🇮🇷
📝 تحلیل کوتاه | آخرین تحولات انتخاباتی
🍃🌹🍃
1⃣ اصلاحطلبان تصمیم به ورود به انتخابات خبرگان حتی جدیتر از انتخابات مجلس گرفتهاند.
2⃣ حسن روحانی و حسن خمینی در پی ارائه لیست در تهران و ایجاد دوقطبی با فهرست احتمالی جریان انقلاب هستند.
3⃣ برنامه اصلاحطلبان تمرکز تبلیغاتی روی عنوان جبهه پایداری و تلاش برای به میدان کشاندن بخش هایی از رای خاموش است.
4⃣ اصلاح طلبان تصور می کنند می توانند با دوقطبی در #انتخابات خبرگان برنده انتخابات مجلس در تهران با محوریت لاریجانی هم باشند.
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سردبیر قدیمیترین روزنامه یهودی جهان:
قدرت نفوذ و رسوخ سپاه پاسداران، خواب را از چشمان اعضای ارشد امنیتی و دولتمردان بریتانیا ربوده است!
🔺"جیک والیس سایمونز"، سردبیر هفتهنامه "جوئیش کرانیکل"، قدیمیترین روزنامه یهودی جهان:
🔹حکومت ایران برنامه خود را طبق افکار تشیع و ظهور امام زمان پیش میبرد!
انقلاب اسلامی دریا و دریانوردی در ایران را از تعطیلی در آورد و اعتماد به نفس این دریانوردی را به شما داد
رهبر انقلاب:
🔹این اقدام شما توانست وجههی بینالمللی ایران را بالا ببرد و ارتقا ببخشد.
🔹ارزش سیاسی کار شما از ارزش نظامیاش کمتر نبود، اگر نگوییم بیشتر هم بود. نفس اینکه شما توانستید یک حرکت بزرگ اینچنینی را روی دریا انجام بدهید، این قدر نیرو ایران داشت، این قدر جوان، این قدر توانایی علمی، این قدر مهارت که توانست این کار بزرگ را انجام بدهد، این برای کشور وجههی بینالمللی ایجاد کرد.
🔹این دریانوردی ارزش و اهمیت انقلاب اسلامی ایران را برای خود ما، برای شما، برای هر کسی از ماجرای شما مطلع بشود روشن کرد. چرا؟ چون این دانایی، این توانایی، این اعتماد به نفس را انقلاب به ما داد. این همت را، این جسارت اقدام به یک چنین کار بزرگ را انقلاب به ما داد.
🔹قبل از انقلاب این خبرها نبود. در دورهی ننگین پهلویها و قاجاریها ما با این همه ساحل دریایی، با این همه امکانات دریایی دریا را نمیشناختیم، بلد نبودیم. نیروی دریایی ما هم سرش به کارهای دیگری گرم بود. انقلاب دریا را از تعطیلی در آورد، دریانوردی را از فراموشی خارج کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاری به اراجیف کارشناس شبکه منوتو ندارم که میگه جلال آل احمد، دکتر شریعتی و... نه تنها روشنفکر نبودن بلکه تروریست هستند.
فقط یه سوال از این کارشناس بیسواد دارم؛
شیرین دانشور کیه؟
1850023681_-1259735425.pdf
20.35M
🔹به مناسبت بزرگداشت آیتالله شهید شیخ فضل الله نوری، ویژهنامه «شیخ شهید؛ فقیه تهران، دیدهبان ایران» به همت پژوهشکده تاریخ معاصر منتشرگردید
سردبیر:دکتر موسی حقانی
دبیر اجرایی: دکتر رضا قریبی
شورای تحریریه: دکتر رضا قریبی، دکتر نعمتالله عاملی، رحمت رمضانی، رامین صادقی
🔖اهم مقالات و گزارشات نشریه :
🔺 واکاوی مشروطیت در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی
🔺اوضاع ایران در آستانه مشروطیت
🔺نیروهای موثر در انقلاب مشروطیت ایران
🔺مخالفت حاج شیخ فضل الله نوری با قرائت فاشیستی از آزادی
🔺نقش انجمن های مخفی در انتشار شایعات در عصر مشروطه
🔺دخالت قدرت های بزرگ در انحراف مشروطیت
🔺فقر تاریخ نگاری مشروطیت و غفلت نقش مراجع نجف در نهضت مشروطیت 🔺نقش جریان های فراماسونری در انحراف مشروطیت و ...
🌐 iichstore.ir
22.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتقاد میثم مطیعی به برخی نوآوریها در هیأتهای عزاداری به بهانه جذب مخاطب
🔰 حاج میثم مطیعی در برنامه حسینیه معلی:
🔺 جذب به چه قیمتی؟ با چه عمق و ماندگاری؟
🔺 خلاقیت و نوآوری خیلی خوب است اما باید تا جایی باشد که ماهیت هیات تغییر نکند و هیأت، هیأت بماند.
🔺 ما به عنوان مداح غیر از خواندن، باید در پیشگاه سیدالشهداء(ع) باید پاسخگو باشیم که آیا پاسدار مرزهای ستایشگری بودیم یا نه؟
20.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سرلشکر سلامی: در اغتشاشات به رهبر انقلاب عرض کردم «اصحاب باوفایی دارید روی آنها حساب کنید؛ هرگز میدان را ترک نمیکنند»
🔺فرمانده کل سپاه در همایش «اجرای فرمان اعتلای بسیج»:
🔸بسیجیان هنرشان در هم شکستن رویای دشمنان است.
🔸در اغتشاشات سال گذشته بسیجیان تا آخرین لحظه میدان را ترک نکردند، آنها ۱۱۰ شب ایستادند؛ هیچ اتفاقی نیفتاد آرامش را بازگرداندند.
🔻وضعیت امروز حجاب در جمهوری اسلامی افتخارآمیز است؛ آن هم بسیار افتخارآمیز!
حامد میرزائی فعال رسانهای:
🔹در این چند اسلاید، میخواهم توضیح دهم که گرچه وضعیت حجاب ما، با ایدئال اسلام فاصله دارد، لیکن همین وضعیت موجود به گونهای است که نه جای امیدواری برای دشمنان باقی میگذارد، و نه جای ناامیدی برای دوستان. این وضعیتی است که میتواند سرمشق دیگران قرار گیرد.
🔹اولاً اکثریت قاطع مردم ایران، همچنان به ایده حجاب باور دارند، و در عمل نیز پایبند هستند. در این گزاره، مردم ایران منحصر نیستند به آدمهای توی خیابانهای شمال شهر تهران. کلانشهرها هم منحصر به تهران نیستند؛ و شهرهای ایران هم منحصر به کلانشهرها نیستند. مردمنگاری مجموع شهرها و روستاهای ایران، چیز دیگری را نشان میدهد.
🔹همچنین باور و پایبندی به ایده حجاب، منحصر به استفاده از چادر و حجاب برتر نیست. مانتوییهای با مقنعه، روسری و شال را هم در بر میگیرد. همچنین بعد از بلوای زن، زندگی، آزادی، تمام ضعیفالحجابها و شلحجابها را هم شامل میشود؛ آدمهای عجیبی که حتی در موقعیتهای غیرامنیتی، دست از حجاب خود نمیکشند.
🔹از آنسو، هماکنون دیگر اظهر من الشمس است که حجاب (و حجاب قانونی) از سیاسیترین وجوه زیستن و بودن آدمها در ایران است و جایگاه واضح تمدنی دارد. حجاب در خلأ نیست، و میبایست آن را در نسبت با دو فشار حداکثری سنجید.
🔹فشار حداکثری اول، سیاستهای اقتصادی جهانی در صنعت برهنگی و پورنوگرافی است. مسئله برهنگی و مسائل جنسی، همواره در طول تاریخ وجود داشته و شاید تا انتها هم وجود داشته باشد. لیکن هیچگاه ساز و برگی در حد یک صنعت -که در ردیف چند صنعت پرسود جهان باشد- نداشته. سیاست حجاب و وضعیت حجاب ایران، باید در نسبت با چنین فشاری سنجیده شود.
🔹فشار حداکثری دوم، آن فشارهای مختص ملت ایران است، بلاهای عظیمی که پروردگار عالم، ملت ایران را شایسته ابتلا به آنها دانسته؛ از تحریم اقتصادی، و سنگاندازی سیاسی-امنیتی گرفته تا تهدیدهای روانی و پروژههای فرهنگی-رسانهای دشمنان. چنین وضعیتی، در کنار معرفی جمهوری اسلامی بهعنوان مسبّب تمام مشکلات عالم از ازل تا ابد، یقیناً در پایبندی بخشهایی از مردم نسبت به سیاستهای رسمی جمهوری اسلامی اثر میگذارد.
🔹هرگاه این دو فشار حداکثری برطرف شد، و تبعات دنبالهدار و مزمن آن، جبران گردید، آنگاه میتوان وضعیت حجاب در ایران را با ایدئالهای اسلامی مقایسه کرد، و آنگاه در صورت لزوم، جمهوری اسلامی را ملامت کرد.
🔹از طرفی باید دقت کرد که هنجارشکنیهای امروز اقلیت مرفه و نوکیسه، و آنچه ما بهعنوان بیحجابی میشناسیم، گرچه حرام شرعی و حرام سیاسی است، اما کعبه آمال و آرزوهای دشمنان نیست. خواسته دشمن یقیناً چیزی در حول و حوش «بیحجابی سر» نیست. خواسته آنان، حداقلش «بیحجابی نرمال غربی» و حداکثرش، «بیبندوباری کامل» است. آن بیحجابی که همواره شالش دور گردنش است، تفاوتی ندارد با بیحجابهای نرمال دنیا؟ دشمن با آن همه هزینه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و رسانهای نتوانسته ایده مطلوبش را محقق کند. این جای امیدواری ندارد؟
🔹همچنین بیحجابها، گرچه همگی کنش سیاسی میکنند، اما همگی واقف به ابعاد سیاسی-امنیتی کار خود نیستند. آنها ممکن است بیحجابی خود را کنشی فرهنگی و اجتماعی بدانند تا سیاسی. این نوع بیحجابی، برآمده از آگاهی کاذب، و یا ماجراجوییهای نوجوانانه است. از این رو، راه دیالوگ با درصد بالایی از بیحجابان باز است، و امکان مفاهمه و تغییر نظر آنها وجود دارد. مشکل اصلی جمهوری اسلامی، بیحجابان سیاسی هستند.
🔹تمام شد! پدیده خارقالعاده این روزهای جمهوری اسلامی، وجود جمعیت انبوه معتقد و پایبند به حجاب در جامعه است؛ و نه مشاهده هنجارشکنان خردهپای در اقلیت. معجزه، دیدن چادریهای خیابانهای شمال تهران است، نه برعکس! جمهوری اسلامی هنوز -بهتمامیاش- در جهان مستقر نشده، و مبارزه انقلابیاش در همه حوزهها -از جمله حجاب- ادامه دارد. شکست بلوای زن، زندگی، آزادی میتواند خیزش دوم مردم انقلابی ایران برای تثبیت حجاب باشد.
✅ آیا می دانید متوسط بارندگی در ایران سالانه ۲۲ سانتی متر و در اروپا و ژاپن و چین حدودا ۲۵۰ سانتی متر است❓و ایران دهمین کشور نیمه خشک و ششمین کشور از نظر بلایای طبیعی است❗️
✅ آنوقت فقط به ما گفتند که منابع نفت و گاز سوم جهان را داریم و.... از داشته های طبیعی گفتند، از نداشته هایش نگفتند.... تا شما را دچار خطا در تحلیل و قضاوت کنند❗️ این یک نمونه ساده از جنگ شناختی است❗️یعنی اولی را همه مردم می دانند و دومی را همه مردم نمی دانند❗️
«دکتر محمدجواد یاری»
🔷" براساس آمارهای صورت مالی گروه هپکو، فروش سالانه این گروه از حدود ۲ هزار دستگاه در سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ به ۳۵۰ دستگاه تا سال ۱۳۹۴ رسیده بود که این تعداد درنهایت به ۴۷ تا ۵۸ دستگاه در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ رسید.
آمارها نشان میدهد تعداد فروش این گروه در سال ۱۴۰۰ به ۸۹ دستگاه و در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۲ دستگاه رسیده است. همچنین تعداد تولیدات گروه هپکو نیز از از حدود ۵۰ دستگاه در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ۸۹ دستگاه در سال ۱۴۰۰ و ۲۱۳ دستگاه در سال ۱۴۰۱ رسیده است.
به عبارتی، تعداد تولیدات و فروش گروه هپکو طی دو سال اخیر رشد بیش از ۴ برابری داشته است. همچنین تولید و فروش هپکو در سال گذشته رکورد از سال ۱۳۹۴ تاکنون را شکسته است."
✅ در دولت اصلاح طلب روحانی بیش از ۵ هزار کارخانه تعطیل گردید❗️
آرزو اندیشی یا فروپاشی اجتماعی؟
🔹شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما با مقایسه تماشاگران بی بی سی در انگلیس و صدا و سیما در ایران نوشت «پر بینندهترین برنامهی تولیدی BBC در انگلستان یک مسابقهی رقص سلبریتیها است که ۱۹ سال سابقهی پخش دارد.
🔸این برنامه در موفقترین فصل خود ۱۱ میلیون بیننده داشته است. اگر جمعیت بالای ۱۲ سال آن کشور (حدود ۵۷ میلیون نفر) را در نظر بگیریم، این برنامه حدود ۲۰٪ بیننده داشته است. مقایسهی این آمار با آخرین نظرسنجی در مورد مخاطبان ویژه برنامههای محرم در تلویزیون ایران قابل توجه است.
🔹پر بینندهترین برنامهی دههی اول محرم در ایران حسینیهی معلی بود. بر اساس نتایج نظرسنجی ۳۰/۶ ٪ از مردم (بالای ۱۲ سال) تماشاگر این برنامه بودند؛ یعنی حدود ۲۰ میلیون نفر. این که یک برنامهی مذهبی مانند «حسینیه معلی» سهم مخاطبش از جامعهی ایران بزرگتر از سهم مخاطب یک مسابقهی رقص سلبریتیها از جامعهی بریتانیا است، قاعدتاً برای هر جامعهشناس حقیقتجو و تحلیلگر منصفی باید محل تأمل باشد.
🔸بیگمان جایگاه نهاد دین و گستره و عمق نفوذ آن در این دو جامعه بسیار بسیار متفاوت است. این که افرادی مثل نقل و نبات از «زوال مرجعیت دین»، «دینگریزی»، «افول باورهای مذهبی»، و حتی «فروپاشی اجتماعی» در ایران سخن میگویند بیشتر از جنس «آرزو اندیشی» است.»