eitaa logo
بصیرت مدافعان سلامت
393 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
4.5هزار ویدیو
193 فایل
بصیرت مدافعان سلامت
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 آمار تقطیع شده مرگ‌ومیر بعد از زدن واکسن آماری منتشر شده که تعداد مرگ و میر و یا ابتلا به کرونا بعد از زدن واکسن رو نشون میده. این آمار برای تشویق به واکسن نزدن منتشر میشه و واقعا دور از انصاف هستش که ما بصورت تقطیعی آمار رو منتشر کنیم و دلیلش رو نگیم و از اون طرف کاهش مرگ و میر و ابتلا رو اصلا بهش اشاره نکنیم. 🔸١_ کسانی که بعد از زدن واکسن دچار ابتلا به کرونا شدن و یا از دنیا رفتن به این چهار دلیل بوده: 🔻الف. بدون اینکه بدانند و یا علامتی داشته باشند حین تزریق واکسن حامل ویروس کرونا بوده‌اند و یکی دو روز پس از تزریق، علائم ویروس ظاهر شده است. بنابراین واکسن عملا هیچ تاثیری در این افراد ندارد و همانند افراد عادی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند. برای جلوگیری از این مورد اگر مشکوکدبه کرونا هستید باید قبل از واکسیناسیون، تست کرونا داد تا مطمئن شویم ویروس در بدنمان نیست. 🔻ب. تقریبا تمام واکسن‌ها (بدون استثناء) بین ۱۴ تا ۲۱ روز زمان می‌برند تا آنتی بادی را در بدن تولید کنند. بنابراین در زمان زیر ۱۴ روز عملا هیچ ایمنی در بدن وجود ندارد و این در حالیست که افراد تصور می‌کنند که بلافاصله پس از تزریق، واکسینه می‌شوند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و مبتلا می‌شوند. 🔻 ج. کسانی که علی‌رغم تزریق واکسن، دارای بیماری زمینه‌ای هستند. هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند و طبعا در افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، درصدی از خطر همیشه وجود دارد. 🔻د. کسانی که بلافاصله پس از تزریق واکسن از قرص‌های ممنوعه همانند ناپروکسن و ... استفاده می‌کنند که دچار عوارض شدید تزریق می‌شوند. یعنی علاوه بر احتمال مبتلا شدن به کرونا، به تزریق عوارض واکسن نیز درگیر می‌شوند. 🔸۲. دقت کنیم که هیچ واکسنی در دنیا مدعی ایمنی‌بخشی کامل نیست و در بهترین کیفیت حداکثر ۹۲ درصد ایمنی می‌بخشند.‌ پس اگر آن ۸ درصد دچار ابتلای مجدد به بیماری شدند طبیعی است. 🔸۳. این مسایل مخصوص ایران نیست و در همه جای دنیا وجود دارد. بنابراین باید تاثیر کلی واکسیناسیون را دید. 🖌 دارابی 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 چرا پیامبر(ص) و امام علی(ع) با وجود معصوم بودن، در کارها مشورت می‌کردند؟‌  📣 شهید مطهری 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
♦️سؤال آیا اینکه گفته میشود آدم گرسنه دین و ایمان ندارد درست است یا خیر؟ ❇️ پاسخ روایاتی که در زمینه رابطه فقر و ضعف ایمان یا کفر وارد شده است ، بیانگر این نکته است که فقر و تنگدستی یکی از عوامل و زمینه های بی دینی و ضعف ایمان می باشد ، البته اینگونه نیست که هر کس دچار فقر و تنگدستی شد ، دین خود را از دست بدهد در طول تاریخ نمونه های زیادی وجود دارد که افراد در عین فقر و تنگدستی بر دین و اعتقادات دینی استوار بودند. نمونه آن اصحاب صفه از یاران پیامبر اکرم بودند که همراه با دیگر مهاجرین به مدینه هجرت کردند، اما به دلیل فقر و تنگدستی، در مدینه جایی نداشتند. به همین دلیل در قسمتی از مسجد پیامبر که سکو و سایبانی (صفه) داشت زندگی می کردند. آنها فقیرترین مردم مدینه به شمار می‌رفتند اما همراه و یاور پیامبر بودند و همراه پیامبر در مسجد عبادت می‌کردند. خداوند در وصف آنها فرمود:« ولا تطرد الذین یدعون ربهم بالغداه و العشی.» (و کسانی که خدایشان را در صبح و شب می خوانند از خود مران.) (سوره انعام ، آیه ۵۲) از میان اصحاب صفه می‌توان به عمار یاسر، عبدالله بن مسعود، خباب بن الارت و سالم مولی حذیفه الیمانی اشاره کرد. علاوه بر اینکه در برابر این گونه روایات ، روایاتی است که فقر را ستوده است به عنوان نمونه پیامبر اکرم صلی الله علیه واْله فرمودند : الفقراء اصدقاء الله ، فقرا دوستان خدایند ( میزان الحکمه ، ج ، ص ۴۶۶۴) همچنین حضرت علی علیه السلام فرمودند: من احب السلامه فلیؤثر الفقر و من احب الراحه فلیؤثر الزهد فی الدنیا ، هر که دوست دار سلامت است ، باید فقر را برگزیند و هر که دوستدار آسایش است ، باید دل برکندن از دنیا را اختیار کند .( همان ) بنابر این ، آنچه از مجموع روایات بدست می آید ، این است که فقر می تواند از زمینه های و عوامل ضعف ایمان باشد ، اما تنها عامل آن نبوده و عوامل مختلفی در ضعف ایمان و بی دینی افراد دخالت دارند که از جمله می توان به هوا پرستی، گرایش به مادیات، دنیاپرستی و حب جاه و مقام، روزی حرام و ... اشاره نمود . از این رو نمی توان فقررا دلیلی بر بی دینی یا رعایت نکردن دستورات الهی برشمرد . 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
❌شایعه انتصاب فرزند نمکی به عنوان مشاور وزیر بهداشت ✅ واقعیت علی نمکی مشاور وزیر جدید بهداشت، فرزند سعید نمکی نیست و این تنها یک تشابه اسمی است 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔴 مقلد امام بودن؛ تعهد شهید رجایی 🔻سالگرد شهادت محمدعلی رجایی و یاران درباره مقلد امام بودن جملات و عبارت‌های مهمی دارد که به آن ایمان کامل داشته است:«آن‌چه من تعهد دارم و آن‌چه وزرا با من تعهد کرده‌اند، بودن است»؛«ما در جامعه یک هستیم که رهبر آن امام است»؛«انقلابی کسی است که تفکر امام را در همه ابعاد قبول داشته باشد.»(دولت‌های شهید رجایی شهید باهنر و آیت‌الله مهدوی کنی، ص٨۶) 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
⛔️ بایدها در انتخاب «استانداران»_ قسمت اول 🔹«استاندار» در واقع رئیس‌جمهور و رئیس‌کابینه استان است. از این‌رو در هر استان سرنوشت موفقیت دولت و برنامه‌های آن ارتباط وثیقی با صلاحیت‌ها، توانمندی‌ها، خلاقیت‌ها، هماهنگی‌ها و تحرک استاندار و تیم آن در استان دارد. از سوی دیگر موفقیت دولت در سطح ملی وابسته به این است که همه استانداران و تیم‌های آنان از خصوصیات لازم و متناسب با شعارها و اصول حاکم بر کابینه برخوردار باشند. بر این اساس انتخاب استانداران و در مرحله بعد فرمانداران باید با دقت و بررسی جامع صورت گیرد و هرگونه رودربایستی، تعجیل، توجیه‌پذیری و ساده‌گیری انتخاب مدیر ارشد دولت در استان کنار گذاشته شود. ◀️ در این خصوص گفتنی‌هایی وجود دارد: 1⃣ انتخاب دکتر «احمد وحیدی» به عنوان وزیر کشور یکی از سنجیده‌ترین انتخاب‌ها در دولت آیت‌الله رئیسی به حساب می‌آید. وحیدی از نظر توانایی مدیریتی، شخصیت شناخته شده‌ای است؛ سال‌ها سکان یک نهاد مهم انقلابی را به عهده داشته و در خط مقدم بوده و سال‌ها به عنوان وزیر خدمت کرده و کاملاً موفق دیده شده است، سال‌ها در نهادهای سیاستگذار مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی و شورای راهبردی سیاست خارجی کشور فعالیت موثر داشته و سالیانی رئیس ‌یک دانشگاه مادر کشور - دانشگاه عالی دفاع ملی-بوده و صلاحیت بالای علمی پژوهشی خود را به اثبات رسانده است. یکی از ویژگی‌های دکتر احمد وحیدی جوزده نشدن و تحت تأثیر این و آن قرار نگرفتن است. دقیقاً به دلیل همین ویژگی، ایشان برای جلب رأی اعتماد نمایندگان محترم، حضور محدود و منضبطی در مجلس شورای اسلامی و بین نمایندگان داشت تا مسئولیت وزارت کشور تحت تأثیر مطالبات قرار نگرفته و به انتخاب مدبرانه مدیران ارشد و میانی استان‌ها آسیبی وارد نشود. این اولین نشانه اقتدار و سلامت و متفکرانه عمل کردن وزیر کشور است و امید می‌رود در استان‌ها با این تدبیر سامان مناسبی بر مدار «کار خلاقانه»، «تحول‌گرایانه»، «اصلاح‌گرایانه» و «انسجام» صورت گیرد که اینها نه تنها لازمه موفقیت وزارت کشور بلکه لازمه موفقیت دولت آقای رئیسی هم می‌باشد. اما در این میان می‌دانیم که فشارهای شدید از تهران تا شهرستان‌ها برای اثرگذاری بر انتخاب استانداران، فرمانداران، مدیران کل و رؤسای سازمان‌ها وجود دارد که وزیر کشور باید در این موارد تدبیر لازم را به کار گیرد. 2⃣ انتخاب استاندار و سایر مقامات لزوماً باید در چارچوب سیاست یکپارچه و واحد کشور صورت گیرد و دخالت‌های خارج از وزارت کشور نباید سبب چند پارچه شدن وضع در هر استان و بروز تعارضات رفتاری در میان مدیران ارشد شود. یکی از این موارد در وزارت کشور دخالت از درون دولت است. وزیر کشور به طور طبیعی باید تابع کامل رئیس‌جمهور باشد و در واقع مهم‌ترین هنر وزیر کشور باید این باشد که سیاست‌های رئیس‌جمهور را در کشور و به خصوص در سطح کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها اجرایی کند و در انتخاب استانداران و فرمانداران و... هم به توانایی آنان در اجرای سیاست‌های دولت توجه ویژه داشته باشد و خارج از این قاعده دست به انتخاب مقامات نزند. در عین حال اگر مسئولیت به این سنگینی از وزیر کشور طلب می‌شود، باید از اختیارات کافی هم برخوردار باشد. انتخاب همکاران در سطح وزارتخانه و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در صلاحیت وزیر کشور است و داشتن اختیارات به این معناست که نهادهای بالادستی وزارت کشور این شأن و حق را برای وزیر به رسمیت بشناسند و در انتخاب اعضای آن مداخله نداشته و بنای تحمیل افراد به وزیر را نداشته باشند. در گذشته و از جمله در دولت آقای احمدی‌نژاد این تجربه تلخ وجود داشت که یک باند تعیین می‌کرد که چه کسی استاندار فلان استان یا فرماندار بهمان شهرستان باشد و در این میان وزیر کشور در حد صادرکننده حکم و تأمین‌کننده و لجستیک استانداران عمل می‌کرد. این وضعیت ممکن است ذیل عنوان «تمرکزدهی به دولت» توجیه شود ولی واقعیت این است که چنین مداخله‌ای اولاً سبب تضعیف شدید وزارت کشور و منفعل کردن آن و ثانیاً سبب تضعیف شدید دولت و بروز انواعی از مشکلات بعدی در دو سطح ملی و محلی می‌شود. ◀️ ادامه داردسعدالله زارعی 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
⛔️ بایدها در انتخاب «استانداران» _ قسمت دوم و پایانی 3⃣ یکی از متداول‌ترین مداخلات در کار وزارت کشور در استان‌ها شکل می‌گیرد و معمولاً از سوی کسانی که «بسیار دوست دارند رئیس ‌باشند» یا کسانی که «بسیار دوست دارند رئیس ‌از آنان باشد» صورت می‌گیرد. در این بین کم نیستند شخصیت‌های محترم محلی - ائمه محترم جمعه، روحانیون معظم، نمایندگان محترم استان در مجلس خبرگان رهبری و شخصیت‌های دیگر- که تحت فشار شدید دیگران فردی را به عنوان استاندار یا... به وزیر معرفی و بر نصب او اصرار می‌ورزند. ⏪ این نوع معرفی‌ها نوعاً از دو حالت خارج نیست؛ ۱) یا اینکه فرد معرفی‌کننده خود در این معرفی منافعی دارد. این منافع ممکن است مادی هم نباشد بلکه جنبه همسویی سیاسی و یا رودربایستی داشته باشد. ۲) حالت دوم این است که معرفی فرد یاد شده به خاطر فشار شدید گروه‌هایی خاص به شخصیت‌های محترم استان صورت گرفته است. البته یک وجه حداقلی و احتمال ضعیف هم وجود دارد که فردی که از سطح استان معرفی می‌شود واقعاً بر مبنای صلاحیت و شناختی که از صلاحیت او وجود دارد صورت گرفته باشد. ◀️ در این میان چند شاخص ارزیابی و بررسی وجود دارد: ➖ اینکه فردی خود را صاحب صلاحیت معرفی کرده و به خصوص بر آن پای بفشارد، خود به خود یک علامت منفی است هر چند به طور استثناء خلاف آن هم محتمل است. امروز کم نیستند افرادی که با شکل دادن به یک باند و با استفاده از فضای مجازی درصدد فریب دولت و تصاحب پست‌ها هستند. ➖ اینکه در استان‌ها روی افراد قدیمی و کسانی که سابقاً مسئولیت‌هایی در حد استان یا فراتر از آن داشته‌اند و دوباره برای تصاحب پست‌ها معرفی می‌شوند، یک علامت منفی است و می‌تواند از وجود یک باند و نوعی باندبازی حکایت کند. بالاخره چشم مردم اگر به تغییر اوضاع کشور است، این تغییر وضعیت با روی کار آمدن دوباره کسانی که حتی در دوره‌ای موفقیت‌های بزرگی هم داشته‌اند، ولی هم‌اینک به دلیل کهولت از تحرک لازم برخوردار نیستند و نمی‌توانند تغییر وضعیت را به مردم منعکس کرده و توده‌های مردم را پای کار دولت بیاورند و به یک نهضت خدمت‌رسانی که نیاز مبرم امروز ماست، شکل دهند. ➖ اینکه فردی تلاش می‌کند با استفاده از فضای مجازی، سلامت و موفقیت و عدالت‌طلبی دولت را با روی کار آمدن افرادی خاص از یک جریان نو یا کهنه مرتبط کند و فارغ از آن را ضدارزش معرفی نماید و در واقع درصدد است تا با «زور» در دولت جایی برای خود و اطرافیان بازکند، ورود چنین کسانی کابینه‌ را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌گرداند. 4⃣ وزارت کشور نیاز به یک تیم هوشمند برای بررسی پیشنهادات و ارزیابی ‌صلاحیت افراد دارد. این تیم نه می‌تواند پیشنهاد محور عمل کند و نه می‌تواند به طور کلی نسبت به پیشنهادات بی‌توجه باشد. این تیم باید با دقت بسیار و استفاده از همه ظرفیت‌ها و به خصوص در تحقیقات گسترده محلی صلاحیت و شروط استانداران را مورد بررسی علمی و دقیق و به دور از حب و بغض قرار دهد. بدترین نوع کار این است که به اسم «ضرورت تعجیل» دقت لازم در انتخاب استانداران صورت نگیرد و پس از شش ماه یا یک سال معلوم شود که انتخاب‌ها توأم با اشکالات فراوان بوده و فردی که تازه منصوب شده باید تغییر کند که در این صورت فرصت‌های مهمی از دولت و کشور هدر می‌رود. انتخاب استاندار اگر برای مدتی - البته کوتاه- به درازا بکشد و استان با سرپرست موقت اداره شود، بهتر از انتخاب تعجیلی افرادی است که شرایط لازم را ندارند و ناگزیر پس از حدود یک سال باید تغییر کنند. اگر انتخاب استانداران در یک فرآیند منطقی یک تا سه ماه صورت گیرد بهتر از تعجیل در این کار و توصیه‌پذیری وزارت کشور خواهد بود. دولت آیت‌الله رئیسی یک فرصت ویژه برای حل مشکلات مردم است. این فرصت نباید با تغییرات زود به زود مدیران کلان یا ارشد دچار آسیب شود. دولت آیت‌الله رئیسی آمده تا رضایت عامه را به دست آورد و اعتمادی که طی سال‌های گذشته آسیب دیده را ترمیم کند. پس باید حرکت این دولت توأم با دقت زیاد باشد. ✍ سعدالله زارعی 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
8.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 چرا این روزها «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه زیر ذره‌بین است؟ 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🚨 پسرم مرا نشناخت! 💠 یک روز پسرم را که دو ساله بود، به آوردند. یکی از سربازان دوان دوان آمد و گفت: پسر شما را آورده‌اند. به درِ زندان نگاه انداختم، دیدم یکی از افسران، مصطفی را بغل گرفته و به سوی من می‌آید. مصطفی را گرفتم و بوسیدم. کودک، به علت این که مدتی طولانی از او دور بودم، مرا نشناخت. لذا با چهره‌ای گرفته و اخم کرده و حیرت زده به من می‌نگریست سپس زد زیر گریه به شدت می‌گریست نتوانستم او را آرام کنند لذا او را دوباره به افسر دادم تا به همسرم و بقیه -که اجازه‌ی دیدار با من را نداشتند- بازگرداند. این امر به قدری مرا ساخت که تا چند روز بعد نیز همچنان دل آزرده بودم. 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
6.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ شایعه نخست وزیر عراق در برابر وزیر خارجه امیرعبدالهیان، از عبارت جعلی خلیج عربی استفاده می کند! ✅ واقعیت عبارت دول الخلیج العربیه یعنی «کشورهای عربی خلیج» یعنی "العربية" صفت "دول" است نه خلیج. اگر کسی بخواهد «خلیج ع.ر.ب.ی» بگوید اینگونه تعبیر می‌کند: «الخلیج ا.ل.ع.ر.ب.ی» گفتنی است همین اشتباه را مهدی کروبی در مناظرات انتخاباتی سال ۸۸ مرتکب شد و باعث رسوایی وی گردید اما معاندان با علم به این مطلب و در جهت تخریب روابط ایران و عراق مجدداً این دروغ را تکرار می‌کنند!! 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat