دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیسجمهور
مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه را منتشر کرد.
🔸۱. برابر گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی در مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ هوای حاضر و پیش بینی فرودگاه تبریز (مبداء) تا مقصد اول و دوم گروه پروازی (پل آغبند و سد قیز قلعه سی) تا ساعت ۰۸.۵۰ صبح مساعد و متناسب با شرایط پرواز با دید (VFR) بوده است لکن هوای مسیر برگشت با دریافت آخرین اسناد دریافتی و اظهارات خلبانان و سرنشینان دو بالگرد دیگر نیاز به بررسی بیشتر دارد که متعاقبا اعلام میگردد.
🔸۲. بخش اعظمی از اسناد، سوابق و مدارک مرتبط با تعمیر و نگهداری بالگرد سانحه دیده مورد بررسی دقیق قرار گرفت و اشکالی که به لحاظ تعمیرات و نگهداری بتواند در وقوع سانحه موثر باشد مشاهده نشد.
🔸۳. با بررسی به عمل آمده و محاسبات صورت گرفته، ظرفیت بالگرد از جهت تعداد سرنشین و تجهیزات، متناسب با حداکثر وزن استاندارد بالگرد در شروع پرواز و به هنگام برخواستن از مبداء تا مقصد و مسیر برگشت در حد مجاز رعایت گردیده است.
🔸۴. بر اساس پیاده سازی مکالمات ضبط شده بین خلبانان گروه پروازی، آخرین تماس با خلبانان بالگرد سانحه دیده تا زمان وقوع حادثه و عدم پاسخگویی آنها ۶۹ ثانیه طول کشیده است و هیچ گونه اعلامی مبنی بر وضعیت اضطراری ضبط نگردیده است. (زمان تقریبی اعلام شده (حدود ۱.۵ دقیقه) در گزارش اوّل با پیاده سازی نوار ضبط شده در بالگرد MIL-۱۷، ۶۹ ثانیه تأیید میگردد)
🔸۵. با توجه به نمونه برداری و آزمایشات صورت گرفته از بقایا و قطعات بالگرد و نحوه پراکندگی آنها و فواصل اجزاء جدا شده از بدنه اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی میباشد.
🔸۶. در طول مدت مأموریت و تا ۶۹ ثانیه قبل از وقوع سانحه، تماس روی فرکانسهای مشخص شده با بالگرد سانحه دیده برقرار بوده و آخرین تماس و پیام نیز توسط فرمانده گروه پروازی (شهید مصطفوی) صورت گرفته است لذا هرگونه بروز اختلال در سامانه ارتباطی و یا تداخل فرکانسی منتفی میباشد. (لازم به ذکر است ارتباط بین دو فروند بالگرد دیگر کماکان تا فرود در معدن مس سون گون ادامه داشته است)
🔸۷. برابر گزارش کارشناسان تخصصی آثاری ناشی از اقدامات جنگ الکترونیک بر روی بالگرد سانحه دیده مشاهده نشده است.
یادآوری میگردد تا زمان کشف علت اصلی سانحه، بررسی آزمایشات و تجزیه و تحلیل دادهها ادامه مییابد و نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.
@basirat283
کاش کلنگ این خدمت را هم حاج آقا میزد
فرآیند ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف تهران امروز آغاز خواهد شد. پروژهای که قرار بود کلنگ آن به دستان آیتالله رئیسی بر زمین کوبیده شود اگر آن پرواز لعنتی به سلامت بر زمین مینشست.
این پروژه قرار بود مانند بهرهبرداری متروی تهران-پرند، افتتاح ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز، افتتاح ۴ ایستگاه مترو یا آغاز به کار حفاری تونل خط ۱۰ مترو با حضور شهید جمهور انجام شود.
یکی از قولهای رییس جمهور ، ساخت مسکن در کشور بود اما با فقدان آیتالله رئیسی همچنان راه ایشان ادامه دارد؛ همانطور که رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند که این ضایعه هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمیآورد.
بخش اعظمی از ۲۰۰ هزار واحدی که امروز فرآیند ساخت آن آغاز میشود در جنوب شهر و بافت فرسوده است و شهرداری تهران به عنوان مرجع صدور پروانه، بدنبال تسهیلگری در این حوزه فعالیت خواهد کرد.
@basirat283
📸فاجعه اخیر در رفح بهانهای شد تا اپوزیسیون فارسیزبان یکبار دیگر ثابت کند در رذالت و لمپنیسم بیرقیب که نه، صاحب سبک است!
🔹مخاطب ایرانی هر زمان که فکر میکند جنس فعالیت لیدرهای اپوزیسیون دیگر کثیفتر از این نمیشود، آنها بلافاصله یک برگ جدیدی از رذالت رو میکنند.
✍تناسب بین #سلطنت_طلبان و خل و چل های #پهلوی_پرست را با جنایتکاران #رژیم_کودک_کش_صهیونیستی واقعا درس و عبرت آموزه
https://eitaa.com/basirat283/20414
@basirat283
️مراسم هفتمین روز تشییع «شهیدان پرواز اردیبهشت»
پنجشنبه ۱۰ خردادماه | از نماز مغرب و عشاء | تهران، میدان امام حسین(ع)
@basirat283
📌تصویری از نمایندگان ایتالیا که در پارلمان این کشور پرچم فلسطین را در دست دارند
#دنیا_علیه_رژیم_کودک_کش
@basirat283