🇮🇷﷽🇵🇸
🖼 #عکس_نوشت (3)| آمریکایی ها خودشان هم تروریستند...
🍃🌹🍃
#ثامن42 | #طوفان_تبیین | #پایان_اسقاطیل
🇮🇷﷽🇵🇸
🖼 #عکس_نوشت (4) | صداقت در میان آمریکایی بسیار کمیاب است...
🍃🌹🍃
#ثامن42 | #طوفان_تبیین | #پایان_اسقاطیل
طرحی که هوش مصنوعی از تقابل پدافند ایران با موشکهای اسرائیل برای تبیان تصویرسازی کرده است.
یدالله فوق ایدیهم...✔️
#وعده_صادق
🍃أنَّ الْأَرْضَ یرِثُها عِبادِی الصَّالِحُون🍃
🍃ونُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ🍃
─┅══✿🍃🌷🌷🍃✿══┅─
❀◁(4)..#پاسدار_امنیت
❍ هر جا امنیت و حافظان امنیت نباشند، شرارت هست
✿{1}..یک نفر در #مرز شرارت میکند،
✿{2}..یکی در داخل #خیابان
✿{3}..یکی با #راهزنی در خانه و مغازهی این و آن
✿{4}..یکی با #شایعهپراکنی
✿{5}..یکی با #ارتکاب قتل
✿{6}..یکی با #قاچاق مواد مخدر یا سلاح
✿{7}..اینها #همه_شرارت است؛
❏ هر کسی در مقابل هر کدام از این شقوق و امثال اینها بِایستد
✪عنوان #حافظ_امنیت و #پاسدار_امنیت بر او صادق است واین #افتخار_بزرگ شامل حال او است
─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🌷🌷🍃✿══┅─
❀◁(5)..#قدرت_ملی_حافظ_امنیت
❍ درباره عنصر ضروری در حفظ امنیت یک کشور
✿ بعضیها اینجور فکر میکنند که اگر میخواهید کشور امن باشد..ضعیف باشید، ابزارهای قدرت را برای خودتان فراهم نکنید؛
❏ #این_غلط_است
✪ آن چیزی که امنیت را برای یک کشور حفظ میکند، •قدرت ملی• آن کشور است
✧{1}..#قوی_بودن_در_علم
✧{2}..در #اقتصاد
✧{3}..در #امکان_دفاع
✧{4}..در #تسلیحات
❖ هر وقت ما، بر اثر سوءِ سیاست زمامداران کشورمان، از رفتن به سمت ابزارهای قدرت روگردان شدیم..دشمن بر ما مسلط شد
♢ در دوران قاجار، دوران پهلوی، این مصیبت سر این ملت آمد..لذا شما میبینید در جنگ بینالملل اوّل و جنگ بینالملل دوم کشور ما اشغال شد
─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
26.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا میدانید استان اصفهان در دفاع مقدس چند شهید دارد؟؟
#کنگره_شهدا_استان _اصفهان
.
🇮🇷 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🇮🇷
🔏 تدبر در قرآن 🔏
📕 تدبر سورهی ناس 📕
📝 این سوره، صد و چهاردهمین سوره و سورهی پایانی قرآن کریم میباشد.
📝 نام دیگر این سوره، «احدی المعوذتین» (یکی از دو معوذه) است، زیرا این سوره و سورهی فلق با هم «المعوذتان» (دو معوذه) نامیده میشوند، از این رو نام هر یک از این دو سوره، «المعوذه» است.
📜 گام اول : قرائت و ترجمه سوره
📝 بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده و مهربان
📝 قلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿١﴾
بگو: پناه میبرم به پروردگار مردم، (۱)
📝 ملِکِ النَّاس ِ﴿٢﴾
به مالک و حاکم مردم، (۲)
📝 إلَهِ النَّاسِ ﴿٣﴾
به (خدا و) معبود مردم، (۳)
📝 منْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿٤﴾
از شر وسوسهگر پنهانکار، (۴)
📝 الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ ﴿٥﴾
که در درون سینه انسانها وسوسه میکند، (۵)
📝 منَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ﴿٦﴾
خواه از جن باشد یا از انسان! (۶)
📜 گام دوم تفهم ساختار سوره
📝 سوره مبارکهی ناس با شش آیه، از یک سیاق و یک فعل و دو مجموعهی وابسته به آن تشکیل شده است.
📖 دسته اول : آیات ۱ تا ۳
📝 این آیات مجرورهای حرف "باء" اند.
📖 دسته دوم : آیات ۴ و ۶
📝 آیات چهارم و پنجم، مجرورهای حرف "مِنَ" اند و آیه ششم، بیان برای «الَّذِی» در آیه پنجم است.
📜 گام سوم : تفهم کلمهها و جملههای مشکل
📝 أعُوذُ : «عوذ» پناه میبرم.
📝 خنَّاسِ : «خَنَّسِ» پنهان شونده. به شیطان از این جهت«خَنَّاسِ» گفته میشود که پیوسته آدمی را وسوسه میکند. اگر انسان یاد خدا افتاد، عقب رفته و پنهان میشود و اگر از یاد خدا غافل شد، جلو میآید و وسوسه میکند.
📜 گام چهارم : تفهم جهت هدایتی سوره
📝 با توجه به ساختار آیات سوره، تفهم جهت هدایتی سوره نیز اینگونه انجام میشود :
📝 با شروع فعالیت فرهنگی و تمدن ساز رسول خدا، شیاطین جن و انس بر آن بودند تا با وسوسه، در قلب و روح مردم نفوذ کرده، آنها را از پذیرش دعوت پیامبر اکرم منصرف سازد.
📝 و از سوی دیگر شناخت ناقص مردم نسبت به پروردگار عالم، باعث شده بود که به جای پناه بردن به خداوند، به موجوداتی از جن و انس یا اشیایی بیجان پناهنده شوند.
📝 بدین جهت، سوره با اعلام لزوم پناهندگی مردم از شر هر وسوسه گر درونی جن و انس به پروردگاری که رب، ملک و اله است، نازل شد.
📝 آغاز شدن سوره با امر «قُلْ» نشان میدهد که ابلاغ این سوره به مردم فراتر از گفتن باشد، زیرا رسول اکرم تمام سورهها و آیات وحی شده را به مردم ابلاغ میکردند.
📝 چه با امر «قُلْ» شروع میشد، چه اینگونه نبود، از این رو آمدن این امر در ابتدای برخی از آیات به این معناست که «ای رسول! نه تنها بگو و ابلاغ کن که تبیین کن».
📝 و تبیین آن با سوق دادن مردم به سوی خدا، عبادت، دعا و توسل امکان پذیر است.
📝 بیشتر آیاتی که مسائل اعتقادی را بیان میکنند با فرمان «قُلْ» آغاز میشوند.
📝 این سوره از سوره های یک جملهای است که از فعل امر «قُلْ» و مقول قول تشکیل شده است؛ از «أَعُوذُ» شروع میشود و تا انتهای سوره ادامه دارد.
📝 وابستههای فعل «أَعُوذُ»، دو مجموعه را تشکیل میدهند.
📖 ۱. به چه کسی پناه ببریم؟ (آیات ۱ تا ۳)
📝 مجموعه اول اعلام میکند که همه باید به پروردگاری پناه ببرند که رب، ملک و اله انسان است.
📝 «رَبِّ» مدیر مباشری است که به طور مستقیم همیشه و همه جا بر بنده نظارت دارد و اضافه شدن آن به «النَّاس»، این تفکر نادرست را از بین میبرد که خدا را تنها «رَبِّ السماوات» یا «رَبِّ الارض» میدانستند و خداوند را رب همهی مردم : «رَبِّ النَّاس» معرفی میکند و ربوبیت جامعه را علاوه بر ربوبیت آسمان و زمین، مختص خدا میداند.
📝 در ادامه از خداوند به «مَلِکِ النَّاس» یاد میکند که توجه، بیشتر به قدرت خداست، زیرا «مَلِکِ» کسی است که با امر و نهی در تودهی مردم تصرف میکند.
📝 بالاتر از آن، آیهی بعدی است که اعلام میکند آن که باید به او پناه برده شود، معبودی است که همه رو به سوی او دارند : «إلَهِ النَّاس»
📝 نتیجه آن که اوصاف سه گانهی یاد شده برای خداوند، در طول هم قرار داشته، هر کدام نسبت به قبل از خود، سطحی بالاتر دارد.
📝 آمدن این سه وصف کنار هم بدون اینکه با حرف عطف (واو، فا و ثم) میان آنها فاصله شده باشد، بیانگر این است که مصداق واحدی وجود دارد و به توحید در استعاذه اشاره دارد.
📝 چون سخن از شر بزرگ و خطرناکی است، بایستی به سه اسم از اسماء الله پناه برد.
📝 مضارع بودن فعل «أَعُوذُ» استمرار و مداومت در استعاذه را میرساند و قرار گرفتن آن بعد از امر «قُلْ» تاکید بر عملی بودن آن است.