eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 داستان‌سرایی ناشیانه تلویزیون بن‌سلمان درباره یکی از اعضای سپاه 🔹تلویزیون فارسی‌زبان ایران اینترنشنال متعلق به آل سعود، شب گذشته در خبری مدعی مرگ مشکوک یکی از اعضای نیروی قدس سپاه شد. 🔹پروژه خبرسازی درباره این ماجرا ابتدا مدعی ترور آقای «علی اسماعیل‌زاده» از کارکنان نیروی قدس سپاه شد ولی بعد از عدم استقبال افکار عمومی از این خبرسازی و باورپذیرنبودن این داستان، مدعی شد که وی به دست نیروهای خود سپاه حذف شده است. 🔹تلویزیون اینترنشنال شب گذشته این خبر را در حالی به صورت ویژه و با عنوان خبر اختصاصی! منتشر کرد که این ماجرا حدود یک هفته قبل رخ داده و خبر آن به صورت غیررسمی در فضای مجازی نیز منتشر شده بود. 🔹در همین رابطه یک منبع آگاه نیز با تکذیب اخبار منتشر شده درخصوص شهادت یا ترور یکی از کارکنان نیروی قدس، آن را صرفاً جنگ روانی و خبرسازی کذب رسانه‌های معاند است. 🔹«علی اسماعیل‌زاده» هفته قبل از تراس منزلش که حفاظ مناسبی نداشت به پایین سقوط کرد و جان باخت. علت این فوت، به تایید مراجع رسیدگی‌کننده از جمله پزشکی قانونی نیز رسیده است.
🔴میرکاظمی: با مدیریت مصارف مانع از خلق پول شده‌ایم رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‎وگو با ایرنا: 🔹تلاش کردیم تا با مدیریت هزینه‌ها و مصارف، خلق پول نشود که خوشبختانه در این راه موفق بوده‌ایم‌. 🔹بودجه از محل درآمد مالیاتی، درآمد نفتی و سایر درآمدها تامین شده است. 🔹خلاف آنچه در دولت‌های قبلی انجام می‌شد و این دولت‌ها استقراض می کردند، تلاش این بود که استقراض نداشته باشیم؛ البته فعالیت‌های عمرانی خود را نیز محدود کرده‌ایم. 🔹از ماه سوم و چهارم پرداخت های بهتری روی پروژه های عمرانی انجام می‌شود. 🔹در شش ماه ۱۴۰۰ عملکرد ما معطوف بر مدیریت مصارف بود و در دو ماه ۱۴۰۱ تلاش شد تا با مدیریت مصرف خلق پول نکنیم.
⛔️محمدرضا پهلوی: از بابت‌ کشتار مردم در خیزش ۱۵ خرداد ابداً متأسف‌ نیستم 🔹در پی کشتار وحشیانه مردم ایران به دست محمدرضا پهلوی و سرکوب قیام مردم قم، امام خمینی (ره) این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد. 🔹محمدرضا پهلوی بعداً «طی مصاحبه‌ای اعلام‌ داشت‌ که‌ خود او در سال‌ ۱۹۶۳ دستور تیراندازی داده‌ است‌ و از بابت‌ کاری که‌ کرده‌ ابداً متأسف‌ نیست‌». 🔹حال باگذشت چند دهه از آن جنایت‌ها و سرکوب‌ها، رضا پهلوی فرزند محمدرضا پهلوی اعلام کرده است که می‌خواهد "با مردم ایران سخن بگوید!" 🔹اینکه رضا پهلوی همان دلقک مجالس غربی است و به قول براندازها، برای ارتش خیالی سان می‌بیند، بر کسی پوشیده نیست. حمایت‌های این جریان مخلوع نیز از تحریم‌های ایران توسط آمریکا عیان است. اما آنچه که نمی‌توان از آن گذشت پول‌های هنگفت ملی است که در هنگام فرار از ایران با خود خارج کردند. 🔍 dana.ir/1843455
🔴 امام خمینی هنوز زنده است ... یازده سال پس از ، اکبر گنجی (اکبر پونز) یکی از اصلاح طلبان آن موقع در حاشیه کنفرانس برلین و طی مصاحبه با روزنامه تاگس اشپیگل گفت : "(امام) خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت"!!! این جمله نه یک واقعیت که آرزو و هدف دشمنان یا همان اربابان امثال گنجی بود که بر زبان این مفلوک جاری شد. اما پس از گذشت ۳۳ سال از عروج ملکوتی حضرت امام(ره) ، 🔹وقتی نظام جمهوری اسلامی علی رغم همه فشارها و شیطنت های دشمنان خارجی و خیانت ها و کم کاری های داخلی ها هنوز محکم و استوار ایستاده است ؛ 🔹وقتی اندیشه های از لبنان و عراق و سوریه تا یمن و بحرین و پاکستان و تمام بلاد اسلامی طرفدار دارد و این طرفداران تبدیل به مهم ترین بازیگران سیاسی شده اند ؛ 🔹وقتی هر سال روز قدس که از ابتکارات خمینی کبیر است در اقصی نقاط جهان باشکوه تر برگزار می شود و به مبارزان مظلوم فلسطینی در برابر صهیونیزم جهانی قدرت می دهد ؛ 🔹و حتی وقتی در اعتراضات مردم در قلب آمریکای شیطانی ، معترضین نماز جماعت برگزار می کنند و با مشت های گره کرده تکبیر می گویند ؛ در حالی که قبل از قیام خمینی بزرگ از هیچ کدام این ها خبری نبود و اسلام فقط یک دین مهجور در کنج مساجد به حساب می آمد ؛ 🔺وقتی این تغییرات و ده ها تغییر اساسی دیگر که در این مقال نمی گنجد را مشاهده می کنیم با عمق جان به این مهم پی می بریم که امام روح الله الموسوی الخمینی هنوز زنده است و خمینیون بدنه اصلی لشکر (عج) را تشکیل خواهند داد ... ✍"قاسم اکبری"
🛑 بازرسان آژانس یا چشم موساد و سیا؟ 🔹مدیر مسئول روزنامه کیهان: آژانس باید توضیح بدهد که طرف مقابل ایران در چالش هسته‌ای، رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی است یا آژانس انرژی اتمی؟ 🔹چند نوبت خرابکاری در تاسیسات ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای با استفاده از اطلاعاتی صورت گرفته که جاسوسان «موساد» و «سیا» در پوشش بازرسان آژانس جمع‌آوری کرده‌اند. 🔹سخنگوی وقت کاخ سفید در سال ۲۰۱۲ گفت: ما چشم داریم و می‌توانیم برنامه ایران را مشاهده کنیم. وقتی پرسیدند منظور شما از چشم چیست؟ او گفت: بازرسان آژانس انرژی اتمی. 🔹آژانس بیش از ۱۰ بار اعلام کرده که ایران به تعهدات برجامی خود کاملاً پایبند بوده اما حالا با استناد به اطلاعات صهیونیست‌ها اصرار دارد از برخی مراکز اطلاعاتی و نظامی ایران بازرسی کند. مسئولان باید با جلوگیری از این کار چشم‌های موساد و سیا را کور کنند. 🔹قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران اگر صادر هم بشود هیچ ارزشی نخواهد داشت و این نکته از نگاه آمریکا و سه کشور اروپایی که پیشنهاد آن را داده‌اند نیز پنهان نیست.
4_5812177764760948944.mp3
12.67M
📢 انقلاب شماره۳۶۸ 💠 موضوع: چرا سلبریتی‌ها نسبت به کشور خائنانه رفتار می‌کنند؟ 🎙 کارشناس برنامه:خانم دکتر اصلانی رئیس امور بانوان ستاد کل نیروهای مسلح و مسئول اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین(ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفر تا صد جشنواره کن و پشت پرده جوایز آن با مشاهده قسمت پانزدهم برنامه حافظه تاریخی ایرانی علاوه بر به دست آوردن اطلاعات جامعی درباره جشنواره فیلم کن، پاسخ این سوالات را نیز به دست می آورید: ‌ 👈جشنواره کن چیست و چگونه به وجود آمد؟ 👈نقش اصغر فرهادی در تقدیر از امیرابراهیمی چه بود؟ 👈نمایش دادن کدام مدل از انحرافات جنسی در جشنواره کن امتیاز دارد؟ 👈آیا در غرب سیاست از هنر جداست؟ و....
🔴 پاسخ صریح استاد به رامبد جوان ✍ ‏آقای رامبد جوان پدرم در ارتش هشت سال برای دفاع از دین و ناموس و وطن جنگید و به ما آموخت برای این ارزش‌ها باید جان داد. گفت پسرم مبادا برای از «ایران» گفتن، از بیت‌المال صدها میلیون بگیری اما فرزندت را در کانادا بدنیا بیاوری! گفت پسرم کافر باش اما منافق نباش
‏ترکیه بالاخره اسم جدیدشو تو سازمان ملل ثبت کرد و از Turkey به Türkiye تغییر پیدا کرد. ترکیه در زبان انگلیسی (Turkey) «ترکی»‌ خوانده می‌شد که به معنای بوقلمون است برای همین تصمیم گرفتن اسم کشورشون رو عوض کنن کلا ۹۰ سال عمر کشورشونه برای ایران ۲۵۰۰ ساله لات بازی درمیارن :) ‏ ولی خداییش همون معنی بوقلمون بیشتر به مسئولانش میومد😁
🔰 رهبر انقلاب: امام قبول نکردند به خاطر حفظ جان پس از کودتای نوژه از جماران خارج شوند 🔻آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره): در مقابله با کودتای آمریکایی پایگاه هوایی همدان یک جور و بعد از آن که یک جوان افسر خلبان نیروی هوایی با وجدان و متدین، نیمه شب سحر آمد و بنده را مطلع کرد از این که قرار است کودتا شود و ما هم دستگاه های مختلف را در جریان گذاشتیم. من و مرحوم آقای هاشمی به خدمت امام رفتیم و نگران امام بودیم و پیشنهاد کردیم ایشان از خانه جماران خارج شوند، اما امام قبول نکردند و گفتند من از اینجا نمی روم ولی شما برید فلان جا را حفظ کنید.
🔰 محاسبه دشمن در قرار دادن مردم مقابل نظام غلط است رهبر انقلاب: 🔹امروز مهم‌ترین‌ امید دشمنان‌ برای ضربه زدن‌ به کشور امید بستن‌ به اعتراض مردمی‌ است. که‌ بلکه‌ بتوانند با فضای مجازی با پول با مزدور پروری مردم را مقابل جمهوری اسلامی قرار بدهند. 🔹این محاسبه دشمن مثل تمام مسائل دیگر غلط است 🔹اول انقلاب می‌گفتند ۶ماه دیگر این انقلاب از بین خواهد رفت از آن زمان تا الان، ۸۰تا ۶ماه گذشته است 🔹آمریکایی‌ها در تصمیم گیری هایشان اشتباه می‌کنند چون از ایرانیان خائن مشاوره میگیرند؛ این مشاوران هم به کشور خودشان و هم به آمریکایی‌ها خیانت می‌کنند.
♦️رهبر انقلاب: در این سرودی که این روزها درباره امام عصر و سلام به حضرت بقیه الله است ببینید مردم چکار دارند می کنند 🔹این ها دلیل رویگردانی مردم از دین است یا به عکس؟ 🔹ما اول انقلاب این طور چیزها را نداشتیم 🔹هجوم جوانان و دانشجویان به سمت اعتکاف را نداشتیم 🔹اینها دلیل تاثیر درس امام در این ملت است 🔹اگر کسی می‌خواهد گرایش مردم به انقلاب و مبارزات و مجاهدت‌ها را بفهمد به تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی نگاه کند.
⭕️ رهبر معظم انقلاب: به من خبر دادند در زمان سخنرانی سید حسن آقا خمینی عده‌ای شعارهای مخالف دادند بنده با این کارها مخالفم
🔰 هفت توصیه مهم رهبر انقلاب به فعالان انقلابی، اجتماعی و سیاسی ۱. نگذارید از انقلاب، هویت‌زدایی کنند و حقیقت انقلاب را واژگون کنند ۲‌. نگذارید یاد امام در جامعه را کمرنگ و تحریف کنند ۳. نگذارید رگه‌های ارتجاع، نفوذ کنند و جاگیر شوند. (مرتجع تابع سبک سیاست و زندگی غربی است) ۴. *دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید* نگذارید جنگ روانی در کشور تاثیر بگذارد. ۵. از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید. ۶. نگذارید وانمود کنند کشور به بن بست رسیده است. ۷. امروز وظیفه قدرشناسی از مسئولان سنگین است.
💬 شبکه برق کشور در شرایط پایدار است 🔹ساعتی پیش خبری درمورد آغاز خاموشی‌های سال ۱۴۰۱ در برخی کانال‌ها منتشر شد اما براساس آمار مدیریت شبکه برق، تاکنون چراغ هیچ یک از مشترکان خانگی و صنعتی خاموش نشده و هیچ محدودیت برنامه‌ریزی شده‌ای اعمال نشده است. 🔹بیشترین اوج بار ثبت‌شده تاکنون متعلق به ۱۱ خرداد با عدد ۵۵ هزار مگاوات بوده است.
✅ پیش به سوی نظامات جدید در غرب آسیا ◀️ آمریکایی ها به چند دلیل حضورشان در غرب آسیا کمرنگ شده است؛ ضربات مستمر مقاومت، هزینه های سنگین اقتصادی حضور مستقیم در منطقه، از اولویت اول خارج شدن مسائل خاورمیانه، درگیری ها و مشکلات داخلی و همچنین واکنشهای مردمی در منطقه و قدرت یابی مستمر جمهوری اسلامی، از جمله دلایل کاهش حضور چکمه پوشان آمریکایی در منطقه است. این وضعیت باعث بالارفتن آسیب پذیری رژیم صهیونیستی شده و حاکمان صهیونیست را مجبور ساخته تا به سرعت ضربه گیرهای جدیدی را برای خود طراحی کنند. این طراحی بر چهار پایه استوار است؛ رژیم سعودی، دولت اخوانی آنکارا، شیوخ خلیج مثل ابوظبی و نیروهای آمریکایی و نهایتا رأسی به نام رژیم صهیونیستی. ترس از فروپاشی موجودیت، باعث شده تا این رژیم چند راهبرد را با همکارهای محور شرارت چهارگانه به پیش ببرد: شدت بخشی به درگیری ها در سوریه، بی ثبات سازی عراق به عنوان حلقه وصل مقاومت، بحران زیست محیطی و آب با نقش آفرینی ترکیه، تروریسم داعشی با مدیریت آمریکا و ناآرام سازی و درگیرسازی داخلی ایران با موضوعات اقتصادی و تنش زایی شدید در لبنان، بخشی از این راهبردهاست. در چنین شرایطی است که مقاومت در منطقه با اتخاذ تدابیری هوشمندانه مدام در حال تنگ کردن حلقه و عرصه به روی محور اشرار است. ناامن سازی داخلی سرزمینهای اشغالی، یکپارچه سازی شبکه موشکی و پهپادی مقاومت با رویکرد شدیدا آفندی، ضربات پنهان و دائمی، سلطه بر دریا و تحمیل معادله قدرت فائق در خلیج فارس نیز بخشی از تدابیر مقاومت است. با این توصیف بزودی شاهد آشکارتر شدن تقابل محور مقاومت با جریان اشرار در منطقه خواهیم بود و دو سوی میدان از ابزارها و اهرم های بیشتری علیه یکدیگر استفاده خواهند کرد. این رویارویی سرنوشت نهایی جهان را رقم خواهد زد و سرانجام مقدمات ظهور را فراهم خواهد ساخت.
⭕️ اگر مذاکرات وین شکست بخورد ... 🔹شکست گفتگوهای وین و نابودی کامل برجام حادثه‌ای است که دو دسته پیامد در پی خواهد داشت: ▪️در کوتاه‌مدت و بواسطه عوامل روانی و فشار فضای مجازی ولنگار، احتمال بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی و به دنبال آن افزایش قیمت برخی کالاها و فشار روانی و اقتصادی بیشتر بر اقشار مستضعف جامعه (و البته فرصت‌طلبی بیشتر لاشخورهای اقتصادی داخلی) دور از انتظار نخواهد بود. ▪️ اما در میان‌مدت (و پس از پشت سر گذاشتن جنگ روانی و فشارهای اقتصادی و روانی ناشی از فضای ولنگار مجازی) و با خروج عملی از برجام شاهد این دستاوردها خواهیم بود: ۱) لغو بازرسی‌ها و مطالبات اضافی آژانس و بازگشت به نظام بازرسی‌های عادی و در نتیجه کوتاه شدن دست صهیونیست‌ها و جاسوسان آمریکا و اروپا از تاسیسات و برنامه‌های هسته‌ای ما و افزایش امنیت کشور. ۲) با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جهان، صادرات و تجارت خارجی ما با مشکل خاصی روبرو نخواهد شد و تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما با خروج از سایه تردیدآفرین برجام، خواهند توانست به برنامه‌ریزی برای تجارت و کار با جهان آزاد از سلطه آمریکا (همسایگان منطقه‌ای، چین، روسیه، آمریکای لاتین، هند و ...) بپردازند. ۳ ) عربستان، رژیم صهیونیستی و سایر کشورهای متخاصم منطقه‌ای در لاک دفاعی فرو خواهند رفت و همین آنها را مجبور خواهد کرد که رفتارشان با ج.ا.ا را با احتیاط بیشتری دنبال کرده و از حرکات تهدیدآمیز خودداری کنند. ❇️ بر خلاف ادعاهای رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های لندنی و ...، َشکست مذاکرات وین و نابودی برجام نمی‌تواند احتمال جنگ علیه ج.ا.ا را افزایش بدهد و نه آمریکا و نه هیچ موجودیت و قدرت دیگری برنامه واقعی برای حمله به ایران ندارد. چون جنگ با ایران اوضاع اقتصادی جهان را بدتر خواهد کرد. ✳️ پس از ۳ سال تحریم مسلمین در شعب ابیطالب، خداوند به پیامبر خبر داد که موریانه متن توافق کفار برای تحریم مسلمانان را خورده و این واقعه منجر به شکست این تحریم و خروج موفقیت‌آمیز مسلمانان از شعب ابی‌طالب شد. ان‌شاءالله شکست احتمالی مذاکرات وین و در پی آن نابودی برجام زمینه‌ساز لغو عملی تحریم‌ها و افزایش قدرت ج.ا.ا در عرصه اقتصادی و سیاسی خواهد بود. 🔹 نکته مهم این که دولت سیزدهم باید از هم اکنون خود را برای مقابله با تبعات زودگذر اعلام شکست مذاکرات وین و لغو برجام آماده کند تا مانند چند هفته اخیر سکان اوضاع را از دست ندهد و بازی را به فضای ولنگار مجازی (و در حقیقت جنگ روانی دشمن) و فرصت‌طلبان اقتصادی داخل کشور واگذار نکند. ▪️نکته مهم: در شرایط فعلی و بواسطه تنش حداکثری میان روسیه و غربی‌ها، امکان تصویب هیچ قطعنامه و مصوبه دیگری در شورای امنیت علیه کشورمان وجود ندارد. ✍دکتر کوشکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما در شبکه های مجازی مخصوصا اینستاگرام کامنت هایی زیر عکسها و فیلمهای علیه جمهوری اسلامی می نویسند، فکر می کنید این کامنت ها را چه کسانی می نویسند؟؟ ⛔️اوضاع گروهک منافقین از زبان بی بی سی. البته از دستشان در رفته قرار نبود اینگونه آبرو ریزی شود ولی شده. « برای کسانی که مصداق فی قلوبهم مرض نیستند همین یک کلیپ کافیست تا آگاه شوند و فریب بیگانه و مزدوران آنها را نخورند» ⚠️ پس بیایید مراقبت کنیم خود و اطرافیانمان پخش کننده مطالب و شبهات که مرکز تولیدشان تیراناست و هدفشان نابودی من و شما نباشیم.
⭕ پوتین: تسلیحات آمریکا را در کسری از ثانیه خُرد می‌کنیم 🔸️اسپوتنیک | ولادیمیر پوتین: رئیس‌جمهور روسیه، با اشاره به تصمیم اخیر آمریکا برای ارسال تسلیحات جدید به اوکراین: 🔹️منهدم کردن چنین سلاح‌هایی برای روسیه دشوار نیست و می تواند آنها را در کسری از ثانیه از بین ببرد همانطور که تاکنون ده‌ها تسلیحات از آمریکا را منهدم کرده است.
🌺 سالروز آغاز زعامت امام خامنه‌ای مبارک🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 طرح یارانه نان، ۱.۵ میلیارد یورو صرفه جویی به دنبال دارد 👤 محمد جلال، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی: 🔹(هدف دولت از تغییر نحوه پرداخت یارانه نان چه بود؟) دولت تصمیم گرفت تا یارانه گندم و کالا‌های اساسی را به صورت هوشمندانه و هدفمند تخصیص دهد. در مورد نان سنتی، یارانه از گندم برداشته می‌شود و به آرد نانوایی‌ها اختصاص پیدا می‌کند. در این فرآیند، قیمت ترجیحی گندم از روی کشاورزی برداشته می‌شود و رونقی در فضای این بخش ایجاد خواهد شد. 🔹در نانوایی‌ها آرد به قیمت تمام شده در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد و مهلتی بین ۳۰ تا ۴۵ روز به آن‌ها داده می‌شود؛ به شرط اینکه نان را از طریق زیرساخت کارتخوان‌های هوشمند در اختیار مردم قرار دهند و در پایان هر روز یارانه نان را دریافت کنند. 🔹برآورد اجمالی ما این است که بعد از اجرای طرح یارانه نان، حدود ۳۰ درصد مصرف گندم کشور تحت عنوان نان مصرفی مردم کاهش یابد که سالانه حدود یک و نیم میلیارد یورو صرفه جویی در پی دارد. 🔹اگر عرضه خارج از شبکه را جدی‌ترین معضل گندم یارانه‌ای بدانیم، با این ساز و کار و به شرط رسیدن نان به دست مردم، یارانه به هدف اصابت می‌کند؛ بنابراین در این طرح عرضه‌های خارج از شبکه که در قالب قاچاق آرد یا مصارف نان در دامداری‌ها و ... اتفاق می‌افتاد، حذف می‌شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃صد شکر که دستان ولی بر سر ماست 🍃دستان اباالفضل علی یاور ماست 🍃ما فاتح فتنه های دورانیم چون 🍃سید علی خامنه ای رهبر ماست 🔸سالروز انتخاب حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای مدظله العالی به رهبری ایران اسلامی. 📎 📎
⭕️امروز در دنیا بخشی از در جوامع مدرن محسوب می‌شود؛ زیرا سلبریتی‌ها بدترین الگوهای اجتماعی برای نوجوانان هستند. الف. ها از هنرمندان و ورزشکاران متمایز هستند. مثلا ایلان ماسک، دونالد ترامپ، ، یووال نوح هراری، و ، سلبریتی‌هایی هستند که شهرت آنها به دلیل نکاتی فراتر از حوزه تخصصی آنهاست. ب. آوازه هنر هنرمند و فنون ورزشکار، بلندتر از نام آنهاست. اما شهرت خود ها ، جلوتر از هنر و فن آنان است. مثلا چنان حاشیه دارد که گاهی فراموش می‌شود که او یکی از فناوران است؛ زیرا شهرت او جلوتر از فن اوست. ج. سلبریتی‌های هنر و ورزش در ایران نیز تعدادی اندک، اما پرهیاهو هستند. تعداد ها در سینمای ایران کمتر از پنجاه نفر است. اما بسیار پر سر و صدا، وقیح، پول‌پرست، هوسران، و هستند. د. بر اساس شناختی که از نزدیک با دارم عرض می‌کنم؛ بیش از ۸۰ درصد هنرمندان به ویژه سینماگران مشکلات معیشتی دارند، و بیش از ۷۰ درصد آنان مستاجرند. اما با عزت نفس از موهبت هنر خدادادی خود صیانت می‌کنند. افسوس که با هیزم های مفسد می‌سوزند. ✍ حسن عباسی