🔴فاکس نیوز: هرگاه آیت الله خامنهای وعدهای داده به آن عمل کرده، اسرائیل حتما ضربه مهلکی خواهد خورد
پ ن : دشمن بهتر از ما صادق الوعده بودن رهبری را فهمیده اما ما ... !
#مجازات_پشیمان_کننده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹استقبال با شکوه مردم اصفهان از پیکر سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی.
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هراس در اردوگاه رسانهای دشمن از واکنش احتمالی ایران به اسرائیل و اعتراف به توانایی موشکی ایران!
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
════ ⃟⃟ 🇵🇸 ⃟🇮🇷 ⃟
🎥 هول و هراس سردبیر رادیو اسرائیل از خیل عظیم جمعیت در راهپیمایی روز قدس!
منشه امیر:
🔺ایرانیها از ابتدا هم مصمم به شعار "راه قدس از کربلا میگذرد" بودند؛ آنها به ما میگویند شنا یاد بگیرید چون تنها راه فرار دریای مدیترانه است؛ مردم اسرائیل از انتقام ایرانیها بسیار نگران هستند!
ترس آمریکا و صهیونیستها از انتقام ایران
🔹رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: ایالات متحده بهدلیل نگرانی از اینکه حملهٔ ایران مواضع اسرائیل یا آمریکا را هدف قرار دهد، در حالت آمادهباش قرار دارد.
🔹پیشتر هم جروزالم پست به نقل از یک منبع اسرائیلی نوشته بود: ۲۸ سفارت و کنسولگری اسرائیل بهدلیل ترس از حملهٔ ایران، بهطور موقت تعطیل شدهاند.
✔️ سه دلیل شکست اردوغان در انتخابات شهرداریها
▫️سه دلیل اصلی، وجود دارد که چرا افکار عمومی قصد «مجازات» حزب عدالت و توسعه در رایگیری را داشتند.
▫️نخست؛ وضعیت اقتصادی که در چند سال گذشته بدتر شده است و مردم را با تورم بالا، کاهش ارزش لیر و افزایش قیمت مواد غذایی مواجه کرده است. به خصوص ۱۵ میلیون بازنشسته - تقریباً یک چهارم کل رای دهندگان - سعی میکنند هر ماه با ۱۰۰۰۰ لیره (۳۱۴ دلار) زندگی کنند. بدین ترتیب مردم می خواستند نارضایتی خود را از وضعیت اقتصادی کشور به وضوح بیان کنند.
▫️دوم، برخلاف تیم موفقی که حزب را در سالهای اول تشکیل میداد، کادرهای ناکارآمد در داخل حزب عدالت و توسعه رشد کردهاند. تفاوت کیفیت بین خود اردوغان و حزب به طور گستردهای افزایش یافته است.
▫️دلیل سوم، حزب عدالت و توسعه با افزایش قدرت خود، پیوندهای خود را با مردم از دست داده است، عاملی که مردم اغلب آن را مطرح کردهاند.
▫️این سه دلیل منجر به این شد که رای دهندگان حزب عدالت و توسعه یا عصبانی باشند و به صندوق رای نرفتند یا به یک رقیب محافظه کار در حال ظهور - یعنی حزب رفاه جدید (YRP) رای دادند./ اندیشکده سرآمد
8.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۴ سناریو مطرح شده توسط روزنامه عبری هاآرتس پیرامون پاسخ ایران به حمله اسرائیل
۱. پایبندی ایران به سیاست عدم پاسخ فوری و انتخاب اهداف با دقت کامل و متناسب با حمله اسرائیل
۲. ایران به سرعت و متناسب پاسخ دهد و کشتی ها، سفارت ها و صهیونیست ها را در خارج از اراضی اشغالی هدف قرار دهد.
۳. تشدید کامل تنش از طریق حزب الله لبنان و درگیر کردن اسرائیل در جبهه دوم که بسیار مرگبارتر و پرهزینه تر از غزه است، اما این روزنامه تمایل حزب الله برای اجرای این گزینه را زیر سوال برد.
۴. سناریوی جنگ مستقیم است و اینکه ایران بشدت به اهداف اسرائیل در داخل اراضی اشغالی و به اهداف آمریکایی در منطقه از خاک خود حمله کند.
✅ تحلیل چرایی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه
🔺دکتر سعدالله زارعی
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا
🔸به دنبال حمله تروریستی رژیم اشغالگر صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی از فرماندهان سپاه قدس و جمعی از یارانش به شهادت رسیدند.
🔸چند اتفاق پی در پی در روزهای اخیر موجب شد که رژیم اسرائیل به شدت آشفته گشته و در وضعیت بحرانی قرار گیرد :
🔺۷۰ حمله از سوی گروه های مقاومت و به خصوص حماس در شمال غزه در هفته گذشته به وقوع پیوست. در حالی که رژیم اشغالگر چند ماه قبل از آن ادعا کرده بود کار شمال غزه را تمام کرده است. کشتار حدود ۴۰۰ نفر مردم عادی در بیمارستان شفا در شمال غزه طی یک هفته ، اوج عصبانیت ناشی از شکست رژیم را نشان داد .
🔺 باز شدن قفل شورای امنیت سازمان ملل و صدور اولین قطعنامه پس از حدود شش ماه نشان داد مهمترین دستگاه پشتیبان رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطینی ها تسلیم شده است و این آغاز مرحله ای جدید در جنگ غزه را کلید زد .
🔺 استقبال رسمی دولت ایران از رهبران حماس و جهاد و ملاقات آنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی ، رئیس جمهور ، مقامات ارشد نظامی ایران و وزیر امورخارجه نشان داد جنگ غزه عملا" به نفع مقاومت به پایان رسیده و ادامه جنگ معنای خود را از دست داده است . فرش قرمز ایران زیر پای رهبران مقاومت نشان داد صفحه آخر جنگ نه در شورای امنیت ، نه در پاریس ، نه در قاهره و نه در دوحه بلکه در تهران رقم می خورد و این وحشت زیادی برای اسراییل و حامیان آن در پی داشت .
🔺پافشاری مقاومت فلسطین بر شروط چهارگانه خود که باعث شکست و توقف مذاکرات توطئه آمیز پاریس شد نشان داد نه جنگ و نه مذاکرات چهار جانبه پاریس قادر به کنترل مقاومت نیستند . این موضوع امید رژیم کودک کش اسرائیل به دستیابی به دستاورد سیاسی را هم از بین برد .
🔺 تظاهرات ضد نتانیاهو در تل آویو و کارگردانی مخالفان نتانیاهو - شامل لاپید ، بنت ، بنی گانتز و ایزنکوت که دو نفر اخیر عضو کابینه نظامی اسرائیل هم هستند - نشان داد اوضاع داخلی اسرائیل در حال به هم ریختن است . این در حالی است که شکاف ارتش و دولت هم با محوریت وزیر جنگ - گالانت - به ضرر اسرائیل و شخص نتانیاهو به دردسر جدید تبدیل شده است .
🔺در این شرایط نتانیاهو و ارتش برای آنکه وانمود شود هنوز کارت هایی برای بازگرداندن اوضاع نظامی و سیاسی به نفع اسرائیل در اختیار دارند ، حمله به حزب الله و ایران در سوریه را با وجود ریسک بالایی که برای رژیم غاصب داشت انجام دادند . آنها با این تحلیل که حمله شدید و عبور از خط قرمز ها ایران و حزب الله را به تجدید نظر در اهداف وادار می نمایند و از این طریق ایران ، حماس را وادار به تعدیل خواسته های اعلامی خود می کند ، به حماقت حمله به حلب و کنسولگری ایران در دمشق دست زدند .
🔺پاسخ ما و حزب الله به این حملات احمقانه تابع تحلیل ما از اهداف رژیم صهیونیستی و واقعیت صحنه و هدف گذاری خاص خودمان در جنگ غزه خواهد بود.
البته قاعدتا" این واکنش با در نظر گرفتن دو موضوع تنظیم می شود :
- سیاست متوقف کردن جنگ در غزه که چندی است کلید زده شده است ؛
- انتقام خون شهیدان خود از سید رضی تا سرداران زاهدی و حاجی رحیمی
آیا پناهیان نسبت ناروا به پیامبر و حضرت علی (ع) داد؟
نقدی که افراد و برخی رسانهها نسبت به سخنان آقای پناهیان داشتند، نه تنها نقد نبود بلکه تحریف آشکاری بود که به مرور زمان سبب نهادینه شدن سنتهای غلط در فضای رسانهای میشود.
در بیست و ششمین سحر از برنامه تلویزیونی «ماه من» حجت الاسلام پناهیان در ادامه سلسله مباحث خود درباره حسادت، به ذکر نمونههایی از تاریخ حکومت رسول خدا و امیراالمؤمنین علیهالسلام اشاره میکند. این سخنان پناهیان به گونهای تحریف و تقطیع میشود که گویی وی نسبتهای ناروایی به ساحت پیامبر اسلام و اهل بیت وحی داده است. همین اشتباه رسانهای سبب میشود رسانههای نیابتی همچون اینترنشنال از این آب گل آلود ماهی خود را صید کنند.
فارغ از اینکه این انتقادات چه مقدار مبتنی بر نقدهای منصفانه است یا خیر؛ سخنان وی را از منظر یک مخاطب مورد مطالعه و ارزیابی قرار میدهیم. پناهیان در ابتدای سخنانش هفت مرحله را برای تشدید حسادت بیان میکند و بعد یکی از انواع حسادت را حسادت معنوی یا حسادت نسبت به امر ولایت معرفی میکند.
وی دربارۀ حسادت معنوی، به ذکر نمونههایی از سیره حکومتداری رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیر مؤمنان علیهالسلام اشاره کرده، میگوید: وقتی آدمهای خوب حکمرانی کنند، دشمن بیشتری دارند. به خاطر حسادتی که به ویژه در نخبگان و خواص جامعه است. امیرالمؤمنین میفرماید این مردم به ولایت هر کسی جز من راضیتر بودند.
سپس پناهیان ادامه میدهد: (آن حسودان میگویند) اگر خوبان، حاکم نباشند، خیلی از دعواها میخوابد. یک نفر مقاله ضد ولی فقیه مینوشت و وظیفه خودش میدانست. میگفت من در این کشور عالمی روشنفکرتر و زاهدتر و شجاعتر از رهبری نمیشناسم، اما نمیتوانم تحمل کنم. اسم حسادت را نمیآورد. حسادت خودش را تئوریزه میکرد.
این کارشناس مذهبی میگوید: وقتی حسادت به مرحله آخر برسد، (از منظر حسودان) باید ولیّ خدا را کشت. او وقتی ولایت دارد، اگر بتوان با او رفیق شد و چیزی به آدم بماسد (خوب است) اما اگر کمی گوشتتلخ باشد، نزد او بروی، شمع را خاموش میکند، شمشیر کشیدن دارد. (اشاره به ماجرای طلحه و زبیر) میگویند باید علی را بکشیم.
پناهیان میگوید: امیرالمؤمنین علیهالسلام نیز در مقام خلافت، گوشتتلخی میکرد. یک دفعه بیت المال را مساوی تقسیم کرد. هیچ کس نمیشود با او رفیق شود. (یکی بگوید) یک باند درست کن(کنایه از باندبازیها در دستگاه حاکمیت) تا حکومت تو را نگه دارند. دم آنها را ببین. تو (علی (ع)) یک رفیق برای خودت نمیگذاری. ریشهاش بحث حسادت است که اینگونه بیان میشود و پوسته ظاهریاش است.
این کارشناس مذهبی افزود: (در نهان میگفتند) شما (علی) به حکومت رسیدی، اگر بنا شد رئیس ما باشی، یک کمی با ما کنار بیا. اما با کسی کنار نمیآمد.
اما آنچه که در ادامه سخنان حجتالاسلام پناهیان میخوانیم، همان نقطهای است که به صورت تحریفشده دست روی آن گذاشتند که با هم میخوانیم:
پناهیان میافزاید: از این بدتر (از منظر بدان) وضعیتی بود که رسول خدا به وجود آورد. (یعنی در عدالت گوی سبقت را ربوده بود) رسول خدا هم نه یک رفیق برای خودش و نه برای علی (ع) نگه داشت. فکر نکنیم رسول خدا مهربان بود و امیرالمؤمنین گوشت تلخ. همه میدانستند ایشان وقتی خشن بود و به رسول خدا شکایت میکردند، پیامبر میفرمود از علی بن ابی طالب شکایت نکنید. إنّه خَشن فِی ذات الله؛ او در راه خدا خشونت دارد. رسول خدا چرا یک باندی برای خودش درست نکرد. خیلیها را راند. سیزده سال که طول کشید، به خاطر همین گوشت تلخی (در امر عدالت) بود. اینگونه است که حسادت معنوی (نسبت به آنان) زیاد میشود.
بر اساس این سخنان، به وضوح مشخص است که گوینده به دنبال تضعیف جایگاه معصوم نیست بلکه در بیان تقویت خصلت عدالت نبوی و علوی است. یعنی آن دو بزرگوار، نسبت به کسانی که دنبال تبعیض بودند، خشن رفتار میکردند و گوشتتلخی میکردند. نقدی که برخی نسبت به سخنان پناهیان داشتند، اینگونه بود که خصلت «گوشت تلخی» را (نغوذ بالله) به تمام شخصیت پیامبر (ص) تعمیم داده بودند در حالی که منظور مهمان برنامه آشکار بود.
بنابراین اینگونه اظهار نظرها نه تنها نقد نبود بلکه تحریف آشکاری است که به مرور زمان سبب نهادینه شدن سنتهای غلط در فضای رسانهای میشود، طوری که هرکسی به اسم نقد، به خود اجازه میدهد دست به تهمت و افترا بزند. بنابراین موضوع ما دربارۀ امثال پناهیان و هر سخنران و واعظ دیگری نیست بلکه مقابله با نقدهای غیر منصفانه و خارج از قاعدۀ است.
البته ذکر این نکته مهم است که در فضای رسانهای خوب است از الفاظی استفاده شود که سبب بهرهبرداری دشمنان و یا حتی ایجاد سوء تعبیر در میان مخاطبان نیز نشود. اینگونه نسبت دادنها به معصومین علیهم السلام هرچند در قالب مثال باشد، شاید در شأن آن انوار مقدس نیست.