❓ #چرا_امام_حسین_تنها_ماند ؟!
❌ نبودن تزویر(حیله) در منطق اولیا الهی
اولیای خدا نمی خواهند با هر قیمتی شده ولو با حیله و تزویر مردم را به طرف خود بکشانند و به هدف برسانند، می خواهند اگر مردم می آیند از سر بصیرت و آگاهی باشد چون فقط این نوع آمدن به طرف خدای متعال درست است؛
«و او را به راه خیر و شر هدایت کردیم!» (سوره بلد، آیه ۱۰)
اولیای خدا طوری مدیریت و رهبری می کنند که حق و باطل روشن شود و مردم با بصیرت و آگاهی تصمیم بگیرند. لذا سید الشهدا در بین راه مکرر خطبه می خواندند و هشدار می دادند عده ای هم پراکنده شدند و هرچه مخاطرات شدیدتر می شد عده بیشتری می رفتند!
آری اگر بناست مردم به رشد برسند باید طوری عمل کرد که حق و باطل روشن شود تا اینکه خود مردم انتخاب کنند.
رسانه باشید 🌺
@basiratafzayi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سخنان شجاعانه مجری تلویزیون خطاب به مسئولین:
ملت از مشکلاتی که منشاء خارجی داره هراسی نداره، از مشکلاتی هراس داره که منشاء داخلی داره و ناشی از خلف وعده و سوءتدبیر و سوءمدیریته و…☝
@basiratafzayi
🏴 آیا پیامبر گرامی اسلام(ص) به شهادت رسیدند؟!
پاسخ اجمالی:
▪️دلایل بسیاری از کتب روایی و تاریخی؛ چه از شیعه و چه از اهل سنت وجود دارد که شهادت ناشی از مسمومیت پیامبر اکرم (ص) را تأیید می نماید، اما به این نکته نیز باید توجه داشت که اگر شهادت را همانند آنچه قرآن کریم بیان فرموده؛ به معنای کشته شدن در راه خدا و رسول تعریف نماییم، بدیهی است که مقام و منزلت شخصی "پیامبر" که کشته شدن در راه اطاعت او شهادت است، به مراتب بالاتر از مقام شهیدان خواهد بود، هرچند که آن مرد الهی با مرگ طبیعی از دنیا رحلت نموده باشند.
پاسخ کامل در لینک زیر:
https://goo.gl/e91jpz
لطفا رسانه باشید...
🆔 @basiratafzayi
بصیرت افزایی
🏴 آیا پیامبر گرامی اسلام(ص) به شهادت رسیدند؟! پاسخ اجمالی: ▪️دلایل بسیاری از کتب روایی و تاریخی؛ چ
🚩 #رسول خدا (ص) به #شهادت رسیدند یا به #مرگ طبیعی وفات یافتند؟!
✅ #رسول_الله حضرت #محمد(ص) #مسموم شده بودند.. بدست #زن_یهودیه ☝️
#یهود #یهودی #کینه #حضرت_محمد(ص) #اسلام #شهید
▪️ @basiratafzayi
☑️ چرا امام حسین(ع) قیام کردند ولی امام حسن (ع) صلح؟
از زبان شهید #مطهری
farsnews.com/13921107001365
🔹به طور کلی تاریخ اسلام نشان مىدهد که براى امام و پیشواى مسلمین، در یک شرایط خاصى جایز و احیانا لازم و واجب است که قرار داد «صلح» امضاء کند، همچنان که پیغمبر اکرم رسما این کار را در موارد مختلف انجام داد؛ هم با اهل کتاب در یک مواقع معینى قرار داد صلح امضا کرد و حتى با مشرکین قرار داد صلح امضا کرد و در مواقعى هم البته مىجنگید.
🔹این مطلب معقول نیست که بگوییم یک دین یا یک سیستم (هر چه مىخواهید اسمش را بگذارید) اگر قانون جنگ را مجاز مىداند معنایش این است که آن را در تمام شرایط لازم مىداند و در هیچ شرایطى صلح و به اصطلاح همزیستى، یعنى متارکه جنگ را جایز نمىداند کما اینکه نقطه مقابلش هم غلط است که یک کسى بگوید: به طور کلى اساساً ما دشمن جنگ یا طرفدار صلح هستیم. اى بسا جنگهایی که مقدمه صلحِ کاملتر است و اى بسا صلحها که زمینه را براى یک جنگ پیروزمندانه، بهتر فراهم مىکند.
🔹اما زمانی که موقعیت امام حسن(ع) را با امام حسین(ع) مقایسه مىکنیم مىبینیم که اینها از هیچ جهت قابل مقایسه نیستند؛ امام حسین یک منطق بسیار رسا و یک تیغ برنده داشت آن چه بود ؟ «من رأى سلطانا جائرا مستحلا لحرام الله . . . کان حقا على الله ان یدخله مدخله»: اگر کسى حکومت ستمگرى را ببیند که چنین و چنان کرده است و سکوت بکند، در نزد پروردگار گنهکار است. اما براى امام حسن این مسئله هنوز مطرح نیست براى امام حسن(ع) حداکثر این مطرح است که اگر اینها بیایند بعد از این چنین خواهند کرد. اینکه (اگر بیایند بعد از این چنین مى کنند) غیر از این است که یک کارى کردهاند و ما الان سند و حجتى در مقابل اینها بالفعل داریم.
🔹این است که مى گویند صلح امام حسن زمینه را براى قیام امام حسین فراهم کرد. لازم بود که امام حسن مجتبی(ع) یک مدتى کناره گیرى کند تا ماهیت امویها که بر مردم مخفى و مستور بود آشکار شود تا قیامى که بناست بعد انجام گیرد، از نظر تاریخ، قیام موجهى باشد. پس از همین قرار داد صلح که بعد معلوم شد معاویه پایبند این مواد نیست عدهاى از شیعیان آمدند به امام حسن(ع) عرض کردند: دیگر الان این قرار داد صلح کأن لم یکن است - و راست هم مى گفتند زیرا معاویه آن را نقض کرد - و بنابراین شما بیایید قیام کنید. حضرت فرمود: نه، قیام براى بعد از معاویه، یعنى کمى بیش از این باید به اینها مهلت داد تا وضع خودشان را خوب روشن کنند، آن وقت، وقت قیام است. معنى این جمله این است که اگر امام حسن(ع) تا بعد از معاویه زنده مىبود و در همان موقعىتی قرار مىگرفت که امام حسین قرار گرفت قطعا قیام مىکرد.
🔹بنابراین از منظر عواملی که انگیزههاى صحیح و مشروع و جدى قیام امام حسین(ع) بود، وضع امام حسن با وضع امام حسین کاملا متفاوت و متغایر بود. از او تقاضاى بیعت مىکردند و از این بیعت نمىخواستند. (خود بیعت کردن یک مسئلهاى است). براى امام حسین(ع) از ناحیه مردم کوفه اتمام حجتى شده بود و مردم مىگفتند کوفه دیگر بعد از بیست سال بیدار شده است، کوفه بعد از بیست سال معاویه غیر از کوفه قبل از بیست سال است اینها دیگر قدرشناس على شدهاند، قدرشناس امام حسن(ع) و امام حسین(ع) شدهاند، نام امام حسین(ع) که در میان مردم کوفه برده مىشود اشک مىریزند، دیگر درختها میوه دادهاند و زمینها سر سبز شده است، بیا که آمادگى کامل است!
🔹این دعوتها براى امام حسین(ع) اتمام حجت بود. براى امام حسن(ع) بر عکس بود، هر کس وضع کوفه را مشاهده مىکرد مىدید کوفه هیچ آمادگى ندارد.
🔹مسئله بعدی، مسئله فساد عملى حکومت است (فساد حاکم را عرض نمىکنم، فساد حاکم یک مطلب است، فساد عمل حکومت مطلب دیگرى است). معاویه هنوز در زمان امام حسن دست به کار نشده است تا ماهیتش آشکار شود و تحت عنوان امر به معروف و نهى از منکر زمینهاى براى قیام باشد یا به اصطلاح تکلیفى بالفعل به وجود آید ولى در زمان امام حسین صد در صد اینچنین بود.
👉 @basiratafzayi
🔴پاسخ به #شایعه «درآمد میلیاردی متولیان حرم امام رضا(ع) از کبوتران حرم!»
⛔️متن شایعه⛔️
"تعجب ممنوع یکی از خدام حرم امام رضا که برای تفریح به شمال آمده بود تعریف میکرد و میگفت : کبوتران حرم امام رضا در ماه بیش از 800 میلیون و در ایام پر ترافیک زوار بیش از میلیارد تومان برای متولیان حرم سود دهی دارند . در 10 مکان برای کبوتران گندم ریخته میشود . در هر مکان قفسیهایی هست پراز کبوتر که زوار با پرداخت 2000 تومان پرنده ای را خریده و آزاد میکنند. اکثر زوار بیش از یکی دوتا 10تا و 20 تا هم میخرند . و دیده شده تا 50 و 100تا هم یکجا خریده اند . عربها که همیشه به تعداد فرزندان کبوتر آزاد میکنند . و زوار نادان نمیدانند که این کبوتران جلدن و بجز حریم حرم جایی نمیروند . گندم را در بسته های 200 گرمی به مبلغ 1000 تومان میفروشند یعنی یک کیلو گندم را 5000 تومان میفروشند . و خادمانی هستند که دایم در حال جارو کردن و جمع آوری گندمها هستند . تا زوار گندم روی زمین نبینند . و هرجه زودتر گندم خریداری کنند . در هر مکان هر ساعت بیش از 5 کیسه 10 کیلویی گندم جمع آوری میکنند . که در مدت 24 ساعت بیش از 10 تن گندم انبار میشود و مجددا کیلویی 5000 تومان به زوار فروخته میشود . و افرادی هستند که یک یا چند گونی گندم نذر کرده یا باخود میآورند و تحویل انبار میدهند . و یا از انبار حرم خرید میکنند و فقط پولش را میدهند . افراد بسیار زیادی هستند که کبوتران شخصی دارن و آنها را وقف حرم میکنند . و روزی نیست که چندین کیسه و قفس پراز کبوتران گران قیمت تحویل انبار نشود که مسئولین بعدا آنها را قیمت گذاری کرده و خیلی بالا به کبوتربازان میفروشند . و خیلی جزئیات دیگری هست که مجال گفتن نیست ... این تنها درآمد زایی کبوترانی است که تابحال بفکر کسی خطور نمیکرده و نمیکند. خب مسئولین چاره ای ندارند جز اینکه بگویند مالیات نمیدهیم .... "
✅پاسخ شایعه✅
1. ادعاهای شایعه فاقد استناد و اطلاعات آن هم غلط و ناشی از خیال پردازی نویسنده است!
2. شایعه در حالی مدعی وجود ده قسمت مجزا برای نگهداری كبوتران حرم امام رضا(ع) شده که درحال حاضر فقط در بست طوسی كنار باغ رضوان، محلی برای کبوتران اختصاص داده شده است!
3. جمع آوری گندم ها توسط خدام در گیت مخصوص، برای جلوگیری از مشکلات نظافتی و بهداشتی است نه دورماندن از چشم زوار!
4. هدف از جمع آوری کبوتران، جلوگیری از بیماری و تخریب بناهای تاريخی و همچنین حفاظت از كبوتران غير بومی است که در آب و هوای مشهد دوام نمی آورند، نه تجارت آنها! حتی مسئولین به مردم توصیه می کنند از نذر کبوتر خودداری کنند!
yon.ir/hrm01
5. گندمهای جمع آوری شده در ایام سال، نگهداری شده و در فصل زمستان که زائران کمتر گندم وقف می کنند، برای غذای کبوترها مصرف می شود.
yon.ir/hrm02
6. طبق قانون، اماکن گردشگری و زیارتی از جمله حرم رضوی از پرداخت مالیات معافند و این مطلب هیچ ارتباطی با درآمد تخیلی ادعا شده از گندم و کبوتر ندارد!
yon.ir/hrm03
🔃لطفا منتشر کنید
ஜروشنگری دینی-سیاسیஜ
__
ﺑـﺼــ🔍ـﯿﺮت افزایی⇩⇩
➣ @basiratafzayi 🔚🔊