[۲/۱، ۸:۱۴] +98 912 314 7424: 🔸 آقای مطهری! مجلس نجیب زادگان نمی خواهیم!
🖋مجتبی زارعی عضو گروه علوم سیاسی تربیت مدرس
🔷️ علی مطهری با شانتاژ می گوید: شورای نگهبان رزمنده ۱۳ ساله ای که به جبهه رفت و اسیر و جانباز شد را رد صلاحیت کرد!
🔷️... به عنوان یک بسیجی که ۱۵ ساله به جبهه رفت و از فیض شهادت کربلای ۴ و ۵ بی بهره ماند به ایشان می گویم: گویا شمر هم رزمنده و جانباز صفین بود! آیا جانبازی شمر حجّیّت دارد؟! آقای مطهری! سابقهٔ رزمندگی و آیت الله زادگی و دامادی رییس جمهور، حتّی فقاهت مرحوم منتظری ها و فرزندی و نوادگی خمینی (ره) و خامنه ای مدظله حجّیّت نمی آورد؛
🔷️ مرتضی مطهری کجا و علی مطهری کجا!؟ سواری فرزند رییس جمهور فقید بر موتور محافظش با ناراحتی «رجایی» روبرو می شود اما حسن روحانی برای محاکمه برادر «ارتشاچی» خود و تایید نشدن دامادش غوغا می کند؛ رییس جمهور فقید «خبر» موتور سواری فرزندش را بر نتابید اما رییس جمهوری تکنوکرات با همهٔ خانواده و امکانات دولت به اسکی و شنا می رود! آن کجا و این کجا!؟ از فرزندان صبور شهیدان هم بپرسید با صدای رسا به شما و محمود صادقی خواهند گفت؛ شهید زادگی هم حجّیّت نمی آورد؛ چون شهیدان ما «وصیت نامه» داشتند؛
🔷️... دانشجوی دختری که امانت پدر و مادر نزد دانشگاه است در صحن دانشگاه و در مقابل صدها نفر، از شما که آیت الله زاده و نمایندهٔ جمهوری اسلامی بودی سوالی انتقادی مطرح کرد و شما در کمال بی شرمی در پاسخ به او می گویید قرص ضد بارداری دارم بدهم به شما!؟ آیا شورای نگهبان باید صلاحیت چنین نماینده ای را مجددا تایید کند!؟ پس، صلاحیت نمایندگی نمایندگان ِ اصلاح طلب، اصولگرا و تکنوکرات ها «دائمی» نیست بلکه «احرازی» است؛ «استطلاعی» نیست، «استصوابی» و «مستمر» است و...
🔷️ راستی! فکر می کنید این جسارت و بی شرمی به دانشجوی وطن را ازکجا آورده ای؟! آیا از فضل پدر؛ آن علّامهٔ زاهد دوران آورده ای!؟ آیا سلوک مذهبی و فضیلت مدنی آیت الله مطهری حتّی ذرّه ای با این بی شرمی ها نسبت دارد!؟ خیر! این استحاله را از هم سُفرگی با برخی غربزدکان، ساختار شکنان و فتنه گران و از توهّم و تخیّل مصونیت در نجیب زادگی آوردی! و به راستی اگر شورای نگهبان نبود چه بر سر این مردم مظلوم می آوردید شما لُردها و نجیب زادگان!؟ مجلس مردمی می خواهیم نه مجلس لُردها نه مجلس نجیب زاده ها
#پایگاه_بسیج_ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویری دیده نشده از وضعیت مردم پایتخت در تهران پیش از انقلاب!
حتما باید شبکههای ماهوارهای در ذهن جوان ایرانی اینطور جا میانداختند که ایرانِ زمان شاه سوئیس بوده تا صداسیما رضایت دهد و بعد از 40 سال این فیلمها را از آرشیو خارج کند!؟
#پایگاه_بسیج_ایتا
@basirat283
🔸 تهدید شورای نگهبان!/ ما را تأیید صلاحیت نکنید؛ مردم به خیابان میآیند!
🔹 مجید فراهانی عضو اصلاحطلب شورای شهر تهران گفته است: از جمله تبعاتی که حذف یک تفکر و دیدگاه سیاسی از مجلس در پی دارد این است که بسیاری از مردم تصور میکنند نمایندگان همفکر خود را در مجلس ندارند و سلیقه آنها از مجلس حذف شده است، پس سعی میکنند حرفشان را کف خیابان و جاهای دیگر بزنند. از این رو باید اجازه دهیم از همه سلیقهها و طیفهای سیاسی در مجلس حضور داشته باشند!
****
🔸 حضور ۳۰ ساله اصلاحطلبان در اکثریت مناصب انتخابی کشور و خاصّه حضور همزمان و اکثریتی سالهای اخیر آنها در دولت، مجلس و شورای شهر؛ عیار ادعای آقای فراهانی مبنی بر بررسی سلیقهای صلاحیتها در شورای نگهبان را روشن میکند!
🔸مسئله مهمتر اما اشاره این فعال اصلاحطلب به گزینه «کف خیابان» و ادعای این است که اگر مردم احساس کنند سلیقه آنها در مجلس نیست؛ حرفشان را در کف خیابان میزنند.
🔸 تأکید بر "سیاست خیابانی" چیزی جز اجرای اوامر ستاد اصلاحات برای ایجاد فتنه اقتصادی در کشور به بهانه مشکلات دولت خودشان نیست.
🔸 درباره اظهارات فراهانی لازم به اشاره است که اولا اصلاحطلبان زیادی توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدهاند و این گناه مردم و شورای نگهبان نیست که آقایان فقط امثال تاجزاده و حجاریان را بعنوان اصلاحطلب میشناسند.
🔸 ثانیا فرض بر صحّت مدعای اصلاحطلبان مبنی بر تأیید صلاحیت نشدن هیچیک از اصلاحطلبان؛ گناه اصلی متوجه ستاد اصلاحات است که چرا نتوانسته نامزدهایی بدون سوء پیشینه و فاقد معارضه با نظام و انقلاب و ولایت فقیه به مردم ارائه کند.
🔸 در هر دو حالت هیچ جایی برای خیابان نیست بلکه این معاریف و رجال اصلاحات هستند که باید مؤاخذه سیاسی شوند.
@basirat283
#پایگاه_بسیج_ایتا
May 11
دو قطبی سازی یکی از این تکنیکهاست. احساساتی کردن جامعه با دلبری و دیو نمایاندن رقیب یا جناح مقابل از جمله از تکنیک هایی است که در ایام انتخابات فضای مجازی ، سایت ها و مطبوعات، با آن مواجه خواهید شد.
🇮🇷آموزش پایگاه🇮🇷
#پایگاه_بسیج_ایتا
🔻تبلیغات انتخاباتی
در فرایند انتخابات، تبلیغات لازمهی مبارزه و رقابت است و بدون وجود تبلیغات، مبارزه معنا ندارد، اما تبلیغات هم هزار روش دارد. همانقدر که «زنده باد» تبلیغ است، «مرده باد» هم تبلیغ است. خرج کردن، هدیه دادن، پوستر زدن و… هم تبلیغات اند، اما آنچه در کشورهای جهان سوم وجود دارد، روشهای بسیار ساده و ابتدایی اند که در دنیای مدرن کهنه شده، زیرا در این کشورها معنا ندارد که نامزدها خیابانها را با عکسهای خود تزیین کنند. زیرا وسایل و امکانات دنیای جدید ایجاب میکند که یک کاندیدا بهجای تبلیغات کاغذی و پارچهای، روی به تبلیغات الکترونیکی آورد که هم هزینهی کمتری دارد و هم پوشش نامحدودی دارد و هم بیشتر جلب توجه میکند
🔻اصل اولیهی تبلیغات
🔹️اصل اولیه در تبلیغات، معرفی و مثبت نشان دادن یک قالب است و در انتخابات جلب نظر مردم به سوی یک چهرهی سیاسی، اولین هدف تبلیغات میباشد. دومین اصل در تبلیغات، جذب مردم به سوی فرد مورد نظر است و آنچه که در این قسمت ارزش دارد، فهماندن این نکته به مردم است که کاندیدای مورد نظر هم ایدهآلترین و مناسبترین شخصیت برای قرار گرفتن در موقعیت مورد نظر است و هم بهترین فرد برای تضمین منافع مردم یا سرمایهداران یا اقوام و گروههای خاص که تبلیغ آنان را هدف قرار داده است.
در تبلیغ اهمیتی ندارد که یک ستاد چگونه به این هدف دست مییابد؛ آنچه که اهمیت دارد، رسیدن به این مرحله است که بسیار ارزش دارد و البته این در کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه معنا دارد که رای فردی است و هرکس با توجه به درک و فهم خود یا منافع شخصی و فردی خودش به کسی رای میدهد. در این کشورهاست که ممکن است زن به یکی و مرد به دیگری و فرزند دختر به نامزد دیگر و فرزند پسر به یکی دیگر رای دهد. در این نوع کشورها جلب نظر و اقناع افکار عمومی مهم و حیاتی است، اما در کشورهای بدوی که حاکمیت با قوم و قبیله است، مردم تابع ارادهی رییس قبیله اند و او با منافع قومی یا مادی خود گلهاش را به یک سمت هدایت میکند و نتیجهای هم که از قبیله او به دست میآید، نشانهی ارادهی فردی یک ریشسفید و رییس قبیله است و نه ارادهی مسلم اشخاص و منافع کلان آنها.
🔹️طبیعی است، وقتی در این نوع کشورها جلب نظر رییس موجب میشود که رای قبیله به دست آید، دیگر نیازی به تبلیغ نیست و تبلیغ کاغذی در جوامع قبیلهای ارزشی ندارد، زیرا انجام آن موجب جلب رای نمیشود و عدم آن هم باعث از دست رفتن آرا نخواهد شد.
تبلیغ یا جلب رای در این نوع کشورها سهل و ممتنع است. سهل از آن جهت که جلب مشارکت یک ریشسفید موجب میشود تا رای قبیلهی او به دست آید، اما ممتنع از آن جهت که برای جلب رییس قبایل، انگیزههای زیادی لازم است که انگیزهی مادی کمترین آن به حساب میآید. قبیله وابسته به افکار قدیمی و بدوی است که پیوند قومی، نژادی، خونی و… برخی از اساسات دیگر آن را تشکیل میدهند و این نوع مسایل است که به ریشسفید انگیزه میدهد تا رای قبیله را سازماندهی کند.