eitaa logo
سنگر جنگ رسانه
29 دنبال‌کننده
133 عکس
67 ویدیو
1 فایل
پایگاه توزیع «مهمات جنگ رسانه‌ای» آموزش «سواد رسانه» و «تبلیغ در فضای مجازی»
مشاهده در ایتا
دانلود
📎 ایستگاه سلامت - بیا بیا بیا بیا... خوب! و بعد صدای ترمز دستی. با بچه‌ها دیگها رو از کامیون اوردیم پایین. بار که خالی شد، راننده اومد به طرفم. - اخوی اجازه مرخصی میدی؟ - صبر کنید پذیرایی بشید. - نه، ممنون. - ولی ما هنوز با شما کار داریم. - چکار؟ - بار محصولاتمونم با شماس. - چی هست؟ - اگه عجله نکنید، میگم بچه‌ها لیستو بیارن. راننده رو راهنمایی کردم به سمت چادر. بچه‌ها مشغول نصب برزنت روی داربستها بودن. صدای بلندگو تو محوطه می‌پیچید... بهر ولای عشق او به کربلا می‌رویم... - قاسم برای آقای راننده چای بیار. شروع کردیم به صحبت. قاسم با ۲ تا لیوان چای اومد. گفتم لیست محصولاتو هم بیاره. - این چیه؟ - چای گل محمدی؛ کلی خاصیت داره. - جالبه. حالا بارتون چی هست؟ - محصولات قرارگاه. قاسم لیست به دست اومد. - بفرما. اینم محصولات... برنج، عدس، روغن کنجد، روغن شحم، دمنوش‌، نمک دریا و... - برای کی می‌خواید؟ - دوشنبه؛ چون از سه‌شنبه دیگه زوار میان. - ای به چشم. - چشمت بی‌بلا. یکی از بچه‌ها با شما میاد. چون اینها باید از مراکز محصولات ارگانیک خرید بشه. - جناب اسکندری... تو رو خدا از طرف من به زوار التماس دعا بگید. شروع کرد به گریه. - چی شده اخوی؟ - پدرم ناراحتی قلبی داره. ممکنه کار به عمل قلب باز بکشه! - إن شاء اللّه صاحب همین قرارگاه شفاش میده. راننده دمنوشو خورد و رفت. قاسمو صدا کردم. - بله علی آقا. - بچه‌ها رو صدا کن بیان جلسه. اکبر و مرتضی همراه قاسم اومدن. حیدر هم از اون طرف. نشستیم تو چادر. - رضا کو؟ - بالا سر لوله‌کش بود. الآن میاد. - بچه‌ها برنامه قرارگاه ۵ روز دیگه شروع میشه. هنوز خیلی کارا مونده. مرتضی... - جانم. کاغذو گرفتم به طرفش. رضا و احمد به جمعمون اضافه شدن. - لیست مواد غذایی رو داشته باش. باید همراه راننده بری. برای گوشت هم دام زنده سفارش دادیم تا جلو پای خود زوار قربونی کنیم. این کار دست حامده که فردا از کربلا میاد... احمد لیست داروهاتو بده به مرتضی. خودتم باید تو غرفه مشغول ویزیت مردم باشی. رضا تو بخش توزیع دارو دم دستته. - نوکرتم علی. - صوت و تبلیغات هم دست اکبرو می‌بوسه. اکبرجان علاوه بر مداحی فایلهای آموزنده از موضوعات مبتلابه هم پخش کن. تو زمان بندی و تنوع و کیفیت محتوا شرایط روانی و اقبال و ادبار مردم رو در نظر بگیر. صدا رو روی حالت نجوا تنظیم کن تا دلنشین باشه؛ گوش‌خراش نباشه. - علی برنامه تصویری هم داریما. مانیتور سفارش دادم؛ با یه سری پاورپوینت؛ تصویر زنده از کربلا هم داریم. - دمت گرم؛ خیلی عالیه... غرفه تبلیغ محصولات هم که دست حیدر و قاسمه. قاسم تو بنر سر در حتماً باید قید بشه که اینجا از تغذیه تا درمان، همه بر اساس علوم اسلامیه. می‌خواییم به زوار امام حسین‌ع فقط غذای سالم بدیم. باید الگو بشیم سال بعد همه قرارگاها راه ما رو برن. پس تو تبلیغات کم نذار. ................................ ماشین دیر کرده بود. دلم شور می‌زد. اولین کاروان فردا ۷ صبح می‌رسه و امروز باید غذا رو بار بذاریم. با مرتضی تماس گرفتم. گفت: رسیدیم به پلیس راه و تا یک ساعت دیگه قرارگاهیم. بار محصولات رسید و بچه‌ها رو برای پخت غذا بسیج کردم. راننده اومد به طرفم. - آقای اسکندری التماس دعای ما یادت نره‌ها. - اخوی یه دیقه صبر کن. احمدو صدا کردم. - ایشون طبیب قرارگاهه. آقای صمدپور. مشکل پدرتو بهش بگو؛ بلکه شفا بگیره. - از این حرفا گذاشته آقا؛ باید زود عملش کنیم! شایدم مجبور بشم کامیون رو بفروشم! - حالا گفتنش که ضرر نداره. احمد اومد و آقای راننده مشغول صحبت با احمد شد. ................................ روز اربعین بود. مشغول سرکشی به غرفه‌ها بودم که دیدم راننده داره به طرفم میاد. اما این آقا اینجا چیکار می‌کنه؟ ما که باهاش تسویه کرده بودیم! نزدیک که شد، دیدم چشمهاش پر از اشکه. - آقای اسکندری سلام. - سلام اخوی. چی شده؟ هق‌هق کنان گفت: - یادته اون روز آقای صمدپورو بهم معرفی کردی؟ - خوب؟ - راستش یه سفارش بار برای مشهد داشتم و اونجا رفتم زیارت. برا مریضی پدرم خیلی دلم شکسته بود و آقا رو به امام حسین‌ع قسمش دادم. بعد همون زیارت بود که شما برای سفارش بار با من تماس گرفتی. اینجا که اومدم، آقای صمدپور قرص جامع امام رضاع با آب زیره رو برام نسخه کرد. منم زنگ زدم به داداشم و بهش گفتم. بعد چند روز که بابام این دارو رو استفاده کرد، بردنش آزمایش. - خوب نتیجه؟ گریه بهش امان نداد. بریده بریده گفت: - پپ...درم...شفا...گرفت! حمیدی‌زاده
توجه توجه / هشدار مهم: به فرمایشات و خط‌دهی‌های امام خامنه‌ای درباره فضای مجازی در تاریخ‌های ۹۳/۱۱/۱ ؛ ۹۴/۹/۸ ؛ ۹۶/۶/۶ ؛ ۹۷/۳/۱۴ ؛ ۹۷/۳/۲۵ ؛ ۹۷/۷/۴ ؛ ۹۷/۷/۹ ؛ ۹۷/۱۰/۱۹ و.... دقت کنید. توقع حضرت آقا از افسران جنگ نرم این است که از فضای مجازی برای فعالیتهای بین المللی استفاده شود. پرداختن افراطی به مسائل داخلی در فضای مجازی در شرایطی دارد صورت می‌گیرد که فاقد شبکه ملی اطلاعات هستیم و تمامی این محتوا، توسط دشمن و پیاده نظام نفوذی او در میان کاربران ایرانی مصادره و تبدیل به «سیاه‌نمایی»، «ایران هراسی»، «ایجاد روح یأس و خودکم‌بینی ملی»، «امتیازگیری دشمن از نقاط ضعف داخلی» و مهم‌تر از همه «ایجاد روح تنش و دو دستگی در زمینه سازی برای جنگ داخلی بین طرفداران جناح‌های سیاسی» می‌شود! توقع امام خامنه‌ای در تاریخهای فوق الذکر از افسران هوشیار و بابصیرت جنگ نرم این است که از پرداختن به مباحث حزبی داخلی و نقادی‌های افراطی که بدون ملاحظه شرایط استراتژیک فضای مجازی صورت می‌گیرد، به شدت اجتناب و ضمن تدبیر درباره چگونگی طرح مسائل داخلی اعم از انتخابات و غیره در فضای مجازی جهت رسیدن به وحدت کلمه، به واسطه برقراری ارتباط با جوانان کشورهای اسلامی و اتحاد عملیاتی با آنها، فضای مجازی را آکنده از فشار جنگ روانی علیه عقبه دشمن در خارج از کشور کنند تا به این صورت دشمن به خط دفاع رانده شده، مجال برنامه ریزی برای داخل کشور از او گرفته شود. با توجه به انحصار سیاست خارجی ما به مسأله برجام، جای فعالیتهای مثبت و ارزنده کشور ما اعم از فرهنگی و غیره، در حوزه سیاست خارجی خالی است و این در حالی است که با عنایت به ناکارآمدی مرکز فرماندهی، همه ما آتش به اختیار بوده و نباید بگذاریم دشمن ما را با مشغولیت به جدلهای داخلی، از خودش غافل و در فضای مجازی منفعل گرداند. موهبت فضای مجازی، فرصتی است برای تبلیغ جهانی تشیع و زمینه سازی جهانی برای ظهور امام مهدی‌ع توسط افسران جنگ نرم ایران زمین؛ إن شاء اللّه.
وقتی مرکز فرماندهی مختل است.... و ‌افسران جنگ نرم آتش به اختیارند.... و وقتی سیاست خارجی منحصر در برجام است.... و فضای مجازی فرصتی برای فعالیتهای بین‌المللی افسران جنگ نرم.... باید پرسید: «علامه » کجا است؟ چرا صدای افسران جنگ نرم درباره علامه زکزاکی درنمی‌آید؟! چرا افسران جنگ نرم برای حمایت از علامه زکزاکی هشتک مشترک بین ایران و جوانان کشورهای اسلامی راه نمی‌اندازند؟! چرا؟؟!!!
"فضای مجازی و تحولات عراق" وظیفه امروز افسران جنگ نرم چیست؟ همچنان ادامه دادن به مشاجرات داخلی یا پرداختن به تحولات عراق؟ مردم عراق امروز نیازمند حمایت روانی جهان اسلام از حماسه‌شون تو فضای مجازی هستن. این فرصتها بستری هست برای زمینه سازی «اتحاد کشورهای اسلامی»؛ یعنی دقیقاً همون «دغدغه رهبری». بیایید به جای اینکه مهلت بدیم دشمن خاکریز جنگو تعیین کنه، خودمون خاکریز بزنیم و «تسخیر لانه جاسوسی تو عراق» رو موج افکنی کنیم.
8⃣ انتقام بین المللی 🔺 یک امّت انتقام می گیرد. http://eitaa.com/joinchat/478543872C0e8341874d
هشدار! هوشیار باشید که دشمن در برابر سنگین انتقام جویی علیه خودش بیکار نمی‌نشینه و جنگ روانی رسانه‌ای راه میندازه و برای این کار تلاش می‌کنه با طرح مسائل و اختلافات داخلی، ما رو به خودمون مشغول کنه تا حتی اگه درصدی هم شده، خشم و هیجان ما تو انتقام گیری یکپارچه و متحدانه از آمریکا رو به سمت دیگه‌ای منحرف کنه! مواظب باشید گرفتار حربه‌‌ها و عملیاتهای ایذایی دشمن نشید. فعلاً تمام همت ما باید هماهنگی بین‌المللی تو هشتک سازی علیه آمریکا باشه.
تو کار فرهنگی رسانه‌ای بابد به ۲ تا معیار توجه بشه. یکی تشخیص مطلب درست از غلط و یا تشخیص محتوای خوب از محتوای بد و یکی هم استفاده بجا و به موقع از محتوای خوب و صحیح و چه بسا گاهی حرف درست از دهان دشمن شنیده میشه؛ اما بیجا و بی‌موقع و صرفاً برای تغییر اولویتهای افسران جنگ نرم تو فضای مجازی. این روزها مطالبی تو فضای مجازی منتشر میشه که چه بسا بسیاری از مواردش مطالب درستی هست؛ اما بجا و به موقع نیست! چرا که تو شرایطی که ایران به آمریکا حمله کرده و وقتشه که با این حمله از آمریکا امتیاز بگیریم، جهت دهی به پرداختن بیش از حد و اندازه به نقطه ضعفهای داخلی از جمله موضوع سقوط هواپیما، نوعی عملیات ایذائی و جنگ روانی هست برای اغفال از پیروزی ما در برابر آمریکا. لذا همچنان اصرار دارم از این فضای روانی بازی نخوریم و دوباره تلاش کنیم هشتک انتقام سخت رو به بالای لیست برگردونیم.
🚩 توئیت رئیس شرکت کانادایی که کارمندش داغ همسر و فرزند دید/ ترامپ مقصر اصلی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی است 🔹میشائیل مک کین، رئیس یک شرکت بزرگ کانادایی که یکی از کارکنانش همسر و فرزندش را در سانحه هوایی سقوط هواپیمای اوکراینی از دست داده، در حساب توئیتری رسمی شرکتش نوشت، دولت آمریکا مسئول نهایی مرگ مسافران بی گناه این هواپیماست.
بصیرت یعنی بدانیم: نقشه روحانی و مهره‌های همسو با او، ایجاد دو دستگی و رفتار و گفتار او نیز سناریویی برای تنش و التهاب آفرینی در کشور جهت زمینه سازی برای دو دستگی است! بنابراین نقد روحانی به سبک فعلی مرسوم در فضای مجازی، خط گرفتن از ستون پنجم دشمن است و پازل خود روحانی را کامل می‌کند! پس مواظب باشیم در مقابله با جریانات هنجارشکن، دچار اشتباه محاسباتی نشویم. امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشتند به اینکه مواظب باشید توسط حواشی بازی نخورید و تمرکزتان بر دو یوم الله «سیلی سپاه به آمریکا» و «بدرقه شهید سلیمانی» باشد. به تعبیر دیگر در فضای مجازی مسائل داخلی را کنار بگذاریم و همه فقط بر موضوع تمرکز کنیم.
انگار وزارت خارجه داره رو پشت گوش میندازه و دنبال نمی‌کنه! باید در این باره تو فضای مجازی موج بیشتری ایجاد کنیم تا فراموش نشه.
🔴 توجه توجه 👇 🔶 آیا می‌دانید به خاطر قابلیتهای روانی موجود در فضای مجازی، نقادی از مسئولین تو این فضا موجب تخلیه روانی مردم و فروکش کردن پتانسیل مطالبه‌گری میشه و این نقادی‌ها نتیجه کاربردی برای کف جامعه نداره؟! 🔶 و آیا می‌دانید طرح مشکلات داخلی کشور تو فضای مجازی که مختلط از دوست و دشمن هست، موجب تسلیم نقاط ضعف به دشمن و مصادره اون توسط دشمن میشه و دشمن با رسانه‌ای شدن این نقاط ضعف، از ما امتیاز سیاسی می‌گیره؟! 🔶 و آیا می‌دانید انحصار محتوای فضای مجازی به نقاط ضعف داخلی موجب خود درگیری ما و غفلت از نقشه‌های پنهان برون مرزی از سوی دشمن میشه و همچنین موجب غفلت از ظرفیت و پتانسیل فضای مجازی در ارتباط با دنیا و تبلیغ جهانی انقلاب و تشیع میشه؟! بیایید به جای نقد مهره‌های سوخته که: 🔺 اصلاً به لحاظ قانونی دوره بعد نمی‌تونن کاندیدا بشن.... 🔺 از نقد ما اثر نمی‌گیرن و در برابر نقد، مظلوم نمایی می‌کنن.... 🔺 با نقد و تخطئه شدن، غرور طرفداراشون برانگیخته میشه و جبهه می‌گیرن.... 🔺 موج افکنی نقد اونها موجب سیاه‌نمایی و ایجاد دو دستگی بین مردم میشه.... 🔺 با تکرار و موج افکنی نقد اونها، قبح ناهنجاریشون شکسته میشه.... روش بهتر اختیار کنیم و اون اینکه: 🔹 به جای نقد مهره‌ها، انحرافات رو با تبیین مبانی به مردم بشناسونیم تا با این شابلن، مردم همه مهره منحرف جدید و مطرح نشده رو هم بتونن بشناسن و انتخابات بعدی بیمه بشه. 🔹 با دست گذاشتن روی الگوهای مثبت، هم از سیاه‌نمایی بپرهیزیم و هم معیارهای شناخت افراد اصلح رو به مردم نشون بدیم.
🔴 هشدار بسیار مهم 👇 جریان نفوذ داره با چهره منافقانه در بین انقلابیون تلاش می‌کنه ما رو تو انتخابات به اشتباه محاسباتی بندازه! روش جریان نفوذ تصمیم سازی برای ما پیرامون دغدغه‌های انتخاباتی هست. جریان نفوذ در حال مشغول کردن همه ظرفیتهای ما به پیدا کردن افراد صالح و معرفی اونها به مردم هست؛ این در حالیه که مردم افراد صالح رو تا حدودی می‌شناختن و این افراد صالح تو دوره‌های اسبق منتخب مردم بودن. حواستون باشه که اونچه موجب شده بسیاری از نامزدهای صالح تو دوره‌های اخیر رأی نیارن، جنگ روانی جریان نفوذ بوده و نه صرفاً عدم شناخت مردم. نمیگیم نامزدهای اصلح رو به مردم معرفی نکنید؛ چرا که این هم نیازه؛ اما مراقب حیله جریان نفوذ از راه تصمیم سازی برای انتخابات و جابجایی اولویت‌ها در فعالیتهای انتخاباتی باشید تا گرفتار اشتباه محاسباتی نشیم. مهم‌ترین وظیفه ما شناخت تاکتیکها و تکنیکهای نفوذ پیرامون جنگ روانی تو مسأله انتخابات و پاتک زدن به این جنگ روانی هست! اون هم نه با روش‌عای منفعلانه؛ بلکه با به کارگیری قواعد عملیات روانی. قرآن می‌فرماید: «فمن اعتدی علیکم، فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم». (بقره، ۱۹۴) «به هر روشی دشمن به شما تعدی کرد، شما هم به همون روش با او مقابله کنید». یعنی: ♻️ جنگ روانی در برابر جنگ روانی!
«همين فضای مجازی يک ابزار است؛ يک ابزار بسيار کارآمد برای اينکه شما بتوانيد پيامتان را به اقصی‌ نقاط دنيا برسانيد؛ به گوش همه برسانيد. اين [امکان] ديروز نبود؛ امروز هست. يکی از امتيازات اين است». ۹۶/۶/۶ از ظرفیت بین المللی فضای مجازی برای تبلیغ جهانی و تأثیرگذاری در دنیا غافل نباشیم.....
از انتخابات دوره قبل بگیریم: سال ۹۴ بعد از انتخابات مجلس آماری دادند و گفتند: از نمایندگانی که وارد مجلس شدند، ٪۵۰ اصول‌گرا و ٪۵۰ اصلاح‌طلب هستند. اما پس از چندی ورق برگشت و غیر از حدود ۳۰ نماینده، مابقی نقاب اصول‌گرایی را از چهره برداشته و اعلام کردند که اصلاح‌طلب بوده‌اند! این اقدام منافقانه از سوی نمایندگانی صورت گرفت که مستقل وارد مجلس شده بودند. حال گویا باز هم کاندیداهای بسیاری با ادعای اصول‌گرایی به صورت مستقل و بدون وابستگی به ائتلاف‌ها قصد ورود به مجلس دارند. مراقب باشید بدون شناخت از پیشینه این کاندیداها و به صرف ادعای اصول‌گرایی و یا انقلابی‌گری، به آنها رأی ندهید. چرا که مؤمن از ۱ سوراخ ۲ بار گزیده نمی‌شود!
اعتبار حبرگزاریها.mp3
1.42M
. صدا و سیما و خبرگزاریهای معتبر هم با شایعات کرونا بازی خوردن! اینکه چجوری میشه اینها هم بازی بخورن، فرایندشو تو این فایل صوتی دنبال کنید.
. آیا می‌دونید اخبار نگران کننده درباره کرونا که تو فضای مجازی منتشر میشه، از شبکه بی‌بی‌سی داره هدایت میشه؟! بنابراین هر جواب ایجابی به کرونا تأیید تبلیغات بی‌بی‌سی در این باره هست و برای کرونا فقط باید تبلیغات سلبی انجام بدیم.
توجه توجه با توجه به اعتراف صهیونیستها مبنی بر آزمایشگاهی بودن و‌ صنعتی بودن ویروس کرونا جهت جنگ بیولوژیک توسط اسراییل، می‌توان گفت: عامل انتشار ویروس کرونا در منطقه، سگهای ولگرد حلقه به گوش صهیونیست یعنی سربازان آمریکایی هستند. لذا مهمترین کار برای زدن ریشه این ویروس و جلوگیری از پیشرفت بیش از پیش آن، این است که آمریکایی‌ها سریعاً از منطقه خارج شوند.
اهداف دشمن از جنگ روانی کرونا و مانور رسانه‌ای روی بیماری کرونا: ۱. ضربه به چین در جنگ اقصادی با چین ۲. به انفعال کشوندن انتخابات ایران ۳. انتقام از مردم به خاطر نتیجه انتخابات ۴. واتیکان کردن قم به صورت عملی طبق شعار روزنامه‌‌های دوره دوم خرداد ۵. تخریب و تقبیح چهره مردم قم بخصوص روحانیون و حوزه و ترساندن دیگر شهرها از آن ۶. به تعطیلی کشودن مرکز دینی و تجمعات معنوی از جمله اعتکاف ۷. بستن مرزهای ایران و ضربه اقتصادی به ایران ۸. جنگ روانی در بازی‌های سیاسی و فرصت سازی برای استعفای مظلوم نمایانه رئیس جمهور جهت فرار از چنگ استیضاح مجلس یازدهم ۹. ایران هراسی در سطح داخلی و جهانی ۱۰. رو دست زدن طب مدرن به طب اسلامی در تلاش برای سبقت گرفتن از آن ۱۱. اغفال از دیگر اتفاقات این روزها همچون حملات میان غزه و صهیونیستها ۱۲. استحاله عواطف اجتماعی ۱۳. به حاشیه کشوندن موج مطالبه‌گری و....
توجه توجه با توجه به اعتراف صهیونیستها[ ۱ ] مبنی بر آزمایشگاهی بودن و‌ صنعتی بودن ویروس کرونا جهت جنگ بیولوژیک توسط اسراییل، می‌توان گفت: عامل انتشار ویروس کرونا در منطقه، سگهای ولگرد حلقه به گوش صهیونیست یعنی سربازان آمریکایی هستند. لذا مهمترین کار برای زدن ریشه این ویروس و جلوگیری از پیشرفت بیش از پیش آن، این است که آمریکایی‌ها سریعاً از منطقه خارج شوند. [ ۱ ] https://hawzahnews.com/news/888379
«جهاد تبيين» يعنی افشای نفوذ زير سازی شده در دولت يازدهم ودوازدهم می‌دانید که «فریدون» به قصد براندازی نامزد ریاست جمهوری شده بود. بر اساس اسناد افشاء شده توسط دکتر حسن عباسی[۱]، «فریدون» در سال ۶۵ جهت براندازی جمهور اسلامی از درون، در جلسه صهیونیست‌ها در پاریس شرکت کرده و بنا به اعترافات معدوم «روح‌الله زم» مدیر کانال «آمدنیوز»، مأمور به ناراضی کردن مردم از نظام با روی کار آمدن خود بوده است![۲] با این توصیف و با توجه به اینکه طبق افشاگری‌های مستند کریمی قدوسی نماینده مجلس[۳] «فریدون» در آستانه انتخابات سال ۹۶ نظام را تهدید کرد که در صورت عدم تأیید صلاحیتش انتخابات برگزار نمی‌کند، این نکته به دست می‌آید که او قصد نداشت بعد از ۸ سال نظام را دوباره به دست انقلابیون سپرده و از براندازی دست بکشد؛ کما اینکه قصد ادعای مجدد تقلب و دیگر فتنه‌های انتخاباتی در سال ۴۰۰ را نیز داشته و چه بسا به همین منظور بود که امام خامنه‌ای اهمیت بالا بودن رأی رئیس جمهور منتخب را متذکر شدند.[۴]. حال جای این سؤال است که فریدون که قصد نداشت نظام را به انقلابیون برگرداند، برای بعد از خودش چه نقشه‌ای کشیده تا بتواند راحت ریاست جمهوری را به شخص بعدی واگذار کند؟! دو قرینه از فرمایشات امام خامنه‌ای در ایام شروع به کار دولت آقای رئیسی، می‌تواند پاسخ این سؤال باشد؛ یکی تعیین ضرب الأجل برای واردات واکسن[۵] علی‌رغم تأکیدی که ایشان قبلاً روی واکسن ایرانی داشته که احتمال می‌رود تصمیمی از روی اکراه و جهت ملاحظه مصلحتی مهم‌تر باشد‌ و دیگری دستور مجدد و مؤکد جهاد تبیین در جنگ تبلیغاتی[۶] و توأم شدن این دستور با ایام تصمیم فوق؛ این در حالی است که ایشان باز هم در فرمایشات خود، جنگ رسانه‌ای را هشدار داده است![۷] همه اینها در شرایطی است که دیده می‌شود «رئیسی» در تعویض و جایگزینی عوامل دولتی تعلل داشته، با ذکر اینکه از همه جناح‌ها استفاده می‌کند، همان نیروهای اصلاحاتی دولت «فریدون» را ابقاء می‌کند و حتی کابینه وزرا نیز از این جهت محل بحث است! با جمع بندی آنچه ذکر شد، می‌توان فهمید که «فریدون» شاکله نفوذ را آنقدر گسترانده و در طول ۸ سال ریاستش طوری نفوذ را زیرسازی نموده که استحاله آن به این راحتی‌ها ممکن نیست و اگر «رئیسی» بخواهد دست به هر شاخه‌ای از جریان نفوذ بزند، شاخه‌های دیگر مملکت را با جنگ رسانه‌ای به آشوب می‌کشند! اینجاست که اهمیت جهاد تبیین به عنوان واجب فوری روشن می‌شود و فهمیده می‌شود که تا وسعت این غائله نفوذ برای مردم تبیین نشود، رئیسی مجبور به ملاحظه جنگ رسانه‌ای دشمن خواهد بود و این وظیفه ما است که با جهاد تبیین در جنگ رسانه‌ای، فضا را از مشت دشمن گرفته، دست رئیسی را برای جابجایی نیرو و گماشتن نیروهای انقلابی در دولتش باز کنیم. امام خامنه‌ای نفوذ خطرناک دشمن در بین مسئولین، نحبگان، دستگاه‌ها و حتی بین مردم را در قالب دو نوع نفوذ فردی و نفوذ گسترده شبکه‌ای، جریانی و موریانه‌وار تعریف کردند[۸]. که می‌بایست به همه این شاخه‌ها توجه شده، تمامی ابعاد برای مردم روشن و شفاف گردد. این یعنی «جهاد تبیین» به آن معنا که ولی ما از امتش توقع دارد. حمیدی‌زاده ۱) https://www.rajanews.com/news/227876 ۲) https://www.roshangari.ir/video/54135 ۳) https://www.aparat.com/v/evknR/%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D8%B1%D8%AF_%D8%B1%D8%AF_%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%AA_%D8%B4%D9%88%D9%85_%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA_%D8%B1%D8%A7_%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1_%D9%86%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%85 ۴) ۴۰۰/۳/۲۶ ۵) ۴۰۰/۵/۲۰ ۶) ۴۰۰/۵/۱۲ ۷) ۴۰۰/۵/۱۲ ۸) ۹۴/۹/۴
تحلیل سریال «نون‌خ» ۱ (بهار ۹۸) فاجعهٔ رسانه‌ای: تغییر نام یک ایرانی کرد نژاد به بنیامین در فیلمی که بنیامین نتانیاهو بر سر هواپیما در آن سوژه شده، افتضاح‌ترین روش برای دادن امتیاز سیاسی به دشمن از طریق رسانه است! این در حالی است که این نام توسط همسر شخص مد نظر در فیلم برای او انتخاب شده و لذا پیام آن ناموس فروشی به دشمن است! نکته دیگر اینکه «زن» در الفبای رسانه به معنی «سرزمین» بوده و با توجه به کرد نژاد بودن قهرمانان بازی، پیام تجزیه کردستان از ایران و همدستی کردها با صهیونیسم را در بر دارد! جالب اینکه مدتها است مسأله تفرقه بین کرد و فارس در دستور کار دشمن بوده و در فضای مجازی نیز در سناریوهای صهیونیستها رجزخوانی می‌شود! در این میان اینکه بازیگر روحانی در فیلم در چنین شرایطی در ماجرا دخالت داده نشده و در حین این غائله او برای خودش مشغول داوری بازی فوتبال است و نیز ضربه خوردن سر این روحانی و تلاش برای کنار کشیدن او از جدال به خاطر سردرد و زبان به نفربن باز کردن او نیز بی‌معنی نیست و پیامش این است که در قصهٔ تجزیه، روحانیت ضربه‌فنی شده، کار از دستش خارج می‌شود! در لابلای این فاجعهٔ رسانه‌ای، تاکتیکهای دیگر دشمن نیز در فیلم دیده شده که عبارتند از: ۱. ترساندن دختران مجرد از شوهر و انصراف دادن روانی از ازدواج! ۲. تحقیر مرد در برابر زن (توطئه فمینیسمی)! ۳. تلقین خوی عاجزانه و خیانتکارانه در ذات مرد! ۴. سنت گذاری و آموزش عملی به انزوا کشاندن روحانیت با الگو دادن نمونه رفتارها! ۵. تأیید حجاب بدون چادر و مانتو و با لباس خانگی در حضور روحانیت در جلسات مهمانی متعدد! ۶. روانگردانی جنسیتی با ایجاد اختلالات هورمونی توسط شگردهای معکوس تربیتی (تلقین طبع خشن و قاطع مردانه در زنان و طبع لطیف و احساسی زنانه در مردان)! ۷. جابجایی جایگاه زن و مرد در زندگی! ۸. الگوسازی فرمانروایی زن! ۹. دهن‌کجی به توصیهٔ رهبری درباره ورزش بومی با تأیید و میانداری رسمی روحانیت در پستهای بالای ورزش فوتبال؛ بدون انعکاس مشغله‌های راهبردی نهفته در وظائف روحانیون! ۱۰. اجرای تکنیکهای جنگ الفاظ دشمن در دو بخش «تلقین افسردگی» و «توهین ملی» در مکالمات محاوره‌ای بازیگران فیلم! ۱۱. تبلیغ استقلال مالی و طلبکارانهٔ زن به نحوی که موجب استحالهٔ وابستگی فطری زن و زمینه‌ساز از هم پاشیدن خانواده است! ۱۲. کودن وانمود کردن مردم ایران در پوشش طنز بخصوص در عرصهٔ سیاست! و.... حمیدی‌زاده
تحلیل سریال «نون‌خ» ۲ (بهار ۹۹) الف) نقد راهبردی: سریال «نون‌خ» ۱ سریال سیاسی افتضاح است که پشت صحنه از طرف صهیونیستها خط دهی می‌شود و سیاست‌های ناهنجار زیادی را دنبال می‌کند؛ از جمله: ۱. فاصله انداختن بین نظام و روحانیت با مردم ۲. تجزیه کرمانشاه از ایران! ۱- تحقیر کردها توسط بازیگران فارس و .... (همان تمسخر قومیتها به شکل مدرن)! ۲- ترساندن از وصلت و ازدواج میان کرد و فارس! ۳- زیرسازی جنگ مسلحانه داخلی با تفرقه میان تهران و کرمانشاه! ۴- مسخره کردن و کودن پنداشتن کردها توسط صدا و سیما به نیابت از نظام به بهانه طنز پردازی! ب) نقد تاکتیکی ۱. براندازی خانواده (تکنیکهای فمینیسمی) - ایجاد حساسیت شدید نسبت به هوو در محوریت داستان - قلدری و خط و نشان کشیدن عروس در خواستگاری - سلب حق شوهر در توقع تمکین - تلقین بی‌تفاوتی عاطفی زن نسبت به شوهر - روبه وانمود کردن ذات مرد - توهین به جنسیت مرد (بخصوص شوهر) از نگاه زن در مقایسه مرد با حیوان ۲. روانی ۱- تلقین افسردگی با نماد قرار دادن افسردگی (پسرعموی نور الدین) ۲- روانگردانی جنسیتی (فمینیسم رادیکال) - تلقین خشونت به طبع زن - تبلیغ رفتارهای زنانه و تلقین حسادت زنانه در مرد در رقابت بر سر زیبایی - تشبه مرد به زن - تبلیغ غیرمستقیم و گام به گام فوت فیتیش (لیسیدن کف پا توسط خرس) - عقده ورزی مانور افراطی بر حقوق زن - تبلیغ متعصبانه و آرمان‌گرایانه اشتغال و مدیریت زن (در منطقه غیرتی و سنتی کردنشین) ۳. اخلاقی - راحتی مرد نامحرم در نگاه عاشقانه به عروس ضمن تبلیغ ازدواج سفید در لفافه - رواج و عادی سازی دروغگویی - ایجاد حساسیت شدید با تلقین حسادت نسبت به هوو در محوریت داستان (در بند ۱ هم آمد.) ۴. سیاسی - امنیتی - توهین به شوهر (در جایگزینی روابط عاطفی با حیوان) با تکنیک پیامهای سیاسی - رسانه‌ای (با مفهوم رویگردانی از حکومت) - کودن وانمود کردن نژاد کرد - تلقین کینه و کدورت بین مردم کرمانشاه و میهمانان تهرانی (فریبرز) - قبح شکنی از اسلحه کشی ۵. اعتقادی - براندازی پایگاه تربیتی ولایت در رابطه طولی (انکار جایگاه مرد) - تجری و قبح شکنی با طرح صریح شعائر فمینیسمی - کلید زدن تفکر شیطان پرستی از مجاری نمادهای فمینیسمی (زانو زدن‌ در برابر زن) حمیدی‌زاده
تحلیل بخش‌هایی از سریال «نون‌خ»۳ (سال ۴۰۰) الف) کافی است این قاعده که «زن در رسانه به معنی سرزمین است» را در قالب صحنه‌های زیر ارزیابی کنید تا پیام تجزیه کرمانشاه از ایران را بگیرید. ۱. گم شدن داماد و شبهه دزدیده شدن و یا به قتل رسیدن داماد! ۲. اعلام بدبختی عروس و انصرافش از وصلت و اعترافش به بحران هویت! ۳. نرسیدن داماد تهرانی به عروس کرمانشاهی در شب عروسی و بد آوردن داماد در این راه! ۴. ماندن داماد در طویله در شب عروسی به جای رفتن به حجله! ۵. جواب منفی عروس کرمانشاهی به داماد تهرانی که به منزله انصراف استان کرمانشاه از حکومت تهران است! ۶. نابود شدن داماد تهرانی با رعد و برق و ناکامی از وصلت با عروس کرمانشاهی در جواب معکوس گرفتن از طرف خدا! و در حاشیه: ۷. کینه و حسادت و زیرآب زدن و انتقام خواستگار کرمانشاهی از داماد تهرانی سر رقابت! ب) پیامهای فمینیستی از نوع رادیکال: ۱. عبارت «تو که شوهری نبودی که» در خطاب به عروس! ۲. توهین به غیرت ایرانی با ترجیح دامداری به شوهرداری با مشغول شدن معاشقه با گاو بدون صبحانه دادن به شوهر! ۳. ماندن داماد در طویله در شب عروسی به جای رفتن به حجله! (در قسمت الف هم آمد.) ۴. نور الدین برای موقع نبودنش در خانه، دخترش (خواهر زاده‌ش) که صدای پسرانه دارد را مرد خانه اعلام می‌کند! ۵. غصه دختر (که طبعاً بابایی هست) سر نبود مادر ضمن بیگانگی عاطفی نسبت به پدر و تلقین اینکه پدرش دوستش ندارد! ۶. فکر به فروش زمین و ترجیح این فکر به فکر کردن به زن در ابراز علاقه‌ها و مشغولیت ذهنی! ج) روانگردانی و جابجایی جنسیتی: ۱. عبارت «فرقی بین پدر و مادر نیست»! ۲. گریه مرد و سنگدلی زن! ۳. اعتراف مرد (سیروس) به احساسی بودن و در مقابل رفتار عاقلانه زن (همسرش)! د) تلقین یأس و افسردگی: ۱. اعتراف به اینکه مرگ بهترین چیز است! ۲. طلب مرگ در چندین صحنه فیلم! ۳. به صحنه کشیدن گریه و غصه‌های جانسوز! ه) موارد غیر اخلاقی: ۱. نظر دادن مرد نامحرم درباره چهره زن! ۲. قبح زدایی از دروغ (به صورت مکرر)! ۳. تصور دو داماد (شوهر) به طور همزمان در بیان خاطرات! و) پایه گذاری ضعف اعتقادی! - اجابت معکوس دعا با فرستادن رعد و برق در جواب علامت خواستن برای عدم بدشانسی! و...... حمیدی‌زاده
سنگر جنگ رسانه
تحلیل بخش‌هایی از سریال «نون‌خ»۳ (سال ۴۰۰) الف) کافی است این قاعده که «زن در رسانه به معنی سرزم
. موقعی که این مطلب تحلیلی رو نوشتم، به جز اسلحه کشی همه موارد دیگه محقق شده بود. موضوعی که اون روز موقع نوشتن این تحلیل نگرانم کرد، این بود که مسأله اسلحه کشی هم مثل بقیه موارد محقق بشه؛ این در حالیه که بعداً اخبار قاچاق اسلحه هم شنیده شد!! سؤال قابل تأمل: چرا سریال نون‌خ ۳ این شب‌ها دوباره داره بازپخش میشه؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو درس برگرفته از فرمایشات امام خامنه‌ای: - در فضای رسانه استثنائات را بر فضای عمومی جامعه تعمیم ندهیم. - در جنگ رسانه‌ای مشغول به فضای داخلی نشویم و عقبه دشمن را هدف بگیریم.