eitaa logo
بصیرت بچه های مفتح
56 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5هزار ویدیو
208 فایل
#عمـــــاریون_رهبــــــــریم 🔮در شـــام شـــوم خواص کور نور بصیــــرت عمــار آرزوست #ما_ملت_امام_حسینیم آدرس ارتباط با ادمین کانال: https://eitaa.com/Mahmood313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماه رجب نزدیکه😍😍😍😍 یکشنبه شب اول ماه است, یکی از چهار شبی است که شب زنده داری و غسل و زیارت امام حسین علیه السلام و نماز و نیایش با خدا سفارش شده؛ آداب در مفاتیح نوشته شده، به نیت فرج آقا و مولا امام زمان «عج» به همه اطلاع دهید. روز اول رجب را با روزه و صدقه آغاز کنید انشاالله به زودی در حرم شاه نجف مولا علی علیه السلام، زیارت رجبیه بخوانید.😍 اللهم عجل لولیک الفرج
بسم الله الرحمن الرحیم ✅تاملی بر بیانات امام خامنه ای مدظله العالی در دیدار با مداحان ( قسمت سوم) 👈امام خامنه ای عزیز در دیدار با مداحان فرمودند :« ...۱_خیال می کرد ملت ایران به خاطر مشکلات اقتصادی ،با نقشه ی براندازی و تجزیه طلبی دشمن همراهی خواهد کرد...یک محاسبه است دیگر ،این محاسبه غلط بود. ۲_خیال می کرد با فحش و بددهنی و اهانت های گوناگون میتواند مسئولین کشور را از میدان خارج کند ،منفعل کند.وقتی که یک خرده بدگویی شد،هتاکی شد،بعضی ها منفعل می‌شوند ،دیگر.این محاسبه غلطی بود....» 🌸 گزاره های تحلیلی 👈حضرت آقا در دیدار به غلط بودن محاسبات دشمن در اغتشاشات اخیر اشاره فرمودند،نکته بنیادین در این غلط بودن محاسبات دشمن ،بهره برداری از معضلات و مشکلات اقتصادی گریبانگیر جامعه در شرایط کنونی و تلاش استکبار و آیادی داخلی و خارجی آنها در همراه کردن عامه مردم با اردوکشی خیابانی اغتشاش گران و اصحاب آشوب های اخیر ،که بحمد الله مردم به معنای واقعی کلمه با آنها همراهی و همکاری نکردند و این محاسبه از بن و پایه و اساس اشتباه بود .درست است مردم با گرانی و جمع شدن سفره و کاهش قدرت خرید در زندگی روزمره خود مواجه اند،ولی با بصیرت و هوشیاری اهداف و راهبردهای جریان آشوب گر را درک کرده و نه تنها همراه با آنها نشدند بلکه در مقابل انها هم ایستادند و به آنها فهماندند که هر جا بحث انقلاب و نظام و رهبری و آرمان های و....کشور مطرح باشد در صحنه هستند و قدمی از آرمان ها و ارزش ها عقب نمی گذارند . 👈اشتباه دیگر محاسباتی اندیشکده های غربی و مزدوران کف خیابان آنها این بود که مسئولان را از میدان خدمت به مردم با اهانت و بدگویی و هتاکی و...خارج کنند و آنها را دچار انفعال و بی خاصیتی نموده و از میدان بدر کنند،در این مورد هم سخت دچار اشتباه راهبری شدند ،چرا چون مدیر و مسئول در عرصه کنونی در دفاع از ارزش ها و آرمان ها و دفاع از حقوق مردم و تلاش در رفع مشکلات و طراحی برنامه ها خود را آماج تبر و ترکش های متنوع و مستمر در میدان داخلی و دشمنان خارجی قرار می‌دهد و از میدان مبارزه لحظه ای عقب نشینی م اظهار عجز نمیکند و می ایستد به حکم الهی «... فاستقم کما امرت...» و از ثمره این مقاومت ،میوه شیرین پیروزی و موفقیت را می چیند. 🌸پس میتوانیم با سرلوحه قرارداد دادن آموزه های دین مبین اسلام و سیره و سنت انبیاء و امامان معصوم علیهماالسلام و بهره مندی از حضور مشکل گشای مردم در برهه های حساس و سرنوشت ساز و ضروری و تبعیت از فرامین و گفتمان های امام خامنه ای مدظله العالی و....ضمن تحقق آرمان های انقلاب و نظام و رهبری ،دشمن و آیادی داخلی و خارجی آنها دچار یاس و ناامیدی نموده و زمینه شادی و امیدواری انقلابیون و عاشقان نظام را در داخل و خارج فراهم ساخت..... سلامتی آقا و طول عمر با عزت معظم له ذکر صلوات و قرائت آیه الکرسی فراموش نشود ✍️ سهراب خلیلی ۳۰ دی ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم ✅تاملی بر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان (قسمت دوم) امام خامنه ای مدظله العالی در این دیدار فرمودند :«...انقلاب محتاج پیشرفت است.محتاج تحول روز به روز است. شما می توانید در این زمینه نقش ایفا کنید.شما باید مبارزه با طاغوت را ،مبارزه با ظلم را،مبارزه با استکبار را ،مبارزه با فساد را در فضای کشور منتشر کنید...» 🌸گزاره های تحلیلی 👈دو گانه انقلاب و پیشرفت ،را بارها مقام معظم رهبری بارها در بیانات و گفتمان ها اظهار و اعلام کرده اند. و این از الزامات کنونی انقلاب و نظام در مقابله با هجمه همه جانبه استکبار و آیادی او در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و نظامی و....است. دوگانه ای که دشمن با اقدامات و راهبردهای خود سعی در افتراق این دو دارد که اگر موفق شود دیگر عرض اندام ام القرای جهان اسلام در دنیا بیهوده و فاقد اثر است.و همراهی و استمرار دوگانه انقلاب _ پیشرفت میتواند اقتدار نظام را عینیت بخشیده و آینده ای روشن را فرا روی آحاد مردم قرار دهد. 👈تاکید آقا بر نقش تاثیر گذار مداحان در کشور در تحقق این هدف انقلاب و عملیاتی شدن آن 👈نقش مداحان در انتشار مبارزه با ظالم و ظلم و استکبار و فساد در بدنه جامعه در مراسم و برنامه های عزاداری و مولودی خوانی و...،هر کس در هر موقعیت و جایگاه و منصبی که دراین انقلاب به خود اختصاص داده باید ضمن دفاع از آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی و بین المللی ،هر جا کوچک‌ترین فساد در زمینه های مالی و سیاسی و... را مشاهده کند خود را در خط اول مبارزه با آن بداند و از راه‌ های قانونی مبارزه و برخورد با آن معضل را تا سرحد محو و نابودی پیگیری کند. سلامتی امام خامنه ای مدظله العالی ذکر صلوات و قرائت آیه الکرسی فراموش نشود ✍️ سهراب خلیلی ۳۰ دی ۱۴۰۱
⭕️هدایت بشریت به دست امام زمان(عج) 🔹وقتی که ایشان [امام زمان] ظهور کنند - ان شاء الله خداوند تعجیل کند در ظهور او - تمام بشر را از انحطاط بیرون می‌آورد، تمام کجی‌ها را راست می‌کند: «یَمْلاُ الاَرْضَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ جَوْراً» (زمین را پر از عدل و داد می‏کند، پس از آنکه پر از ستم شده باشد)؛ همچو نیست که این همان که ماها از آن می‌فهمیم که نه یک حکومت عادلی باشد که دیگر جور نکند آن، این هست اما خیر، بالاتر از این معناست. 🔹معنی «یَمْلَاُ الاَرْضَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ جَوْراً»، الآن زمین و بعد از این، از این هم بدتر شاید بشود، پر از جور است، تمام نفوسی که هستند انحرافات در آنها هست. حتی نفوس اشخاص کامل هم در آن انحرافاتی هست و لو خودش نداند. در اخلاق‌ها انحراف هست، در عقاید انحراف هست، در اعمال انحراف هست و در کارهایی هم که بشر می‌کند انحرافش معلوم است. 🔹و ایشان مامورند برای اینکه تمام این کجی‌ها را مستقیم کنند و تمام این انحرافات را برگردانند به اعتدال که واقعاً صدق بکند «یَمْلَاُ الاَرْضَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ جَوْراً». تمام بشر را ایشان هدایت خواهند کرد ان شاء الله، و ظلم و جور را از تمام روی زمین بر می‌دارند به همان معنای مطلقش. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۹/۰۴/۰۷ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
⭕️ظهور حضرت حجت (عج)، وعده‌ تضمین شده پروردگار 🔹نام این بزرگوار و یاد این بزرگوار، دائماً به ما یادآوری میکند که طلوع‌ خورشیدِ حق‌ و عدل در پایان این شب ظلمانی، قطعی است. انسانها گاهی که امواج متراکم ظلمت و ظلم را مشاهده میکنند، مأیوس میشوند. یاد (عج) نشان‌ دهنده‌ این است که خورشید طلوع خواهد کرد، روز خواهد آمد؛ بله، ظلمات هست، ظالمان و تاریکی‌ آفرینان هستند در دنیا، و قرن های متمادی بوده‌اند، امّا پایان این شب سیاه و ظلمانی، قطعاً طلوع خورشید است؛ این آن ‌چیزی است که اعتقاد به (عج) به ما می‌آموزد؛ 🔹این وعده‌‌ تضمین‌ شده‌ پروردگار است: اَلسَّلامُ‌ عَلَیکَ‌ اَیُّهَا العَلَمُ‌ المَنصوبُ وَ العِلمُ المَصبوبُ وَ الغَوثُ وَ الرَّحمَةُ الواسِعَةُ وَعداً غَیرَ مَکذوب‌؛ وعده‌ تخلّف‌ ناپذیر الهی است. در اوّل زیارت [هم دارد]: اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا وَعدَ اللهِ الَّذی ضَمِنَه؛ وعده‌ای که تضمین‌ شده است از طرف پروردگار، ظهور این بزرگوار است. بنابراین این هم نکته‌ دوّم است. معتقدین به ظهور ولیّ‌عصر و وجود ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) هیچ‌گاه دچار ناامیدی و یأس نمیشوند، و میدانند که قطعاً این خورشید طلوع خواهد کرد و این تاریکی‌ها و این سیاهی‌ها را برطرف خواهد کرد. بیانات مقام معظم رهبری ۹۶/۲/۲۰ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
⭕️راه نجات، سعادت و امان 🔹در روایت آمده است که صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلم فرمود: «أَهْلُ بَیتی أَمانٌ لأَهْلِ الأرْضِ، کما أَنّ النجُومَ أَمانٌ لأَهْلِ السماواتِ؛ ، مایه‌ امنیت زمینیان هستند، همان‌گونه که ستارگان مایه‌ امنیت آسمانیان هستند». علیهم‌ السلام، راه نجات و سعادت و امان و مایه‌ سلامت دار دنیا و دار آخرت است. 📕در محضر بهجت، ج ٣، ص ٢۴۶ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️طبق قرآن خدا با عروج حضرت عيسی (ع) او را از مهلكه نجات داد و مانع شهادتش شد، امّا مانع شهادت امام حسين (ع) نشد، چرا؟ 1️⃣خداوند سبحان هر كاری را براساس مصلحت و حكمت خاصی انجام ميدهد و حقيقت اسرار و حكمت كارهای خدا را هيچكسی نميداند و اگر نظر عرفانی و فلسفی احياناً برای برخی مسائل طرح ميشود، تنها در حد يك احتمال است، و اگر در برخی روايات گاهی مسائل عنوان شده است، در حد يك جلوه‌ای از اسرار فراوان آن مسائل است، وگرنه حقيقت اسرار كارهای خداوند را غير خود او كسى نميداند. جريان حضرت عيسی (ع) و (ع) نيز از اين قاعده بيرون نيست و كسى نميداند كه در اين دو مورد چرا خداوند دو نوع اراده نموده است، تنها در برخی روايات آمده است كه در يك حالت روحانی و معنوی و با الهام الهی به آن حضرت گفته شد «يا حسين اخرج الی العراق، فان الله قد شاء أن يراك قتيلاً» [۱] ای به سوی عراق حركت نما كه خدا خواسته است كه در آن سرزمين نصيب تو بشود. 🔹لذا معلوم ميشود كه برخلاف جريان نجات عيسی مسیح(ع) در جريان آن حضرت مورد بوده است و در متون و منابع اسلامی آمده كه وقتى برخی افراد به حضور امام رسيدند تا او را از رفتن به عراق باز دارند، حضرت به همان كلام الهام شده استناد ميكرد و آنها را قانع مينمود كه جريان رفتن به عراق و شهادت مورد مشيّت و خواست خداوند قرار گرفته لذا بايد بروم. [۲] گذشته از اين قبل از جريان كربلا حتی در زمان (ع) در روايات متعدد آمده كه (ص) از جريان او خبر داده است. [۳] از مجموع اين حقايق بدست می آيد همانطور كه مشيت خداوند بر نجات حضرت عيسی(ع) قرار گرفت، مشيت او بر (ع) تعلق گرفت. در نتيجه چرايی اين دو مسأله را بايد به مشيت و خواست خداوند حواله داد و كسى از اسرار اين دو گونه انتخاب آگاهی ندارد. 2️⃣نكته ديگر تحليل نقش و است، يعنى بعيد نيست كه اگر در آن زمان حضرت عيسی(ع) بدست كفار شهيد ميشد، اثر چندانی برای حفظ معارف وحیانی نميداشت، لذا خداوند او را نجات داد. اما در جريان امام حسين (ع) قضيه برعكس است، يعنى شهادت او به اندازه ای در و معارف وحیانی اثر داشت، كه خداوند خواست، آخرين دين آسمانی را با خون و شهادت این بنده خاص خود حفظ كند و اگر (ع) همانند عيسی(ع) به آسمان برده ميشد، شايد دين خدا از بين ميرفت و مورد نابودی قرار ميگرفت، لذا خداوند از طريق شهادت امام حسين(ع) دين خاتم را تا ابد حفظ كرد. امام خمينی(ره) درباره تأثير شهادت امام حسين(ع) در حفظ اسلام ميگويد: « (ع) مذهب را بيمه كرد، با عمل خودش را بيمه كرده... و مكتب اسلام را نجات بخشيد». 🔹و از آنجا كه حفظ دين در زمان امام حسين (ع) تنها از طريق شهادت امام حسين(ع) تأمين ميشد، خداوند حضرت را همچون عيسی (ع) نجات نداد، لذا «در دوران سيدالشهداء (ع) شرايطی پيش آمده بود كه جز با حماسه شهادت، بيدارى امت فراهم نميشد، و جز با خون این بنده عزيز خدا، نهال دين جان نميگرفت، اين بود كه امام و اصحاب شهيدش، عاشقانه، آگاهانه به استقبال شمشيرها و نيزه ها رفتند تا با مرگ خونين خويش طراوت و سرسبزی را تأمين و تضمين كنند و اين سنت همچنان در تاريخ باقی ماند و درس بزرگ و ماندگار برای همه نسلها و عصرها گشت». [۴] پس بنابر فلسفه عدم نجات امام حسين(ع) ميتوان چنين تعبير و تحليل كرد كه ، تنها از طريق (ع) تأمين ميشد، لذا خداوند او را عيسی گونه نجات نداد، بلكه برای حفظ و بقای دينش، شهادت در راه خدا را نصيب او نمود. 3️⃣نكته ديگر آن است كه بر خلاف تعبيرى كه در سؤال آمده، يك هلاكت نيست و عدم شهادت به مفهوم نجات از مهلكه نيست، بلكه شهادت بالاترين، زيباترين و آگاهانه ترين سعادت و حيات است، لذا قرآن كريم هرگز اجازه نداده است كه ، مرگ تلقی شود، بلكه فرمود شهادت زندگی برتر انسان هاست: «و لا تقولوا لمن يقتل فی سبيل الله امواتٌ بل احياءٌ و لكن لا تشعرون». طبق اين فرهنگ قرآنی هرگز مناسب نيست كه گفته شود عيسی(ع) از مهلكه نجات يافت و امام حسين(ع) نجات نيافت، زيرا شهادت زندگی برتر است و نه هلاكت. فيض شهادت چنان ارزشمند است كه اولياء دين همواره از خداوند، آرزوی آن را داشته اند، در مكتب خاندان وحی، شهادت مطلوب و معشوق آنان است و امامان همه مرگشان با شهادت بوده است. [۵]، پس طبق اين تفسير ميتوان گفت حضرت عيسی(ع) از شر كفار نجات يافت، ولی (ع) با شهادت خود نه تنها به حيات و نجات برتر رسيد، بلكه دين خدا را نيز حفظ نمود و تا ابد از خطر نابودی نجات داد و اين مقام بطور يقين، از مقام عيسوی بالاتر و برتر است. مآخذ در منبع موجود است منبع: وبسایت اندیشه قم
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امنیت در فرهنگ قرآنی (بخش پنجم) 🔹در آیه دیگر می فرماید:ِ «إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلَافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ۚ ذَٰلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا ۖ وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ؛ [مائده، ۳۳] کیفر و مجازات آنان که با خدا و پیامبرش می جنگند و در زمین (با سلاح و تهدید و غارت) فساد می کنند آن است که کشته یا به دار آویخته شوند یا دستها و پاهایشان بر خلاف یکدیگر قطع شود یا آنکه از سرزمین (خود) تبعید شوند. این کیفر ذلت بار دنیوی آنان است و برای آنها در آخرت عذابی عظیم خواهد بود». این آیه معروف به آیه محاربه و افساد در زمین است و هدف از آن برقراری ، مبارزه با تجاوز و شرارت و جنایت و افراد یا باندهای مسلحی است که مردم را می ترسانند و را به خطر می اندازند. 🔹برای این قبیل جنایتکاران حرفه ای و شرور که اسلحه به دست می گیرند و مردم را به وحشت می اندازند و را می کنند و در زمین می نمایند، یکی از چهار نوع کیفر و را اسلام در نظر گرفته است که بر اساس وضع و مصالح و مقتضیات زمان و کیفیت جرم و وضع مجرمان و ضرورت های اجتماعی، حاکم شرع و والی امر می تواند جنایتکاران را به یکی از کیفرهای یاد شده مجازات نماید، تا شرّ این افراد از سر مردم کوتاه شود و محیط اجتماعی سالم و امن باشد، و کسی جرأت نکند جامعه را تهدید نموده و خوف و وحشت و ترور و ناامنی و آدم کشی و افساد و قتل و غارت به راه بیندازد، و یا با حکومت به مبارزه برخیزد و به قصد توطئه و براندازی، باندهای مسلح به راه بیندازد و علیه امام و حاکم قیام کند و یا توطئه چینی کند. واضح است این و مقررات برای حفظ و پاسداری از و نظم عمومی، سلامت جامعه، برقراری حقوق عادلانه، پیشگیری از آشوبگری، فتنه انگیزی، ناامنی، فساد اجتماعی، تبهکاری و شرارت است و نشان دهنده جایگاه امنیت اجتماعی و حاکمیت نظم و قانون و حق و عدل در جامعه است. 🔹«وَ إِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا ۖ فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِی تَبْغِی حَتَّىٰ تَفِيءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللهِ ۚ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ؛ [حجرات، ۹] و هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند، آنها را آشتی دهید؛ و اگر یکی از آن دو بر دیگری تجاوز کند، با گروه متجاوز پیکار کنید تا به فرمان خدا بازگردد؛ و هرگاه بازگشت (و زمینه صلح فراهم شد)، در میان آن دو به عدالت صلح برقرار سازید؛ و عدالت پیشه کنید که خداوند عدالت پیشگان را دوست می‌دارد». بحث برخورد با گروه متجاوز و برقراری صلح بر اساس عدالت و اخوت اسلامی و وحدت و تحکیم و تقویت انسجام و برادری اسلامی و حفظ کیان امت اسلامی است و آنجا که گروهی متجاوز و یاغی و باغی و محارب پیدا شود، باید آنان را سر جای خودشان نشاند و زمینه صلح و عدل را با برخورد با متجاوز فراهم کرد و اجازه تجاوز نداد. ... منبع؛ حوزه نت