eitaa logo
roshangar
22 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
423 ویدیو
95 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
8f44eb40-71df-48ee-9f12-0f6b8cb168c2
زمان: حجم: 1.33M
پیام صوتی سردار فداء فرمانده سپاه استان اصفهان در مورد کرونا
⁉️ سوال فلسفه و دلایل صلح امام حسن (ع) با معاویه چه بود ؟ ✅ پاسخ : ❗️امام مجتبى در پاسخ شخصى که به صلح آن حضرت اعتراض کرد، عوامل و موجبات اقدام خود را چنین بیان نمود: 🔷من به این علت حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانى براى جنگ با وى نداشتم. اگر یارانى داشتم شبانه روز با او مى جنگیدم تا کار یکسره شود. من کوفیان را خوب مى شناسم و بارها آنها را امتحان کرده ام. ❗️آنها مردمان فاسدى هستند که اصلاح نخواهند شد، نه وفا دارند، نه به تعهدات و پیمان هاى خود پایبندند و نه دو نفر با هم موافقند. بر حسب ظاهر به ما اظهار اطاعت و علاقه مى کنند، ولى عملاً با دشمنان ما همراهند.» 📚بحار الانوار ج44 ص147 ❗️پیشواى دوم که از سستى و عدم همکارى یاران خود به شدت ناراحت و متاثر بود، روزى خطبه اى ایراد فرمود و طى آن چنین گفت: «در شگفتم از مردمى که نه دین دارند و نه شرم و حیا. واى بر شما معاویه به هیچ یک از وعده هایى که در برابر کشتن من به شما داده، وفا نخواهد کرد. اگر من با معاویه بیعت کنم، وظایف شخصى خود را بهتر از امروز مى توانم انجام بدهم، ولى اگر کار به دست معاویه بیفتد، نخواهد گذاشت آیین جدم پیامبر را در جامعه اجرا کنم. ❗️به خداسوگند (اگر به علت سستى و بی وفایى شما) ناگزیر شوم زمامدارى مسلمانان را به معاویه واگذار کنم، یقین بدانید زیر پرچم حکومت بنى امیه هرگز روى خوش و شادمانى نخواهید دید و گرفتار انواع اذیت ها و آزارها خواهید شد. 🗯هم اکنون گویى به چشم خود مى بینم که فردا فرزندان شما بر در خانه فرزندان آنها ایستاده و درخواست آب و نان خواهند کرد؛ آب و نانى که از آن فرزندان شما بوده و خداوند آن را براى آنها قرار داده است، ولى بنى امیه آنها را از در خانه خود رانده و از حق خود محروم خواهند ساخت». ❗️آنگاه امام افزود: «اگر یارانى داشتم که در جنگ با دشمنان خدابا من همکارى مى کردند، هرگز خلافترا به معاویه واگذارنمی کردم، زیرا خلافت بر بنى امیه حراماست....». 📚جلائ العیون،ج1 ص345 ❗️امام مجتبى که ماهیت پلید حکومت معاویه را بخوبى مى شناخت، روزى در مجلسى که معاویه حاضر بود، سخنانى ایراد کرد و ضمن آن فرمود: «سوگند به خدا، تا زمانى که زمام امور مسلمانان در دست بنى امیه است، مسلمانان روى رفاه و آسایش نخواهند دید». 📚شرح نهج البلاغه،ابن ابی الحدید،ج16 ص28 ❗️و این، هشدارى بود به عراقیان که بر اثر سستى و به امید راحتى و آسایش، تن به جنگ با معاویه ندادند، غافل از اینکه در حکومت معاویه هرگز به امید و آرزوى خود دست نمى یابند. 📚سیره پیشوایان،ص130 ❗️این بیانات پرده از چهره این رویداد تاریخی بر می دارد و نشان می دهد که: 1⃣امام خواهان صلح نبود بلکه بخاطر فقدان یاور و سستی مردم کوفه صلح را پذیرا شد 2⃣صلح نشانه حسن روابط با معاویه و پیروان او نبوده است و همانطور که پیامبر گرامی در حدیبیه ناچارا با مشرکین کفار سازش کرد ،امام حسن نیز بنا بر دلائل گفته شده ناچارا با معاویه سازش کرد 📚راهنمای حقیقت،ص609
سوال 12.pdf
حجم: 287.5K
✅سوالات وارده در کانال ثامن ❇️سوال دوازدهم 💠 چرا این دولت با همه ضعف هایی که دارد باید ادامه دهد؟ 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
4.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۱۳ موشکِ انتقام‌جو! 🔹امیر عبداللهیان: آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی دو خطا کردند، یکی هدف قرار دادن خودرو سردار و خطای دیگر هدف قرار دادن سردار سلیمانی و همراهانشان. 🔹انتقام خودرو با شلیک ۱۳ موشک گرفته شد اما انتقام خون سردار سلیمانی بزرگتر از آن است، خود آمریکایی‌ها می‌دانند و می‌ترسند. @Farsna
سوال 14.pdf
حجم: 72.9K
✅سوالات وارده در کانال ثامن 💢سوال چهاردهم ❇️ تحلیلِ ذهنیّتِ آیت االله خامنه اي درباره تداومِ دولتِ روحانی 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
سوال 13.pdf
حجم: 616.4K
✅سوالات وارده در کانال ثامن 💢سوال سیزدهم 🔳 ارزیابی کلی از مجلس یازدهم 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از معیار
سوالات وارده در کانال های ثامن ✅ سوال پانزدهم 💢آیا اینکه گفته می شود ما میتوانیم مقابل تحریم های آمریکا مقاومت کنیم شعارهای احساسی نیست؟ 👈 پاسخ 🔻هرچند مشکلات اقتصادی جامعه ظاهر مهیبی پیدا کرده است و رجزخوانی های تروریست های اقتصادی، برخی مسئولان این حوزه را دچار اختلال محاسباتی نموده، اما صاحب‌نظران واقع‌بین معتقدند ظرفیت‌های داخلی چنان گسترده است که با چند حرکت مدیریتی می توان بخش زیادی از مشکلات فعلی را برطرف نمود. 🔹۱) کسری بودجه و نقدینگی بالا به عنوان عامل مهم مشکلات اقتصادی است. اکنون ۷۰ درصد بودجه دولت را شرکتهای دولتی می بلعند. عقل سلیم حکم می کند در شرایط سختی، ولخرجی را کنار گذاشت، اگر ۱۰ درصد بودجه این شرکت‌ها و بودجه دولت صرفه‌جویی شود، (تقریبا برابر با مقدار کسر بودجه) بخش عمده ای از کسری بودجه دولت حل می شود. در حوزه نقدینگی هم اگر بخش مسکن فعال شود و خسارت ملی دوران وزارت مسکن آقای آخوندی جبران شود، نقدینگی فعلی خود اثر مثبت خواهد داشت. 🔸۲) ظرفیت پالایش داخلی روزی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه است که در حال حاضر یک میلیون و ۷۳۰ هزار بشکه کار می شود. با توجه به ارزش افزوده صادرات فرآورده‌های نفتی میتوان با فعال سازی تمام ظرفیت موجود، درآمد کشور را افزایش داد. ◽️3) دولت به خاطر قطع ۳۰۰ میلیون دلار یارانه کودهای کشاورزی، باعث کاهش کشت انواع محصولات راهبردی کشاورزی شده است و پیش بینی ها حاکی از افزایش یک میلیارد دلاری واردات جو در سال آینده خواهد بود.( در محصولات دیگر هم ممکن است این اتفاق بیفتد) باید جلوی این تصمیمات غلط راهبردی گرفته شود. ◾️۴) فعال سازی شرکت های دانش بنیان، فعال سازی شهرک های صنعتی و افزایش تولیدات فرآورده های غذایی حلال که امروزه بازارهای خوب صادراتی دارند و ... ظرفیت‌های موجودی است که نیاز به مدیریت های صحیح و البته جهادی دارد. کشور ایران از نظر ظرفیت و امکانات مشکلی ندارد، مشکل در ضعف مدیریت برخی مدیران است. 🔺حضور یک مدیر جهادی برای کمک به صادرات نفت، صادرات نفت را از ۶۰ هزار بشکه در روز به چندین برابر رساند، _ صادرات به ونزوئلا و ... _ این یعنی اگر مدیران کشور رویکرد جهادی داشته باشند، گذر از وضعیت فعلی به‌راحتی و سرافرازی ممکن خواهد بود و فشار حداکثری آمریکا به رسوایی حداکثری آنها تبدیل خواهد شد. ان شاء الله 💯تلخیص یک جلسه تحلیلی @habib49 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
💢پویش سراسری با اهدای گوشی و تبلت های هوشمند نو و دست دوم سالم به دانش آموزان نیازمند ،، فرصتی را برای تحصیل این عزیزان فراهم کنیم 🍃🌹و دست هایی که واسطه خدا میشوند...تا کودکانی از قافله علم ،عقب نمانند...🌹🍃 🥀🥀روزهای آخر ماه صفر است ،،، ان شالله اجر عزاداریهایتان را با شرکت در طرح کامل کنید. ✨شرکت در پویش با ارسال کلمه به شماره ۰۹۳۶۹۶۳۹۳۴۷ ✨ 🍃🌹🍃💢🍃🌹🍃💢🍃🌹🍃💢
‍ 🔴 چهار پرسش برای یک قول ناقص‼️ 🔻 | اخیراً جناب روحانی اقدام به بیان بُرشی از سخنان امام حسن(ع) در روزهای پذیرش صلح با معاویه نموده‌اند! ؛ این سخنان از چند جهت قابل نقد است! 1⃣ عبرت تاریخی تحمیل صلح به امام حسن(ع) چهره متوحّش خود را در کربلا نشان داد. 🔹اولین پرسش: جناب روحانی تئوری جنابعالی برای اینکه صلح به اصطلاح حسنی امروز به مسلخ عاشورا نیانجامد چیست؟ بفرمایید که با کدامین تئوری و تضمین، این صلح پیشنهادی به مسلخ عاشورایی دگر از سوی استکبار نمی‌انجامد؟ مراقب باشیم چرا که تاریخ نشان داده است خورانندگان جام زهر صلح به امام حسن(ع) در کربلا در صف همان کسانی بودند که آن فجایع را رقم زدند! 2⃣ معاویه توافق را نقض کرد. پرسش دوم این است که پس از این نقض فاحش ، چه جریانی باعث شد که وقاحت این بدعهدی، گریبان معاویه را نگیرد؟ چرا این بدعهدی باعث بیداری امّت و دیدن دست چدنی معاویه نشد؟ پاسخ روشن است، چون در کنار قدرت رسانه ای کاخ سبز ، پیشنهاد دهندگان این صلح تحمیلی جای عبرت گرفتن با تحریف واقعیت خواسته و ناخواسته معاویه را تطهیر و ظلم معاویه را به یک پُلتیک ساده تقلیل دادند! 3⃣ پرسش سوم: جناب روحانی در این تطبیق تاریخی آمریکا و اسرائیل را در جایگاه معاویه نشانده‌اند که متظاهر به اسلام و پیامبر(ص) بود یا در جایگاه یزید؟! قطعا پیداست که برای ترامپ قمارباز و اسرائیل کودک‌کش وجه‌ی معاویه بودن قائلند نه یزیدی بودن! ؛ تصریح بفرمایند با کدام وجه و با کدامین استناد و تحلیل؟! 4⃣ اما پرسش پایانی : آیا تاریخ برای ویران ساختن مجدد تاریخ برسر اهل حق است یا درس و عبرت گرفتن از آن ؟ 🖌 【ڪارشناس زمانه】 【 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخوانید 🔻 اگر میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
| درباره پیروی از اکثریت 🔴 | از صلح عافیت اندیشانه تا صلح قهرمانانه‼️ 🖌 🔻 | آقای رئیس جمهور در اظهارنظری که با واکنش های بسیاری مواجه شد اظهار داشت امام حسن چون اکثریت جامعه خواستند صلح کردند. برداشت غالب مخاطبین از سخنان رئیس جمهور تعریض بر مذاکره بود هرچند صراحت نداشت. 🔹 از فرامتن عبور کنیم. سخنان رئیس جمهور متاسفانه تناقض آمیز است و احتمالا فردا تعبیر دیگری دارند. شاید هم متناسب با واکنش ها توضیح جدیدی داشته باشند. مهمتر اینکه اکثریت که هیچ، بعید است اقلیت دلسوزی باشند که از مذاکره با اوباش حاکم بر آمریکا دفاع کنند. با این حال اصل کلام قابل تحلیل است. 🔻 نقطه کانونی این سخنان در صلح و جنگ نیست. اصل مساله در نحوه مواجهه امام با خواست اکثریت است. سوال اینست: " امام جامعه چه میزان با خواست اکثریت همراهی می کنند؟ مثلا آیا ممکن است در شراط جنگی تن به صلح دهند؟" 🔹 پاسخ به این گزاره مثبت است. امام حسن به خواست اکثریت جامعه تن دادند. امیرالمومنین وقتی با خواست ۲۰ هزار جاهل شمشمیر به دست در سپاهش مواجه شدند به حکمیت تن دادند. رهبرانقلاب نیز با اینکه فرمودند به مذاکره خوش بین نیستم اما با خواست جامعه برای مذاکره همراهی کردند. پس اصل حرف درست است. اما یک اختلاف ظریف در "همراهی مدبرانه" با "پیروی پوپولیستی" وجود دارد. 🔹یک پدر وقتی با اشتباه فرزندش مواجه شود ممکن است موقتا با او همراهی کند. این تدبیر خودش تعلیم است. به سخن دیگر مدارای مرشد گونه با خطای فرزند در نهایت به رشد او منجر می شود. به همین جهت رهبرانقلاب ماجرای مذاکره با آمریکا را نرمش قهرمانانه دانستند و همین نرمش را هم مبارزه تلقی کردند. 🔹 رهبری در ماجرای صلح امام حسن(ع) فرمودند حضرت با صلح تنها سبک مبارزه را تغییر دادند. با این توضیح بین کسی که پوپولیستی پشت سر مردم حرکت می کند و با هرهری مذهبی و تذبذب اعتقادی، اباحه گری سیاسی را ترویج می کند، با امام و رهبری که مرشد گونه و معلم وار با جامعه مدارا می کند تا مردم تجربه کنند و آگاهانه تصمیم بگیرند، تفاوت است. 🖌 | گرچه ظاهر "صلح عافیت اندیشانه" با "صلح قهرمانانه" یکی است، اما از اولی کرنش مقابل اهریمن و استیصال سیاسی و دویدن به آغوش دشمن در می آید و از دومی تنها مبارزه و استقامت! 【 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخوانید 🔻 اگر میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
هدایت شده از زمانه
| درباره پیروی از اکثریت 🔴 | از صلح عافیت اندیشانه تا صلح قهرمانانه‼️ 🖌 🔻 | آقای رئیس جمهور در اظهارنظری که با واکنش های بسیاری مواجه شد اظهار داشت امام حسن چون اکثریت جامعه خواستند صلح کردند. برداشت غالب مخاطبین از سخنان رئیس جمهور تعریض بر مذاکره بود هرچند صراحت نداشت. 🔹 از فرامتن عبور کنیم. سخنان رئیس جمهور متاسفانه تناقض آمیز است و احتمالا فردا تعبیر دیگری دارند. شاید هم متناسب با واکنش ها توضیح جدیدی داشته باشند. مهمتر اینکه اکثریت که هیچ، بعید است اقلیت دلسوزی باشند که از مذاکره با اوباش حاکم بر آمریکا دفاع کنند. با این حال اصل کلام قابل تحلیل است. 🔻 نقطه کانونی این سخنان در صلح و جنگ نیست. اصل مساله در نحوه مواجهه امام با خواست اکثریت است. سوال اینست: " امام جامعه چه میزان با خواست اکثریت همراهی می کنند؟ مثلا آیا ممکن است در شراط جنگی تن به صلح دهند؟" 🔹 پاسخ به این گزاره مثبت است. امام حسن به خواست اکثریت جامعه تن دادند. امیرالمومنین وقتی با خواست ۲۰ هزار جاهل شمشمیر به دست در سپاهش مواجه شدند به حکمیت تن دادند. رهبرانقلاب نیز با اینکه فرمودند به مذاکره خوش بین نیستم اما با خواست جامعه برای مذاکره همراهی کردند. پس اصل حرف درست است. اما یک اختلاف ظریف در "همراهی مدبرانه" با "پیروی پوپولیستی" وجود دارد. 🔹یک پدر وقتی با اشتباه فرزندش مواجه شود ممکن است موقتا با او همراهی کند. این تدبیر خودش تعلیم است. به سخن دیگر مدارای مرشد گونه با خطای فرزند در نهایت به رشد او منجر می شود. به همین جهت رهبرانقلاب ماجرای مذاکره با آمریکا را نرمش قهرمانانه دانستند و همین نرمش را هم مبارزه تلقی کردند. 🔹 رهبری در ماجرای صلح امام حسن(ع) فرمودند حضرت با صلح تنها سبک مبارزه را تغییر دادند. با این توضیح بین کسی که پوپولیستی پشت سر مردم حرکت می کند و با هرهری مذهبی و تذبذب اعتقادی، اباحه گری سیاسی را ترویج می کند، با امام و رهبری که مرشد گونه و معلم وار با جامعه مدارا می کند تا مردم تجربه کنند و آگاهانه تصمیم بگیرند، تفاوت است. 🖌 | گرچه ظاهر "صلح عافیت اندیشانه" با "صلح قهرمانانه" یکی است، اما از اولی کرنش مقابل اهریمن و استیصال سیاسی و دویدن به آغوش دشمن در می آید و از دومی تنها مبارزه و استقامت! 【 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخوانید 🔻 اگر میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd