🔴🍁
🍁
❇️ مردم سالاری دینی(5)
💠اهمیت و ضرورت مردم سالاری دینی
🔹🌺🔸
🔻#انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست. پایهی نظام ما همین انتخابات است. مردمسالاری دینی با حرف نمیشود؛ مردمسالاری دینی با شرکت مردم، حضور مردم، ارادهی مردم، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت میگیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست.
🔹این مردمسالاری، عامل پایداری ملت ایران است. اینکه شما توانستهاید در طول این {42} سال از نهیب ابرقدرتها نترسید، اینکه ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربهی اساسی به شما بزنند، اینکه جوانان کشور در ورود به میدانهای گوناگون این #شجاعت و #اخلاص را نشان میدهند، ناشی از مردمسالاری دینی است؛ این را باید خیلی قدر بدانیم. انتخابات سرمایهگذاری عظیم ملت ایران است؛ مثل اینکه شما سرمایهی سنگین و عظیمی را در بانک میگذارید، بانک با آن کار میکند و شما از سودش استفاده میکنید؛ انتخابات یک چنین چیزی است.
🔸ملت ایران سرمایهگذاری عظیمی را میکند، سپردهگذاری بزرگی را انجام میدهد و سود آن را میبرد. آراء یکایک شما مردم سهمی است از همان سرمایهگذاری و سپردهگذاری. هر رأیی که شما در صندوق میاندازید، مثل این است که یک بخشی از پول آن سپرده را دارید تأمین میکنید. یک رأی هم اهمیت دارد.
🔹هرچه انتخابات پرشورتر باشد، #عظمت_ملت_ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال میشوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان میدهد؛ بنده همواره در درجهی اول در انتخابات سعیم بر این است که به مردم عرض کنم حضور شما در این انتخابات مهم است. این، تصدیق و تأیید و مستحکم کردن نظام جمهوری اسلامی است. مسئله فقط یک مسئلهی سیاسی و فردی و اخلاقی محض نیست؛ یک مسئلهی همهجانبه است.
🔺انتخابات با سرنوشت مردم سر و کار دارد؛ بخصوص انتخابات ریاست جمهوری که سپردن قوهی اجرائیهی کشور به دست یک نفر و یک مجموعه است که کشور را برای مدت چند سال اداره کنند؛ اینقدر انتخابات اهمیت دارد.
🌺 «رهبر معظم انقلاب اسلامی 1388/1/1»
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
🔴🍁
🍁
❇️ مردم سالاری دینی(6)
💠 اهداف مردم سالاری دینی
🔹🌺🔸
🔻در اندیشهی سیاسی شیعه در فضای فکری انقلاب اسلامی، برای اولین بار نوعی گذار از نظم سلطانی و نظام پادشاهی در عرصهی نظامسازی صورت گرفته است.
🔹برای اولین بار #امامخمینی (ره) بحث حکومت دینی و ولایتفقیه را در چارچوب نظم جدیدی مطرح کرده است که دیگر نظم سلطانی نیست بلکه نظم مردمی است؛ یعنی قرار است مناسبات سیاسیاجتماعی در این حکومت بر اساس خواست و رأی مردم شکل بگیرد. به همین دلیل است که بین ولایتفقیه و جمهوریت یا نظمی که جمهور یا اکثر مردم در آن نقش دارند، نوعی سازگاری و همنشینی صورت میگیرد.
🔸از این رو، میتوان گفت اولین و مهمترین دستاوردی که به وجود آمد این است که برای اولین بار امکان ارائهی الگویی از نظام سیاسی مردمی بر مبنای تفکر شیعه صورت گرفت. برای بازخوانی این دستاورد به نظر میرسد که از دو زاویه میتوان به آن اشاره کرد.
1️⃣یک زاویه این است که گفته شود اسلام هم با #دموکراسی مخالف نیست یا سعی در اثبات سازگاری اسلام با دموکراسی داشته باشیم؛ اما به نظر میرسد امام (ره) با تعابیری که داشتهاند از زاویهی دومی وارد بحث شدهاند. در بعضی از فرمایشات ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی میبینیم که ایشان وقتی بحث دموکراسی را مطرح میکنند، تعبیرشان این است که اسلام ذاتاً یک دین دموکرات یا مردمسالار است و ذاتاً با دموکراسی موافق است و دموکراسی اسلام، دموکراسی واقعی است. در واقع این نوع نگاه میخواهد بگوید که دموکراسی یک امر تلفیقی و ترکیبی نیست که ما آن را از غرب بگیریم و با بعضی از مؤلفههای اسلامی آشتی داده و سازگار کنیم و ترکیبی را به نام مردمسالاری دینی و دموکراسی اسلامی درست کنیم. بلکه دموکراسی یک حقیقت واحد و امری بسیط است و اسلام، دموکراسی خاصی را به رسمیت شناخته است و ما میتوانیم از متون دینی، مدل و گونهی خاصی از مردمسالاری را استخراج کنیم.
2️⃣اگر از زاویهی دوم وارد بحث شویم، هدف اساسی در طرح مردمسالاری دینی این است که مدل و الگویی دموکراتیک و مردمسالار از اسلام و متون اسلامی استخراج شود و ظرفیت متون و آموزههای دینی برای استخراج یک الگوی بومی و اسلامی مردمسالار نشان داده شود. برای این مسئله هدفی هم در عرصهی سیاست خارجی قابل تصور است و آن اینکه ما مردمسالاری دینی را در سطحی مورد بررسی قرار داده و مطرح کنیم که قابل رقابت با الگوهای دیگر دموکراسی و بهطور خاص الگوی لیبرال دموکراسی در دنیا باشد.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
🔴🍁
🍁
❇️مردم سالاری دینی(7)
💠نگاه #امام_خمینی(ره) به مردم سالاری
🔸🌺🔹
🔻امام خمینی(ره) در نخستین مصاحبه خود در پاسخ به این پرسش که چه نوع حکومتی را جایگزین سلطنت حاکم در ایران خواهد کرد، سخن از جمهوری اسلامی می زدند. #جمهوری_اسلامی به این معنا است که؛ ضمن احترام کامل و لازم به آرا و جایگاه مردم در ساختار و ساختن نظام حکومت، محتوای حکومت، دینی و بر اساس قوانین و قواعد شرعی و دینی خواهد بود.
🔸جمهوری اسلامی که تا آن زمان مفهوم نسبتا گنگ و مبهم داشت، از آن زمان به بعد به صورت جدی در فلسفه سیاست و حقوق عرض اندام کرد و با تشکیل حکومتی با ساختار و فرم مردمی اما با درونمایه و محتوای دینی، مبحث تازه و داغ روز گردید و مورد توجه جهانیان – اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی- قرار گرفت.
🔹در #بینش_سیاسی امام خمینی(ره) به عنوان مجدد مكتب مردم سالاري ديني، شکل ژریم ها مهم نیست و آنچه مهم است محتوای آن می باشد و از همین جهت جمهوري اسلامي را مطرح ساختند و اظهار داشتند: «قبل از هر چيز ما به محتواي اجتماعي رژيم سياسي آينده خود دل بستهايم.»
🔸«ايشان خواستار جمهوري اسلامي بودند. جمهوري، فرم و شكل حكومت را تشكيل ميدهد و اسلامي يعني محتواي آن فرم كه قوانين الهي است.» به باور امام خمینی، جمهوری بهترین شکل نظام است که می توان با این فرم محتوایی آن – دین اسلام- را تطبیق ساخت و اذعان داشت که جمهوری اسلامی نظیری در جهان سیاست ندارد. البته « بديهي است نشانه جمهوريت در آموزه جمهوري اسلامي معناي خاصي در مفصلبندي گفتماني امام خميني دارد كه از گفتمان مدرنيسم متفاوت است. غرب مدرن بر اساس آموزههايي چون اومانيسم، سكولاريسم، عقلانيت خود بنياد و قرائت كلان پيشرفت، تفسيري از جمهوريت ارائه كرده است كه در آن تمامي مشروعيت نظام سياسي از قرارداد اجتماعي و خواستههاي بشري نشأت گرفته و دين و آموزههاي الهي در آن كاملا از عرصه سياسي كنار گذاشته شدهاند.
🔺غرب با سيطره فكري و تمدني خويش و تحميل ديدگاههاي خويش بر ديگران بويژه بر ملل جهان اسلام چنين وانمود كرده است كه معنا و مفهومي متفاوت براي جمهوريت وجود ندارد و تنها معناي صحيح آن، همان قرائت غربي آن است که با پیدایش نظریه جمهوری اسلامی بطلان آن ثابت شده است.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
🔸روحانی عوام زده🔸
♨️جنابِ زائری میگوید: «مهم این است من خودم رقاص نباشم اما میتوانم حق شادی و #رقص یک خانواده را به رسمیت بشناسم!» آن زمانی که برای جذب فالوور حرف میزنیم طبیعی است مجبور شویم به چنین خزعبلاتی روی بیاوریم که حتی #حرام بیِّن را به رسمیت بشناسیم. این در حالی است که زائری حق رقص را محترم و به رسمیت میشناسد اما حق امر به معروف و نهی از منکر که یک واجب الهی است را خیر!
♨️ بر اساس منطقِ افرادی مانند #زائری، ما میتوانیم شرابخوار نباشیم ولی حق شراب خواری را برای دیگران به رسمیت بشناسیم. حتی میتوانیم دزد نباشیم ولی حق دزدی را برای دیگران به رسمیت بشناسیم. مگر حضرت امیر علیهالسلام نفرمود: كسى كه راضى به فعلى شود همانند كسى است كه آن را انجام داده است.
♨️آنچنان بلای #عوام_زدگی دامنگیر بعضی از بهاصطلاح روحانیون شده که عدهای مانند #زائری حاضرند هر کلامی را برای جمعکردن طرفدار بر زبان رانده و هر عملی را برای رضایت آنها انجام دهند؛ یکبار حق رقص را به رسمیت میشمارند و در جایی دیگر حجاب را که از مسلمات اسلام است خدشه میکنند. بار دیگر مانند آقامیری با رقاص آن ور آبی (احلام) لایو میگذارند و از او درخواست میکنند برایشان بخواند. روزی دیگر شلوارک میپوشند و با سگ عکس میگیرند.
فَأَینَ تَذْهَبُونَ...!
🌠🍁
🍁
🌀#طرحهای_گرافیکی/« فقط برای خدا »
♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی #سپهبدشهیدحاجقاسمسلیمانی
🔸🖤🔹
🌺 فرش کوچکی انداخت گوشه ی حیاط خانه ی پدری اش، توی آفتاب. پیر مرد را از حمام آورد، روی فرش نشاند و سرش را خشک کرد. دست و پیشانی اش را میبوسید و میگفت: همهی دلخوشی من توی این دنیا، پدرمه.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#شهادت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحریف فرزند رهبری مجتبی خامنه ای در شبکه voa
🌠🍁
🍁
✅ جذب حداکثری، یا جذب حداقلی !؟
🔻یکی از اصول حکمرانی ولایی جذب حداکثری آحاد جامعه است که این امر در روش امامین انقلاب اسلامی در اداره جامعه ثابت شده است.
🔸اما برخی شعارها در سپهر سیاسی کشور مطرح می شود که نتیجه آن در بین ۸۰ میلیون ایرانی، جذب حداقلی بوده و خواهد بود. چترهای بسته یا محدود و شعارهایی همچون "خلوص گرایی" نتیجه ای جز جذب حداقلی نخواهد داشت، اما "وحدت گرایی" موفقیت بالا و جذب حداکثری را به دنبال خواهد داشت.
🔺 این امر چنان بدیهی است که تصور آن، موجب تصدیق آن خواهد بود.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
✍️ چرا ایام اللهی همچون ۹دی و تشییع شهید سلیمانی را باید دائما برای مردم یادآوری نمود؟
🔸«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ.»(ابراهیم/5)
🔰خداوند متعال در این آیه شریفه خطاب به جناب موسی (ع) می فرماید: ««ایام الله» را برای قومت یادآوری نما.»
و منظور از «ایام الله»، ایامی است که بخاطر حوادث خاصی که در آن اتفاق افتاده، امر خداوند و آیات و نشانه های بزرگی و اقتدار و سلطنت خداوند ظاهر و آشکار گردیده (ر.ک:المیزان؛ ج12، ص18)
به عبارت دیگر، منظور از «ایام الله» روزهای خاصی است که در آن روزها دست قدرت و عزت الهی در جامعه ظهور و بروز بیشتری داشته و همگان به عینه دیدند و لمس کردند که اتفاقی(چه نزول نعمت و یا نزول عذاب) خارج از اسباب و علل مادی افتاده است.
🔰اصولاً باید گفت یکی از روش های تربیتی قرآن کریم، «تذکّر» و «یادآوری» است؛ و این روش، دقیقاً نقطه مقابل روش شیطان و جریان های شیطانی، همچون جریان نفاق است که یکی از کار ویژه هایشان را «انساء»(فراموشاندن) تعریف کرده اند: (مجادله: 19؛ انعام: 68، یوسف: 42، کهف: 63 )
در این میان، یکی از اموری که یاد خدا را در ذهن ها متبادر می کند، برخی حوادث عبرت آموزی است که در برخی ایام خاص در حیات یک جامعه به وقوع پیوسته است و مردم جامعه در آن ایام خاص، جلوه های رحمت یا غضب الهی را بطور ملموس درک نمودند.
از آنجا که انسان ها نوعا فراموشکار هستند، باید برخی وقایع خاص پیش آمده در جامعه که یاد خدا و سنت های الهی را به همراه دارد، همواره برای آنان یادآوری شود؛ چراکه این کار روحیه ای جدید در آنان برای ادامه مسیر ایجاد می نماید.
🔰قرآن کریم در آیات متعددی به یادآوری ایام الله در دوران هر پیامبری می پردازد؛ و این یادآوری ها آنقدر زیاد است که گویی تعمّدی برای بازگویی آن وجود دارد.
برای مثال، در آیاتی که مربوط به داستان جنگ بدر در سوره مبارکه انفال آمده است، اشاره به عنایات خاص خداوند در جنگ بدر دارد که سپاه ۳۱۳ نفره اسلام در برابر سپاه هزار نفره دشمن با قاطعیت پیروز شد.(انفال/۷، ۹، ۱۱، ۲۶)
یوم الله دیگر در قرآن کریم، ماجرای جنگ احزاب است:(احزاب/۹ و ۱۰)
همچنین یکی از مواردی که خداوند قرآن کریم اصرار به یادآوری آنها دارد، شکست های عملکردی و گفتمانی منافقان است. در یک آیه سخن منافقان و بیماردلان در جنگ بدر یادآوری می شود: (انفال: 46) و در آیات دیگری، سخنان و کارشکنی های آنان در جنگ احزاب: (احزاب: 13-12).
🔰این یادآوری ها، علاوه بر کمک به تبیین بهتر گفتمان اسلام انقلابی، فواید متعددی دیگری هم برای عموم مردم جامعه اسلامی و هم برای خواص جامعه در پی دارد که به مبارزه با جریان نفاق کمک شایانی خواهد کرد. اولین فایده یادآوری ایام الله، افزایش وحدت در میان مردم است.
🔰فایده دیگر یادآوری ایام الله، افزایش اعتماد مردم به وعده های الهی، افزایش روحیه اعتماد به نفس و امید به آینده و افزایش روحیه مردم برای مقاومت در برابر سختی ها و در برابر دشمنان داخلی و خارجی است.
🔰همچنین علاوه بر ذلت دشمنان خارجی، رسوایی منافقین و فتنه گران داخلی نیز باید دائماً بازگو و یادآوری شود؛ چراکه منافقین وکفار همواره از این تذکر و یادآوری واهمه دارند و از آن فرار می کنند:
🔸"فَما لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ * كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ * فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ؛ چرا آنها اينهمه از یادآوری گريزانند. همچون گورخرانى رميده كه از شير فرار كرده اند!"(مدثر/۵۱-۴۹)
🔴 #تبیین | ضرورت قرآنی بزرگداشت ایام الله همچون ۹دی و تشییع شهید سلیمانی و یک سوال محل تامل‼️
🔻 «وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ.»(ابراهیم/۵) ؛ خداوند متعال خطاب به جناب موسی (ع) می فرماید: ««ایام الله» را برای قومت یادآوری نما.»
🔹منظور از «ایام الله» روزهای خاصی است که در آن روزها دست قدرت و عزت الهی در جامعه ظهور و بروز بیشتری داشته و همگان به عینه دیدند و لمس کردند که اتفاقی(چه نزول نعمت و یا نزول عذاب) خارج از اسباب و علل مادی افتاده است.
🔻 یکی از روش های تربیتی قرآن، «تذکّر» و «یادآوری» است؛ و این روش، دقیقاً نقطه مقابل روش شیطان و جریان های شیطانی، همچون جریان نفاق است که یکی از کار ویژه هایشان را «انساء»(فراموشاندن) تعریف کرده اند: (مجادله: ۱۹؛ انعام: ۶۸، یوسف: ۴۲، کهف: ۶۳)
🔹 یادآوری ها آنقدر زیاد است که گویی تعمّدی برای بازگویی آن وجود دارد. برای مثال:
🔻سوره انفال ۷، ۹، ۱۱، ۲۶ : داستان جنگ بدر و اشاره به عنایات خاص خداوند در جنگ بدر دارد که سپاه ۳۱۳ نفره اسلام در برابر سپاه هزار نفره دشمن با قاطعیت پیروز شد
🔻 احزاب ۹و ۱۰ : ماجرای جنگ احزاب
🔻 انفال ۴۶: یادآوری سریال شکست گفتمانی و عملکردی منافقان و بیماردلان در جنگ بدر است
🔻 احزاب ۱۲، ۱۳: سخنان و کارشکنی های منافقان در جنگ احزاب
🔹 این یادآوری ها، علاوه بر کمک به تبیین بهتر گفتمان اسلام انقلابی، فواید متعددی دیگری هم برای عموم مردم جامعه اسلامی و هم برای خواص جامعه در پی دارد که به مبارزه با جریان نفاق کمک شایانی خواهد کرد.
🔹 از برکات یادآوری ایام الله در جبهه خودی، افزایش وحدت در میان مردم ، افزایش اعتماد مردم به وعده های الهی، افزایش روحیه اعتماد به نفس و امید به آینده و افزایش روحیه مردم برای مقاومت در برابر سختی ها و در برابر دشمنان داخلی و خارجی و نهایتا رویش گل امید است.
🔹در جبهه دشمنان نیز یادآوری ایام الله، ذلت دشمنان خارجی، رسوایی منافقین و فتنه گران داخلی به همراه دارد؛ از اینرو عصبانیت دشمن امری بعید نیست اما آنچه که محل تامل جدی میباشد مخرج مشترک برخی در داخل و دشمنان و فتنه گران در موضوع ترس از یادآوری ایام الله ۹ دی و بازخوانی اصول مکتب شهید سلیمانی در بزرگداشت آن شهید میباشد !! ؛ واقعاً چرا ؟!!
فَما لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ _ مدثر/۴۹
🖌 #فیروزیان
🌠🍁
🍁
🌀#طرحهای_گرافیکی/« فقط برای خدا »
♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی #سپهبدشهیدحاجقاسمسلیمانی
🔸🖤🔹
🌺 با ابومهدی المهندس و بچه های حشدالشعبی آمده بود شادگان، کمک سیل زده ها.
برای شان سفره انداختیم.
تک تک نیروها و محافظ ها را به اسم صدا زد که بیایند سر سفره. برایشان لقمه می گرفت و میگذاشت در دهانشان؛ مثل مادر.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#شهادت
🌴 #مکتب_سلیمانی ۱۶
🌱 #عکس_نوشت| وصیت نامه حاج قاسم
🔻خطاب به مراجع معظم تقلید:
🍀 حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزشها و ولایت فقیه میراث امام خمینی( ره ) هستند و میبایست مورد حمایت جدی قرار گیرند. من حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را خیلی #مظلوم و #تنها می بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات معظّم با بیانتان و دیدارهایتان و حمایتهایتان با ایشان میبایست جامعه را جهت دهید.
🍀 اگر این انقلاب #آسیب دید، حتی زمان #شاه ملعون هم نخواهد بود، بلکه سعی استکبار بر الحادگری #محض و انحراف عمیق غیر قابل برگشت خواهد بود
➖➖➖➖➖➖➖➖
شماره تلفنِ مدیر امنیتی نامتعارف
♦️بامداد سیزدهم دیماه 98، حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، در فرودگاه بینالمللی بغداد ترور شدند. آمریکا و اسرائیل، سالها برای این جنایت بزرگ تدارک کرده بودند و حال آنکه سردار سلیمانی، بر خلاف همه مدیران امنیتی دنیا، زندگی عادی و رفت و آمد علنی داشت و آن روز هم به دعوت رسمی دولت عراق به بغداد سفر کرده بود.
🔹آیا ترور میهمان رسمی یک دولت نشانه قدرت تروریستهای اشغالگر است، یا سند درماندگی و دریوزگی؟ این نقشه، قطعا منفعلانه بود، چه اینکه حاج قاسم، نقشه نرمافزاری مقاومت و بیداری اسلامی را از چند دهه قبل، به درستی به اجرا گذاشته و زیر پای اشغالگران آمریکایی- صهیونیستی را خالی کرده بود. این واقعیت، با ترور، برگشتپذیر نمیشود.
♦️قاعده زندگی متعارف امنیتی، پنهانکاری است. اما حاج قاسم، چند دهه در میانه میدان، عاشقانه و شهیدانه زیسته بود؛ سبکی از زندگی که در تناقض با روش زندگی یک مدیر ارشد امنیتی متعارف و یک فرمانده نظامی عالیرتبه به نظر میرسد. گویا اصرار داشت حقارت آمریکا و اسرائیل و سایر تروریستها را به رخ بکشد؛ که آن گونه دل به دریای خطر میزد.
🔹خشونت، ذات جنگ است و جنگجوی متعارف را خشن بار میآورد اما جهاد، با همه جنگها فرق میکند؛ قاسم سلیمانی فرمانده مبارزه با اشغال و تروریسم را تربیت میکند که برای صاحبخانه سُنّی در جنوب شرق سوریه نامه مینویسد و حلالیت میطلبد از اینکه از منزل او در عملیات آزادسازی بوکمال استفاده کرده است.
♦️حوصله میخواهد که در هنگامه جنگ، به همین بسنده نکنی و شماره منزل خود را هم زیر نامه بنویسی و از صاحبخانه بخواهی در صورت تمایل، برای جبران خسارت تماس بگیرد. کدام مدیر امنیتی متعارف، برای رضایت گرفتن شماره میگذارد؟
🔹یا تا قم میرود و سراغ خانه یکایک علمای وارسته را میگیرد تا کفنش را امضا کنند؟ یا مخاطبان رزمندهاش را به اصرار به استشهاد میگیرد که آیا او را به عنوان مومن قبول دارند و حاضرند روز قیامت، همین را گواهی کنند؟!
♦️چه قدر خراب آباد! «سرباز قاسم سلیمانی»، سفارش امیر مومنان (ع) را به جان خریده بود که «أَحْيِ قَلْبَكَ بِالْمَوْعِظَهًْ وَ أَمِتْهُ بِالزَّهَادَهًْ وَ قَوِّهِ بِالْيَقِينِ وَ نَوِّرْهُ بِالْحِكْمَهًْ وَ ذَلله بِذِكْرِ الْمَوْتِ وَ قَرِّرْهُ بِالْفَنَاءِ...».
🔹یاد مرگ، گویا او را ویران کرده و از نو ساخته بود؛ که آذر 94 وقتی شایعه مجروحیت و شهادتش منتشر شد، به شبکه «الوقت» گفت «اینها چیزهایی است که دشتها و کوهها را برای پیدا کردنش پیمودهام».
♦️کابوس مرگ وقتی شکست، انسان را نه فقط روئینتن، که عاشق میکند و نشاط کارهای دشوار را به او میبخشد. خطشکن میکند، تا جوّ وحشتی را که جباران برقرار میکنند، بشکند.
🔹اشتیاق وقتی به نهایت رسید، انسان را بیقرار و بیپروا میکند؛ و چنین زیستنی را چه مناسبت با زندگی امنیتی متعارف؟! او عاشق بود و عاشق، شهره آفاق میشود. «عشق، بوی مُشک دارد، زان سبب رسوا بود- مُشک را کی چاره باشد از چنین رسوا شدن».
♦️حاج قاسم، دلباخته حضرت زهرا (سلامالله علیها) بود؛ محبوبه پردهنشین خدا و رسول او (ص) که اشتیاق دفاع از مولا، او را به میانه میدان کشاند، تا جو تهدید و تحریف را بشکند. و اگر حضرت مادر، جانفشان باید، فرزندان را جز این نشاید.
♦️کدام مدیر امنیتی، هر سال در زمان و مکانی مشخص، مراسم میگیرد، چنانکه حاج قاسم در ایام فاطمیه میکرد؟ تهدید و ترساندن، ابزار مهم قدرتهای مستکبر است و اگر این ترس در هم شکست، اصلیترین سپر قدرت امنیتی آنها فرو ریخته است.
#محمد_ایمانی
💠سبک زندگی اسلامی
🔹حضرت زهرا(سلام الله علیها): بهترین چیز براى حفظ شخصیت زن آن است که مردى را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد.
📎«بحارالأنوار: ج 43، ص 54، ح 48»
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
💠🍁
🍁
❇️ مردم سالاری دینی(9)
💠دشمنان مردم سالاری دینی
🔸🌺🔹
🔻ببینید دشمن به کجاها کار دارد؛ فقط مسئلهی #اقتصاد نیست، فقط مسئلهی #فرهنگ نیست، فقط مسئلهی باورهای انقلابی و دینی نیست، حتّی به انتخاباتش [کار دارد]؛ نمیخواهند این ظاهره و پدیدهی شرکت مردم به نام دین، در پای صندوق رأی و در خدمت انتخاب تثبیت بشود؛ همیشه ضدّ این را تبلیغ کردهاند، همیشه گفتهاند که دین با #انتخابات و با آزادی و با دموکراسی و با این چیزها مخالف است؛ حالا [چطور] ببینند که دین مظهر کامل یک مردمسالاری همهجانبه است که بعضی از خارجیها هم اعتراف کردند.
🔹ما در طول این ۴۱ سال، ۳۷ یا ۳۸ انتخابات داشتهایم؛ کجای دنیا این همه به مردمسالاری اهتمام میورزند؟ به این هم کار دارند؛ #دشمن به همه چیز کار دارد. دشمن را بشناسیم، حواسمان جمع باشد، «مَن نامَ لَم یُنَم عَنه»؛ اگر شما در سنگر، در مقابل دشمن خوابت ببرد، معنایش این نیست که دشمن هم خوابش برده؛ او ممکن است بیدار باشد؛ کما اینکه همین جور هم هست.
🔺هزاران نفر را میگذارند برای پیگیری مسائل گوناگون ایران؛ ما بایستی میلیونها نفر آماده باشیم برای اینکه، هم دفاع کنیم، هم ضربه بزنیم؛ ما هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک ملّت انقلابی برمیآید.
🌺« رهبر معظم انقلاب اسلامی 1398/12/04»
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
💠🍁
🍁
❇️ مردم سالاری دینی(10)
💠مردم سالاری دینی و امنیت پایدار
🔸🌺🔹
🔻تامین امنیت از مهم ترین وظایف و کارویژه های نظام های سیاسی است که بدون آن هیچیک از برنامه ریزی ها و اقدامات حاکمیت مفید و موثر، یا دست کم پایدار نخواهد بود. به همین علت، امنیت به مثابه حقی همگانی در متون و اسناد معتبر حقوق بین الملل، از جمله ماده 22 اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده 9 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مورد تصریح و تا یکد قرار گرفته است.
🔸با وجود این، پایداری امنیت، دغدغه اصلی متفکران و مدیران جوامع انسانی در این روزگار است. اگرچه هنوز هم تعریف و مشخصه های امنیت پایدار به اجماع همگانی نرسیده است، به اجمال می توان گفت که عمومیت و همگانی بودن، برخورداری از پشتوانه حاکمیتی، قاطعیت، سرعت و استثناناپذیری در مجازات عوامل ناامنی، استوار شدن بر مبانی و انگیزه های اعتقادی، و بالاخره جامعیت مفهومی و گستردگی قلمرو پنج مشخصه امنیت پایدارند.
🔹مراجعه به منابع فقهی و حقوقی نشان می دهد در نظام مردم سالاری دینی :
1️⃣برخورداری از امنیت حق مسلم همگانی است.
2️⃣ایجاد و حفاظت از امنیت مردم وظیفه حکومت است.
3️⃣در قوانین جزایی و سیاست جنایی اسلام و ایران سخت ترین مجازاتها برای عوامل ناامنی در نظر گرفته شده است، فارغ از اینکه با چه انگیزه ای دست به این اقدام زده باشند؛ انگیزه ها سیاسی باشد، یا اقتصادی یا هر انگیزه دیگری.
4️⃣تامین امنیت به عنوان فریضه و عملی دینی پاس داشته می شود؛ به همان اندازه که برهم زنندگان امنیت مطرود و محکوم اند، ماموران و عوامل برقراری نظم و امنیت مجذوب و محبوب خواهند بود.
5️⃣امنیت دارای مفهومی وسیعتر از آن است که دنیای غرب درک میکند.
🔺«چکیده مقاله محسن اسماعیلی»
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی