eitaa logo
بصیران پویا
324 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
10.7هزار ویدیو
666 فایل
کانال جهادتبیین،بصیرت افزایی وروشنگری ثامن حوزه شهیده نسرین افضل قم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجموعه کلیپ های معاونت سیاسی سپاه 🎬 قطب نما 227 | عاقبت دولت دیوار 🔻سه سال از جنگ جهانی اول سپری شده بود و بریتانیا بر دولت عثمانی حاکم شده بود، آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه اسبق بریتانیا برای خوش‌خدمتی به یهودیان سرمایه دار از جمله والترروتشیلد عضو مجلس عوام بریتانیا نامه ای ۶۷ حرفی به اندازه یک پیامک می نویسد که «دولت بریتانیا نسبت به ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین موضعی مثبت دارد» همین یک جمله باعث می شود که یهودیان در طول ۳۱ سال به مسافرکشی از اروپابه فلسطین اقدام کنند. 🔗دریافت با کیفیت اصلی👇 https://basirat.ir/fa/news/337111 ✅ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ @basiraaaanpouyyyya110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥حتما ببینید | تودهنی به سبک دهه نودی های انقلابی به اراجیف فائزه هاشمی 🍃🌹🍃 👌 شیرمادر و نان پدر حلالت دهه نودی | | @basiraaaanpouyyyya110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥حتما ببینید | تودهنی به سبک دهه نودی های انقلابی به اراجیف فائزه هاشمی 🍃🌹🍃 👌 شیرمادر و نان پدر حلالت دهه نودی | | @basiraaaanpouyyyya110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☝☝بررسی یک شبهه ✏از نظر حکم شرعی و فتوای فقهای اسلام نماز قضا تنها با خواندن و به جا آوردنش از ذمه انسان ساقط می‌گردد و هیچ راه و وسیله دیگری برای اسقاط این تکلیف وجود ندارد و روایات صحیح فراوانی بر این امر دلالت دارد. اگر روایتی بر خلاف این حکم مسلم و قطعی وجود داشته باشد در تعارض با این روایات متعدد و صحیح است و در برابر آنها نمی تواند ایستادگی کند و به اصطلاح علمای علم اصول ساقط می گردد و قابل اعتنا و توجه نیست. در این گونه موارد باید روایت مخالف را کنار گذاشت و یا به گونه ای که با اصول و ملاک های شناخته شده دینی هماهنگ باشد توجیه کرد .@basiraaaanpouyyyya110
✳️ محوریابی متن بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان ✳️بخش اول 🔻 اشاره به هویت‌بخشی انقلاب به دانشگاه به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران 🔸 بازخوانی کارهای انقلاب برای ملت ایران با اشاره به ایجاد احساس هویت، آرمان، احساس شخصیت و استقلال 🔹 تأکید بر ثمرات و بهره های حرکت ملی هویت‌سازی و آرمان‌سازی برای جوان دانشجو به واسطه انقلاب 🔸 تصریح بر ثمره احساس هویت دانشجو و دانشگاه پس از انقلاب با اشاره به عدم احساس ضعف و احساس حقارت در مقابل قدرت های غربی 🔹 اشاره به غیرقابل مقایسه بودن دانشگاه امروز با دانشگاه اول انقلاب از منظر کمی و پیشرفت های علمی 🔸 افتخارآمیز خواندن دانشگاه، وضعیت پیشرفت اساتید و دانشجویان برای جمهوری اسلامی 🔹 تأکید بر وجود پاسخ های قانع‌کننده و راه گشا برای سوالات دانشجویان 🔺 تصریح بر پرهیز از بن بست تلقی کردن برای مشکلات طرح شده. @basiraaaanpouyyyya110
✳️ محوریابی متن بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان ✳️ بخش دوم 🔻 اشاره به لزوم گفت و شنود دانشجویان با مسئولان و طرح سوالات 🔸 بازخوانی حضور هفتگی ایشان در دانشگاه ها در زمان ریاست جمهوری برای شنیدن مسائل از دانشجویان 🔹 تأکید بر مواجهه با نظم بین‌المللی جدید و گذار از دوران نظام دوقطبی غرب و شرق و تک قطبی انگاری آمریکا در دوران بوش پدر 🔸 اشاره به افول و ضعف آمریکا در سیاستهای داخلی‌ و خارجی‌، در اقتصاد، امنیت و همه حوزه ها 🔹 پاسخ به اعتراض برخی دانشجویان برای بازپس گیری عنوان انقلابیگری از مجلس فعلی با اشاره به انقلابی بودن و قضاوت درباره مجموعه نمایندگان مجلس علی رغم وجود برخی اشکالات 🔸 اشاره به لزوم مواجهه عمیق با جنگ اوکراین و عدم تقلیل آن به یک حمله‌ی نظامی به یک کشور 🔹 تأکید بر ضرورت حضور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایران اسلامی در نظم جدید جهانی برای تأمین منافع و امنیت کشور و ملت 🔸 تصریح بر پیشگامی و نقش موثر دانشجویان در نظم جدید جهانی برای حضور موثر ایران 🔺 اشاره به تفاوت های روز قدس امسال با سال های دیگر با تکیه بر فداکاری های بزرگ فلسطینی ها در ماه رمضان امسال و جنایت های رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و اروپا. @basiraaaanpouyyyya110
🔸 جنگ اوکراین را باید با دید عمیق‌تری نگاه کرد/ آینده پیچیده و دشواری را انسان حدس میزند که وجود داشته باشد رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان: 🔹 امروز دنیا در آستانه‌ی یک است. این جنگ را به نظر من باید با یک دید عمیق‌تری نگاه کرد. این جنگ صرفاً یک حمله‌ی نظامی به یک کشور نیست، ریشه‌های این حرکتی که امروز انسان دارد در اینجا، در اروپا مشاهده میکند است و آینده‌ی پیچیده و دشواری را انسان حدس میزند که وجود داشته باشد 🔹 خب اگر فرض کنیم که این حدس ما حدس درستی باشد و دنیا در آستانه‌ی یک نظم جدید باشد آن وقت همه‌ی کشورها از جمله کشور اسلامی ما وظیفه دارد جوری در این نظم جدید و پیدا کند که بتواند کشور، کشور را و ملت را تأمین کند. در نماند، نماند. 🔹 اگر قرار شد که کشور بخواهد یک چنین کار بزرگی را انجام بدهد بیشترین مسئولیت به‌عهده‌ی کیست؟ صفوف مقدم کیا هستند؟ دانشجوها، دانشگاهیان، یعنی شماها باید جلوتر از همه باشید، شماها بایستی تأثیرگذارترین قشرها باشید. @basiraaaanpouyyyya110
🔰 KHAMENEI.IR 🔻رهبر انقلاب در دیدار عصر سه شنبه با دانشجویان با تأکید بر نقش‌ علم، فکر و اندیشه‌ورزی در دانشگاه: 👈🏻 دانشگاه انقلابی، جایگاه نخبه‌پروری برای پیشرفت و حل مسائل کشور است. ♻️شبکه سایبری ثامن
♨️دانشگاه به دوچیز نیاز دارد؛ و ✴️علمِ بدون تفکر؛ پدیده‌های خسارت‌بار بشری همچون سلاح‌های کشتار جمعی به همراه دارد 🌀 تفکر صحیح به و نیاز دارد که به‌عنوان نمونه مرحوم آیت‌الله در مسائل فکری، یک استاد و راهنمای مرجع بود. ۱۴۰۱/۲/۶@basiraaaanpouyyyya110
🔘 کار بزرگی که انقلاب برای کرد، به آن و به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران بود 🔻 رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان: ❇️ کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویت‌بخشی به دانشگاه به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران. ❇️ انقلاب به ملت احساس ، ، احساس و داد، افق دید روشن داد؛ اینها کارهایی بوده که انقلاب برای ملت ایران انجام داد. ❇️ طبعاً وقتی که در ملت یک حرکت ملی هویت‌سازی و آرمان‌سازی ملی انجام میگیرد آنکه بیشترین بهره را میبرد جوان دانشگاهی و جوان دانشجو است؛ جوان دانشجو با احساساتی که دارد با آگاهی‌هایی که دارد، با طهارت و پاکیزگی که دارد. ❇️ دانشگاه احساس هویت کرد و این احساس هویت منتهی شد به اینکه دانشگاه و دانشجو جماعت در مقابل قدرتهای غربی احساس ضعف و احساس حقارت نکنند؛ درست نقطه‌ی مقابل‌ آن چیزی که قبل از انقلاب بود. 🎙امام خامنه‌ای، ۱۴۰۱/۲/۶ @basiraaaanpouyyyya110
✴️رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: در مطالبه‌گری‌ها ــ که من توصیه‌ی مطالبه‌گری می‌کنم به شما ــ کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی به حق شما سوءاستفاده کند. هم در مسئله، هم در که ارائه می‌دهید، سعی کنید و اینها پیدا نکنید. پیدا نکنید با دشمن. دشمن، هم مشکلات را مطرح می‌کند، هم صورت مسئله را مطرح می‌کند، هم به‌اصطلاح علاج و نتیجه‌گیری را مطرح می‌کند. 🔺 شما هم با او باید داشته باشد، هم با او باید به کلی فرق داشته باشد، چون او دشمن است دیگر، او است، از روی خیرخواهی انجام نمی‌دهد کار را. ۱۴۰۱/۲/۶ @basiraaaanpouyyyya110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 |رهبر انقلاب: روز قدس امسال با سال‌های دیگر فرق دارد 🔹فلسطینی‌ها دارند فداکاری‌های بزرگ از خود نشان می‌دهند و رژیم صهیونیستی هم با پشتیبانی آمریکا و اروپا، انتهای رذالت و جنایت را انجام می‌دهد. دولت‌های اسلامی در زمینه فلسطین خیلی بد عمل می‌کنند و بعضی از آن‌ها حاضر نیستند در این زمینه حرف درست و حسابی بزنند. 🔹اشتباه بزرگ این است که فکرکنیم راه کمک به فلسطین ارتباط با صهیونیست‌هاست. مصر و اردن ۴۰ سال پیش این خطا را کردند، آیا جنایات صهیونیست‌ها کم شد؟ نه، ۱۰ برابر شد. عده‌ای می‌خواهند تجربه‌ی مصر انورسادات را تکرار کنند. این هم برای خودشان و هم برای فلسطینی‌ها مضر است. البته به درد رژیم صهیونیستی هم نمی‌خورد. 🔹 امیدواریم خداوند عاقبت کار را در قضیه فلسطین به‌زودی به نیکی و خوشی به سرانجام برساند و فلسطینی‌ها را بر سرزمین خود مسلط کند. @basiraaaanpouyyyya110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
081A5868_5_5999107566255213408.mp3
30.83M
🎙 صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان ⚘جانم بصیرت @basiraaaanpouyyyya110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴رهبر انقلاب: در صحبت‌های امروز از من خواسته شد عنوان انقلابی‌گری را از مجلس پس بگیرم 🔹حالا صحبت مجلس شد و اعتراض به مجلس و درخواست از من که عنوان انقلابی‌گری را پس بگیرم از این مجلس. خب خیلی نماینده‌های این مجلس همین جوان‌های دیروز در جایگاه شمایند. یعنی خیلی‌ از آنها جوان‌هایی هستند که چند سال قبل از این مثل شما می‌آمدند می‌ایستادند انتقاد می‌کردند، حرف می‌زدند، اشکال می‌کردند. انقلابی‌اند. 🔹این‌جور نیست که انقلابی نباشند. البته من یکایک را که نمی‌شناسم. مجموعه را می‌بینم روی مجموعه قضاوت میکنم. مجموعه بد نیست، خوب است، هم در دولت، هم در مجلس و در بعضی از بخش‌های دیگر، مجموعه خوب است. حالا ممکن است یک اشکالاتی بر بعضی‌ از آن‌ها وارد باشد. @basiraaaanpouyyyya110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۲۰۹ قرآن کریم ( آیات ۷ تا ۱۴ سوره مبارکه یونس)  🍃🌹🍃 🌺 امام علی (ع) می‌فرمایند: «اَفضَلُ الذِّکرِ القُرآنُ بِهِ تُشرَحُ الصُّدورِ وَ تَستَنیرُ السَّرائِرِ» برترین ذکر، قرآن است، به وسیله آن سینه‌ها گشوده و پوشیده‌ها روشن شود. (شرح غررالحکم ۲/۴۵) 🎙 استاد پرهیزگار | | @basiraaaanpouyyyya110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با خودمان چه می بریم؟ 🔻 خداوند در می‌فرماید «من جاء بالحسنه فله عشر امثالها» نفرمود کسی که در دنیا کار خوب بکند یا کسی که در دنیا ایمان بیاورد است، در هیچ جای قرآن نداریم که فرموده باشد «من فعل الحسنه» بلکه فرمود: «من جاء بالحسنه» این یعنی انسان باید یک قدرتی داشته باشد که بتواند این اعمال حسنه را . یعنی اعمالش در دستش نقد باشد. این‌طور نباشد که در دستش کار خیر بگذارد بعد کند، کند و... که با این کارها افعال خیرش بریزد. این مصداق همان «من فعل الحسنه» است که مورد نظر قرآن نیست بلکه انسان باید آن‌طور باشد که بتواند همه‌ی افعال نیک و خوب خودش را به همراه خود ببرد. لذا در صحنه‌ی نمی‌گویند تو در دنیا چه کردی؟ بلکه می‌گویند چه با خودت آوردی؟ 👤 📝 ۹۳/۰۹/۰۳ ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅ @basiraaaanpouyyyya110