در اختیار اصلاح طلبان بود، اما این طیف با اینکه در این مدت سه شهردار برای تهران انتخاب کرد، اما هیچگاه اجازه نداد که یک زن شهردار تهران شود. 🔹اما مسئله به همین جا ختم نمی شود. «محمدعلی نجفی» اولین شهرداری بود که شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران انتخاب کرد. وی به دلیل سوءمدیریت و ناکارآمدی از شهرداری کنار رفت و چندی بعد در اقدامی جنایت آمیز همسر دوم خود که زنی جوان بود را با اسلحه غیرمجاز به قتل رساند. 🔹طبیعتا طیف اصلاح طلب می بایست با دفاع از مقتول که زنی جوان بود، قاتلِ یک زن را آماج حمله قرار داده و از وی برائت می جست و اعلام می کرد که قاتل باید به اشد مجازات برسد؛ اما آیا اصلاح طلبان همین گونه رفتار کردند؟ پاسخ منفی است. 🔹جریان اصلاح طلب بجای دفاع از مقتول، به حمایت تمام قد از «قاتلِ یک زن» پرداخت و مقتول را آماج توهین و تهمت قرار داد. نکته قابل تأمل اینجاست که حتی لیدرهای جریان اصلاح طلب از جمله خاتمی به میدان آمده و برای آزادی قاتل، چندین میلیارد تومان پول مهیا کردند. 🔹همین جریان اصلاح طلب در سالهای گذشته در پیشنهادی شرم آور مدعی شده بود که زنان کارتن خواب باید عقیم شوند. اصلاح طلبان تاکید دارند که زنان باید برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشوند. فعالین اصلاح طلب مدعی هستند که اگر زنان برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه نروند، دچار بیماری های روحی و روانی می شوند. 🔹حالا این طیف با این سابقه سیاه در موضوع حمایت از حقوق زنان، مدعی است که چرا شورای شهر ششم برای تهران شهردار زن انتخاب نمی کند. متاسفانه نگاه اصلاح طلبان به زنان نگاهی جنسیت زده و ابزاری است و این واقعیت قابل کتمان نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنجشنبه ۲۴ تیرماه و ياد درگذشتگان 💐 بخوانیم🔻 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🌹 🌸 🌿 🌸 🌿 ❇️میگویند خیرات برای رفتگان 💫مثال نسیم خنکی است که 🌸در هوای داغ به صورت انسانی می وزد 💫به همین لذت ‌بخشی 🌸و به همین لطافت 🌸پنجشنبه است 💫خیرات رفتگان ، فاتحه و صلوات 🌷اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم🌷 💠التماس دعا💠
⭕️ سرنوشت برجام در دولت سیزدهم 👤 «مصطفی خوش‌چشم» 🔻 دو طرف در ابتدا درباره مسائلی صحبت کردند که با هم اتفاق نظر بیشتری داشتند و موارد اختلافی را به آخر کار واگذاشتند که اتفاقاً موارد مهمی از جمله برداشتن همه تحریم ها است و اینکه آمریکا باید نخست اقدام کند و به ایران فرصت راستی آزمایی بدهد. اینها موارد اختلافی اصلی است که طرف امریکایی اینها را نمی پذیرد و طرف ایرانی هم می داند که در صورتی که با وضع فعلی بخواهد این شرایط را قبول کند هیچ سودی از برجام نمی برد و در حقیقت عایدی برای ایران ندارد. 🔻 با شرایط فعلی بازگشت به برجام نه فقط عایدی صرف نخواهد داشت بلکه می تواند اقتصاد کشور را به گروگان ببرد. بنابراین، فعلا دو طرف محکم ایستادند تا به شرایط دلخواه خود برسند. همچنین مقامات آمریکا می دانند دولت آقای روحانی نسبت به دولت آقای رئیسی بسیار تمایل بیشتری برای اجرای برجام و بازگشت به برجام و احیای برجام دارد چون این تنها میراث این دولت است. بنابراین امریکایی ها گمان می کنند با محکم ایستادن بر خواسته های خود ممکن است دولت آقای روحانی را به عقب ببرند. 🔻 من فکر می کنم طرف امریکایی در حال قمار بر روی سیاست فعلی خود است چرا که از طرفی می دانند در دوران آقای رئیسی کار سخت تری خواهند داشت و از طرفی با محکم تر ایستادن و عدم انعطاف در هفته های آخر آقای روحانی سعی می کنند دولت آقای روحانی را به عقب بنشانند و در صورتی که موفق نشوند در زمان آقای رئیسی با توجه به این که امریکا به برجام و احیای آن احتیاج دارد، کار به مراتب سخت تری خواهند داشت بنابراین این یک قمار برای طرف امریکایی است. 🔻 به نظرم اگر امریکایی ها در دوران آقای روحانی برجام را احیا نکنند و تحریم ها را رفع نکنند و به برجام بازنگردند، در دوران آقای رئیسی به مراتب کار سخت تری دارند و بعید می دانم در چنین شرایطی یعنی شرایط سخت تر همین برجام احیا شود و ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد اما قطعاً شرایط کار برای طرف امریکایی در دولت آقای رئیسی به مراتب سخت تر بود.
🔴 روحانی به حرف‌هایی که می‌زند باور ندارد!/اگر مصوبه مجلس نبود اصولا دولت، چیزی برای مذاکره در دست نداشت/امکان احیای برجام نه‌تنها در اسفندماه وجود نداشت، بلکه الان هم وجود ندارد 👤 🔹 اختلاف‌نظر بین ایران و آمریکا بسیار زیاد و شکاف بسیار بزرگی است. 🔸 دولت امریکا می‌خواهد بسیاری از تحریم‌های اعمال‌شده ترامپ را برخلاف برجام حفظ خواهند کرد. ✅ منتها رئیس‌جمهور به‌دلیل رقابت‌های سیاسی داخلی، مباحثی را مطرح می‌کند که هیچ‌کس در دنیا آنها را باور ندارد. به‌نظرم خود او هم این بحث‌ها را باور ندارد. 🔹 مصوبه مجلس ابزاری است که دیپلمات‌ها در وین از آن استفاده کردند؛ یعنی آن افزایش توانمندی ایران در حوزه هسته‌ای، دلیل حضور آمریکایی‌ها در وین بود. 🔸 اگر مصوبه مجلس نبود اصولا دولت، چیزی برای مذاکره در دست نداشت. ✅ در داخل کشور خیلی‌‌ها معتقد هستند که کشور نباید از یک محل دوبار گزیده شود. از این جهت، نسبت به آمریکایی‌ها محتاط‌تر هستند. اینکه رئیس‌جمهور محتاط نیست و حرف‌های دیگری می‌زند، این مشکل شخص رئیس‌جمهور است و مشکل دیگران نیست. 🔹 روحانی تمایل دارد همان بی‌احتیاطی‌هایی را که منجر به خروج آمریکا از برجام بدون هیچ هزینه‌ای شد، تکرار کند. 🔸 احیای برجام نه‌تنها در اسفندماه وجود نداشت، بلکه الان هم وجود ندارد. دلیلش هم این است که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به برجام موجود برگردند بلکه می‌خواهند برجام را عوض کنند. آنها می‌خواهند وارد حوزه‌های دیگر شوند. 💢 آمریکایی‌‌ها مشکلات متعددی را در راه احیای برجام ایجاد کرده‌اند، منتها رئیس‌جمهور می‌گوید آمریکایی‌ها آمده‌اند توبه کنند! فردی که ۳۰ ، ۴۰ سال در حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی بوده، هنوز متوجه ابتدایی‌ترین طراحی‌های آمریکا علیه ایران نمی‌شود.
🔴در نشست رئیس جمهور منتخب با اساتید و نخبگان اقتصادی چه گذشت؟ ۱ - شاپور محمدی به عنوان اولین سخنران: کسری بودجه به یک بیماری و عادت مزمن در دولت‌های مختلف تبدیل شده که تامین این کسری نیز همواره با ایجاد تورم و بی‌ثباتی اقتصادی همراه بوده و مهمترین راه رفع این مشکل، اصلاح نظام درآمدهای مالیاتی و استفاده از دارایی‌های راکد است. ۲ - مصباحی‌مقدم به عنوان دومین سخنران: کمبود سرمایه مالی را جدی‌ترین مانع در مسیر سرمایه‌گذاری و رشد سریع اقتصادی ۳ - سومین سخنران جلسه پورابراهیمی: اسیب شناسی برخی از مصوبات شورای هماهنگی سران قوا - تقویت و استفاده از همه ظرفیت‌ها در عرصه دیپلماسی اقتصادی - اصلاح تصمیم غلط توزیع ارز با نرخ ترجیحی ۴ - حسین راغفر به عنوان سخنران بعدی: جمعیت محدودی از درون بخش‌های دولتی به ثروت فراوان رسیده‌اند ۵ - محمدرضا سیدنورانی سخنران پنجم این نشست: لزوم کوچک و چابک‌سازی دستگاه‌های دولتی و عمومی غیردولتی، واگذاری مدیریت بنگاه‌های دولتی به جای واگذاری خود بنگاه، تک نرخی کردن ارز، ادغام بانک‌های خصوصی در یکدیگر ۶ - احمد توکلی به عنوان ششمین سخنران: در اولین اقدام کارت هوشمند غذا، دارو و درمان و آموزش بین مردم توزیع کند تا اندکی فشارها از روی مردم کاسته شود. ۷ - هفتمین سخنران جلسه محمد خوش‌چهره: دخالت دادن ایده‌ها، سلایق و باورهای روسای جمهور در راهکارهای اجرایی یکی از دلایل بروز و انباشت مشکلات اقتصادی بوده است. ۸ - مسعود نیلی با طرح این ۴ سوال که مشکل چیست، دلایل بروز آن چیست، راهکارهای رفع مشکل کدامند و از کجا باید شروع به حل مشکل کرد؟ در حال حاضر تامین مالی، تامین انرژی، تامین خدمات و بودجه عمومی، خدمات اجتماعی و نظام مبادله با دنیا ۶ مشکل اولویت‌دار کشور هستند. ۹ - شمس‌الدین حسینی نهمین سخنران نشست: ضرورت جدی گرفتن حمکرانی اقتصادی از سوی دولت ۱۰- سید مهدی زریباف دهمین سخنران: باید بر تحول اقتصادی مبتنی بر عدالت تاکید شد. ۱۱ - محمدرضا فرزین: باید با عملیاتی کردن سامانه‌های اطلاعاتی و اتصال و یکپارچه کردن این سامانه‌ها، با ایجاد شفافیت کارزار موثری برای مبارزه با فساد ایجاد کرد. ۱۲ - عادل پیغامی دوازدهمین سخنران جلسه: اطلاعات مغشوش، متفاوت و بعضا متناقض از یک موضوع واحد یکی از بزرگترین مشکلات کشور است که هیچگاه اراده‌ای برای رفع آن وجود نداشته است. ۱۳ - آیت ابراهیمی: نیاز به یک جراحی جدی در سیاست‌های پولی و ارزی داریم. همچنین باید یارانه‌ها را به شکل واقعی و دقیق هدفمند کنیم. ۱۴ - چهاردهمین سخنران جلسه محمدهادی زاهدی‌وفا: چه بخواهیم و چه نخواهیم، کثرت و انباشت مشکلات، دولت را در اولویت‌دهی به مسائل دچار دردسر می‌کند. ۱۵ - مجید قاسمی: باید با اصلاح نظام تفکر و تصمیم‌گیری اقتصادی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محور اصلاح وضعیت قرار داد. ۱۶ - یاسر جبرائیلی:. سازمان امور مالیاتی باید از وزارت اقتصاد جدا شده و زیر نظر رئیس جمهور فعالیت کند. ۱۷ - احسان خاندوزی: اقتصاد از سطح کلان از دست رفته و در سطح خرد و با افتتاح پروژه‌ها اصلاح نمی‌شود.
♨️ سر پیری و بهونه گیری! ♨️روحانی، مجلس را مقصر عدم لغو تحریم‌ها دانست! 💢 رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت: 🔹 اگر ۱۱ آذر [روز تصویب قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها] نداشتیم و اصل ۶۰ قانون اساسی لطمه نمی‌خورد، همه تحریم ها در اسفند ماه لغو می‌شد. 🔹 امروز سفره آماده است؛ فرصت دولت دوازدهم را از دستش گرفتند اما امیدوارم دولت سیزدهم بتواند کار را تمام کند؛ بسیار متاسفیم که شش ماه فرصت از دست رفت. ✍🏻 جالب است یک قانون هم که برای صیانت از منافع ملت در برجام، تصویب شده، آقای روحانی با آن مخالف است. این قانون طبق مفاد برجام تنظیم شده و ایران مرتکب تخلفی نشده است. اما شما باید پاسخ دهید که کجای این قانون اشکال دارد که اینگونه، مقصر عدم لغو تحریم ها را مجلس انقلابی معرفی می کنید؟ 1️⃣ باید گفت: در چارچوب فکری روحانی همیشه، دیگران مقصرند و تنها کسی که مقصر نیست او و دولتش هستند. البته طبق نظر او در این بین آمریکایی ها هم خیلی نایس(nice) به نظر می رسند. 2️⃣یک زمان تقصیر ها به دولت قبل بر می گشت، یک زمان اختیارات وجود نداشت، زمانی دیگر ترامپ مقصر بود، یک روز اعلام می کرد: دلواپسان نمی گذارند... روحانی هیچ وقت نتوانست مسئولیت کارهایش را بر عهده بگیرد. leadership is about taking responsibility, not making excuses این جلمه در فرهنگ کدخدای شما](آمریکا) بسیار معروف است .اگر به همین یک جمله عمل می کردید، امروز وضع ما این نبود!! ترجمه: 👈🏻 مدیریت و راهبری عبارت است از مسئولیت پذیری ، نه بهانه گیری.
📌آمریکا به دنبال چیدن میوه فتنه افغانستان در عراق ✅همزمان با تحولات جاری در افغانستان و یکه تازی طالبان در این کشور، ائتلاف آمریکایی ضد داعش در یک موضع‌گیری قابل تامل، اعلام کرد، در صورتی که نخست‌وزیر عراق بخواهد، آمریکا نیروهای خود را از عراق خارج می‌کند! 🔸هر روز که می‌گذرد، از اوضاع جاری افغانستان بیشتر رمز گشایی می‌شود؛ تا کنون این تلقی وجود داشت که طالبان به طور طبیعی و صرفا با اتکا بر نیروی عناصر خود، در حال قبضه کردن کل قدرت در افغانستان است. اما‌، هر چه زمان می‌گذرد، حقایق پشت پرده این ماجرا بیشتر آشکار می‌گردد. اول اینکه، طی همین روزهای اخیر مشخص شده است که واشنگتن نیروهایش را از افغانستان به آمریکا برنگردانده است، بلکه بخشی از این نیروها را به یمن و بخشی را نیز به پاکستان برده است! علاوه‌بر آن، کاخ سفید اعلام کرد که اکنون سرگرم مذاکره با همسایگان افغانستان است، تا از آسمان آنها برای نظارت بر افغانستان استفاده کند. دوم، پیشروی کنونی طالبان در افغانستان، بیشتر شکل فانتزی و رزمایشی دارد و قدرت طالبان مثل حبابی است که به زودی می‌ترکد!... 🔻ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/222010
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 | شروع آشوب‌های لبنان با کناره‌گیری حریری از تشکیل دولت. معترضین در حال به آشوب کشیدن شهر و مسدود کردن راه ها هستند. 🔴 از سمت‌ رژیم‌ صهیونیستی زمزمه هایی مبنی‌ بر حمله به لبنان شنیده می شود. رسانه هایشان عنوان کرده اند وزیر جنگ آماده اجرای طرح حمله ای به لبنان است که ۳ سال روی آن کار‌ شده و شروع آن با یورش سنگین هوایی و زمینی خواهد بود. 🔴 رژیم صهیونیسنی می‌خواهد میوه فتنه در لبنان را با ضربه زدن‌ به حزب الله بچیند.
💠 طبق ‏بررسی های انجام شده در حوزه پزشکی در استان سیستان و بلوچستان نسبت به کشور تبعیض نیست. ‏این استان سه دانشگاه علوم پزشکی دارد در حالی که١٨استان کشور که بعضا جمعیت بیشتری از این استان دارند فقط یک دانشگاه دارند ‏۵٢٧٢تخت دارند که عین سرانه کشور است ‏مشکل اصلی پراکندگی و وسعت زیاد است ‏⁧
فکر میکنید به خاطر محتوا یا تکنیک فیلم هایش در جشنواره های غربی دیده میشود؟ یک نکته مثبت اگر از ایران گفت و قبولش کردند حرفم را پس میگیرم. ▪️برای امثال عبارت زیر پذیرفته میشود: "ایران کشوری سرکوب‌گر است که در آن شما آزادی بیان و گفتن آنچه را که فکر میکنید ندارید»
🔴 هرچه کردم بنویسم ز تو مدح وسخنی یا بگویم ز مقام تو که یابن الحسنی این قلم یار نبود و فقط این جمله نوشت: پسر حیـــدر کرار، تو ارباب منی اللهم عجل لولیک الفرج🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻‏آمریکا از لبنان سه چیز می خواهد: ۱- تعیین مرز با اسراییل بنا به خواسته آن رژیم خصوصا در زمینه تقسیم منابع گازی مدیترانه ۲- صلح با آن رژیم و پیوستن به جبهه حامیان آن ۳- تسلیم سلاح مقاومت ‏ 🔹سفر حریری به مصر هم دیدار غیر مستقیم با اسراییل بود برای پیشبرد این امور و کناره گیری او هم نمایشی در همین راستا است. تا آمریکا و فرانسه و برخی کشورها و شاید سازمان ملل نیرو به لبنان بفرستند و بعد مقاومت خلع سلاح شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هدف قرار گرفتن بهروز رحیمی از اعضای حزب تروریستی پژاک در سلیمانیه ، شمال عراق وی در حملات تروریستی در داخل ایران نقش داشته و یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس اخیر منافقین که به صورت الکترونیکی برگزار شد، بود.
⭕️ قمه کشی دخترانه، اصفهان و سکولاریسم 🔹پس از انتشار تصاویر قمه کشی دخترانه در اصفهان، نظرات مختلفی درباره این موضوع در فضای مجازی و... ابراز شد و مسئله قمه کشی دخترانه از زوایای مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. 🔹اما نکته عجیب و دردناک آن که کمتر کسی درباره کشف حجاب دسته جمعی و بی حیایی موجود در این تصاویر، حرفی به میان آورد و عموم نگرانی ها درباره علل گرایش دختران به اوباش گری و قمه کشی بود! ▪️این که در این مورد (و موارد مشابه) کسی بابت لگد مال شدن حکم الهی (حجاب) و بی حیایی گسترده مشهود در فیلم ابراز نگرانی نکرده و معترض نشده، حکایت از این واقعیت تلخ دارد که در تنها نظام دینی جهان، بی حجابی و بی حیایی به امری عادی تبدیل شده تا آنجا که حتی چهره ها و تریبون‌های حزب الهی هم به جای پرداختن به مفسده اصلی موجود در تصاویر ( بی حجابی و بی حیایی) به تجزیه و تحلیل اختلالات رفتاری دختران موجود در آن حادثه پرداخته و اظهار نظر و نگرانی کردند و این به معنای حاکم شدن نگرش «سکولار» بر جامعه ایران است. جامعه ای که به تعبیر «حضرت امام» برای تحقق احکام الهی قیام کرده و دهها هزار از بهترین فرزندان خود را قربانی نموده است. 🔹در این میان محل وقوع این ماجرا هم جای تامل دارد. «اصفهان» شهری است که حضرت امام درباره آن فرموده اند : کجای دنیا را سراغ دارید که مانند اصفهان در یک روز ٣٠٠ شهید در آن تشییع شود و مردم آن از حضور در صحنه دفاع از اسلام خسته نشوند و باز هم فرزندان خود را برای حفظ اسلام به جبهه گسیل کنند. چرا شهری که در آزمون دفاع از اسلام و نوامیس مسلمین در ٨ سال دفاع مقدس نمونه و کم نظیر بوده، باید شاهد عادی شدن بی‌حجابی و بی حیایی باشد؟ آیا ارواح مطهر شهدای آرمیده در«تخت پولاد» از این میزان بی اعتنایی به احکام خدا در شهرشان در عذاب نیستند؟ مگر نه این که آنها رفتند تا اسلام بماند و احکام آن اجرا شود؟ 🔹 مورد تاسف بار دیگر غیبت و بی اعتنایی «ناجا» در برابر چنین صحنه هایی است. بدون تردید اگر در این مورد قمه کشی رخ نداده بود نیروی انتظامی هیچ واکنشی به این صحنه ها نشان نمی داد چرا که مدتهاست ناجا در برابر کشف حجاب در ملأ عام و بی حیایی علنی، «تماشاچی و ناظر بی طرف» است و تمایل و انگیزه ای برای اعمال قانون و انجام وظایف در قبال ارتکاب عمومی جرم بی حجابی ندارد! ✳️ ریاست جدید قوه قضائیه و فرمانده محترم ناجا هردو اصفهانی اند و انشالله که درباره عادی شدن بی حجابی و بی حیایی در شهر شهیدان ( اصفهان) پاسخگوی حسین خرازی، احمد کاظمی، محمد رضا تورجی زاده و.. خواهند بود! ❇️ به صراحت می دانیم که مقابله با بی حجابی و بی عفتی تنها از طریق انتظامی و قضایی ممکن نیست اما به یقین جدیت ناجا و عدلیه، مانع گسترش این موج مخرب و خانمان سوز در کشور امام زمان خواهد شد و از نفوذ بیشتر «سکولاریسم» به قلب و روح جامعه خواهد کاست. ✍دکتر کوشکی
🔴تکرار تجربه ۹۸ در ۱۴۰۰؟ اگر یادتون باشه سال ۹۸ همزمان با اغتشاشات لبنان و عراق، ایران هم در برخی از شهرها نا آرامی‌هایی رو تجربه کرد همزمان با لبنان، شب گذشته شبکه داخلی سعودی با بکارگیری عوامل تجزیه‌طلب به بهانه بی‌آبی تحرکاتی را در اهواز و اطراف آن انجام دادند مردم باید صفشون رو از این جماعت مزدور جدا کنند تمام این تلاش‌ها برای ایجاد آشوب در منطقه و همزمان با روی کار آمدن دولت جدید در ایران صورت میگیره برخی صحبت های آقای روحانی و اقدامات دولت نشون میده نفوذ از تمام توانش برای عصبانی کردن مردم بهره گرفته پس هوشیار باشیم و در تله دشمن نیافتیم! حفظ آرامش در شرایط کنونی بزرگترین کمک به دلسوزان کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی و دفع کمبود آب و برق و گاز و... در سطح کشور هست
⛔️تنش آبی در خوزستان 🔻بستن جاده ماهشهر - بندرامام در اعتراض به مشکلات بی آبی ↩فرماندار ماهشهر: 🔸 دیشب گروهی بر پایه یک فراخوان مجازی در اعتراض به موضوع بی آبی در استان خوزستان، اقدام به بستن جاده ماهشهر - بندرامام کردند که با حضور مامورین انتظامی، معترضین متفرق و جاده ایمن سازی شد 🔴اعتراض مردم چند شهر خوزستان به کمبود آب شرب و کشاورزی 🔹در پی مشکلات بی‌آبی در خوزستان، مردم با برگزاری تجمعاتی در برخی شهرها خواستار رسیدگی به این مشکل و تامین حق‌آبه رودخانه‌ها شدند. استاندار خوزستان؛ طی هماهنگی به عمل آمده با معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور قرار است به زودی یک هیئت به خوزستان اعزام شود و موضوع کم آبی و خسارت‌های ناشی از آن بررسی شود و اقدام مقتضی صورت پذیرد ♨️آغاز پروژه آبرسانی سپاه خوزستان به جفیر 🔹مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر: پروژه آبرسانی به منطقه جفیر از دیروز آغاز شده و در مرحله نخست لوله‌ها ریسه‎شده و لوله‌گذاری در روزهای آینده انجام می‎شود. این خطوط لوله به خط انتقال آب غدیر متصل شده و و آب پایدار به دست مردم می‎رسد. 🔹در زمینه آبرسانی به دیگر مناطق اولویت‎دارِ استان نیز درحال هماهنگی هستیم تا هرچه سریعتر خطوط انتقال آب پایدار را به این مناطق برسانیم. 🔹️دستور رییس دستگاه قضا برای پیگیری فوری حل مشکل آب در استان خوزستان 🔸️با دستور حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای یک هیات ارشد قضایی و اجرایی برای حل مشکل اب در خوزستان 🔸️ به دنبال مشکلات ناشی از کمبود آب در استان خوزستان، از روز گذشته و با پیگیری مستمر رئیس دستگاه قضا هیاتی متشکل از نمایندگان ارشد وزارت نیرو و دادستان کل کشور برای بررسی مشکلات پیش آمده و علل وضعیت موجود ، صبح امروز عازم استان خوزستان شد. 🔹️مقرر شده است هیات اعزام شده پیگیر راهکارهای فوری حل مشکل آب در استان خوزستان شده و نتیجه اقدامات و همچنین دلایل به وجود امدن وضعیت موجود را به حجت الاسلام ‌و المسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه گزارش کنند. 👈 دستور جهانگیری به برخى وزرا برای رسیدگی فورى به مشکل مردم خوزستان 🔹 اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری پس از پیگیری استاندار خوزستان در خصوص مشکلات اخیر استان، به وزرای مربوطه دستور داد به صورت فوری به مشکل مردم خوزستان رسیدگی کنند 🔹 جهانگیری خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، خاوازی، وزیر جهاد کشاوزی دستور داد معاونان آن وزارت خانه به سرپرستی رئیس ستاد مدیریت بحران امروز به اهواز سفر کنند.
‍🔴 فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در ایستگاه اجماع‌سازی 🔹طی چند روز گذشته دشمنان ملت ایران با محوریت ایالات متحده آمریکا بازی جدید و البته نخ‌نمایی را با عنوان ربایش یک عنصر ضدانقلاب برای اعمال فشار بیشتر به جمهوری اسلامی آغاز کرده‌اند. 🔹فضاسازی صورت گرفته را می‌توان در ادامه نقشه راه تیم بایدن علیه ایران و پیگیری فاز جدید فشار حداکثری ارزیابی کرد. در چارچوب این راهبرد واشنگتن تلاش می‌کند مقاومت ایران را برای احقاق حقوق قانونی خود کاهش دهد. 🔻موضوع اخیر را می‌توان در چارچوب یک سناریوی چند وجهی تحلیل کرد: 🔸اول؛ با توجه به مقاومت ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات برجامی، واشینگتن در تلاش است با وارد کردن اتهامات حقوق بشری مثل ربایش یک به اصطلاح روزنامه‌نگار، فاز جدید فشارها را با هدف ایجاد اجماع علیه ایران حول موضوعات حقوق بشری آغاز کند. 🔸دوم؛ حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری پروژه تحریم انتخابات را شکست داد و موجب شد برنامه آنها که از «نه به جمهوری اسلامی» به «نه به انتخابات» و سپس «نه به رئیسی» رسیده بود با بن بست روبرو شود. 🔸سوم؛ غرب و عوامل رسانه‌ایش برای ایجاد پرونده حقوق بشری برای رئیس جمهور منتخب به منظور بی‌اثر کردن مشارکت و رأی مردم تلاش می‌کنند. 🔸چهارم؛ ایستادگی ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکا و غرب در مذاکرات برجام که منجر به ناامیدی آمریکا و غرب از امکان به اصطلاح مهار نرم ایران در این مذاکرات شد، وجه چهارم این سناریو را تشکیل می‌دهد. 🔹دولت بایدن در ادامه سیاست‌ فشار حداکثری می‌کوشد به زعم خود برجام هسته‌ای را بدون دادن هیچ‌گونه امتیازی به ایران به برجام‌های موشکی و منطقه‌ای تعمیم دهد لذا با تاکتیک‌های جدید می‌خواهد از سد مقاومت فعال ایران عبور کند. 🔹با این حال؛ اگر واقعا حرف آمریکا در مورد قصد ایران برای ربودن عنصر بی‌ارزشی چون علی‌نژاد درست است و به گفته خود او از پنج، شش ماه قبل این موضوع را به او گفته‌اند، چرا این موضوع الان و در شرایط آغاز به کار دولت جدید مطرح می‌شود؟ 🔹این نکته را هم باید به موضوع اضافه کرد که فردی چون علی‌نژاد اساسا هیچ‌یک از فاکتورهای موثر برای اتخاذ چنین تصمیمی از سوی ایران را نداشته و شبیه‌سازی این داستان تخیلی با عملیات دستگیری عناصری چون روح‌الله زم، جمشید شارمهد یا حبیب فرج‌الله چعب محلی از اعراب ندارد. 🔹جالب اینجاست که صحنه‌گردان این نمایش تخیلی ـ هالیوودی شبکه‌ای است که با پول بن‌سلمان، قاتل خاشقجی اداره می‌شود. 🔹این رخداد یکی از دلایل محکمی است که استدلال منتقدین مذاکره از موضع ضعف با غرب را کاملا توجیه می‌کند و نشان می‌دهد که قصد آمریکا و شرکای غربی‌اش از ورود به مذاکرات، نه تلاش برای رفع دغدغه و نگرانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران که اقدامی در مسیر اعمال دیپلماسی اجبار به منظور افزایش فشارهای همه‌جانبه با هدف اسقاط جمهوری اسلامی است.
♦️ سیاست روسیه در شرق مدیترانه 🔹 شرق مدیترانه، بخشی از محدوده پیرامونی روسیه است که به عنوان حائلی برای جلوگیری از گسترش نفوذ غرب به سمت مسکو، برای کرملین اهمیت می‌یابد. ترکیه، قبرس و یونان سه کشوری هستند که در این محدوده، هدف نفوذ روسیه در تقابل با غرب قرار می‌گیرند. 🔸 علاوه بر نزدیکی جغرافیایی، میراث فرهنگی مشترک و اهداف این کشورها برای توازن در سیاست خارجی میان شرق و غرب نیز به محملی برای گسترش نفوذ روسیه بدل شده است. نیاز به مسکو در حوزه انرژی و درآمد حاصل از گردشگران روسی نیز دو مؤلفه اقتصادی مهم در این زمینه هستند. 🔸 به همین دلیل روسیه با حمایت از برخی نخبگان، جایگاه خود در ساختار سیاسی این دولت‌ها را تقویت می‌کند تا این دولت‌ها مواضعی خلاف مطلوبیت‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص گسترش ناتو به شرق، صدور دموکراسی و اِعمال تحریم‌ها علیه مسکو، اتخاذ کنند. 🔸 روسیه با وجود رقابت با ترکیه در سوریه و لیبی، توانسته اختلافات خود با آنکارا را به گونه‌ای مدیریت کند که در بحران قره‌باغ از تنش کاسته شده و هم‌چنین سامانه S400 را به این کشور بفروشد. گرچه این تعامل بیشتر به شخصیت رهبران دو کشور وابسته است. 🔸 از قضا همین روابط نسبتاً مساعد با ترکیه، سبب شده است نفوذ مسکو در آتن کاهش یابد. نکته دیگر اینکه یونان به دلیل نیازمندی‌های مالی به اتحادیه اروپا برای عبور از بحران‌های اقتصادی‌اش، کمتر می‌تواند به روسیه تکیه کند. در عین حال نیاز به گاز روسیه، پیوندهایی هر چند اندک را نگه داشته است. 🔸 قبرس نیز مانند یونان، نگرانی‌هایی بابت نزدیکی روسیه و ترکیه دارد. در عین حال قبرس برای توسعه برنامه‌های اقتصادی در مناطق ساحلی به جریان‌های مالی روسیه نگاه مثبتی دارد و هم‌چنین پیوندهای فرهنگی میان دو جامعه وجود دارد. ✅ به طور خلاصه، توانایی‌های روسیه در شرق دریای مدیترانه عمدتاً مبتنی بر دیپلماسی نمادین، انرژی و وعده‌های مالی به نخبگان سیاسی است.
📝 توییت وزیرامورخارجه درباره اتهام‌زنی دولت آمریکا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: افراد مسلح وابسته به ایالات متحده نقشه هایی را درون خاک ایالات متحده طراحی می کنند تا رهبران را در هائیتی و ونزوئلا ترور کنند، آنهم در حالیکه دولت آمریکا مشغول پوشاندن روابط مجرمانه‌اش، از طریق اتهام‌زنی به دیگران در خصوص یک عملیات به وضوح بچه‌گانه و مضحک ربایش است. قبل از اینکه چنین نمایش اتهام زنی راه بیاندازید، امورات خود را مرتب کنید.
⭕️ هدف پادشاه عمان از سفر به عربستان چیست؟ 🔻 روز یکشنبه 11 ژوئیه 2021، هیثم بن طارق سلطان جدید عمان در نخستین سفر خارجی خود پس از تکیه بر کرسی قدرت، راهی عربستان سعودی شد. رسانه های عمانی و سعودی هدف از این سفر دو روزه را گسترش روابط دوجانبه، مبارزه با تروریسم و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عنوان کردند. نکته جالب توجه در این سفر را می‌توان استقبال کم نظیر مردم و رسانه‌های سعودی از شخص سلطان عمان عنوان کرد. اکنون سوال اصلی آن است که ریاض-مسقط در این دیدار به دنبال چه اهدافی هستند؟ 📍 اهداف سیاسی-امنیتی 🔻 در زیر سیستم حاشیه خلیج فارس کشورهایی همچون عمان، قطر، کویت و عراق می‌توانند با ایجاد کانال‌های مذاکراتی میان سه بلوک لیبرال-محافظه‌کار، اخوانی و مقاومت منطقه خاورمیانه را به سمت کاهش تنش‌ها و مسابقات تسلیحاتی هدایت کنند. سلطان هیثم بن طارق می‌تواند با پیروی از خط مشی سلطان قابوس، به عنوان بازیگر «صلح ساز» از شدت تنش‌ها در منطقه بکاهد. بحران یمن، عراق، سوریه، لبنان و ... از جمله مسائلی است که دیپلمات‌های عمانی می‌توانند با میانجی‌گری میان تهران و ریاض از شدت تنش ها در منطقه بکاهند. 📍 اهداف اقتصادی سفر 🔹 در بیانیه پایانی این سفر علاوه بر تاکید به اجرای توافق‌نامه و تفاهم‌نامه‌های امضاء شده میان ریاض-مسقط، بر تسریع در روند افتتاح جاده مستقیم زمینی به طول 650 کیلومتری در منطقه الاحساء در جهت نیل به اهداف اقتصادی مشترک تاکید شد. کارشناسان اقتصادی معتقدند که این طرح می‌توان در جهت دور زدن امارات نه تنگه هرمز در مسیر تجاری میان دو کشور است. 🔰 راهبرد کلان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در دوران جوزف بایدن به سمت همگرایی و تعامل بیشتر در حال حرکت است. عربستان سعودی به عنوان محور اصلی کشورهای محافظه‌کار منطقه برای پیشبرد اصلاحات اقتصادی، تامین امنیت انرژی و ایجاد تنوع در شرکای استراتژیک خود به دنبال برقراری ارتباط با قدرت‌های منطقه‌ای همچون ایران، ترکیه، رژیم صهیونیستی و پاکستان است. در این بین کشورهای «صلح ساز» که با ایجاد کانال‌های ارتباطی امن به دنبال ارتقاء پرستیژ دیپلماتیک و تامین منافع خود هستند، میتوانند نقشی کلیدی در این صحنه ایفا کنند. سلطان نشین عمان در دوران سلطان هیثم بن طارق می‌تواند با پیگیری نقش سنتی خود در محیط خاورمیانه از میزان سطح تنش‌ها کاسته و منطقه تا «بن دندان مسلح» را از خطر جنگ نجات دهد. همچنین ریاض-مسقط می‌توانند با ایجاد کریدورهای جدید برای انتقال انرژی و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های مختلف اقتصادی، در مسیر رشد و تقویت روابط دوجانبه گام‌های بلندی بردارند. نکته کلیدی در فهم تحولات خاورمیانه آن است که قدرت‌های منطقه‌ای به این درک رسیدند که اگر خواهان پیشرفت و ترقی هستند راهی جزء حرکت به سمت همگرایی و صلح ندارند.
پیغام گلایه آمیز عراقچی به روحانی. ❗❗❗❗❗ عراقچی در جلسه ای که دکتر صالحی ، واعظی، تخت روانچی ،ربیعی و ظریف وچند نفر دیگر در دفتر عراقچی برای دلجویی از عراقچی حضور یافتند ، میگوید : به آقای روحانی بگویید ، از قول من وعده ندهد ، این چاه (مذاکرات وین )آب ندارد. واعظی می گوید ؛ شما حالا می گید ؟ چرا قبلاً نگفتید؟ صالحی می گوید : آقای عراقچی همیشه طبع شوخ دارند ، مزاح می کنند. عراقچی می گوید آقای واعظی ؛ به کی می گفتم ؟ ما آقای روحانی را می بینیم ؟ فقط شما وآقای ظریف هم را می بینید. ظریف می گوید :نه اینبار گویی جدی می گوید ، خسته شده [و می خندد] عراقچی با حالت عصبی می گوید ، جدی یا شوخی ندارد واقعیت است به شما هم قبل از وین گفتم ، این رفتن نتیجه ندارد، به شما نگفتم؟.... ما باید همان وقت که دیدیم اوباما تحریمهای جدید وضع کرد ، خارج می شدیم ، نشدیم. خارج شدن ترامپ از برجام نهایت فرصت ما بود ، که خارج بشیم ، باز آقای روحانی اصرار کرد و آقای ظریف هم فلسفه چید ، ما در مسیری افتادیم که هی مرتب پشت سر هم باید دروغ بگوییم وسر همه را شیره بمالیم ، که اصلاً هم این را نمی خواستم. حالا پنج سال گذشته ، هیچ نتیجه ای هم نداشته و نتیجه ای هم نخواهد داشت. حالا هر وقت نگاه می کنیم می بینیم باز آقای روحانی افاضات جدیدی کرده:《به عراقچی اختیار بدیم برود کار را تمام کند!!》، چی را تمام کند؟ من اگر قبول کردم دوباره به وین بروم قصدم این بود راه نجات وخلاص وتوجیهی برای عملکرد سیاست خارجی دولت درست کنم ، هیچ وقت قصدم نبود و نیست بروم توافق کنم. توافق بر سرچی؟! توافق امکان ندارد ، مگر می شود یک کشور را با ماست مالی کردن وخریدن آبرو برای چند نفر در دولت ، فروخت. همین حالا بگید ،... من مرخص بشوم بروم دنبال زندگیم ، خسته شدم، حداقل بگید آقای روحانی این چند روز راجع به برجام و وین حرف نزند ، تحویل بدیم ، تمام بشود ، من اگر در دولت آقای رئیسی هم بودم ،توافق امضا نمی کردم، از عذاب وجدان و عقوبت اخروی هم بگذرید ، آینده جواب ملت ودادگاه وتاریخ را چه بدهم، فردا مثل تقی زاده و وثوق الدوله توی تاریخ برامون فحش می نویسند ، بسه دیگه بگید ، چیزی نگویند ، این چند روز تمام بشود ، به آقای رئیسی هم بگیم دُم این قضیه را بچیند ،به مذاکره نروند. من که دیگر نیستم . اگر شما ادامه بدید، ناچارم علنی کنم و همه چیز را بگویم. خود آقای ظریف اگر هنوز حاضر به اعتراف نیست برود در دولت رئیسی قبول کند برود توافق کند، من در هرحال دیگه فداکاری نمی کنم ، توانش را ندارم . سکوت هم نمی کنم.... عراقچی خطاب به صالحی می گوید ، شما هم اعتبارت را پای آقای روحانی گذاشتی. واعظی : من همه ی حرف شما را به آقای رئیس جمهور می گویم ، شما حالا دیگه جوش نزنید ، ارام باشید ، صبر هم داشته باشید، راهش راپیدا می کنیم ، من خودم با آقای روحانی صحبت می کنم ، قضیه به خیر تموم میشه. ماخودمان هم زیاد حوصله نداریم ، آقای روحانی هم داغون شده.ما همه مون مسئولیت داریم ، نمیشه گردن یک نفر انداخت. آقای ظریف گفت :من زودتر از همه کنار کشیدم ، من در وین دخالتی نکردم ، چون این وضع را پیشبینی می کردم ، چه لزومی داشت ، شما قبول کنی. برجام تمام شده بود ، امریکا اگر می خواست برگردد به تعهداتش عمل می کرد، دیگه ادامه نداشت ، رفت وآمد نداشت ، شما امید دادید ، این دیگه چانه نداشت ، برو بیا نداشت ، قصه را کش دار کردید. ظریف قبل از همه جلسه را ترک کرد.
⭕️ نگران جان آقای رئیسی باشیم! 🔹پس از انتخاب حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای رئیسی به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، حملات بی‌سابقه‌ای علیه ایشان در جهان شکل گرفت که آخرین آن‌ها اجلاس منافقان بدنام و جانی بود که نباید این حملات را دست‌کم گرفت و اتفاقی ساده دید، بلکه در نوع خود کم‌نظیر است و بنده تصورم آن است که مقدمۀ جنایت و خباثتی است که دشمن در اندیشه دارد. 🔹یقیناً منافقین جانی و بدنام به تنهایی قادر نبودند چنین اجتماع و اجلاسی را برپا کنند. بنابراین طراحی قضیه بالاتر از سطح آن‌ها است و به سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و احتمالاً برخی کشورهای اروپایی برمی‌گردد. اصل ماجرا را توجه کنیم: 🔹۱. برنامۀ گردهمایی منافقین جانی و بدنام سه روزه بود. با نام: «اجلاس جهانی ایران آزاد.» 🔹۲. سخنرانان آن به صورت آنلاین از چندین کشور اروپایی و آمریکا حاضر بودند. 🔹۳. همگی هماهنگ شده بودند که خواستار محاکمه آقای رئیسی، رئیس جمهور منتخب بشوند. 🔹۴. مایک پومپئو وزیر خارجه جانی و پیشین آمریکا و یانس یانشا نخست وزیر اسلوونی با صراحت خواستار محاکمه شدند. 🔹۵. پیش از این، عفو بین‌الملل خواستار تعقیب قضایی آقای رئیسی بابت «جنایت علیه بشریت» شده بود. 🔹۶. دیده‌بان حقوق بشر هم با اعلام موضع صریح انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری را ضربه‌ای برای حقوق بشر دانسته و خواستار تحقیق در مورد نقش او در اعدام زندانی‌های سیاسی شده است. 🔹۷. نخست وزیر اسلوونی که هم‌اکنون رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپاست در این نشست منافقین جانی و بدنام با اشاره به این‌که «جهان برای نزدیک به ۳۳ سال کشتار هزاران زندانی سیاسی در جریان قتل‌عامل ۶۷ را فراموش کرده بود.» گفت: «این وضعیت باید تغییر کند. کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد برای روشن‌کردن قتل‌عام وحشتناک سال ۶۷ از اهمیت اساسی برخوردار است. این امر به‌ویژه با توجه به این واقعیت که رئیس‌جمهور بعدی رژیم ابراهیم رئیسی خواهد بود، که توسط سازمان عفو بین‌الملل متهم به جنایت علیه بشریت به‌دلیل نقش خود در این کشتار می‌باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است.» 🔹همۀ این‌ها نشان از برنامۀ هماهنگی برای جنگ جبهۀ استکبار در جبهه‌ای جدید علیه ایران دارد که انفعال ما موجب ورود خسارات سخت به کشور خواهد شد. 🔹اولاً باید در برنامه‌ای هماهنگ نشان داده شود که منافقان بمراتب از داعش بدتر و خبیث‌تر هستند و تلاش شود که به‌عنوان سازمانی تروریستی و بدنام از صحنۀ جهان به حاشیۀ رانده شود و این نیاز به دیپلماسی فعال است. 🔹ثانیاً باید آمریکا و اروپا و سازمان‌های دست‌ساز استکبار را از حمایت از منافقان بدنام و جانی پشیمان و خجلت‌زده کرد. برای این کار باید افکار عمومی جهان را متوجۀ جنایات منافقان کرد، و این نیاز به حضور در جهاد و جنگ شناختی علیه دشمن عنود و جنایت‌کار است. 🔹ثالثاً باید مراقب جان آقای رئیسی باشیم، این حجم حملات نشان از اقدامات پشت‌پرده دارد که جان ایشان را تهدید می‌کند. با توجه به چهرۀ مردمی ایشان که علاقه دارد، در میان مردم برود و با آنان باشد، فرصت نفوذ هم کم نیست. بنابراین سازمان‌های امنیتی باید پروتکل‌های امنیتی را برای سلامت رئیس‌جمهور منتخب تشدید کنند. ▫️سید سعید لواسانی▫️
♨ تراکم مشکلات و الزامات زمانه ✍ عزیز غضنفری 🛑 این روزها جدای از مشکلاتی که در وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور به‌عنوان معضلات حل‌نشده از گذشته وجود دارد، مسئله برق کشور و نیز چالش‌ آب در ایران و خاصه استان خوزستان بر حجم دغدغه­ ها و پیچیدگی­ ها افزوده است. موضوع اما زمانی اهمیت بیشتری می­ یابد که در ماجرای آب و برق، جریان ضدانقلاب خارج از کشور همه تلاش­ها و امکانات خود را به کار می­بندد تا با جنگ تبلیغاتی و عملیات روانی، مردم را وادار به اعتراض خیابانی کند. از این منظر هرچند دستگاه­های امنیتی کشور باید این تحرکات را رصد کنند، اما حقیقت امر آن است که مگس بر روی زخم می‌نشیند و ازاین‌رو بایستی مشکلات پدید آمده در درون را فوراً علاج کرد. 👈 نکات تحلیلی 1⃣ در شرایط حساس کنونی، به‌طور طبیعی بایستی ضمن توجه به حل مسائل حقیقی و اصلی مردم، به شکل اساسی و بنیادین، در کوتاه‌مدت نیز چاره‌جویی کرد و وضعیت زندگی و معیشت مردم را در فصل تابستان، در زمینه برق و آب سامان داد. 2⃣ شرایط اقلیمی کشور و خشک‌سالی‌های پی‌درپی و مسائل ناشی از وضعیت تولید برق به‌ویژه در تابستان­ ها، توان پیش­ بینی و پیشگیری از بروز مشکلات را دشوار نساخته است؛ از این حیث ضرورت دارد با قصورهای احتمالی برخورد شود. 3⃣ نکته مهم دیگر در این زمینه آن است که دولت جدید به‌زودی کار خود را آغاز می­ کند. این شروع در شرایطی است که مسائل و مشکلات مزمن به‌اضافه معضلات کنونی، وضعیت اداره کشور را با دشواری همراه ساخته است. ترسیم شرایط عمومی کشور و تراکم اوضاع اقتصادی به خاطر سلب مسئولیت از دولت جدید نیست و نیز بهانه ­ای برای شانه خالی کردن دولت آقای رئیسی از وعده ­هایی که به مردم داده نمی‌تواند باشد؛ بلکه نمایاندن ابعاد مختلف کشور بدین سبب است که همه نهادها، نیروها و عناصر سیاسی، خود را برای کمک به دولت جدید آماده کنند و از دیگر سو، دولت نیز با حداکثرگرایی در تعاملات و افزایش سعه­صدر، به استقبال نقدها و نظرهای متنوع و دقیق مطرح‌شده برود و از ایده‌های مؤثر ارائه‌شده در جامعه استقبال کند. 👈 نکته پایانی ترسیم اوضاع کنونی بدین خاطر است که آقای رئیسی به سمت انتخاب کابینه ­ای قوی برود؛ به‌گونه‌ای که بر مسائل اصلی کشور متمرکز شوند و ضمن درس گرفتن از تجربیات گذشته، از حواشی و موضوعات خارج از اولویت اجتناب نمایند. در این زمینه آنچه اهمیت دارد استفاده از ظرفیت­های گسترده کشور در سطح داخلی و محیط منطقه ­ای و بین‌المللی است. به‌شرط اراده لازم، راهکارهای غلبه بر مسائل در کشور موجود است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ۶۵ هزار تن جو انباشته شده در بندر شهید رجایی با صدور دستور ویژه قضایی در حال ارسال به سراسر کشور است