eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
روزی که صهیونیست ها به راشل کوری رحم نکردند 🔸️راشل کوری یک فعال زن صلح طلب آمریکایی بود که در سال ۲۰۰۳ به نوار غزه آمد و از نزدیک شاهد ظلم و تعدی صهیونیست ها بود . 🔸️جالب اینجاست که نوار غزه طبق قطعنامه های سازمان ملل اشغالی محسوب شده و در آن زمان در تصرف صهیونیست ها بود و به همین دلیل راشل کوری در زمان تخریب یکی از خانه های فلسطینیان جلوی بلدوزر ایستاد تا مانع از آن شود. 🔸️او خیال می کرد اینکارش باعث خودداری صهیونیست ها و عقب نشینی آنها از تخریب منزل فلسطینیان می شود اما در کمال وقاحت و خونسردی راننده بلدوزر ارتش اسرائیل راشل کوری را زیر گرفت و او در راه دفاع از انسان ها به شهادت رسید . 🔸️جالب اینجاست در اسراییل عاملان این قتل آشکار مجازات نشدند و در جامعه جهانی نیز کسی به طور جدی مدعی اسرائیل نشد . 🔸️تصویری که می بینید لحظه جان دادن این فعال صلح طلب را نشان می دهد .
📸 رکورددار تورم در 70 سال اخیر ایران کیست؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد تا آبان سال 1397 مبنای محاسبه آمار تورم بانک مرکزی ایران بوده است. 🔹 بر این اساس برای مقایسه نرخ تاریخی تورم نیاز داریم به همان آمارهای بانک مرکزی مراجعه کنیم. براساس آمارهای اعلامی بانک مرکزی ایران، نرخ تورم سالانه در پایان سال 1399 به 47/1 درصد، در پایان اردیبهشت (زمان مسئولیت عبدالناصر همتی 52/8 درصد) و تا پایان دولت حسن روحانی به 58/3 درصد رسیده است، حتی اگر تا پایان سال 1399 را نیز در نظر بگیریم، سال 1399 درکنار سال 1374 (دولت مرحوم هاشمی) رکورددار بالاترین نرخ تورم طی 70 سال اخیر یعنی از سال 1330 تاکنون است.
🔸🔹 *اینفوگرافی محور بیانات مقام معظم رهبری* *در دیدار با جمعی از معلمان*
ا🔴قیمت‌ جدید مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات 🔹بر اساس آماری که خبرگزاری فارس از اصناف درباره قیمت‌های جدید کالاهای اساسی با اصلاح ارز ترجیحی به دست آورده، قیمت هر کیلو مرغ ۶۰ هزار تومان، هر کیلو تخم‌مرغ ۴۰ هزار تومان، هر بطری ۸۰۰ گرمی روغن ۶۰ هزار تومان، پنیر بسته‌ای ۴۰۰ گرمی ۳۸ هزار تومان و شیر نایلونی ۱۵ هزار تومان شد. قدرت خرید ۷ دهک افزایش می‌یابد 🔹با توجه به این قیمت‌ها و مقایسه آن با نرخ‌های قبل کالاهای اساسی و با لحاظ افزایش جدی یارانه جدید که به حساب خانوارها واریز شده، محاسبات نشان می‌دهد که دهک‌های کم‌درآمد و متوسط با بهبود قدرت خرید مواجه خواهند شد. قدرت واقعی خرید ۳ دهک کم‌درآمد به‌طور متوسط ۸۰۰ هزار و ۴ دهک متوسط ۲۲۷ هزار تومان بیشتر می‌شود. همچنین قدرت خرید دهک اول بیش از ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.
🔴 اتحادیه مرغداران: مرغ‌ بازار با قیمت قبلی تامین شود مدیر عامل اتحادیه مرغ گوشتی ایران: 🔹با توجه به اینکه مرغدارانی که تا ۱۴ اردیبهشت اقدام به جوجه‌ریزی کرده‌اند نهاده مورد نیاز خود را با قیمت قبل دریافت نموده‌اند به لیست غیر رسمی منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند و مرغ‌ بازار را با قیمت قبلی تامین کنند.
افزایش قدرت خرید مردم با لیست قیمت های جدید و یارانه دریافتی 🔹اختلاف قیمت جدید با قدیم ۵۳۳ هزار تومان 🔹یارانه خانوار دونفره دهک چهارم به بالا ۶۰۰ هزار تومان آیا با رسانه های منتشر کنند قیمت های جعلی با هدف نگران کردن مردم برخورد می شود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حراج دختران اوکراینی در 🔺بنر تبلیغاتی در لاس وگاس: استریپرها (رقاصان برهنه) از استخدام می‌شوند. 🔹ولی چرا صدایی از هیچ کس در نمی‌آید؟ چون رسانه‌ها نمی‌خواهند که از این کار حرفی بزنند وگرنه مانند: روسیه، جنگ، سوریه، فروش نفت، عراق، پول ایران، مسکن، حجاب، چگونگی مدیریت کشور در پنج دقیقه و ... این موضوع هم متخصص مردمی داشت. 🔻ضمن اینکه همین‌ها ایران را به بدرفتاری با مهاجران افغانستان متهم میکنند!!
✍علی کارگر 🔻خبر: یکی از مشکلات ساختاری در اقتصاد ایران، توزیع غیرهدفمند یارانه‌هاست. دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی تلاش کردند و دولت رئیسی نیز تلاش می‌کند که یارانه و حمایت دولت به اقشار ضعیف جامعه تعلق گیرد؛ چراکه افراد ثروتمند جامعه نیازی به حمایت ندارند؛ اما سازوکار تصمیمات آن‌ها و تبعات تصمیمات دولت‌ها به‌گونه‌ای بوده است که بخشی از جامعه نسبت به این‌گونه تحولات اقتصادی، به دیده تردید نگاه می‌کنند. 🍃🌹🍃 1⃣ در دولت احمدی‌نژاد، منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها صرفاً بین مردم توزیع شد و چون تولید مورد حمایت کافی قرار نگرفت و تورم هم کنترل نشد، آثار مثبت هدفمندسازی یارانه‌ها کاهش یافت؛ به‌گونه‌ای که در ادامه و در دولت روحانی به صفر نزدیک شد. 2⃣ دولت روحانی در قدم اول تلاش کرد یارانه‌ها را تعدیل کند؛ به‌طوری‌که با تبلیغات بسیار زیاد، از مردم خواست که از دریافت یارانه معیشتی انصراف دهند؛ ولی در عمل پاسخ مردم مورد انتظار دولت نبود. در گام بعد دولت سعی کرد، توزیع یارانه بنزین را هدفمند کند ولی ازآنجاکه با مردم گفتگو نکرده بود، مردم برداشت هدفمندسازی یارانه را نداشتند، بلکه بیشتر گرانی بنزین را احساس کردند. 3⃣ دولت سیزدهم با بهره‌گیری از تجارب گذشته و با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان و همچنین همراهی مجلس، سعی نموده است هدفمندسازی یارانه‌ها را بدون تبعات اجرای طرح در دولت‌های گذشته، انجام دهد 🔺 نکته راهبردی: مهم‌ترین پیامدهای این جراحی اقتصادی که باید مدیریت شود، در سه حوزه گرانی، گران‌فروشی و التهاب روانی در جامعه خلاصه می‌شود. به‌جرئت می‌توان گفت که با نظارت جامع و مستمر بر بازار و با اطلاع‌رسانی به موقع مردم از تصمیمات، نه‌تنها قدرت خرید اقشار ضعیف آسیب نمی‌بیند، بلکه تقویت هم می‌شود. البته برای مدیریت گران‌فروشی و همچنین التهابات، حمایت و همراهی مردم نیز گریزناپذیر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آیا وظیفه فرزندان نسبت به پدر و مادر بعد از فوتشان، پایان می پذیرد⁉️ 🎙حجت الاسلام رفیعی 🌹 است, شادی روح همه رفتگان خصوصا پدران و مادران، فاتحه و صلوات قرائت کنیم... ـــــــــــ اللهم اغفِر لِلمومِنينَ وَ المومِناتِ وَ المُسلمينَ وَ المُسلِماتِ اَلاَحياءِ مِنهُم وَ الاَموات ـــــــــــــــــــــــــ اللهم_عجل_لولیک_الفرج ـــــــــــــــــــــــــ
❓«بایدن» در اندیشه کودتا علیه «بن‌سلمان» است؟ 🔹در سایه بیماری «ملک سلمان» و اخبار ضد و نقیض در این زمینه سوالات متعددی درباره انتقال قدرت در این کشور و سناریوهای «محمد بن سلمان» برای تصاحب تاج و تخت پدر مطرح می‌شود. 🔹اساسا «محمد بن سلمان» در محافل اطلاعاتی و وزارت دفاع و خارجه آمریکا و همچنین شورای امنیت ملی این کشور محبوبیت چندانی نداشته و همه ترجیح می‌دهند که «محمد بن نایف» در عربستان حکومت کند. 🔹ممکن است دولت آمریکا از وضعیت ملتهب کنونی عربستان سوء استفاده کرده و با مخالفان قدرتمند «بن سلمان» کودتایی علیه وی ترتیب دهد، مشابه کودتایی که دونالد ترامپ به همراه «بن سلمان» علیه «محمد بن نایف» به راه انداخت.
📊دهک های مختلف با حذف ارز ترجیحی چه میزان سود و ضرر میکنند؟!
♦️طراحی پنج روش برای واردات خودرو/مردم رفتار هیجانی نداشته باشند 🔹وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام این خبر که مصوبه واردات خودرو هفته آینده نهایی خواهد شد، تاکید کرد که «محدودیتی در واردات نخواهیم داشت و همزمان با واردات و همچنین افزایش عرضه خودروسازان داخلی، بخش عمده‌ای از تقاضا بازار پاسخ داده خواهد شد. هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این واردات در اسرع وقت انجام شود، اما دولت، واردکننده نخواهد بود بلکه شرایط را تسهیل خواهیم کرد.»/ایسنا
❇️آیا رییسی راست میگوید ما خزانه را خالی تحویل گرفتیم❓ ⏪ سند تحویل خزانه ی خالی توسط دولت روحانی به دولت رئیسی که اصطلاحاً به آن میگویند زمین کاملا سوخته تحویل دولت سیزدهم شد
تکذیب خبر هجوم و غارت فروشگاه‌ها در قزوین فرماندار قزوین: 🔹به هیچ عنوان هیچ حادثه‌ای اعم از هجوم وغارت به فروشگاه در شهر قزوین صحت ندارد. 🔹مشکل خاصی در خصوص عرضه کالا در قزوین وجود ندارد، فقط در برخی نقاط تعدادی از مردم برای تهیه کالاها صف بسته بودند که این صف هم تا ساعت حدود ۱ به پایان رسیده است. 🔹تمام افرادی که در این کلیپ نمایش داده می‌شوند لباس گرم مثل کاپشن پوشیده‌اند و مشخص است که برای این فصل نیست و مربوط به ماجرا و موضوع دیگری بوده است.
♦️ترکیه: ادعاهای ایران علیه ما پایه علمی ندارد وزارت خارجه ترکیه در واکنش به ایران درباره گرد و غبار اخیر: 🔹ادعاهای ایران علیه ترکیه از پایه‌های علمی برخوردار نیست. 🔹این توفان‌ها که هم ما و هم ایران را متاثر کرده، ناشی از صحرای آفریقا و بیابان‌های خاورمیانه است. 🔹در حوزه کشورهای پایین دستی آب به حقوق بین‌الملل احترام می‌گذاریم و در این مسیر حرکت می کنیم. 🔹ترکیه آماده هرگونه همکاری منطقی و علمی با ایران در این زمینه است./تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | رهبر انقلاب: دولت کارهای اقتصادی مهمی در پیش دارد؛ همه کمک کنند تا به نتیجه دست یابد.
✅ سرانه مصرف 🔹سرانه مصرف نان هر ایرانی در سال در حالی ۱۶۰ کیلوگرم است که این آمار در جهان تنها ۲۵ کیلوگرم است. در واقع ایرانی‌ها ۶ برابر آمار جهانی نان می‌خورند و از این لحاظ در صدر جهان قرار دارند. 🔹 سرانه مصرف شکر ایرانی‌ها بین ۲۱ تا ۲۴ کیلوگرم است. در حالی‌که میانگین جهانی آن، فقط ۵ کیلو گرم است. این، یعنی ایرانی‌ها ۵ برابر مردم جهان از شکر استفاده می‌کنند. 🔹ایرانی‌ها در نوشیدن مضرترین نوشیدنی جهان نیز با اقتدار در صدر ایستاده‌اند. سرانه مصرف نوشابه در کشور ما ۴۲ لیتر است. در حالی که مردم جهان به زور ۱۰ لیتر نوشابه در سال می‌خورند. 🔹 آمار ارائه شده تحت عنوان ترازنامه انرژی، سرانه مصرف برق خانگی در ایران معادل 1058 کیلووات ساعت برای هر نفر برآورد می‌شود. این در حالی‌ست که متوسط جهانی این آمار معادل 182 کیلووات ساعت است. به عبارت دیگر میزان سرانه مصرف برق خانگی در ایران 6 برابر متوسط جهانی و 7 برابر سرانه مصرف برق هر نفر در کشوری نظیر ترکیه است. ◀️ متاسفانه پرچم ما در مصرف بی رویه و اسراف بالاست. آیا نباید برای اصلاح آن اقدام کنیم؟!