eitaa logo
بصیرت رسانه‌ای
7.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
631 ویدیو
36 فایل
🔹اینجا «بصیرت رسانه‌‌ای» می آموزید! رسانه‌ای که سکولار نیست و به خدمت آرمان‌های انقلاب می‌آید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🎮 به‌زودی ثبت نام اولین دورهٔ تخصصی «نقد و بررسی صنعت بازی‌های رایانه‌ای» آغاز می‌شود.
بسمه تعالی 🔹توضیحات بیشتر و شرایط ثبت نام در اولین دورهٔ تخصصی 💢«نقد و بررسی صنعت بازی‌های رایانه‌ا‌ی»💢 1️⃣ نام و رزومهٔ مختصر استاد دوره: ◾️ حجت الاسلام و المسلمین محمد کهوند ▫️عضو شورای بازی‌های ویدیویی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ▫️نویسنده کتاب شبکه عنکبوتی ▫️کارشناس فضای مجازی در رادیو معارف ▫️فعال مجازی و متخصص حوزه فضای مجازی 2️⃣ نهاد برگزار کننده دوره: این دوره توسط تشکیلات بصیرت رسانه‌ای و با همکاری و پشتیبانی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌گردد. 3️⃣ سرفصل‌های تخصصی دوره: ▫️تاریخچه بازی های ویدئویی ▫️ماهیت شناسی بازی های ویدئویی ▫️اقتصاد بازی های ویدئویی ▫️امنیت و بازی های ویدئویی ▫️خروج ارز به واسطه بازی های ویدئویی ▫️وضعیت شناسی بازی های ویدئویی ▫️سبک شناسی بازی های ویدئویی 🔹با نمایش بیش از ۵۰۰ صفحه اسلاید و ۱۰۰ کلیپ‌ متنوع، جذاب و حرفه‌ای🔹 4️⃣ اهداف دوره: ▫️آشنایی قشر نخبگانی با صنعت بازی‌ ▫️تربیت نیروی متخصص در حوزهٔ بازی‌شناسی ▫️تشکیل تیم پژوهشی در حوزهٔ بازی‌پژوهی 5️⃣ زمان برگزاری دوره: ▫️شروع دوره از یکشنبه ۱۴ آذرماه ▫️روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ ▫️به مدت ۱۴ جلسه به‌صورت آنلاین 6️⃣ می‌توانیم آفلاین شرکت کنیم؟ دوستان اجازه دارند برای استفاده شخصی، دوره‌ها را ضبط کنند ولی اجازه انتشار ندارند. ▫️ جلسات برای کسانی که به صورت آفلاین از دوره استفاده می‌کنند بارگزاری می‌شود اما به افرادی که آفلاین شرکت کردند گواهی تعلق نمی‌گیرد. 8️⃣ حضور برای خواهران و برادران بلامانع است. هزینهٔ این دوره ۳۶۰ هزار تومان است که طلاب می‌توانند با ۵۰٪ تخفیف با مبلغ ۱۸۰ هزار تومان ثبت‌نام کنند. بدیهی است به علت آنلاین بودن دوره و ظرفیت محدود سامانه، اولویت با کسانی خواهد بود که زودتر وجه را واریز کرده باشند نه عزیزانی که زودتر پیام دهند. با تشکر 💶 ثبت نام و واریز آنلاین عمومی 👇 https://idpay.ir/bazishenasi/file/238063 💶 ثبت نام و واریز آنلاین باتخفیف ۵۰٪ ویژهٔ طلاب 👇 https://idpay.ir/bazishenasi/file/238045 🔰 شناسۀ پشتیبان و پاسخ به سوالات 👇 🆔 @mrarashed ✅ کانال را به دوستان خود معرفی کنید 👇 https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
اولین دورهٔ تخصصی 🎮 دنیای بازی‌های رایانه‌ای 🎮 نقد و بررسی صنعت بازی‌های رایانه‌ای 🖥 به صورت آنلاین با امکان پرسش و پاسخ و مزایای ویژه 👌 🎙 با بیان: حجت الاسلام کهوند 📚 نویسنده کتاب شبکه عنکبوتی ▫️مزایا : امکان ارائه گواهی مورد تایید حوزه علمیه دعوت منتخبان به تدریس و پژوهش 🔹 زیر نظر معاونت تبلیغ حوزه های علمیه🔹 📝 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید 👇 https://eitaa.com/basiraterasaneh/718 📲 کانال دوره های 👇 https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
🔴حمایت از تولید داخلی، اینجا آری آنجا نه! ✅رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با نخبگان و استعدادهای برتر علمی فرمودند: «یک شرط لازم برای تقویت شرکتهای دانش‌بنیان این است که بتوانیم محصولات آنها را در داخل کشور رائج کنیم. راهش این است که تولیدی که او می‌کند دیگر واردات نداشته باشد . . . لازمه‌ی رشد شرکت‌های داخلی و تقویت آنها این است که بازار داخل را در اختیار تولید داخلی بگذاریم. بخصوص دولتها و سازمانهای بزرگ که اینها بزرگترین مشتری اینهایند. دیگر واردات کمر اینها را نشکند.» 🔸«اعمال محدودیت بر محصولات خارجی (اقدامات سلبی) و حمایت از تولیدات داخلی (اقدامات ایجابی)» سیاست اصولی تمامی کشورهای پیشرفته در عرصه های مختلف تکنولوژی است. لزوم تکیه بر توان داخلی ، مطلب کاملا واضح و روشنی است که در موضوعات مختلف مورد تاکید هر دلداده وطن و میهن دوستی قرار خواهد گرفت. با این وجود تنها در یک حوزه با انکار مواجه می شود و آن عرصه راهبردی فضای مجازی است! این در حالی است که مخاطرات وابستگی سایبری کشور از جهت گستره و عمق به مراتب بیش از سایر موضوعات بوده و اساسا آسیب این وابستگی قابل مقایسه نیست همچنانکه فرصت های بی نظیر تکیه بر فناوری های بومی سایبری بسیار شگفت انگیز و خیره کننده خواهد بود. 🔸به راستی چرا مدیران و تصمیم گیران انقلابی از یک سو و نخبگان، اندیشمندان و تریبون‌داران جبهه انقلاب از سوی دیگر، نگاه گزینشی به فرمایشات رهبری دارند؟! درحالیکه فرمایشات اخیر معظم له درباره حمایت از تولید داخل مورد استقبال گسترده قرار گرفته و خواهد گرفت چرا تاکیدات مکرر ایشان درباره ضرورت استقلال سایبری و قطع وابستگی به بیگانگان با تکیه بر توانمندی نخبگان جوان حوزه ICT، مورد بی مهری قرار گرفته و می گیرد؟! 🔹چرا در فناوری های ارتباطات و اطلاعات کار سلبی جواب نمی دهد اما در سایر عرصه ها، کار سلبی و اعمال محدودیت بر محصول خارجی لازمه رشد و پیشرفت تولید داخلی است؟ چرا ممنوعیت واردات کالای خارجی با هدف توسعه صنایع نوپا قابل پذیرش و معقول بلکه ضروری است اما در صنعت ICTخطا و نامعقول است؟ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ✍️ تحلیل‌های عرصه فرهنگ و فضای مجازی، حجت‌الاسلام 🆔 https://eitaa.com/joinchat/4074373268C550cd41a94 ⬅️ مارا به دوستان خود معرفی کنید. 📲 کانال دوره های 👇 https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
اولین دورهٔ تخصصی 🎮 دنیای بازی‌های رایانه‌ای 🎮 نقد و بررسی صنعت بازی‌های رایانه‌ای 🖥 به صورت آنلاین با امکان پرسش و پاسخ و مزایای ویژه 👌 🎙 با بیان: حجت الاسلام کهوند 📚 نویسنده کتاب شبکه عنکبوتی ▫️مزایا : امکان ارائه گواهی مورد تایید حوزه علمیه دعوت منتخبان به تدریس و پژوهش 🔹 زیر نظر معاونت تبلیغ حوزه های علمیه🔹 📝 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید 👇 https://eitaa.com/basiraterasaneh/718 📲 کانال دوره های 👇 https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
هدایت شده از تشکیلات مأذنه
12.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♥️ ‌من در میان جمع‌و دلم جای دیگریست! 🔸 اگر می‌خواهید دورهمی‌هایتان صمیمی‌تر باشد کلیپ بالا را ببینید. 🎙با بیان: حجت الاسلام مصطفی طالبی 🔹این کلیپ را دست‌به‌دست برسانید به پـدرها و مـادرهای دغدغه‌مند. در «مأذنه» مهارت‌های رسانه‌ای بیاموزید👇 http://eitaa.com/joinchat/2285371409C307d2278f0
🔴الزام شرکت های دولتی روسی به استفاده از نرم افزارهای بومی 🔰 به گزارش مهر رئیس جمهور روسیه به مدیران ارشد شرکت های دولتی دستور داد تلاش ها برای استفاده از نرم افزارهای داخلی را تسریع کنند. ❇️ پس از آنکه مکسوت شادیف وزیر فناوری اطلاعات به پوتین اعلام کرد فقط تعداد اندکی از شرکت‌ها به اهداف تعیین شده در زمینه انتقال نرم افزار دست یافته‌اند، او پیشنهاد کرد مدیران ارشد شخصاً مسئولیت عدم دستیابی به اهداف در این زمینه را برعهده گیرند. او در این باره گفت: اگر آنها آماده نیستند، باید مسئولیت را قبول کنند. ✳️ کرملین با اجباری کردن استفاده از برنامه های ساخت داخل برای شرکتهای دولتی، به این وضعیت واکنش نشان داد. •┈┈••✾••┈┈• ✍ تحلیل‌های عرصه فرهنگ و فضای مجازی، حجت‌الاسلام 🆔 https://eitaa.com/joinchat/4074373268C550cd41a94 ✅ کانال را به دوستان خود معرفی کنید 👇 https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
🖊 میراث شهید دکتر محسن فخری‌زاده برای بسیاری از مدیران و تصمیم‌گیران که نگاهشان به غرب است، آمریکا قله‌ی پیشرفت علم، تکنولوژی و صنعت به‌شمار می‌آید، ولی کمتر دیده شده است که در اظهارات این افراد بیان شود که آمریکا ساختاری مشابه وزارت علوم ما ندارد و مدیریت علم و تکنولوژی در این کشور به‌گونه‌ای متفاوت انجام می‌شود. هر چند در این نوشتار قصد نداریم نهادهای مدیریت علم و تکنولوژی در ایالات متحده را به‌طور کامل احصا و تشریح کنیم، اما برای مخاطب ایرانی این می‌تواند بسیار جالب باشد که یک نهاد نظامی، پیشبرد علم، تکنولوژی و صنعت را در ایالات متحده‌ی آمریکا اداره می‌کند. [۱ از ۴]
بخش قابل توجهی از دستاوردهای دارپا، بر اساس اعلام نیاز از سوی سازمان‌های دفاعی یا فرماندهان نظامی نبوده است، بلکه ناشی از درک و پیش‌بینی نیازهای آینده‌ی صحنه‌های درگیری و نبرد بوده است که از آنها می‌توان به هواپیماهای بدون خلبان (مانند Global Hawk)، هواپیماهای پنهان از دید رادار (مانند K-117 و B-2)، سامانه‌ی تعیین موقعیت جهانی (GPS) و چندین محصول بزرگ و مهم دیگر اشاره کرد. به‌طور ویژه، می‌توان به «اینترنت» به‌عنوان شبکه‌ی اطلاع‌رسانی جهانی امروز اشاره کرد که در ابتدا با نام‌های «آرپانت» و «دارپانت» شناخته می‌شده است و امروز در تمام شئون زندگی بشر نفوذ کرده است [1]. در اسناد استراتژیک این سازمان مانند [1] و [2] تعاریف ویژه‌ای از مأموریت، فلسفه‌ی اجرایی، اختیارات، دیدگاه و رویکرد دارپا مشاهده می‌کنیم که نشان‌دهنده‌ی ساختار خاص این نهاد برای دستیابی به اهداف استراتژیک مشخص شده برای آن است. یکی از ارکان مهم دارپا، ساختار ویژه‌ی آن برای انتقال تکنولوژی است: دارپا براي تقویت ارتباط خود با نیروهاي مسلح، افسراني در ستاد دارد که به‌عنوان افسران رابط عملیاتي فعالیت مي‌نمایند. این افسرانِ رابط، دارپا را در مورد آنچه نیروهاي مسلح ممكن است نیاز داشته باشند و نیروهاي مسلح را از آنچه دارپا در دست توسعه دارد، آگاه مي‌کنند. [۲ از ۴]
اقدامات DARPA چیزی فراتر از برنامه‌ریزی برای آینده و سازگاری ساختارها با آینده است. هدف DARPA در نسبت با نظام قدرت در ایالات متحده که یک نظام امنیت-محور به‌شمار می‌آید، این است که پیشرفت‌های فنی و توانایی‌هایی که آینده را تعیین می‌کند، با توجه به «امنیت ملی» به عنوان اولین و مهمترین هدف مشخص نماید [2]. از این جهت شعار «ایجاد تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های گره‌گشا برای امنیت ملی» در صفحه‌‌ی اول وب‌سایت این مجموعه در سال ۲۰۲۰ دیده می‌شود [3]. دارپا با شیوه‌ی مدیریت ویژه‌ای که از طریق هدایت موضوعات پژوهشی، تعریف پروژه و اختصاص بودجه‌های تحقیقاتی به دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و شرکت‌های تکنولوژی اعمال می‌کند، عملاً نقش سیاست‌گذاری و مدیریت علم و تکنولوژی در آمریکا بلکه کل جهان را ایفا می‌کند. در ایالات متحده، ارتباط اساتید دانشگاه و شرکت‌ها با دارپا نه تنها جنبه‌ی منفی ندارد، بلکه به‌عنوان یک برجستگی و امتیاز برای آنها شناخته می‌شود. به‌علاوه نتایج پروژه‌ها و گزارش‌های علمی تهیه شده توسط این نهاد به‌عنوان اسناد علمی معتبر در کتاب‌های دانشگاهی متعدد مورد استفاده و ارجاع قرار می‌گیرد. [۳ از ۴]
شهید دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته و مدیر گمنامی که در روز جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ توسط عوامل صهیونیستی در حومه‌ی تهران ترور شد، پایه‌گذار و مدیر نهادی مابه‌ازای دارپا در جمهوری اسلامی ایران با عنایت ویژه به شاخص‌های پیشرفت علم و تکنولوژی در نگاه اسلامی – ایرانی بود. با توصیفی که از دارپا ارائه دادیم، اکنون راز پیشرفت‌های بزرگ علمی و صنعتی کشور در حوزه‌هایی چون انرژی و فناوری‌های هسته‌ای، صنایع موشکی، لیرز و بیوتکنولوژی مشخص می‌شود. دانشگاه‌های ما حتی قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین آنها به‌تنهایی و بدون وجود چنین نهاد مهمی، در رساندن کشور به موقعیت‌های برتر علمی و تکنولوژی در حوزه‌های ذکر شده نمی‌توانستند توفیقی به‌دست آورند. در واقع، علت تعجب و ناباوری بخشی از جامعه‌ی دانشگاهی نسبت به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ی علمی و تکنولوژیکی جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر، به‌دلیل عدم شناخت این ساختار و جایگاه استراتژیک آن است که در حقیقت میراث بی‌بدیل این شهید بزرگوار به‌شمار می‌آید. اینجاست که خدمات بزرگ این شهید سعید که توسط شقی‌ترین دشمنان جبهه‌ی حق به شهادت رسید، بیش از پیش مشخص می‌شود. پانویس‌ها: [1] DARPA 2007 Strategic Plan, https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a468784.pdf [2] DARPA 2019 Strategic Framework, https://www.darpa.mil/attachments/DARPA-2019-framework.pdf [3] DARPA Official Website, "About us" page, https://www.darpa.mil/about-us/about-darpa, accessed: 20-11-2020. [۴ از ۴] ✍️ دکتر کاظم فولادی قلعه @kfouladi_ir ✅ کانال را به دوستان خود معرفی کنید 👇 https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
⚠️ آیا می‌دانید؟ 💵صنعت بازی‌های ویدئویی وضعیت مساعدی در کشور ندارد و در مقایسه با سایر کشورهای جهان، سرمایه گذاری‌های مطلوبی در این حوزه انجام نمی‌شود. 🔶بخش‌های حاکمیتی کشور حمایت لازم از سه بخش تولید، توزیع مناسب و فرهنگ‌سازی مصرف را نکرده و شرکتها غالباً با انگیزه های شخصی، اقدام به تولید بازی می کنند. ♦️هم اینک بیش از ۹۰ درصد سبد مصرفی باز یهای ویدئویی در کشور، به بازی‌های غیربومی اختصاص دارد. 〰️〰️〰️ ⬅️ مارا به دوستان خود معرفی کنید. 📲 کانال دوره های 👇 https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7