eitaa logo
بصیر
334 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
6هزار ویدیو
377 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴اطلاعاتی دقیقتر از طرح صیانت که رسانه ها به مردم نمیگویند ♦️آزیتا همتیان:از دیروز که بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس مطرح شد بخشی از مردم و نخبگان به خاطر نتایج حاصل از بی کفایتی دولت روحانی که منجر به بروز بحران های این روزهای کشور شده است ،دچار نگرانی و نوعی باورپذیری در اظهار نظرهای مخالفان و شانتاژهای رسانه ای شده اند . که متاسفانه وجود چنین فضایی ؛ ناشی از عدم اقناع سازی مردم و گفتگوی صریح و مستقیم نمایندگان مجلس قبل از رونمایی از چنین طرحی می باشد . 👇اما آنچه از این طرح باید بدانیم : 1️⃣طرح صیانت از فضای مجازی به دنبال رفع تبعیض بین پلتفرم‌های داخلی و خارجی است. تا امروز برای پهنای باند به طرف خارجی پول پرداخت می‌کردیم اما طبق این طرح، به تولیدکننده محتوای داخلی حق‌السهم خواهیم داد و اعتبار این کار از محل صندوق تأمین می‌شود. 2️⃣طبق این طرح تا زمانی که نرم‌افزارها و پلتفرم‌های داخلی رشد نکرده و نتوانند تمام سرویس‌های مورد نظر را ارائه دهند، هیچکدام از پلتفرمهای خارجی، فیلتر و یا متوقف نمی شوند . 3️⃣ این طرح دست مسوولان را باز می‌کند تا با پلتفرم‌های خارجی رایزنی کنند که در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی فعالیت کنند. 4️⃣ طرح صیانت از فضای مجازی درواقع آغاز قانونمند شدن فضای مجازی برای حمایت از کاربران است.صاحبان پلتفرم‌ها و اپراتورها و کسانی که دوست ندارند فضای مجازی قانونمند باشد، با این طرح مخالف هستند. پلتفرم‌های خارجی درآمد بالایی از کشور ما دارند و هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. 5️⃣ در صورت تصویب نهایی این طرح، اختصاص امکانات خدمات پرداخت الکترونیک، حق‌السهم پهنای باند برای تولیدکنندگان محتوای داخلی و معافیت‌های مالیاتی از ابزارهای حمایتی ما برای پلتفرم‌های داخلی است. 6️⃣ در این طرح حق مالکیت معنوی افراد کاملاً مورد توجه قرار گرفته، و به هیچ‌وجه قرار نیست هیچ شبکه‌ای در فضای مجازی مسدود شود. تا زمانی که پلتفرم‌های داخلی ما نتوانند با نمونه خارجی رقابت کنند، پلتفرم‌های خارجی به کار خود ادامه خواهند داد و مسدودسازی نیست. ⬅️در پایان با وجود همه نگرانی ها ؛ این طرح در مرحله بررسی است و در فاز اجرایی قرار نگرفته است . اما فضای مجازی کشور نیاز به ساماندهی دارد تا نااهلان دیگر نتوانند ملت را فریب دهند و معیشت و فرهنگ و هویت مردم را تباه کنند و مملکت را به آشوب بکشانند .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹دومین شاهکار استاد قرائتی دراثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام ♦️استاد قرائتی بعد ازاثبات ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام دریک دقیقه درمناظره دیگردومین شاهکار راخلق کردند.
🌺پيامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر در مورد حضرت مهدی عجل الله مي‌فرمايند: ١- او كسي است كه همه پيشينيان به آمدن او بشارت داده‌اند. ٢- امامت در امامان تعيين شده، اتصال دارد و منقطع نمي­شود تا زماني که به دست خاتم و آخرين آنان كه حضرت مهدی (عج) است، برسد. ٣- نور از جانب خداوند در او قرار داده شده و نوری نيست مگر با او، و حقی نيست جز با او. ۴- او ولی خدا در زمين و حكم كننده خدا در ميان خلق است، كارها به او سپرده شده و او امين خداوند بر سِر و آشكار الهي است. ۵- او ياري كننده دين خدا است و هر صاحب فضلي را به قدر فضلش و هر صاحب جهلی را به قدر جهلش نشانه می دهد. ۶- او بر همۀ اديان و بر همۀ گروه‌های شرك غالب مي‌شود و آنان را هدايت ميیكند و يا (متعصبان را) نابود مي­کند. ٧- خداوند همه آبادي‌ها و شهرهای جهان را تحت تصرف حضرت مهدی (عج) در می آورد. ٨- مهدی (عج) حق خداوند و هر حق را كه به اهل بيت عليهم السلام مرتبط شود، می گیرد و انتقام هر خون به ناحق ريختۀ اولياء خدا را می گیرد. ٩- نور از طرف خداوند در من، و سپس در علی عليه السلام و نسل او تا مهدی قائم عجل الله تعالي فرجه الشريف قرار داده شده است. ١٠- هيچ سرزمين آبادی نيست مگر آنكه خداوند تا روز قيامت اهل آن را به خاطر تكذيبشان هلاك مي‌كند، و آن را در اختيار حضرت مهدی (عج) قرار می دهد. ١١- مهدی (عج) غالب است بر اديان، منتقم از ظالمين فاتح قلعه ها، غالب بر مشركين، منتقم خونهای به ناحق ريخته، كمك كننده دين خدا و وارث علوم محكم كنندة آيات الهی. ١٢- اوست كه كارها به دست او سپرده شده و گذشتگان به او بشارت داده‌اند، و اوست حجت باقي خداوند، و وليِّ او در زمين و امانتدار او بر سرّ و آشكار. 📚خطبه غدير/احتجاج طبرسي، ج١، ص۶۶
🔴به نام آزادی، به کام سانسورچیان واقعی 🔹اینستاگرام طرحهای صیانت از حقوق کاربران و صیانت از کودکان در فضای مجازی را فیلتر کرد 🔸طی چندروز گذشته حداقل ۶ صفحه اینستاگرامی متعلق به نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) که قصد داشتند در گفتگوهای زنده، طرح صیانت از حقوق کاربران و همچنین طرح صيانت از كودكان و نوجوانان در فضای مجازی را تبیین کنند، مسدود شدند 🔹این فیلترینگِ خلاف آزادی و حقوق کاربران از سوی اینستاگرام، در حالی صورت گرفت که یکی از اهداف این طرحها متعهد کردن پلتفرم‌های خارجی نسبت به رعایت حقوق کاربران ایرانی و عدم مسدودسازی صفحات به بهانه‌های واهی و سیاسی است 🔸رویکردی که پیش از این در بسیاری از کشورها نظیر ترکیه، ایتالیا، فرانسه، هند، چین، روسیه و آمریکا نسبت به پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و تیک تاک اعمال شده است. 👈پ.ن: امیدواریم کم کم همه مدافعان سینه‌چاک رفع فیلتر و توئیتر و اینستاگرام پی ببرند به اینکه چرا برخی جریان‌های داخلی همسو با بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال و منافقین مدافع حضور بی‌ضابطه ایرانیان در این فضاهای تحت تسلط بیگانه‌اند و همسو با بیگانگان مانع ساماندهی و شفافیت در این فضا هستند و هر صدای مخالفی را سانسور می‌کنند.
🔴 تحلیل "نیویورک تایمز" از مواضع اخیر رهبری در مورد مذاکرات وین 🔹"نیویورک تایمز" در گزارشی به مواضع و صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت، راجع به مذاکرات هسته ای با غرب و آمریکا، و به طور خاص تاکیدات ایشان مبنی بر غیرقابل اعتماد بودنِ آن‌ها پرداخته و این موضع گیری ها را نشان از آن دانسته که روند آتی مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی، با چالش های اساسی رو به رو خواهد بود و اساسا ایران، مخصوصا در دولت جدیدِ این کشور که در روزهای آتی در قدرت مستقر می شود، بنا ندارد به هر قیمتی، به توافقی جدید با غرب در راستای احیای برجام دست یابد. 🔹نیویورک تایمز در این رابطه می نویسد: «رهبر انقلاب اسلامی ایران "آیت آلله خامنه ای" به تازگی در موضع‌گیری، ایالات متحده آمریکا را در روند مذاکرات هسته ای با ایران، به دورویی متهم کرده و به طور خاص از غیرقابل اعتماد بودنِ آمریکا سخن گفته است. امری که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران می تواند در ادامه راه، موجب پیچیده تر شدنِ بیش از پیش روند مذاکرات هسته ای وین که با هدف احیای برجام انجام می شود، گردد. 🔹مواضع اخیر رهبری جمهوری اسلامی ایران، یک هفته قبل از خروج حسن روحانی و دولت وی از قدرت(پس از هشت سال حضور در قدرت)، انجام می شوند. توافق برجام میان ایران و قدرت های جهانی، در دوره حضور حسن‌روحانی در قدرت به امضا رسید. 🔹در شرایط کنونی، سرنوشت مذاکرات هسته ای ایران و غرب که در مدت اخیر در وین پایتخت اتریش در جریان بوده، به دستان "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور جدید ایران که دیدگاه های نزدیکی با رهبری جمهوری اسلامی ایران در نوع تعامل با غرب دارد و در کمتر از یک هفته دیگر، در قدرت مستقر خواهد شد، سپرده می شود. 🔹برخی ناظران و تحلیلگران بر این باورند که مواضع اخیر رهبری جمهوری اسلامی ایران، جدای از اینکه به نوعی، تبعات منفی اعتماد به غرب را گوشزد می کرد، در عین حال، این سیگنال را نیز به طرف های غربی رساند که در ادامه راه و در مسیر تعامل هسته ای با ایران، بایستی با چالش های زیادی رو به رو شوند و اساسا ایران بنا ندارد در رابطه با مذاکرات هسته ای با غرب، موضعی انفعالی را اتخاذ کند.
📸 تصویر سازی هنرمند عراقی از شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت در محضر امام علی علیه السلام به مناسبت عید غدیر
🔴 سند ذکر «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» کجاست؟ 🔵 برخی می‏پرسند عبارت «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» که پس از صلوات بر محمد و آل محمد (ص) فرستاده می‏شود، آیا در احادیث معصومان(ع) وارد شده و مَنصوص است و یا از چیزهایی است که علاقه ‏مندان و ارادتمندان به آقا امام زمان(عج)، خودشان، پس از صلوات، آن را اضافه کرده‏ اند؟ 🌕 در پاسخ به این پرسش، به حدیث زیر توجه کنید که امام صادق علیه السلام می‏ فرمایند: . «مَنْ قالَ بَعدَ صَلوةِ الْفَجْرِ و بَعدَ صَلوةِ الظُّهرِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ لَمْ یَمُتْ حَتّی یُدْرِکَ الْقَائِمَ مِن اَلِ مُحَمَّد صلی الله علیه و آله و سلم؛ هر کس پس از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: «اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم»، از دنیا نمی‏رود مگر آن که قائم آل محمد (ص) را درک می‏ کند. 📚 بحار الانوار ج۵۳ ص۱۷
🔺تایید تاخیر حضور روحانی در دیدار هیئت دولت با رهبر انقلاب 🔹علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری گفت: به دلیل دستورالعمل‌های کرونایی، قرآن اهدایی رهبر انقلاب از سوی شخص ایشان به وزرا داده نشد بلکه در انتهای جلسه از سوی دست اندرکاران دفتر ایشان به تک تک وزرا تحویل داده شد. 🔹با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت فواصل فیزیکی مشخص در جلسات رسمی،‌ روشن است که امکان ثبت عکس یادگاری وجود نداشت. 🔹با توجه به اینکه زمان جلسه به دفتر رئیس‌جمهوری ساعت ۱۱ ظهر اعلام شده بود، دکتر روحانی ۱۵ دقیقه پیش از موعد هم به محل جلسه رفت اما وقوع برخی ناهماهنگی‌ها سبب شده بود که جلسه پیش از زمان رسمی اعلام شده به دفتر رئیس‌جمهوری آغاز شود لذا هر گونه تفسیر یا برداشت مبنی بر تاخیر عامدانه رئیس‌جمهوری در جلسه با رهبر انقلاب قرین به صحت نیست. 👈 از آخرین دیدار رهبر معظم انقلاب با دولت عکسی منتشر شده است که نشان میدهد معظم له در حال بررسی زمان هستند، که حکایت از انتظار ایشان برای شروع جلسه است.
«برخی ابعاد طرح صیانت از فضای مجازی» 💯در شرایطی که بسیاری از کشورهای دنیا قوانین متعددی را برای حفظ منافع کشور و کاربرانشان در فضای مجازی وضع نموده اند، و حتی برای رسیدگی به این امور در سطح بین الملل سفیر مجازی دارند، متاسفانه ایران بعد از ۳۰ سال هنوز هیچ قانون اجرایی برای حفاظت و صیانت از منافع ملی و کاربران اجرا ننموده است. ⭕️و چه بسا ضربه های متعددی را در این راستا از خارج و داخل کشور خورده ایم. 🍂و البته بجز معدود افراد انقلابی که مخالف اجرای طرح، قبل از تشریح ابعاد آن برای جامعه هستند، عده ای سود جو که بستر رهای مجازی را برای اهداف مغرضانه خود خـواسته اند، امروز از مخالفان جدی طرحندـ بررسی مخالفین کاذب 🔻مخالفین خارجی این طرح کسانی هستند که فضای مجازی را محلی برای تزریق یاس و ناامیدی، ضربه به امنیت ملی، تحریک قومیتی ، رواج شایعات، کشاندن کشور به آشوب و بلوا.... تبدیل کرده اند . 🔻مخالفین کاذب داخلی هم همان کاسبان فیلترینگ اند که همیشه موج سواری اجتماعی را بر بستر رسانه های رهای خارجی انجام داده و خیانتهای خود به کشور را در فضای مجازی سامان و جهت داده اند. 🔻از دیگر مخالفان کاذب طرح صیانت، کسانی هستند که در این فضای بی قانـون به درآمدهای نجومی و بی حساب کتاب دست یافته و از تبلغ قمار و فروش مواد مخدر و روان گردانها و بی حیایی ها و تبلیغات کاذب... به نان ونوایی رسیده اند. 🔻به طبع این گروه ها به سم پاشی مجازی اقدام کرده و کاربرانی را که حیات اقتصادی خود را در گرو رسانه های اجتماعی میبینند، نگران و آشفته همراه نموده اند. راهکار(چه باید کرد): ✅در این میان به نظر میرسد اولین اقدام شفاف سازی همه جانبه طرح صیانت؛ از جانب مجریان طرح است، باید تمام ظرفیتها، برای تمام سطوح اجتماعی شفاف شده و نگرانی مخاطبین رفع گردد. ✅تشریح منافع ملی وصیانت از حقوق کاربران که اتفاقا به اشتغال زایی امن منجر میشود نیز از اهمیت خاص برخوردار است. ✅برجسته سازی اهمیت لزوم اجرای بند های این قانون همچون ایجاد شعب نمایندگی پلتفرمهایی که مخاطبین زیادی از ایران در آن رسانه ها فعالند ( نه مثل تلگرام که با حدود ۴۰ میلیون مخاطب ایرانی و بِرند شدن این رسانه با حضور ما، هیچ یک از تعهدات قانونی را اجرا نکرد،بلکه اطلاعات شخص کاربران نیز افشا و مورد سوء استفاده قرار گرفت و بستری برای تهدید امنیت ملی گردید.) ⭕️به عنوان نمونه ترکیه که اخیرا به قانونمندی فضای مجازی اقدام کرده، هر ای که بالای یک میلیون ترکیه ای را به عنوان مخاطب دارد؛ باید حتما در ترکیه شعبه داشته باشد و به قوانین ترکیه پایبند باشد، والا ۹۵٪ پهنای باند از آن رسانه گرفته میشود. ✅همچنین لازم است، صدا و سیمای ملی با تشریح ابعاد این طرح، با ابزارهای مختلف، بنا به سلایق و سطح اجتماعی مخاطبان، رفع ابهام کند.
🚨برآشفتگی قبیله‌گرایان از واژه «دولت اسلامی»!/ ضرورت آمادگی دولت سیزدهم برای جنگ اقتصادی و رسانه‌ای 🔹پس از انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس جمهور آینده کشور، امیدها برای عمل به تعالیم اسلام و بهبود اوضاع کشور افزایش یافت و کلیدواژه «دولت اسلامی» در رسانه‌ها مطرح شد؛ اما برخی اعضای به جای خوشحالی و استقبال تشکیل «دولت اسلامی» توسط دولت آینده را مورد هجمه قرار دادند! 🔍در این راستا حسین موسوی تبریزی در گفتگو با سخن از تشکیل دولت اسلامی توسط رئیس‌جمهور منتخب را بی‌پایه دانست. ‼️همچنین محمدتقی فاضل‌میبدی در توئیتی که در صفحه اینستاگرام رئیس دولت اصلاحات (از سران ) بازنشر داده شد، اظهارنظر یکی از دلسوزان انقلاب درباره تشکیل را خلاف نظر امام راحل و در راستای اهداف داعش و طالبان توصیف کرد! 📈خوشایند نبودن واژه «دولت اسلامی» برای این افراد آن هم قبل از روی کار آمدن دولت جدید و تحقق احتمالی آن، به معنای ناآگاهی از منظومه فکری امامین انقلاب، عناد و قبیله‌گرایی آنان است. به همین جهت باید مراقب هجمه و سیاه‌نمایی‌های این جماعت در دوران بود. 📣نظر به تأثیر شگرف رسانه بر افکار عمومی، ضرورت دارد دولت سیزدهم برای ارائه تصویر درست از اقدامات خود و مقابله با و تهمت‌ها یک "تیم رسانه‌ای قوی" داشته باشد تا روز موفقیت و پیشرفت کشور برای مردم شب شکست و عقب‌رفت جلوه نکند. 📌در آخر باید از مسئولان و متولیان حوزه گلایه و مطالبه کرد که چرا اجازه میدهند هر سخن کذب و غرض‌ورزانه‌ای توسط برخی چهره‌های معلوم‌الحال حوزوی در فضای رسانه منتشر شود و آبروی روحانیت و امنیت روانی جامعه را هدف قرار دهد!؟؟ 💡هیچکس منکر آزادی و آزاداندیشی در جامعه نیست بلکه سخن در لزوم جلوگیری از لجن‌پراکنی و نشر اکاذیب است که مردم را به غلط می‌اندازد. ⚠️در شرایطی که برای مقابله با ویروس کرونا ستاد فرماندهی ایجاد شده و هیچ عاقلی در هیچ کجای جهان اجازه انتشار ویروس را نمیدهد، رها کردن عرصه برای انتشار ویروس فکری در جامعه چه توجیهی دارد!؟ بنابراین لازم است مسئولان حوزه سازوکار مناسبی برای نظارت بر سخنان غرض‌ورزانه برخی چهره‌های حوزوی در نظر بگیرند. 💡آزادی بیان به سبک غربی یعنی باز کردن میدان برای انتشار انواع دروغ و تهمت‌ها در فضای جامعه که به نفع هیچ قشری نیست و با مبانی اسلام سازگاری ندارد.
*🔴سردار نقدی خطاب به نمایندگان مجلس: از یک مشت منافق کامنت گذار نترسید؛ مردم با شما هستند* ⬅️معاون هماهنگ کننده سپاه: ▪️دولت که خودش دوست دارد دشمن برای فضای مجازی ما تصمیم بگیرد، حاج قاسم را حذف کند، صفحه رهبری را هر وقت دوست دارد ببندد، مقاومت را سانسور کند، دولت که طرفدار آنهاست؛ نمی‌توانیم از او انتظاری داشته باشیم. ▪️بعد از ۱۴ ماه که آقا فرمودند: ساماندهی فضای مجازی کار اولویت دار مجلس است تازه می‌خواهید برای این کار کمیسیون تشکیل دهید. ▪️به این وضعیت خفت بار پایان دهید، شما به عنوان نماینده مردم قسم خورده‌اید پاسدار استقلال کشور باشید. ▪️از یک مشت منافق کامنت گذار که در سالن‌های هدایت جنگ روانی در فضای مجازی در ریاض و آلبانی و دبی و لس‌آنجلس نشسته‌اند و با شیفت‌های شبانه روزی که با پول‌های نفتی عربستان! اسرائیل و سازمان سیا با انبوه پیام‌ها خود را، جای افکار عمومی ایران جا زده‌اند نترسید. ▪️مردم با شما هستند مردم استقلال و عزتشان را می‌خواهند نترسید و از شرف این ملت دفاع کنید به حاکمیت بیگانگان بر مدیریت فضای مجازی ایران پایان دهید.
✅ پایان حسرت ۲۲۰ ساله* 🔷 امروز و پس از ۲۲۰ سال آنچه می‌بینیم آرزوی به بغض نشسته سلسله نسل‌های ایرانیان است که پس از ۱۸۰ سال تحقیر و وابستگی روی پای خود ایستاده‌ایم . ✍ دکتر «عبدالله گنجی» : 🇮🇷 ایرانیان برای اولین بار غربِ جدید صنعتی را از صدای توپخانه روسیه در جنگ‌های دوگانه ایران و روس شناختند . از این تاریخ بود که هیبت و عظمت ایرانِ قبل و بعد از اسلام طی ۲۵ سال به کلی فروپاشید . تقارن این دوران با شروع استعمار و صنعتی شدن غرب باعث گردید تا ایران ضعیف شده در آن دو جنگ ، همچون بیماری لاعلاج ، آلت دست دو قدرت برتر آن روز یعنی روسیه و انگلیس باشد . هرگاه آن‌ها مطالبه‌ای داشتند و ایرانیان از پذیرش آن سر باز زدند ، مصیبتی را بر آنان تحمیل کردند . تاریخ ایران از این زمان (۱۲۱۸ قمری) تا انقلاب اسلامی سراسر داستان تجزیه کشور ، قراردادهای استعماری ، کاپیتولاسیون ، صدراعظم‌ها یا پادشاهان دست‌نشانده و کودتاست . تقریباً در این دوران ۱۸۰ ساله هیچ نقطه افتخاری در تاریخ ایرانیان ثبت نشده است ، حتی در دورانی که ایران صاحب مشروطه ، مجلس ، قانون و انتخابات شده بود ، باز می‌توانستند پادشاه بیاورند و ببرند و کاپیتولاسیون را تحمیل نمایند . مثال‌های تلخی برای این دوران در تاریخ ثبت است که هر ایرانی‌ای که از آن آگاهی یابد ، ذایقه خود را تلخ شده می‌یابد و عرق شرم از یک‌سو و نفرت از سوی دیگر غرورش را احاطه می‌کند . 🔷 حاکم هرات در سال ۱۲۳۶ خورشیدی اعلام استقلال کرد . ناصرالدین‌شاه سپاهی را برای محاصره آنجا فرستاد ، اما بلافاصله انگلیس جزیره خارک و بوشهر را تصرف کرد و عازم شیراز شد ، شاه بلافاصله دستور تخلیه هرات را صادر کرد و طبق معاهده پاریس استقلال هرات را به رسمیت شناخت . در مثالی دیگر، خانم شیل، همسر سفیر وقت انگلیس در ایران در زمان صدارت امیرکبیر (۱۲۶۸-۱۲۶۴ قمری) در خاطرات خود می‌نویسد : *«ایران امروز مانند برّه رام در دامن انگلیس و روسیه جابجا می‌شود . امیر می‌خواهد این بره را از دامن آن‌ها بیرون بکشد ، اما هرگز نخواهد توانست»* و البته درست می‌گفت و همین اتفاق افتاد و امیرکبیر در کمتر از چهار سال صدارت ، عزل و کشته شد و جنازه وی را نیز از ایران به در کردند . در مثالی دیگر میرزا‌آغاسی ، صدراعظم محمدشاه ، هشت سال پس از شکست دوم از روسیه می‌نویسد : *«برای کاری از کاخ گلستان به سمت دوشان‌تپه در شرق تهران روان شدم که دیدم از پشت سر صدایی می‌آید . یکی از اعضای دفترم بود و گفت : از سفارت روسیه آمده‌اند با شما کار دارند . گفتم به طرف بگو می‌روم دوشان‌تپه و برمی‌گردم ، اما فرستاده گفت : باید همین الان برگردی ! گفتم مگر سفیر روسیه است؟ گفت ، خیر کارمند سفارت است .»* در جمع‌بندی این داستان خود می‌نویسد : *«مرده‌شور حکومتی را ببرد که کارمند سفارت روسیه برای صدراعظم آن تصمیم می‌گیرد» .* 🔷 این دوران تلخ با شروع انقلاب اسلامی معکوس شد ، اما در این ماه‌ها و روزها که ایران یکپارچه مقابل قدرت اول نظامی‌-اقتصادی جهان ایستاده است و طرف مقابل روزی چندبار می‌گوید «ما دنبال جنگ با ایران نیستیم»، می‌توان آن حسرت ۲۲۰ ساله را پایان یافته دانست . وقتی رهبر این کشور به فرستاده رییس‌جمهور آمریکا - که خود نیز شانی در جهان دارد - می‌گوید من ترامپ را شایسته مبادله نامه هم نمی‌دانم چه رسد به مذاکره و ترامپ پاسخ می‌دهد که : *«بله نه ایرانیان فعلاً آماده مذاکره‌اند و نه من»* ، یعنی آن دوران گذشته است . ما هواپیمای آنان را در سرزمین‌مان ساقط می‌کنیم ، اما آنان توجیه می‌کنند که «شاید اشتباهی شده باشد» . تصمیم به جنگ محدود می‌گیرند ، اما به آنان مشاوره می‌دهند که ایران امروز آن کشوری نیست که به جنگ محدود شما پاسخ نامحدود ندهد . از مذاکره بدون پیش‌شرط تا سلسله میانجیان تا اعتراف نزد رییس فلان کشور که اشتباه کردم از برجام خارج شدم را در پرونده دارند ، اما هیچ روزی نیست که یک یا دو مسئول آمریکایی نگویند ما دنبال جنگ با ایران نیستیم . در نقطه مقابل آمادگی ایران را بازدارنده ارزیابی می‌کنند و فرماندهان سپاه با صراحت می‌گویند ؛ *ناوهای آمریکا امروز برای ما تهدید نیستند ، بلکه هدف هستند ما ۱۲ سال پیش مسئله آنان را حل کردیم* و این‌گونه ناوشان نیز در اقیانوس هند می‌ماند و جلوتر نمی‌آید . این سرمایه و این قدرت بازدارندگی بعد از ۲۲۰ سال چگونه به‌دست آمده؟!
پاسخ قالیباف به نامه رضا کیانیان 🔹رضا کیانیان عضو کمپین تبلیغاتی حسن روحانی در نامه‌ای به قالیباف با اشاره به گرانی، تورم، بیکاری و مشکلات کشور در نامه‌ای از رییس مجلس خواسته بود به جای طرح حمایت از کاربران فضای مجازی، این مشکلات را حل کند. حالا رییس مجلس یک روز پس از این نامه پاسخ وی را داده است. متن نامه قالیباف به این شرح است: 🔹از روزی که کار این مجلس شروع شد یک روز هم نبوده که از بی‌عملی و بیخیالی آقایانی که مسئولان اجرایی کشور در حوزه‌های اقتصادی بوده‌اند خون به دلمان نشده باشد. ⁣ 🔹وظیفه اصلی مجلس ریل گذاری برای اصلاح زیرساخت اقتصاد است که در آن هم اقداماتی انجام شده است. 🔹بسیاری از اقدامات مانند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ایجاد شغل، وام ازدواج و وام مسکن و ... با وادار کردن دولت به انجام کار توسط مجلس محقق شده است؛ اگر توان و اراده دولت بیش از این بود بی‌گمان نتایج بسیار بیشتری به دست می‌آمد. 🔹در خصوص طرح صیانت هم نکاتی که لازم بود را گفته‌ام. برنامه مجلس بستن اینستاگرام و واتس اپ و سایر پلتفرم‌های پرکاربرد که کسب و کارهای مردم در آنها تعریف شده نیست. بسیاری از آنچه درباره این طرح ادعا می‌شود اصلا در آن وجود ندارد؛ البته در طرح موجود ابهاماتی دارد که آن‌ها در بررسی‌های کمیسیون اصلاح خواهد شد. 🔹جلسات کمیسیون را هم به صورت علنی برگزار می‌کنیم تا هم کارشناسان فرصت نقد داشته باشند و هم مردم در جریان آنچه برایشان اهمیت حیاتی دارد قرار گیرند. با بگیر و ببند نمی‌توان مدیریت فرهنگی کرد و ما هم به این قائلیم و آن را باور داریم.
♦️♦️♦️کار تشکیلاتی امام موسی کاظم علیه السلام با شبکه سازی وکلا با وجود اینکه بخشی از دوران ۳۵ ساله امامت امام موسی کاظم علیه السلام در زندان هارون الرشید و دیگرحاکمان ظالم بنی العباس سپری شده است. اما این اقدامات سخت گیرانه در کنار فضای رعب و وحشت و خفقان علیه شیعیان که با بروز اندک نشانه ای از تشیع، جانشان در معرض خطر قرار می گرفت باعث نشد تا ارتباط امام با شیعیان تا دورترین نقاط موجود قطع شود. ✳️شبکه سازی و مهارت آموزی برای کار تشکیلاتی در نبود حضور فیزیکی امام در بین مردم بوسیله سازماندهی و ارسال وکلا به نقاط مختلف باعث شد با وجود زندانی شدن امام و اختناق و خفقان کم سابقه علیه شیعیان همچنان‌ شیعه به حیات خود ادامه دهد. 🔶درس بزرگ امام موسی کاظم علیه السلام به همه ما فعالیت تشکیلاتی و شبکه ای و سازماندهی شده برای برپایی آرمان های بلند اسلام حتی در بدترین شرایط ممکن است. ✍ محمد تقی احمدی پرتو
♨️جدای از نقاط ضعف ـ قوت طرح لازمه بگم 💢تا وقتی رسانه های داخلی و خارجیمون بی درو پیکر هستند، ........................ دولت و مجلس خودشونم هلاک کنند، یه عده با همین بلوا، بازم مردم را ناراضی و شاکی نگه میدارند.⭕️ 🔹پس کمک بدین طرح بصورت منطقی بررسی بشه تا این غبار از روی کشور کنار بره، جای شهید و جلاد عوض نشه. 🔻البته که اقناع افکار عمومی قبل از طرح لازم بود و کم کاری شد.
🔴شکوائیه سردار نقدی سردار نقدی در کانال روبیکا : بنام خدا دوستان تصاویر بالا را از واکنش های بعضی از عزیزان انقلابی نسبت به پیام دیشب بنده در واکنش به بسته شدن صفحه مجازی حجت الاسلام اژه ای فرستاده اند از محبت عزیزان که بعضا این لطف شان به بنده مستمر است تشکر میکنم انشالله همه این توهینها و تهمت ها را برای خدا نوشته اند *و نزد خدا ماجورند اما از آنجا که بخاطر مواضع شان ممکن است مدیون مردم شوند و نام آنها در پیشگاه خدا در کنار نام دشمنانشان قرار گیرد وظیفه خود می دانم نکاتی را به شما عزیزان و سایر دوستانی که چنین حرفهایی را می زنند یادآوری کنم انشالله خدا همه ما را هدایت کند اولا اگر حرف بنده را از کانال خودم بدون تحریف خوانده باشید میدانید که بنده نسبت به هیچ طرحی اظهار نظر نکرده ام فقط نسبت به سلطه بیگانگان بر فضای مجازی کشور اعتراض کرده ام و از مجلس خواسته ام به این وضع پایان دهد اگر شما هم طرفدار استمرار این سلطه هستید حتما شما مخاطب پیام بنده هستید و یقینا باید خودتان را اصلاح کنید اما اگر اینطور نیست که بنده همینطور فکر میکنم و تصور میکنم شما هم خواهان عزت واستقلال کشور در فضای مجازی هستید پس در یک جبهه هستیم و شایسته نیست حتی اگر انتقادی به بنده دارید با این لحن که با دشمن حرف می زنید در مورد برادرتان هم اینطور بنویسید عزیزان امروز فضای مجازی کشور ما تحت مدیریت بیگانه است آنها ثصمیم میگیرند به چه پیامی ضریب بدهند و چه چیزی را فیلتر کنند کدام پیامها را پر بازدید کنند و کدام را در انزوا قرار دهند و نتیجه این وضع گسترش فحشا و اباحه گری شخصیت سازی از انسانهای بشدت فاسد و منزوی سازی انسانهای پاک بوده آنها تصمیم گرفتند تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی را حذف کنند صفحات سید حسن نصرالله قهرمان امت اسلام را حذف کنند و کردند هرگاه اراده کردند صفحات رهبر بزرگوارمان را بستند و..... این برازنده یک ملت آزاد و مستقل نیست که دیگران اینطور برایش تصمیم بگیرند عزیزان بدانید این وضعیت که رهبری نوروز امسال از آن بعنوان "وضعیت ول فضای مجازی" یاد کردند عامل اصلی در افزایش طلاق و فروپاشی خانواده هاست ، عامل اصلی اباحه گری و دور شدن بعضی اقشار از قیودات دینی فرار نوجوانان از منزل است ، عامل شکل گیری اغتشاشات و بی نظمی های اجتماعی ،کشته سازی، آتش زدن اموال عمومی و مفاسد عجیب و غریبی است که نمیتوانم آنرا در اینجا بگویم اشاعه فحشاست هر کس از ما که موجب یک روز تاخیر در ساماندهی این فضا شود در پیشگاه خدای متعال در تمام این گناهان سهیم است همه باید مواظب مواضع مان باشیم ان السمع والبصر والفواد کل اولئک کان عنه مسولا سخنی نگوییم که به یک ملت بدهکار و شرمنده روی شهدا در روز محشر باشیم همه باید دست بدست یکدیگر دهیم و این وضعیت زشت را پایان دهیم این با تهمت زدن ما به یکدیگر میسر نیست مواضع خودم را در نامه ای که ۴ سال پیش به رئیس جمهور نوشته ام آمده است در زیر می آورم بخوانید اگر انتقاد دارید بنده ساعت ۱۵ شنبه ۱۶ مرداد پذیرای همه منتقدین هستم انشالله با گفتگو به تفاهم میرسیم و نیازی به حرفهای زشت دشمن شاد کن در فضای مجازی نخواهید داشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 چرا نام امیرالمؤمنین علی(ع) در قرآن‌ نیامده است؟
♨ تجربه بی‌اعتمادی به غرب! ✍فتح‌الله پریشان *رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار هیئت دولت دوازدهم (۱۴۰۰/۰۵/۰۶) بر لزوم استفاده آیندگان از تجربه‌های این دولت اشاره کردند و در ادامه، به نکاتی ارزشمند در خصوص تجربه بی‌اعتمادی به غرب اشاره کردند. 👈 گزاره‌های تحلیلی 1⃣ «در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد»؛ مهم‌ترین و گران‌بهاترین تجربه‌ای که در مدت‌زمان هشت‌ساله دولت آقای روحانی به وجود آمد، اثبات درستی کلام و تحلیل رهبری معظم انقلاب در بی‌اعتمادی به آمریکا و غرب و باور به این نکته بود که ملت‌ها زمانی می‌توانند به توسعه و پیشرفت برسند که تنها به توان و اندوخته‌های خود متکی باشند. 2⃣ البته این تجربه بارها در طول این چهار دهه از انقلاب برای مردم ما به بوته آزمون درآمده بود، اما برخی مسئولان و سیاسیون که غرب را مدینه آرزوهای خود می‌دانند، این تجربه را دوباره تجربه کردند! و صدالبته هر بار این گزاره محکم‌تر شده است؛ بنابراین، دولت‌ها و مسئولان آینده حجتی برای آزمودن مجدد غرب ندارند و نباید حل مشکلات کشور و رونق تولید و اقتصاد را به نتیجه احتمالی مذاکرات منوط و مشروط نمایند. 3⃣«غربی‌ها نه‌تنها به ما کمک نمی‌کنند بلکه هر جا بتوانند ضربه می‌زنند»؛ این تجربه حاصل ۴۰ سال هماوردی نفس‌گیر انقلاب و جمهوری اسلامی و ملل مظلوم به پا خاسته با آمریکا و دنباله‌های اروپایی و منطقه‌ای آن در غرب آسیاست و همین امروز نیز جریان دارد. هر زمان و هر جا قوی ظاهر شدیم، توانستیم از سد موانع و کارشکنی‌های آن‌ها عبور کنیم ولی هر جا اعتماد کردیم از کوچک‌ترین امکان و فرصت، بیشترین ضربه و فشار را متحمل شدیم. قصه خودکفایی ایران در مسئله بنزین بزرگ‌ترین شاهد مثال این فرمول غربی‌هاست. 4⃣تجربه اخیر دولت آقای روحانی نمایشگاهی شد برای اثبات درستی ادعاها و گزاره‌های امامین انقلاب درباره بی‌اعتمادی به بیرون از مرزها و ضرورت ایستادن روی پای خود: «هر جا از آن‌ها قطع‌نظر کردید، پیشرفت کردید». این موضوع در مورد همین مذاکرات اخیر و موضع عنادآمیز بایدن بر سر احیای برجام نافرجام نیز صادق است. 👈 نکته پایانی هنوز هم در داخل بعضی افراد و جریان‌های سیاسی و حتی برخی دولتمردان کنونی به‌جای بهره‌گیری از این فرصت و تجربه، برای رسوا کردن سیاست‌های ظالمانه و خباثت آمیز آمریکا، آن را تطهیر کرده و توپ تقصیرات را در احیا نشدن برجام به زمین خودی‌ها شوت می‌کنند! درحالی‌که شروط ایران طبیعی بوده و منطق، مواجهه با کشوری است که ابایی از پیمان‌شکنی ندارد؛ اما تجربه راهبردی زمانی است که این جماعت غرب‌زده به تعبیر اقبال لاهوری از خواب و سراب گران اعتماد به آمریکا برخیزد!
⭕️ صادرات ترکیه به سوریه ۱۳برابر ایران شد/ صادرات ایران به سوریه ۷۵درصد آب رفت! 🔹در سال ۱۳۸۹ صادرات ایران به سوریه ۵۱۶ میلیون دلار بود که این میزان طی ۱۰ سال اخیر به‌طورقابل‌توجهی در دولت روحانی کاهش یافته و تا سال ۱۳۹۹ به ۱۲۳ میلیون دلار رسیده است. یعنی در ۱۰ سال قبل صادرات ایران به سوریه ۴ برابر بیشتر از امروز بوده است. 🔹کاهش صادرات ایران به سوریه درحالی است که صادرات ترکیه به سوریه در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و ۱۳ برابر صادرات کشورمان بوده است. 🔹قابل ذکر است در سال گذشته سوریه ۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار واردات رسمی داشته که ترکیه با تامین بیش از ۳۸ درصد آن، در رتبه اول قرار دارد.
🔺 |میراث روحانی در حوزه آب 🔹بی توجهی دولت یازدهم و دوزادهم به حفاظت از منابع آبی کشور در کنار تشدید خشک سالی موجب شد تا امسال بسیاری از مناطق ایران درگیر تنش آبی باشند. 🔹روحانی با عدم اجرای تکالیف برنامه ششم توسعه و غفلت از مدیریت منابع آبی،بحران مدیریت آب را به رئیسی منتقل خواهد کرد
◼️ شایعه برای بردن آبروی مرجعیت، حوزه علمیه و مجلس 1️⃣ پایگاه جماران در ۶ اردیبهشت ۹۷: آیت‌الله جوادی: «فضای مجازی به نظر من مجازی نیست؛ بلکه یک فضای حقیقی است و هر جایی که اندیشه و فکر قابل بیان شد آن فضا، فضای حقیقی است.» این تنها بخش سخن علامه جوادی در این خبر، درباره فضای مجازی است. 2️⃣ مازنی: «آیت‌الله جوادی آملی یک مرجع تقلید روشن بین، آگاه و به روز، می‌گوید حقیقی‌ترین فضا، فضای مجازی است.» این هم تنها جمله منقول از علامه جوادی در ادعای مازنی است. اما مازنی (روحانی دارای عکس با خانم موگرینی) در ادامه حرفش که در بند دیگری از خبر اقتصادنیوز آمده است: «گاهی می‌گویند به دلیل استفاده غلط از فضای مجازی باید این محدودیت‌ها را برقرار کنیم، اما به دلیل اینکه ممکن است مردم در رانندگی تصادف کنند که نباید رانندگی را ممنوع کنیم.» 3️⃣ سه جفا در حق مجلس محترم و علامه جوادی آملی ۱. زمان سخن علامه جوادی آملی سال ۹۷ است و طرح صیانت مجلس برای سال ۱۴۰۰ است. ۲. سخن علامه جوادی آملی درباره طرح صیانت نیست؛ ولی به لحاظ محتوایی، بیشتر، همسو با آن است نه نقد آن. ۳. یک بخش از سخن علامه جوادی آملی را با بخشی از حرف مازنی وصل کردند و با عکس علامه جوادی آملی، پیامی را برای تخریب مجلس و علامه جوادی، جعل کرده‌اند. ۴. مراقب خط جعل خبر از سوی پوشک‌پوشان آلبانی نشین باشیم.
🌐 از برآیند اظهارات طرف آمریکایی و بیانات اخیر رهبر انقلاب مجموعا می‌توان «احتضار برجام» را نتیجه گرفت. 💠 طرف غربی با ۳ خط قرمز فنی به میز مذاکره بازگشته است: اول، توافق هسته‌ای زمانی شکل می‌گیرد که الزاما توافق موشکی و منطقه‌ای را به دنبال داشته باشد. دوم، هیچ ضمانتی برای ماندن آمریکا در برجام بیشتر از آنچه در برجام بود، داده نمی‌شود. سوم، در توافق جدید ایران نباید توان بازگشت به وضعیت فعلی خود را به سرعتی که تا الان داشته، داشته باشد. ✍ رضا باقری پور
🔰 مجموعه | اینترنت آزاد یا کنترل شده؟! ⁉️ آیا کشورهای دنیا برای اینترنت خود محدودیتی قائل می‌شوند؟ 🔶 برگرفته از مقاله ، مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با محوریت نمونه‌هایی از اعمال مدیریت ها و فیلترینگ‌ها در برخی کشورهای دنیا