فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محرم در شرق عربستان!
🗣 عبدالله گنجی
🔰همه پیشبینی های پرخطا
حرف های باقی مانده از انتخابات بسیار است؛ اما یکی از مهمترین های آن پیش بینی هاییست که خطا از آب در آمد.
🔹دقت کردید؟ رفتید مجدد رجوع کنید؟ چندتائی را مرور کنیم.
-پیشبینی غالب این بود که مشارکت آنهم بعد از شهادت رئیسی از انتخابات مجلس بیشتر باشد. در دور اول چنین نشد.
-پیشبینی غالب این بود که آمدن پزشکیان و حمایت خاتمی و چه و چه باعث رشد مشارکت اصلاح طلبان می شود و باز هم نشد. تکرار 1400
-پیشبینی غالب این بود که در مشارکت حدود 50 درصد جریان غیراصلاح طلب پیروز میدان است و نشد.
-پیشبینی غالب این بود که کارآمدی دولت رئیسی منجر به رشد مشارکت می شود اما نشد.
-پیشبینی غالب این بود که حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه یعنی استمرار دولت رئیسی اما غیر این رقم خورد.
-پیشبینی غالب این بود که سبد رای پزشکیان از جریان اصلاحات پر میشود اما از سبد رئیسی گرفت.
-پیشبینی غالب این بود که جمع آرای اصولگراهای 1400 به سبد جلیلی ریخته می شود اما حدود 8 میلیون جدا شد.
چرا؟ این میزان خطای پیشبینی سابقه نداشته است. اینرا کنار آشفته بازار نظرسنجی ها بگذارید که اغلب گرفتار خطاهای عجیب و غریب در پیشبینی مشارکت و آرا شدند. بازهم چرا؟
🔹یک جمله ای اش اینست: ما با پدیده نوظهوری در جامعه مواجهیم که باعث میشود مردم با ابزارهای سنتی و قواعد گذشته پیش بینی نشوند و حتی نظرسنجی ها نیز قابل اتکا نباشد. اما همین نیز چرا؟ این پدیده نوظهور چیست؟
🔹مردم ما و البته همه دنیا در جهان جدیدی زیست می کند که با واقعیت فاصله دارد. فضای مجازی یک دنیای واقعی است اما واقعیت نیست. مردم با تصویری که برای شان ساخته می شود زندگی می کنند. یک تصویر ذهنی که الزاما ارتباطی با واقعیت ندارد و برساخته مجازی است. عمده زندگی مردم در فضای مجازی است؛ پایش روی زمین است اما دل و ذهنش در فضای مجازی.
🔹مهم نیست در واقعیت چه می گذرد، مهم اینست که در مجازی چه چیز ساخته میشود. مهم کارآمدی شهید رئیسی نیست. مهم بازنمایی آنست در تصویرمجازی. مهم خبر نیست، مهم روایت از خبرست.
🔹اما در روایت سازی چه کسی دست برتر دارد؟ کسی که بتواند روایت پرقدرت بسازد. روایت پر قدرت چیست؟ روایتی که بیشتر تکرار شود. چه روایتی بیشتر تکرار می شود؟ روایتی که در شبکه ها و گعده ها و حلقه های متنوع و مختلف بیشتری بچرخد. چه کسی می تواند به این گروه ها دسترسی بیشتری پیدا کند؟ کسی که قدرت حلقه سازی بیشتر داشته باشد و یا نظام زیرساختی حلقه ها را در اختیار داشته باشد. و البته این قدرت می تواند دست ضدانقلاب باشد یا یک جاهل داخلی.
🔹روشن است؟ انشالله عمق دردناک ماجرا حس شده است. یعنی مهم نیست مرزهای شما امن است. مهم نیست جسم ها صیانت می شود. مهم نیست یعنی کافی نیست؛ مهم اینست که ذهن ها در اختیار حقیقت نیست و بدور از واقعیت است.
🔹با این توضیح با قواعد دنیای واقعی نمی شود جامعه را پیش بینی کرد. نظرسنجی نیز خیلی وقت ها به خطا می رود. چون نظرسنجی، نظرخواهی در یک نقطه و لحظه است و معلوم نیست آخرین دریافتی مخاطب از فضای مجازی چیست و چه تصویری برای او ساخته می شود؟ به همین دلیل است که آرا و نرخ مشارکت در 24 ساعته منتهی به صندوق تغییر کرد.
🔹از انتخابات عبور کنیم. رای مردم به چشم ماست. اما مساله را از زاویه حکمرانی تحلیل کنید. آقایان هنوز در حیرت فیلترکردن و فیلترنکردن دو زانو مقابل دنیای پلتفرمی نشسته اند.
همشهری
🔰رأی براساس زادگاه نامزدها یا اصطلاحاً آنچه نامش را رأی قومیتی گذاشتند، در ادوار گذشته نیز مسبوق به سابقه است
🔹برای مثال در انتخابات سال ۸۴ همه نامزدها (بهجز مصطفی معین) در زادگاهشان بالاترین رأی را کسب کردند، حتی محسن مهرعلیزاده که نفر آخر انتخابات ۸۴ بود در سه استان آذریزبان و بهرغم حضور نامزدهای شناختهشده، نفر اول شد یا علی لاریجانی نفر ششم انتخابات در مازندران توانست بالاترین رأی را کسب کند.
🔹این مسئله در ادوار دیگر نیز به چشم میآمد و امری طبیعی است که افراد با همشهری یا همزبان خود ارتباط بیشتری برقرار کنند اما نقیض آن نیز بارها رخ داده است؛
🔹برای مثال حسن روحانی بهرغم آنکه در انتخابات سال ۹۲ بیشترین رأی را در استان سمنان کسب کرده بود اما در سال ۹۶ در آن استان از شهید رئیسی شکست خورد
🔹و یا میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ نتوانست اکثریت آرا را در استان آذربایجان شرقی کسب کند.
9.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🎥 اذعان کارشناسان شبکه صهیونیستی اینترنشنال به قدرت نفوذ کلام رهبر انقلاب؛ پس از دستور "جهاد تبیین" از سوی رهبر ایران، اسرائیل و جوامع غربی زیر آتش سنگین روشنگریهای ایران قرار گرفتند!
🔺ایرانیها توانستند از طریق رسانه، کارهای سایبری و مسائل دیگر با بهرهگیری از جهاد تبیین یک نوع گفتمانسازی انقلاب اسلامی را در جوامع غربی به وجود بیاورند که البته در این کار هم موفق بودهاند؛ متأسفانه ما نمیتوانیم جلوی آنها را بگیریم!
🔻 متن زیر مهم است توصیه میشود با دقت بخوانید...
🔻 حتما بحث عاقبت بخیری را شنیدید. عاقبت بخیری همیشه معماست. کسی آمد پیش امام علی در حالی که نگرانی در چهره اش نمایان بود.
حضرت گفت: چرا میترسی؟ او گفت: ترس از خدا ! حضرت گفت: گناه نکن، از خدا نترس ! نترس مگر اینکه برای عاقبت بخیری خود بترسی.../
وزن موضوع عاقبت بخیری را ببینید؛
شما حتی از گناهان گذشته استغفار کنی و بخشیده شوی اما نمی توانی در عین حال همین الان مطمئن باشی حتما عاقبت بخیر میشوی
🔻یکی از چیزهایی که مانع عاقبت بخیری است، تحجر است. تحجر ریشه آن است که آدم احساس تکبر و غرور بکند به خاطر اینکه بر حق است. به همین سادگی !
آیت الله شاه آبادی استاد عرفان حضرت امام اولین مشکل جامعه ی دینی را غرور به حقانیت میدید.
۵۰ سال قبل از ۵۷ میگوید. تازه ما آن موقع غریب بودیم. اگر زمان ایشان غرور به حقانیت مشکل اصلی ما بود، اکنون که در قدرت هستیم بیشتر اضافه شده است.
🔻 در واقع میتوان گفت بر اساس آیان قرآن اگر بخواهیم مسئله تحجر را دقیقا تر ببینیم باید بپرسیم: چه کسانی دین محمد(ص) را نپذیرفتند؟ همان متحجرینی که آمده بودند در اطراف مکه و میدانستند که آخرین پیامبر اینجا ظهور میکند و علائمش را هم میدانستند و در آیات قرآن آمده اینها طوری علائمش را می دانستند که انگار او را میشناختند اما وقتی آمد به جای آنکه انصارش شوند، بدترین دشمنانش شدند، چون چیزی داشتند مقاومت کردند. اگر چیزی نداشتند که مقاومت نمیکردند.
🔻کار امام زمان از رسول الله سخت تر است. چون او با قرآن می آید با قرآن به جنگش میآیند و وقتی به قتل میرسند قرآن به خون آنها در هم آمیخته است. بعد یاران حضرت می آیند این قرآنها را بردارند نجس نشود.
هم رسول الله با تحجر رو به رو بوده و هم امام زمان ...
هم علی(ع) و هم امام حسین (ع) /
تحجر مسئله ی ساده ای نیست. منجر به کفر میشود... ما مسئله تحجر را باید مسئله ای بدانیم که تهدیدی است برای هرکسی که ممکن است با حقی اشنا شوند.
🔻 در روایت هست آدم متکبر، وقتی آدم مغرور و آدمی متحجر میشود دیگر نمی تواند بفهمد. در روایت گفتند. میگویم تحجر، میگویند: حتما مال گروه خاصی ست. نه ، همه ماییم. ما در معرض این خطر ها هستیم. هرکسی حق طلب است باید گوشش را باز کند. باید اصلاح کند خودش را، گوشش را باز کند، شاید جایی اشتباه رفته باشد.
🔻 عظمت برخی در حق طلبی نیست، در آمادگی در پذیرش حق جدید و پذیرش فهم اشتباه است. و الا هرکسی هر مقدار که از حق فهمید میتواند وارد جهنم شود. (چون ممکن است مبتلا به تحجر شود) طرف رفت مجله خواند و گفت: چه چیزهایی درباره ی خطرات سیگار نوشته اند. گفتند: پس سیگار را کنار میگذاری؟
گفت: نه دیگر مجله نمی خوانم.... آدم سالم از نظر دینی آدمی است که هرکه انتقاد کرده باشد دنبالش میگردد.
🔻شهید چمران در ابتدای وزارت دفاع از بدترین افراد در جلسات مشورتی استفاده میکرد. میگفتند: آقا این فرد شما را قبول ندارد. چرا می آوری در جلسه؟ میگفت : عیب ندارد بگذارید نقد بر دستورات خود را بشنویم....
فرمود: بهترین برادران من کسانی هستند که عیبی را به من بگویند، طرف چنان متحجر است تا عیبش را میگویی با تو دشمن میشود! برای همیشه حسابش را از تو جدا میکند. مهم ترین عامل عاقبت بخیر نشدن تحجر است...
برخی هستند تا به او میگویی اشتباه کردی عاشقانه نگاهت میکنند، اینها در آرزوی عاقبت بخیری هستند و اگر کسی چنین نبود در مسیر تحجر است..../
خلاصه سخنرانی استاد پناهیان با موضوع تحجر
چرا یک حلقه ی خاص رئیسی و امیرعبداللهیان را بین حزب اللهی ها تخریب کرد؟
اگر امیرعبداللهیان و رئیسی شایسته تخریب بودند چرا بعد از شهادت خود را به آنها ربط میدادند؟
ویدئو ۱
نبویان: عاشق هیکل امیرعبداللهیان نیستیم. هیچ چیز عوض نشده است. رئیسی بدنه ی دولت را عوض نکرده ، اینها به دنبال مذاکره اند.
ویدئو ۲
ثابتی : نبویان یک تنه کار یک مجلس را کرد. نگذاشت همین دولت مذاکره کند.
ویدئو ۳
نبویان در مصاحبه با ثابتی : من به دولت رئیسی انتقاد جدی دارم.
ویدئو ۴
رنجبران : شهید امیرعبداللهیان داشت کار را تمام میکرد. یک طیف خاص نگذاشتند
مهم
صاحب این قلم نه کافر است
نه لا مذهب
صرفا یک سوال دارد :
اگر سعودی اینترنشنال امیرعبداللهیان را تخریب کند حزب اللهی ها اعتنا نمیکنند ولی اگر کسی در بین خودشان تخریب کند چرا
چرا یک گروه خاص تمام چهره های انقلابی را هر ۴ سال یک بار نابود و بیحیثیت میکند؟
آیا اگر امیرعبداللهیان یک مذاکره ی موفق در سال ۱۴۰۰ میکرد، افکار عمومی نمیگفت که او همزمان هم میدان را بلد است و هم مذاکره میفهمد؟
چرا یک حلقه همه را در این سالها ترور کرد جز یک نفر؟
چرا حمله به مخبر شروع شده؟
جلسه دوم فصل چهارم؛ کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟ - حجت الاسلام کاشانی.mp3
36.1M
🔻 صحبت های بسیار بسیار مهم حجت الاسلام کاشانی
بخشی از سخنرانی در خصوص "احساس تکلیف سطحی" است.
جوری احساس تکلیف کردند که بقیه را هم وادار میکردند مثل آنها عمل کنند. به من میگفتند چرا شما موضع نگرفتی و من گفتم : اگر موضع میگرفتم و خلاف نظر شماها بود گوش میکردید؟ گفتند: نه ! گفتم: پس منظور شما این نیست چرا من موضع نگرفتم بلکه منظور شما این است که چرا من مقلد شما نیستم و گزینه ی مورد نظر شما را فریاد نمیزنم.
این احساس تکلیف را از کجا آورده اید؟
چرا به اسم دین؟
به اسم اسلام سیاسی دینمان را ببازیم به کسانی که در توئیتر فحاشی میکنند و تهمت میزنند و دروغ میگویند؟
مرگ بر آن اسلامی که اخلاق در آن نیست.
در این واضحات که درست احساس تکلیف نکردی که در بعدی ها هم همین است.
احساس تکلیف غلط این میشود که حضرت فرمود با خوارج فعلا کاری نداشه باشید (چون میدانست درد سر معاویه شده اند) همینها اعتنا نکردند و رفتند و بعد از او خوارج را کشتند و معاویه از آن طرف آمد خاک عراق را به توبره کشید...
تحلیل شناختی انتخابات ریاست جمهوری1403.pdf
11.34M
نخستین پرده نگار تحلیل شناختی انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری