eitaa logo
💠 کانال بصیرت basyrat_ir 💠
302 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
10.6هزار ویدیو
49 فایل
بصیرت آگاهی همراه با ایمان قلبی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ 🔻درخواست کمیسیون اروپا از کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرش فلسطینیان بیمار محتاج درمان 🔹روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که کمیسیون اروپا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کرده تا هزاران فلسطینی محتاج درمان را بپذیرند .
🔻کنفدراسیون فوتبال آسیا به اخراج اسرائیل از رای داد 🔹فیفا باید اسرائیل را سریعا مجازات کند، این درخواست امروز شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به تعلیق فوری فوتبال اسرائیل به‌خاطر جنایت در غزه است. 🔹کنفدراسیون فوتبال آسیا از  ۲۱۱ عضو فیفا ۴۷ عضو دارد که در نشست فردای فیفا برای بررسی طرح تعلیق اسرائیل نقشی کلیدی دارد. 🔹رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین گفته است که از ۲۵۶ ورزشکار که توسط اسرائیل به شهادت رسیدند ۹۹ نفر فوتبالیست بودند و فیفا این جنایت نباید را بی‌پاسخ بگذارد. .
🔻سیل جاده را مسدود کرد 🔹رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی: جاده مشهد-میامی در محدوده پل قازقان به‌دلیل بالا آمدن سطح آب، گل ولای و نداشتن ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شد. .
🔻وحیدی: بافت فرسوده منطقه سیدی بازسازی می‌شود 🔹وزیر کشور: خیابان سپاه منطقه سیدی مشهد جز بافت فرسوده محسوب می‌شود و جزئی از برنامه‌های ما بوده است که نوسازی و بازسازی آن‌ را انجام دهیم. 🔹در این منطقه، سازه‌ها ناپایدار است و به‌ هر حال به روش مهندسی ساخته نشده، بارش باران برای کوچه‌های منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده است. 🔹همه دستگاه‌ها پای کار هستند و به شهروندانی که وسایل خانه‌‌هایشان آسیب دیده است، پس از ارزیابی کمک خواهد شد. 🔹در یکی از همین خانه‌ها، یک خانم مسن و دو کودک جان خود را از دست داده‌اند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اعترافِ با چاشنی استیصال رئیس اسبق عملیات ارتش صهیونیستی؛ حتی به بهای گزاف هم شده باید جنگ را تمام کنیم! 🔹‌«یسرائیل زیف» رئیس اسبق واحد عملیات ارتش اشغالگر: حماس در حال بازسازی توانایی‌های خود است، جنگ سخت‌تر و احتمال موفقیت کم شده، آنها می‌توانند خود را با شرایط جدید وفق دهند. .
‌ 🔻حضور فرمانده کل سپاه در منزل سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی .
🔻شهادت بیش از ۱۵ هزار کودک در جنگ غزه 🔹هلال احمر فلسطین اعلام کرد از آغاز جنگ علیه غزه تا این لحظه بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیدند .
‌ 🔻ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با همتای چینی خود: مسکو و پکن به مشارکت بین دو کشور که الگویی از روابط کشورهای همسایه است، اهمیت زیادی می دهند 🔹روسیه و چین در همکاری های متقابل سودمند و متنوع تجربه بسیاری اندوخته اند 🔹من و رئیس جمهور چین دائماً در تماس هستیم و می توانیم حتی در مورد سخت ترین مشکلات گفتگو کنیم 🔹در بیانیه مشترک رهبران روسیه و چین اهداف بلندمدت برای توسعه همه طیف های روابط بین دو کشور مشخص شده است 🔹در جریان مذاکرات با شی جین پینگ در خصوص هماهنگی کشورها در عرصه بین المللی گفتگو کردیم 🔹تجارت و سرمایه گذاری متقابل بین روسیه و چین به طور قابل اعتمادی از تأثیر منفی کشورهای ثالث حفظ شده است 🔹روسیه و چین برای ایجاد نظم جهانی عادلانه بر اساس قوانین بین المللی و توازن منافع همه کشورها با یکدیگر همکاری می کنند .
‌ 🔻عبداللطیف جمال رشید : ایران در عراق هیچ گونه دخالت نظامی ندارد 🔹 رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه اختلاف‌های مرزی بغداد و تهران به واسطه گفت‌وگو حل شده است، گفت: برخی اتهام‌ها به ایران، نادرست است و این کشور در امور عراق، هیچ گونه دخالت نظامی ندارد .
‌ 🔻رهبران عرب برای شرکت در نشست اتحادیه عرب به منامه پایتخت بحرین می آیند 🔹رؤسای جمهور و نمایندگان کشورهای عربی و همچنین مقامات سازمان ملل از روز گذشته برای شرکت در سی و سومین اجلاس اتحادیه عرب وارد بحرین شدند .
‌ 🔻لاوروف: ابتکار چین در خصوص اوکراین واقع بینانه و متمرکز بر علت اصلی درگیری است 🔹سرکئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با روزنامه ایزوستا گفت، ابتکار چین در خصوص اوکراین واقع بینانه و متمرکز بر علت اصلی درگیری است. پیشنهاد می‌کنیم که گفتگویی را بر اساس بخش کلیدی ابتکار چین، برای درک علل ریشه‌ای آغاز کنیم .
‌ 🔻ملک عبدالله دوم پادشاه اردن: جنگ در نوار غزه باید متوقف شود 🔹 جهان باید مسئولیت اخلاقی و انسانی خود در قبال غزه را بر عهده بگیرد. .
‌ 🔻گوترش: حمله به رفح غیرقابل قبول است 🔹دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که ملت فلسطین متحمل درد و رنج‌های زیادی است و حمله به رفح غیرقابل قبول است. 🔹آنتونیو گوترش اظهار داشت که تنش در قدس رو به افزایش است و شهرک‌نشینان به شیوه‌ای وحشتناک مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شوند .
‌ 🔻 محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی در اجلاس سران کشورهای عربی در منامه گفت که ریاض از تشکیل کشور فلسطین و به رسمیت شناختن بین‌المللی آن حمایت می‌کند و افزود: جامعه جهانی باید تجاوز وحشیانه علیه برادران فلسطینی ما را متوقف کند. .
🔻رئیس جمهور مصر: ما اراده سیاسی واقعی برای پایان دادن به مناقشه فلسطین و اسرائیل نمی بینیم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🔻انهدام انبار پهپادهای اوکراین توسط روسیه 🔹یک انبار بزرگ پهپادهای دریایی ارتش اوکراین در اثر حمله موشکی نیروهای مسلح روسیه در نیکولایف منهدم شد. 🔹در مجموع حدود ۴۰ واحد پهپاد و یک انبار سوخت و روان کننده منهدم شد. .
‌ 🔻کاریکاتور روزنامه الوطن عمان‌ 🔹 روزنامه الوطن یکی از روزنامه‌‌های اصلی عمان و زیر نظر وزارت اعلام این کشور است. .