9.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 با این صدای ملکوتی
به استقبال ماه رمضان بروید.
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ماجرای شنیدنی | در ماجرای عبور از نیل تنها یک نفر از سپاهیان فرعون غرق نشد...
🔺 حضرت موسی از خدا پرسید چرا؟
10.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نماهنگ زیبای «مطیع»
♨️ بله، هرکس حسینی بود پایانی چنین دارد...
🎙با صدای صابر خراسانی
#آینده_روشن_است
#اخلاص_رمز_ماندگاری
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
📌 دستورالعملی عرفانی برای شب های ماه مبارک رمضان
✨ از امام صادق علیه السلام منقولست كه چون شب #ماه_مبارك_رمضان درآيد در هر شب هزار مرتبه انا انزلناه را بخوان و چون شب #بيست_وسوم شود دل خود را محكم بدار و گوشهاى خود را بگشا از براى شنيدن عجائب از آنچه خواهى ديد.
◽️ آیت الله کشمیری درباره سوره قدر (إنّا أنزلناه فی لیلة القدر) میفرمودند :
📖خواندن این سوره مخصوصاً در شبهای ماه رمضان، شبی ۱۰۰۰ مرتبه بسیار خوب است و اگر کسی از شب اول ماه رمضان تا شب بیست و سوم هر شبی هزار مرتبه بخواند در #خواب یا بیداری آینده آن کس را به او نشان میدهند، خودم هم چند سال انجام دادم.
◽️مرحوم آیتالله خویی به دستور مرحوم سید علی آقای قاضی (قدّس سرّه) آن را قبل از مرجعیت میخواندند و آینده خود را در عالم خواب دیدند که به مرجعیت میرسند و در کنار انبوهی از بیتالمال میشنوند منادی در گلدسته و مأذنه صدا میزند: آقا ابوالقاسم خویی #وفات یافت!
➖ گفته شد : کسی به دستور سید علی آقا قاضی هزار مرتبه #سوره_قدر را خواندند و اثر ندیدند، آقای قاضی فرمودند در راه رفتن آن را خواندید، آن شخص گفت: بله، فرمود : برای همین اثر ندیدید!
💫 خواندن این سوره برای رؤیت #ملائکه خوب است. و لازمه آن طهارت نفس و #توبه از گناهان ظاهری و باطنی است
#مراقبت_ماه_رمضان
┅═✧❁🔆❁✧═┅
🌱هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنید
🔹امام حسن(ع): کسی که دوستان و برادرانش را سبک شمارد و نسبت به آنها بی اعتنا باشد، مروت و جوانمردی آن فاسد شده است.
#صبح_نو
امروزچهار شنبه
۲۳اسفند ماه
۲رمضان ۱۴۴۵
۱۳مارس۲۰۲۴
❤️⃝🇮🇷
🌸✨
💕یک فردِ خوب
همیشه در ذهنِ تو می مانَد،
یک فردِ بهتر
همیشه در رویای تو می مانَد،
اما...
یک فرد صادق
همیشه در قلب تو می مانَد...
سلام دوستان خوبم🌸
صبح قشنگتون بخیر و شادی
#انرژی_مثبت
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
/اکونومیست/
▫️۳ ریسک بزرگ که میتواند سرنوشت انتخابات آمریکا را تغییر دهد / آیا جیل استین، فعال محیط زیست و کورنل وست، استاد چپگرای دانشگاه میتوانند نتیجه انتخابات را تغییر دهند؟
#بخش_اول
نشریه"اکونومیست" در مطلبی آورده است: بالاخره پس از رقابتهای مقدماتی حزب جمهوری خواه در سه شنبه بزرگ، به نظر میرسد که تکرار رویارویی بایدن و ترامپ در انتخابات ماه نوامبر مسجل شده است. این اولین بار از سال ۱۹۱۲ میلادی تاکنون است که یک رئیس جمهور سابق، یک رئیس جمهور مستقر را به چالش میکشد.
کاندیداهای این دوره کاملا شناخته شده هستند، اما حدود ۱۲ درصد از رای دهندگان هنوز تصمیم نگرفته اند که به کدام یک رای خواهند داد. این رای دهندگان مردد ممکن است موجب شکل گیری یک رقابت نزدیک و فشرده شوند. در ۶ انتخابات قبل از سال ۲۰۰۰، میانگین اختلاف آرای کاندیدای پیروز و کاندیدای بازنده ۹ درصد بوده است. در ۶ انتخاباتی که از سال ۲۰۰۰ به این سو برگزار شده، این رقم به ۳ درصد کاهش یافته است. این آمار نشان میدهد که این روزها انتخاباتهای ریاست جمهوری تا چه حد نزدیک و شانه به شانه هستند. تنها در ۶ ایالت، انتخابات ماه نوامبر رقابتی خواهد بود. آخرین بار حدود ۱۶۰ میلیون آمریکایی رای دادند، اما جو بایدن در ایالت مهم و تاثیر گذار ویسکانسین تنها با ۲۰ هزار رای اختلاف یعنی ۰.۰۱۳ درصد کل آرا به پیروزی رسید. زمانی که انتخابات تا این حد نزدیک باشد، تفاوتهای کوچک در آرای ریخته شده به صندوق میتواند تاثیراتی دگرگون کننده به دنبال داشته باشد.به همین دلیل هر عاملی میتواند سرنوشت انتخابات را به نفع جو بایدن یا دونالد ترامپ تغییر دهد. چند موضوع مهم مطرح است: اقتصاد، مرز، سقط جنین. حامیان کاندیداها و داوطلبان برای ترغیب مردم به رای دادن و پیوستن به اردوگاه هر یک از دو رقیب اصلی تلاش میکنند. اما در این انتخابات ۳ حوزه عدم قطعیت بزرگ دیگر نیز وجود دارد.اولین عامل نقش احزاب ثالث است. بسیاری از مردم آمریکا رابطه چندان خوبی با احزاب اصلی ندارند. از نظر تئوریک، شکستن انحصار آنها اتفاقی فوق العاده خواهد بود. در عمل، نگاهی به کاندیداهای حزب ثالث موجود میتواند ارزیابی دقیق تری به دست دهد. از جمله کاندیداهای ثالث میتوان به جیل استین، فعال محیط زیست، کورنل وست، استاد دانشگاه چپگرا و رابرت کندی اشاره کرد.
از زمانی که در سال ۲۰۰۰ رالف نادر از حزب دموکرات با حضور در انتخابات و جلب بخشی از آرای دموکرات ها، مانع از پیروزی ال گور مقابل جورج بوش پسر شد، احزاب دموکرات و جمهوری خواه مقررات سختگیرانهای برای کاندیداتوری اعضای خود در انتخابات ریاست جمهوری به اجرا گذاشتند. بعید است استین و وست بتوانند در همه ایالتها جواز حضور در انتخابات را پیدا کنند. ماجرای کندی متفاوت است. در نظرسنجیهایی که شامل احزاب ثالث است، او ۱۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است. این نشان میدهد که وی در اکثر ایالتها از صلاحیت قرار گرفتن در برگههای رای برخوردار خواهد بود. اگر این نظرسنجیها واقعا در ماه نوامبر به آرای مردمی تبدیل شوند، او با اختلاف زیاد بیشترین آرای یک کاندیدای ثالث از زمان کاندیداتوری روس پروت در سال ۱۹۹۲ را به دست خواهد آورد.
عامل غیرقطعی دیگر که ویژگی منحصر به فرد این دوره است، نگرانیها درباره پروندههای مطروحه علیه ترامپ است. این هفته دیوان عالی آمریکا این سیگنال را ارسال کرد که او میتواند در کورس رقابت باقی بماند. طی چند سال گذشته همواره این گمانه زنی مطرح بوده که او ممکن است قبل از فرا رسیدن انتخابات زندانی شود یا اینکه اگر هم انتخاب شد، کشور را از داخل سلول زندان رهبری کند. این اتفاق رخ نخواهد داد. اکثر پروندههایی که او با آنها رو بروست، با در نظر گرفتن دوره فرجام خواهی، تا ۵ نوامبر به نتیجه نخواهد رسید. تنها پروندهای که تا آن زمان تکلیفش مشخص خواهد شد، غیرمهمترین آنهاست: یعنی پرونده اتهامات ترامپ بابت پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز، پرون استار معروف.البته اینگونه نیست که این پروندهها بی تاثیر باشند.
📚 مطالعات اسلامی در غرب
✍🏼 قسمت پنجم
🔰 «فردریک کبیر» امپراطور آلمان و فرمانده جنگ ششم صلیبی(۱۲۲۹-۱۲۲۸ میلادی) هیاتی برجسته را مامور ترجمه کتب عربی به لاتینی کرد.
در نیمه قرن سیزدهم همزمان با هفتمین جنگ صلیبی «پاپ اینوسان چهارم» در منشوری که در سال (۱۲۴۸ میلادی) برای رئیس دانشگاه پاریس ارسال کرد، ضرورت فراگیری زبانهای شرقی بخصوص عربی و عبری را مورد تاکید قرار داد. این نوشته نیز از نشانه های تغییر تدریجی رویکرد رهبران دینی مسیحیت نسبت به مسلمانان است.
💥 سی سال پیش از پایان جنگها، «راجر بیکن» در سال (۱۲۶۸میلادی) طی نامه ای به پاپ اعظم اعلام کرده بود که جنگهای صلیبی به روش نظامی سودی در بر ندارد و باید جنگهای صلیبی مسالمت آمیزی را آغاز کرد.
همچنین «قدیس لوئی نهم» پادشاه فرانسه فرمانده هشتمین حمله صلیبی(۱۲۷۰ میلادی) که در شهر منصوره اسیر مسلمانان شد و مبلغ هنگفتی برای رهایی پرداخت، پس از بازگشت به فرانسه به فکر رویارویی و جنگ فکری با مسلمانان افتاد زیرا از به نتیجه رسیدن روشهای نظامی نومید شده بود.
چندسال پس از پایان جنگهای صلیبی نیز «ریموند لول» (۱۲۳۵-۱۳۱۴ میلادی) همین پیشنهاد ترک نبرد نظامی و شروع حمله فکری و فرهنگی را به پاپ عرضه کرد.
طبعا مسیحیان برای جنگ جدید غیر نظامی خود بیش از هرچیز نیازمند شناخت دشمن خود بودند و بدین ترتیب، پایان جنگهای صلیبی آغاز مرحله ای نو در مطالعات اسلامی بود.
🔻 با پایان جنگهای صلیبی در سال (۱۲۹۱ میلادی/۶۸۹ قمری) و ناکامی مسیحیان از وارد آوردن ضربه جدی بر پیکر مسلمانان، لزوم تغییر رویکرد نظامی به رویکرد علمی و فرهنگی روشن تر از گذشته از سوی ارباب کلیسا مطرح شد و همانطور که اشاره شد «ریموند لول» مبلغ و کشیش معروف «جزیره میورکا» در جنوب اسپانیا کتابی به نام کتاب «سقوط» نگاشت و در آن تصریح کرد که جنگهای صلیبی اهمیت خود را از دست داده است و بهترین راه برای بازپس گیری ارض مقدس، تبلیغات صلح آمیز با هدف تغییر آیین تمام مسلمانان و مسیحی کردن آنهاست و فراگیری زبان عربی برای مبلغان ضروری و مقدمه و ابزار این کار است.
وی در ایام فعالیتهای تبلیغی اش به ویژه در سالهای( ۱۲۹۴ تا ۱۳۰۰ میلادی) نهایت کوشش خود را برای برانگیختن اهتمام کلیسا و پادشاهان به اموزش زبان های شرقی در دانشگاههای اروپایی به کار بست و در این مسیر، دشواری های فراوان و حتی رنج زندان را به جان خرید.
🔹تا اینکه در سال (۱۳۱۱میلادی) یعنی بیست سال پس از آخرین جنگ صلیبی، «مجمع وین» به ریاست «پاپ اکلیمنتس پنجم» تشکیل شد. ریموند نیز در این مجمع شرکت کرد و با مصوبه ی این مجمع آرزوی چندساله ی خود را محقق یافت.
«مجمع وین» فرمان تاسیس کرسیهای آموزش زبانهای عربی، یونانی، عبری و سریانی در دانشگاههای مهم آن روزگار یعنی دانشگاه پاریس، آکسفورد، بولونی، سالامنکا، و دانشگاه موجود در دستگاه پاپ را صادر کرد. صدور این بیانیه را باید آغاز مرحله ای نو در مطالعات اسلامی دانست. زیرا اگرچه پیش از این افرادی به این جمع بندی رسیده بودند که باید روش برخورد خود را با مسلمانان تغییر داد ولی در این مقطع بالاترین مرجع تصمیم گیری کلیسای کاتولیک به طور رسمی این تغییر رویکرد را اعلام می کرد. این تغییر روش به مفهوم کنار گذاشته شدن روحیه کینه توزانه و خصمانه مسیحیان نبود، بلکه به شکلی انگیزه و روحیه حاکم بر جنگهای صلیبی در لباسی نو استمرار می یافت. ادامه دارد...
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
📚 مطالعات اسلامی در غرب
✍🏼 قسمت ششم
🔰بیداری غرب و خطر ترکان عثمانی
(قرن چهاردهم تا پایان قرن شانزدهم میلادی)
حادثه مهم دیگری که تقریبا همزمان با مجمع وین رخ داد و در دیدگاه اسلام شناسان اروپایی اثری مستقیم داشت، تاسیس امپراطوری عثمانی در سال(۱۲۹۹ میلادی) یعنی تقریبا همزمان با پایان یافتن جنگهای صلیبی بود.
🔻ترکان عثمانی در پی گسترش مرزهای خود بودند و تقریبا تا پایان قرن چهاردهم بر منطقه بالکان-جز بوسنی و آلبانی- سیطره یافتند. فتح قسطنطیه در سال (۱۴۵۳ میلادی) احساس خطر اروپائیان را نسبت به ترکان مسلمان شدت و قطعیت بخشید و کشورهای مجارستان، اتریش، آلمان و فرانسه برضد عثمانیها متحد شدند.
این دو عامل یعنی بیانیه «مجمع وین» از یک سو و احساس خطر از ناحیه امپراتوری عثمانی از سوی دیگر، تعیین کننده خطوط اصلی مطالعات اسلامی و جهت گیری آن در قرنهای چهاردهم تا شانزدهم میلادی است.
🔹همچنین نباید از یاد برد که این سه قرن، عصر رنسانس در اروپا و جان گرفتن علم و ادب وهنر در مغرب زمین است که در نتیجه آن مطالعات اسلامی هم به طور طبیعی از رشدی چشمگیر برخوردار شد. به بیانی دیگر اگر بخواهیم وضعیت مطالعات اسلامی را در سه قرن در یک جمله بیان کنیم، باید بگوئیم که روحیه ی تخاصم کلیسای کاتولیک نسبت به مسلمانان در قالب فعالیتهای علمی و فرهنگی و در ابعادی گسترده تر ادامه یافت. نگاهی به فعالیتهای اسلام شناسان در آن دوره تایید کننده این تحلیل و جمعبندی است.
🔸«خواران اهل منسگوویا» (۱۴۵۸ میلادی) (از شهرهای اسپانیا) ترجمه ای نو از قرآن عرضه کرد و در مقدمه ای که بر آن نوشت بر لزوم مجادله ی علمی با مسلمانان پای فشرد. وی همچنین معتقد بود که باید مجالس بحث و مناظره ای برگزار کرد که در آن، دانشمندان مسیحی و مسلمان به بحث بنشینند و سی مزیت سیاسی و دینی برای این روش را برشمرد. وی باور داشت که این روش به شکست مسلمانان می انجامد.
وی برای پراکندن افکار و پیشنهادهای خود به نامه نگاری با دوستان خود پرداخت و ظاهرا از این روش نتیجه گرفت و تحت تاثیر نامه های او، آثاری انتقادی درباره اسلام پدید آمد. وی همچنین نامه ای به این مضمون به پاپ «اینیاس سیلویوس»، معروف به پیوس دوم نوشت و پاپ نیز شاید تحت تاثیر این نامه، در سال(۱۴۶۰ میلادی) نامه ای خطاب به «سلطان محمد فاتح» نوشت و از او خواست از اسلام دست بشوید و به مسیحیت بگرود وبرای تشویق او به این اقدام ادله ای در رد اسلام و قرآن اقامه کرد.
📌روحیه عناد و لجاج برضد مسلمانان بدون درگیری نظامی، در افکار «مارتین لوترکینگ»
(۱۵۴۶-۱۴۸۲ میلادی) نیز به چشم می خورد. وی موسس مذهب پروتستان و پیشتاز اصلاح طلبی در آیین مسیحیت و مخالف بسیاری از افکار و رفتار کلیسای آن دوران بود، ولی با وجود این مانند دیگر رهبران مسیحی موضعی ناهمساز گرایانه با اسلام و مسلمانان داشت. وی ترجمه قرآن رابرت کایتانی و هرمان دلماطی را که در سال ۱۱۴۳ میلادی زیر نظر پطرس محترم انجام شده، ولی منتشر نشده بود، به همراه ردیه ای بر قرآن به قلم «مونته کروچه» و نیز مقدمه ای به قلم خودش در سال (۱۵۴۳ میلادی) به چاپ رساند و در مقدمه چنین نوشت:
« امکان ندارد مساله اختلاف مسلمان و عیسوی را از راه سیاست و فرهنگ حل کرد و نیز نمی توان مسلمان را مسیحی کرد؛ (اشاره به دیدگاه ریموند لول و پاپ پیوس دوم) زیرا قلب او سخت شده و از تورات و انجیل متنفر است و دلیل و برهان نمی پذیرد و فقط به انچه قرآن می گوید اعتقاد دارد، ولی تا زمانی که عیسویان در گناه خود باقی باشند، جنگ آنان با مسلمانان بیفایده خواهد بود و خدا ایشان را پیروز نخواهد کرد». ادامه دارد...
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
25.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
M:
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄
🍃🌻 #سلام_مولایم
بسم رب الشهداء و الصديقين
🌀 ندا بر آمد كه مهدي فاطمه در راه است
❣ندايي كه به همراه رجعت اولين ياران آخرالزماني مهدي عجل الله فرجه به گوش ميرسد
🪖آري اين صداي آشنا كسي نيست جز اوس عبدالحسين بنا...
👤✍ برونسي و ياراناش آمده اند تا مقدمات ظهور آخرين منجي را فراهم كنند
آمده اند تا ياريمان كنند خطرناكترين پيچ تاريخ را به سلامتي بگذرانيم ..
🪖سردار ، ۳۹ سال است به سجده اي ، برخيز و معبري باز كن تا از پس قدمهايت قدم بگذاريم.
🔺برخيز و برطبل وحدت بكوب با صدايي به بلنداي آسمان
🔦كمي گوش تيز كن ، ميشنوي
استخوان هاي بي سر سردار است
تكلم ميكند
❤️🔥وباز زهراي اطهرست كه راه مينمايد و معبري ميگشايد
🚩سردارعلمي برافراشته و فرياد ميزند
به روي علم نشانه ايست:
🚩يا لثارات الحسين
و چقدر فريادش آشناست:
هل من ناصر ينصرني
📆 عبدالحسین برونسی (۳ شهریور ۱۳۲۱ – ۲۳ اسفند ۱۳۶۳)
🌼 أللَّھُمَ؏َـجِّلْلِوَلیِڪْألْفَرَج
#یادها_و_خاطره_ها