eitaa logo
بصیرت بچه های مفتح
56 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5هزار ویدیو
208 فایل
#عمـــــاریون_رهبــــــــریم 🔮در شـــام شـــوم خواص کور نور بصیــــرت عمــار آرزوست #ما_ملت_امام_حسینیم آدرس ارتباط با ادمین کانال: https://eitaa.com/Mahmood313
مشاهده در ایتا
دانلود
8.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاج آقا بدوووو ....😂😂😂 خاطره بامزه استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الامام علیّ ع: وَ مَنْ سَلَّ سَيْفَ الْبَغْيِ ، قُتِلَ بِهِ. و كسى كه شمشير ستم بر كشد ، با آن كشته شود.
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کوهیم ما تا ایستادیم روی پاهامون ماهیم تا خورشید باشه رهبر راهمون 💞رهبر فقط سیدعلی💞
روش های جنگ نرم قسمت دوم الف) روش‌هاي تأثيرگذاري مستقيم يك ـ عمليات رواني عمليات رواني مجموعه فعاليت‌هاي موذيانه‌اي است كه احساسات، نگرش‌ها و روحيات مخاطبان را اغلب به‌صورت ناخودآگاه و پنهان در راستاي اهداف مهاجمان نرم سوق مي‌دهد. اين عمليات به مجموعه طرح‌ها و اقدام‌هايي گفته مي‌شود كه به‌دنبال تشويش، تهييج و تحريك افكار عمومي در مسئله‌اي مشخص و با اهداف از‌پيش‌‌تعيين‌‌شده است. (عبدالله‌خاني، 1386، ص72) به‌طوركلي، عمليات رواني در چهارچوب اقدامات اطلاعاتي و با اهداف پنهان، قرار دارد و آثار، نتيجه‌ها و همچنين ابزارها و شيوه‌هاي آن به‌راحتي قابل شناسايي نيست. عمليات رواني بيشتر در شرايط بحراني مانند جنگ، شورش و اغتشاش، يا در شرايط ناپايدار و شكننده مانند التهاب در روابط دو كشور، استفاده مي‌شود. عمليات رواني گاه به‌صورت آشكار و گاه به‌صورت كاملاً پنهان القا مي‌شود و هدف از آن، تغيير «رفتار» و «نگرش» مخاطب در جهت مطلوب مهاجم است. (باقري چوكامي، 1394، ص128) برخي از نمونه‌هاي تغيير نگرش عبارت‌اند از: بدبين‌سازي شهروندان به حاكميت، ناكارآمد نشان‌دادن مسئولان، القاي وجود تبعيض و نبود آزادي، القاي بحران و عقب‌ماندگي نسبت به ديگر كشورها، القاي ناجي‌‌بودن كشور دشمن، بزرگ جلوه‌دادن قدرت دشمن. (ابراهيمي خوسفي و ديگران، 1386، ص‌44-45) شيوه‌ها و فنون عمليات رواني بسيار گسترده هستند كه برخي از آنها كاملاً نرم و رواني است و برخي نيمه‌سخت و سخت است كه براي تكميل عمليات رواني استفاده مي‌شود. فنون نرم، شامل مواردي مانند برچسب‌‌زدن، بزرگ‌نمايي، برجسته‌سازي و كوچك‌سازي، شايعه‌سازي، تخريب شخصيت، اهريمن‌سازي، پاره‌حقيقت‌گويي و... است (باقري چوكامي، 1394، ص128-129) كه بيشتر رسانه‌ها به‌كار مي‌گيرند. در بخش الگوها و فنون رسانه‌اي بيشتر به آنها خواهيم پرداخت. فنون نيمه‌سخت و سخت، روش‌هايي مانند اعلام حمايت رهبران دشمن از برخي چهره‌ها و حركت‌هاي مخالف داخلي به‌منظور روحيه‌بخشي، مانور نظامي در مرزهاي كشور هدف در راستاي ايجاد ارعاب و اقدامات سياسي براي بازداشتن نظام هدف از به‌كارگيري ابزارهاي قدرت عليه مخالفان و... را شامل مي‌شود. (همان، ص129) فنون عمليات رواني در فصل بعد و در قسمت «روش‌ها و فنون رسانه‌اي» به‌طور مفصل مطرح خواهد شد. دو‌ ـ عمليات ادراكي عمليات ادراكي به معناي تأثيرگذاري بر عقايد، باورها، ارزش‌ها و رفتارهاي مخاطبان از طريق ايجاد تغيير در اطلاعات، دانشها و بينشهاي آنهاست، به‌گونه‌اي‌كه حتي‌الامكان با اهداف و اميال مهاجمان همسو شوند. هدف از اين نوع عمليات، ايجاد هيجانات ناگهاني و تحريك فوري احساسات مخاطبان نيست، بلكه هدف، آن است كه نگرش مخاطب به موضوعاتي مانند مشروعيت نظام حاكم، حقوق شهروندان، آزادي و... تغيير يابد. شگردهاي عمليات ادراكي معمولاً جلسه‌هاي نقد و بررسي، گفت‌وگوها، نظريه‌پردازي‌ها، مناظره‌ها و... است كه اغلب رسانه‌ها، دستگاه‌هاي آموزشي و فرهنگي يا سازمان‌هاي غيردولتي انجام مي‌دهد. به همين دليل، مخاطبان عمليات ادراكي معمولاً روشنفكران، تحصيل‌كردگان، نخبگان و... هستند. 💥ادامه دارد
قسمت سوم سه‌ ـ روش‌هاي سرگرم‌كننده و تفريحي اين روش‌ها ازجمله خطرناك‌ترين و تأثيرگذارترين عواملي است كه مي‌تواند انديشه‌ها، احساسات و رفتارهاي مخاطبان را تخريب يا در جهت اهداف و خواسته‌هاي مهاجمان در جنگ نرم منحرف كند. اين روش‌ها ديربازده است، اما آثار عميقي دارد. توليد سرگرمي‌هاي گسترده به اشكال مختلف مانند فيلم‌هاي سينمايي و تلويزيوني، شوها و جُنگ‌هاي مبتذل، موسيقي و ترانه‌هاي گوناگون، بازي‌هاي رايانه‌اي و ... فعاليت‌هايي است كه به‌گونه‌اي ناخودآگاه و همراه با جذابيت و لذت بالا، افكار، خلق‌و‌خو و رفتارهاي مخاطبان را به‌راحتي تغيير مي‌دهد. اين شيوه به سبب اقتضائات خاص خود، گروه عامه مردم را مخاطب خود قرار مي‌دهد و با تغيير تدريجي فرهنگ اخلاقي و اجتماعي آنان، از پشتوانه اعتقادي و اخلاقي نظام حاكميت كاسته و آنان را در دفاع از نظام اصيل خود كه ديگر با آن احساس قرابت فرهنگي نمي‌كنند، سست خواهد كرد. بسياري از شبكه‌هاي فارسي‌زبان خارجي مانند من و تو، فارسي‌وان و جِم و... بيشتر به همين روش عمل مي‌كنند. چهار ـ جريان‌سازي‌هاي فرهنگي ـ اجتماعي به‌طوركلي جريان‌سازي، تدبيري است كه وسايل ارتباط جمعي اعمال مي‌كنند تا مخاطب را با خود همراه كنند. به‌عبارت‌ديگر، تدبيري است كه براي اداره مغزها1 به‌كار مي‌رود. جريان‌سازي، خود عملي جداگانه و مستقل از روش‌هاي تفريحي و سرگرم‌كننده يا عملياتي رواني و ادراكي نيست، بلكه شيوه‌اي است كه مي‌تواند در همه اين مصاديق به‌كار ‌رود. جريان‌سازي به مفهوم عام، بر تعقيب هدف به‌وسيله شخصي يا اشخاصي با ابزارهاي مختلف در طول فرايندهاي خاص دلالت دارد. اين فرايند مي‌تواند بر خير و صلاح شخص، گروه يا جامعه‌اي مبتني باشد، يا براي تحقير و نابود‌كردن آنها به‌كار رود (آذربخش، 1392، ص‌17). بنابراين جريان‌سازي، كاري هدفمند و داراي مراحل خاص است و از ابزارهاي ويژه بهره مي‌گيرد و با انگيزه خير يا شر سعي مي‌شود نگرش يا عقيده خاصي از طريق فعاليت‌هاي مستمر و جهت‌دار در طي زمان، دست‌كاري شود. پنج‌ ـ ديپلماسي عمومي (ديپلماسي مردم‌محور) اصطلاح «ديپلماسي عمومي» از اواسط دهه 1960 و در هنگامه جنگ سرد در آمريكا و ديگر كشورهاي بلوك غرب مطرح شد. مفهوم كلي اين عبارت، برقراري روابط حسنه دولت‌ها با ملت‌ها، به‌جاي روابط بين دولت‌ها، براي فتح قلوب و اذهان عمومي همه يا بخش‌هاي انتخاب‌شده‌اي از مردم كشورهاي هدف از طريق سياست‌هاي فرهنگي و اجتماعي است. اين روش، هزينه اجراي تصميم‌ها و پيگيري منافع و مقاصد را به حداقل مي‌رساند و سدّ مقاومت‌ها را در برابر ديگران يا بيگانگان مي‌شكند. دراين‌‌ميان، رسانه‌هايي كه مخاطباني بيرون از مرزهاي جغرافيايي يك كشور دارند، بيشترين كمك را به پيشبرد منافع ملي خواهند داشت. اين روش از نظر هدف با روش عمليات ادراكي شباهت زيادي دارد، اما ازنظر نحوه و سازمان اجرايي متفاوت است؛ زيرا متولي ديپلماسي عمومي، دستگاه سياست خارجي عمل‌كننده است، در‌حالي‌كه متولي عمليات ادراكي بيشتر رسانه‌ها و دستگاه‌هاي آموزشي و سازمان‌هاي غيردولتي هستند. (عبدالله‌خاني، 1386، ص‌72-73)
قسمت چهارم شش ـ ديپلماسي رسانه‌اي اصطلاح «ديپلماسي رسانه‌اي» به‌معناي به‌كارگيري رسانه‌ها براي تقويت و تكميل سياست خارجي براي تأثيرگذاري در كشور هدف است. مهم‌ترين ابزارهاي ديپلماسي رسانه‌اي، راديو، تلويزيون، مطبوعات، خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري اينترنتي است كه براي تأثيرگذاري بر افكار عمومي كشور هدف، به‌كار مي‌روند. ازاين‌رو، اين اصطلاح را مي‌توان معادل «جنگ رسانه‌اي» دانست. روش‌ها و فنون رسانه‌اي در قسمت الگوي رسانه‌اي به‌صورت مفصل طرح خواهد شد. هفت ـ فريب استراتژيكي (براي رهبران و مسئولان جامعه هدف) خَلق و جعل اطلاعات از سوي يك بازيگر سيستمي به‌ويژه دولت‌ها، با طرح و برنامه مشخص را «فريب استراتژيك» مي‌گويند. در تعريفي ديگر، فريب استراتژيك عبارت است از: سلسله اقدامات سازمان‌يافته و پنهاني كه به‌منظور تأثيرگذاري بر ذهنيت حريف، طراحي و اجرا مي‌شود. هدف اصلي فريب استراتژيك، ايجاد انحراف در تصميمات حريف از طريق ارائه اطلاعات هدايت‌شده و گاه غلط، و اجبار وي به اقدام يا عدم اقدام در راستاي منافع ملي كشور خودي يا به ضرر منافع خود است. آماج اصلي فريب استراتژيك، نهادها و سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي كشور هدف است. (ابراهيمي خوسفي و ديگران، 1386، ص‌221) تفاوت فريب استراتژيك و عمليات رواني اين است كه محدوده تأثيرگذاري عمليات رواني، نگرش عامه مردم يك جامعه است، در‌حالي‌كه فريب، ذهنيت سوژه‌اي (فرد، گروه يا سازمان معيّن) را هدف قرار مي‌دهد. به بيان ديگر، هدف عمده عمليات رواني، عواطف و احساسات عموم افراد يك جامعه (افكار عمومي) است، درصورتي‌‌كه هدف عمليات فريب، تصميم‌گيران، فرماندهان و افراد خاصي از جامعه‌اي مشخص در محيط حريف است. (محمدي، 1395، ص‌29) هشت‌ ـ استفاده از ‌سازوكارهاي علمي بدون شك يكي از مهم‌ترين عوامل تأثيرگذار بر انديشه‌ها و افكار عموم و به‌طور خاص اذهان دانشجويان، روشنفكران و تحصيل‌كردگان، كتاب‌ها و مجلات علمي و نيز نهادهاي آموزشي است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد بسياري از متون آموزشي، به‌ويژه متون مربوط به علوم انساني و اجتماعي، از مباني فكري سكولار و مروج انديشه‌ها و ارزش‌هاي غربي و خصوصاً آمريكايي است (كريمي، 1374). در پژوهشي نشان داده شده است كه بخش قابل توجهي از عمليات نرم از طريق كتاب‌هاي علمي و دانشگاهي صورت مي‌گيرد. (نائيني، 1391الف، ص‌469) همچنين اين منابع علاوه‌بر ترويج مباني فكري غير الهي، در قالب مثال‌ها، شواهد و مجاب‌سازي پيراموني، به تخريب نهادها و سازمان‌هاي سياسي و انقلابي كشور مي‌پردازد. برجسته‌سازي برخي متخصصان ايراني، نخبگان فكري مخالف نظام و اهداي جوايز به آنان در جشنواره‌ها و همايش‌هاي علمي نيز مي‌توان در راستاي ‌سازوكارهاي جنگ نرم محسوب كرد. (همان) رهبر معظم انقلاب در اين رابطه مي‌فرمايند: «آماج بسياري از توطئه‌هاي امروزي كه عليه جمهوري اسلامي هست، علم و اهل علم و دانشجويان علم و محيط علمي است». (بيانات در ديدار جمعي از نخبگان علمي كشور، 6/8/1388 اگرچه استفاده از اين روش، نيازمند زمان طولاني‌تري است، اما مي‌تواند آثار عميق‌تري بر جاي بگذارد. نه ـ برگزاري جشنواره‌ها و گردهمايي هنري و فرهنگي از روش‌هاي ديگر تأثيرگذاري بر ارزش‌ها، انديشه‌ها و رفتارها، برگزاري جشنواره‌ها و گردهمايي‌هاي هنري و فرهنگي است. اين‌گونه فعاليت‌ها كه داراي جذابيت بالا، سرگرم‌كننده و بسيار لذت‌بخش است، به‌صورت كم‌نظيري مي‌تواند برخي ارزش‌ها، رفتارها يا افراد را به‌صورت شاخص، برجسته و موجه كند و در الگوگيري‌ اثر گذارد. اين روش، به‌خصوص براي بخش وسيعي از جوانان پرانرژي و جوياي نام كه نخبگاني را براي الگوگيري جست‌وجو مي‌كنند، انگيزه‌ساز است. جشنواره‌هايي در زمينه انتخاب آثار برتر هنري مانند فيلم‌هاي سينمايي، موسيقي، عكس، طراحي، نقاشي و نيز انتخاب هنرمندان نمونه، اعم از بازيگران، كارگردانان، خوانندگان و... يا برگزاري جشنواره‌هاي ديگر مانند جشنواره انتخاب بانوي شايسته سال، جشنواره بانوان نمونه عرب، يا آسيايي و... اشكال گوناگون اين روش است. همه اين شيوه‌ها در راستاي اهداف و مقاصد مورد ‌نظر برگزار‌كنندگان و بر مبناي شاخص‌ها و ملاك‌هاي آنان انجام مي‌شود. گفتني است آمريكا براي اين منظور ساليانه مبادرت به برگزاري ده‌ها جشنواره هنري مي‌نمايد و از اين طريق هزاران هنرمند را از كشورهاي مختلف دنيا به‌ويژه كشورهاي آماج به كشور خود دعوت كرده و با بهره‌گيري از رسانه‌هاي خويش آنها را به‌عنوان الگوهاي برتر هنري به كشورهايشان معرفي مي‌كند. (نائيني، 1391الف، ص470)
قسمت پنجم چهار ـ ترويج جنبش‌هاي شبه‌ديني و انحرافي يكي از روش‌هاي جنگ نرم، ترويج گروه‌ها و جنبش‌هاي شبه‌ديني، خرافي و انحرافي است. به‌طوركلي، براي مهاجمان مهم نيست اين جنبش‌ها يا گروه‌ها چه مي‌گويند و تا چه حد حرف‌ها و كارهايشان منطقي يا مضحك و خرافي، يا مانند جريان‌هاي تكفيري و داعش بي‌رحمانه و خشن است، بلكه هرنوع حركت يا جنبشي كه با خط اصيل آزادگي، استقلال‌طلبي و استكبارستيزي مغايرت داشته باشد، مورد حمايت قرار مي‌گيرد؛ زيرا به سبب تعارض بنياني اين جنبش‌ها با ايده حاكميت – حتي اگر به جنبش سياسي و نظامي منجر نشود- مي‌تواند پيروان خود را از نظام حاكم جدا كند. برخي از آن گروه‌ها كه در ايران، طرفداراني براي خود دست‌و‌پا كرده‌اند، افكار و عقايد خويش را از طريق سايت‌هاي اينترنتي و برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي ترويج مي‌كنند. اين گروه‌ها در سال‌هاي اخير توانسته‌اند عده‌اي از جوانان ايراني را جذب و آنان را وادار به انجام‌دادن آيين‌هاي خاص خويش نمايند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد برخي از اين گروه‌ها از حمايت رسانه‌اي و تبليغاتي فراوان كشورهاي غربي برخوردارند و شبكه‌هاي ماهواره‌اي آنان، بارها به معرفي اين گروه‌ها و تشريح آيين‌هاي شبه‌مذهبي آنان مبادرت كرده‌اند. (نائيني، 1391الف، ص‌470) پنج ـ ايجاد، تقويت و حمايت از سازمان‌هاي غير دولتي مخالف حمايت از سازمان‌ها و تشكل‌هاي مخالف نظام به‌ويژه سازمان‌ها و تشكل‌هايي كه از ويژگي‌هايي مانند تندروي، گرايش‌هاي متعصبانه، توان تأثيرگذاري بر قشر جوان و تحرك گسترده برخوردار باشند يا به هر شكلي با نظام حاكم زاويه داشته باشند، از ابتداي دوران پس از انقلاب تاكنون مورد توجه بوده و به‌صورت پنهان يا آشكار ادامه داشته است. حمايت از گروهك‌ منافقين (سازمان مجاهدين خلق)، گروهك‌هاي كمونيستي (چپ‌هاي آمريكايي) و احزاب مخالف و سازمان‌هاي ديگر از نمونه‌هاي اين شيوه است. در زمان حاضر كمك به ايجاد و تقويت سازمان‌هاي غير دولتي در ايران از ديگر اقدامات مؤسسات غربي به‌خصوص مؤسسه «جامعه باز» متعلق به جورج سوروس، ميلياردر يهودي است. آنان سعي دارند ضعف‌هاي اين سازمان‌ها را به‌لحاظ منابع انساني، مالي و مديريت برطرف سازند. (عبدالله‌خاني، 1390، فصل دوم)2 بديهي است اين‌گونه سازمان‌ها و تشكل‌ها مي‌توانند به‌مثابه كارگزاراني كم‌هزينه و خودكار در جهت اهداف مهاجمان نرم فعاليت كنند.3 شش ـ استفاده از شيوه‌هاي اشاعه فرهنگي اشاعه فرهنگي به‌معناي انتقال عناصر و ارزش‌هاي يك فرهنگ به فرهنگ ديگر است كه به‌صورت طبيعي از طريق تجارت، سفرهاي گردشي (توريسم)، ازدواج و تحصيلات علمي پديد مي‌آيد. هنگامي كه اين شيوه به‌صورت برنامه‌ريزي‌شده و براي بهره‌گيري در جنگ نرم انجام شود، بنيان‌هاي فرهنگي و اجتماعي‌- سياسي جامعه هدف را تهديد مي‌كند و در راستاي ايجاد اخلال و چالش در نظام حاكم خواهد بود. ايجاد فرصت‌هاي آموزش و تحصيل، تفريح، نمايشگاه‌هاي اقتصادي، همايش‌هايي با موضوعات از‌پيش‌تعيين‌شده و ارتباطات ديگري از اين قبيل مي‌تواند در راستاي اشاعه فرهنگ غرب، تحقير، تضعيف و تخريب فرهنگ بومي كشور هدف استفاده شود. ازاين‌رو، جوزف ناي (2006) از حضور دانشجويان و متخصصان كشورهاي ديگر در آمريكا، به‌عنوان يكي از عوامل افزايش‌دهنده قدرت نرم در آن كشور ياد مي‌كند. (نائيني، 1391الف، ص‌473) طرح آمريكايي ايلپ (ILEP) نمونه‌اي آشكار از اين نوع فعاليت‌هاست كه با رويكردي مداخله‌جويانه از سال ۲۰۰۷ آغاز شده است. اين طرح كه آن را پروژه «آمريكايي‌سازي رهبران آينده عراق» مي‌نامند،4 به عقيده بسياري از صاحب‌نظران، بخشي از پروژه تهاجم فرهنگي ايالات متحده با هدف انحراف قشر جوان و نوجوان عراق از ارزش‌هاي اصيل فرهنگي و ديني است.5 اين طرح در قالب اردوهاي تفريحي و آموزشي زير نظر سازمان «سيا» انجام مي‌شود. متقاضيان شركت در اين طرح كه اغلب نوجوانان دانش‌آموز يا دانشجو هستند، پس از ثبت‌نام از سوي يك تيم متخصص از سفارتخانه آمريكا در بغداد، با مصاحبه و ملاقات حضوري براساس اهداف آنان دستچين مي‌شوند و پس از انتقال به آمريكا، دور از چشم خانواده و حتي نظارت و مراقبت دولت بغداد، تحت آموزش‌هاي ويژه پيرامون فعاليت‌هاي اجتماعي قرار مي‌گيرند. علاوه‌ بر برنامه‌ها و دوره‌هاي فشرده آموزشي مانند زبان انگليسي، حقوق بشر و حقوق زنان، حقوق دگر‌جنسي‌ها و راه‌اندازي تظاهرات و اعتراضات، و بازديد از اماكن تاريخي و فرهنگي و ديدار با برخي از شخصيت‌هاي آمريكايي، به بهانه فراهم‌‌كردن فضايي همراه با نشاط و شادابي، محافل جشن و رقص مبتذل نيز در طول دوره براي اين نوجوانان فراهم مي‌شود.
قسمت ششم هفت ـ شبكه‌سازي‌هاي اجتماعي اينترنتي اقشارگوناگون مردم،به‌ويژه جوانان با گرايش‌هاي مختلف،از شبكه‌هاي اجتماعي رواج‌يافته مانندتلگرام، توييتر، واتساپ،اينستاگرام و..به‌دليل كاربردي‌بودن و نيز جذابيت ارتباطي، استقبال كردند.بايددانست كه مهاجمان از اين شبكه‌ها به سبب برخي قابليت‌ها مي‌توانند به‌عنوان ابزار بسيار كارآمد استفاده كنند. برخي از اين قابليت‌ها عبارت‌اند از: دسترسي آسان، كامل و رايگان به اطلاعات، سلايق و گرايش‌هاي مشتركان؛ امكان مديريت پنهان و غيرمستقيم جريان‌ها، حركات و آشوب‌هاي اجتماعي و نشر اكاذيب و شايعات از راه‌هاي مختلف مانند ايجاد كانال‌ها و گروه‌هاي ناشناخته و غير قابل‌كنترل؛ امكان ايجاد و نشر آسان فايل‌هاي فسادانگيز تصويري، صوتي و مكتوب و سهولت دسترسي به آنهااين دسترسي شخصي و آسان براي نوجوانان و جوانان مي‌تواند بسيار فسادانگيزتر باشد هشت‌ ـ ساماندهي و ترويج هنجارشكني و كج‌روي‌هاي اجتماعي‌- فرهنگي رواج كج‌روي‌ها و هنجارشكني‌هاي اجتماعي، مانند هنجارشكني در زمينه بدحجابي و پوشش‌هاي زننده، روابط ناصحيح دختران و پسران و رفتارهاي سوء ديگر، از جنبه‌هاي مختلفي، آثار منفي دارد؛ زيرا علاوه ‌بر آنكه از پشتوانه معنوي و مردمي انقلاب اسلامي مي‌كاهد، انقلاب اسلامي را در رسيدن به اهداف فرهنگي خود در بسط ارزش‌ها و فضايل اخلاقي، ناكارآمد نشان مي‌دهد به همين سبب برخي محققان تأكيد مي‌كنند چنانچه آمار وقوع آسيب‌ها و كج‌روي‌هاي اجتماعي در جامعه ايران گسترش يابد، مردم آن جامعه به اين باور مي‌رسند كه نظام برخاسته از آن انقلاب، در تحقق خواسته‌هاي خويش ناكارآمد بوده است و درنتيجه، انگيزه آنان براي تغيير آن نظام فزوني مي‌يابد(گاتمن، 2007، ص‌16) ترويج اين ناهنجاري به‌جز روش‌هاي مستقيم كه ذكر آن گذشت، در بسياري از مواقع از طريق ايجاد تشكل‌ها و ساماندهي افراد براي ايجاد جنبش‌هاي تصنعي اجتماعي و موج‌هاي هيجاني و تظاهرات خاص انجام مي‌گيرد. اين حركات به‌دليل آنكه خريدار و علاقه‌مند جدي در ميان مردم، به‌ويژه اقشار اصيل‌تر ندارد، كارگزاران خارج‌نشين دشمن با همكاري عوامل داخلي،طراحي و اجرا مي‌كنند. ابداع و ترويج پديده‌هايي مانند ازدواج سفيد، جشن طلاق و نيز راه‌اندازي جرياناتي مانند چهارشنبه‌هاي سفيد براي ترويج بي‌حجابي،جنبش آزادي يواشكي،جنبش ري‌استارت (Restart)و سازماندهي افراد هنجارشكن در پوشش‌هاي زننده از اين جمله است نه‌ ـ تحريك قوميت‌ها و فِرَق مذهبي براي ايجاد فتنه و آشوب ايجاد تفرقه و اختلاف در ملت‌ها براي حكومت بر آنها (سلطه) از شعارهاي قديم استعمارگران است(تفرقه بينداز و حكومت كن). تحريك قوميت‌ها به تجزيه يا خودمختاري يا ايجاد اختلافات و نزاع بين قوميت‌ها علاوه ‌‌‌بر ايجاد بحران براي نظام حاكم، باعث مي‌شود تا نيروها و توان داخلي، صرف حل‌وفصل اين مشكلات شود و توان مقابله با دشمن كاهش يابد شكل‌گيري غائله كردستان سه روز از پيروزي انقلاب اسلامي و توطئه‌هاي متعاقب آن و سپس تنش‌هاي تركمن صحرا و خوزستان و .. كه با فداكاري‌هاي بسيار سپاه پاسداران و بسيج خنثي گرديد، از نمونه‌هاي بارز آن است. اين مسئله همچنان در برنامه‌هاي مهاجمان، جايگاه ويژه‌اي دارد و دامن‌‌زدن به حساسيت‌ها، دشمني‌ها، اختلافات و تعصبات مذهبي علاوه‌بر اختلافات قومي و نژادي به شيوه‌هاي مختلف از سوي مؤسسات علمي ـ پژوهشي وابسته به حكومت آمريكا و سازمان سيا، به‌طور جدي پيگيري مي‌‌شود. ازجمله اين فعاليت‌ها گسترش اسلام‌هراسي و شيعه‌هراسي است. مركز «سابان» وابسته به مؤسسه «بروكينگز»به‌‌طور آشكار به انتشار كتاب‌ها و مقالات و برگزاري نشست‌هايي در اين زمينه مي‌پردازد ده ـ بهره‌گيري از شيوه‌ها و تجربه‌هاي انقلاب‌هاي رنگي ايجاد انقلاب رنگي با بهره‌گيري از شيوه‌هايي كه در الگوي جين شارپي بيان شد، به‌طور عمده بر سازماندهي رفتارها و جوسازي اجتماعي و خارج‌‌كردن قدرت از طرق غير‌ خشونت‌آميز تأكيد دارد. برخي انديشمندان فعاليت‌هايي مانند سازماندهي رفتارهاي جمعي و ارائه الگوهاي رفتاري متناسب با اهداف و خواسته‌هاي تهديدگران را «روش‌هاي رفتاري» نام نهاده‌اند.در اين‌گونه روش‌ها، همواره تفكر يا احساسات مخاطب، هدف نيست، بلكه سعي مي‌شود تا به مخاطب، رفتارهايي را آموزش دهد يا به‌طور ناخودآگاه به رفتارهايي هدايت كند تا بهتر بتوانند خواسته مهاجمان و تهديدگران را محقق سازند اين روش‌ها معمولاً به چهار بخش «اعتراض»، «عدم همكاري با دولت يا نافرماني مدني»«مداخله غير ‌خشونت‌آميز» و «جذب مخالفان حكومت» تقسيم مي‌شوند (عبدالله‌خاني، 1386، ص‌74ـ76). شيوه‌هاي انقلاب رنگي براي زمان انتخابات و به‌منظور بهره‌گيري از فضاي ملتهب آن پيشنهاد ميشود كه در قسمت نظريه‌هاي انقلاب رنگين و نيز الگوي انقلاب رنگي جين شارپ مفصلاً اشاره شد. جنگ نرم ودشمن شناسی
♨️ شنبه‌ها تعطیل شد 🔶نمایندگان مجلس با ۱۳۶ رای موافق ۶۶ رای مخالف و ۳ رای ممتنع با لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته موافقت کردند بر این اساس کارکنان دولت و بخش خصوصی در روزهای جمعه و شنبه تعطیل خواهند بود و ساعت کاری کارمندان از ۴۴، به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد. مجلس پیش از این اعلام کرده بود هر ارگان و بخشی از دولت و یا بخش خصوصی (به جز بانک ها و مشاغل ضروری) که در روزهای شنبه کارکنان خود را بکار گیری کنند باید یک روز به حقوق آنها اضافه کنند. 🔹مصوبات مجلس باید به تأیید شورای نگهبان برسد تا به قانون تبدیل شوند.
🌎 کشورهای اصلی تامین‌کننده تسلیحات رژیم اسرائیل ⭕️ ایالات متحده آمریکا 🔸 ایالات متحده و اسرائیل در سال ۲۰۱۶ سومین یادداشت تفاهم ۱۰ ساله را برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ امضا کردند. این یادداشت تفاهم شامل ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی، ۳۳ میلیارد دلار کمک‌هزینه خرید تجهیزات نظامی و پنج میلیارد دلار برای سامانه‌های دفاع موشکی است. بنابر اطلاعات موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، اسرائیل از سال ۲۰۱۹ میلادی تا ۲۰۲۳، ۶۹ درصد از کمک‌های نظامیش را از آمریکا دریافت کرده است. 🔸اسرائیل نخستین طرف خارجی است که جنگنده‌های چند‌منظوره اف-۳۵ آمریکا را که پیشرفته‌ترین جنگنده‌های جهان به حساب می‌آیند، به کار گرفته است. اسرائیل که در حال خرید ۷۵ فروند جنگنده اف-۳۵ است تا سال گذشته ۳۶ فروند آن را تحویل گرفته است. هزینه این جنگنده‌ها نیز از محل کمک‌های آمریکا پرداخت می‌شود. 🔸ایالات متحده همچنین به توسعه و تسلیح سامانه پدافند موشکی کوتاه‌برد گنبد آهنین اسرائیل کمک کرده است. اسرائیل این سامانه را پس از جنگ سال ۲۰۰۶ با حزب‌الله لبنان مستقر کرد. ایالات متحده تاکنون صدها میلیون دلار به اسرائیل برای خرید موشک‌های رهگیری کننده این سامانه کمک کرده است. 🔸 واشنگتن همچنین در تامین مالی توسعه سامانه پدافند هوایی «فلاخن داوود» به اسرائیل کمک کرده است. این سامانه برای سرنگونی موشک‌هایی که از فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتری شلیک می‌شوند، طراحی شده است. ⭕️ آلمان 🔸 صدور مجوز صادرات تسلیحات دفاعی برای اسرائیل در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال قبل ۱۰ برابر شد و به ۳۲۶.۵ میلیون یورو (معادل ۳۵۱ میلیون دلار) رسید. برلین پس از حملات هفتم اکتبر حماس به سر زمین های اشغالی صدور این مجوزها را در اولویت قرار داد. 🔸 طبق گزارش خبرگزاری آلمان (DPA)، این کشور در وهله اول قطعات سامانه‌های پدافند هوایی و مخابراتی را برای اسرائیل صادر می‌کند. 🔸طبق گزارش این خبرگزاری، تسلیحات صادر شده به اسرائیل شامل سه هزار سلاح ضدتانک قابل حمل و ۵۰۰ هزار گلوله تفنگ‌های خودکار و نیمه خودکار است. ⭕️ ایتالیا 🔸یک منبع در وزارت خارجه ایتالیا روز پنجشنبه ۹ مه تایید کرد که ایتالیا به عنوان بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات برای اسرائیل، از آغاز جنگ غزه مجوز‌های جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده است. این منبع به رویترز گفت: «همه چیز متوقف و آخرین سفارش‌ها در ماه نوامبر تحویل داده شد.» 🔸ایتالیا تنها در ماه دسامبر گذشته، معادل ۱.۳ میلیون یورو تسلیحات برای اسرائیل فرستاد که این سه برابر مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است. ایتالیا حدود یک درصد از کمک‌های مالی اسرائیل از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ تأمین کرده است. بنابر گزارش موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، این تسلیحات شامل هلیکوپترها و توپخانه دریایی است. ⭕️ بریتانیا 🔸بریتانیا از تأمین‌کنندگان عمده تسلیحات برای اسرائیل نیست. بر خلاف آمریکا، دولت بریتانیا مستقیما تسلیحات را در اختیار اسرائیل قرار نمی‌دهد، بلکه برای شرکت‌های صادر کننده مجوز صادر می‌کند. بریتانیا سال گذشته دست‌کم برای فروش ۴۲ میلیون پوند (معادل ۵۲.۵ میلیون دلار) تجهیزات دفاعی به اسرائیل مجوز صادر کرد. این مجوز‌ها برای مواردی چون مهمات، پهپاد‌ها، مهمات سلاح‌های کوچک، قطعات هواپیما و بالگرد و تفنگ‌های تهاجمی بود. ⭕️ کانادا 🔸دولت کانادا در روز ۲۰ مارس اعلام کرد که صدور مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل را از ۸ ژانویه متوقف کرده و تا زمانی که اتاوا بتواند اطمینان حاصل کند که از این سلاح‌ها مطابق با قوانین بشردوستانه استفاده می‌شود، این توقف ادامه خواهد داشت. کانادا از زمان حمله ۷ اکتبر حماس به سرزمین های اشغالی مجوزهای جدیدی برای ارسال تسلیحات به اسرائیل به ارزش دست‌کم ۲۸.۵ میلیون دلار کانادا (۲۱ میلیون دلار آمریکا) صادر کرده بود. این میزان بیش از ارزش مجوزهای صادر شده در سال پیش است. ⭕️ هلند 🔸دولت هلند در ماه فوریه ارسال قطعات جنگنده‌های اف-۳۵ را از انبارهای این کشور به اسرائیل متوقف کرد. این اقدام در پی حکم دادگاهی مبنی بر این که این قطعات ممکن است در اقداماتی متناقض با حقوق بشردوستانه استفاده شوند، صورت گرفت.