♨نیاز به تصمیم فوری
✍فرهاد کوچکزاده
🔹دولت ائتلافی اعتدال – اصلاحات در حالی به پایان خود رسید که مشکلات متعددی برای دولت رئیسی به ارث گذاشته است. مهمترین و عاجلترین مشکل امروز کشور فوت ۵۸۸ نفر از هموطنان کشورمان بر اثر ابتلا به کرونا در روز گذشته بود که موجب شد تا برخی از اصلاحطلبان تندرو انتقاداتی را بر عملکرد دولت رئیسی وارد کنند!
👈گزارههای خبری: ۱ - «علی شکوریراد» عضو سابق مرکزیت حزب منحله مشارکت و دبیرکل کنونی «حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» در توئیتی نوشت: «هنوز به قله پیک پنجم کرونا نرسیدهایم و اوضاع روزبهروز وخیمتر میشود. در واکسیناسیون بسیار عقب هستیم. علاوه بر کمبود تخت و خستگی کادر درمان، سرم و دارو هم کمیاب شده است. در این وانفسا دغدغه اصلی رئیسجمهور تشکیل دولت جدید است. مردم واقعاً بیپناه ماندهاند. خدا به خیر بگذراند». ۲ - عباس عبدی دیگر چهره اصلاحطلب نیز توئیت زد: «آقای رئیسی؛ بیایید همین امروز یک کار قابلقبول انجام دهید. دستور بدهید آمار ثبتاحوال را بهروز منتشر کنند تا مردم و از آن مهمتر، مسئولین ازجمله خودتان بدانید که مرگومیر واقعی دو ونیم برابر بلکه بیشتر از آمار رسمی است. مسئله کرونا را کوچک کردند، حالا مردم هزینهاش را میدهند».
👈گزاره تحلیلی: گرچه حمله سیاسیون اصلاحطلب از دولتی که کمتر از یک هفته از تشکیل آن میگذرد؛ چیزی شبیه جوک است و اینکه چرا این افراد در هشت سال گذشته چشمان خود را نسبت به مشکلات و ناکارآمدیهای دولت بسته بودند و اکنون یکباره از خواب زمستانی بیدار شدهاند، دلیلی جز احساس همزادپنداری با دولت قبل و رقیب هراسی و تخریب رقیب در دوره جدید ندارد. بااینوجود، به این نکته هم باید توجه داشت که روز گذشته ابتلا ایرانیان به کرونا از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرد و از این میان بیش از ۵ هزار نفر در بیمارستانها بستری شدند و کشور در قرمزترین و سیاهترین روزهای کرونایی به سر میبرد. بیش از هفت روز از مرقومه رهبر معظم انقلاب خطاب به آقای روحانی در خصوص انجام هر اقدام لازم بهمنظور جلوگیری از چرخش ویروس و سعودی بودن انتشار آن میگذرد و تاکنون هیچ تصمیم خاصی از سوی ستاد کرونا اتخاذ نشده است. البته اعضای ستاد هنوز تغییر نکردهاند و همانهایی هستند که براثر مدیریت و تصمیمگیری آنها، وضعیت کشور به این روز دچار شده است. لذا انتظار از آقای رئیسی آن است که بهسرعت اعضای این ستاد را تغییر دهد و تا تشکیل ستاد جدید، شخصاً در خصوص حل مشکل تصمیمگیری کند.
🔰بورس و عبرت های ریزش سال۹۹
✍علی محمدی
🔶یک سال پیش در چنین روزی، شاخص بورس تهران بعد از چند ماه رشد پیاپی، به یکباره وارد روند نزولی می شود تا بزرگترین ریزش تاریخ خود را رقم بزند. مردمی که به دعوت چندباره ی رییس دولت و وزرا دارایی خود را وارد بورس کرده بودند، در تور صفهای فروش و حقوقی ها گیر می کنند تا نه تنها سرمایه انها نابود شود، بلکه بزرگترین سرمایه نظام نیز _اعتماد مردم_ خدشه دار شود. در این خصوص حرفها برای گفتن زیاد است ولکن فراز و فرود بازار سرمایه در یک سال اخیر چند واقعیت گرانبها را برای همه آشکار ساخت:
1⃣قوانین بورس در ایران به شدت فساد زا و در جهت تضعیف سهامداران خرد و به نفع حقوقی ها و سهام داران عمده است. بنابراین در اولین فرصت باید این قوانین اصلاح شوند.
2⃣سازوکار بازار سرمایه به گونه ای است که به صورت کامل در جهت تامین فلسفه وجودی خود نمی باشد. به این معنی که نمی تواند نقدینگی را در جهت تقویت بنگاه های تولیدی به کار گیرد. لذا این سازوکار باید تغییر کند.
3⃣تجربه سال ۹۹ و ناهماهنگی بین وزارت اقتصاد و نفت در صندوقETF، یا اقدامات بانک مرکزی در تعیین نرخ بهره، نشان داد که مسئولین باید تصمیمات کلان اقتصادی را با هماهنگی کامل و آینده نگری و با در نظر گرفتن شرایط بازارهای مالی اتخاذ نمایند.
4⃣مسئولیت از بین رفتن سرمایه مردم در بورس در سال۹۹ متوجه چه افرادی است؟ به نظر می رسد فقدان وجود نهادهای ناظر بر عملکرد مسئولین سازمان بورس و حقوقی ها، راه را برای انحراف بورس از کارکرد اصلی خود فراهم کرده است. از این منظر اصلاح قوانین و نهادهای ناظر بر سازمان بورس موضوعی ضروری است.
5⃣ بخشی از ضررهای مردم در سال گذشته متاثر از ورود بدون آموزش آنان به بازار سهام بود. لذا باید سازوکار یا شبکه ای برای آموزش مردم ایجاد گردد. ترویج نگاه سرمایه گذاری بلند مدت در بورس با رعایت نکات فنی، باید محور اصلی این آموزش ها باشد.
🔚نکته راهبردی:
دولت سیزدهم با در نظر گرفتن واقعیت های فوق و تجربه گذشته باید اولین کارویژه خود را در زمینه بازار سرمایه، بازگشت اعتماد مردم نسبت به بورس قرار دهد که این امر از طریق نظارت بر سازمان بورس و عملکرد حقوقی ها مقدور است. در مرحله بعد چند وجهی کردن اقتصاد و خروج از بانک محوری؛ و استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها باید در دستور کار قرار گیرد.
📌ضرورت شخصیتسازی جدید از وزارت امور خارجه
🔹از همان روز اول آغاز مذاکرات احیای برجام در وین بهصورت مداوم دیپلماتهای ایرانی اعلام میکردند که دور بعدی مذاکرات احتمالاً دور آخر بوده و همهچیز روبهپیشرفت قرارگرفته است.
🔹واقعیت آن است که روحیه حقوقی و سازمان مللی حاکم بر وزارت امور خارجه باعث شد تا در وین گره در کار تیم مذاکرهکننده افتاده و آنها نتوانند بهصورت مقتدرانه با تروئیکای اروپایی و سایه آمریکایی آن به نتیجه قابل فهم برسند.
🔹درحالیکه برخی از کارشناسان وزارت خارجه اعتقاد دارند که حفظ تیم مذاکرهکننده زمان رسیدن به توافق را برای دولت جدید کمتر میکند؛ باید گفت که حفظ شاکله این روحیه در ادامه مذاکرات نهتنها مؤثر نیست، بلکه طرف غربی را بر خواستههای نامشروع خود جسورتر خواهد کرد.
🔹اگر تهران استراتژی مذاکره با غربیها را تغییر ندهد؛ مذاکرات وین به زنجیرهای فرسایشی و بدون نتیجه تبدیل خواهد شد.
🔖پنج اشتباه بزرگ عباس عراقچی در مذاکرات وین باعث شد؛ خوی وحشی و زیاده خواه غربی جای مذاکرات برابر را بگیرد:
1️⃣ایده تقسیم تحریمها به موارد «رفع شدنی» و «رفع نشدنی» و پذیرش آن از سوی تیم مذاکرهکننده فعلی از همان ابتدا به معنای ورود ایران به تونل مذاکرات فرسایشی بود، در این شکل از رویارویی دیپلماتیک تا بدین جا هر دور از مذاکره بهعنوان توافق نهایی به ایران فروختهشده و بهنحویکه آورده ایران در هر مرحله هرگز بهاندازهای نباشد که ایران بتواند برای مذاکره بعدی مقاومت کند.
2️⃣ ادغام مذاکرات «نجات برجام» و «بازگشت آمریکا به برجام» شانس ایران را برای رسیدن به توافق منصفانه و پایدار کمتر کرد.
3️⃣نتیجه عجله ابتدایی تیم ایرانی در رسیدن به توافق قبل از انتخابات ریاست جمهوری باعث شد اسلحه آمریکا برای فشار به ایران مسلحتر شده و آمریکاییها آن را برای کنترل رفتار ایران به کار ببرد (درحالیکه پیش از آغاز مذاکرات تنها حل مسائل هستهای روی میز بود؛ به ناگهان به روح شروط ۱۲ گانه پمپئو منحرف شد)
4️⃣ترک مذاکرات قبل از آغاز دور چهارم؛ اقدام شجاعانهای از سوی ایران بود که متأسفانه اجرا نشده و تیم حاکم بر مذاکرات جسارت آن را نداشت. نوع واکنش آمریکا به خرابکاری نطنز نشان میداد تضعیف ایران را به توازن در خاورمیانه ترجیح میدهد.
5️⃣ایران در مذاکرات وین هرگاه از آمریکاییها ناامید میشد به پاریس تکیه میداد فرانسه هیچگاه ستون سیاست خارجه تهران نبوده و ذاتاً خود را رقیب منطقهای ایران میداند.
نکته آخر:
محسن امین زاده معاون وقت وزارت خارجه در دولت اصلاحات در اظهارنظر جالبتوجهی گفته است که ماندن ظریف در مذاکرات وین ضروری است؛ البته دستور ماندن ظریف در وزارت خارجه به معنای ماندگاری وزیر فعلی در آن وزارتخانه نیست؛برای اصلاحطلبان افراطی حفظ روحیه و منش ظریف در وزارت خارجه را از حضور فیزیکی او مهمتر می دانند.
وقت آن رسیده است که بهجای تلاش برای شکست تحریم، میزان اثرات تحریم پذیری را پایین بیاوریم؛ این تغییر بزرگ استراتژیک، نیاز به یک شخصیت سازی جدید از وزارت خارجه کشورمان دارد.
🔹شارلوت والرِ گاندو۲ کیست؟!
شارلوت، افسر اطلاعاتی انگلیس (۳۲ساله) با نام مستعار لوتی بود که در پوشش بخش سیاسی سفارت انگلیس در شهریور ۹۴ وارد ایران شد.
او دارای سطح اطلاعاتی بالا بود به طوری که سفیر انگلیس در تهران و هیچ کدام از اعضای سفارت حق پرسوجو از اقدامات وی را نداشتند و به طور مستقل وارد عمل میشد.
اهانت به سایر دیپلمات ها و معطل نمودن آنها در امور دیپلماتیک، از شاخصه های رفتاری اوست.
لوتی با دیپلمات کشورهای مصر، پاکستان، کویت، گرجستان، آلمان، فرانسه ارتباط داشت و شبکه جمع آوری گسترده اطلاعات را از دیپلماتهای سایر کشورها فراهم کرده بود.
شارلوت علاوه بر ایران، تمرکز ویژه ای بر حوزه یمن، سوریه و نقش ایران در این کشورها داشت و محل جلسات هماهنگی را در سفارت انگلس و عموما با حضور دیپلمات های فرانسوی برگزار میکرد.
شارلوت در انتخابات سال ۹۴ ایران به صورت مخفیانه اقدام به فیلمبردای از مجموعه های حساس کشور کرده بود.
وی همچنین در زمان حضور خود در ایران به طور جدی پیگیر بورسیه چونینگ (برای جذب نخبگان ایرانی توسط سرویس انگلیس) بود.
پی نوشت: تصویر سمت راست، تصویر اصلی شارلوت والر است.
🔆 علت دشمنی تاریخی شبهروشنفکران با نام سیدالشهداء علیهالسلام
▪️گفتاری از مرحوم آیتالله مصباح:
مگر نام سیدالشهدا علیهالسلام چه مشکلی برای #حکومت_پهلوی داشت؟ چرا اینقدر دشمنی میکنند؟ چرا امروز هم به صورت #مدرن با نام سیدالشهداء علیهالسلام دشمنی میکنند؟...
▪️جوابش روشن است: #حسین علیهالسلام #چراغ_هدایت است. او نمیگذارد فضا تاریک شود تا مردم به گمراهی بیفتند. او راه را روشن میکند، وظیفه #مردم را روشن میکند که چه باید بکنند، چگونه از #دین خود حمایت کنند، نمیگذارند به بهانه #تساهل_و_تسامح، بیغیرت شوند. او میگوید «هیهات منا الذلة».
▪️با این مکتب چه کنند؟ او را تطمیع کنند؟ بگویند به تو پول میدهیم؟ مگر حسین علیهالسلام پول قبول کرد؟ مگر حسین علیهالسلام ریاست پذیرفت؟ اگر بگویند تو را میکشیم، خوب، خودش آماده #شهادت شد، اطفالش را هم به کشتن داد. بالاتر از سیاهی که رنگی نیست. اگر کسی #پیرو_حسین علیهالسلام شد، نه از آن تطمیعها اثر میپذیرد، نه از این تهدیدها میهراسد. حتما به خاطر دارید که در جریان نهضت، جوانها سینهشان را باز میکردند و به ارتشیهای پهلوی میگفتند بزن! از کشته شدن باک نداشتند و این رمز پیروزی بود. اگر کسی از مرگ نترسید پیروز است.(آذرخشی دیگر از آسمان کربلا، استاد محمدتقی مصباح یزدی، ص47-46)
#محرم
#امام_حسین
📌 سفر قالیباف به سوریه دستاورد داشت؟
🔹کارشناسان گفته اند که سفر محمد باقر قالیباف به سوریه دستاوردهای قابل توجهی در حوزه اقتصاد و تجارت خواهد داشت.
🔹محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف تبریک پیروزی بشار اسد در انتخابات اخیر سوریه و همچنین پیگیری طلب ۲۰ میلیارد دلاری از این کشور به دمشق سفر کرده بود.
🔹پیش از این سوری ها بارها نسبت به پرداخت طلب خود به ایران اعلام آمادگی کرده بودند اما دولتی ها تمایلی به حضور در این کشور نداشته اند.
🔹موضوع تعاملات اقتصادی ایران و سوریه در سفر قالیباف در دستور کار دو کشور قرار گرفته است. سوریه برای ایجاد زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی ایران در این کشور اعلام آمادگی کرده است. سوري ها در سال گذشته توافق کرده اند که معادن فسفات این کشور را – که حدود ٣٠ درصد درآمدهای سوریه را تامین می کند- به مدت ٥٠ سال در اختیار ایران قرار دهند. ایران با استخراج از این معادن درآمدزایی می کند و مطالبات خود را از سوریه دریافت می کند.همچنین مقرر شده که اپراتور سوم، بندر لاذقیه، بندر حمیدیه نیز
در اختیار ایران قرار گیرد.بخش خصوصی ایران نیز در حوزه گردشگری در این کشور فعال شده است.
🔍ماجرای جنجال شهرداری زاکانی چیه؟ واقعا زاکانی کار غیرقانونی انجام میده؟!
✍️صادق نیکو
❗️ماجرا از کجا شروع میشه؟
طبق قانونه «تشکیلات، وظایف و اختیارات شورای اسلامی» از هیئت دولت خواسته شده یه آیین نامه برای احراز شرایط شهردار نوشته شود.اولین بار سال ۷۷ و آخرین بار سال ۹۷ این آیین نامه نوشته شده است.
🔸این آیین نامه چی میگه؟ آیین نامه میگه شهردار در سطح شهر تهران باید ۹ سال سابقه مدیریت ارشد داشته باشه و مدرک تحصیلی مرتبط با شهرداری داشته باشه
📌مدیریت ارشد یعنی چی؟ این آیین نامه میگه طبق قانون مدیریت خدمات کشوری. مدیری که سابقه «سیاست گذاری، خط مشی گذاری، برنامه ریزی کلان، هدایت و نظارت عالیه بر عملکرد دستگاه ها و...» داشته باشه.طبق این تعریف کاملا بر وظایف و اختیارات نماینده مجلس منطبق هست و قانونا نماینده مجلس مصداق مدیر ارشد تلقی می شود.
✳️زاکانی ۱۳ سال سابقه مدیریت ارشد داره.
🔸خب مشکل دوم چیه؟ مدرک تحصیلی! آیا در این آیین نامه مدارک تحصیلی نوشته شده؟ خیر! به وزیر کشور اختیار داده شد بعدا یه بخشنامه بنویسد و رشته های مرتبط را مشخص کند.وزیرکشور سال ۹۷ چندین رشته تحصیلی رو اعلام کرد و نوشته که بعدا معاون وزیر میتونه رشته های دیگه ای رو هم اضافه کنه.
🔸چندماه بعد در خرداد ۹۸ دوباره چندتا رشته مثل حقوق و جغرافیا به این بخش نامه اضافه شده و برای بار دوم آذرماه سال ۹۸ مهندسی کشاورزی و آمار و... اضافه شده. همین یک ماه قبل هم در بخشنامه ای جدید، علوم کامپیوتری به بخشنامه های قبلی اضافه شده!
📌سوال اینجاست؛ آیا زاکانی برای شهردار شدن نیاز به تغییر قانون داره؟ خیر! طبق آیین نامه فعلی آقای زاکانی مشکلی برای شهرداری ندارد و نیازی به تغییر آیین نامه نیست.
📌آیا رئیسی میخواد برای زاکانی تو جلسه هیئت دولت این آیین نامه رو اصلاح کنه؟ اصلاح آیین نامه در دستور کار هیئت دولت بوده و موارد موردنظر برای تغییر آیین نامه ارتباطی به بخش مدرک تحصیلی و تعریف مدیریت ارشد نداره
🔻زاکانی چطور میتونه شهردار بشه؟
در جواب باید گفت: رشته پزشکی هم باید به بخشنامه وزارت کشور اضافه بشه. همینطور که قبلا آمار و علوم کامپیوتری اضافه شده است.
آیا این کار خلاف قانون و بی حرمت کردن قانونه؟ خیر.در بخشنامه اصلی به دلیل موارد تحصیلی متنوع به معاون وزیر اجازه داده شده که در هر زمانی امکان اضافه کردن رشته تحصیلی رو داشته باشه و این بخشنامه تکمیل رشته های تحصیلی رو پیش بینی کرده بود.
🔻آیا صرفا قراره رشته پزشکی اضافه بشه؟ خیر
🔸توجه کنید که آخرین انتخابات شوراها و شهرداران سال ۹۶ بوده و این اییننامه و بخشنامه سال ۹۷ ابلاغ شده. یعنی اولین بار است که در سطح کشور به صورت گسترده اجرا میشود و در این سالها شهرهایی که دچار مشکل شدند رشتهها را اضافه کردند.
🔸بسیاری از شهرهای دیگه مثل تبریز و مشهد و ... چنین مشکلی دارند و به زودی معاون وزیر جدید تغییرات را طبق بخشنامه سال ۹۷ ابلاغ خواهد کرد.
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰تاریخ سیاسی امامان شیعه
✅سه نکته تاریخی و فکری مهم در مورد نهضت مقدس امام حسین (ع) و ابعاد فرا تاریخی آن
نمایندگان مجلس به هوش❗️❗️
❇️مردم درباره فضای مجازی دو خواسته جدی دارند:
1️⃣دریافت خدمات پایدار و با کیفیت؛
2️⃣مصونیت از مخاطرات فرهنگی و ناهنجاریها.
🔸 طی سالهای گذشته جریان وابستهای که منافع جناحی و اقتصادیاش در ولنگاری فضای مجازی است، با حضور در رأس نهادهای تصمیمگیر این حوزه، چنین القا کرده که تنها راه تأمین خواسته نخست، فعالیت پلتفرمهای بزه خیز خارجی است که منشأ تمام ولنگاریهای فضای مجازی هستند؛ این جریان، بهرهمندی از فرصتهای فضای مجازی را گروگان هنجارشکنیها در این فضا قرار داده است.
🔸بخش قابل توجهی از حملات به طرح حمایت از حقوق کاربران معروف به #طرح_صیانت، توسط این جریان نفاق که درآمدهای کثیف خود را در خطر میبیند، اتفاق میافتد.
🔸جریان مزبور با استفاده از پولهای کثیفی که در طول سالهای گذشته - بهواسطه رواج فساد در جامعه- جمع کرده، دروغ بزرگی را فریاد میزند که پیشگیری از ولنگاری و هرجومرج فضای مجازی یعنی محرومیت از فرصتهای این فناوری!
💢تکرار این دروغ بزرگ با ادبیات اتوکشیده، باعث فریب بخشی از نمایندگان انقلابی مجلس شده تا ناخواسته در پازل جریان نفاق بازی کرده و در راستای منافع دشمن رفتار کنند.
✅ نمایندگان محترم مجلس -موافق و مخالف- به هوش! مردم، خواستار فضای مجازی سالم و عاری از محتوای فاسد اخلاقیاند، همچنان که بهرهمندی از مزایای بیشمار فضای مجازی را خواهاناند. طرح حمایت از حقوق کاربران باید هر دو خواسته را تأمین کند. فریب بوقهای رسانهای جریان نفاق را نخورید چراکه منافع خود را به نام خواست مردم فریاد میزنند.
🌐 نگرانند شهرداری احیا شود
✍ ایمان محمدی
🔹در نقد تصمیم شورای شهر تهران برای معرفی دکتر زاکانی به عنوان شهردار، به "آیین نامه اجرایی دولت" استناد شدکه می گوید شهرداران شهرهای بالای یک میلیون جمعیت باید دارای مدرک کارشناسی در برخی رشته های "مهندسی، علوم تجربی، یا علوم انسانی" و "دارای 9 سال سابقۀ مدیریت ارشد" باشند.
♦️اولا "مدیر و مدبر بودن"، جزو شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری است و صلاحیت آقای زاکانی برای ریاست جمهوری که مسئولیتی به مراتب بالاتر می باشد، تایید شده است.
🔹ثانیا او در کنار تخصص پزشکی و عضویت در هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، سه دوره نماینده مجلس بوده و مسئولیت دبيرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادي را در مجالس هفتم و هشتم بر عهده داشته است؛
♦️هم مردم تهران و قم، را برای سه دوره نمایندگی کرده و مشکلات پایتخت را می شناسد، و هم تجربه مبارزه پیگیر با مفاسد اقتصادی را -که شهرداری یکی از گلوگاه های آن است- در کارنامه خود دارد.
🔹او همچنین از بانیان تحقيق و تفحص از نظام آموزش عالي کشور، آزمون دستياري و قوه و قضائيه بوده و ضمنا با نظر نمایندگان، کمیسیون مهم رسیدگی به برجام در مجلس نهم را اداره کرده است.
♦️ثالثا شهرداری، آن هم شهرداری پایتخت، منحصرا یک مسئولیت فنی و عمرانی نیست. شهردار، مسئولیت های مهم فرهنگی و اجتماعی و سیاسی را هم بر عهده دارد؛ نمونه کوچک تر ریاست جمهوری در مقیاس یک شهر.
🔹رئیس جمهور هم متخصص یک یا دو رشته بیشتر نیست و حال آن که طیفی از مدیریت های تخصصی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و عمرانی، زیر نظر او فعالیت می کنند.
♦️همان گونه که رئیس جمهور لازم نیست مثلا متخصص نیرو و نفت و انرژی و مهندسی و پزشکی یا جامع همه این تخصص ها باشد، به طریق اولی و در مقیاسی به مراتب کوچک تر، دلیلی ندارد شهردار متخصص چند رشته خاص باشد؛
🔹از این جهت، آئین نامه دولت روحانی، حصر و انحصاری غیر قانونی وضع کرده است. ضمن این که، با عنایت به احراز صلاحیت آقای زاکانی برای یک سمت ملی اجرایی در تراز ریاست جمهوری، به طریق اولی صلاحیت شهرداری پایتخت را دارد.
♦️اما بحث مهم تر، علت فضا سازی مدعیان اصلاح طلبی است. آنها کارنامه مردودی در مدیریت شورای شهر و شهرداری تهران دارند: از یقه بگیری منجر به انحلال شورای شهر اول توسط وزارت کشور و دولت اصلاحات؛
🔹 تا گماشتن سه شهردار در سه سال اخیر؛ که فارغ از مشکلات شخصی دو تن از این سه نفر، خاطره ای جز گرفتاری شهر در برف، دوچرخه سواری فانتزی شهردار و "سه شنبه های بدون خودرو" بر جا نگذاشته اند.
♦️یادمان نرفته که محسن هاشمی رئیس شورا چند بار گفت "در این دوره حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشد" و "طرح دوچرخه سواری (بی دود)، طرحی شکست خورده و نمایشی بود"،
🔹هاشمی همچنین گفته بود «قالیباف در بحث BRT جسارت داشت و اتوبوس ها را وارد کرد. حناچی بیش از اندازه میترسد... با وجود اینکه 6- 7 سال از دولت روحانی گذشته، در این مدت یک اتوبوس هم تزریق نشده است".
♦️جالب این که وزارت اطلاعات با شهردار شدن حناچی مخالف کرده بود. به گفته محسن هاشمی "وقتی وزیر کشور نتوانست حکم حناچی را امضا کند و با وزیر اطلاعات به اختلاف برخوردند، روحانی مستقیما ورود پیدا کرد و مسئله خاتمه یافت". اما روحانی مدتی بعد با شهردار چپ افتاد و دستور داد او را به جلسات دولت راه ندهند؛ چون با طبقات اضافی ساختمانی که نهاد ریاست جمهوری در جماران در حال احداث بود، مخالفت کرده بود.
🔹اکنون که آقای رئیسی رئیس جمهور، وعده داده شهردار پایتخت به جلسات دولت برگردد و دولت از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شود، متولیان سوء مدیریت چند سال اخیر می کوشند اذهان مردم را منحرف کنند؛ درد اصلی آنها این است که منطق "شهرداری برای خدمتگزاری" احیا شود و مردم، کارکردها را مقایسه کنند.
💠فهرست غیر رسمی وزرای پیشنهادی آیت الله سیدابراهیم رئیسی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم، فهرست وزرای پیشنهادی آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
ولی اسماعیلی سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در گفتوگو با تسنیم این خبر را تایید کرد.
فهرست وزرای پیشنهادی به شرح زیر است:
_ وزیر آموزش و پرورش: حسین باغگلی
🔹حسین باغگلی متولد 1357 در مشهد است. عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، مدیر مدارس امام رضا(ع) در مشهد، عضو هیئت مدیره مؤسسه خدمات مشاورهای و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی از جمله سوابق وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش است.
_ وزارت اقتصاد و دارایی: سید احسان خاندوزی:
🔹 وی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است.
مدیر کل اقتصادی مرکز پژوهشهای مجلس، استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه، عضو هیئت مدیره دیدهبان شفافیت و عدالت، کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر سوابق علمی و اجرایی خاندوزی به شمار میرود.
_ وزارت اطلاعات: حجتالاسلام والمسلمین خطیب
🔹حجتالاسلام سید اسماعیل خطیب گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات است. وی از سال 91 تا 98 رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بود.
_ وزارت امور خارجه: حسین امیرعبداللهیان
وزارت نیرو: علیاکبر محرابیان
وزارت خارجه: حسین امیر عبدالهیان
وزارت میراث فرهنگی: عزتالله ضرغامی
وزارت کار: حجت عبدالملکی
وزارت علوم: محمدعلی زلفیگل
وزارت دفاع : امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی
وزارت کشاورزی: سید جواد ساداتی نژاد
وزارت بهداشت: بهرام عین اللهی
وزارت ارشاد: محمد مهدی اسماعیلی
وزارت صمت: سید رضا فاطمی امین
وزارت نفت: جواد اوجی
وزارت کشور: احمد وحیدی
وزارت دادگستری: امینحسین رحیمی
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: عیسی زارعپور
وزارت راه و شهرسازی: رستم قاسمی