eitaa logo
بصیرت مدافعان سلامت
474 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
4.2هزار ویدیو
182 فایل
بصیرت مدافعان سلامت ارتباط با ادمین : @sobhan1701
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 به عمل کار برآید 🔻 رهبر انقلاب، امروز: در انتخاب بایستی دقت کرد؛ به حرف و وعده اعتماد نکنید؛ به عمل کار برآید؛ به حرف زدن و به گفتن و به وعده دادن نمیشود اعتماد کرد. 🗳 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔰 عصر روز چهاردهم 👈 روایت مسعود رضایی پژوهشگر تاریخ انقلاب از جلسه خبرگان رهبری در ۱۴ خرداد ۶۸ 🔻 با توجه به خاطراتی که از امام نقل شده است، ایشان از اواخر سال ۶۷ به این نتیجه رسیده بودند که آقای منتظری باید از جایگاه قائم‌مقامی رهبری کنار برود. 🔸️ امام(ره) در اردیبهشت 68 و پیش از علائم بیماری هم در نامه به شورای بازنگری قانون اساسی، شرط اجتهاد را برای رهبری نظام کافی دانستند. 🔹️ در طول مذاکرات مجلس خبرگان در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ از ابتدا تا انتها، هیچ کلامی به چشم نمی‌خورد که حاکی از کوچک‌ترین شک‌وشبهه‌ای در مورد اجتهاد آیت‌الله خامنه‌ای باشد. 🔸️ در رای‌گیری نهایی مجلس خبرگان، اکثریت قاطع به رهبری آیت‎الله خامنه‌ای رأی می‌دهند. خود ایشان بلند نشدند. فکر می‌کنم صدای آیت‌الله خلخالی است که می‌گوید آقای خامنه‌ای خواهش می‌کنیم شما خودتان بلند شوید. 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔰 دلسوز نماها 🔻رهبر انقلاب: در انتخابات شرکت کنید،به حرف این کسانی که ترویج میکنند -چه از داخل، چه از خارج- که «فایده‌ای ندارد، ما نمیرویم پای صندوق، نروید» اعتنا نکنید؛ اینها دلسوز مردم نیستند. اگر اسم مردم را هم می‌آورند، بیخود می‌آورند، دروغ میگویند، دلسوز مردم نیستند. کسی که دلسوز مردم است، مردم را از رفتن پای صندوق انتخابات منع نمیکند. ۱۴۰۰/۳/۶ 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 از ۱۵ خرداد ۴۲ تا امروز را آمدیم 🎥 خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم! 🔹امام خمینی(ره): از ۱۵ خرداد تا حالا که آمدیم، خون دادیم یعنی شما خون دادید، من که نشسته‌ام اینجا. من هم هیچ حقی ندارم. شما خون دادید. شماها به میدان رفتید؛ شماها مبارزه‌ کردید؛ ماها هیچ حقی نداریم. ما باید برای شما کنیم. خودمان نباید استفاده کنیم 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه جوادی آملی: 🔶 عالم زمان شناس، به شبهه عبائیه نائینی نمی پردازد. به شبهه کانت و هگل می‌پردازد که دانشجویان ما را بی‌نماز می کند. 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 به عمل کار برآید 🔻من تأکید میکنم که به وعده و حرف نمیشود اطمینان کرد. ما نسبت به دیگران هم همین حرف را میزنیم؛ نسبت به خارجی‌ها که مدام حرف و وعده تحویل ما میدهند، من به مسئولین محترم در همین قضایای هسته‌ای‌ که در جریان است، همیشه همین را میگویم که به حرف و وعده اعتماد نکنید: به عمل کار برآید؛ به حرف زدن و به گفتن و به وعده دادن نمیشود اعتماد کرد؛ در مسائل مهمّ کشور هم همین جور است. خب حرف، آسان است؛ هر کسی می‌آید یک ادّعایی میکند، یک وعده‌ای میدهد، یک حرفی میزند؛ به اینها نمیشود اعتماد کرد؛ باید نگاه کرد و دید که آیا یک عملی در گذشته‌ی این شخص وجود دارد که این وعده را تأیید کند و تصدیق کند، یا نه؛ اگر چنانچه وجود داشت میشود به او اعتماد کرد، وَالّا نه. بنابراین کارآمدی را با حرف نمیشود تشخیص داد.۱۴۰۰/۳/۱۴ 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
📦 رئیس_جمهور_باید دلش برای اسلام بتپد 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
آنی که ما از قرآن می‌فهمیم این است که انبیاء پاسخشان به این سوال این که چگونه می‌شود انسان‌ها را ساخت؟ این است که باید جامعه‌ی الهی، جامعه‌ی توحیدی، محیط متناسب درست کرد تا انسان در این محیط متناسب، ساخته بشود به خودیِ خود، با حرارت طبیعیِ نور نیّر معارف اسلامی. 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔰 در ڪلام 🔰 🔵 ملت مسـلمان متعهد ایران! هشیار باش، آگاه باش، برای حفظ هویت و اصالت اسلامی انقلاب، برای حفظ هویت اسلامی انقلابت حضـور دائم، آگاهانه و هشیارانه، فداکارانه تو در صـحنه لازم است. ذره ای، لحظه ای از صحـنه غایب مشو، تو به وجود آورنده این انقلاب بودی و مسئـولیت نگه داری و تداومش نیز برعهده توسـت، ای ملت مسلمان قهرمان ایران. 📚 ای از دیدگاه های شـهید بهشتی ص ۲۲۰ 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
⛔️ شبهه ملک الشعرا بهار و حضور در انتخابات مجلس از درون زندان" آیا میدانستید رضا شاه به زندانیان سیاسی اجازه کاندایدتوری در انتخابات مجلس را میداد؟ ملک الشعرأ بهار از جمله زندان سیاسی زمان رضا شاه بود که از درون زندان کاندیدای مجلس شد و رای اول را کسب کرد و به مجلس راه یافت این فرایند سیاسی فقط به یک امر اشاره میکند که مجری صلاحیت و ردصلاحیت نماینده مجلس رای مردم هست چه جالب که مجلس ان دوره را انتصابی میخوانیم ‌ ❇️ پاسخ ✔️در زندان نبوده پس از آزادی از زندان بوده! 👈درباره ملک‌الشعرای بهار | نماینده ملی‌گرا و آزاداندیش مجلس 🔺در هنگامه ای که انقلاب مشروطه در کشور در حال اتفاق افتادن بود به عنوان جوانی پرشور و روزنامه‌نگاری ملی‌گرا به دفاع از آزادی خواهی می پرداخت اما به وسیله عوامل استبداد به زندان محکوم شد تا اینکه با به ثمر نشستن انقلاب مشروطه از زندان آزاد شد؛ او محمد تقی ملک الشعرای بهار بود که پس از آزادی از زندان به عنوان نماینده مجلس به فعالیت خویش ادامه داد و در دوره های سوم، چهارم، پنجم و ششم به نمایندگی مجلس شورای ملی انتخاب شد تا اینکه برای یک دوره طولانی از سیاست کناره گیری کرد. 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔴 دکتر نجفی از امام ( ره ) می گوید ‌‌ قسمت 1⃣ : امام و نظم جهانی ✅جناب استاد نجفی! هنری کیسینجر در کتاب «نظم جهانی» به تأثیرات حرکت امام(ره) بر آن‌چه که خود از نظم جهانی مدنظر دارد پرداخته است. به طور طبیعی نگاه کیسینجر، نقص‌هایی مبنایی دارد اما این پرسش می‌تواند پراهمیت باشد که جهانِ پس از امام(ره)، دستخوش چه تغییراتی شده است؟ 🔴 وقتی از امام سخن می‌گوییم باید این نکته را درنظر آوریم که امام، تنها یک شخص نیست بلکه یک تفکر است. گاه، برخی افراد در دنیا مطرح می‌شوند اما نه از منظر اندیشه‌شان بلکه از منظر شخصیتشان. طبعا با ظهور چنین شخصیت‌هایی، یک جریان بزرگ تاریخی متولد نمی‌شود. گاندی، به رغم آن که شخصیت بزرگی است اما در دایره شمول این توصیف قرار می‌گیرد. بر همین اساس، مدل انقلاب گاندی، یک مدل جهانی نیست و نمی‌توان گفت که این مدل در خارج از مرزهای هند یا مذهب هندوها کارایی دارد. کار گاندی البته نوعی مبارزه منفی بود اما آن‌چه او کرد، با مختصات و شخصیت مردم هند سازگاری دارد. سخن گفتن از گاندی، سخن گفتن از یک شخص است ولو آن که این شخص، به سمبل ملت خود تبدیل شده باشد. گاندی، بیرون از مرزهای هند، پیامِ درخوری برای مردم جهان ندارد و نمی‌تواند یک «الگوی مبارز» باشد. امام(ره) اما با وجود آن که شخصیتا نیز در جهان مطرح است اما نام او با یک انقلاب گره خورده است؛ انقلابی که هم سمبل یک ملت و یک مکتب است و هم پیام جهانی دارد. به تازگی، در آمریکا و در ایالتی که یک فرد سیاه‌پوست به دست مأمور پلیس کشته شد، در تظاهرات‌ها و اعتراضات، تصاویر شهید قاسم سلیمانی در دست برخی از معترضان مشاهده شد. 🔶 انقلاب امام(ره) مستظهر به اسلام بود🔶 این امر نشان می‌دهد که «قاسم سلیمانی» صرفا یک «شخص» نیست؛ بلکه مردم در این شخص چیزی یافته‌اند که به کارِ مقابله با نژادپرستی می‌آید. این شاخصه در مکتب گاندی یا مکاتب کمونیستی، مفقود است. امام(ره) انقلابی را به راه انداخت که مستظهر به اسلام بود و هست. ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که امام(ره) انقلابی را اختراع کرده است؛ چنین نیست؛ بلکه پشتوانه امام(ره)، اسلام است؛ منتها اصیل‌ترین روایت و قرائت از اسلام که مکتب اهل‌بیت(ع) باشد. وقتی جایی تصویر امام(ره) و شهید قاسم سلیمانی در دست معترضان به رفتار نژادپرستانه قرار می‌گیرد، یعنی نسبت برقرار کردن انقلاب اسلامی و مکتب تشیع با مقابله با نژادپرستی. فطرت سیاه‌پوست آمریکایی و آفریقایی و دانشمند اروپایی پیام اسلام را درمی‌یابد. زنده کردن این پیام، کار امام(ره) است. تا پیش از انقلاب اسلامی، نمی‌توان موردی کامل از انقلاب دینی یافت. 🔶 انقلاب اسلامی و نظم 400 ساله‌ی وستفالی🔶 انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره)، بازگشت دین به دنیایی است که سکولاریسم در آن حرف اول را می‌زند. در زمانه امام(ره) لیبرالیسم و مارکسیسم، دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند. کیسینجر در کتاب نظم جهانی، این نظم وستفالی را نشان می‌دهد. نظم وستفالی مربوط به 400 سال پیش است و اروپایی‌ها آن را برساختند. آن‌گونه که خود کیسینجر مدعی است، این نظم را نه کمونیسم برهم زد و نه امپراتوری‌های بزرگ؛ حتی دو جنگ بزرگ جهانی را نیز نتوانست این نظم غربی را دگرگون کند. در فصل‌های سوم و چهارم کتاب نظم جهانی، تنها از یک رویدادِ خارج از نظم وستفالی یاد می‌شود و آن، انقلاب اسلامی است. کیسینجر البته به سبب سوابق یهودی‌اش و نیز به سبب آن که به هر روی یک تئوریسین غربی است، نمی‌خواهد به عمق این مسأله اعتراف کند و به همین خاطر، جریان انقلاب اسلامی را با آن‌چه که آن را «بنیادگرایی» می‌خواند، مخلوط می‌کند؛ یعنی رفتارهایی که جهان از داعش و طالبان شاهد بوده است. 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
 🔸 آیت الله علم الهدی : کسانی که با رهبری زاویه دارند، اما خود را ارادتمند به امام نشان می‌دهند، دروغ می‌گویند. این افراد با امام مشکل دارند و فکر می‌کنند حالا که امام از دنیا رفته است، قابل مصادره و قابل استخدام برای همه اهداف آنان است. کسی که با رهبری زاویه بگیرد، با خود امام زاویه دارد 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔴 دکتر نجفی از امام ( ره ) می گوید ‌‌ قسمت 2⃣ : امام و سکولاریسم ✅ آیا کیسینجر از درک تفاوت اندیشه حاکم بر انقلابِ امام با بنیادگرایی مذهبی ناتوان است یا عامدانه می‌کوشد که مرز میان این دو را کم‌رنگ کند؟ 🔴 او می‌فهمد که در ایران با یک «نظام سیاسی» روبروست؛ حال آن که داعش و طالبان و... اساسا نظام سیاسی نیستند. کیسینجر و امثال او، تفاوت تشیع و تسنن را می‌فهمند. جریان‌های بنیادگرا و داعش‌گونه به طور بنیادی نسبتی با تشیع ندارند. کیسینجر در کتاب نظم جهانی به اندیشه‌های علوی و مهدوی تشیع اشاره می‌کند اما به هر حال به عنوان فردی که بیرون از دایره اسلام ایستاده است، گمان نمی‌کنم این مسائل را به خوبی درک کند. 🔶انقلاب اسلامی؛ تنها رویدادی که نظم وستفالی را زیر سوال برد🔶 با این همه، او معترف است که انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که توانسته است نظم وستفالی را زیر سوال ببرد و سخن آخرش این است که باید با این انقلاب کنار بیاییم! تکرار می‌کنم؛ کیسینجر تئوریسینی است که معتقد است نظم وستفالی برای 400 سال خدشه‌ای نپذیرفته است؛ حتی با وجود ظهور آلمان نازی و فرانسه و آمریکا و مکتب لیبرالیسم و کمونیستیم. 🔵انقلاب اسلامی نه به شرقِ مارکسیست وابسته بود و نه به غربِ لیبرالیست. هرچند هر دو قرائت از این انقلاب صورت گرفته است؛ بدین معنا که گروهی بودند قرائت سوسیالیستی از انقلاب را پروردند و گروهی دیگر بودند که قرائت لیبرالیستی از انقلاب را پیش گرفتند. هردو گروه هنوز هم هستند. کما این که برخی هم‌اکنون نیز می‌کوشند که احکام اسلامی را با تفسیر سوسیالیستی روانه ذهن مخاطبان خود کنند و برخی دیگر می‌کوشند قواعد اسلام را لیبرالیستی تفسیر کنند. 🔶حرکت امام(ره)؛ زنده کردن دین در عصر سکولاریسم🔶 زادگاه انقلاب و خاستگاه امام(ره) نه لیبرالیستی بود و نه مارکسیستی بلکه پایگاه امام(ره) و انقلاب، پایگاهی دینی و شیعی بود. از این جنبه، حرکت امام(ره) یک پدیده نوظهور بود:«زنده کردن دین در عصر سکولاریسم» میشل فوکو در مقاله «ایرانی‌ها چه رویایی در سر دارند» می‌گوید ایرانی‌ها ما را به نکته‌ای توجه می‌دهند که 400 سال از آن غفلت کرده‌ایم و آن بازگشت معنویت به متن زندگی ماست. ✅ جناب استاد نجفی! بیایید تصور کنیم، امام خمینی(ره) در عصر ما ظهور نمی‌کرد؛ آن‌گاه جهانِ امروز ما چگونه بود؟ 🔴 این پرسش در حیطه فلسفه تاریخ می‌گنجد. اگر این پرسش را پیش روی خود امام(ره) و مفسر اصلی اندیشه ایشان، یعنی شهید مطهری می‌گذاشتیم، آن‌گاه از پاسخشان درمی‌یافتیم که آن‌ها معتقد نیستند که انقلاب‌ها را اشخاص ایجاد می‌کنند. اشخاص، مظهر و نماد انقلاب‌ها هستند. بر مبنای اندیشه شهید مطهری، انقلاب‌ها به مثابه یک کشتی بادبانی هستند؛ باد که می‌وزد، کشتی طبیعتا باید در جهت آن حرکت کند. ناخدای کشتی، رهبر انقلاب است. رهبر انقلاب کسی است که بادبان‌های کشتی را در جهت مقصد تنظیم می‌کند. تفاوت ناخدا و غیرناخدا در چیست؟ ناخدا طوفان را و باد را و دریا را می‌شناسد و کشتی را به سمت مقصد می‌برد. امام(ره) نیز مردم را و مکتب را و جهان را و فطرت انسان را می‌شناخت و با این شناخت‌ها، انقلاب خود را آغاز کرد. اما اگر بنا باشد که رهبران، انقلاب را ایجاد کنند، حضرات ائمه معصومین(ع) برای ایجاد انقلاب اولی‌ترند؛ بنابراین انقلاب به صرف وجود رهبران بزرگ ایجاد نمی‌شود بلکه باید شرایط موردنیاز برای آن نیز فراهم شود. باغبانِ خوب، درخت را ایجاد نمی‌کند! باغبانِ خوب به خوبی شرایط رشد گیاه و درخت را پایش می‌کند. می‌توان گفت امام(ره) باغبانی است که به موقع اقدام می‌کند. این که امام(ره) چگونه زمان و چگونگی عمل را فهمید و دیگران درنیافتند، به نبوغ رهبران مربوط است. 🔶 بر عرشه ایستاده‌ست، پیری که ناخدا شد!🔶 فهم امام(ره) در برخی موارد حتی با فهم همگنان خود در حوزه علمیه تفاوت‌های جدی دارد. طبیعتا فهم رهبران، همواره بالاتر است و اساسا به همین خاطر، رهبر می‌شوند. تفاوت ناخدای کشتی با دیگران نیز بر همین گونه است. ناخداست که احتمال گرفتار شدن در امواج یا فرارسیدن در طوفان را می‌فهمد. باغبان است که مسیرِ از دانه تا درخت را می‌شناسد. امام(ره) با توجه به شرایط زمانه‌ی کشور و با شناختی که از اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) و مردم داشت، توانست حرکت انقلاب را رهبری کند و این یک امتیاز بزرگ است 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🖼 رهبر انقلاب: انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد اما اثر آن در چند سال باقی می‌ماند 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تحلیل سیاسی صوتی 💠 بانیان وضع موجود ، اپوزیسیون و مخالفان نظام می‌شوند؟ 🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔴 دکتر نجفی از امام ( ره ) می گوید ‌‌ قسمت 3⃣ : تحریف امام ✅جناب استاد نجفی! ما بخت آن را یافته‌ایم که زمانه ظهور مردی را درک کنیم که به یک معنا در دنیا شرار افکنده و تأثیری پیش‌رونده بر جهانِ ما گذاشته است. طبیعی است که برخی بخواهند چهره چنین شخصیتی را مشوه و اندیشه او را تحریف کنند. از نگاه شما اساسی‌ترین مولفه تحریف امام(ره) چیست؟ 🔴 در این زمینه با مجموعه‌ای از تحریف‌ها روبرو هستیم. در ابتدا برخی کوشیدند تا حرکت ناخداوار امام(ره) را کم‌اهمیت جلوه دهند. سپس کوشیدند تا امام(ره) را در چارچوب ایران محدود کنند و بگویند او یک رهبر ملی بود و تمام شد! آن‌ها به سرعت دریافتند که این کوششی باطل است؛ چه آن که در پاکستان، هند، آفریقا و دیگر نقاط، صدای حق‌خواهی بلند شده و مردم عکس امام(ره) را سرِ دست گرفته‌اند. آن‌گاه گفتند که امام(ره) و اندیشه‌اش به دردِ مبارزه می‌خورد و نه زندگی! این تفکر، پیش‌زمینه القائاتی است که در جریان بیداری اسلامی صورت گرفت. به نام اسلام، حکومت‌های دست‌نشانده را ساقط کنید اما آن‌گاه که می‌خواهید از نو حکومت بسازید، باید به قواعد لیبرالیسم تن در دهید! استفاده از اسلام برای مبارزه، آری؛ اما استفاده از اسلام برای زندگی و نظام‌سازی، نه! اما گونه خطرناک تحریف در حوزه تمدن‌سازی مطرح می‌شود؛ آن‌جا که برخی می‌گویند امام(ره) و اندیشه‌اش نمی‌تواند تمدنی بزرگ بسازد. از نگاه آن‌ها، نهایت کارِ امام(ره)، ایجاد یک نظام سیاسی است؛ نظامی که می‌کوشند آن را سیاه جلوه دهند. می‌گویند این نظام مردم را به وادی تیره‌روزی کشانده است و نمی‌تواند پیامی جهانی و تمدنی داشته باشد. 🔶داعش و جریان‌های بنیادگرا؛ کاریکاتورِ انقلاب اسلامی!🔶 بیشتر آن‌چه که کینه‌ورزانه علیه نظام گفته می‌شود به سبب زیر سوال بردن توان تمدنی این نظام است. دراین راستا یکی از اقدامات دشمنان علیه ایران، کاریکاتور ساختن از انقلاب است؛ کاریکاتورهایی مثل داعش و جریان‌های بنیادگرا. خواستند بگویند که اسلامِ اصیل، همین اسلامی است که انسان را سر می‌بُرد و مُثله می‌کند. باز هم به زودی دریافتند که نمی‌توان چنین حکمی داد. آن‌ها می‌دانستند که اندیشه شیعی، بنیان کار امام(ره) است. ضمن آن که مردم جهان دیدند که سنگین‌ترین درگیری با داعش و بنیادگرایان(به طور مثال در سوریه) از جانب انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد؛ طبعا بدخواهان نمی‌توانستند انقلاب را با این جریانات در یک قاب بنشانند. اتفاقا کشورهای طرفدار غرب، طرفدارِ داعش و بنیادگرایان نیز هستند؛ مثل عربستان سعودی و ترکیه. 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🎥 مسئله اصلی کشور رو بفهمن یه عده! 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔴 دکتر نجفی از امام ( ره ) می گوید ‌‌ قسمت 4⃣ : امام و فلسفه تمدنی انقلاب اسلامی 🔶کار تمدن‌سازی با شعار سامان نمی‌گیرد🔶 🔴 تکرار می‌کنم؛ خطی که این تحریف‌گران دنبال می‌کنند، خطِ نفی قدرت تمدن‌سازی حرکت امام(ره) است. در مقابل، ما به حرکت پیوسته و آرام و عالمانه‌ی اندیشمندان نیاز داریم. این کار با شعار سامان نمی‌گیرد. شما وقتی می‌توانید از تمدن سخن بگویید که در هنر، سینما، تئاتر، زندگی شهری و... الگوهایی ارائه کنید که انسانِ غربی، حسرت ببرد. مجموعه این الگوها در معنویت و رفاه اجتماعی و... یک تمدن را می‌سازد. محل نزاع این‌جاست که برخی نمی‌خواهند این چهره تمدن‌ساز از اسلام و امام دیده شود. ✅ در این زمینه، در داخل با چه چالش‌هایی روبرو هستیم؟ 🔴 مسأله این است که برخی در داخل کشور، اساسا چقدر انقلاب را قبول دارند. چه بسا برخی در دل باور داشته باشند که امام و انقلاب، به درد براندازی نظام شاهنشاهی می‌خوردند و بس، نه بیشتر. جریانات ملی و نهضت آزادی و جبهه ملی و... چنین رویکردی داشتند. آن‌ها می‌خواستند شاه برود اما جمهوری اسلامی نمی‌خواستند. برخی نیز جمهوری اسلامی می‌خواهند منتها با قرائت لیبرالیستی و پروتستانتیستی! این جریانات، البته جریانات تمدن‌ساز نیستند. ما پنجه در پنجه تمدن غرب افکنده‌ایم اما آن‌ها جرأت ادعای تمدن‌سازی را ندارند. از دیدگاه شما، دولت آقای حسن روحانی، دولتی است که اعتقادی به مسائل تمدنی داشته باشد؟ قرائت این دولت از همه‌چیز غربی است! دولت نه به جبهه مقاومت اعتقادی دارد و نه به این که این تمدن می‌تواند جاری و ساری باشد؛ همفکران دولت به دنبال یک ژاپن اسلامی هستند که در این زمینه هم موفق نبوده‌اند. 🔶تمدن‌سازان طالبان آرامش‌اند🔶 از این گذشته به این نکته نیز باید توجه کرد که کشوری که خواهان تمدن است، خواهان آرامش نیز هست؛ حال آن که دشمنانِ این اندیشه، دقیقا مخالفِ مسیر آرامش حرکت می‌کنند. آن‌ها نمی‌خواهند کشورها، لحظه‌ای آرامش داشته باشند؛ قضایای سوریه را ایجاد می‌کنند، عراق را به آشوب می‌کشند، مرزها را ناامن می‌کنند، در اهواز مردم را به رگبار می‌بندند، این‌جا و آن‌جا بمب‌گذاری می‌کنند و... آن‌ها هستند که نمی‌خواهند این کشور و این منطقه آرامش داشته باشد؛ این ما هستیم که خواهان آرامشیم. آن‌ها می‌دانند که هرچه زمان بگذرد، انقلاب اسلامی بیشتر قدرت می‌گیرد. ما در صلح بهتر می‌توانیم سخن‌مان را به جهان برسانیم تا در آشوب. کار امام(ره)، نقدِ «وضع موجود» برای حرکت به سمت «وضع موعود» بود ✅ اگر بخواهید از یک منظر آینده‌پژوهانه به امام(ره) بنگرید، از دیدگاه شما جهان، یک قرن دیگر چه تصویری از شخصیتی به نام روح‌الله خمینی در ذهن خواهد داشت؟ 🔴 انقلاب و شخصیت‌های اصلی آن با هم قرین‌اند. اگر این انقلاب نباشد، شخصیت‌های آن هم دیده نمی‌شوند. امام(ره)، رئیس و معمار یک جریان است. این جریان البته جریانی افول‌کننده و از بین‌رفتنی نیست. کار امام(ره)، بازگشت به دین در جهانِ دین‌زدایی است. این کار، حداقل و حداکثری دارد. در حقیقت حرکت امام(ره)، نقد وضع موجود برای حرکت به سمت وضع موعود بود. 🔶 رهبر انقلاب و تکمیل پازل حرکت امام(ره)🔶 ✅ پس از امام(ره)، یک شخصیت کاریزماتیک و اندیشمندِ دیگر، جانشین ایشان شد. از نگاه شما رهبر انقلاب، چگونه پازل حرکت امام(ره) را تکمیل می‌کند؟ 🔴 عمر امام(ره) کفافِ به نظاره نشستن بسط اسلام در عصر ما را نمی‌داد. طرح امام(ره) که بخش زیادی از آن در جنگ تحمیلی گذشت، به اجمال باقی ماند. بسط این تفکر در ابعاد مختلف، کار رهبر معظم انقلاب بود. از جنبه‌ای می‌توان این امر را به رابطه اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) تشبیه کرد. این امامت بود که می‌توانست نبوت را تفسیر کند و تفصیل دهد. طبعا تفسیر و تفصیل آن‌چه پیامبر(ص) از جانب خداوند آورد، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، به یک انسان 250 ساله نیازمند بود. انقلاب اسلامی نیز همین‌گونه است و اگر بخواهیم آینده و اوج آن را در عبارتی خلاصه کنیم باید از «تمدن اسلامی» یاد کنیم. ✅ به عنوان نکات پایانی، سخن شما را با ما، نسل امام‌ندیده، می‌شنویم. 🔴 شما نسلی در آب هستید و لازم نیست به جستجوی آب برآیید. بسیاری از جوانان نمی‌دانند که در چه زمانه مهمی زیست می‌کنند و چه موهبت بزرگی در اختیار آن‌هاست. اگر عمیق‌تر به زمانه خود بنگرند و زمانه خود را با تاریخ گذشته در قیاس آورند –اگر خط انحرافی انفجار اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی بگذارد- به شاخص‌ها دست می‌یابند و ارزش‌ها به درستی درک می‌کنند. یک سیاه‌پوستِ آمریکایی این ارزش‌ها را به خوبی درمی‌یابد و نشر این ارزش‌ها، روزافزون خواهد بود 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔵 آزادی؛ حق و مسئولیت 🔹آزادی در مفاهیم تمدن سرمایه‌داری حق طبیعی انسان است و انسان می‌تواند هر زمانی که بخواهد از حق خویش چشم‌پوشی کند؛ درحالی‌که آزادی در مفهوم اسلامی چنین نیست؛ زیرا آزادی در اسلام ارتباط اساسی با عبودیت در مقابل خداوند دارد. 🔹بنابراین اسلام به انسان اجازه نمی‌دهد که خود را کوچک شمارد و از آزادی‌اش چشم‌پوشی کند: «لَاتَکُن عَبدُ غَیرِك وَ قَد خَلَقكَ الله حُرّاً؛ بندۀ دیگری نباش که خداوند تو را آزاد آفریده است» (نامه ۳۱ نهج‌البلاغه) بنابراین در اسلام انسان مسئول آزادی خویش است و آزادی نوعی بی‌مسئولیتی نیست. 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شبانه روز پای کار انقلاب باشید! 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
⛔️شبهه رای ندادن به معنای عدم مشارکت نیست معنیش این است که ما هم مثل شورای نگهبان نتوانستیم صلاحیت این ۷ کاندیدا را برای خود احراز کنیم ❇️پاسخ به نظر می رسد این سخن منطقی نیست! 🔹 رأی ندادن، عیناً عدم مشارکت است. زیرا وقتی شما در انتخابات شرکت کنید اما رأی سفید بیاندازید، آن رأی سفید به نفع هیچ نامزدی عمل نمی کند، اما در آمار مشارکت محاسبه می شود. 👈 اما وقتی به بهانه نیافت اصلح، اصلاً رأی ندهید، آمار مشارکت را پایین می آورید. 🔹 البته طبیعی است اگر کسی بعد از بررسی همه نامزدها، شخصی را به عنوان اصلح پیدا نکند. اما قطعا او نمی خواهد عزِّت و سربلندی نظام و کشورش را خدشه دارد کند. ⚠️ اگر از عملکرد شورای نگهبان دلخور هستید، بازهم منطقی نیست که این دلخوری و اعتراض خود را با رأی ندادن نشان دهید. زیرا رأی ندان شما، به کل نظام و آبروی ایران و امنیت کشور لطمه می زند، نه به شورای نگهبان. ❌ رأی ندادن، هم صدایی با دشمنان ایران است. ❌ رأی ندادن، شاد کردن دل صهیونیستهای کودک کش است. ❌رأی ندادن، نا امید کردن تمام عدالت خواهانی است که در سرتاسر جهان، چشمشان به غرور و غیرت و سربلندی نظام اسلامی ایران است و به پشتوانه این نظام در مقابل ظلم و استکبار ایستاده اند. پس اگر اصلح را نیافتید، برای سربلندی ایران و کوری چشم دشمنانش رأی سفید بدهیم 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔴 رهبر معظم انقلاب : انتخابات یک روز است اما اثر آن برای چند سال است 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🔴 تبارشناسی برخی منتقدان داخلی شورای نگهبان و پاسخ به آن حسن روحانی: بهترین مجلس در طول تاریخ انقلاب اسلامی مجلس اول بود. در آن مجلس، نظارت به این شکل وجود نداشت و حتی شورای نگهبان و این همه دفاتر نظارتی وجود نداشت و همه از جناح‌های مختلف آمدند و ثبت نام کردند؛ حتی منافقین هم در آن انتخابات ثبت نام کردند. همچنین گروه‌هایی مانند دفتر هماهنگی، نهضت آزادی و جبهه ملی نیز ثبت نام کردند و بهترین انتخابات و بهترین مجلس ثمره آن بود.(پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری | 17مهر1398) علی ربیعی: وقتی ناظرین انتخابات مجلس اول در اسفند ۵۸، هیچ یک از احزاب و جریان‌های سیاسی جامعه را در معرض حذف قرار ندادند چه مفهومی از «نظارت» را در ذهن داشتند؟ در آن روزها مرکب قانون اساسی هنوز خشک نشده بود و هنوز پدران قانون اساسی در میان ما بودند. بنابراین طبیعی است که فکر کنیم آن ناظرین چنانچه در قانون اساسی نیز منعکس شده حق نظارت وحاکمیت بدون قید و شرط را از آن خود ملت می‌دانستند.(خبرآنلاین | 28دی1398) سیدعبدالواحد موسوی لاری-عضو مجمع روحانیون مبارز: بعد از جنگ ما با پدیده ای به نام نظارت استصوابی مواجه شدیم؛ این موضوع اتفاقی بود که از سال ۱۳۶۹ الی ۱۳۷۰ با تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی شروع شد و بعد هم به قانون تبدیل شد. در اینجا بود که ما با مشکل مواجه شدیم. (جماران | 1399.11.22) هادی خامنه‌ای: شاید الان وقت آن باشد که مدافعان نظارت استصوابی بدون نگاه‌های جناحی و سلیقه‌ای بررسی کنند این نوع نظارت که در زمان امام جاری نبود، تا چه اندازه در بهبود روند انتخابات و مشارکت مردم تأثیر داشته است؟(جماران | 1399.11.18) حسین مرعشی-سخنگوی حزب کارگزاران: نظارت استصوابی از آنجا که قانون نیست بلکه تفسیر شورای نگهبان است مسأله ساز شده است. (خبرآنلاین | 14مرداد1398) ◀️پاسخ امام به شبهات: عناصر نام‌برده و هم‌قطاران سیاسی آن‌ها ادعا می‌کنند که شورای نگهبان در زمان امام خمینی(قدس سره الشریف) جایگاه نظارتی نداشت یا دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری را بعنوان نمونه مطلوب از برگزاری انتخابات در ایران می‌شمارند. این در حالی است که مطابق نص صریح امام؛ اولین انتخابات ریاست‌جمهوری تنها یک بود و شورای نگهبان بر اساس قانون وظیفه نظارت استصوابی بر نامزدهای انتخاباتی را دارد. 🔲 امام خمینی در پیام 13دی1358 مسئله احراز صلاحیت‌ها ره بعنوان یکی از شئون شورای نگهبان برشمردند و فرمودند: «...با اینکه در این دوره به حسب قانون اساسی مصوب از ناحیۀ ملت، تصدیق‏‎ ‎‏صلاحیت رئیس جمهور و واجد بودن شرایط او به عهدۀ اینجانب است، به واسطۀ بعضی‏‎ ‎‏مصالح و جهات لازم المراعاة، از آن جمله وضع استثنایی که کشور دارد، لازم است در‏‎ ‎‏این امر مهم حیاتی تأخیر نشود. از طرفی شناسایی بیش از 120 نفر محتاج به زمانی‏‎ ‎‏طولانی است؛ و تأخیر در این حالِ استثنایی به صلاح ملت و کشور نیست، به این جهت و‏‎ ‎‏جهات دیگر اینجانب امر صلاحیت و انتخاب را به ملت واگذار نمودم که خود سرنوشت‏‎ ‎‏خود را تعیین کنند.‏ در دوره های آینده که ان شاءالله استقرار کامل حاصل شد، به حسب قانون اساسی‏‎ ‎‏باید این امر به وسیلۀ شورای نگهبان عمل؛ و آنان هستند که باید تشخیص صلاحیت‏‎ ‎‏رئیس جمهور را به حسب موازین قانونی بدهند.‏..»(صحیفه امام ج12 ص11) 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب : یک توقّع دیگری از نامزدها هست که آن را هم عرض بکنم؛ نامزدهای محترم تصمیم بگیرند که اگر چنانچه پیروز شدند و توانستند به مقصود برسند، خودشان را متعهّد بدانند اوّلاً به ، به کاهش فاصله‌ی فقیر و غنی متعهّد بدانند؛ یعنی این کار را جزو اساسی‌ترین کارهای خودشان بدانند. ثانیاً ؛ بدون رودربایستی، بدون ملاحظه، خودشان را متعهّد بدانند به این که با فساد مبارزه کنند؛ خودشان را متعهّد بدانند به اینکه را تقویت کنند. ۱۴۰۰/۳/۱۴ 🗳 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
گزارش دیوان محاسبات درباره بانک مرکزی 🔹«طاهری» نماینده مجلس: گزارش دیوان محاسبات برای سال ۹۸: ▪️ ۱- میانگین سرانه حقوق و مزایا ماهانه در بانک مرکزی حدود ۲۵ میلیون تومان بوده است. ▪️۲- مجمع عمومی بانک مرکزی برخلاف قانون، هر ساله معادل سه ماه حقوق و مزایا، پاداش پرداخت می‌نماید. ▪️۳- پرداخت فوق‌العاده شرایط سختی کار، مغایر با قانون در بانک مرکزی. 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
⛔️ شبهه بالاخره آیت‌الله یا حجت الاسلام ؟ ❇️ پاسخ ❶⇦ آیت‌الله به روحانیونی گفته می‌شود که سطوح عالی حوزوی را به اتمام رسانده و در یک یا چند باب فقهی صاحب‌نظر شده‌‌اند و به اصطلاح به درجه اجتهاد رسیده‌اند. 🔺آقای رئیسی نیز سمت‌هایی داشته‌اند که شرط آن "اجتهاد" بوده، مثل دادستانی کل کشور یا عضویت در خبرگان و همچنین شرط ریاست قوه قضاییه بر اساس اصل ۱۵۷ قانون اساسی اجتهاد است. 👈از طرفی، در حکم انتصاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه، رهبر معظم انقلاب در پاراگراف دوم این حکم آورده‌اند: «اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جناب‌عالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه‌ی زوایای آن می‌باشید و از طرفی در کنار "فقاهت" از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اید». ❷⇦ از عبارات امام خمینی و رهبر انقلاب مشخص است که ایشان مراجع و علمای بزرگ حوزه را آیت‌الله و غیر آن را حجت‌الاسلام می‌خوانده‌اند. مثلا با اینکه شرط ریاست دیوانعالی کشور و دادستانی کل کشور، اجتهاد بوده، اما امام خمینی شهید بهشتی و آقای موسوی اردبیلی را حجت‌الاسلام خطاب کرده‌است. ❸⇦ تا قبل از ۷۰ _ ۶۰ سال پیش هنوز القاب به همین‌ صورت به کار می‌رفت. مثلا موسس حوزه آشیخ عبدالکریم بود و فقیه تهران شیخ فضل‌الله نوری یا سیدضیاء عراقی و آسیدابوالحسن اصفهانی که مرجع عام شیعیان نیز بود.از حدود ۶۰ سال پیش و به صورت عرفی این رویه به وجود آمد که به مراجع آیت‌الله العظمی، به افراد مجتهد و مدرس درس خارج جاافتاده در حوزه علمیه، آیت‌الله، به طلاب درس خارج، حجت‌الاسلام و المسلمین و به طلاب سطح، حجت‌الاسلام گفته شود. 📌در تاریخ شیعه تقریبا هیچ (شما بخوانید هیچ) قاعده‌ای برای این القاب وجود نداشته. بزرگترین علمای اسلام به اسم شیخ و سید و شهید و ... مطرح بودن. مثل شیخ طوسی، شیخ‌ انصاری، سیدمرتضی و شهید اول و ثانی. بعضی القاب تقریبا اختصاصی بودن؛ مثلا وقتی توی فقه میگن «آیت‌الله»، مخصوص علامه حلی است یا «شیخ‌الطائفه» مخصوص شیخ طوسی و «شیخ اعظم» مخصوص شیخ انصاری است. https://plink.ir/XY8bA ❹⇦ متاسفانه این القاب در برخی موارد رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است. مثل علامه خواندن سیدحسن خمینی توسط هاشمی... 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
🌹 فرمودند: امور مردم اصلاح نمی شود مگر به وسیله کارگزاران صالح و کارگزاران هم نمی توانند امور را اصلاح کنند مگر به شرط استقامت مردم 🔰 و آنگاه كه مردم حق رهبری را ادا كنند، (استقامت کنند وحرف رهبرشان را گوش کنند )و زمامدار حق مردم را بپردازد، ( با عدالت رفتار کند ) 🔰[ ثمره این استقامت و درست کار کردن ] ⬅️حق در بین ایشان ارجمند شود ، ⬅️ وقواعدو راههای دين در جامعه برقرار شود ⬅️ وساختارهای عدالت و نشانه های عدل و درستکاری برپا میشود ⬅️ و سنتهای ناب پيامبر (صل الله علیه واله وسلم) مانند خون تازه در رگهای جامعه جاری میشود، 🔰 [ اگر این کارها انجام شد ] 🎀 روزگار اصلاح شده ، وامیدهای مردم برای پایداری حکومت عدل الهی زیاد شده ، و دشمنان از نابود کردن آن مايوس می گردند. 📒، خطبه۲۱۶ 🔰مردمی که سیاستمداران فاسد را انتخاب میکنند، 🔺قربانی نیستند! 🔺شریک جرمند... ✅ تدوین: مرتضوی نژاد 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ زیباکلام؛ حکومت هر کسی رو که بخواد تایید صلاحیت می‌کنه ،اینکار غیر منطقیه‼️‼️ 💊 بصیرت مدافعان سلامت 💊 📣 کانال معاونت سیاسی دانشگاه بقیه الله (عج) 🆔 @BasirateSalamat