سرلشکرسلامی ناکامی رژیم صهیونیستی درلبنان را به دبیرکل حزبالله تبریک گفت
🔹فرماندهکل سپاه درپیامی به شیخ نعیم قاسم نوشت: پیروزیِ بزرگ مقاومت اسلامی و سازمان سرافراز حزبالله لبنان که با ناکامساختن رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف اهریمنی درجبهۀ شمالیِ سرزمینهای اشغالی و تحمیل آتشبس به رژیم جعلی حاصل شد را به جنابعالی، دولت و ملت شریف لبنان بهویژه رزمندگان غیور و دلاور حزبالله قهرمان تبریک و تهنیت میگویم.
🔹آتشبس در جبهۀ لبنان شکستی راهبردی و خفتبار برای رژیم صهیونی است که به هیچیک از اهداف و آمال و آرزوهای شیطانی خود درجنگ علیه حزبالله حتی نزدیک هم نشد وحتی میتواند سرآغاز آتشبس و پایان جنگ در غزه را رقم زند.
🔹پذیرش آتشبس ازسوی صهیونیستها آن هم زیرموشک باران حزبالله و هدف قرارگرفتن اهداف راهبردی دشمن صهیونی در عمق سرزمینهای اشغالی حاوی عبرتهایی است که بهویژه به حامیان باندتبهکارصهیونی و سگ هار آمریکا درمنطقه تأکیدمیکندکه دوران زوال رژیم درحال سپریشدن است و آنها توشهای که بایستی برای مردم خود هزینه میکردندرا درحمایت و همراهی با ظلم و جنایات جنگی صهیونیستها علیه مردم فلسطین، غزه و لبنان تباه کردند.
🔹سرانجام این ماجرا همان گونه که ولی امرمسلمین و مقتدای حکیم و آزاده و مقتدرمان حضرت امام خامنهای عزیز فرمودند «جنایات رژیم صهیونیستی درغزه و لبنان برعکس خواست جنایتکاران باعث تقویت و تشدید مقاومت خواهد شد».
🔹خاضعانه برصبر و مقاومت شکوهمند و تاریخساز ملت رشید لبنان و به روح بلند شهیدان سیدحسن نصرالله، سیدهاشم صفیالدین و سایر...
🔰در مورد آتش بس حزب الله و رژیم نکته ای رندانه نهفته است؛
حزب الله در جنگ اخیر نه به دلیل آزادسازی سرزمین خود مانند نبرد۲۰۰۰ و نه به دلیل اسیر گیری و تبادل مانند۲۰۰۶ که هر دو عوامل داخلی لبنانی بودند بلکه به دلیل کاهش و نهایت توقف حملات به غزه، اقدام به درگیری نمود.
در واقع سید شهیدمان در حزب الله با درگیر کردن۵الی۷ لشگر از۱۲ لشگر رژیم به سرزمین های شمالی خودش، فشار ۱۰۰ را از غزه برداشت. اکنون خواست حزب الله در غزه محقق شده است( درگیرکردن عمده توان نظامی رژیم) و از سویی پس از آتش بس محتمل، نیروهای درگیر در شمال از حیث نفرات،روحی،خواست اجتماعی و... مطلق به سمت غزه نمی روند(بدلیل ضربه های اساسی و ضعف حاصل شده، استعداد لازم عملیاتی نیست)
آن دسته از دوستانی که تصور ضعف در اقدام حزب الله را در ذهن می پرورانند باید به دلایل وقوع این معادله جدید شکل گرفته توجه کنند ضمن آنکه دقت کنیم خود سید شهیدمان هم در ماه های میانی جنگ فرمودند: ما در این مرحله هدف گزاری برای شکست قطعی رژیم نداریم بلکه هدف تضعیف و توقف نسبی او می باشد...
در ماه۱۳،۱۴ جنگ غزه، خواست حزب الله تا حد بالایی محقق شده است؛ هم شکاف های درونی تشدید شده است هم مهاجرت معکوس مهاجرین تثبیت شده است هم اقتصاد و اجتماع درون سرزمین های اشغالی ضربه ویژه غیرقابل ترمیم دیده است...
توجه بفرمایید که عملیات طوفان الاقصی مرحله مقدماتی و البته اصلی اجرایی شدن جدی "طرح فروپاشی از درون" رژیم با اتخاذ نبرد طبق دکترین عاشورایی توسط مقاومت حماس! بوده است.( متن منتشر شده توسط محمد الضیف در ساعات ابتدایی طوفان الاقصی را مطالعه بفرمایید)
نکته آخر آنکه حزب الله پس از سید شهید درگیر یک جنگ بسیار جدی سیاسی_ اقتصادی در داخل لبنان می باشد که پیروزی در آن ان شاالله دست کمی از پیروزی میدانی با رژیم ندارد.
بنابراین شیخ نعیم قاسم و مجموعه شورای فرماندهی حزب الله، باید بسیار متفاوت تر و پیچیده تر از مدل درگیری ۲۰۰۶و۲۰۰۰ رفتارهای سیاسی_ نظامی_ اجتماعی_ اقتصادی حزب الله را در صحنه داخلی لبنان و صحنه منطقه ای گسترش کمی و کیفی بدهند...
✍ پوریا طیبی
.
🇮🇷 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🇮🇷
🔏 تدبر در قرآن 🔏
📕 تدبر سورهی کوثر 📕
📝 این سوره، صد و هشتمین سوره قرآن کریم میباشد.
📜 گام اول : قرائت و ترجمه سوره
📝 بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده و مهربان
📝 إنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿١﴾
ما به تو كوثر (خیر و بركت فراوان) عطا كردیم! (۱)
📝 فصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿٢﴾
پس براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى كن! (۲)
📝 إنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأبْتَرُ ﴿٣﴾
(و بدان) دشمن تو قطعا بریده نسل و بیعقب است! (۳)
📜 گام دوم تفهم ساختار سوره
📝 سوره مبارکهی کوثر سه آیه دارد و از یک سیاق، تشکیل شده است.
📝 عطف آیهی دوم بر آیه اول و اشتراک اسلوب بیان (آغاز آیهی اول و سوم با «إِنَّ») و وحدت خطاب در هر سه آیه «أَعْطَیْنَاکَ»، «لِرَبِّکَ»، «شَانِئَکَ» عامل پیوستگی آیات این سوره است.
📜 گام سوم : تفهم کلمهها و جملههای مشکل
📝 «الْکَوْثَرَ» : "کثر" زیادی و فزونی است. کلمه «کَوْثَرَ» برای مبالغه در زیادی بوده و معنای آن بسیار زیاد و فراوان مىباشد.
📝 «انْحَرْ» : "نحر" قطع کردن و بریدن گلوی حیوان است و در این سوره به معنی قربانی کردن حیوان است.
📝 «شَانِئَکَ» : "شنا"، دشمنی و کراهت از چیزی و دوری از آن است و در این سوره به معنی دشمنی است که نسبت به پیامبر غضبناک بوده و از همراهی با ایشان خودداری میکرده است.
📝 «الأبْتَرُ» : "بتر"، قطع و بریده شدن و عدم تکمیل چیزی است و در این سوره منظور از «الأبْتَرُ» کسی است نسل او بریده و قطع گردد.
📜 گام چهارم : تفهم جهت هدایتی سوره
📝 با توجه به ساختار آیات سوره، تفهم جهت هدایتی سوره نیز این گونه انجام میشود :
📝 بعد از گذشت چند سال از بعثت پیامبر خاتم و اینکه ایشان فرزند و پسری نداشتند، دشمنان بر اساس باور نادرست خود که فرزند پسر وارث و ادامه دهنده راه پدر است، در نهایت بیشرمی، ایشان را ابتر به معنی مقطوع النسل میخواندند و قلب رسول مهربانیها را آزرده بودند.
📝 در چنین شرایطی سوره کوثر با محوریت امتنان خداوند بر پیامبر و دادن روحیه به ایشان نازل شد و از دو جهت به ایشان عنایت خاص دارد؛
📝 یکی اعطای کوثر به ایشان و دیگری ابتر شدن طعنه زن به ایشان.
📖 ۱. به پا داشتن نماز خالصانه و قربانی کردن برای پروردگار، به شکرانهی اعطای کوثر (آیات ۱ و ۲)
📝 سوره با " إِنَّا " شروع شده و بر نفی فضای انکار و تردید نسبت به استمرار دین پیامبر به دلیل نداشتن فرزند پسر تاکید میکند و میفرماید : همانا ما به تو خیر فراوان دادیم و با اعطای آن نسل تو را استمرار و دین الهی را تداوم بخشیدیم. «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ»
📝 تکرار ضمیر "نا" در «إِنَّا» و «أَعْطَیْنَاکَ»، اولا عظمت اعطا کننده را نشان میدهد و ثانیا مشارکت فرشتگان را در رسیدن این خیر کثیر به رسول الله میفهماند؛ به این معنا که نظام اجرای الهی و فرشتگان، مجرای این امر الهی بودهاند.
📝 هرچند "اعطا" و "ایتا" هر دو به معنای دادن هستند، اما "اعطا" بیشتر به بخششهای خاص گفته میشود و "ایتا" هر دادنی را شامل میشود؛
📝 حتی امانت دادن را، آمدن ضمیر خطاب "ک" در «أَعْطَیْنَاکَ» به ما میفهماند که این بخشش اختصاصی، ویژهی رسول خدا است.
📝 «الْکَوْثَرَ» از ریشه "کثر" به معنای کثرت است و برای کثرت واقعی به کار برده میشود و در مقابل "تکاثر" که شامل کثرت ادعایی است؛ همانند "تعارض" که به معنای خود را به مریضی زدن است.
📝 ضمن اینکه وزن "فوعل" که از اوزان مبالغه است نیز مبالغه را در کثرت میرساند، از این رو «الْکَوْثَرَ» به خیر کثیر اشاره دارد.
📝 آیه دوم با "فاء" نتیجه آغاز گردیده و از پیغمبر خواسته است تا در مقابل امتنان اعطای کوثر، نماز به پا دارند : «فَصَلِّ»
📝 آمدن «لِرَبِّکَ» بعد از «فَصَلِّ» گویای این مطلب است که این نماز باید خالصانه و در اوج توجه به پروردگار باشد و این از آمدن حرف "لام" به دست میآید که برای اختصاص میآید.
📝 دلیل دیگر آنکه، وقتی پیامبر خدا به نماز امر میشوند به طور حتم برای پروردگار است.
📝 پس همراه شدن فرمان نماز با «لِرَبِّکَ» تاکید این است که نماز باید به شکرانهی ربوبیت و مدیریت الهی برپا داشته شود.
📝 دومین وظیفهی پیامبر بعد از اعطای کوثر، قربانی کردن شتر است : «وَانْحَرْ»
📝 که با توجه به وظیفهی قبل که با قید «لِرَبِّکَ» همراه بود، در نگاه مقایسهای، این وظیفه نیز همانند وظیفهی قبلی، بایستی برای پروردگار باشد.
📝 نتیجه آن که پیامبر باید در ازای لطف بزرگ خدا به ایشان، شکر بزرگی را نیز به جای آورند که هم معنوی و هم مادی است و هر دو، وسیلهی تقرب بیشتر ایشان به خدایند.
.
📖 ۲. ابتر شدن طعنه زن به ایشان (آیه ۳)
📝 آیه سوم و پایانی نیز با «إِنَّ» آغاز شده و بر حقیقتی خدشه ناپذیر تاکید میکند که ای رسول ما طعنه زن تو، بدون دنباله و مقطوع النسل است : «إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأبْتَر»
📝 ضمیر فصل هو که برای تاکید و حصر میآید، ابتر بودن را به طعنه زن پیامبر منحصر میداند، در حالی که او رسولالله را ابتر میدانست.
📝 از مقایسه آیه اول و سوم بدست میآید که چون «الْکَوْثَرَ» در مقابل «الأبْتَر» است، مراد از آن خیر کثیر، تداوم و کثرت نسل پیامبر است که با وجود صدیقه کبری حضرت فاطمه الزهرا علیهاالسلام محقق گردید، از این رو «الْکَوْثَرَ» فاطمه است.
📝 بشارتی که در این سوره با عنوان کوثر به رسول الله داده شده، از یک سو ضربهای بر امید دشمنان اسلام بود که هرگز برنامهی اسلام و قرآن قطع نخواهد شد و از سوی دیگر، تسلای خاطرخاطر پیامبر بعد از شنیدن لقب زشت ابتر.
📝 کوثر بودن فاطمه الزهرا با توجه به ماضی بودن «أَعْطَیْنَاکَ» و ابتر نامیدن پیامبر به جهت نداشتن فرزند پسر، نتیجه میدهد که این سوره باید پس از ولادت حضرت فاطمه نازل شده باشد.
📝 آخر آن که واژههای این سوره، مخصوص همین سورهاند و مثل «أَعْطَیْنَاکَ»، «الْکَوْثَرَ»، «فَصَلِّ لِرَبِّکَ» «انْحَر»، «شَانِئَک» و «الأبْتَر» در جای دیگری از قرآن نیامدهاند و این به صورتی زیبا، سوره را ویژه میسازد.
📜 نتیجه :
📝 عنایت خاص سوره به پیامبر از دو جهت است : یکی اعطای کوثر به ایشان که به شکرانهی آن، به برپایی نماز و قربانی کردن به موظف شدهاند و دیگری ابتر شدن طعنه زن به ایشان.
📝 با توجه به وجود «ان» در ابتدای آیات اول و سوم که فضای تردید موجود در آن زمان را از بین میبرد و جمع محتوای این دو آیه، جهت هدایتی سوره «امتنان بر رسول اکرم با اعطای کوثر و ابتر شدن طعنه زن به ایشان» است.
📚 ترجمه آیتالله مکارم شیرازی.
📚 درسنامه روش تدبر، حجتالاسلام محمدحسین الهیزاده.
🌺 ادامه دارد...
💐 الـلَّـهــُمَّ صـَـلِّ عَـلَـى
مُـحَـمــَّدٍ وَ آلِ مُـحَـمــَّدٍ
وَ عَـجِّـلْ فَرَجَــهُمْ 💐
☀️ كتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَ لِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ ☀️
8.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛰ آنهااز مدرس می ترسیدند.
مدرس یک انسان بود.
یکنفری نگذاشت پیش برود کارهای او [رضاخان] را ، تا وقتی کشتندش ؛ یکنفری غلبه می کرد بر همه مجلس.
📖 صحیفه نور، ج ۷ ص ۶۳
🗓 ۱۶ خرداد ۱۳۵۸
🌷 دهم آذر سالگرد شهادت شهید مدرس گرامی باد .
🌴 تنها بودن را بهانه سکوت قرار نداد
🍃🌸 حضرت آیت الله العظمی ، امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) :
🍃🌺 «مدرّس به عنوان یک روحانی که از چشمه فیّاضِ دینِ رهایی بخش و انسان سازِ اسلام سیراب بود، در انجام تکلیف الهی و شرعی خویش ، که مبارزه با ظلم و فساد و اختناق را سرلوحه احکام خویش دارد ، تنها بودن را بهانه سکوت قرار نداد و چه بسا که در بسیاری از جریانات سیاسی کشور تنها یک فریاد بود که پرده خفقان حاکمه را میدرید و آن، فریاد و خروشِ دشمن شکنِ مدرّس بود ...
🕯 مدرس به حقّ افتخار جامعه روحانیت به خصوص در قرن حاضر و نمونهای از مقاومت جامعه روحانیت در همه زمان هاست ؛ پرچم مبارزهای که شهید مدرس برافراشت هیچگاه بر زمین نیفتاد ؛ مبارزه بیامان مدرس علیه هر آنچه غیرخدایی است هنوز در جامعه ما ادامه دارد».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کابوس نتانیاهو!
افتخار میکنم به رهبرم❤️❤️❤️🔥
#تلنگر
وقتی پشت سر پدرت از پله ها پایین می روی
و میبینی چقدر آهسته می رود
تازه میفهمی چقدر پیر شده!
وقتی مادر بعد از غذا پنهانی مشتی دارو را میخورد ، میفهمی چقدر درد دارد اما چیزی نمی گوید....
در ۱۰ سالگی : مامان ، بابا عاشقتونم
در ۱۵ سالگی : ولم کنین
در ۲۰ سالگی : مامان و بابا همیشه میرن رو اعصابم
در ۲۵ سالگی : باید از این خونه بزنم بیرون
در ۳۰ سالگی : حق با شما بود
در ۳۵ سالگی : میخوام برم خونه پدر و مادرم
در ۴۰ سالگی : نمیخوام پدر و مادرم رو از دست بدم !
در شصت سالگی : من حاضرم همه زندگیم رو بدم تا پدر و مادرم الان اینجا باشن ...
و این رسم زندگی است....
چه آرامشی دارد قدردان زحمات پدر و مادر بودن و هیچ زمانی دیر نیست.