eitaa logo
بصیر
339 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
6.2هزار ویدیو
399 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️📺 آیت الله ناصری : خدا می‌داند من ایشان (آیت الله خامنه‌ای) را نماینده امام زمان علیه‌السلام می‌دانم.
🔻 یک سال پس از آغاز به کار دولت رئیسی؛ آمار و ارقام چه می گوید؟ 🔹2 شهریور 1400 نرخ فروش دلار در سامانه نیما 272,294 ریال بود که در 2 شهریور 1401 به 276,375 رسیده است. یعنی قیمت دلار نیمایی در یک سال اخیر ثبات بسیار بالایی داشته و حدود 1 درصد در یک سال اخیر گران شده است. 🔹قیمت دلار در بازار آزاد در 2 شهریور 1400 حدود 27400 تومان بود که 2 شهریور 1401 به 28900 تومان رسید (فقط 5 درصد افزایش در یک سال). البته در 2 شهریور 1401 اسکناس دلار در بازار معاملات توافقی که در سال جاری راه‌اندازی شده 27800 تومان فروخته شد که نسبت به قیمت 27400 تومان دلار در بازار آزاد در روز مشابه سال گذشته فقط 1 درصد افزایش نشان می‌دهد. 🔹️2 شهریور 1400 شاخص کل بورس بالای یک میلیون و 500 هزار واحد بود که 2 شهریور امسال به کمتر از یک میلیون و 443 هزار واحد کاهش یافته است. 🔹️نرخ تورم در تیرماه سال گذشته طبق گزارش بانک مرکزی 57 درصد بود اما در تیرماه امسال به 40.5 درصد کاهش یافته است. 🔹️رشد پایه پولی که در پایان دولت گذشته (انتهای تیر 1400) به ۴۲.۶ درصد رسیده بود، با توقف استقراض از بانک مرکزی در دولت سیزدهم، در تیرماه امسال به ۲۶.۲ درصد رسید که کاهش بیش از ۱۶ واحد درصدی نشان می‌دهد. 🔹️صادرات غیرنفتی که در 4 ماه نخست سال گذشته14.1 میلیارد دلار بود در مدت مشابه امسال به17.2 میلیارد دلار افزایش یافته است. 🔹️استفاده دولت از تنخواه بانک مرکزی که در 4 ماه پایانی دولت قبل به 54 هزار میلیارد تومان رسیده بود در ماه‌های ابتدایی امسال نزدیک به صفر شد. 🔹️متوسط رشد اقتصادی فصلی کشور که در دولت روحانی 1.5 درصد بود در دو فصل عملکرد دولت رئیسی به 5.3 درصد افزایش یافته است. 🔹️دولت رئیسی در سال اول خود (شهریور 1400 تاکنون) بالغ بر 6 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق کشور را افزایش داده که رکورد پس از انقلاب محسوب می‌شود. همین رشد تولید برق،‌مانع خاموشی‌ها شد. 🔹️در 2 شهریور 1400 تعداد فوتی‌های کرونا به رکورد 709 نفر و تعداد مبتلایان جدید به 40623 نفر رسیده بود. اما در دولت سیزدهم با واکسیناسیون سراسری، در 2 شهریور 1401 تعداد فوتی‌ها به 45 نفر و تعداد مبتلایان جدید به 2667 نفر کاهش یافت. بدین ترتیب در یک سال اخیر تعداد فوتی‌ها و مبتلایان جدید کرونا 94 درصد کمتر شده است. 🔹همچنین طبق آخرین آمار، از زمان استقرار دولت سیزدهم و از اول شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ بالغ بر 151 میلیون و 496 هزار تن کالا به ارزش 101 میلیارد و 820 میلیون دلار بین ایران و سایر کشورهای جهان تبادل شد که از لحاظ وزنی با رشد ۴ درصدی و از لحاظ ارزش با رشد ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است. قضاوت با شما ✍
💯 در حاشیه حضور احمدمنتظری در بیت سیدصادق‌شیرازی! 🔸 مهم «اشتراک منافع در مخالفت با نظام» است، در این‌صورت حتی همنشینی با خاندانِ منکر فدک حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نیز مانعی ندارد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🎙 دنیا جای ماندن نیست 🍃🌹🍃 🏴 آیت‌الله محمدعلی ناصری مجتهد و استاد اخلاق امروز پیش در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
ابطحی، رمضانپور، موساد ♦️محمد علی ابطحی (معاون خاتمی در دولت اصلاحات) توییت زده: "امان از این ماهواره همسایه. امشب دیدم تلویزیون انگلیس عکس وزیر دفاع اسراییل و آقای شریعتمداری را کنار هم روی صفحه تلویزیون گذاشته بود نوشته بود مخالفان برجام. یعنی هماهنگی باهم کردند؟". 🔹در این که شبکه های لندنی، نانخور انگلیس، سعودی و اسرائیلند، هیچ تردیدی نیست. اما نظر ابطحی درباره این اعتراف "باراک راوید" خبرنگار صهیونیست چیست: "موساد به طور منظم از شبکه اینترنشنال به عنوان بازوی جنگ اطلاعاتی علیه ایران استفاده می‌کند"؟ ♦️اصلاح طلبان فراری مثل رمضانپور (معاون وزیر ارشاد دولت خاتمی)، بهنود، قاضی زاده، واحدی و ده ها نفر دیگر، در رسانه های ضد ایرانی در انگلیس و آمریکا به ویژه شبکه ایران اینترنشنال چه می کنند؟ آنها چگونه از پادویی آمریکا به مزدوری اسرائیل رسیدند؟ 🔹پاسخ این سوالات، موضوع مهمی است که کیهان در گزارش مستند خود به آن پرداخته و افراطیون مدعی اصلاحات را به هم ریخته است. فرار به جلوی امثال ابطحی، رد پا و اسناد موجود درباره خیانت برخی اصلاح طلبان را پاک نمی کند.
🔰ملاحظات اقتصادی ایران در مذاکرات هسته ای 📝علی محمدی ✴️ا‌کنون که احتمالا در گام های نهایی توافق هسته ای می باشیم، آنچه بیش از پیش در این مذاکرات اهمیت می‌یابد عدم تکرار اشتباهات دولت سابق در جریان این مذاکرات است که در نهایت منجر به عدم انتفاع ملت ایران گردید. در این زمینه نامه نه بندی رهبری در تایید مشروط برجام باید شاخص و شاقول اصلی باشد که هر گونه توافق باید با آن سنجیده شود. با این وجود و بر اساس تجربه ی گذشته در برجام نکات اقتصادی متعددی به عنوان مطالبات ایران مطرح شده است که تحقق آن‌ها لازمه و ضرورت هر توافق قابل قبولی می باشد و بدون تحقق تمام یا بعضی از این موارد در توافق جدید، به نظر می‌رسد می تواند همان مسیر گذشته را در عدم انتفاع ملت ایران سبب شود . بنابراین توافق هسته ای جدید با لحاظ خطوط قرمز ایران( نسبی یا مطلق) و متناسب با مقتضیات فعلی، باید حداقل سه ملاحظه اقتصادی زیر را تامین نماید. 1⃣به عنوان مهمترین بخش، نتیجه ی مذاکرات اخیر باید فضای اعتماد را به اقتصاد کشور برگرداند. در واقع هر گونه توافق باید به گونه ای باشد که دو شاخص ریسک کشوری و امنیت سرمایه گذاری را در کشور بهبود بخشد. لذا به لحاظ حقوقی، بند های توافق باید اطمینان لازم را در سرمایه گذار ایجاد نماید که برای یک دوره بلند مدت و پایدار، تحریم و کارشکنی واشنگتن منجر به ضرر و زیان آنها نخواهد شد. 2⃣مذاکرات جدید باید بهبود شاخص OP یا درجه باز تجاری که منجر به افزایش تجارت و صادرات می گردد را تامین نماید. اهمیت این موضوع در ورود به بازارهای جدید خواهد بود ‌‌و در نهایت اثرش بر تراز تجاری کشور خواهد گذاشت. به این معنا که تجار ایرانی باید آزادانه با بازرگانان خارجی ، تجارت نمایند. تجربه گذشته بعد از مذاکرات سال۲۰۱۵ نشان داد که آمریکایی‌ها، کشور به کشور رفتند تا مانع همکاری شرکت ها و تجار خارجی با ایرانیان شوند. در واقع دولت امریکا باید از کانالیزه کردن تجارت ایران پرهیز نماید و از تلاش برای تجارت محدود با کسب مجوز خاص و داخل در کانال‌های اختصاصی از پیش تعیین شده اجتناب کند. 3⃣بخش بیمه و بانکی کشور باید در شرایط عادی قرار گیرد تا فروش نفت و گاز و بازگشت درآمدهای حاصل از این فروش به راحتی وارد کشور گردد. از همین منظر لازم است آمریکا به موجب یک ضمانت معتبر، خود را متعهد به عدم مجازات بانک‌های غیرآمریکایی به دلیل همکاری با ایران نماید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑*چرا «رئیسی» بهترین رئیس جمهور ایران بعد از اصلاح قانون اساسی است؟* از غوغاسالاری خاتمی و فرزندسالاری هاشمی تا رفیق سالاری احمدی نژاد و آمریکاسالاری روحانی *امروز فصل است...* 🔹هاشمی! رئیس جمهوری که قطعا تلاشهای زیادی را در کارنامه خود برای سازندگی بعد از جنگ دارد و از چهره های شاخص دوران مبارزات است. اما نگاه های متفاوت او به حوزه عدالت اجتماعی و مردم سالاری و اظهار نظر های خاصی مانند «ممکن است در مسیر توسعه عده ای هم له شوند» یا «با نظر ده درصد مردم هم می شود کشور را اداره کرد» عملا مردم را به سطح بالای نارضایتی از خود رساند. روحیه اشرافی گری و خاندان سالاری هاشمی از فرزندان او نمادهایی از خودشیفتگی خانوادگی، فساد اقتصادی و روابط و اظهارات ناسالم سیاسی در ذهن مردم ساخت. تا جایی که مهدی هاشمی هنوز در حال گذراندن دوران محکومیت خود به جرم رشوه و اختلاس است و فائزه هاشمی اوضاع بهتری از او ندارد. 🔺خاتمی! چهره ای محبوب در سالهای ابتدایی ریاست جمهوری اش که شعارهایی بر پایه آزادی های اجتماعی سرداد. اما کابینه ای متشکل زنگنه ها، جهانگیری ها و... از دولت او کابینه ای در امتداد هاشمی ساخت. این باعث شد هم مردمی که با «نه به هاشمی» به او رای داده بودند احساس فریب خوردگی کنند و هم جریان اصلاح طلبی که می خواست سر به تن هاشمی نباشد از او کینه دار شود! دوره ریاست جمهوری خاتمی پر بود ازآشوبهای خیابانی هوادارانش و بحران سازی های دوستان او مثل قتل های زنجیره ای و... و البته فسادهایی مانند کرسنت و... اوج نارضایتی از خاتمی در رای های انگشت شمار به هاشمی و معین و ریاست جمهوری احمدی نژاد انجامید. 🔺احمدی نژاد! برخلاف هاشمی و خاتمی در ابتدا با شعارهای انقلابی و ساختن دوباره ایران به میدان آمد و وابسته به جناح سیاسی خاصی نبود. نهضت مسکن سازی، یارانه های عمومی، ساماندهی هایی مانند سوخت و... برای او کارنامه خوبی ساخته بود، اما احمدی نژاد مسحور شد و مقهور. هم سحر چند نفر از اطرافیانش و هم قهر رقبایش. از بی اخلاقی های سیاسی تا قهر و خانه نشینی نشان داد که او اصالت اخلاقی و بزرگمنشی سیاسی را در خود ندارد و هوادارانش را برای همیشه نا امید کرد. 🔺روحانی! شاید در وصف او فقط چند کلمه کافی باشد. «دولت تعطیل و منتظر برجام». او وعده داد ظرف ١٠٠ روز مشکلات کشور را حل می کند اما بعد از برجام او، دلار سه هزار تومانی ٣٠ هزارتومان و روزانه ٧٠٠ کشته کرونایی با واکسنی که گروگان برجام بود برجای ماند. تعدد عملیاتهای تروریستی از حمله داعش به مجلس تا ترور فخری زاده و شهادت حاج قاسم درست بعد از توافق او با آمریکا اتفاق افتاد. آشوب های بنزینی و دروغ تاریخی منم صبح جمعه فهمیدم و تفریحات کیش و قشم و توچال او در روزهای سیل و زلزله و گرانی، از ایران کشوری عصبانی و زخم خورده ساخت و از روحانی منفور ترین رئیس جمهور تاریخ ایران. 🔺اما رئیسی! شروع مناظره های انتخاباتیش اینگونه بود: خسته نشدید از این همه تهمت و عملیات روانی روی مردم؟ بی پاسخ گذاشتن توهین ها بر خلاف رسم مناظره ها و پرداختن او به وعده هایی برای بازگرداندن دولت به مردم محبوبیت خاصی به او داد. ١۶ میلیون رای سال ٩۶ او به ١٨ میلیون ارتقا پیدا کرد. آرایی که اگر مشارکت کلی تا ٨٠ درصد هم بالا می رفت باز رای او اکثریت بود. شروع کار او مصادف بود با روزی ٧٠٠ کشته و واکسنی که می گفتند لنگ برجام است. جان مردم را با مدیریت بزرگترین بحران ۵٠ سال اخیر یعنی کرونا، تضمین کرد. ظرف یک سال به تمام ایران سر زد، ایرانی که سالها ريیس جمهور را از نزدیک ندیده بود. پیمان شانگهای و سایر روابط راهبردی با شرق توسط رییسی باعث شد تا غرب به میز مذاکره برای اصلاح برجام بازگردد. روابط با منطقه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از قطر تا عربستان، هژمونی منطقه ای ایران را احیا کرد. اصلاحات اقتصادی و حذف ارز ترجیحی با سناریوی منم صبح جمعه فهمیدم نبود، او با مردم حرف زد و از تصمیمش گفت و یارانه های فریز شده در دولت روحانی را تا ١٠ برابر برای مردم اضافه کرد. حالا بسیاری از اقدامات زیرساختی برای آواربرداری ده سال اخیر را آغاز کرده و رگه های بهبود و آثار این اصلاح دیده می شود. او کشور را وارد چالش و دعواهای سیاسی نکرده و هر هفته با یک حمله به منتقدان کشور را متشنج نمی کند. او فرزندان لاکچری و آقازاده های بهره مند از رانت ندارد. نه فرزند سالار است، نه غوغاسالار نه حزب سالار. او رئیس جمهور مردم سالار است. رئیس
ده نکته پیرامون پروژه کشف حجاب ۱. دوپینگ رسانه‌ای گسترده بر معدود روسری تکانی‌های سطح کشور، موجب بزرگنمایی بیش از حد جریان معارض حجاب و اخلال محاسباتی در میان بدنه طیف ارزشی شده است. ۲. تامل راجع به پشت پرده ماجرا و دنباله آن و اینکه حد یقف حجاب کجاست و مطالبات و تهاجمات بعدی چیست؟ تلنگر خوبی نسبت به کسانی است که مسئله را با موضوع بود و نبود روسری برای خود ساده‌سازی کرده‌اند. ۳. مانور کنونی معصومه قمی‌کلا (مسیح علی‌نژاد) بر موضوع حجاب و مشخصا روسری تکانی، اجماع سازی هوشمندانه بر یک نقطه به عنوان مبداء نافرمانی‌های مدنی، انقلاب جنسی و هنجارشکنی‌های بعدی است. ۴. گشت ارشاد به صورت کنونی یک اقدام لازم و ناکافی است و باید پلیس فتا، اماکن و امنیت تمام توان خود را برای کاستن از بار خیابانی مسئله به کار گیرند. ۵. باید همه بدانند، جامعه مخاطب گشت ارشاد، زنانی که حجاب ناقص دارند نیست، ولنگاران حوزه پوشش و عموما روسپی‌های خیابانی است. ۶. باید با رسواسازی دوجنسه بودن قمی‌کلا و نمایش هواداران بی‌خانمان و فرومایه او، همسویی با وی را از یک منزلت اجتماعی به یک ننگ اجتماعی بدل کرد. ۷. جریمه مالی سنگین بهترین و مدنی‌ترین راه مقابله با هر پدیده‌ای از جمله مقوله بی‌حجابی و سگ‌گردانی است. ۸. به‌خط کردن زنان علیه قمی‌کلا مؤثرترین راه مقابله با اوست که با مانور بر دغدغه زنان و مادرانی بدون حجاب کامل که نگران همسران و فررندان خود هستند میسر می‌شود. ۹. گشت ارشاد باید داخل طرح جامع «امنیت اجتماعی» و همزمان با برخورد با اوباش، معتادان و سگ‌گردانان گنجانده شود تا با سرمایه اجتماعی حداکثری بتواند پیش رود. ۱۰. بدترین اتفاق در گشت ارشاد نیمه‌کاره رها شدن آن است و اینکه تلقی عمومی این شود که نظام درپی فشار و مخالفت افکارعمومی مجبور به عقب‌نشینی شده است.
💢 نعل و آدرس وارونه 🔹خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشته " حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات وین میان آمریکا و ایران ممکن است هفته‌ها طول بکشد". ♦️کار آمریکا در چند سال اخیر، نعل وارونه زدن بوده است. تظاهر به توافق می کرده، اما نمی خواسته توافقی را بپذیرد که در کنار رفع نیاز حیاتی خود، عایدی تضمین شده و پایداری هم به ایران برسد. 🔹آنها با همین شگرد، چهار سال کارشکنی و وقت کشی کردند؛ اما غربگرایان بر اساس نعل وارونه غرب، آدرس گمراه کننده می دادند و آمریکا و اروپا را آماده توافق وانمود می کردند. ♦️دم وزیر نفت گرم که گفت "اگر منتظر مذاکرات برجام می‌ماندیم، مردم در زمستان پارسال و امسال نیز با قطعی گاز و برق روبه‌رو می‌شدند". چه فرصت های ذی قیمت و در دسترس که به خاطر وارد شدن دولت قبل در نقشه وقت کشی غرب ( تعلیق و انتظار) از بین رفت. 🔹اگر برخی مدیران در آن هشت سال، حتی مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و تولید و اشتغال را به توافقی که اختیار آن دست دشمن بود، موکول نکرده بودند، قطعا در حل بسیاری از مشکلات، بسیار جلوتر از امروز بودیم. ♦️حداقلش این بود که دیپلماسی را متوقف به سه چهار کشور غربی، متوقف و معطل نمی کردند و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان (و دیگر کشورهای دارای منافع مشترک در تجارت با ایران) را گسترش می دادند.
🔰 چهره غریب فناوری هسته‌ای ✍️ فرهاد مهدوی 🔹مهم‌ترین عنصر جنگ روانی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران تعبیر نادرست کلاهک هسته‌ای به جای فناوری صلح‌آمیز فناوری هسته‌ای است. این در حالی است که ایران بارها با صدای بلند اعلام کرده که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. اما از این موضوع بدتر این که مردم کشورمان نیز در جریان فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نیستند و ممکن است که دشمنان با جنگ شناختی دیدگاه حمایت‌آمیز آنها از این فناوری را مورد هجمه قرار دهد. 🔸️گزاره‌های خبری: در این گزارش در صدد هستیم که با توجه به هفته دولت و همزمان با داغ شدن مذاکرات هسته‌ای پاره‌ای از تلاش‌های دولت برای بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را بیان کنیم. 1️⃣طراحی و ساخت سامانه گامای پرتابل برای پرتودهی مواد غذایی که آفت‌پذیری محصولات کشاورزی را کاهش و انبارمانی آن را افزایش می‌دهد و ۳۰ درصد ضایعاتی که کشور در این حوزه مواجه است را مهار می‌کند. 2️⃣ نیروگاه شماره یک بوشهر با تولید ۱۰۰۰ مگاوات به طور ثابت ۱۰۵۰ مگاوات برق تولید می‌کند. در هفت سال گذشته حدود ۵۲ میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه، تولید و تزریق شده که ارزش آن معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت است. 3️⃣ هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در سطح کشور است یعنی برای ساخت ده نیروگاه اتمی دیگر مثل بوشهر برنامه‌ریزی شده است. 4️⃣ در حال حاضر ایران با تولید بیش از ۵۰ نوع رادیو دارو برای درمان انواع سرطان‌ رتبه اول منطقه را در اختیار دارد و محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می‌کند. تا دو سال دیگر اولین بیمارستان یون درمانی در کشور که پنجمین بیمارستان مجهز و پیشرفته جهان محسوب می‌شود برای درمان سرطان از طریق فناوری هسته‌ای کاربرد دارد در کشور راه‌اندازی می‌شود. 5️⃣سال ۱۳۹۷ در حالیکه سه سال از امضای برجام می‌گذشت، شرکت پارس ایزوتوپ بزرگ‌ترین تأمین‌کننده داروهای رادیواکتیو ایران که ۱۸۰ مرکز پزشکی هسته‌ای کشور به داروهای آن وابسته بودند، بی‌سر و صدا تحریم شد.   🔸️نکته پایانی؛ محققان ایرانی اکنون توانستند با وجود تحریم‌های ظالمانه در زمره معدود کشورهای تولیدکننده رادیو داروها قرار گیرند و از جدیدترین رادیو داروها رونمایی کنند. مسیر رشد و توسعه هسته‌ای کشورمان بر مدار توسعه صلح‌آمیز است و با اطلاع‌رسانی پیشرفت‌های هسته‌ای در زمینه‌های صلح‌آمیز، میزان موفقیت و اثرگذاری آنها در افکار عمومی کاهش می‌یابد.
💠 هفته دولت، سیاه‌نمایی یا نقد و راهنمایی 🔻نامگذاری هفته‌ای به نام دولت فرصتی است تا به رویکردها و عملکرد‌های دولت نگاهی نقادانه شود و با ارایه تصویری واقع از نقاط قوت و ضعف، دولت در میدان را در رسیدن به اهداف تصحیح، تقویت و راهنمایی نمود. 🔸همزمان با هفته دولت در چند روز گذشته جریان اصلاح‌طلب سعی کرد با ارائه تصویری سیاه از عملکرد دولت سیزدهم با هدف بهره‌برداری سیاسی در مسیر انتخابات پیش‌رو، پا را از نقد فراتر نهاده و دست به تخریب دولت در میدان بزند. برای مثال برخی توئیتریست‌های این جریان در اقدامی هماهنگ شروع به ارسال توئیت‌هایی در سیاه‌نمایی از دولت کردند. 🔻نقد به معنای تمیز و ارزیابی و ارزش‌گذاری است و در تعیین ارزش، آنچه ملاک ارزیابی عملکرد دولت‌هاست عبارتند از: 1️⃣ میزان تحقق اهداف: به درستی دولت سیزدهم اهدافی چون ساخت مسکن، ایجاد شغل، بهبود بخش سلامت، تقویت بورس و... را وعده داد که اولا می‌بایست در یک فرصت چهار ساله بدان جامه عمل بپوشاند و ثانیا آثار کوتاه‌مدت آن نیز در عملکرد یک ساله آن مشهود است. مثلا در مسکن شناسایی زمین و تمهید امکانات و طرح و نقشه به انجام رسیده و مراحل تکمیلی در حال پیگیری است و یا در بخش سلامت با حرکت جهادی هم در کنترل کرونا و هم در طرح بیمه همگانی با پوشش حداکثری خدمات پزشکی و دارویی به انجام رسید و صندوق تقویت بورس هم با هدف ایجاد ثبات در حفظ سرمایه مردم تشکیل شد و اقدامات دیگری نیز باید صورت پذیرد. 2️⃣ ملاک دیگر در بررسی عملکرد دولت‌ها همانا مقایسه عملکرد یک ساله این دولت در اداره کشور و تدبیر امور در مقایسه با دولت هشت سال گذشته است که در تأمین ارزاق عمومی مردم و حل مسئله خاموشی‌ها مانده بود و صف‌های طولانی کالاهای اساسی و خاموشی‌های روزانه تابستانی محصول بی‌عملی آن بود و اما دولت فعلی با روحیه کار و تلاش در داخل و نگاه درست در روابط خارجی و ارتباط منصفانه با دنیای اطراف از مرز قحطی و خاموشی‌های طاقت فرسا گذشت تا اثبات کند با وجود تحریم‌ها می‌توانیم و می‌شود. 🔚 نکته پایانی اینکه؛ در بررسی عملکردها نگاه به شرایط موجود و پیرامون و درک منطق موقعیت به ما می‌گوید؛ در چه شرایط و وضعیتی دولت اداره کشور را به دست گرفته که در این خصوص میراث زمین سوخته‌ای که دولت قبلی بر جای گذاشت تا شرایط تورم جهانی که در یک سال گذشته رقم خورده نشان داد دولت سیزدهم در بدترین شرایط در حال تدبیر امور است و به چشم انصاف و عدالت بنگریم با وجود برخی ضعف‌ها، در مجموع عملکرد مطلوبی داشت. ✍🏻 جواد خسروی
🌴اقدامات مثبت دولت سیزدهم از نگاه مخالفان 🔹 دولت سیزدهم پس از روی کار آمدن موفقیت های زيادي داشته است. مخالفان در بیان این اقدامات مثبت لب فرو بستند، با این وجود با گشت و گذار در توییت ها، سخنان و نوشته های برخی مخالفان منصف می توان به برخی اقدامات مثبت دولت سیزدهم در یکسالگی تشکیلش دست یافت. شنیدن این موفقیت ها و اقدامات مثبت از زبان مخالفان جذاب تر است. "خوش‌تر آن باشد که سر دلبران، گفته آید در حدیث دیگران" 1⃣. امیدواری و امید آفرینی ابطحی رئیس دفتر دولت اصلاحات: اولین بار بعد ریاست جمهوری آقای رییسی را میدیدم همان آقای رییسی قبل بود. خدا وکیلی در رفتار متواضعانه شخصی اش تغییر نکرده بود آقای رییسی هم به نظرات گوش می داد. در سخنانش به خیلی از آنها اشاره کرد ولی در عین حال امیدواری باوری نکردنی به وضع خوب کشور داشت....درد دل های تکان دهنده ای از شرایطی که دولت را تحویل گرفت گفت: و اینکه در همان اتاق در اولین جلسه حضور در دولت با وزرای دولت قبل بر سر پرداخت حقوق مرداد بحث بوده است. می گفت هر چه میگذرد شرایط بهتر میشود. کلا برخلاف احساس عمومی یک همه چی آرومه خاص در سخنانش بود 2⃣. نگاه به شرق و همسایگان احمد شریف(دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی) با همه محدودیت ها آقای رئیسی اولویت خود را در جهت گسترش روابط با همسایگان به ویژه کشورهای مسلمان گذاشته است و برخلاف دولت سابق که نگاه به غرب داشت، نگاه دولت آقای رئیسی به سمت شرق است. پیوستن ایران به پیمان شانگهای یکی از موفقیت های دولت سیزدهم است. 3⃣. مردمی بودن و سفرهای استانی ابطحی: سفرهایتان که در یک‌ساله اول به همه استان‌ها سر زدید، کار زیبا و قابل تقدیری است. اساسا حضور میدانی و دیدار حضوری رؤسای قوا به صورت تاریخی برای خیلی از مردم امیدبخش است. گاهی سال آمدن فلان مقام یا فلان رئیس‌جمهور به یک تاریخ تبدیل می‌شود و تا سال‌ها به آن استناد می‌کنند
🔰علت تغییر مدیر موساد چه بود؟ 📍در حالی موساد روی کار آمدن یک زن به‌عنوان مسئول میز ایران را به‌عنوان یک تحول اساسی بزرگ‌نمایی کرده که تحلیل‌ها و خبرها حاکی از آن است که این تغییر و تحول به خاطر این بوده که شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در استانبول لو رفته و اعضای آن نزدیک به یک سال تحت نظر بوده‌اند. عمق ضربه به این شبکه آن‌قدر عمیق بود که عناصر آن در کرواسی و حتی شاخه سوئیسی آن نیز لو رفته و اوراق هویتی آنها شناسایی شد. جالب ‌توجه آنکه در آن زمان میت (سازمان اطلاعات ترکیه) مسئولیت ضربه به شبکه را نپذیرفت و رسانه‌های ترکی از بیان عوامل افشاکننده سرباز زدند. گویی در زدن شبکه موساد دست‌های نامرئی یک سرویس منطقه‌ای دیگر نقش اساسی را داشته است. پس از این موضوع بود که یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی بالاخره به زبان آمده و اعلام کرد که جان شهروندان صهیونیست در ترکیه به‌شدت در خطر بوده و ایران روی آنها اشراف اطلاعاتی سنگین دارد. حال باید با چنین اعترافاتی متوجه شد که چه سرویس امنیتی‌ای موجب زلزله تغییرات در موساد شده است.
🎥 از افزایش ۳۰ درصدی صادرات به چین، تا افزایش ۱۲۹ درصدی صادرات به روسیه 🔹رییس سازمان توسعه تجارت: دیپلماسی اقتصادی را در بدنه دولت فعال کردیم 🔹صادرات به عمان بعد از سفر رئیس‌جمهور، رشدی ۷۰ درصدی داشته است 🔹تجارت با آفریقا در سال ۱۴۰۰، نسبت به سال قبل از آن، دو برابر شد
🇮🇷📝 ✍فرهاد مهدوی 🔻خبر: مهم‌ترین عنصر جنگ روانی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران تعبیر نادرست کلاهک هسته‌ای به جای فناوری صلح‌آمیز فناوری هسته‌ای است. این در حالی است که ایران بارها با صدای بلند اعلام کرده که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. 🍃🌹🍃 🔸گزاره‌های خبری: 1⃣ طراحی و ساخت سامانه گامای پرتابل برای پرتودهی مواد غذایی که آفت‌پذیری محصولات کشاورزی را کاهش و انبارمانی آن را افزایش می‌دهد و ۳۰ درصد ضایعاتی که کشور در این حوزه مواجه است را مهار می‌کند. 2⃣ نیروگاه شماره یک بوشهر با تولید ۱۰۰۰ مگاوات به طور ثابت ۱۰۵۰ مگاوات برق تولید می‌کند. در هفت سال گذشته حدود ۵۲ میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه، تولید و تزریق شده که ارزش آن معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت است. 3⃣ هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در سطح کشور است یعنی برای ساخت ده نیروگاه اتمی دیگر مثل بوشهر برنامه‌ریزی شده است. 4⃣ سال ۱۳۹۷ در حالیکه سه سال از امضای برجام می‌گذشت، شرکت پارس ایزوتوپ بزرگ‌ترین تأمین‌کننده داروهای رادیواکتیو ایران که ۱۸۰ مرکز پزشکی هسته‌ای کشور به داروهای آن وابسته بودند، بی‌سر و صدا تحریم شد. 🔺نکته پایانی؛ محققان ایرانی اکنون توانستند با وجود تحریم‌های ظالمانه در زمره معدود کشورهای تولیدکننده رادیو داروها قرار گیرند و از جدیدترین رادیو داروها رونمایی کنند.مسیر رشد و توسعه هسته‌ای کشورمان بر مدار توسعه صلح‌آمیز است و با اطلاع‌رسانی پیشرفت‌های هسته‌ای در زمینه‌های صلح‌آمیز، میزان موفقیت و اثرگذاری آنها در افکار عمومی کاهش می‌یابد.
این الاغه اگه اشتباهی پاش رو مین می رفت عملیات لو می رفت، همه چی خراب می شد الانم خیلی از الاغ ها مجبوری رو کول انقلاب سوارن می فهمید؟ مجبوری!
می‌شود قبیله محاسبه کنند عدم‌النفع اقتصادی اروپا در سیاست حمایت از اوکراین را؟ قیمت برق در فرانسه و آلمان به رکورد تاریخی ۹۰۰ یورو برای هر مگاوات ساعت رسید که ۱۰ برابر قیمت‌های شهریور پارسال است. بخاطر افزایش هزینه برق، میلیون‌ها نفر در بریتانیا زیر خط فقر خواهند رفت!
⭕در حالیکه عده‌ای در داخل کشور از نزدیکی ایران و روسیه عصبانی‌اند، وال استریت ژورنال نزدیکی تجاری و اقتصادی ایران و را "تهدیدی عمیق" برای آمریکا توصیف کرد. این روزنامه آمریکایی نوشته که همکاری تجاری و نظامی چندماه گذشته تهران و مسکو واشنگتن را نگران می‌کند❗
🛑 سه تفاوت فرامتنی ✍محسن پیرهادی 🔺در گوشه و کنار گفته می‌شود که مذاکره دولت فعلی در پرونده هسته‌ای دقیقا مشابه مذاکرات دولت قبل است و از این گزاره این نتیجه را جست‌وجو می‌کنند که اگر مذاکره در دولت پیش اشتباه بود، چرا این دولت هم همان مسیر را پیش می‌رود و اگر در دولت فعلی صحیح است، چرا دولت پیش در ارتباط با مذاکرات مرتبا موردانتقاد بود. این موضوع زمانی جالب‌تر است که به گفته‌ها و نوشته‌های برخی سیاسیون هم راه می‌یابد. بنا به مصالح ملی، متن مذاکرات در اختیار عموم نیست، اما در حوزه فرامتن، مذاکرات فعلی با دوره پیشین سه تفاوت ماهوی دارد: 🔺یک. واضح است که مذاکره تنها محتوای قرارداد نهایی و آنچه بر کاغذ نگاشته می‌شود نیست، بلکه موارد متعددی در کنار آن را هم شامل می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، گاهی فرامتن مهم‌تر از متن و یا حداقل از منظر اهمیت در سطح متن مذاکرات است. دولت فعلی در حوزه فرامتن بسیار متفاوت عمل کرده است، هر تغییر مثبت یا منفی در مسیر مذاکره را رسانه‌ای نکرده، مذاکره را دستاویز رقابت و جدل سیاسی داخلی نکرده، در هر وقت و بی‌وقتی مسائل جاری کشور ازجمله کمبود آب و فروش نفت و تأمین واکسن را به مذاکره گره نزده و جامعه را شرطی نکرده است. هر ناظر منصفی می‌پذیرد که مذاکره، راه‌حل و ایده محوری دولت فعلی برای باز کردن گره مشکلات کشور نیست. اتفاقا طرف مقابل در مذاکرات هم همین را به‌خوبی فهمیده و چارچوب مذاکرات تغییر کرده است. 🔺دو. در مذاکرات فعلی، دولت خود را نماینده بخشی از مردم نمی‌بیند و با حاکمیت، دوگانه کاذب نمی‌سازد. دولت محترم، متعرض نیروهای مسلح نمی‌شود که چرا در خلال مذاکرات مانور نظامی برگزار می‌کنید، چراکه برگزاری رزمایش، ضرورت حفظ آمادگی در یگان‌هاست. در بعد روانی و رسانه‌ای، از مذاکرات، حتی در صورت پیروزی و به ثمر نشستن، یک ابر دستاورد و شاهکار ساخته نشده است، چراکه دولت به‌درستی می‌داند که اگر توافقی هم حاصل شود، تازه همه‌چیز روی کاغذ است و باید منتظر صحنه عمل و واقعیات بود. 🔺سه. نکته دیگر که تفاوت مذاکرات این دوره با دوره پیشین است، منحصر نشدن در مذاکره با چند کشور خاص است. در همین دوره، دیپلماسی فعال، پرحجم و نقد شونده و مؤثر در حوزه اقتصاد پی گرفته‌شده و به تعبیری، تهران چهارراه دیپلماسی بوده است. از عضویت در شانگهای گرفته تا حضور در بریکس پلاس و ارتقای همکاری با اتحادیه اوراسیا، همه در یک سال اخیر حاصل‌شده است. 🔺مجموعه این مسائل، هم فضای داخلی و هم فضای خارجی را به سمت حل صحیح و اصولی پرونده مذاکرات پیش می‌برد و اتفاقا احتمال موفقیت را بالا می‌برد.
هآرتص از جزئیات طرح اروپا برای احیای برجام خبر داد 🔹جاناتان لیس، خبرنگار روزنامه هاآرتص اسرائیل، امروز در مقاله‌ای از جزئیات طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام خبر داد. به ادعای این روزنامه، اجرایی شدن کامل این طرح از روز امضا، ۱۶۵ روز طول می‌کشد. در این مدت تقریبا شش‌ماهه، دو طرف طی چهار مرحله، اقدامات متقابلی انجام می‌دهند. 🔹۱. مرحله اول «روز صفر» نام دارد و در روز امضای قرارداد آغاز می‌شود. در این روز، طبق توافقی که در حال نهایی شدن است، برخی از زندانیان آزاد می‌شوند و تهران در مقابل برخی از پول‌های خود را که در حال حاضر در بانک‌های بین‌المللی مختلف مسدود شده‌اند، دریافت می‌کند و برخی تحریم‌ها رفع می‌شوند. مقرر است جمهوری اسلامی ایران نیز در این مرحله تمامی موارد نقض برجام را متوقف کند، اما فعلا اجازه خواهد داشت ذخایر اورانیومی را که تاکنون انباشت کرده است، حفظ کند. 🔹۲. سپس نوبت مرحله دوم می‌رسد که دولت آمریکا باید در این مرحله توافق را به تایید کنگره برساند. اگر چنین شود، کنگره ۳۰ روز وقت خواهد داشت تا توافق را بررسی کند و در این مدت هرگونه لغو تحریم که نیاز به اقدام تقنینی داشته باشد، ممکن نخواهد بود. سپس هر دو بخش کنگره (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) باید با اکثریت ساده توافق را تایید کنند. اگر توافق رای نیاورد، رئیس‌ جمهوری آمریکا می‌تواند با استفاده از حق وتوی خود آن ‌‌را اجرایی کند؛ به شرط اینکه تعداد مخالفان به دو سوم کنگره نرسد که در غیر این صورت، وتو ممکن نخواهد بود. 🔹۳. مرحله سوم توافق، ۶۰ روز پس از تایید کنگره از راه می‌رسد. در این مرحله، نماینده وزارت خارجه آمریکا رسما به شورای امنیت سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام می‌کند که واشنگتن تصمیم گرفته است به برجام بازگردد. 🔹۴. سپس ۶۰ روز دیگر می‌گذرد تا وارد مرحله چهارم شویم که در آن، برجام کاملا احیا و اعمال می‌شود. در این مرحله، تهران و واشنگتن با صدور بیانیه‌ای مشترک از تعهد خود به روند احیای برجام خبر می‌دهند و آمریکا تحریم‌های بیشتری را علیه شرکت‌های ایرانی لغو می‌کند. 🔹به این ترتیب، پس از ۱۶۵ روز برجام احیا می‌شود:‌ آمریکا عضوی از این توافق می‌شود و تحریم‌های باقی‌مانده علیه حکومت ایران لغو می‌شوند. جمهوری اسلامی ایران نیز فعالیت‌های هسته‌ای خود را در سطح برجام محدود می‌کند و پیشرفت‌های خود را در زمینه غنی‌سازی، با تعطیل کردن سانتریفیوژها و جابه‌جایی آن‌ها، پس می‌راند.
💢دولت و جنگ روایت‌ها 🔴فردا آخرین روز از هفته دولت و مصادف با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است. 🔹با پایان هفته دولت فیتیله کار تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم نباید پایین کشیده شود؛ چرا که امروز دولت مهم‌ترین آماج جنگ روایت‌ها و بدون اغراق در کانون آن قرار دارد؛ بی‌دستاورد جلوه دادن دولت، بن‌بست‌نمایی و بی‌نتیجه نشان دادن اقدامات و برنامه‌های آن، ناقص و شعاری نامیدن رویکردهای دولت، ضعیف و... بخشی از این جنگ روایت‌ها‌ علیه دولت سیزدهم است که در طیفی از اظهارات و تحلیل‌ها و اخبار از رسانه‌های عبری‌ـ عربی‌ـ غربی تا برخی رسانه‌های داخلی صورت می‌گیرد. ⁉️ اما سؤال این است که چرا این حجم از سیاه‌نمایی درباره دولت به منصه ظهور و بروز می‌رسد در حالی که همه می‌دانیم دولت با چه وضعیتی کشور را تحویل گرفته و در زمان محدود یک ساله از حیات خود و لااقل در مقایسه با مدت مشابه دولت‌های گذشته کارنامه نسبتا خوب و مناسبی ارائه کرده است؟ ⁉️اساسا، با چه شاخص‌هایی باید به تبیین دستاوردهای دولت پرداخت؟ و چرا با وجود اقدامات خوب و ریل‌گذاری مناسب، این خدمات دولت کمتر مشهود و محسوس جامعه است؟ 🔹 پاسخ‌های اقناعی به این سؤالات و ده‌ها سؤال مهم دیگر درباره دولت مستلزم فهم و ادراک عمیق نسبت به رویکرد تحولی دولت و تمایزهای اساسی این دولت‌ با همتایان سابق خود است. 🔹 اگر این چارچوب تحلیلی را به عنوان شاه‌کلید نداشته باشیم چه بسا ما نیروهای انقلابی نیز دچار انحراف در تحلیل و ضعیف‌نمایی «دولت در میدان» شویم و این، آن غایت هدفی است که دشمنان انقلاب دنبال می‌کنند. 🔹زیرا دشمنان دانا بر خلاف برخی دوستان نادان این دولت را به سبب رویکرد تحولی آن و این که برنامه‌ها و اقداماتش به معنای اتم کلمه در راستای سربازی نظام ولایی و پیاده‌سازی راهبردهای امامین انقلاب در خدمت‌رسانی خستگی‌ناپذیر به ملت تحلیل می‌کنند، برای منافع خود و برنامه‌هایی که برای برگرداندن ایران به مدار غرب انجام داده و می‌دهند مانع و خطرناک می‌دانند؛ 🔹حتی در همین راستا برنامه‌ریزی می‌کنند با انتخابات مجلس سنگرهای خدمت را به زعم واهی خود یکی یکی از نیروهای خدوم و انقلابی پس بگیرند. 🔹اما این نکته باید تبیین گردد که دولت برنامه‌ها و اقدامات زیربنایی و مبنایی مهمی را کلید زده و با تمام آبروی خود در میدان ساخت قدرت ملت ایران ایستاده و به شدت کار می‌کند . 🔹لذا در پرتو این فهم صبوری می‌کنند تا با مرور زمان به ثمر نشستن این دستاوردها و وارد شدن ایران به مرحله تازه‌ای از شکوفایی را به تماشا بنشینند.
🇪🇬ادامه بن‌بست سیاسی در عراق 📌بن‌بست سیاسی عراق همچنان پابرجا است و جریان‌ها و اشخاص مختلف برای خروج از آن همچنان مشغول رایزنی و ارائه پیشنهادها هستند. 🔹 در این میان جریان صدر همچنان بر مواضع قبلی خود تأکید می‌کند و تمایلی به انجام گفت‌وگو و مصالحه ندارد. 🔹باتوجه به وضعیت فعلی و ارائه طرح‌های ابتکاری برای خروج از بن‌بست موجود ذکر چند نکته لازم و ضروری است: گزاره‌های تحلیلی: 1⃣شرایط سیاسی عراق باید از مسیر سیاسی و بدون اردوکشی‌های خیابانی حل شود. اقدامات جریان صدر در تحصن و تجمعات مختلف از پارلمان تا دادگاه فدرال ممکن است منجر به تکرار اعتراضات سال 2019 شود و در این شرایط عراق را وارد مرحله‌ای از بی‌ثباتی و بحران کند. 2⃣ رویکرد چارچوب هماهنگی همچنان بر اصول اساسی یعنی گفت‌وگو، احترام به قانون اساسی و التزام به آن است. این جریان باهرگونه حرکت اعتراضی و تحصنی برای ایجاد بن‌بست در عراق مخالف است و معتقد است که شرایط عراق تنها از مسیر سیاسی و روند طبیعی خود قابل حل است. یعنی جلسات پارلمان تشکیل شود و سپس گزینه‌های نخست‌وزیری و رئیس‌جمهوری نیز در جلسات آتی تعیین شوند. 3⃣ یکی از مسائلی که چارچوب هماهنگی بر روی آن تأکید ویژه دارد و برای خروج عراق از بن‌بست امیدوار به حل آن است، انتخاب رئیس‌جمهور است. زیرا در صورت انتخاب رئیس‌جمهور شرایط برای انتخاب نخست‌وزیر نیز فراهم خواهد شد. در واقع چنانچه کردها بر روی گزینه واحدی برای ریاست‌جمهوری اجماع کنند، شرایط برای انتخاب نخست‌وزیر نیز فراهم خواهد شد و شاید به نوعی این بن‌بست موجود نیز رفع شود. 4⃣در عرصه سیاسی چنانچه وضعیت فعلی ادامه داشته باشد، این احتمال وجود دارد که به سایر عرصه‌ها نیز کشیده شود. امری که در قالب سناریویی آمریکایی و درجهت ایجاد بی‌ثباتی گسترده در عراق بر مبنای رویکرد هرج و مرج خلاق است. یعنی از یک‌سو بی‌ثباتی در همه عرصه‌ها و بین جریان‌های مختلف به وجود آید و از سوی دیگر یک نوع بی‌ثباتی کنترل شده برای تشکیل دولتی مدیریت شده به وجود آید. 🔻درمجموع باید گفت که راهکار مناسب برای عبور از وضعیت فعلی عراق همان گفت‎وگوهای ملی با حضور همه احزاب و شخصیت‌ها است. این امر چنانچه در کوتاه‌مدت اتفاق بیفتد شرایط را برای عبور از بحران موجود فراهم خواهد کرد.
مردم از دین و همه آخوند ها زده شدن،آخوندها رو دیگه نمیخوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاصله بین تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران تا اقدام آنها خیلی زیاده و اگر تصمیم بگیرن به آنها مهلتی داده نمیشه که بخوان اقدامی بکنن! چقدر به یه رئیس جمهور انقلابی نیاز داشتیم