eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 چرا مدارس دخترانه هدف ماجرای مسمومیت قرار گرفته‌اند؟ ❄️🌹❄️ 🔻بیژن پیروز، عضو هیئت علمی دانشگاه: 🔸زن ها و دخترها بو را بهتر احساس می‌کنند و بیشتر تحت تاثیر عوامل و محرک‌های محیطی قرار می‌گیرند بنابراین در اینگونه حملات، بیشتر قربانیان هم زنان و دختران هستند. 🔹رسانه‌های داخلی و خارجی به گسترش شایعات پیرامون ماجرای مسمومیت دانش آموزان مدارس کمک کردند در حالیکه رسانه مسئول باید از شایعات دوری کنند. 🔺می‌توان کسی که محرک را منتشر کرده دستگیر کرد ولی محرکی که در افغانستان استفاده شده بود مشخص نبود، اما اظهارات دانش آموزان افغانستانی شبیه اظهارات دانش آموزان ایرانی است.
💢کاسبی نجومی مصی علی‌نژاد با فعالیت‌های ضدایرانی 🔻۴۵۰ میلیون تومان در ماه فقط از یک موسسه! 🔹مصی علی‌نژاد سالهاست تجارت سودمندی با امنیت و جان و مال و آرامش ایرانی‌ها آغاز کرده است. او از سویی از طرف اندیشکده واشنگتن که رسماً نوشته برای تضمین منافع اسراییل و آمریکا کار می‌کند جایزه می‌گیرد، و از سوی دیگر قراردادهای سنگین برای ناامن کردن ایران با موسسات آمریکایی منعقد می‌کند. 🔸در جدیدترین مورد (و البته نه تنها مورد!) مصی علی‌نژاد کاسبی ۱۰۰ هزار دلاری برای یک سال فعالیت ضدایرانی خود را منعقد کرده است. 🔹طبق آنچه که در ستون هزینه‌های آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده آمده آمریکا قرارداد سالانه جدیدی به ارزش پایه ۹۹ هزار دلار برای سال مالی ۲۰۲۳ با علی‌نژاد منعقد کرده است. که این با نرخ ارز فعلی به معنای دست‌کم ۴۵۰ میلیون تومان در هر ماه است!
💢طبقه متوسط را در یابید ✍🏻 حسین حسینی‌نژاد 🔹شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد اقتصاد همچنان مهم‌ترین بحران پیش‌روی دولت در ایران است. بحرانی که نظم اقتصادی بازار را به هم ریخته و ممکن است در صورت بی‌توجهی و تداوم نظم اجتماعی جامعه را نیز دچار دگرگونی و بی‌نظمی نماید. 🔸اگرچه بسیاری از تحلیگران معتقدند این بحران پیش از آنکه برخواسته از مؤلفه‌های اقتصادی بازار باشد معلول عوامل سیاسی و ماحصل سیاست‌ورزی غلط بازیگران داخلی و عناد عوامل خارجی است، اما در نهایت برای طبقه متوسط تفاوتی نخواهد داشت چرا که چه علتش اقتصادی باشد و چه سیاسی، چه داخلی باشد و چه خارجی فی‌الحال آنان را گرفتار بازاری متلاطم نموده که با هر بار بالا رفتن قیمت‌ها سفره‌شان کوچک و کوچک‌تر می‌شود و به پله‌ای پایین‌تر تنزل می‌کنند. 🔹با اینکه جامعه ایران در کلیت خود در طول تاریخ نشان داده است از تاب‌آوری بالایی در مقابل ناملایمات و شوک‌های تاریخی برخوردار است اما با کمی دقت در جزئیات خواهیم دید که در همه این حوادث این قشر ضعیف و طبقات پایین دست جامعه بودند که صدمه اصلی را متحمل و قربانی بحران‌های اقتصادی و سیاسی شدند از این‌رو انتظار می‌رود در شرایط فعلی تا زمان حل بحران، دولت در جهت حفظ نظم اجتماعی بیش از گذشته متوجه حفاظت و حراست از طبقه متوسط، متوسط رو به پایین و کم برخوردار جامعه باشد. 🔸البته در شرایط نابسامان اقتصادی این حراست و حفاظت تنها محدود به وظیفه دولت نیست بلکه نیازمند توجه طبقات بالا دست، سهامداران صنایع، مالکان بزرگ و همه کسانی است که در طبقات فوقانی کشتی اقتصاد سوار هستند. در واقع طبقات فرادست چه از منظر انسان دوستی و چه از منظر حفظ امنیت خود و سرمایه‌شان باید جدی‌تر متوجه طبقات متوسط و متوسط رو به پایین جامعه باشند زیرا اساسی‌ترین نیروی کار و تولید و اندیشه برخواسته از همین طبقات است و در خلاء طبقه متوسط حفظ و افزایش سرمایه کار اسانی نخواهد بود. 🔹اگرچه گروه‌بندی‌های اجتماعی ممکن است ذاتا ماهیت اقتصادی نداشته باشند اما لزوما وضعیت اقتصادی بر صورت‌بندی گروه‌های اجتماعی تأثیر خواهد گذاشت و می‌تواند نظم اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار دهد، موضوعی که دقیقا عوامل خارجی روی آن دست گذاشته‌اند تا با تکیه بر نقصان اقتصادی، نقصان اجتماعی و سیاسی را پدید آورند.
4_5773828220818298135.mp3
10.98M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: پشت پرده سناریو بر هم ریختن مدارس 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤بیژن پیروز (عضو هیات علمی دانشگاه تهران) ◽️ شنبه ١٣ اسفند ١٤٠١
لشگرِِ جهل ◾️راز موفقیت نظامی و سیاسی معاویه بر علی علیه السلام تکیه معاویه بر لشگری از جاهلانی بود که نه چشم داشتند که فرق بین شتر نر را از ماده تشخیص دهند و نه عقلی که بفهمند نماز جمعه را نمی‌شود در روز چهار شنبه خواند!! این حرفی غریب نیست. اکنون نیز همان آش است و همان کاسه! معاویه های زمان برای پیشبرد اهداف ننگین شان نیاز به لشگر جهل و انبوه جاهلان دارند. پروژه توقفِ علم و دانش وتعطیلیِ دانشگاه و مدارس را دراین پازل ببینیم! 💠 پرونده جمهوری اسلامی در اهتمام به علم و دانش معلوم است. مقایسه آمارها بخوبی نشان می‌دهد که از اولویت های اساسی انقلاب اسلامی رسیدن به قله علم و دانش جهان است. هر کسی که در این مسیر سنگ اندازی می‌کند قطعا از جانب معاویه های زمانه خط می‌گیرد. ✍ احمدی پرتو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺السلام علی المهدی😍😍 ✅ یه کار زیبا رو باهم ببینیم...
🔴 ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور صرف خسارات ناشی از تصادفات می‌شود 👤 سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور فراجا: 🔹سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور در تصادفات کشته و ۳۶۹ هزار نفر مجروح می‌شوند که البته این آمار نسبت به ۱۱ سال گذشته روند کاهشی داشته و از عدد ۲۸ هزار نفر کشته به ۱۷ هزار نفر رسیده که این آمار نیز شرایط بسیار بدی است. 🔹۱۷ هزار کشته در سال معادل جان باختن ۲ نفر در هر ساعت بر اثر تصادفات بوده و به ازای هر یک نفر کشته ۳۰ نفر مجروح شده که ۱۰ تا ۲۰ درصد آنان دچار معلولیت می‌شوند.‌ 🔹سالانه ۲۵۰۰ نفر عامل مرگ ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر می‌شوند 🔹به ازای هر نفر که تصادفات شهری و جاده‌ای جانشان می‌گیرد ۸.۳ میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می‌شود.‌ 🔹۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور صرف خسارات ناشی از تصادفات می‌شود. این مسئله ناراحت کننده است در حالی که تفکری وجود ندارد که اگر در دولت‌ها بودجه‌ای برای توسعه و ایمن سازی حمل و نقل اختصاص یابد، اتلاف سرمایه نیست بلکه سرمایه گذاری و جلوگیری از خسارت است. 🔹بیمه‌ها سالانه ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت می‌پردازند. تنها ۲ هزار میلیارد تومان هزینه به تصادفات ساختگی می‌پردازند و زمانیکه در جلسات به ایشان گفته می‌شود از این ۳۵ هزار میلیارد مبلغی را برای کاهش تصادفات تخصیص دهید بیمه‌ها می‌گویند آن قانون دارد اما این که شما می‌گوئید قانون ندارد. 🔹کنترل این شرایط در توان شورای عالی ایمنی ترافیک است که پس از هشت سال در این دولت احیا شده و امید است تصمیمات در مسیر درست قرار گیرد.‌ 🔹۹۴ درصد حمل و نقل کشورمان زمینی و ۶ درصد دریایی، هوایی و ریلی است در حالی که این آمار در اروپا متفاوت است زیرا آنان هزینه داشتن خودروی شخصی را برای مردم سخت می‌کنند که از وسایل عمومی استفاده کنند موضوعی که ما برعکس عمل می‌کنیم. 🔹سالانه ۲ میلیون وسیله نقلیه به خودروهای در حال تردد کشور اضافه می‌شود. در حال حاضر آمار خودروهای در تردد ما به ۳۹ میلیون دستگاه رسیده است. 🔹نگاه دولت باید به سمت ناوگان عمومی ایمن برود و از آن حمایت شود. 🔹۳۴ درصد تصادفات و ۷۰ درصد کشته‌ها در جاده‌ها اتفاق می‌افتد.
🔻ریزش مجدد در قیمت دلار / کارشناسان می‌گویند دلار بزودی وارد کانال ۴۰ هزار تومان خواهد شد 🔹از صبح امروز نرخ دلار در اتاق معاملات فردایی با دو کانال ریزش، هم اکنون در حوالی ۵۲۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری می‌شود. نرخ اعلامی دلالان در سلیمانیه هم به مرز ۵۰ هزار تومان رسیده است. 🔹همچنین مشاهدات میدانی از بازار سبزه میدان و فردوسی تهران حاکی از آن است که با عقب نشستن متقاضیان خرید دلار، برخی از فروشندگان حاضرند دلار را با قیمت ۴۹ هزار تومان هم بفروشند، اما صف فروش به‌شدت قوی است و اکنون در بازار همه فروشنده هستند. 🔹به اعتقاد فعالان بازار، با افزایش عرضه‌ها و معاملات بازار مبادله ایران و سایر اقدامات صورت گرفته از سوی بانک مرکزی، قیمت دلار در بازار غیررسمی به‌زودی وارد کانال ۴۰هزار تومان خواهد شد. کارشناسان اقتصادی می‌گویند احتمال دارد دلار بزودی نرخ ۴۵ هزار تومان را ببیند.
🔴 این کارها به جمهوری اسلامی می‌آید یا اپوزیسیون؟ 🔻 در همین ماجرای مسمومیت ها اعلام کرده اند که کار خود جمهوری اسلامی است! به چند دلیلِ خیلی ساده این ادّعا ساده‌لوحانه است؛ دلایلی که برای درک آن اصلاً نیازی به ضریب هوشی بالاتر از متوسط هم نیست! 🔹۱- جمهوری اسلامی در موضع حاکمیت است و قاعدتاً حاکمیت برای پیشبرد برنامه‌ها و اهدافش، بیش از هرچیز نیازمند آرامش و امنیت است؛ حال کدام عقلی می‌تواند حکم کند که جمهوری اسلامی خودش دنبال دردسرسازی و ناامن سازی کشور است تا اعتراض علیه خودش ساماندهی کند؟ 🔹فقط در یک صورت می‌توان چنین تصوری داشت و آن اینکه اپوزیسیون، سیستم جمهوری اسلامی را حداقل به اندازه‌ی خودش ناقص‌العقل تصور کند. ولی مشکل اینجاست که اگر اینچنین بود، اپوزیسیون باید همان چند ماه اول کار حکومت را می‌ساخت؛ امّا حالا رضا پهلوی و رفقایش صدبار هم که پشتک وارو بزنند، باز هم کاری از پیش نمی‌رود! 🔹۲- جمهوری اسلامی حتی در جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق، و حتی آن‌زمان که با بمب‌های شیمیایی مورد حمله قرار گرفت، باز هم به کثافت‌کاری‌های اینچنینی دست نزد و با دشمن خبیثتش هم مردانه جنگید. در عوض، همین منافقین که الان جزو گروه‌های اصلی اپوزیسیون هستند، با صدام، نه تنها درحمله شیمیایی به ایرانیان، بلکه حتی در قتل عام شیمیایی کردهای خود عراق هم همکاری می‌کردند. 🔹یا همین آلمان که چند وقتی هم افتخار میزبانی از علی کریمی را داشت!، خودش تامین‌کننده اصلی مواد لازم برای بمب‌های شیمیایی صدام بود که بر سر زنان و کودکان ایران فرود می‌آمد؛ فرانسه هم که مکرون مکّارش آنقدر ناقص شده که با مصی علی‌نژاد دیدار می‌کند، از حامیان اصلی جنگی همین رژیم بعث بود و البته آمریکا و کانادا که مأمن تروریستهای امروز علیه ایران هستند هم که کارنامه مشعشعشان نیازی به توصیف ندارد! حالا اینها با این کارنامه پر از جنایت، مدّعی دفاع از مسمومانند وایرانی که حتی در دفاع از خودش هم بمب شیمیایی استفاده نکرد، متهم است؟ 🔹۳- می‌گویند جمهوری اسلامی می‌خواهد دانش‌آموزان خودش را به خاطر اغتشاشات تنبیه کند! اوّلاً اغتشاشات چه ربطی به این همه دانش‌آموز دارد؟ ثانیاً اغتشاشات که در زمان مسمومیت‌ها اتفاقاً فروکش کرده بود! لذا آن گروهی بیشتر در پی تنبیه می‌تواند باشد که ناکام مانده باشد؛ نه اینکه جمهوری اسلامی، آنهم حالا که اغتشاشات فرونشسته، بخواهد داستان جدیدی برای خودش درست کند. مطلب زیادی ساده است؛ البته سازنده این شایعه هم احتمالاً زیادی پرت است! 🔹۴- ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی مگر نگفته بودند که اکثریت طرفداران (آنهم کم‌شمار!) و سپاهیان جمهوری اسلامی از کشور رفته‌اند و به ونزوئلا گریخته‌اند؟ از آن طرف هم که این رسانه‌ها مدام اعلام می‌کردند که پایگاه به پایگاه در جمهوری اسلامی توسط اپوزیسیون فتح شد! خب الان که سپاهیان و طرفداران جمهوری اسلامی به قول شما همه در ونزوئلا هستند و شما هم که پیروز شده بودید، پس چه کسی عهده‌دار مسمومیت‌هاست؟ دروغگو، فراموش‌کار هم هست!
🔴گزارش BBC جهانی برخلاف ادعاهای BBC فارسی 🔺«سمی شناسایی نشده و زنجیره‌ای از مسمومیت نیست» 🔹وبسایت BBC جهانی در گزارشی به موضوع مسمومیت در مدارس ایرانی پرداخته و به یافته‌های برخی از متخصصان اشاره کرده است. 🔹از جمله این‌که پروفسور «وسلی» روانپزشک و اپیدمیولوژیست کینگز کالج لندن گفته است که چندین عامل اپیدمیولوژیک کلیدی او را به این باور رسانده که این‌ها زنجیره‌ای از مسمومیت نیستند، بلکه در عوض یک مورد بیماری اجتماعی انبوه هستند که در آن علائم بین افراد گسترش می‌یابد. 🔹«آلستر هی» استاد سم‌شناسی محیطی در دانشگاه لیدز هم نتایج آزمایش خون برخی از دانش‌آموزان دختر ایرانی را بررسی کرده، اما گفته است که هیچ سمی شناسایی نشده است و با توجه به آنچه دیده است، بعید می‌باشد که یک عامل عصبی یا یک سم ارگانوفسفره مانند آن‌هایی که در آفت‌کش‌ها استفاده می‌شود، مسئول باشند. 🔹دکتر «کیانوش جهانپور» در توئیتر نوشت: قرار نیست برای بنده و شمای فارسی‌زبان بگویند. برخلاف آن‌ها که می‌گویند نبینید، عرض می‌کنم حتماً این شبکه‌ها را با چشمان باز ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥عقل نداری راحتی، ها؟🙊 ❄️🌹❄️ ❌ اما کور خوندید بتونید مدرسه‌ها را تعطیل کنید😏
🇮🇷 📝 | پدر مسمومیت‌ها کیست؟🤔 ❄️🌹❄️ 🔻«پدر» در توییت شرکلیف، سفیر انگلیس، یک کلمه عاطفی نیست؛ یک «کد» است! 1⃣ کلمه «پدر» در ادبیات مجاهدین خلق (منافقین) بار معنایی خاصی دارد: 🔸مثلا بازرگان دبیرکل نهضت آزادی، اوائل انقلاب درباره نوشت: « ای مجاهدین خلق؛ شما نهضت آزادی هستید، در سال ۴۳ که در زندان بودیم به دنیا آمدید و راه خود را پیش گرفتید...» 🔹جالب‌تر اینکه بازرگان می‌گوید: «مجاهدین عده قلیل نیستند و نفوذ عجیب در دختر و پسرهای دانش‌آموز و دانشجو و در دارند..» 2⃣ منافقین پس از فرزندی نهضت آزادی و تلاش نامومق برای پنهان کردن خود پشت نام «پدر طالقانی»؛ به تدریج از پدر جدید و واقعی خود رونمایی کردند: انگلیس خبیث!! 3⃣ در بهار ۸۷، انگلیس نام منافقین را از فهرست گروه‌های تروريستی خارج و حتی کمیته‌ای در پارلمان انگلیس، نسبت به اعدام یکی از اعضای منافقین در سال ۹۲ اعتراض کرد و پای مقامات رسمی به تجمعات ضد ایرانی منافقین مانند تجمع پاریس در ۹۶ باز شد!! اکنون هم تعدادی از نمایندگان پارلمان رسما از منافقین حمایت می کنند. 4⃣ پس از شکست و اعدام اکبری، سفیر انگلیس به عنوان اعتراض در ۲۴ دی، تهران را با سروصدا ترک کرد اما بطور ناگهانی و در سکوت در ۶ بهمن به ایران بازگشت! و پس از آن، ماجرای دلار و دانش آموزان اوج گرفت و پیروز تلف شد و غربگراها و سلبریتی‌ها برای حمله به نظام به خط شدند! 5⃣ گویا استفاده نامتعارف از کلمه پدر از سوی این مقام سیاسی، به معنای حمایت از منافقین برای تداوم مسمومیت هاست. ✅ دم انگلیس چیدن می خواهد👌 ✍حمیدرضا ابراهیمی
آقای سفیر دولت فخیمه! این "تمامی ندارد" را چطور مطمئن شده اید؟ عوامل پروژه اطلاع داده اند؟ کاش بعنوان یک انسان هم یادتان بود که ارتش بریتانیا فقط در استرالیا صدها هزار مردم بومی را قتل عام کرد و یکی از روشهای کشتار، مسموم کردن آب آشامیدنی بومیان بود. سابقه دارید آقای سفیر! 🗣سیدنظام الدین موسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آژیر قرمز🚨 تجهیز سعودی‌ها برای یک جنگ بزرگ و بی سابقه علیه ایران چرا این هشدار جدی گرفته نمی‌شود؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر مخالفی که سر سوزنی عقل و انصاف داشته باشد، از خریّت فاصله میگیرد، چون‌ میداند به شعور خود توهین کرده است. اینها کسانی هستند که مختصری شجاعت هم دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ✅ مقایسه کارنامه جمهوری اسلامی با پهلوی! 👥 مناظره جنجالی دکتر زیباکلام و دکتر قدیری ابیانه 🔹قدیری: ۸۰ درصد مردم در زمان شاه گرسنه یا نیمه گرسنه بودند. / من جمهوری اسلامی را قبول دارم اما نقدهایی هم به آن دارم. / همین صحبت‌های آقای زیباکلام دلیل بر آزادی سیاسی است. 🔸زیبا کلام:از خیلی جهات شما اگر بخواهید مقایسه بکنید ما نه‌تنها پیشرفت نکردیم بلکه به عقب هم رفته‌ایم./ ما انقلاب کردیم که حکومت هر کاری که دلش می‌خواهد نتواند انجام دهد./ هر چیزی که جمهوری اسلامی می‌گوید بد است، نسل جدید می‌گوید خوب است. 📆 ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ 🔹فایل کامل تصویری این مناظره را میتوانید درکانال آپارات حرف نو تماشا کنید. ✅🆔 www.aparat.com/new_harf ✅🆔 t.me/new_harf ✅🆔 eitaa.com/new_harf
🔴فرار نکن!(گفت و شنود) 🔹گفت: شیخ عبدالحمید توئیت زده و نوشته است مسموم کردن دختران دانش‌آموز کار کسانی است که با تحصیل و آموزش زنان دشمنی دارند! 🔸گفتم: ننوشته که چه کسانی با تحصیل دختران و زنان دشمنی دارند؟! 🔹گفت: در ایران که همه مردم با هر سلیقه و دین و مذهبی که دارند اعم از شیعه و سنی و مسیحی و کلیمی و زرتشتی و... طرفدار تحصیل زنان هستند و بسیاری از دختران و خانم‌های آنها به تحصیل اشتغال داشته و به مدارج عالی نیز رسیده‌اند. 🔸گفتم: پس این شیخ عبدالحمید از چه کسانی به عنوان دشمن تحصیل زنان یاد می‌کند؟! 🔹گفت: تا آنجا که اسناد و شواهد نشان می‌دهد طالبان که مورد حمایت شیخ عبدالحمید هستند و خود شیخ بارها با تحصیل زنان مخالفت کرده و می‌کنند!  🔸گفتم: یارو پیش فالگیر رفت که فالش را بگیرد. فالگیر گفت؛ فردا در محله شما از منزل فلانی سرقت می‌شود! طرف گفت؛ این را که خودم هم می‌دانم! می‌خواهم ببینم دستگیر هم می‌شوم یا نه؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این زبان انگلیسی روسای جمهور فرانسه. قدیم و جدید. یک فرانسوی اگر یافتید که تا امروز گفته باشه «خاک بر سر ما» من تصویر صدر تا ذیل ج.ا رو جلوی دوربین آتش می زنم می رم پابوس مصی علینژاد. پیدا نمی شه. چون با غرور بزرگ شدند. نه با پس گردنی خانواده و استعمار و اینترنشنال و بی بی سی.
🔴عبدالحمید جان اگه تو این لندکروزای تیم اسکورتت و بفروشی خرج مردم مظلوم و عزیز زاهدان کنی
خبرساز اینترنشنال بازداشت شد علی پورطباطبایی معروف به خیزران و سردبیر سایت محلی قم‌نیوز که خبرپراکنی او از موارد متعدد دروغ و مطالب غیرواقع بارها خوراک رسانه‌های تروریستی مانند سعودی اینترنشنال شده است، سرانجام توسط دستگاه قضایی بازداشت شد. وی از شروع ماجرای مسمومیت‌های مشکوک مدارس قم، حضور پررنگ‌تری در رسانه‌ها پیدا کرد و اولین کسی بود که سرخط حمله به جریان‌های دینی و اتهام زنی به مذهب را به رسانه های ضدانقلاب داد و استناد به مطالبش، وی را به محور «دین هراسی» تبدیل کرد. پورطباطبایی در تاریخ ۲۵ بهمن با انتشار یادداشتی از نفیسه مرادی، نخستین اتهام‌زنی به مذهب در ماجرای مسمومیت را‌‌ کلید زد که پس یک روز با فرار به جلو و اقرار به اشتباه خود، این یادداشت را حذف کرد. وی در نخستین روزهای انتشار پاندومی کرونا نیز بارها تبدیل به منبع ارسال علنی اخبار جهت‌دار به رسانه‌های بیگانه شده و به قم هراسی دامن می‌زد. پس از ماموریت ویژه دولت به دو وزارتخانه اطلاعات و کشور برای ورود به این پرونده، مردم انتظار دارند علاوه بر عوامل خارجی احتمالی دخیل در این ماجرا، با عناصر مرتبط و سرخط دهنده به سعودی اینترنشنال، رسانه سلطنتی انگلیس و سازمان منافقین نیز برخورد جدی صورت گیرد.
💠کار اسرائیل به جاهای باریک رسید ✍علیرضا تقوی نیا 🔸️۳۷ نفر از ۴۰ خلبان یک اسکادران ذخیره ارتش اسرائیل به علت آنچه که آنان کودتای قضایی نتانیاهو می نامند، در تمرین هوایی روزهای آینده شرکت نخواهند کرد . 🔸️این یک تحول خطرناک برای اسرائیل است زیرا در ۷۵ سال گذشته، همواره عامل بقای این رژیم ارتش آن بوده و هر گونه تزلزلی در این نهاد، به سست شدن اساس رژیم صهیونیستی می انجامد . 🔸️خطرناک تر اینجاست که نتانیاهو و راست گرایان افراطی، به رغم تظاهرات و نافرمانی های مدنی ، حاضر نشدند از طرح اصلاحات خود دست بردارند اما ظاهرا نافرمانی به بدنه ارتش نیز رسیده است . 🔸️با توجه به این که ۷۰ درصد جمعیت صهیونیست ها را سکولارها تشکیل می دهند، تصمیمات و اقدامات گروه اقلیت (اما به شدت فعال) راست گرای مذهبی که اخیرا در انتخابات پیروز گشته ، می تواند شکافی جدی را در این رژیم پدید آورد و از آنجا که برخی از وزرا همچون گولدنکوف، اسموتریچ و بن غفیر دیدگاه های ذات گرایانه دارند، بعید است که بین آنها و معترضان مصالحه ای شکل بگیرد. 🔸️در این شرایط احتمالا محور مقاومت تا جای ممکن در برابر این تحولات سکوت کند تا درگیری های داخلی اسرائیل شدت گیرد. 🔸️بی تردید هرگونه تهدید خارجی در شرایط کنونی می تواند به نفع نتانیاهو و موجب انسجام در جبهه داخلی رژیم صهیونیستی گردد. 🔸️قبلا نیز نگارنده مدعی شده بود که پیروزی نتانیاهو و راست گرایان افراطی می تواند باعث فعال شدن گسل های اجتماعی در اسرائیل شود. 🔸️از عبرت های روزگار این که اسرائیل تمام تلاش خود را برای گسترش نافرمانی مدنی در ایران نمود اما از شواهد و قرائن اینگونه بر می آید که نافرمانی های مدنی ، بوروکراتیک و نظامی، روز به روز این رژیم را وارد بحران های شدیدتری خواهد کرد . 📌حال سوال مهم اینجاست که نتانیاهو که قصد کوتاه آمدن از اصلاحات قضایی خود را ندارد ، چگونه با این بحران بی سابقه در خیابان های شهرهای اشغالی مقابله می کند ؟
🔴 ملاله یوسف‌زی فعال حقوق زنان اهل پاکستان در حالی نگران دختران ایرانی شده که نیمی از زنان سرزمین خودش هنوز به سرویس بهداشتی هم دسترسی ندارن! 🔹‌ حتی روایت شده یکی از شروط اصلی دختران پاکستانی و بعضاً هندی برای ازدواج اینه که خونه آینده شون توالت داشته باشه! 🔹‌ با این حال نگران دختران ما هستند؛)
🇮🇷 📝 اخبار کوتاه ❄️🌹❄️ 1⃣ ژنرال مکنزی فرمانده نیروهای تروریست سنتکام: سیستم پدافندی ایران به شدت در حال پیشرفت‌است 🔸موشک‎های بالستیک و کروز و پهپادها برترین قدرت‌های نظامی ایران‌ هستند. 2⃣ فاکس نیوز: روسیه و ایران به توافقی محرمانه دست یافتند که بر اساس آن مسکو ممکن است به زودی ذخایر اورانیوم غنی شده ای را که ایران پس از امضای توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ به این کشور انتقال داده بود، به تهران بازگرداند.
🔺 قیمت دلار در زمان شاه و حقوق کارگر ✍ فرقش این بود که اون موقع رسانه ها القای حس بدبختی در جنگ شناختی نداشتند