eitaa logo
بصیرت بچه های مفتح
56 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5هزار ویدیو
208 فایل
#عمـــــاریون_رهبــــــــریم 🔮در شـــام شـــوم خواص کور نور بصیــــرت عمــار آرزوست #ما_ملت_امام_حسینیم آدرس ارتباط با ادمین کانال: https://eitaa.com/Mahmood313
مشاهده در ایتا
دانلود
۶۳ عدد عجیبیه سن شهادت همه این عزیزان ۶۳ سال بود با یکی دوماه این ور اون ور - شهید حاج قاسم ۶۳ سال - شهید ایرالو ۶۳ سال - شهید زاهدی ۶۳ سال -شهید فخری زاده ۶۳ سال - شهید سید ابراهیم رئیسی ۶۳ سال تاریخ رو هم که میخونی حضرت پیغمبر و امیرالمومنین هم در ۶۳ سالگی شهید شدن!🖤 و حالا سید حسن نصرالله هم اضافه شد... این ۶۳ عدد عجیبیه !عجیب💔
مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ آیه ۱۰۶ سوره بقره سید هاشم صفی‌الدین پسرعموی مادر سید حسن نصرالله است. برادرش سید عبدالله صفی‌الدین به عنوان نماینده حزب‌الله در ایران در تهران زندگی می‌کند. پسر او، سید رضا صفی‌الدین همسر زینب سلیمانی و داماد شهیدسردار قاسم سلیمانی است آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری گزینه احتمالی رهبری حزب الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🇮🇷 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🇮🇷 🔏 تدبر در قرآن 🔏 📕 تدبر سوره‌ی کافرون 📕 📝 این سوره، صد و نهمین سوره‌ی قرآن کریم می‌باشد. نام‌های دیگر این سوره، «جحد» (انکار کردن) و «مشقشقه» یا «احدی المشقشقتین» (یکی از دو مشقشقه) است. 📝 مشقشقه‌ی دیگر، سوره توحید است که با این سوره مشقشقتان نامیده می‌شوند و دلیل آن نیز این است که این دو سوره مرز میان شرک و توحید را مشخص ساخته و آنها را از هم جدا می‌کنند، چنانکه «مشقشقه» از ماده «شقق» به معنای جدا ساختن، شکستن و شکافتن است. 📝درباره فضیلت این سوره روایات فراوانى نقل شده که حاکى از اهمّیّت محتواى آن است، از جمله: در حدیثى از پیغمبر اکرم صلى‌الله‌علیه وآله وسلم نقل شده که فرمودند: «کسى که سوره «قُل یا أیّها الکافرون» را بخواند، گویى ربع قرآن را خوانده و شیاطین طغیانگر از او دور مى‌شوند و از شرک پاک مى‌گردد و از وحشت (روز قیامت) در امان خواهد بود». 📜 گام اول : قرائت و ترجمه سوره 📝 بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده و مهربان 📝 قلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ ﴿١﴾ بگو: اى کافران! (۱) 📝 لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ آنچه را شما مى‌پرستید من نمى‌پرستم. (۲) 📝 ولا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ و نه شما آنچه را من مى‌پرستم مى‌پرستید، (۳) 📝 ولا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ ﴿۴﴾ و نه من آنچه را شما پرستش کرده‌اید مى‌پرستم، (۴) 📝 ولا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿۵﴾ و نه شما آنچه را که من مى‌پرستم پرستش مى‌کنید؛ (۵) 📝 لکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ ﴿۶﴾ (حال که چنین است) آیین شما براى خودتان، و آیین من براى خودم! (۶) 📜 گام دوم تفهم ساختار سوره 📝 سوره مبارکه‌ی کافرون با شش آیه، از یک سیاق و سه مجموعه تشکیل شده است. 📖 دسته اول : آیات ۱ تا ۳ 📝 آیه دوم مقول قول امر «قُلْ» در آیه اول است و آیه سوم عطف به آن. 📖 دسته دوم : آیات ۴ و ۵ 📝 این آیات به هم معطوف‌اند و آیه چهارم نیز عطف به دسته اول است. 📖 دسته سوم : آیه ۶ 📝 آیه ششم با ضمیر خطاب "کم" در «لَکُمْ» با آیات پیشین در ارتباط است، چه مخاطب همان کافران‌اند که آیات سوره خطاب به آنهاست. 📜 گام سوم : تفهم کلمه‌ها و جمله‌های مشکل 📝 «أَعْبُدُ» : عبادت می‌کنم، در اصل به معنای نهایت خواری در برابر مولای خود، همراه با اطاعت از اوست. 📜 گام چهارم : تفهم جهت هدایتی سوره 📝 با توجه به ساختار آیات سوره، تفهم جهت هدایتی سوره نیز این‌گونه انجام می‌شود : 📝 کافران پس از آزمودن راه‌های مختلفی همچون تشویق، تهدید، آزار و اذیت و نگرفتن نتیجه در مقابله با شخص پیامبر و دین اسلام، نقشه‌ی سازش کارانه‌ی کنار آمدن با دین پیامبر و رفع اختلافات را طراحی کردند. 📝 در چنین شرایطی سوره‌ی کافرون نازل گشت و در سه بند، در مقابل شرک کافران، بر توحید عملی خداوند (توحید عملی در عبودیت پروردگار) تاکید کرد. 📝 سوره‌ی کافرون این گونه با خطاب به پیغمبر نسبت به کافران آغاز می‌شود : «قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ». 📝 آغاز شدن سوره با امر «قُلْ» به بیانی که در سوره‌های مشابه گفته شد، نشان می‌دهد که ابلاغ این سوره به مردم باید فراتر از گفتن باشد. 📝 به این معنا که «ای رسول! نه تنها بگو و ابلاغ کن که تبیین کن» و در عمل توحید در بندگی پروردگار را به کافران نشان بده. 📝 همچنین اشاره شد که عمده‌ی آیات مربوط به بیان مسائل اعتقادی، این‌گونه آغاز می‌شود. 📝 در این سوره نیز خداوند با مخاطب قرار دادن رسول خود، به ایشان امر می‌کند که با توجه به مطالبه‌ی کافران (کافر به رسول الله نه الله) به آنان بگو «یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ» در آیین اسلام جایی برای سازش‌کاری و هم‌گرایی در معبود، نوع و روش عبادت وجود ندارد. 📖 ۱. توحید در معبود (آیات ۲و۳) 📝 ابتدا در مقابل تعدد معبودها، توحید در معبود بیان شده است که آن چه را شما می‌پرستید (بت‌ها و هر چیز غیر از خدای یگانه را)، نمی‌پرستم : «ِلا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ» 📝 همان‌گونه که شما هم آن چه را من می‌پرستم (خدای یگانه و معبود واحد را) نمی‌پرستید : «وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ» 📝 دلیل این برداشت، موصوله بودن "ما" در آیات دوم و سوم است که مفعول برای فعل «أَعْبُدُ» و اسم فاعل «عَابِدُونَ» در آیات دوم و سوم است. 📝 بنابراین از این دو آیه فهمیده می‌شود که یکی از پیشنهادهای سازش‌کارانه‌ی کافران این بود که ای رسول! اگر تو معبودهای ما را بپرستی، ما نیز خدای تو را می‌پرستیم که این آیات، هر دوی آن‌ها را نفی کرده است. 📖 ۲. توحید در نوع عبادت (آیات ۴و۵) 📝 توحید در نوع عبادت پروردگار، رویکرد دیگری است که در آیات چهارم و پنجم در مقابل جعلی بودن نوع عبادت کافران آمده است.
. 📝 رسول الله از طرف پروردگار امر می‌شوند تا اعلام کنند که من کسی نیستم که مانند شما پروردگار را پرستش کنم : «وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُم» 📝 همان‌گونه که شما هم کسی نیستید که مانند من پروردگار یکتا را پرستش کنید : «وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ». 📝 اسم فاعل بودن «عَابِدٌ» در آیه چهارم و «عَابِدُونَ» در آیه پنجم که برخلاف فعل، ثبات و دوام را می رساند، این معنا را می‌فهماند که پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه وآله وسلم، اصلا اهل عبادت کردن مانند آنها نیستند و در مقابل آنها نیز اصلا اهل یکتاپرستی نیستند. 📝 به عبارت دیگر، سخن حضرت رسول این است که نوع عبادت من، از طرف پروردگار سبحان آمده و نوع عبادت شما، از جانب خودتان بوده و جعلی است. 📝 ما مسلمانان برای تعظیم و عبادت معبودمان، همان نوعی را پیش می‌گیریم که خودش بیان فرموده است در حالی که شما کافران برای تعظیم و عبادت معبودهایتان، روشی ساختگی را در پیش گرفته‌اید. 📝 دلیل برداشت مزبور، مصدری بودن "ما" به همراه افعال بعد از خود به تاویل مصدر رفته و در نتیجه، «مَا عَبَدْتُم» به معنای "عبادتکم" و «مَا أَعْبُدُ» به معنای "عبادتی" خواهد بود. 📝 این نکات نشان می‌دهد که در پیشنهاد دیگر کافران، سخن از یکسان شدن نوع پرستش و عبادت به میان آمده است، به این معنا که ای رسول! اگر تو نوع عبادت ما را برای پرستش خدایت انتخاب کنی ما نیز نوع عبادت تو را در عبادتمان لحاظ می‌کنیم. 📝 دلیل ارائه‌ی دو معنای متفاوت برای آیات سوم و پنجم که کاملا مشابه یکدیگرند : «وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ»، علاوه بر تفاوت در موصوله و مصدری بودن "ما" در آنها، تفاوت آیات دوم و چهارم است، زیرا آیه دوم مقدمه آیه سوم و آیه چهارم مقدمه آیه پنجم محسوب می‌شوند و تفاوت مقدمه، موجب تفاوت ذی المقدمه نیز می‌شود. 📝 ادله‌ی تفاوت‌های آیات دوم و چهارم چنین است : ۱. «أَعْبُدُ» در آیه‌ی دوم، فعل مضارع بوده و «عَابِدٌ» در آیه چهارم، اسم فاعل است. ۲. فعل «تَعْبُدُونَ» در آیه‌ی دوم، مضارع است و فعل «عَبَدْتُم» در آیه چهارم، ماضی است. ۳. «لا أَعْبُدُ» در آیه ی دوم، جمله فعلیه است و «وَلا أَنَا عَابِدٌ» در آیه چهارم، جمله اسمیه. ۴. از آن جا که آیه‌ی چهارم با آمدن "واو" در ابتدای آن به آیه‌ی دوم عطف شده، تفاوتشان با یکدیگر را می‌رساند؛ چنان که اقتضای عطف همین است. ۵. ایجاد معنای جدید در تکرار، بهتر از تاکید دانستن تکرار است که از آن به قاعده‌ی «التأسیس اولی من التاکید» یاد می‌شود. 📖 ۳. توحید در روش عبادت (آیه ۶) 📝 آیه آخر، توحید در روش عبادت را مطرح می‌کند؛ بدین معنا که آن حضرت به ارائه‌ی این مطلب مامور می‌شوند که بگویند سیره و روش عبادی من، با سیره‌ی عبادی شما متفاوت است : «لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِىَ دِین». 📝 سیره‌ی عبادی پیامبر مبتنی بر بندگی است و سیره‌ی عبادی مشرکان نوعی معامله‌گری و اظهار اشرافی‌گری است. 📝 تفاوت در سیره‌ی عبادی دو گروه از آن جا ناشی می‌شود که برخی از اعمال عبادی‌شان مشابه هم بود، مانند داشتن طواف خانه‌ی خدا که مسلمانان، پوشیده طواف می‌کردند ولی کافران، عریان به طواف می‌پرداختند و روش‌شان با پیامبر فرق می‌کرد. 📝 آخر آن که منظور از "دین" در آیه‌ی پایانی، آیین و مذهب نیست، زیرا نزد خدا، تنها دین، اسلام است : «ان الدِین عند اللَّه الاسلام» 📝 و خداوند برای کافران، دین و آئینی قائل نیست، پس "دین" در این آیه به معنای روش است و معنای آیه چنین است : «لَکُمْ دِینُکُمْ فی العباده وَ لِىَ دِینی فی العباده». 📜 نتیجه : 📝 سوره‌ی کافرون به منظور اصلاح عبودیت بندگان و بیان وظایف بندگی در مقابل شرک مشرکان و کافران، در امر توحید عملی در عبودیت پروردگار نازل شده است. 📝 و از آنجا که این سوره از سوره‌های یک جمله‌ای است که از فعل امر «قُلْ» و مقول قول تشکیل شده است و اصل سخن در آن چیزی است که بعد از فعل امر «قُلْ» می‌آید؛ در سه دسته آیات در مقابل شرک کافران، بر توحید عملی خداوند (توحید عملی در عبودیت پروردگار) تاکید دارد که عبارت باشد از بیان سه نوع توحید در معبود، توحید در نوع عبادت و توحید در روش عبادت. 📝 بر این اساس جهت هدایتی سوره مبارکه کافرون، «توحید عملی در عبودیت» است. 📚 ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی. 📚 درس‌نامه روش تدبر، حجت‌الاسلام محمدحسین الهی‌زاده. 🌺 ادامه دارد... ✅ برداشت و نشر مطالب کانال جامع شهید محمدی قرقی، با ذکر صلوات آزاد می‌باشد. 💐 الـلَّـهــُمَّ صـَـلِّ عَـلَـى مُـحَـمــَّدٍ وَ آلِ مُـحَـمــَّدٍ وَ عَـجِّـلْ فَرَجَــهُمْ 💐 ☀️ كتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَ لِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ ☀️
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢تاملی تحلیلی بر پیام امام خامنه ای عزیز در خصوص شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان 🟢 🔴 شهادت شهید حاج سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان تسلیت باد🔴 🟢 وصف شهید سید حسن نصرالله ره با واژگانی چون مجاهد کبیر،پرچمدار مقاومت در منطقه ،عالم با فضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی جناب سید حسن نصرالله( این اوصاف تاکنون در وصف کسی بیان نشده است،میتوان منزلت و مقام و جایگاه شهید حسن نصرالله را از منظر امام خامنه ای عزیز استنباط کرد) 🟢تحقق آرزوی دیرینه آقا سید حسن نصرالله یعنی رسیدن به فوز شهادت و پرواز در ملکوت الهی 🟢سید حسن نصرالله و دریافت پاداش سالیان متمادی تلاش و مقاومت خود و تحمل دشواری های این مسیر پر پیچ و خم در عرصه جهاد فی سبیل الله 🟢بیان صحنه شهادت شهید سید حسن نصرالله در میدان اقدام برای طراحی یک برنامه و راهبرد برای تمهید مقدمات دفاع از مردم بی پناه ضاحیه و خانه های تخریب شده آنان و شهدای پرپر شده آنها 🟢تاکید آقا بر این موضوع که دنیای اسلام انسانی با عظمت و کم نظیر ،جبهه مقاومت پرچمداری بی بدیل و حزب الله لبنان رهبری کم نظیر و بی نظیر را از دست دادند. 🟢اشاره آقا به برکات مدیریتی تدبیر و جهاد کم نظیر وجودی سید حسن نصرالله در دوره دبیر کلی حزب الله لبنان ،(البته آثار و پیامدهای رهبری و مدیریتی همیشه از سید شهید مقاومت باقی خواهد ماند) 🟢اقدامات اساسی و بنیادی سید حسن نصرالله نه تنها در لبنان بلکه به تمامی محور مقاومت اثر گذار بوده و خواهد بود.استحکام و مانایی محور مقاومت به برکت خون شهدا بویژه شهید سید حسن نصرالله استمرار خواهد یافت. 🟢اشاره آقا به پیامد و برکت خون شهید سید حسن نصرالله فراهم کردن تسریع مقدمات زوال و فروپاشی پیکر فرسوده و در حال سقوط رژیم کودک کش اسرائیل 🟢اشاره آقا به مکتب شهید سید حسن نصرالله ره و ادامه راه و مسیر آن بزرگوار توسط بازماندگان مقاومت و حزب الله و مسلمانان جهان و تاکید آقا مبنی بر،بر زمین نماندن خون شهید سید عباس موسوی و همچنین شهید القدس شهید سید حسن نصرالله 🟢تسلیت مقام معظم رهبری به همسر و اعضای خانواده شهید سید حسن نصرالله ره و مجاهدان محور مقاومت و حزب الله لبنان و اعلام پنج روز عزای عمومی در جمهوری اسلامی ایران. روحش شاد و راهش پر رهرو باد ✏️سهراب خلیلی هفتم مهر ماه ۱۴۰۳ سهراب خلیلی, [۲۸.۰۹.۲۴ ۲۲:۴۲] بسم الله الرحمن الرحیم 🔴شهادت شهید سید حسن نصرالله دبیر کل ولایی و جهادی و انقلابی حزب الله بر همه مسلمانان جهان تسلیت باد🔴 ✅تحلیلی بر ویژگی های خط امام ره از منظر امام خامنه ای مدظله العالی (قسمت دوم) 👈۶: خردمندی و نو آوری آقا در این مورد می فرماید: «او مردی دانا ،خردمند،عاقل و عمیق بود. و به معنای حقیقی کلمه ،جوهر دانایی وجود داشت. در میدان دانش های تخصصی خود او_یعنی فلسفه ،فقه،عرفان،اصول،اخلاق_همه جا این دانایی و عمق و این گوهر درخشان خردمندی بروز کرد. حرف نو و سخن تازه به میدان آورد و به تکرار سخن گذشتگان اکتفا نکرد. 🌸نکته تحلیلی این بند: این ویژگی امام ره وظیفه ی دولتمردان و کارگزاران در نظام اسلامی را سنگین تر میکند تا در تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرا عقلانیت و خرد بکار گرفته و از تکراری و موازی کار کردن جدا خودداری کنند!!! 👈۷_دینداری و ایمان قوی و در عین حال روشن بین و روشنفکر امام خامنه ای مدظله العالی در باره این شاخصه امام ره فرمود:«او متعبد بود اما تعبدی دور از تحجر و توقف. او روشن بین و روشنفکر و نو آور در مباحث دینی بود اما نو آوری دور از لا قیدهای نو آوران ... بنابراین او متدین و متعبد ،اما درعین حال. روشن بین و آگاه و بکار گیرنده خرد ،با آفاق عظیم در مسائل اعتقادی و عملی بود... 🌸نکته تحلیلی این بند:این شاخصه امام ره باید نصب العین مسئولان باشد در میادین داخلی و بین المللی دین مدار و دین محور بوده و با خنده های دشمن خود را نبازند!!! با ایمان راسخ در مقابل دشمن بایستند و ضمن روشن بینی ،روشنفکر(البته نه از نوع غربی آن)نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و...بوده و از اعتبار نظام در مقابل دشمن در حیطه های مختلف و میادین خارجی دفاع کنند..
👈۸_شجاعت و جان نثاری آقا درباره این شاخصه امام ره فرمود:آماده بود که دران جایی که او حق می گوید و دنیا باطل می گوید با آن دنیا مواجه بشود. این که در یکی از بیانیه های خود فرمود که اگر استکبار جهانی دین ما را تهدید کند ما هم همه دنیای او را تهدید خواهیم کرد،راست می گفت..... از جام گذشته بود و برای پذیرش همه خطرها حاضر بود،یعنی برای او جان و دیگر خصوصیاتش اهمیت نداشت،بعضی میگویند ما از جانمان گذشتیم اما در مقام عمل که نگاه می کنید ،از یک احترام خشک و خالی نمی گذرد،چطور از جان گذشتند؟...اما او راست گفت ،او حقیقتا جان را کف دست داشت و آماده بود و به میدان آمد... 🌸نکته تحلیلی این بند از شاخصه های امام ره:صراحت لهجه و قاطعیت در کلام و عمل و رفتار امام ره میتواند الگویی ماندگار برای مسئولان و مدیران ارشد دولتی باشد در دفاع‌ از ارزشها و اصول و کیان کشور و حاکمیت ،و در هر صحنه داخلی و منطقه ای و بین المللی مثل امام ره حتی برای نظام و انقلاب از جان خود نیز بگذرند مثل شهید حاج قاسم سلیمانی. 👈۹_احیا کننده روح خودباوری و استقلال در مردم امام خامنه ای مدظله العالی در باره این ویژگی امام ره فرمودند:در طول سالیان دراز به مردم تفهیم شده بود که شما نمی تواند هر چه افراد از همه طبقات ...می گفتند ،پاسخ می داد که نمی شود و فایده ای ندارد این روحیه باید عوض شود ....و باید این را به روح خودباوری و اتکا به نفس و مشی مستقل تبدیل می کرد. برای خاطر این خصوصیت ،امام باید هیچ گونه دخالت و نفوذی را از غیر این ملت براین ملت تحمیل نکند و نکرد... 🌸نکته تحلیلی این شاخصه خط امام ره: امروز مسئولان نظام باید واژه میتوانیم امام ره و رهبری را در عرصه عمل پیاده سازی کنند و در همه عرصه ها دشمن را ناکام کرده و در عمل به استقلال در ابعاد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و...از هم گوی سبقت بربایند،مثل غربگداها و غربگراها در دولتهای قبلی عمل نکنند که آب خوردن را به برجام غربی پیوند بزنند و ایرانیان را فاقد ابتکار معرفی کنند و بگویند آنها فقط آبگوشت بز باش و خورشت سبزی را بردند... 👈۱۰_احیاگر روح دینی و تقویت ایمان مردم امام المسلمین آقا در باره این صفت امام ره میفرماید:وقتی دین در جامعه بود،اگاهی و هوشیاری و احساس مسئولیت در یک جامعه هست .این که شما می بینید امروز در جامعه و کشور ما نسبت به مسائل دینی ،در مردم احساس مسئولیت و احساس غیرت هست،این به خاطر روح دینی است،دشمن میخواهد این روحیه را تضعیف کند.... 🌸نکته تحلیلی این شاخصه خط امام ره: امام ره مصداق ملموس و عینی عامل به احیا گری دین و ارزشهای دینی بود و ما هر کدام مکلفیم راه امام ره را با دقت پیگیری و در همه امور تسری بدهیم مثل آقا که بعداز ارتحال امام ره فرمودند :راخ ما راه امام است و در مدت سی و چندسال بعداز امام ره همان را را با اقتدار و صلابت ادامه داده آند و بعون الله استمرار خواهد یافت و انقلاب را به صاحب اصلی آن امام عصر عج تحویل دهند . سهراب خلیلی ۷مهر۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بارها به برادران گفته‌ام اگر فقط یک عضو در بدنمان باشد حاضریم آن را تقدیم کنیم قلب یکی است کبد یکی است سر یکی است آن را تقدیم می‌کنیم به دو نفر تقدیم می‌کنیم رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله… 💔 💔 🥀
🔹بیوگرافی شیخ هاشم صفی‌الدین جانشین احتمالی سید حسن نصرالله صفی‌الدین پسرعمومی مادری حسن نصرالله است که از دهه ۸۰ میلادی بعد از تحصیل در نجف، به همراه حسن نصرالله و برادرش عبدالله صفی‌الدین مدتی را در حوزه علمیه قم به تحصیل پرداخته است. او که تا سال ۷۲ در ایران به سر می‌برد، در این سال توسط حسن نصرالله فراخوانده شد تا عضو مجلس شورای حزب‌الله شود. برادرش عبدالله صفی‌الدین در ایران باقی ماند و به عنوان نماینده حزب‌الله در ایران فعال شد. شیخ هاشم صفی‌الدین، بعد از سال ۷۲ و بازگشت به لبنان، مناصب متعددی را در ساختار تشکیلاتی حزب‌الله پشت سر گذاشته است. او علاوه بر این که ریاست شورای اجرای حزب را به عهده داشت، در سال ۷۳ به عنوان رییس شورای جهاد و یکی از ۹ عضو شورای مشورتی حزب الله انتخاب شد و از سال ۸۶، در مجمع عمومی حزب‌الله به عنوان جانشین نصرالله انتخاب شده است. وی از سال ۸۸ هم فرمانده نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان است. مهم‌ترین مناصب صفی‌الدین در حزب‌الله از میان مناصب متعدد او، ریاستش بر شورای جهاد حزب‌الله اهمیت قابل ملاحظه‌ای دارد. شورای جهاد متشکل از شخصیت‌های ارشد نظامی حزب‌الله است و مسئولیت نظارت، هماهنگی و تعیین فعالیت‌های جدید اعم از اقدامات در حال انجام و تخصصی حزب‌الله در مناطق جنگی را بر عهده دارد. با وجود این که نام شورای جهاد چنین می‌نمایاند که تنها در شاخه نظامی فعالیت دارد واقعیت این است که شورای جهاد مسئول اقدامات همه نهاد‌های غیرنظامی حزب‌الله، به ویژه آن‌هایی است که به طور بالقوه با حوزه جهاد تداخل دارند. اعضای کلیدی شورای جهاد، علاوه بر شیخ هاشم صفی‌الدین، شامل علی کرکی هم هست که اسرائیل ادعا کرده است روز گذشته در عملیات حمله به ضاحیه ترور شده است. ابراهیم عقیل و فواد شکر، دو عضو دیگر این شورا هستند که شهریور امسال توسط اسرائیل ترور شده‌اند. شیخ هاشم صفی‌الدین در یک انجمن غیرانتفاعی شیخ هاشم صفی‌الدین علاوه بر فعالیت‌هایی که مستقیما به حزب‌الله مربوط است، از سال ۱۳۹۶، به عنوان مدیرعامل یک انجمن غیرانتفاعی به نام «رابطة آل صفی‌الدین فی جمیع المناطق اللبنانیة» («انجمن خانوادگی صفی الدین در لبنان») فعالیت کرده است. اعضای این انجمن، همگی اعضای خانواده صفی‌الدین هستند و هدف آن تلاش برای رفع نیازها، تحکیم روابط بین اعضای خانواده، کمک مالی به اعضای فقیر خوانده و کمک مالی به تحصیل آن‌ها است. این انجمن از طرف آمریکایی‌ها متهم شده است که در پولشویی برای حزب‌الله دخالت دارد. زینب سلیمانی عروس کیست؟ پسر صفی الدین، داماد ایرانی‌ها، و همسر دختر کوچک سردار سلیمانی، زینب است. 🇮🇷لبیک یا امام خامنه ای همان لبیک یا امام حسین ع است 🇮🇷
📸 تصویری دیده نشده از سردار شهید حاج عباس در کنار شهید سید حسن نصرالله در لبنان 🔹 این عکس مربوط به هشت سال پیش است 💔 💔 🥀
⚫️ در پی شهادت «سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» درحمله رژیم صهیونی در منزل پدر وی با حضور فرمانده سپاه استان و معاون استاندار و فرماندار انجام شد.
30.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 انتقام چگونه باید باشد؟ بررسی کوتاه نظر قرآن درباره جنگ با کفار