eitaa logo
بصیرت بچه های مفتح
56 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5هزار ویدیو
208 فایل
#عمـــــاریون_رهبــــــــریم 🔮در شـــام شـــوم خواص کور نور بصیــــرت عمــار آرزوست #ما_ملت_امام_حسینیم آدرس ارتباط با ادمین کانال: https://eitaa.com/Mahmood313
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 در دفاع مقدس هم خودمان را شناختیم هم دنیا ما را شناخت ✏️ رهبر انقلاب: ما الان با اتّکاء به آن کارهایی که جوانهای ما آن روز در دفاع مقدّس انجام دادند، میتوانیم با اطمینان بگوییم امروز جوانهای ما میتوانند همه‌ی مشکلات این کشور را حل کنند. ✏️ اینکه گفته‌اند: «فی‌ تَقَلُّبِ‌ الاَحوالِ‌ عُلِمَ جَواهِرُ الرِّجال» ــ در دگرگونی‌های بزرگ گوهر انسانها شناخته میشود ــ این [فقط] مخصوص افراد نیست، جامعه هم همین‌جور است؛ یک جامعه را در حوادث سخت و سنگین میشود شناخت. ✏️ ما خودمان را نمی‌شناختیم، دیگران هم ما را نمی‌شناختند، دنیا هم ما را نمی‌شناخت؛ در دفاع مقدّس، هم ما خودمان، خودمان را شناختیم و هم دیگران ما را شناختند؛ آنهایی که در دنیا صاحب ادّعا بودند فهمیدند. ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ 🌷 💻 Farsi.Khamenei.ir
📚 روشنفکری در غرب و ایران 🔰فصل دوم: مسائل فکری و فرهنگی و نقش منورالفکران و علماء در این مسائل: ♦️۱ ) نقش منورالفکران در مسائل فکری و فرهنگی این دوره: . در دوره مظفری مسیو ویزیوز، رئیس مدرسه آلیانس بود. او از بنیانگذاران لژ بیداری ایران در سال ۱۳۲۵ هجری یعنی اوج حرکت مشروطه به حساب می آید. همچنین جمعیتی به نام "فرانک" در تهران تشکیل داد که اعضای آن حسین امین الضرب، نصیر الدوله بدر، سیدمحمد رضا مساوات، شیخ ابراهیم زنجانی، رضا قلی خان نظام السلطنه و قاضی ارداقی بودند که در مشروطیت بسیار فعال بود و کسانی چون میرزا کریم خان رشتی عامل انقلاب گیلان و فتح تهران با این انجمن مرتبط بودند. 🔸از انگلستان، جمعیت مذهبی در سال ۱۳۲۲ هـ. ق مدرسه ای به نام "سیتورات عربال کالج" ، در اصفهان و بعد آموزشگاههایی در شیراز، کرمان و یزد تأسیس نمود... حسین مکی به رقم تعریف و تمجید که از آمریکا در تبیین روابط ایران و آمریکا، به نقش این مدارس در انتقال فرهنگ آمریکایی اعتراف می کند: "در ژانویه ۱۸۸۳ برابر ربیع الاول ۱۳۰۰ هجری ممالک متحده آمریکای شمالی تصمیم گرفت نماینده ای به دربار ایران اعزام دارد و بالاخره در همین سال مستر بنجامین (Benjamin) وارد تهران شد و اولین سفیری بود که از طرف دولت آمریکا وارد ایران شده است. چندی پس از استقرار روابط سیاسی و انجام تشریفات، ملت انسان دوست و نوع پرور آمریکا (!!) آموزشگاههایی در تهران و تبریز و همدان و و بعضی شهرستانهای دیگر (البته بتدریج) تأسیس نمودند و شعله فرهنگ و مدنیت را [!!] که از کانون ساحل آتلانتیک اقتباس شده بود، در این سرزمین مشتعل ساختند! آن آموزشگاهها دریچه معرفت و تربیت را به روی ملتی که با فرهنگ غربی آشنا شده، ولی آشنایی او فقط از روزنه "سوریون" یعنی از راه مدارس فرانسه و طرز تعلیم و تربیت لاتین بوده است، باز کرد. 🔹حضرت امام خمینی وجدان بیدار و ملکوتی ملت ایران، در این خصوص نکات ارزشمندی را متذکر شده اند که به یک نمونه از آن بسنده می کنیم: از جمله نقشه ها که مع الأسف تأثیر بزرگی در کشورها و کشور عزیزمان گذاشت و آثار آن باز تا حد زیادی به جا مانده، بیگانه نمودن کشورهای استعمار زده از خویش و غرب زده و شرق زده نمودن آنان است؛ به طوری که خود و فرهنگ و قدرت خود را به هیچ گرفتند و غرب و شرق، دو قطب قدرتمند را، نژاد برتر و فرهنگ آنان را والاتر و آن دو قدرت را قبله گاه عالم دانسته، و وابستگی به یکی از دو قطب را از فرایض غیر قابل اجتناب معرفی نمودند، و قصه این امر غم انگیز، طولانی و ضربه هایی که از آنان خورده و اکنون نیز می خوریم، کشنده و کوبنده است. ادامه دارد...
📚 روشنفکری در غرب و ایران 🔰فصل دوم: مسائل فکری و فرهنگی و نقش منورالفکران و علماء در این مسائل: ♦️۱ ) نقش منورالفکران در مسائل فکری و فرهنگی این دوره: جلال آل احمد درباره باز خورد این مدارس می نویسد: در قلمرو فرهنگ مشهور است و همه می دانند که مدرسه های ما، کارمند می سازند... یا دیپلمه بیکار تحویل می دهند ... در این حرفی نیست. اما آنچه که اساسی تر است و نگفته مانده، این که مدرسه های ما غرب زده می سازند. آدمهایی همچون نقش بر آب می سازند. زمینه های آماده برای قبول غرب زدگی تحویل می دهند. این است بزرگترین خطر مدارس و فرهنگ ما". 🔸از کسانی که نقش بزرگی در تأسیس این مدارس و وارد کردن افکار و لایحه های سطحی تمدن غربی داشته اند، می توان از امین الدوله نام برد. او در هنگام اقامتش در آذربایجان به عنوان والی از میرزا حسن رشدیه در تأسیس این نوع مدارس که با مخالفت وسیع مردم و روحانیون مواجه بود و چند بار مدرسه او دستخوش تعطیلی گردید، حمایت می کند. سپس در زمان صدر اعظمی، او را به تهران می آورد و حمایت وسیعتر و جدی تری از او به عمل می آورد. 🔹یحیی دولت آبادی به نقش امین الدوله و اقدامات او و اهداف چنین اقدامات به طور مفصل می پردازد. از جمله می نویسد: امین الدوله بیداران تهران را در هر لباس که باشند به مساعدت در نشر معارف می خواند و همه را به همراهی با تأسیس مدارس جدید و تجدید اصول تعلیم و تعلم تشویق می نماید. تصورات من درباره امین الدوله این است که امین الدوله می خواهد سرهای افکار جدید را که تازه در این مدت به جنبش آمده و هنوز نورس و نارساست بسامان بگذارد... امین الدوله مظفرالدین شاه را خاطرنشان می نماید که تنها نگاهدارنده او از جمله افکار تجدید خواهان سرگرم نمودن آنهاست به توسعه معارف و یگانه تحصیل نام نیک که شاه از روی سلامت نفسی که دارد به آن بی علاقه نیست راه گشودن در معارف است به روی ملت... بالجمله روزی چند از مصاحبت امین الدوله با شاه نمی گذرد که خاطر شاه متوجه توسعه معارف و آزادی مطبوعات و برداشتن سد ممانعت از پیش پای افکار تازه می گردد. بحدی که هیچکس به هیچ وسیله نمی تواند خاطر او را از این عقیدت منصرف نماید. ادامه دارد...
📚 روشنفکری در غرب و ایران 🔰فصل دوم: مسائل فکری و فرهنگی و نقش منورالفکران و علماء در این مسائل: ♦️۱ ) نقش منورالفکران در مسائل فکری و فرهنگی این دوره: در جای دیگر در زمینه تأثیر و اقدامات امین الدوله مخصوصا در ترویج روزنامه ها و تشکیل "شرکت طبع کتب" می خوانیم: گرچه دوره رئیس الوزرایی (ذیقعده ۱۳۱۴ تا رجب ۱۳۱۵ قمری، فروردین تا آذر۱۲۷۶ شمسی) و صدارت امین الدوله (رجب ۱۳۱۵ تا ۱۵ محرم ۱۳۱۶ قمری، آذر۱۲۷۶ تا خرداد ۱۲۷۷ شمسی) دوره ای کوتاه بود و مجموعاً از یکسال و دو ماه تجاوز نکرد، اما همین دوره کوتاه باعث تحول و شکوفایی شگفتی در امر مدارس، معارف و مطبوعات کشور شد. در همین دوره روزنامه هفتگی تربیت که زیر نظر محمد حسین فروغی (ذکاءالملک) (فراماسون و مدرس مدرسه علوم سیاسی) منتشر می شد، به روزنامه روزانه مبدل گردید و این نخستین روزنامه ای بود که به صورت روزانه در پایتخت کشور منتشر می شد. مقدمات انتشار روزنامه روزانه دیگری به نام "خلاصة الحوادث" که نخستین شماره آن کمی بعد از استعفای امین الدوله ... منتشر شد، در همان دورۀ صدارت او فراهم آمد. در همین دوره روزنامه رسمی ایران نیز از تنگناهای پیشین تا اندازه ای خارج شد و صورت بهتری به خود گرفت. روزنامه پرورش که در مصر منتشر می شد با آزادی به ایران می رسید و در ورود آن به ایران ممانعت و سانسوری در کار نبود... 🔸با تشکیل و تأسیس مدرسه رشدیه مقدمات تأسیس مدارس دیگری چون ابتدائیه، علمیه و افتتاحیه فراهم آمد و با تشکیل انجمن معارف راه برای ایجاد مدارس جدید دیگر و پیشرفت شیوه نوین آموزش باز می شود... در همین دوره مقدمات ایجاد شرکتی برای طبع کتاب فراهم می شود. کمی بعد این شرکت با ده هزار تومان سرمایه تأسیس می شود تا به کار تألیف کتابهای درسی و نشر كتب مفید اقدام کند. احتشام السلطنه، محمد باقر خان اعتمادالسلطنه، میرزا کریم خان سردار مکرم، حاجی حسین آقا امین الضرب و یحیی دولت آبادی اعضای مؤسس "شرکت طبع کتب" هستند. شرکت میرزا محمد حسین فروغی و پسرش میرزا محمد علی خان (جد اینها یهودی و خود از فراماسونها بودند) و محمد قزوینی را برای ترجمه و تأليف كتاب استخدام می کند. از نخستین اقدامات شرکت در امر تألیف، انتشار کتابی است درباره تاریخ ایران... که با خط خوش طبع می کنند و به دست محصلین مدارس جدید می دهند ... شرکت طبع کتب تاریخ مختصر اسکندر کبیر، غرایب زمین و عجائب آسمان و سفر هشتاد روزه دور دنیا در مبادی علوم طبیعی، چرا به این جهت، در صحبت ساده طبیعی نردبان خرد در اخلاق و پاره ای از کتب دیگر را ترجمه و تألیف و طبع می نماید... 🔹ملک زاده نیز از نقش امین الدوله در تأسیس مدارس جدید تجلیل کرده و می نویسد: تأسیس مدارس جدید ملی که تا آن زمان ممنوع بود در زمان صدارت امین الدوله عملی شد و تشویق معارف پروران از یادگارهای دوره زمامداری اوست. شخصاً به تأسیس مدرسه رشدیه پرداخت و از تشویق معارف پروران آن زمان تا حدی که اوضاع اجازه می داد فروگذار نکرد؟ هم او به نقش میرزا یحیی دولت آبادی در این خصوص اشاره کرده و می نویسد: حاجی میرزا یحیی دولت آبادی بیش از سایرین در تأسیس مدارس ملی کوشش و بذل مجاهدت نمود و سی سال عمر خود را صرف تربیت غربی فرزندان ایران کرد و سهم مهمی از ثروتی که داشت در این راه صرف کرد و از آن جمله مدرسه ادب و مدرسه ی سادات از تأسیسات اوست. ادامه دارد...
🇮🇷 مجموعه عکس نوشت ⭕️کشورهای حامی رژیم بعث در دفاع مقدس(۲)
💢خط تحریف دفاع مقدس 🔹همه حقایق هستی در معرض تحریف هستند. تحریف را کسانی به کار می‌گیرند که دوست ندارند حقیقت آنگونه که هست، باشد! لذا تلاش می‌کنند حقایق را آنگونه که خود می‌خواهند دستکاری کنند! خط تحریف دفاع مقدس پیش از شهریور 1359 آغاز شد. جمهوری اسلامی متهم شد که با اتخاذ سیاست صدور انقلاب، درصدد خرابکاری و براندازی در کشورهای منطقه است. این در حالی بود که صدور انقلاب هیچ گاه در ذهن ملت ایران و بزرگان انقلاب اسلامی معنایی سخت نیافت و در اراده نظام اسلامی قرار نگرفت. 🔸انقلاب نوپا آنقدر درگیر مشکلات امنیتی و سیاسی داخلی بود که فرصت دخالت و تهدید نظامی همسایگان را نداشت. ضمن آنکه آموزه‌های اسلامی این انقلاب اجازه چنین کاری را نمی‌داد. ارتش به جای مانده از دوران پهلوی نیز دچار خانه‌تکانی اساسی شده بود و آمادگی دفاع از مرزها را نداشت، چه رسد به تجاوزگری و گسترش‌گرایی! همه توان کشور درگیر ایجاد ثبات و امنیت و استقرار جمهوری اسلامی بود تا هر چه زودتر عقب‌ماندگی‌های ناشی از نیم قرن حکومت فاسد و وابسته پهلوی جبران شود! 🔹صدور انقلاب روندی طبیعی در عالم هستی بود؛ چرا که حقیقت به بسط و جاودانگی میل دارد و این قوانین هستی است که اعتلا و ارتقای آن را تضمین می‌کند! به تعبیر رهبر حکیم انقلاب «مفاهیم انقلاب و مفاهیم اسلام، مثل عطر گلهای بهاری است؛ هیچ کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد؛ پخش می‌شود، همه‌جا می‌رود؛ نسیم روح‌افزا و روان‌بخشی است که همه‌جا را به خودی خود می‌گیرد.» (6/9/1393) 🔸انقلاب اسلامی حقیقت نوپایی بود که آشنایی با آن ملت‌های دربند منطقه را بر سر شوق آورده بود! انقلاب آشکار کرده بود که می‌توان فارغ از ایدئولوژی‌های شرقی و غربی و مبتنی بر اندیشه اسلامی، حکومت‌های مقتدر دست‌نشانده را با دست‌های خالی و تنها با اراده ملت مسلمان سرنگون کرد! 🔹از سوی دیگر، خانه ارتجاع عرب از پای بست ویران بود و با نسیمی در معرض فروپاشی بود! رعب و وحشت دربار حکام دست‌نشانده منطقه و حامیان غربی و شرقی آن را فرا گرفته بود. 🔸آنان معتقد بودند جمهوری اسلامی اگر بتواند از پس مشکلات پس از انقلاب سر بلند کند و الگویی از کشورداری اسلامی را ارائه دهد، بدون شک دیگر نمی‌شد جلوی انقلاب ملت‌های منطقه را گرفت. بنابراین، اینگونه بود که رژیم بعثی را تحریک کردند تا به ایران حمله کند و به گمان خود انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کند؛ خیال خامی که با دفاع همه‌جانبه ملت ایران ناکام ماند.
🔰 چهار احتمال درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور محترم ۱- آقای پزشکیان، رئیس‌جمهور محترم کشورمان در نشست با مسئولان رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند: «ما آماده‌ایم تمام سلاح‌های خود را کنار بگذاریم، به شرط آنکه اسرائیل هم همین کار را بکند و یک سازمان بین‌المللی به منطقه بیاید و امنیت را تامین کند»! این اظهار‌نظر آقای پزشکیان نه فقط با نظر صریح حضرت امام، رهبر معظم انقلاب و راهبرد رسماً اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در تقابل و تضاد است، بلکه سران برخی از کشورهای عربی همسو با اسرائيل هم برای حفظ موقعیت سیاسی خود در افکار عمومی جهانیان! از این‌گونه سخنان و اظهارات پرهیز می‌کنند! آقای پزشکیان در مصاحبه با فرید زکریا (عضو برجسته شورای روابط خارجی آمریکا‌) نیز که شبکه CNN پیش‌خبر آن را منتشر کرده است می‌گوید: «حزب‌الله نمی‌تواند به‌تنهایی مقابل اسرائیل که کشورهای غربی، اروپایی و آمریکا از آن دفاع، حمایت و تأمینش می‌کنند، بایستد‌»! و اظهارات نسنجیده دیگری که شرح آن بیرون از محدوده این وجیزه است و در گزارش تیتر یک کیهان امروز به آن اشاره شده است. ۲- رئیس‌جمهور محترم در سخنرانی‌ها‌، مصاحبه‌ها و مکاتبات متعددی نشان داده‌اند که مواضع و دیدگاه ایشان نسبت به مسئله فلسطین، غیر‌قانونی بودن رژیم صهیونیستی، ضرورت نابودی این رژیم، جنایتکار بودن آمریکا و‌... با دیدگاه و راهبرد رسماً اعلام و دنبال‌شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در انطباق است از این روی می‌توان نتیجه گرفت (و یا دست‌کم این احتمال را قوی دانست‌) که آنچه در نشست با مسئولان رسانه‌های آمریکایی و مصاحبه با شبکه CNN مطرح کرده‌اند، نمی‌تواند دیدگاه و نظر ایشان باشد. بنابراین چرا اظهارات مورد اشاره را بر زبان آورده‌اند؟! در این خصوص تنها می‌توان به سه احتمال اشاره کرد و احتمال چهارم به‌اندازه‌ای ضعیف و بعید است که نا‌ممکن به‌نظر می‌رسد‌. بخوانید! ۳- احتمال اول؛ «‌سهو لسان‌» جناب پزشکیان در بیان منظور و مقصود خویش است! این ضعف در بسیاری از موارد دیگر نیز دیده شده است که نزدیک‌ترین نمونه آن اعلام برادری با آمریکاست! که واکنش‌های منفی و خسارت‌بار فراوانی را به دنبال داشت. ۴- احتمال دوم؛ با عرض پوزش، نا‌توانی جناب ایشان در بیان منظور و مقصود خویش است. این ضعف را می‌توان کم‌اطلاعی آقای پزشکیان از عرصه سیاست و علوم و بایسته‌های تعریف شده آن دانست. آقای رئیس‌جمهور در همان نشست با مسئولان رسانه‌های آمریکایی تاکید می‌کنند که «‌من سیاست بلد نیستم‌»! و پیش از این هم گفته بودند «‌من سیاست را نمی‌فهمم‌»! در این خصوص باید گفت، اگرچه به‌نظر می‌رسد ایشان قصد تواضع داشته‌اند! ولی شواهد موجود نشان می‌دهند که به یک واقعیت اشاره کرده‌اند و متاسفانه در این عرصه ورود چندانی ندارند. این در حالی است که سیاسی بودن و آگاهی و شناخت از امور و قواعد سیاسی یکی از اصلی‌ترین شرایطی است که باید در رئیس‌جمهور وجود داشته باشد. بر اساس قوانین جاری، رئیس‌جمهور از میان «‌رجال سیاسی‌» انتخاب می‌شود. ۵- احتمال سوم که شواهد فراوانی از قوی‌تر بودن این احتمال نسبت به دو احتمال قبلی حکایت می‌کند، حضور مشاوران غربزده و غربگرا و بعضاً بد‌سابقه و محکوم امنیتی در کنار رئیس‌جمهور محترم است. ما پیش از این بارها در کیهان نسبت به خطر این افراد در کنار رئیس‌جمهور محترم و تصدی و سپردن پست‌های حساس به آنها هشدار داده بودیم و به نمونه‌هایی از این افراد و سابقه و کارنامه سیاه آنها اشاره کرده بودیم ولی متاسفانه این هشدارهای جدی مورد توجه ایشان قرار نگرفت. تصور ما این است و برای آن اسناد و شواهدی نیز داریم که همان اطرافیان اطلاعات یاد شده را از دید و نگاه رئیس‌جمهور پنهان می‌کردند. به‌عنوان مثال وقتی آقای پزشکیان مطلع شد که فلان اطرافی ایشان سابقه چند‌بار محکومیت، تبرئه ضمنی تروریست‌های داعش در ماجرای اهواز و تمسخر رزمندگان اسلام را در کارنامه خود دارد به شدت برآشفته و دست‌اندرکاران دعوت از او را توبیخ کرده بود و بازهم به عنوان نمونه، اظهارات نسنجیده آقای رئیس‌جمهور در نیویورک را با آنچه روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی‌اصلاحات طی همین چند روز اخیر نوشته و پیشنهاد کرده بودند، مقایسه کنید! آیا تفاوت چندانی می‌بینید؟! مدیران و دست‌اندر‌کاران این روزنامه‌ها و نویسندگان مطالب یاد شده‌، برخی از پست‌های حساس را در نهاد ریاست جمهوری برعهده‌ دارند! ۶- احتمال چهارم؛ دشمنان بیرونی و برخی از پادوهای داخلی آنها اصرار دارند که اظهارات نسنجیده و دور از انتظار رئیس جمهور محترم را دیدگاه و نظر خود ایشان قلمداد کنند! که این احتمال کمترین جایگاهی ندارد و همان‌گونه که گفته شد و به وضوح می‌توان دید با اظهارات دیگر رئیس‌جمهور، چه در برخی مصاحبه‌ها در نیو‌یورک و چه در موارد فراوان دیگر نظیر پاسخ به تبریک سید حسن نصرالله، گفت‌و‌گو با بشار اسد، سخنان طوفانی در مراسم
تحلیف، نشست با فرماندهان ارتش و سپاه و‌... نه فقط همخوانی ندارد، بلکه در نقطه مقابل آن نیز قرار دارد. ۷- و بالاخره پیشنهادهایی نیز با رئیس‌جمهور محترم در میان است که عزل غربگراها، افراد بد‌سابقه و محکومان امنیتی، دست‌اندر‌کاران فعال در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸، حامیان آشوب‌های پائیز ۱۴۰۱ از پست‌های حساس و در همان حال، مشاوره با افراد خوش‌سابقه و کارشناسان انقلابی و دلسوز‌، ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین آنهاست که امید است جناب پزشکیان، این پیشنهاد را با قید فوریت در برنامه کاری خود قرار دهند.