eitaa logo
جهان در سپیده دم طلوع دلربای امام عصر (عج)
2.2هزار دنبال‌کننده
38.5هزار عکس
40.1هزار ویدیو
964 فایل
﷽ 🇮🇷☫﷽☫🇮🇷 @basirshou اللهم بارک لمولاناصاحب‌الزمان وظیفه ی منتظردرزمان غیبت چیست؟ سعی کنیم درزمان غیبت غرق نشیم حواسمون به میدان نبردوخاکریزدرجنگ نرم باشه 🆑️eitaa.com/joinchat/1663238346C8015084ebc 🆔️ @Shabeentezar👈راه ارتباطی
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢 فردا هجرت تمدن ساز پیامبر(ص) 🔸امشب شب لیلة المبیت هست. شبی که پیامبر جانش را با خدا معامله کرد! علی مرگ را از نزدیک در آغوش گرفت و آن دیگری از ترس، همانند .... به خود می‌لرزید! .
1.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸ختم سوره واقعه 🔸کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت: «خواندن ختم سوره‌ واقعه؛ حتی در غیر دوشنبه اول ماه، جهت ازدیاد روزی» 🔸سؤال:دستورالعملی برای ازدیاد روزی بفرمایید مسبب ازدیاد [روزی چیست]؟ 🔹آقا:بله! گفته‌اند، تجربه کرده‌اند همین ختم واقعه را در غیر دوشنبه اول ماه به جا آورده‌اند، دیده‌اند همان آثار را دارد. 🔸سؤال:منظورتان از واقعه همان[ختم] شب شنبه است؟ ختم واقعه‌ای که شب شنبه میخوانند؟ 🔸آقا:[خیر!]ختم دوشنبه[منظور است]! [به‌طوریکه چنین است‌که] اگر اول ماه قمری[مصادف با روز] دوشنبه شد، درآنجا وارد شده است؛ اما تجربه کرده‌اند که نه‌خیر![چنین شرایطی ضروری نیست]، اصلاً ۱۴ روز هم لازم نیست، ‌عوض دوشنبه،‌ شنبه خواندن هم لازم نیست! [حتی]در یک مجلس جمع شده‌اند و این عدد (یعنی تعداد مجموع سوره‌ها در چهارده روز) را خوانده‌اند و دیده‌اند مؤثر است. 🔸سؤال: آقا عددش چه تعداد است؟ 🔸آقا:[مجموع] عدد تا چهارده[روز] چقدر می‌شود؟[جمع] اعداد از یک تا چهارده روز [یعنی ١٠۵ سوره واقعه]. 🔸نکته مهم در این فیلم آنست که طبق فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت، به قدری این ختم مهم هست که می‌توان آن‌را حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی می‌توان در یک نوبت با تلاوت مجموع سوره‌ها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود. ❇️
منظور از عدد ۱ تا ۱۴ ینی روز ۱۴ روز سوره واقعه خونده میشه روز اول یکبار روز دوم دو بار روز سوم ۳ بار به همین ترتیب تا روز ۱۴ چهارده بار قرائت میشه که جمع این اعداد میشه ۱۰۵ بار سوره واقعه خونده میشه هرچند حضرت آیت الله بهجت رحمه الله علیه فرمودند یکباره در یک مجلس ۱۰۵ نفر بخونند جواب داده حتی روز اول ماه قمری با دوشنبه هم شروع نشه مشکلی نیست باشد که مورد عنایت خداوند قرار گیریم یا حق
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ﴿١﴾ لَیْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ ﴿٢﴾ خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ﴿٣﴾ إِذَا رُجَّتِ الأرْضُ رَجًّا ﴿٤﴾ وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ﴿٥﴾ فَکَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا ﴿٦﴾ وَکُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلاثَةً ﴿٧﴾ فَأَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ ﴿٨﴾ وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿١٢﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿١٣﴾ وَقَلِیلٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿١٤﴾ عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ مُتَّکِئِینَ عَلَیْهَا مُتَقَابِلِینَ ﴿١٦﴾ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿١٧﴾ بِأَکْوَابٍ وَأَبَارِیقَ وَکَأْسٍ مِنْ مَعِینٍ ﴿١٨﴾ لا یُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلا یُنْزِفُونَ ﴿١٩﴾ وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ ﴿٢٠﴾ وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ ﴿٢١﴾ وَحُورٌ عِینٌ ﴿٢٢﴾ کَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکْنُونِ ﴿٢٣﴾ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٢٤﴾ لا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلا تَأْثِیمًا ﴿٢٥﴾ إِلا قِیلا سَلامًا سَلامًا ﴿٢٦﴾ وَأَصْحَابُ الْیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الْیَمِینِ ﴿٢٧﴾ فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿٢٨﴾ وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿٢٩﴾ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿٣٠﴾ وَمَاءٍ مَسْکُوبٍ ﴿٣١﴾ وَفَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ ﴿٣٢﴾ لا مَقْطُوعَةٍ وَلا مَمْنُوعَةٍ ﴿٣٣﴾ وَفُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ ﴿٣٤﴾ إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً ﴿٣٥﴾ فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْکَارًا ﴿٣٦﴾ عُرُبًا أَتْرَابًا ﴿٣٧﴾ لأصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٣٨﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿٣٩﴾ وَثُلَّةٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿٤٠﴾ وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ ﴿٤١﴾ فِی سَمُومٍ وَحَمِیمٍ ﴿٤٢﴾ وَظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ﴿٤٣﴾ لا بَارِدٍ وَلا کَرِیمٍ ﴿٤٤﴾ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُتْرَفِینَ ﴿٤٥﴾ وَکَانُوا یُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِیمِ ﴿٤٦﴾ وَکَانُوا یَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ ﴿٤٧﴾ أَوَآبَاؤُنَا الأوَّلُونَ ﴿٤٨﴾ قُلْ إِنَّ الأوَّلِینَ وَالآخِرِینَ ﴿٤٩﴾ لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِیقَاتِ یَوْمٍ مَعْلُومٍ ﴿٥٠﴾ ثُمَّ إِنَّکُمْ أَیُّهَا الضَّالُّونَ الْمُکَذِّبُونَ ﴿٥١﴾ لآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ ﴿٥٢﴾ فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٥٣﴾ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ ﴿٥٤﴾ فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ ﴿٥٥﴾ هَذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ ﴿٥٦﴾ نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ ﴿٥٧﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ نَحْنُ قَدَّرْنَا بَیْنَکُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ ﴿٦٠﴾ عَلَى أَنْ نُبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنْشِئَکُمْ فِی مَا لا تَعْلَمُونَ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأولَى فَلَوْلا تَذَکَّرُونَ ﴿٦٢﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿٦٣﴾ أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ ﴿٦٥﴾ إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿٦٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٦٧﴾ أَفَرَأَیْتُمُ الْمَاءَ الَّذِی تَشْرَبُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿٦٩﴾ لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلا تَشْکُرُونَ ﴿٧٠﴾ أَفَرَأَیْتُمُ النَّارَ الَّتِی تُورُونَ ﴿٧١﴾ أَأَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ ﴿٧٢﴾ نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْکِرَةً وَمَتَاعًا لِلْمُقْوِینَ ﴿٧٣﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٧٤﴾ فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ﴿٧٧﴾ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لا یَمَسُّهُ إِلا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَنَّکُمْ تُکَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنْتُمْ حِینَئِذٍ تَنْظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْکُمْ وَلَکِنْ لا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلا إِنْ کُنْتُمْ غَیْرَ مَدِینِینَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩٠﴾ فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ الضَّالِّینَ ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِنْ حَمِیمٍ ﴿٩٣﴾ وَتَصْلِیَةُ جَحِیمٍ ﴿٩٤﴾ إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْیَقِینِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٩٦﴾ امام زمان واقعه
۩کانال‌ادعیه‌و‌مناجات‌صوتی﷽۩تندخوانی‌سوره‌واقعه۩منصوری.mp3
زمان: حجم: 3.01M
📖 تند خوانی سوره ۩ واقعه ۩ با صدای استاد کریم منصوری ════✧🌸✧════ الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌ 🤲
💢 ختم مجرب سوره واقعه به دستور آیت‌الله بهجت(ره) برای افزایش و 🔻 دستورالعمل ختم سوره واقعه: ⭕️ این ختم، از ختم‌های مأثوره و بسیار مجرب هست که مورد توصیه علما و بزرگان بوده است و حضرت آیت‌الله بهجت هم مطابق اساتید معظمشان، بدان تأکید داشته‌اند. ✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدین‌صورت است که: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله. روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سوره‌های مبارکه آن‌روز، این دعا را بخواند: يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ. ✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمه‌الله از امام سجاد علیه‌السلام نقل می‌فرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سوره‌های شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است: يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ. ، ص٣۶٢ـ٣۶۴ ✅ البته نکته مهم طبق فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت آن‌است که به قدری این ختم مهم هست که می‌توان آن‌را حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی می‌توان در یک نوبت با تلاوت مجموع سوره‌ها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود.
⁉️آیا در زمان ظهور امام مهدی علیه السلام بيمارى‌ها برچيده خواهد شد و مرضى وجود نخواهد داشت؟ ✅ پر واضح است با پيش رفت محيّرالعقول روزانه، تكنيك‌ها و علوم مختلف جامعه تا زمان آن حضرت به گونه اى خواهد بود و به مقامى مى رسد كه عامه مردم، از زن و مرد و پير و جوان و كوچك و بزرگ، از نظر حفظ بهداشت و ساير مسائل طبى براى پيش گيرى و معالجه، خود كفا شده و نيازى به پزشك نخواهند داشت! 🌸۱- امام زين العابدين عليه السلام فرمود: «هر گاه «قائم عليه السلام» قيام كند، خداوند از تمامى مؤمنان آفت و مرض را مى برد و نيروى (از دست رفته) را به او برمى گرداند. » 🌸۲- ابى بكر حضرمى گويد كه امام باقر عليه السلام فرمود: «هر صاحب نقاهت (بيمارى) يا ناتوانى، قائمِ اهلِ بيت (عليهم السلام) مرا درك كند، بهبود يافته و توانا مى شود. » 🌸۳- امام سجاد عليه السلام فرمود: زمانى كه قائمِ ما (عليه السلام) قيام نمود، خداى- عزّ وجلّ- از شيعيان ما بيمارى را مى برد و دل هاى آنان را مانند پاره هاى آهن قرار مى دهد و به هر يك از آن‌ها قدرت چهل مرد مى دهد و فرمانروايان زمين و اركان آن مى شوند. 🌸۴- امام حسين عليه السلام در تشريح رجعت خود بعد از قائم (عليه السلام) به اصحاب خود در شب عاشورا فرمود: «و باقى نمى ماند در روى زمين نابينايى و زمين گيرى و گرفتارى، مگر اين كه خداوند بلا را به خاطر ما اهل بيت عليهم السلام از او برمى دارد... » 📚پرسش و پاسخ درباره ی امام زمان ✍محمد امینی گلستانی 🌺 برای تعجیل فرج امام زمان عج ونابودی دشمنان ایشان قرائت سوره های «فیل و مسد »بسیاربسیارمجرب هستند 🤲 https://eitaa.com/yosofzahra7 🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃
بین‌الطلوعین (فاصله‌ی میان اذان صبح تا طلوع خورشید) در متون دینی جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از روایات اهل‌بیت به ارزش این زمان اشاره کرده‌اند. امام رضا علیه‌السلام در حدیثی فرمودند: «لا تَناموا بینَ الطُّلوعَینِ، فإنّهُ وقتُ تُقسَّمُ فیه الأرزاقُ» (وسائل الشیعة، ج ۸، ص ۳۰۸) 🔹 تحلیل: ۱. زمان نزول برکات و تقسیم روزی: در این روایت، امام رضا علیه‌السلام تأکید می‌کنند که بین‌الطلوعین لحظه‌ای است که تقدیرات روزانه و تقسیم ارزاق صورت می‌گیرد. خوابیدن در این زمان، انسان را از دریافت بخشی از فیض الهی و برکت‌های معنوی و مادی محروم می‌کند. 2. فرصت طلایی برای عبادت و تفکر: اهل معرفت بین‌الطلوعین را بهترین زمان برای نماز، ذکر، قرآن و دعا می‌دانند. صفای هوا، آرامش طبیعت و پاکی دل در آغاز روز، آمادگی روحی خاصی ایجاد می‌کند. 3. آثار جسمی و روحی: امروزه هم پزشکان می‌گویند بیداری در این ساعت، هماهنگ با ساعت بیولوژیک بدن است و نشاط، تمرکز و طول عمر بیشتر را به همراه دارد. ✅ بنابراین طبق فرمایش امام رضا (ع)، بیدار بودن بین‌الطلوعین نه تنها برکات معنوی و نزدیکی به خداوند را در پی دارد، بلکه در زندگی دنیوی نیز اثر مستقیم بر روزی، نشاط و موفقیت انسان می‌گذارد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌
جواب سوال یکی از دوستان که پرسیدن میشه قضای نماز شب رو خوند؟ یا نحوه خوندن نماز شب و اگه نتونستیم بخونیم چیکار باید کرد؟ 👇👇👇👇👇 سلام وقتتون بخیر بله قضاشو میتونن بخونن حتی دوستانی که ترس از خواب موندن دارن میتونن بعد از نماز عشا بخونن و بعد بخوابند، یا همون بلافاصله بعد از نیمه شب شرعی بخونن، هرچند توصیه شده هرچقدر به نماز صبح نزدیک تر باشه بهتر هست ولی اگه قضا شد میتونن بعد نماز صبح که بین الطلوعین هست بخونن، باز اگه نشد روزش بخونن... بازم اگه نشد فردا شبش بخونن... جالب‌تر اینکه حتی میشه در حال حرکت خوند، در حال رانندگی خوند، در حال خوابیده خوند... اگه برای ۱۱ رکعت حال نداریم میشه فقط سه رکعت شفع و وتر خوند، باز اگه حال نداریم فقط وتر خوند... اگه حتی حال برای قنوت نماز وتر هم نداریم بازم میشه نخوند و ساده تر کرد... خدامون اینقدر مهربون هست که میگه فقط بخون تا از ثوابش بی بهره نمونید... حالا ما گفتیم برای اینکه از دوستان عقب نمونن و در چله سهیم باشند هرموقع به دلایلی نتونستن نماز شب بخونن، زیارت عاشورا بخونن... (یادآور میشم به هر دلیلی نتونستن) یه مطلب کلی بگم به دوستان عزیز، هدف از این چله ها، ان شاا... مورد عنایت ۱۴ معصوم و شهدا واقع شدن هست، بخاطر همین هست که میگیم مهم خوندن نماز شب هست، حالا به هر طریقی که راحت هستین، اولویت خوندن نماز شب به روش ساده هست تا ان شاا... ترک نشه، ولی اگه تونستیم مفصل تر بخونیم و طبق برنامه خودمون که قراره ۲۰ شهید بعلاوه اموات و عالم و عارف به انتخاب خودتون هست رو دعا کنید، ولی اگه نشد همون برنامه خودتون رو برید و باز در چله نماز شب سهیم هستید... و در کنار نماز شب هم هر شب یک صفحه قرآن کریم به ترتیب به نیت یکی از شهیدان قرائت میکنیم که بنده حقیر هر شب عکس و صوت و تفسیر رو بهمراه لیست ۲۰ شهید والامقام بارگذاری میکنم. یاعلی و التماس دعا🌹🌹🌹
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواب استاد رائفی‌پور راجع به ظهور امام زمان عجل الله 🌺 برای تعجیل فرج امام زمان عج ونابودی دشمنان ایشان قرائت سوره های «فیل و مسد »بسیاربسیارمجرب هستند 🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃
11.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصرفات یاران حضرت مهدی عجل الله... بسیار جالب و شنیدنی حتما پیشنهاد می‌شود....