eitaa logo
بصیرت زمان1
76 دنبال‌کننده
18.5هزار عکس
9.7هزار ویدیو
65 فایل
ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم تا قومی خود را تغییر ندهند خداوند سرنوشت آنان را تغییر نمیدهد. جهت ارتباط با ادمین کانال https://eitaa.com/ensanam66_Arezoost
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بشری
♦ اشتغال زنان، ضرورت یا انتخاب؟ (۴) 🔸کار و فعالیت اقتصادی زنان در خانواده و جامعه‌ ایرانی موضوع جدید و نوینی به شمار نمی‌رود؛ اما با گسترش روزافزون تکنولوژی و بروز تغییرات بنیادین در زنان، اشتغال آنان شکل تازه‌ای به خود گرفت و و زندگی زنان از یکدیگر جدا شد و با بیرون بودن زنان از خانه در ساعات کاری (عمدتاً به صورت تمام‌وقت) و درآمدزایی مستقل برای آنان همراه شد. بسیاری از تبعات اجتماعی و خانوادگی اشتغال زنان نیز در گرو همین دو ویژگی قرار دارد. 🔹تبعاتی که پدیده اشتغال زنان را به یکی از مهم‌ترین موضوعات امروز جوامع بشری، به ویژه در کشورهای در حال توسعه با زیرساخت‌های مذهبی و خانواده‌گرا، مبدل ساخته است. در این جوامع، نقش اصلی در استحکام نهاد خانواده و نیز ، به ویژه تا قبل از سن مدرسه، را زنان بر عهده دارند و عدم حضور زن در خانه به عنوان زنگ خطری برای بروز مشکلات متعدد برای خانواده‌ها تلقی می‌شود. 🔸لذا فعالیت‌های اقتصادی زنان در طول تاریخ برای بسیاری از خانواده‌ها، به ویژه در جامعه روستایی و به تبع آن اجتماع، نیازی ضروری و حتی حیاتی به شمار می‌رفته است و علت عمده این ضرورت را می‌توان شیوه مبتنی بر تولید و خودگردان بودن اقتصاد خانواده دانست؛ اما در عصر حاضر، اقتصاد خانواده‌های ایرانی با تغییرات بنیادینی روبرو شده است. تغییراتی که نیاز مبرم به در اقتصاد خانواده را به طور مؤثری کاهش داده است؛ اما سؤال اینجاست که چرا علی‌رغم وقوع این تغییرات، اشتغال برای گروه‌هایی از زنان و نیز در برخی شرایط و موقعیت‌های خاص اجتماعی ضرورت می‌یابد؟ در واقع، چه حالات فردی و اجتماعی‌ای اشتغال زن را از حیطه اختیار خارج می‌نماید و آن را به اجبار و الزامی بر وی مبدل می‌سازد؟ 🌺 @zanan_enghelaby 🔹در زمینه اشتغال، زنان شامل سه گروه خاص می‌شوند: زنان متأهل، زنان سرپرست خانواده و زنان مجرد. 🔸این سه گروه با شرایط متفاوتی از لحاظ فردی و اجتماعی روبرو هستند و نمی‌توان با یک رویکرد واحد به آنها نگریست. پس ضرورت اشتغال برای هر یک از این سه گروه به صورت متفاوتی مطرح است؛ البته هر یک از این سه گروه نیز به دسته‌های کوچک‌تری از لحاظ تشابه در وضعیت اقتصادی خانواده قابل تقسیم هستند. 🔹برای نمونه، زنان متأهل خود سه دسته هستند. یک گروه کسانی هستند که خود و فرزندان، توسط همسر، از لحاظ مالی کاملاً تأمین می‌شوند. گروه دیگر زنانی هستند که با وجود تأهل و نیز تلاش مرد برای تأمین مایحتاج خانواده، با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو هستند و دسته سوم، زنان بدسرپرستی هستند که علی‌رغم تأهل، هیچ‌گونه حمایت مالی از طرف مرد دریافت نمی‌کنند و بعضاً باید علاوه بر فرزندان، مخارج همسرشان را نیز تأمین کنند. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
هدایت شده از بشری
♦ اشتغال زنان، ضرورت یا انتخاب؟ (۵) 🔸در _اسلام، هسته اصلی جامعه به شمار می‌رود و سلامت و ارتقای جامعه در گرو خانواده‌های سالم، پویا و آرام دانسته می‌شود. در همین راستا، به جهت توانایی‌های طبیعی و فطری‌اش محور اصلی خانواده محسوب می‌شود و جایگاه خاصی در امر تولید و تربیت نسل‌های آینده دارد. بر همین اساس، در نظر اسلام، زن باید بدون داشتن دغدغه‌های مالی و اجتماعی، با فراغ بال و آرامش، خانواده را انجام دهد و مرد موظف است تمامی نیازها و حاجات اقتصادی خانواده را تأمین کند. 🔹بنابراین، زن به واسطه نقش مؤثری که در نیل به اهداف خانواده دارد، از حمایت‌های مالی ویژه‌ای چون ، ، و اجرت‌المثل کارهای منزل برخوردار است. قوانین حاکم بر نهاد خانواده در دیدگاه اسلام، که شامل حقوق و تکالیف زوجین است، قوانینی مبتنی بر حمایت‌های مالی و عاطفی از زن است. 🔸در عین حال که حق اشتغال زنان در دیدگاه اسلام به رسمیت شناخته شده است، اصل، بر در است. جامعه‌ای که در آن، قوانین اسلامی مرد را ملزم به تأمین همه‌جانبه و مطلوب نیازهای زن و فرزندان می‌کند. 🌺 @zanan_enghelaby 🔹در این دیدگاه ضرورت‌های زندگی زن و مرد، به دلیل تفاوت‌های جسمانی و روانی آنها، دارای اولویت‌بندی‌های متفاوتی است؛ اما با وجود چنین اصلی، در برخی از شرایط اجتماعی و خانوادگی، ضرورتی به وجود می‌آید که اشتغال زنان اجتناب‌ناپذیر می‌شود. 🔸مقام معظم رهبری، در تأکید بر دیدگاه اسلام پیرامون اشتغال زنان و نیز طرح شرایط بهره‌مندی درست از نیروی کار زنان در جامعه، بیان داشته‌اند: «اسلام با کار کردن زن موافق است. نه فقط موافق است، بلکه کار را تا آنجا که مزاحم با شغل اساسى و مهم‌ترین شغل او، یعنى تربیت فرزند و حفظ خانواده، نباشد شاید هم مى‌داند. یک کشور که نمى‌تواند از نیروى کار زنان در عرصه‌هاى مختلف بى‌نیاز باشد! اما این کار نباید با و و انسانى زن منافات داشته باشد. نباید زن را تذلیل کنند و او را وادار به تواضع و خضوع نمایند. تکبر از همه انسان‌ها مذموم است، مگر از زنان در مقابل مردان نامحرم! زن باید در مقابل مرد نامحرم متکبر باشد. در حرف زدن مقابل مرد نباید حالت خضوع داشته باشد. این براى حفظ کرامت زن است. اسلام این را مى‌خواهد و این الگوى زن مسلمان است». ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
هدایت شده از بشری
♦ اشتغال زنان، ضرورت یا انتخاب؟ (۶) 🔹یکی از شرایط خاصی که زنان به توصیه و تأکید دین اسلام می‌بایست پا به عرصه اقتصادی بگذارند مربوط به چون پرستاری، پزشکی و معلمی است. حالت ایده‌آل در یک جامعه اسلامی این است که دختران تحت تعلیم زن قرار گیرند. همچنین زنان، برای رفع نیازهای پزشکی خود، از خدمات و هم‌جنس خود بهره‌مند شوند. این حالت، علی‌رغم آنکه مستقیماً با نیازهای مالی زنان در ارتباط نیست، اما نوعی حالت اضطرار برای اشتغال زن در جامعه اسلامی است. 🔸در همین راستا، از سال‌های پس از انقلاب، تنها از بین پزشکان زن پذیرفته می‌شوند و در تمامی بیمارستان‌ها، زنان توسط پرستاران زن مراقبت می‌شوند. همچنین در مدارس دخترانه کشور، در تمامی مقاطع تحصیلی، زنان عمده‌ترین نیروهای آموزشی را تشکیل می‌دهند؛ حتی در نیز زنان نقش‌های مهم و گسترده‌ای را ایفا می‌کنند. برخی از این مشاغل، مانند پرستاری، نیازمند حضور مداوم زنان تا ۲۴ یا ۴۸ ساعت در محل کار است. 🌺 @zanan_enghelaby 🔹از شرایط اجتماعی دیگری که زن را به سوی اشتغال، حتی با وجود شرایط سخت، ملزم می‌کند وقوع رخدادهای خاصی مانند جنگ است. جنگ و دفاع از رویدادهای بسیار مهمی هستند که با قطعیت، زنان را در مسائل اجتماعی و به ویژه اقتصادی وارد می‌کنند. در این شرایط، عدم حضور مردان در خانواده، بخش عمده‌ای از زنان را ملزم به مشارکت اقتصادی و اجتماعی می‌کند. جامعه ایرانی نیز، پس از جنگ ایران و عراق، شاهد تغییراتی در سیاست‌های موجود درباره اشتغال زنان بود؛ زیرا جنگ عرضه نیروی کار مردان را کاهش زیادی داد. 🔸همچنین سیاست خودکفایی و کوشش برای بی‌نیازی از اقتصاد جهانی نیاز به حضور زنان در اقتصاد را افزایش داد. در طول جنگ، به گزارش روزنامه اطلاعات، در تاریخ نهم آبان ۱۳۶۷، زنان در چارچوب بسیج خواهران به کارهای متعددی مشغول شدند. در این گزارش آمده است: « وظایف بسیاری دارد؛ از جمله و ایدئولوژیکی، کمک به خانواده‌های شهیدان و اسیران جنگی، خدمت کردن در نهضت سوادآموزی، تدریس داوطلبانه در مناطق محروم و روستایی و آماده کردن غذا، دارو و لباس برای مردانی که در جبهه‌ها می‌جنگیدند». ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
هدایت شده از بشری
♦ اشتغال زنان، ضرورت یا انتخاب؟ (۷) 🔹از شرایط دیگری که می‌تواند ضرورت اشتغال زنان را موجب شود، عدم تناسب شاغلین مرد با مخارج خانواده در شرایط خاص اقتصادی کشور است. در برخی از دوره‌های زمانی، مردان قادر نیستند به تنهایی تمامی مخارج خانواده را برای برخورداری از یک سطح متوسط از زندگی تأمین کنند و زن، در چنین شرایطی، به ناچار می‌بایست در اقتصاد خانواده مشارکت فعال داشته باشد. در حقیقت، استفاده از نیروی کار زنان در این دوره‌ها برای و جامعه لازم می‌شود. 🔸بخشی دیگری از زنانی که ضرورتاً وارد عرصه اقتصاد می‌شوند در خانواده‌های یا زندگی می‌کنند. در این خانواده‌ها، فوت یا عدم مسئولیت‌پذیری مرد، زن را با چالش‌های اقتصادی متعددی روبرو می‌کند. در چنین شرایطی، اجباری بیرونی زن را در معرض شدائد چنین خانواده‌ای قرار می‌دهد و مسئولیت کامل آن را به دوش او وامی‌گذارد. 🌺 @zanan_enghelaby 🔹بنابراین یکی از راه‌های مؤثر در کاهش اجبار بیرونی زنان در ورود به بازار کار، افزایش کیفیت خانواده‌های ایرانی و نیز حمایت از خانواده‌های بدون سرپرست است. بسیاری از زنان، اگر از حمایت‌های کافی از سوی پدران، همسران یا دولت بهره‌مند شوند، اشتغال تمام‌وقت برای تأمین مالی را به نگهداری و تربیت فرزندان خویش ترجیح نمی‌دهند. 🔸اما در کنار گروه‌ها و شرایطی که اشاره شد، عمدتاً در دهه‌های اخیر، گروه دیگری از زنان وجود دارند که با اجباری درونی در گرایش به بازار کار روبرو هستند. در واقع، گروهی از زنان ممکن است با اجباری درونی، که آن هم از القائات فرهنگی و اجتماعی جامعه ناشی می‌شود، روبرو باشند و علی‌رغم آنکه نیاز مالی ندارند، وارد بازار کار شوند. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
هدایت شده از بشری
♦ اشتغال زنان، ضرورت یا انتخاب؟ (۸) 🔹یکی از سؤالات عمده‌ای که در دهه‌های اخیر به وفور مطرح شده این است که «چرا بسیاری از زنان، در دوران اخیر، تمایل بیشتری به کار کردن بیرون از منزل دارند و آن را نسبت به کار خانگی ارجح می‌دانند؟ یا چه عواملی ضرورت اشتغال زنان را صرفاً به حوزه‌های روانی و فردی آنان پیوند می‌دهد»؟ 🔸این سؤال می‌تواند پاسخ‌های متفاوتی داشته باشد، مانند آنکه سطح تحصیلات در جامعه زنان افزون‌تر شده است یا اینکه کار خانگی، مانند گذشته، تمام اوقات مفید یک زن را پر نمی‌کند و زنان تمایل به بهره‌مندی مفید از ایام زندگی خود دارند. به نظر می‌رسد علاوه بر وجود این علل، که بسیار مهم و قابل توجه هستند، یک علت اساسی در مورد گرایش بسیاری از زنان به اشتغال در جامعه ما می‌تواند به تفاوت دریافت امتیازهای فردی و اجتماعی زنان شاغل و خانه‌دار بازگردد. 🔹در دهه‌های اخیر، زنان جامعه ایرانی با القائات همه‌جانبه‌ای از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی روبرو شده‌اند که زن خانه‌دار را فردی به دور از فرهنگ جامعه و در شأنی مادون شأن زن شاغل به تصویر می‌کشند. همچنین ارتقای مالی زنان شاغل نسبت به زنان خانه‌دار نوعی امتیاز فردی غیرقابل چشم‌پوشی را نمایان ساخت. بنابراین، احتساب همین دو امتیاز کافی است که یک زن را به ویژه اگر دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، بدون چون‌وچرا به سوی بازار کار روانه کند. این القائات نوعی اجبار درونی در زن ایجاد می‌کند و آرامش و سعادت وی را به اشتغال تمام‌وقت و نه حتی با درآمدی درخور، پیوند می‌زند. در حقیقت، زنان خانه‌دار، به ویژه اگر صاحب فرزند یا فرزندان کوچک نباشند، برای فرار از بطالت و دستیابی به امتیازات اجتماعی زنان شاغل، راهی به جز ورود به عرصه‌ی فعالیت‌های اقتصادی را پیش‌ روی خود نمی‌بینند. 🌺 @zanan_enghelaby 🔸برخی از جامعه‌شناسان کلاسیک و معاصر غربی به موضوع چگونگی تغییرات اشتغال زنان، که بعضاً برخاسته از نادیده انگاشتن کار خانگی زنان در جامعه نیز است، پرداخته‌اند. 🔹آنتونی ، جامعه‌شناس معاصر، معتقد است: «هرچند از نظر ارزش، تقریباً معادل یک‌سوم کل تولید سالانه در اقتصاد امروزی است، کار بی‌مزد زنان در حوزه خانواده تا اندازه‌ی زیادی نادیده گرفته می‌شود. قبل از شهرنشینی، اکثر زنان وظایف گوناگونی را افزون بر مراقبت کودکان و کارهای خانه انجام می‌دادند، وظایف زنان اغلب هماهنگی نزدیکی با وظایف مردان داشت و خانه واحدی تولیدی را تشکیل می‌داد. 🔸با پیدایش و توسعه محل‌های کار جدا از خانه، تولید نیز از مصرف جدا گردید و بانوی خانواده تنها یک مصرف‌کننده شد؛ یعنی کسی که کار نمی‌کند و فعالیت تولیدی او (کار خانگی) از نظر پنهان شد. بین دو جنگ جهانی، تعداد زنان خانه‌دار به اوج رسید؛ اگرچه برای زنان غیرمتأهل معمول بود که شاغل مزدبگیر باشند، اکثریت زنان متأهل در آن زمان کار نمی‌کردند. در هر دو جنگ جهانی، زنان تشویق به اشتغال شدند تا جای مردانی را که به نیروهای مسلح پیوسته بودند بگیرند. پس از جنگ جهانی اول، آنها اخراج شدند، اما بعد از پایان جنگ دوم، اخراج به طور کامل انجام نشد و رشد اشتغال زنان از آن پس با گسترش مشاغل خدماتی ارتباط نزدیک پیدا کرد. مشاغل زنان در بازار کار مشاغل بی‌ثبات با دستمزد اندک، شرایط کار نامناسب و فرصت کم برای ترفیع و پیشرفت شغلی مانند پیشخدمتی، خرده فروشی، نظافت و... تمرکز یافته است. زنان همچنین بیشتر از مردان در کارهای مزدبگیر نیمه‌وقت تمرکز کرده‌اند». ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
هدایت شده از بشری
♦ اشتغال زنان، ضرورت یا انتخاب؟ (۹) 🔹یکی از مهم‌ترین علل گرایش شدید زنان در دهه‌های اخیر به سوی را می‌توان در نگاه جوامع و انسان‌های متجدد به کار خانگی دانست. کار خانگی زنان، تقریباً در تمامی جوامع، نادیده گرفته شده است و حتی از لحاظ اجتماعی و اقتصادی بی‌ارزش تلقی می‌شود. در این حالت بسیاری از زنان، علی‌رغم آنکه به رسیدگی و نگهداری از کودکان خویش علاقه‌مند هستند، حتی به انجام کارهایی با شرایط سخت و دستمزد پایین رضایت می‌دهند. این حالت را از جهتی می‌توان در بحث ضرورت اشتغال زنان مطرح کرد؛ زیرا گروه قابل توجهی از زنان غیرشاغل در چنین فضای اجتماعی‌ای که تمامی امتیازات فردی و اجتماعی به زنان شاغل نسبت داده می‌شود، دچار نوعی حالات روانی متمایل به افسردگی می‌شوند و برای رهایی از احساس کمبود، به سوی بازار کار هجوم می‌آورند. 🔸همچنین زنان خانه‌دار بابت زحماتی که در خانه متحمل می‌شوند، از دستمزد و نیز ارتقای رتبه و منزلت اجتماعی بهره‌مند نمی‌شوند؛ یعنی کار این دسته از زنان عمدتاً دیده نشده است و به تبع آن ارزشیابی نمی‌شود. 🔹بنابراین، به نظر می‌رسد باید چارچوب و مبانی مورد پذیرش جامعه، که قوانین و مقررات از آن ناشی می‌شود، با محتوای آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم یک جامعه به شهروندانش هماهنگ باشد؛ یعنی آموزش و پرورش، رسانه‌های جمعی و... بنا بر مقتضیات زمان و ضروریات جامعه، به رشد آگاهی و توانایی‌های افراد بپردازند. همچنین حضور زنان در خانواده به طرق مختلف ارج نهاده شود و احساس ارزشمندی در زنان خانه‌دار ایجاد شود. 🌺 @zanan_enghelaby 🔸از سوی دیگر، اگر حضور زنان در عرصه‌های خاصی ضروری است، برنامه‌هایی در راستای استفاده از استعدادهای زنان در آن زمینه‌ها وجود داشته باشد و لوازم و زیرساخت‌های ضروری در این باره فراهم شود؛ مثلاً اینکه به پسران آموزش داده شود که اقتضائات زندگی با چیست تا به دوام زندگی منتهی شود؛ یعنی مردان در زندگی مشترک بدانند که باید در چه اموری با همسر خود همکاری کنند. همچنین مربیانی که از نگهداری می‌کنند باید بتوانند، از لحاظ کمی‌وکیفی، جای مادر را در تربیت نسل آینده پر کنند. 🔹خانواده نهاد بسیار مهمی در راستای پیشبرد اهداف یک جامعه، آرامش روانی افراد و تولید نسل‌های سالم و پویا است. بنابراین از مهم‌ترین اولویت‌های جامعه ایرانی می‌بایست تشکیل، حفظ و استحکام نهاد خانواده باشد. در این راستا، آموزش اولویت‌های متفاوت زندگی زنان و مردان از دیدگاه اسلام و نیز تبیین تفاوت نقش زن و مرد در خانواده و جامعه امری بسیار ضروری به نظر می‌رسد. نوجوانان و جوانان باید تا قبل از ورود به مرحله تشکیل خانواده، از طریق آموزش‌های مورد نیاز، ارکان و جوانب اجتماعی و فردی پدیده اشتغال زنان را درک کنند و در راستای تشکیل یک خانواده آرام و مستحکم، از آن بهره گیرند. کارشناس ارشد مطالعات زنان منبع: برهان 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
هدایت شده از محمدیان
سلام.دوره درس گفتار مرکز تحقیقات زن و خانواده یکی از بهترین و پربارترین دوره های مجازی هست که مباحث زیادی از جمله مسئله روابط دختر و پسر؛مسئله حجاب؛نظام تربیتی خانواده؛اقتصاد خانواده؛فمینیسم اسلامی و ....حدود 20 مبحث دیگر رو با استفاده از بهترین استادان مباحث زن و خانواده آموزش میدهند. اگر خواهان اطلاعات بیشتر و تعمیق مباحث زن و خانواده در جامعه اسلامی هستید؛در دوره شرکت کنید. ..... اطلاعات بیشتر در سایت مرکز تحقیقات زن و خانواده به ادرس: www.wrc.ir
هدایت شده از دریچه
🔴 دادستان کل کشور: مسئولیت تصمیم اخیر در مورد تلگرام بر عهده قوه قضائیه است، آن را به رهبری منتسب نکنید. #کوچ_از_تلگرام @Fetan
هدایت شده از هابیلیان
اولین واکنش آیت الله خامنه ای بعد از خروج ترامپ از برجام: ️ منتظر روزی باشید که ترامپ مُرده، جسدش خوراک "مار و مور" شده اما نظام جمهوری اسلامی مقتدر است. ️ بدون اخذ تضمین‌های کافی از سه کشور اروپایی، تداوم #برجام با آن‌ها منطقی نیست @Habiliyan
هدایت شده از دریچه
🔴 نصیحت های پدرانه مقام معظم رهبری بی جواب ماند که این روزها حاصل شد! 🔺آمریکا از برجام خارج شد(بعد از انجام کلیه تعهدات ایران) مقام معظم رهبری نزدیک به ۴ سال پیش این روزهای سیاه را پیش بینی نمود و فرمودند : " بنده به این مذاکرات خوشبین نیستم، نه از باب توهم، بلکه از باب تجربه؛ چون دشمن ما مکار و بدعهد است؛ ولی تجربه ای افزوده خواهد شد بر تجربیات ملت ..." 🔺ولی آقای روحانی که خود را عقل کل می دانست و ادعا میکرد زبان دنیا را خوب می فهمد، در پاسخ به نصیحت پدرانه ولی زمانه گفت: " اصولا خوشبینی و بدبینی در عالم سیاست معنا ندارد، ولی بنده با شناختی که از مسائل دنیا دارم، به این مذاکرات خوشبینم ..." @fetan
هدایت شده از دریچه
🔴 نصیحت های پدرانه مقام معظم رهبری بی جواب ماند که این روزها حاصل شد! 🔺آمریکا از برجام خارج شد(بعد از انجام کلیه تعهدات ایران) مقام معظم رهبری نزدیک به ۴ سال پیش این روزهای سیاه را پیش بینی نمود و فرمودند : " بنده به این مذاکرات خوشبین نیستم، نه از باب توهم، بلکه از باب تجربه؛ چون دشمن ما مکار و بدعهد است؛ ولی تجربه ای افزوده خواهد شد بر تجربیات ملت ..." 🔺ولی آقای روحانی که خود را عقل کل می دانست و ادعا میکرد زبان دنیا را خوب می فهمد، در پاسخ به نصیحت پدرانه ولی زمانه گفت: " اصولا خوشبینی و بدبینی در عالم سیاست معنا ندارد، ولی بنده با شناختی که از مسائل دنیا دارم، به این مذاکرات خوشبینم ..." @fetan
هدایت شده از خیابان انقلاب
🔻ترامپ اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج می شود. با فاصله اندکی، حسن روحانی هم در پاسخ به او سخنرانی ذلیلانه خود را به انجام رساند. سخنرانی که می تواند روشن تر از هر چیز دیگر ترس و تحت تاثیر بودن این جماعت از غرب را به منصه ظهور گذارد و ضمنا رسما اعلام کند که آمریکا از ابتدا به تعهداتش عمل نکرده بود و بنابر این ذلت بالاتر در این بود که او در این سخنرانی تمام دفاعیات و عملکرد پنج ساله خود و تیم منفعل و شکست خورده اش در باب برجام را با این اعلام دروغ خواند. 🔻با اینها کار ندارم اما باید باور کنیم بخش عمده مشکلات ما ناشی از همان فهم هایی است که در شب امضای برجام جشن گرفت و دلار را کنار هزارتومانی قرار داد. این یک سنت است، ملتی که صحنه را درست نبیند و درست تحلیل نکند و درست تصمیم نگیرد قطعا روی خوشی نخواهد دید و دیگرانی راهم که صحنه را درست دیده و تحلیل کرده بودند و دلسوزانه و مستمرا تذکر می دادند با خود به عقبگرد خواهد کشاند. تمام تاریخ اسلام و بلکه تمام تاریخ بشر به جاری بودن این سنت تاکید دارد. این یک سنت قطعی است و ادامه خواهد داشت تا هر زمان، باز هم تاکید میکنم تا هر زمان که بفهمد و به بلوغ لازم برسد. 📝 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇 🔹https://eitaa.com/enqelab_st 🔸https://sapp.ir/enqelab_st