18.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟣 بدهکاران_انقلاب‼️
🔻 مناسب پخش در بین الصلاتین مساجد، ادارات ، نیروهای مسلح و....
🔻لینک جهت #دانلود با کیفیت عالی👇
https://basirat.ir/fa/news/341516/
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊
📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج)
🆔 @BasirateSalamat
2.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ به دوستانی که همچنان این بحث تکراری غیرعالمانه را مطرح میکنند و میگویند چرا به غزه کمک میکنید و به سیستان کمک نمیکنید؟
ببینند سیستانیها خودشان به غزه کمک میکنند.👏
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊
📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج)
🆔 @BasirateSalamat
📸 روند صادرات نفت ایران در دولتهای مختلف ایران و آمریکا چگونه بوده است
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊
📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج)
🆔 @BasirateSalamat
هدایت شده از احمد برزگر بفرویی
🔻ادرس غلط فیلترینگ
رئیس جمهور محترم به دنبال رفع فیلترینگ است. اما قاضی القضات و رئیس عدلیه می گوید هنوز وقتش نیست. واقعیت اینست که فارغ از درستی یا غلطی فیلترینگ، مساله اصلی اینست که فیلترینگ مساله اصلی نیست. ادرس غلط است.
گوئی عادت داریم مساله را از کمر بحث و از نیمه راه روایت کنیم.
مساله اصلی رها بودن فضای مجازی است. مساله اصلی فقدان قانونگذاری و رگولاتوری در این حوزه است. مساله اصلی اینست که اساسا طرحی و برنامه ای برای قانونمندکردن فضای مجازی وجود ندارد. مساله اصلی اینست که اساسا کارهای روی زمین مانده از جمله اینترنت ملی و غیره رها شده است. فیلترینگ مساله ثانوی است.
به اندازه غربی ها و آمریکایی ها که صاحب پلتفرم های فیلتر شده در ایران هستند، برای این عرصه نگران باشیم. امروزه همه جای دنیا برای فضای مجازی در کشورشان برنامه ریزی می کنند. دغدغه دارند و قانون گذاری می کنند. دولت آمریکا رسما یک پلت فرم را دادگاهی می کند و حضورش را محدود می سازد. در سطح اتحادیه اروپا برای پلتفرم ها برنامه ریزی می کنند. بسیاری از کشورها از جمله چین و آلمان و روسیه برخی پلتفرم ها را محدود و برخی را ممنوع می کنند.
پرداختن به مساله فیلترینگ تقلیل دادن ماجراست. اول ببینیم درباره چه چیز حرف میزنیم آنوقت مشخص می شود که آیا فیلترینگ کمک می کند یا خیر. نیازمند یک نقشه کلان هستیم. فیلترینگ جزئی از این نقشه است. آنهم باید دقیق شود که کجا باید استفاده شود و کجا خیر. در چه شرایطی باید بکار گرفته شود و چه مقدمه ای آنرا موثر می کند و چطور میشود عوارض آنرا کم کرد.
آنچه مساله اصلی است اینست که ما فضای مجازی را در سطح حکمرانی دقیق نمی شناسیم. برداشت رایج اینست که با مجموعه از رسانه ها مواجهیم. پلتفرم صرفا یک رسانه نیست؛ صرفا ابزار سرگرمی نیست؛ صرفا محل تعامل مخاطبین نیز نیست. پلتفرم یک جامعه است. یک شبکه حقیقی و انسانی که شناخت می سازد. قدرت ساخت امر ذهنی دارد و نگرش و گرایش و باور ایجاد می کند و اراده و رفتار می سازد.
پلتفرم عبور از فضای مجازی به یک زندگی واقعی است. بخشی از خاک کشور است. مگر ممکن است بخشی از خاک کشور تحت کنترل و سیطره قانون نباشد؟ مگر ممکن است خاک کشور در اختیار حاکمیت نباشد؟ مگر میشود جزئی از کشور را قوانین کشور های دیگر اداره کند؟ مضحک نیست؟ حاکمیت در ایران با یله گی فضای مجازی چند پاره شده است. بااین حال ما اصل موضوع را رها کردیم و چسبیدیم به فیلترینگ.
🖍 محسن مهدیان
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊
📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج)
🆔 @BasirateSalamat
4.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شرطهای ترامپ برای ایران از ۱۲ تا به یکی رسید
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊
📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج)
🆔 @BasirateSalamat
📸 غربیها برای حکمرانی در اینترنت چه کردهاند
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊
📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج)
🆔 @BasirateSalamat
🔰 بررسی ابعاد تحریم کشتیرانی ایران
🔹شورای اروپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به بهانه انتفال سلاح به روسیه تحریم کرد. این تحریمها شامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(آیآرآیاسال) و دسترسی به تاسیسات برخی بنادری و ارائه هرگونه خدمات به این کشتیها میباشد.
🔹بر اساس آخرین اطلاعات موسسات بینالمللی، کشتیرانی ایران با دارا بودن تقریبا یک هزار انواع فروند کشتی در رتبه ۲۲ ناوگان بازرگانی جهان و رتبه اول منطفه غرب آسیا قرار دارد.
🔹سهم ایران از تجارت دریایی بینالمللی کمتر از ۱ درصد است و بیش از ۹۴ درصد صادرات کشور و بیش از ۹۳ درصد واردات از طریق بنادر و به وسیله حمل و نقل دریایی صورت میگیرد.
🔹اولین مورد از تحریمهای صنایع کشتیرانی ایران در اوایل دهه ۱۳۳۰شمسی و در زمان نخست وزیری دکتر محمد مصدق، توسط انگلیس وضع شد.
🔹بعد از انقلاب، تحریم ها در سالهای ۲۰۰۵، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۲۰ بخش هایی از کشتیرانی ایران را متاثر ساخت. بنابراین تحریم اخیر اروپا اتفاق جدیدی نیست و مانع از رشد ناوگان کشتی رانی ایران نیز نشده است. چه اینکه ظرفیت ناوگان کشتیرانی ایران در یک دهه اخیر ۱۵درصد افزایش یافته است. بنابر آمار آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد) ارزش ناوگان دریایی ایران بیشترین افزایش در جهان را بین سالهای 2019 و 2022 ثبت کرده است.
🔹تحریم هوایی و کشتیرانی ایران ماحصل شکست اردوگاه غرب در منطقه غرب آسیا از مقاومت اسلامی است. البته اگر اروپا از تبعات اقدامشان نمی ترسید، حتما با دزدی دریایی به کشتیرانی ایران ضربه می زد. اما چون در جنگ نفتکش ها بین سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ توسط نظامیان ایرانی تحقیر شدند، به تشدید تحریم روی آوردند.
🔹تحریم کشتی رانی چالش هایی نیز به همراه دارد...
1⃣نوع تردد کشتیها و شریکهای تجاری خارجی: هنگامیکه شرکتهای تراز اول با استانداردهای بینالمللی از همکاری با ایران امتناع کردند، به تبع آن، استاندارد فعالیتهای ما پایین می آید که موجب کاهش کیفیت می گردد.
2⃣شیوه حمل و نوع حمل: این تحریم ها سبب می گردد تا گاهی در صادرات کالا از بنادر و کشتی های واسطه استفاده کنیم که به اصطلاح به این امر ترانزشیپ (TRANSSHIP) میگویند. ترانزشیب موجب افزایش هزینه مالی و افزایش زمان در رسیدن کالاها به مقصد می شود.
3⃣کاهش نقش ایران در کریدورهای بین المللی.
4⃣عدم دسترسی به تکنولوژی روز کشتیرانی مثل کشتی های رورو.
🔹از سویی همین تحریم ها فرصت های نیز ایجاد کرده است که مهمترین آن ایجاد خودباوری و توانمندی در ساخت و تعمیر کشتی های کلاس اول دنیا در موسساتی همچون صدرا می باشد و نمونه هایی از آن نیز به کشورهای خارجی صادر شده است.
🖍 علی_محمدی
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊
📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج)
🆔 @BasirateSalamat