eitaa logo
بصیرت بچه های مفتح
56 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5هزار ویدیو
208 فایل
#عمـــــاریون_رهبــــــــریم 🔮در شـــام شـــوم خواص کور نور بصیــــرت عمــار آرزوست #ما_ملت_امام_حسینیم آدرس ارتباط با ادمین کانال: https://eitaa.com/Mahmood313
مشاهده در ایتا
دانلود
8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سید علیرضا آل داوود -پارت 1 ­پژوهشگر فضای مجازی ویژه برنامه بررسی طرح تنظیم گری خدمات فضای مجازی سواد رسانه‌ای 👇
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سید علیرضا آل داود -پارت 2 ­پژوهشگر فضای مجازی ویژه برنامه بررسی طرح تنظیم گری خدمات فضای مجازی(طرح صیانت) 🔴با حملات تروریستی سایبری گوگل و اپل به مردم ایران و حذف و محدود کردن یکطرفه اپ‌های ایرانی چه باید کرد؟! 🔴آمریکایی‌ها در بستر اینستاگرام تصاویر قهرمان ملی ما را حذف کردند؟! ما باید چکار کنیم؟! سواد رسانه‌ای 👇
تصور من از زنبورهای سرخ که سربازان مفلوک رژیم صهیونسیتی را عزادار کردند...😉😎
مراحل جنگ نرم قسمت یکم جنگ نرم از لحاظ عملياتي عبارت است از: تلاش و اقدامات عملي، توطئه‌آميز و برنامه‌ريزي‌شده دشمن براي تغيير سياسي بازيگر ناهماهنگ با منافع او، از طريق تضعيف، تخريب و گسست پيوندهاي ارزشي و هنجاري جامعه با حكومت و ايجاد پيوندهاي جايگزين به نفع خود، به‌منظور تغيير موازنه پايگاه اجتماعي حريف، تهييج كم‌هزينه گروه‌هاي اجتماعي هدف، بسيج نارضايتي‌هاي اجتماعي به‌منظور رودررو‌‌ساختن جامعه با حكومت، سلب كاركردهاي حكومت و فلج‌‌كردن نظام اداره كشور تا رسيدن به هدف تغيير رفتار يا انصراف از قدرت. (باقري چوكامي، 1394، ص‌54) تعيين مراحل جنگ نرم و شناخت ويژگي‌هاي هر مرحله، از ديگر موضوعاتي است كه در دستيابي به الگوي تقابل با جنگ نرم اهميت دارد. معمولاً هر مبارزه نرم، براساس شرايط گوناگون فرهنگي و سياسي، مشمول فعاليت‌هاي گوناگوني مي‌شود كه اغلب از اقدامات مديريتي مانند برنامه‌ريزي و تدارك زمينه‌ها و لوازم گوناگون آغاز شده و تا به‌كارگيري اقدامات تبليغي و فرهنگي سياسي، و درنهايت بسيج مخالفان و ايجاد رويارويي با حكومت و ازكار‌انداختن توانايي‌هاي نظام حاكم ادامه مي‌يابد. جنگ نرم عقبه‌اي فكري و ايدئولوژيك دارد. ازاين‌رو، حداقل داراي دو مرحله «اجتماعي‌- فرهنگي» و «سياسي‌- امنيتي» است. اغلب سطح اجتماعي‌- فرهنگي، پيش‌نياز مرحله سياسي‌- امنيتي است. تا زماني كه باورهاي ذهني و نگرش‌هاي فرهنگي و سياسي يك ملت يا گروهي از جامعه دگرگون نشود، زمينه‌هاي نافرماني مدني، اغتشاش، شورش و مخالفت با حكومت به‌وجود نمي‌آيد. مراحل كلي در جنگ نرم 1 تغيير ارزش‌ها و هنجارها و الگوهاي رفتاري اجتماعي- ‌فرهنگي 2 مديريت رفتارها و اعتراضات سياسي- ‌امنيتي مراحل جزئي‌تر جنگ نرم به شرايط گوناگون بستگي دارد، اما با توجه به الگوهاي بيان‌شده براي جنگ نرم، مرحله دوم، معمولاً شامل دو مرحله شوك و رويارويي است. ازاين‌رو، جنگ نرم را مي‌توان شامل سه مرحله كلي دانست: الف) زمينه‌سازي مرحله زمينه‌سازي مربوط به فضاي ذهني، فكري، ارزشي، هنجاري و رواني جامعه است و هدف اصلي آن، تضعيف، تخريب و گسست پيوند ميان جامعه و حكومت است. از اين نظر جنگ نرم، نبرد بر سر تسخير اذهان به‌منظور حفظ يا تغيير نظم سياسي جامعه است. (گروه مطالعات جنگ نرم، 1388، ص40-41) در واقع، در مرحله اول بيشتر بر زمينه‌سازي براي سست‌‌كردن و گاه از‌هم‌گسيختن پيوندهاي شناختي و عاطفي بين جامعه و حكومت تأكيد مي‌شود. روشن است كه هر ذهنيتي هدف جنگ نرم نيست، بلكه آن دسته از مجموعه افكار، احساسات و رفتارهاي شهروندان هدف است كه نزديك‌ترين ارتباط را با بقاي يك نظام سياسي و توسعه آن دارند. سرمايه اجتماعي به مفهوم وسيع آن، مي‌تواند پوشش‌دهنده اين مجموعه باشد. (همان، ص17ـ27) اين مرحله معمولاً به‌صورت غيرمستقيم و تدريجي انجام مي‌شود و مهاجم به‌آرامي هنجارهاي خود را وارد جامعه هدف مي‌كند. در اين مرحله كه با فعاليت‌هاي طولاني‌مدت همراه است، اغلب از روش‌هايي استفاده مي‌شود كه ذهن و روان مخاطبان را هدف مي‌گيرد، مانند عمليات رواني، عمليات ادراكي، جريان‌سازي‌ها و فنون تبليغاتي و جوسازي‌هاي اجتماعي، ديپلماسي عمومي و ديپلماسي رسانه‌اي1 كه در قسمت بعد شرح داده خواهد شد. اين مسئله بدين معنا نيست كه بازيگر مهاجم از روش‌هاي سخت و نيمه‌سخت مانند مانورها و تهديدات نظامي يا تحريم‌هاي اقتصادي براي افزايش تأثيرگذاري رواني بر جامعه استفاده نكند، بلكه استفاده از عوامل يادشده به‌‌دليل ايجاد فشارهاي روحي بر مردم مي‌تواند آنان را ـ ‌در صورت ضعيف‌‌بودن ‌ـ به تجديدنظر در آراي خود و حمايت از نظام حاكم وادار كند و بر قضاوت‌ها و عملكرد نهايي آنان اثر بگذارد. 💥ادامه دارد جنگ نرم ودشمن شناسی
﷽ 🔰 برای اینکه انسان بفهمد. «اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْءٍ عِلْمًا»‌ (سوره طلاق، آیه ۱۲) ✍🏻 مضمون آیه این است که خداوند می‌فرماید: من این هفت آسمان‌ را آفریدم و مثل آنها زمین را. و این خلقت من است. 🔖 هدف از این خلقت چیست؟ که پیدا کنید خداوند بر هر چیزی قدرت دارد. «لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير» ✍🏻 مرحوم شهید ثانی (رحمةالله‌علیه) می‌فرمایند: «در فضیلت علم همین یک کلمه بس، که هدف خلقت «عالم» شدن است.»[1] علم به قدرت خدای متعال و جلوه‌ای که در آسمان‌ها و زمین و ملکوت و ماده کرده است. تجلّی‌هایی که در طول هم بوده و از شدید به ضعیف می‌آید. ⬅️ غرض و همه‌ این خلقت‌ها برای این است که انسان بفهمد، که خداوند علمش بر هر چیزی احاطه دارد. «اَنَّ اللهَ قَد اَحاطَ بِکُلَّ شَیءِِ علماََ» ✍🏻 و همین برای شرافت علم کافیست که خداوند متعال عوالَم بالا و پایین را برای این آفریده است که ما عالِم شویم، خصوصاً علم که اساس هر علم و مدار هر معرفتی است. [1] منیة المرید، ص 93. 📌 برگرفته از جلسات « ادب علم آموزی»
بسم الله الرحمن الرحیم ✅چرا انتخابات مجلس در اردیبهشت ۱۴۰۳ با اقبال عمومی مواجه نگردید ؟( علل و عوامل پیدا و پنهان آن) 🟣 انتخابات مظهر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است. 🟣مشارکت بالای و حداکثری مردم ملاکی مهمی در مقبولیت حکومت جمهوری اسلامی در اذهان عمومی میتواند باشد. 🟣مشارکت در انتخابات اردیبهشت ماه جاری بین در اکثر حوزه های انتخابیه ده تا بیست درصد( خوشبینانه نگاه کنیم)جای تامل و مداقه همه جانبه دارد.که خوشحالی دشمنان و نگرانی دوستان انقلاب را بدنبال داشته و دارد. 🟣مشارکت حداقلی میتواند ادله مختلفی داشته باشد: 🔴۱_وضعیت نامطلوب معیشتی و رفاهی در جامعه بویژه برای اقشار آسیب‌پذیر و حقوق بگیر و بازنشسته 🔴۲_عملکرد نامطلوب و ضعیف نمایندگان مجلس در ادوار گذشته مجلس در رفع مشکلات و مسائلی که عامه مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند 🔴۳_ضعف قانون در رصد دقیق عملکرد نماینده مجلس بعد از انتخابات و مصونیت قضایی و حقوقی آنها 🔴۴_فقدان ساز و کاری قانونی و حقوقی و قابل دسترس برای قاطبه مردم برای اطلاع از حضور و مشارکت و حتی شفافیت آرای نماینده منتخب خود در مجلس 🔴۵_ضعف‌ اطلاعات در خصوص روال کار نمایندگی در مجلس و اصول کار و شرح وظایف و اختیارات 🔴۶_کم توجهی و بی اعتنایی منتخب به خواسته های حوزه انتخابیه خود،و فقدان اقدام منطقی و موثر در رفع ابهام زدایی از مردم بعنوان ولی نعمتان انقلاب 🔴۷_توجه و بکارگیری افرادی خاص و بویژه اعضای ستادهای انتخاباتی در دفاتر شهرستان و رابط پیگیری امور مردم. 🔴۸_استفاده نماینده مجلس از پاره ای رانت ها و امتیازات ویژه و حقوق بالای چند میلیون تومانی ( در حالی که قاطبه مردم از نظر معیشتی و رفاهی و اقتصادی واقعا دست و پنجه نرم می کنند) 🔴۹_فقدان هسته های مردمی رابط نماینده مجلس با مردم و اقشار مختلف جامعه برای بررسی و رفع معضلات و مشکلات مردم ( اکثر نمایندگان برای بار اول انتخاب شده و از بدیهی ترین آلام و مشکلات مردم منطقه خود در عرصه‌های مختلف‌. سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی و کشاورزی و عمرانی و اشتغالزایی و... اطلاعات کامل و دقیق و جامع ندارند) 🔴۱۰_مردم به این باور رسیده اند که بالاخره یکی از نامزدهای انتخابات به مجلس راه می یابد! خواه با حداقل یا حداکثر آرای مردم ،و لذا رغبت و انگیزه اقناعی برای توجیه حضور خود در پای صندوق های رای نمی‌یابد. 🔴۱۱_عدم طرح موضوعات مهم و حیاتی و ضروری که عامه مردم در عرصه‌های مختلف با آن دست به گریبان هستند در دستور کار نمایندگان مجلس قرار نمی گیرد مثلاً یکبار برای همیشه حل معضل بیکاری و موضوع بورس و فضای مجازی بی در و پیکر و معضل پیری جمعیت و توجه به معیشت کارگران و کارمندان و بویژه بازنشستگان کشوری و لشکری. 🔴۱۲_مردم به این نکته واقف شده اند که نماینده به قول ضرب المثل معروف خرش از پل گذشت و از این به بعد دنبال رانت ها و منافع خود و اعضای ستادهای انتخاباتی و عده قلیلی که به هر شکلی به وی کمک مالی و اعتباری و ... خواهند بود ( واقعیتی است که بیشتر نمایندگان در مجلس نمره اخلاق و انضباط بیست گرفته اند،به تعبیری ماشین رای دادن هستند در موقع اعلام رای در تصویب قانونی رای داده و مابقی زمان را در گوشی و رتق و فتق مسائل حاشیه کار نمایندگی هستند)و امور و نیازها و خواسته‌های مردم را در نطق های خود بیان نموده ولی در عمل آن ره که تو میروی به ترکستان است را طی مسیر می کنند. 🔴۱۳_مشکل دیگر که از همه مجالس باستثنای تعداد کمی از مجالس بعد از انقلاب همیشه قابل توجه و رصد است،نپرداختن واقعی و دلسوزانه و از عمق وجود به نصایح امام خامنه ای مدظله العالی رهبر معظم انقلاب که هر ساله با نمایندگان مجلس داشته و دارند.اگر نمایندگان به راهبردها و گفتمان های امام خامنه ای عزیز مصر و عمل و اقدام صریح و بدون درنگ می کردند ،ضمن حفظ جایگاه مجلس و قوه تقنینی ،با معضلات و مشکلات امروز مواجه نبودیم 🔴۱۴_موضوع دیگر در تایید و رد و عدم احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. مرجع رسیدگی شورای نگهبان و مراجع چهارگانه در مسیر آغاز تا پایان اعلام نتایج انتخابات است.برخی از نمایندگان که مستندات محرض و عینی در خصوص مسائل حقوقی و مالی و عملکردی و اخلاقی و ...داشته را تایید و عده ای دیگر را تنها با یک دلیل ‌بدون مستند رد صلاحیت و مهر عدم احراز صلاحیت میخورد.که این خود در سرخوردگی مردم حضور در عرصه انتخابات موثر است 🔴۱۵_درد دیگر مردم از منتسبین به نماینده منتخب مردم است،از فرزندان ( فلان نماینده و ضرب و شتم خبر نگار و شکستن دوربین وی و تهدید وی و ...)تا مسئول دفاتر و حامیان مالی و اعتباری نماینده در مناطق مختلف و نحوه رفتار دفاتر شهرستانی نماینده با مراجعین( به بیان امام خمینی ره ولی نعمتان انقلاب و پا برهنگان مظلوم) 👈ادامه دارد... در قسمت دوم 🖌 سهراب خلیلی بیست و دوم اردیبهشت ۱۴۰۳
. تعامل، یا تکاثر و تفاخر؟ سخنی با ائتلاف ها و منتخبان -۱ 🔹روزنامه زنجیره ای هم میهن (وابسته به غلامحسین کرباسچی)، درباره ترکیب منتخبان جدید مجلس نوشته: "۱ - حامیان دولت (شریان، پایداری، مصاف و امناء): ۹۸ نفر. ۲ - حامیان قالیباف فهرست شانا: ۷۴ نفر. ۳ - اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا: ۶۳ نفر. ۴-مستقلین ..." ♦️دیگرانی هم سعی کرده اند به طناب کشی شب انتخاباتی دامن بزنند. هدف این شیطنت، ممانعت از همدلی منتخبان در یک فراکسیون همدل و هماهنگ است. در این باره دو سند را مرور کنید: ۱) کرباسچی، آذر ۱۳۹۴ در گفت و گو با روزنامه شرق: "ما بعد از پیروزی در انتخابات ۹۲، روش نامعقولی به کار نگرفتیم. دولت روحانی از طرف مقابل یارگیری کرده، مثلا در سیاست خارجی و برجام. در مجموع بازی طرفداران دولت به واسطه همین سربازگیری از جبهه مقابل بوده است". ۲) عباس عبدی (همکار کرباسچی در هم میهن/ محکوم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان) شهریور ۱۳۹۵ در نشریه "صدا" نوشت: «مهم‌‌ترین عاملی که در شرایط کنونی به‌عنوان پیشران برنامه ما عمل خواهد کرد، جلوگیری از وحدت میان اصولگرایان است. این هدف در ۵ سال گذشته به نحو مطلوبی پیش ‌رفته. نهایی کردن شکاف میان جناح حاکم، بسیار مهم است. اصلاح‌طلبان باید نقش «قُوِه»ای را بازی کنند که این شکاف را به مرز جدایی کامل برساند». 🔹رسانه های جبهه انقلاب، نباید به فضا سازی معارضان ضریب بدهند. به مغالطه هم میهن عنایت کنید: اولا پایداری و شانا در کنار هم بوده اند. ثانیا تعبیر "حامیان دولت" و گذاشتن آن مقابل حامیان قالیباف، تعبیر نفاق افکنانه ای است و حال آن که قالیباف نوعا از دولت پشتیبانی کرده است. ♦️ثالثا بر اساس تجارب گذشته، بخش قابل توجهی از منتخبان، به جریان حامی انتخاباتی مقید نخواهد ماند و اصالت را بر سوگند نمایندگی و اقتضائات کلان جبهه انقلاب خواهند داد. 🔹از قدرت های جهانی تا قبیله های بدوی، به تجربه آموخته اند از یک جایی به بعد، آتش بس اعلام کنند و از درگیری بکاهند؛ منتسبان به جبهه انقلاب که جای خود دارند و اهمیت کاهش مجادلات در حل مشکلات کشور را درک می کنند. ♦️در کنار همدلی برای حل مشکلات کشور، باید سر فرصت بررسی کرد که دولت، مجلس، شانا، امنا و مصاف و ...، هر کدام جداگانه (و مجموعا) چقدر با عملکرد خود توانسته اند به انتخابات، معنا و اعتبار و کارکرد ببخشند، در حالی که دشمنان و پادوی آنها در مقابل، برنامه گسترده ای داشته اند. کاستی ها را باید جبران کرد. 🔹ائتلاف های سیاسی و انتخاباتی باید توجه داشته باشند که معرفی خود از طریق تخطئه دیگری، هر چند که نرخ رایج رقابت ها شده، اما کارکرد محدودی دارد. بماند که بد اخلاقی به نام افشاگری، مردم را دلزده می کند. 💢 ادامه دارد ایمان محمدی
. تعامل، یا تکاثر و تفاخر؟ سخنی با ائتلاف ها و منتخبان -۲ ♦️در اینجا باید به یک ویژگی مهم در ارزیابی انقلابی بودن تشکل ها اشاره کرد و آن این که بعد از موفقیت و پیروزی (مثلا انتخاباتی) متواضع تر می شوند و همّ و غم خود را متوجه مسئولیت سنگینی که بار آن بر دوش شان افتاده می کنند، یا مبتلا به سرمستی و تفاخر و کُری خوانی می شوند؟ 🔹تفاوت این دو رفتار، تفاوت توقع خداوند از پیامبر (ص) و مومنان در "سوره نصر"، با تفاخر جاهلیت مآبانه مشرکانی است است که در "سوره تکاثر" مذمت شده اند. جبهه مومن در موفقیت ها، افتاده تر، متذکر تر و با گذشت تر می شود، و دیگران، کارشان به فخر فروشی های نازل و مبتذل می کشد. ♦️امنایی ها و مصافی ها و حامیان آنها، احتمالا خرسند باشند که به عنوان تشکل های نوپا توانسته اند با تشکیلات قدیمی تر رقابتی موفق داشته باشند و این، برای شانایی ها و حامیان آنها ناخوشایند باشد. اما باید از این هیجان ها عبور کرد. 🔹موضوع مهم تر که باید برای آن متعهدانه -فراتر کُری ائتلاف های انتخاباتی- تدبیر کرد، ضعف تشکیلات سیاسی پایدار و پویا و اجتماعی شده ای است که بتواند از طریق تعامل درست با دستگاه های حاکمیتی (هم افزایی/ مطالبه گری/ مشورت و نصیحت و نقد/ تدوین برنامه و مطالبه آن از منتخبان در مجلس و دولت)، همدلی و مشارکت بخش مهمی از مردم را، چه در انتخابات و چه فراتر و عمیق تر از آن برانگیزد. ♦️در این باره، ائتلاف های موجود، غالبا از تراز های مطلوب، فاصله دارند و باید به روز رسانی شوند. این که انگیزاننده ائتلاف ها، صرفا رقابت منفی و فرسایش یکدیگر باشد، آورده ای برای مردم و نظام ندارد و معمولا موجب دلزدگی می شود. 🔹تراز مشارکت عمومی مطلوب، تراز جمعیت های چند ده میلیونی در راهپیمایی ها، و اجتماعات بزرگ مذهبی و ملی مشابه است. اگر تشکل ها و منتخبان بر آمده از آن بتوانند کارکرد موفقی بر جا برگذارند -که لارمه اش عبور از حواشی، فرعیات و هیجان های فرصت سوز است- آنگاه بسیج گری و مشارکت انتخاباتی هم مانند مناسبت های اسلامی و ملی دیگر، گسترده تر می شود. ایمان محمدی
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🗒 تقویم ☀️ امروز: قمری: الإثنين - ۴ ذی القعده ۱۴۴۵ شمسی: دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ میلادی: Monday - 2024 13 May 🌹 امروز متعلق است به: 🔶سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) 🔶سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین(علیه‌السلام) 🔹ذکر روز دوشنبه: یا قاضی الحاجات
🥀‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎◍⃟🌸🥀◍⃟🌸🥀◍⃟🌸🥀 🔹خانه ی بی قرآن عليه السلام: 🔵خانه اى كه در آن قرآن خوانده نمى شود و از خدا ياد نمى گردد، سه گرفتاری در آن خانه بوجود می آید: ⚫️بركتش كم شده،(دائم مشکل مالی دارند.) ⚫️فرشتگان آن را ترك مى كنند(رحمت و فیض خاص خداوند به آن خانه نازل نمی شود.) ⚫️ شياطين در آن حضور مى يابند. (نزاع و جدال در آن خانه زیاد است.) 🌹خواندن قرآن در خانه این 👆سه گرفتاری را برطرف می کند. 📚كافى، ج 2، ص 499، ح 1 جهت سلامتی و تعجیل در امر فرج صلوات 🥀‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎◍⃟🌸🥀◍⃟🌸🥀◍⃟🌸🥀 اَلْحَمْدُلِلّٰهْ_کَمٰاهُوَاَهْلُه ‍🥀‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎◍⃟🌸🥀◍⃟🌸🥀◍⃟🌸🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انتشار برای نخستین بار | از قصاب لرستان چه می‌دانید؟! علت کینه لرها از رضا شاه جلاد.... فجیع ترین جنایت افسران بلند پایه رضا شاه در لرستان؛ از بریدن سر جوانان غیور لر تا شرط بندی روی جنازه آنها...