🗓سالروزترورخارچشممنافقان
🏳️مسئول و نماینده انقلابی
🏳️بانیتصویتاصلولایت فقيه
🏳️مطیع ولایت، آیت بصیرت
🏳️شهید دکتر سیدحسن آیت
♦️رهبرمعظم انقلاب: شهید آیت چهره مبارز و فعال و خستگیناپذیری بود که با گلوله انتقام منافقین کشته شد! ۶۲/۵/۱۴
🌹شهیدآیت:به مصداق تعرف الاشیاء بأضدادها من به ضدم شناخته میشوم، من مبارزه بامنافقان را ادامه میدهم و بدانند آنها نمیتوانند شخصیتم را ترور کنند مگرآنکه جسمم را ترور کنند؛ درست است که این آقای میرحسین موسوی عضو حزب جمهوری اسلامی است اما در عین حال افکارش در خط ولایت نیست بلکه به عمل گرای فردی است و هوادار مصدق و جزو حلقه حبیب الله پیمان است بنابراین این موسوی و رهنورد به احتمال قوی در مسیری خواهند رفت که در آینده اگر خودشان را اصلاح نکنند، جلوی نظام هم میایستند، موسوی اصلاً به جمهوری اسلامی و نظام اعتقاد ندارد بلکه بخاطر منافعش درون نظام جا گرفته است. موسوی از همان ابتدا که روی کار آمد معلوم بود نظرات و تفکرات چپ دارد ولی برای اینکه به کارهایش مشروعیت ببخشد خودش را پشت ولی فقیه پنهان میکرد!
📚کتاب اسرار آیت ص۱۰۱
⛔️ فتنه یعنی چه؟
📙 نهج البلاغه، خطبه ۵۰
🗓 بیانات امام خامنهای در پنجمین
کنگره بینالمللی نهجالبلاغه؛ ۱۳۶۴/۰۱/۱۹
🖼 #حدیث
🇮🇷
📝 من در راس امور هستم!؟
🍃🌹🍃
🔻هر چقدر که اهداف نظام اسلامی بلند و مترقی است، برخی ساختارهای اجرایی آن ناکارآمد و مشکل آفرین هستند.
🔸یکی از این ساختارها، روابط نمایندگان مجلس با مدیران اجرایی است. امام خمینی(ره) فرمودند که مجلس در راس امور است، اما گویا برخی نمایندگان چنین تفسیر کردهاند که "من در راس امور هستم"! و لذا به خود اجازه میدهند در شئون اجرایی دخالت کنند و این دخالت بعضاً در راستای منافع خود و همفکران آنهاست.
🔹این دخالتها تا بدانجا پیش رفته که نمایندهای، مدیر عزل شده یک مدرسه را با رایزنی به پست قبلی برمیگرداند یا در عزل و نصب فرمانداران و بخشداران دخالت میکند و یا در جابجایی مدیران ادارات ورود میکند و یا ...، وزرای مربوطه نیز برای حفظ رای اعتماد مجلس تن به خواستههای نمایندگان میدهند در حالی که شأن مجلس نظارت بر حسن اجرای قانون توسط مجریان است و نه دخالت در عزل و نصب مدیران استانی و شهرستانی.
🔸به نظر میرسد در کنار اولویتهایی که در جامعه وجود دارد و برای تحقق آنها باید کوشید، اصلاح این ساختارها نیز باید در دستور کار قرار گیرد، اما تحرکی در این زمینه مشاهده نمیشود.
🔹در مواجهه با این نوع نقیصهها و کنشهای مداخله جویانه یا منفعت طلبانه برخی نمایندگان در امور اجرایی که منافی وظایف و اختیارات آنهاست چند سازوکار وجود دارد:
اول؛ گزارش این دست تخلفات به شورای نگهبان که در بررسی صلاحیت وی برای دور بعد لحاظ میشود.
دوم؛ گزارش به کمیسیون رسیدگی به تخلفات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی که اگر تخلف باشد به تذکر به وی منجر میشود و اگر جرم باشد به دستگاه قضایی ارجاع داده میشود.
سوم؛ اصلاح این ساختاری که وزیر به جای آنکه صرفا تابع مجلس باشد، خود را تابع تک تک نمایندگان میداند که باید همه خواستههای آنها را بپذیرد وگرنه رای اعتماد نماینده مجلس را از دست میدهد.
🔺سخن آخر آنکه باید نظارت همگانی را به گفتمان غالب تبدیل کنیم و آن را به همه حوزهها از جمله عملکرد نمایندگان مجلس تعمیم دهیم. قطعاً نظارت در این سطح، از نخبگان و فرهیختگان جامعه انتظار میرود که در شرایط فعلی که رضایتمندی جامعه از کارگزاران حکومتی کاهش یافته، ضرورتی انکارناپذیر است.
✍️ دکتر قاسم حبیب زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 نامگذاری خیابانی در کراچی به نام امام خمینی(ره)
🍃🌹🍃
🔹وزیر امور خارجه در ادامه حضورش در کراچی، در مراسم نامگذاری رسمی خیابان امام خمینی(ره) این شهر حضور یافت و به همراه مقامات ارشد پاکستانی از لوح یادبود این خیابان پردهبرداری کرد.
🇮🇷
🖼 #اینفوگرافیک | توسعه بیسابقه زیرساختهای ارتباطی در #دولت_سیزدهم
🍃🌹🍃
🔹با گذشت ۲ سال از فعالیت دولت سیزدهم، اقدامات زیادی در جهت بهبود شاخصهای ارتباطی کشور اتفاق افتاده است.
🇮🇷
🎥 #ارتباط_تصویری
🍃🌹🍃
🎙 سردار جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
✅ موضوع: نقش فرماندهان در جهاد امیدآفرینی
🕓 زمان: شنبه ۱۴ مرداد ماه؛ ساعت ۱۷
⭕️ لينک ورود به نشست 👇👇
🆔️ @basijmasajed_ir
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
🔖 چرایی رخداد عاشورا؟
چرا امام حسین (علیهالسَّلام) قیام کرد؟ با مراجعه به تاریخ و منابع معتبر اسلامی در جواب این سوال میتون گفت:
[۱]. عدهای میگویند که امام حسین (علیهالسَّلام) میخواست حکومتِ فاسدِ یزید را کنار بزند و خود یک حکومت اسلامی واقعی، تشکیل دهد و این هدف قیام امام بود. چنین حرفی اشتباه نیست، اما کامل هم نیست، چون کسی که به قصد حکومت، حرکت میکند؛ تا آنجا پیش میرود که بداند کارش، به نتیجه میرسد؛ ولی وقتی دید احتمال موفقیت یا احتمال عقلایی وجود ندارد؛ وظیفهاش این است که برگردد. اگر کسی میگوید هدف حضرت از این قیام، تشکیل حکومت حَقّه علوی است؛ این درست نیست؛ چون امام تا پایان راه رفت و تمام یارانش به شهادت رسیدند ولی منصرف نگشت.
[۲]. عدهای دیگر میگویند، حضرت می دانست که نمیتواند حکومت تشکیل دهد؛ ولی آمد تا کشته و شهید شود! و گفت، چون با ماندنم کاری ساخته نیست، پس با شهادت خود، کاری بکنم! این حرف هم، در منابع معتبر اسلامی نیست که خودت را به کشتن بده. شهادتی را که ما در شرع مقدّس اسلام و در روایات و آیات قرآن داریم، معنایش این است که انسان به دنبال هدف مقدّسی که واجب یا راجح است، برود و در آن راه، تن به کشتن هم بدهد. این، آن شهادتِ صحیح اسلامی است. مقام معظم رهبری میفرماید، «این که آدم، اصلاً راه بیفتد برای این که من بروم کشته شوم، یا یک تعبیر شاعرانۀ چنینی که خون من پای ظالم را بلغزاند و او را به زمین بزند ؛ اینها آن چیزی نیست که مربوط بدان حادثۀ به آن عظمت است.»،(بیانات رهبری در خطبههای نماز جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴) این هم بخشی از حقیقت هست؛ اما هدف حضرت، این نیست، پس هدف امام چیست؟
[۳]. کسانی که گفتهاند، «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، هدف و نتیجه را اشتباه گرفتهاند. هدف، اینها نبود. امام هدف دیگری داشت؛ منتها رسیدن به آن هدف، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از دو نتیجه را داشت، «حکومت» یا «شهادت». البته امام برای هر دو هم آمادگی داشت، هر کدام هم میشد، درست بود و ایرادی نداشت؛ اما هیچکدام هدف نبود، بلکه دو نتیجه بود. هدف، چیز دیگری است. «نه میتوانیم بگوییم هدف امام تشکیل حکومت بود و نه میتوانیم بگوییم برای شهید شدن قیام کرد، چیز دیگری است، که میتوان گفت خلط هدف و نتیجه؛ عامل خطای تحلیلهای یک جانبه در معرفی حکومت یا شهادت به عنوان انگیزه امام حسین (علیه السلام) است.»، (بیانات رهبری در خطبههای نماز جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
[۴]. هدف امام حسین (علیهالسَّلام) عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن واجب عظیم را هیچکس قبل از امام حسین (علیهالسَّلام) حتی خود پیغمبر هم انجام نداده بود، امام این کار را انجام داد، چون زمینۀ انجام این واجب، در زمان او پیش آمد. اگر این زمینه در زمان امام حسین پیشنمیآمد؛ او دست به چنین اقدامی نمیزد، پس هدف، عمل به این واجب الهی بود که انجام آن، به یکی از دو نتیجه میرسد، یا نتیجهاش این بود که به قدرت و حکومت میرسد که امام برای این امر حاضر بود و اگر به قدرت هم میرسید، قدرت را محکم میگرفت و جامعه را مثل زمان پیغمبر و امیرالمؤمنین (عَلَیهماالسَّلام) اداره میکرد. یک وقت هم با انجام این واجب، به حکومت نمیرسد، بلکه به شهادت میرسد که امام حسین برای آن هم حاضر بود.
[۵]. امام حسین (علیهالسَّلام) میخواهد عهدهدار نظامی شود که پیغمبر موسّس آن بوده ولی قطار از ریلِ هدایت منحرف شده و او باید این انحراف را برطرف کند، موقعیت مناسبی است؛ هم انحراف به وجود آمده، هم فرصت پیدا شدهاست، پس امام باید قیام کند، برای اینکه بعد از معاویه کسی به حکومت رسیده است که حتی ظواهر اسلام را هم رعایت نمیکند و علناً خلاف اسلام عمل میکند، او عامل به اسلام نیست؛ بلکه حاکم فاسدی است که فساد را از بالا به سوی جامعه سرازیر میکند، چنین کسی با این فساد، بعد از معاویه، خلیفه مسلمین شدهاست! انحرافی از این بالاتر هست؟! وقتی که راه، عوض شدهاست و ظلم و استبداد و خیانت کسانی، مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آمادهاست، پس امام قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از «تجدید بنای نظام و جامعهی اسلامی» یا «قیام در مقابل انحرافات بزرگ» در جامعه اسلامی است، انجام دهد.
✍️ مرضیه عاصی
⁉️سلیمان بن صرد کیست؟
🔹از اصحاب و کارگزاران امیرالمومنین (علیه السلام) و امام حسن (علیه السلام)
👈 از جمله افرادی که امیرالمومنین علیه السلام را در جنگ جمل یاری نکرد
🔹از مجاهدان و فرماندهان سپاه امیرالمومنین (علیهالسلام)
👈از منتقدان و متعرضین به امام حسن (علیه السلام) در ماجرای صلح با معاویه
🔹از اولین نویسندگان نامه به امام حسین (علیه السلام) برای دعوت ایشان به کوفه
👈 بیعت کردن با مسلم بن عقیل در کوفه و یاری نکردن مسلم و امام حسین (علیه السلام) در حادثه کربلا
🔹رهبری قیام توابین به خونخواهی امام حسین (علیه السلام)
✅در تاریخ عده توابین چند برابر عده شهدای کربلاست، اما اثری که توابین در تاریخ گذاشتند؛ یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند نیست.
#خواص_بی_خواص
#عوام_خواص
#محرم
#در_زیر_خیمه_اش_همه_یک_خانواده_ایم