eitaa logo
بصیر
364 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
6.4هزار ویدیو
423 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰ناگفته‌های یک جلسه تاریخی/ ژنرال‌های دولت روحانی به رئیسی چه گفتند؟ 🔹دستاوردسازی برای دولت‌های یازدهم و دوازدهم یکی از رویکردهایی است که در روزهای اخیر از سوی برخی دولتمردان پیشین در دستور کار قرار گرفته است؛ رویکردی که با نادیده انگاشتن راهبردهای خسارت‌بار دولت گذشته، می‌کوشد کارنامه‌ای غیرواقعی از عملکرد خود ارائه دهد. 🔹سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تشریح زوایای پنهانی از عملکرد خسارت‌بار دولت گذشته، برای نخستین‌بار روایت‌هایی از دولتمردان سابق بیان می‌کند: 🔹روزنامه‌های وابسته به دولت قبل هر روز یک مساله را تبدیل به بحران کرده و موضوعی مانند برجام را به‌عنوان نسخه شفابخش و حل‌المسائل همه مشکلات مردم جا می‌زدند. 🔹به اعتراف برخی وزرای وقت، ارتباط رئیس دولت با وزرا قطع و به همان نسبت، ارتباط دولت با مردم نیز کم شده و آنجا هم که قرار بود به مردم توجه شود، با نگاه از بالا به پایین بود. 🔹این ۸سال دقیقاً همان ایامی است که رهبر حکیم انقلاب فرمودند دهه ۹۰، دهه از دست رفته ایران است. دولت وقت خود را در نسبتی با غرب تعریف و وضعیت خود را از دریچه قضاوت آنان ارزیابی می‌کرد. 🔹نوع رویکرد دولت وقت را در قبال پیشرفت‌های موشکی ایران ببینید و با وضعیت الان مقایسه کنید که رئیس‌جمهور خود در مراسم رونمایی از موشک هایپرسونیک شرکت می‌کند و دست دانشمندان این عرصه راکه باعث اقتدار و افتخار ایران بزرگ هستند، می‌بوسد. 🔹مستحضرید که رزم‌حسینی، وزیر وقت صمت می‌گوید: «در برق صنایع، ۶۰ درصد شب‌ها و ۳۰ درصد روزها برق هست. برق فولادمان هم ۵۰ درصد بعضی مواقع وصل است.» از این دست اعترافات زیاد داشته‌ایم. 🔹دولت قبل باید سالی یک‌میلیون خودرو تحویل بازار می‌داد تا بازار متعادل شود که نداد و کار افتاده بود دست دلالان. با حضور دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ تیراژ خودرو به یک‌میلیون و۴۰۰ هزار دستگاه رسید. جالب است که دولت قبل به بهانه تحریم مدعی بود امکان افزایش تیراژ را ندارد! 🔹در حوزه مسکن هم با همین مشکل مواجهیم؛ یعنی بی‌عملی دولت در تأمین مسکن مردم در ۸سال دولت قبل و در نتیجه سرریز فشار تقاضا به بازار و افزایش قیمت‌ها و این یعنی تحمیل فشار به‌ویژه بر طبقات ضعیف و مستأجرها. 🔹موارد زیادی از این دست اسناد در مذاکراتی که مدیران دولت قبل با شخص رئیس‌جمهور و بعضاً در جلسه‌های ۲نفره داشتند، وجود دارد که واقعاً الان به مصلحت نیست منتشر شود؛ جریانی که بخش عمده‌ای از دوران مدیریت بر ارکان کشور را برعهده داشتند؛ یک توهم محض که نه شجاعت اصلاح راهی را که اشتباه رفتند، داشتند و نه شجاعت اعتراف به اشتباه در برآوردهای خسارت‌آفرین برای زندگی یک ملت بزرگ را
🌀 نون به نرخ روزخورهای بیشرف را بهتر بشناسید. 📝 محمود صادقی که تو دولت روحانی پیشنهاد میداد جزایرمون رو بدیم امارات تا درآمدمون چندبرابر بشه حالا از مذاکره در امارات عصبانی شده!
صاحبان این دو کوخ بشهادت رسیدند تا صاحب آن کاخ ویزای آمریکا بگیرد!!!😰😡
درک دیر هنگام 🔹آقای ظریف، در تحلیلی نوشته اشت: 🔻"پس از ۴۰ سال کنشگری دیپلماتیک – در کنار آموزش و نگارش در زمینه روابط بین‌الملل - و تأمل و آموزش تمام وقت به دور از کانون توجه سیاست جهانی در دو سال گذشته، به چند نتیجه ابتدایی در مورد نظم جهانی کنونی رسیده‌ام. اینک، نکاتی برای تفکر و تأمل بیشتر تقدیم می‌کنم: 🔻تلاش سه دهه‌ای برای ایجاد یک نظم هژمونیک تک‌قطبی از طریق «جنگ‌های بی‌پایان»، «امنیتی‌سازی» و «اجبار اقتصادی» موفق نبوده است 🔻... جنگ کاربرد خود را به عنوان یکی از ابزارهای سیاست خارجی بکلی از دست داده است. تقریباً همه آغازگران جنگ‌ها در قرن‌های ۲۰ و ۲۱ در جنگ‌هایی که آغاز کرده‌اند شکست خورده‌اند و گاهی حتی نابود شده‌اند، یا در بهترین حالت نتوانسته‌اند به اهداف اعلام‌شده خود دست یابند. 🔻بسیاری از کنشگران دولتی و غیرحکومتی به طور همزمان در زمینه‌های مختلف «همکاری»، «رقابت» و «شبکه‌سازی» می‌کنند. 🔻ساختارهای جهانی سیال شده‌اند و دیگر نتایج را تعیین و تحمیل نمی‌کنند." 🔹ظریف چه رنجی می کشد برای فهمیدن واقعیات و فاصله گرفتن از توهمات القایی غرب! چقدر دیر! او و روحانی، آن روز که باید افول قدرت آمریکا را می فهمیدند، می ایستادند و به مقاومت پیروز فرا می خواندند، روایت تحریف شده به خورد مخاطبان دادند؛ 🔻آمریکا می تواند ظرف پنج دقیقه می تواند توان نظامی ما را نابود کند. 🔻اگر توافق نکنیم، جنگ می شود. 🔻آمریکا کدخداست. 🔻باید همراه شویم؛ نمی‌توانیم در برابر قدرت‌های بزرگ بایستیم؛ با شعارهایی که گاهی هم توخالی است. ✍ محمد ایمانی
اسرائیل ضعف‌های بسیار زیادی دارد «علی عبدی» کارشناس مسائل اسرائیل: 🔹اسرائیل بر ۴ رکن استوار است، اشغالگری، تروریسم، آپارتاید و فریب ۴ اصل اساسی رژیم صهیونیستی است. به علت همین ذات و سرشت است که اسرائیل شر مطلق است. 🔹رژیم صهیونیستی علی رغم قوتی که از خود نشان می‌دهد، ضعف‌های بسیار زیادی دارد. عمق استراتژیک کم، جمعیت محدود و مساحت کوچک بخشی از این مشکلات هستند. 🔹اسرائیل از ابتدا هویت خود را بعنوان نگهبان منافع نظام سلطه در این محدوده تعریف کرد و بنا بود ظرف ۳ دهه پس تاسیس به ناظم منطقه تبدیل شود، اما ناکام ماند. 🔹 کارویژه اسرائیل، ایجاد مشکل برای کشور های منطقه است. آنچه برای اسرائیل مشروعیت ساخت، هولوکاست بود. اسرائیل خود را تنها دموکراسی منطقه تعریف می‌کند.
بصیر
🔰ناگفته‌های یک جلسه تاریخی/ ژنرال‌های دولت روحانی به رئیسی چه گفتند؟ 🔹دستاوردسازی برای دولت‌های ی
زوایای پنهانی از عملکرد خسارت‌بار دولت گذشته/ژنرال‌های دولت روحانی به رئیسی چه گفتند؟ «خلجی» رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: 🔹معتقدم واقعا جا دارد دوره قبل از منظر نحوه حکمرانی در دانشگاه‌ها به‌عنوان «عبرت تاریخ» تدریس شود. حسن بزرگ دولت قبل، این بود که به تجربه جمعی ملت اضافه کرد؛ یعنی اگر الان به کسی بگوییم «نفوذ» یعنی چه؟ دقیقا تداعی ذهنی پیدا می‌کند یا اگر به کسی بگویید معطل کردن ظرفیت‌های کشور یعنی چه؟ 🔹آقای جهانگیری در جلسه دولت قبل با رئیسی در مرداد ۱۴۰۰ صریحا می‌گوید:«... واقعا شرایط کشور دشوار است. ما تقریبا کم‌سابقه‌ترین دوران ۴۰ سال انقلاب را داشتیم. با اینکه ما خب جنگ تحمیلی را هم داشتیم و همه ما توی مسائل بودیم، توی شرایطی که به‌هرحال با فشار خارجی، آمریکایی‌ها و مسائل ما در منطقه، مسائل داخلی بسیار سخت شده بود. این شرایط کرونا، این شرایط خشکسالی، منابع کشور هم که ته کشیده، این هم شرایط دشوار بودجه، شرایط اقتصاد دشوار شده، هم شرایط اجتماعی و هم خارجی؛ بالاخره آقای رئیسی در چنین شرایطی مسئولیت اداره کشور را بر‌عهده گرفته‌اند.» 🔹وزیر وقت صمت در این جلسه می‌گوید: «در برق صنایع، ۶۰ درصد شب‌ها و ۳۰ درصد روزها برق هست. برق فولادمان هم ۵۰درصد بعضی مواقع وصل است و بعضی مواقع قطع و الان تولیدمان کاهش داشته است.» 🔹اردکانیان، وزیر وقت نیرو در این جلسه می‌گوید: «جناب آقای رئیسی در جریان باشند که با توجه به کاهش نسبی دما، خوشبختانه فعلا امکان اینکه تولید برق را افزایش بدهیم فراهم شده؛ منتها این افزایش مرتب نیست؛ یعنی ما حتی ۷۰ درصد تا ۸۰ درصد هم در بعضی مواقع قطعی داشتیم....»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴به بهانه سفر رئیسی به ، یه بار دیگه این ... رو ببینید. از اوناییه که هیچوقت قدیمی نمیشه
اولین سفر چاوز رئیس جمهور وقت ونزوئلا به ایران سال٢٠٠١در زمان خاتمی بود.خاتمی هم ٣بار به ونزوئلا سفر کرد.کار درستی هم کرد.ونزوئلا سرزمينی است که در داشته های زمینی و زیر زمینی بسیار کم نظیر است دوستان اصلاح طلب دیگه سوال نکنند:حالا سفر رئیسی چه فایده ای دارد؟از خاتمی بپرسید لطفا 🗣عبدالله گنجی
میگه پول همه مردم رو خرج حجاج کردن! بزرگوار، حاجیای ایرانی هزینه سفر رو به دولت دادن، و دولت باید معادلش دلار بده به عربستان برای هزینه‌های جاری. حالا بجای اینکه ارز از کشور خارج کنن، بخشی از طلبشون از عراق رو حواله دادن به عربستان!
💢وزیر خزانه‌داری آمریکا: باید منتظر کاهش استفاده از دلار باشیم 🔸با گذشت زمان به‌تدریج سهم دارایی‌های دیگر در ذخایر ارزی کشورها افزایش پیدا می‌کند و این یک تمایل طبیعی برای متنوع‌سازی دارایی‌های ارزی است. 🔹علاوه بر آن وقتی ما تحریم می‌کنیم کشورهای تحریم‌شده دنبال ارز و ابزاری غیر از دلار می‌روند.
💢دیپلماسی متوازن 🔹یکی از آسیب‌ها و خلأهای جدی عرصه سیاست خارجی آن است که به موضوع دیپلماسی اقتصادی آنچنان که انتظار می‌رود توجه نشده است. اهمیت پیوند اقتصاد و سیاست خارجی و به عبارتی دیپلماسی اقتصادی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما گویی اینکه در نظام سیاسی ما در این‌باره طراحی ثابت و پایدار شکل پیدا نکرده است و گاه تابع تمایلات سیاسی دولت‌ها صورت‌بندی پیدا کرده است. 🔸در شرایط کنونی و با توجه به وضعیت اقتصاد داخلی و مشکلاتی که در معیشت مردم پدید آمده، اولویت دادن به تعامل اقتصادی سازنده و اثربخش با محیط بیرونی با اولویت دولت‌های همسو در قالب دیپلماسی اقتصادی که از ظرفیت بهره‌گیری از منافع اقتصاد جهانی برخوردار می‌باشد، به یک ضرورت اجتناب‌ناپدیر تبدیل شده است؛ زیرا در شرایط فعلی که کشور تحت فشارهای آمریکا از طریق اعمال تحریم‌های اقتصادی است، اتخاذ سیاست خارجی اقتصادی‌گرا توسط دولت جدید در سطوح منطقه‌ای و خاصه همسایگان می‌تواند از طریق اعتمادسازی در روابط خارجی، منجر به ثبات در مناسبات تجاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی شود و با افزایش کارایی اقتصادی از طریق انتقال فن‌آوری‌های نو و دانش‌بنیان، اثری مثبت بر روند رشد و توسعه کشور داشته باشد. دولت سیزدهم بایستی عقب‌ماندگی‌های فراوان ایجاد شده در این عرصه را در مسیر بهبودی قرار دهد. 🔹بر اساس آنچه که بیان شد و موضوعاتی که واقعیت و تجربیات سال‌های گذشته کشور است؛ دولت سیزدهم باید در عرصه سیاست خارجی به بازسازی روابط منطقه‌ای و همسایگی بپردازد. تأکید بر اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون‌زا و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی که جزء سیاست‌های نظام و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، هیچگاه به معنای نایده گرفتن فرصت‌های اقتصادی محیط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیست. 🔸از قضا آنچه در این باره اهمیت دارد این است که تجربه نشان داده نمی‌توان اقتصاد و معیشت کشور را معطل غرب و مذاکره با چند کشور غربی کرد، بلکه ضمن کوشش برای حضور مؤثر و قوی در نظام جهانی و ادامه مذاکرات عزتمندانه در خصوص احیای برجام، اما به طور قطع در سیاست و روابط خارجی باید اولویت را به دیپلماسی متوازن داد و در این چارچوب سیاست نگاه به شرق را با اعتقاد و جدیت بیشتری در دستور کار قرار داد. 🔹حتی اگر احیای توافق هسته‌ای منطبق بر منافع ملی حاصل آید، باز راه تحقق انتفاع اقتصادی ناشی از برجام از مسیر گسترش و تعمیق روابط با دولت‌های گوناگون دنیا می‌گذرد. در این باره لازم است بازسازی روابط خارجی با تأکید بر توازن‌گرایی مطابق با منافع ملی به سرعت دنبال شود و اقتصاد بایستی در هسته مرکزی همه طراحی‌های سیاست خارجی قرار بگیرد. ✍🏻عزیز غضنفری