eitaa logo
باولایت تا شهادت
131 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
5.7هزار ویدیو
57 فایل
طریقه ارتباط با ادمین 👇 https://eitaa.com/maghsody21 سلام بر دوستان ولایت مدار، با کانال با ولایت تا شهادت، در خدمتتان هستیم لطفا دیگران راهم دعوت کنید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/bavelayat_ta_shahadat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طلبه عصر ظهور🌹
ستاره مشهور تلویزیون فرانسه، مسلمان شد 🔺دیلن تیری، ستاره مشهور تلویزیون فرانسه، به دین اسلام گروید و به همراه مادرش به خانه خدا رفت. 🔸دیلن تیری عکسی از حج عمره خود را که در ماه رمضان به همراه مادرش به جا آورده بود با هوادارانش به اشتراک گذاشت. 🔸تیری در کپشن یکی از تصاویر که در آن سر مادرش را می‌بوسد نوشت: "این بهترین عکس است. عکسی با مادرم که اسلام را به من آموخت." 🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱 @talabeasrezohoor1
هدایت شده از طلبه عصر ظهور🌹
12.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥بی تفاوت بودن ما مسئله خواهد شد... بیدار شو.......❗️ 🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱 @talabeasrezohoor1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حسین جانم.❤️.خوش باشی آقا با زائرات😢😢
هدایت شده از کانال ثقلین
1.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میدونستید سانسوریا گیاهیه که هوا رو پاکسازی میکنه؟ ; اینجوری تکثیرش کنید. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
besharateZohoor-hajati.mp3
زمان: حجم: 1.9M
✔️ بشارت بزرگان در مورد نزدیکی ظهور 😍بشارت رخ دادن ظهور در زمان توسط تعدادی از علما و عرفا از زبان حجت الاسلام مير احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در سال ۱۳۸۹ ✔️🇮🇷 👇 https://eitaa.com/joinchat/1652883456C53c3afee19 ✔️دلم میخواد درحد عالی و زیاد این پست رو منتشر کنیدا.➰️همه جا ببینمش😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◽️معرفة_البکاء_في_القرآن ا❁﷽❁ا «فلْيَضْحَكُوا قَليلاً وَ لْيَبْكُوا كَثيراً جَزاءً بِما كانُوا يَكْسِبُون» «باید کمتر بخندید و بیشتر بگریید ، در جزای آنچه که کرده اید» 📗سوره مبارکه توبه، آیه ۸۲ ا┅═✧❁ 🕋 ❁✧═┅ا 🔰 از آيات حضرت قرآن که محزون بودن قلب را امری ممدوح برشمرده و بدان امر می نماید،‌ شریفه ۸۲ سوره مبارکه توبه است؛ حضرت رسول الله الاکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمودند: «ما مِنْ مُؤْمِنٍ يَبْكِي مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ تَعَالَى إِلَّا غَفَرَ اللَّهُ لَهُ ذُنُوبَهُ .. ثُمَّ قَرَأَ فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلًا وَ لْيَبْكُوا كَثِيراً جَزاءً بِما كانُوا يَكْسِبُونَ‏» (۱): هیچ مؤمنی نیست که از خشیت نسبت به خداوند عزوجل بگرید، مگر اینکه خداوند گناهان او را می بخشد..؛ سپس آیه شریفه ۸۲ سوره مبارکه توبه را تلاوت نمودند. ◀️ آنچه که بندگان در این شریفه از آن نهی شده اند، ظاهر ضحک (خنده) نیست، بلکه عدم محزون بودن قلب یعنی عدم خوف و خشیت نسبت به ذات اقدس اله است؛ به عبارت دیگر، آنچه که ممدوح می باشد، حُزن قلب است گرچه با سرور و فرح در ظاهر همراه باشد؛ و آنچه که مذموم می باشد، ظاهر خنده ای است که از سرمستی دورن سر زند: إذَا أَحَبَّ اللَّهُ عَبْداً نَصَبَ فِي قَلْبِهِ نَائِحَةً مِنَ الْحُزْنِ فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى يُحِبُّ كُلَّ قَلْبٍ حَزِين‏ و إِذَا أَبْغَضَ اللَّهُ عَبْداً نَصَبَ لَهُ فِي قَلْبِهِ مِزْمَاراً مِنَ الضِّحْكِ ..‏ (۲) 📍خداوند هر گاه بنده ی را دوست بدارد، در قلبش رشحاتی از حُزن قرار می دهد، چرا که خداوند قلوب محزون را دوست دارد؛ و هر کسی را که مبغوض داشته باشد، در قلبش نوای خنده قرار می دهد..» ✔️ از آثار قلب محزون و حالت خوف و خشیت، «جاری شدن اشک» است؛ اشکی که ارزش و قدر آن در حدیثی قدسی، « درک ناشدنی» وصف گردیده است: «..و عِزَّتِي وَ جَلَالِي مَا أَدْرَكَ الْعَابِدُونَ دَرْكَ الْبُكَاءِ عِنْدِي شَيْئاً ..» (۳): به عزت و جلالم سوگند، بندگان هیچ گاه ارزش و قدر بکاء نزد من را درک نخواهند کرد! ✔️ حضرت رسول الله الاکرم (صلی الله علیه واله و سلم) پس از اشاره به حدیث قدسی فوق فرمودند: «مَنِ اسْتَطَاعَ أَنْ يَبْكِيَ قَلْبُهُ فَلْيَبْكِ وَ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَلْيُشْعِرْ قَلْبَهُ الْحُزْنَ وَ لْيَتَبَاكَ..» (۴): هر کس می تواند بگرید، پس بگرید و هر کس نمی تواند، قلبش را با حزن اندوهگین کند و تباکی نماید. ⏪ حقیقت آن بکاء ای که ارزش و قدرش قابل درک نیست و در صورت عدم اشک ، امر به تباکی بر آن تعلق گرفته است، بکاء بر حضرت قتیل العبرة سیدالشهداء (علیه السلام) می باشد. چنانکه در احادیث وارد شده: ▫️«..واعلم أنه من بكا عليه أو أبكا أو تباكى حرمت جسده على النار» (۵) ▫️بدان آنکه بر حضرت حسین بن علی (علیه السلام) گریه کند یا کسی را بگریاند یا تباکی نماید، بدنش بر آتش جهنم حرام می شود. ☑️ آن اشکی که از خشیت الهی جاری می شود، در اتم و اکمل وجه، اشک بر امام حسین (علیه السلام) است؛ بدین معنا که حقیقت آن گریه ای که به کثرت آن امر شده «وَ لْيَبْكُوا كَثيراً» و حد و نهایتی هم برای آن متصور نیست، بکاء بر حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است. چنانکه سیره ی هر صبح و شام حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (أرواحنا فداه) بکاء بر جد غریبشان است: «فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما» (۶). و حضرت السلطان ابالحسن الرضا (علیه السلام) توصیه و امر فرمودند: ▫️«..اِن کُنتَ باکیاً لشّیئ فابک للحسین (علیه السلام)» (۷): «...هرگاه خواستی بر چیزی بگریی، بر حسین (علیه السلام) گریه کن. 🖋عبارت «شیء» در این فرمایش نورانی، عمومیت دارد و هر نوع بکاء ای را شامل می شود، حتی بکاء ای که از خوف و خشیت نسبت به ذات اقدس اله باشد. بدین معنا که بکاء از خوف و خشیت که بکاء‌ای ممدوح است و آثار و برکاتی بر آن مترتب می باشد، در اکمل صورتش، بکاء ای است که با معرفت، بر حضرت قتیل العبرات اباعبدالله الحسین (علیه السلام) صورت پذیرد ؛ چرا که حقیقت عبودیت و بندگی در کربلای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به بروز و ظهور رسیده است و وجود مبارک آن حضرت «اباعبدالله» یعنی پدر عبودیت و بندگی می باشند. 🖋لذا آیه شریفه :👇👇 «فلْيَضْحَكُوا قَليلاً وَ لْيَبْكُوا كَثيراً..» در بطن معنا، به گریه بر مصائب کربلا اشاره می نماید و به محزون بودن قلب در این مصیبت امر نموده و کثرت اشک و بکاء و حتی تباکی را در این مصیبت، فریضه ای بر بندگان معرفی می نماید. ا┅═✧❁ منابع❁✧═┅ا (۱).جامع الأخبار(للشعيري) ص۹۷ (۲).مستدرك الوسائل ج۱۱ ص۲۴۵ (۳).مستدرك الوسائل ج۱۱ ص۲۴۵ (۴).مستدرك الوسائل ج۱۱ ص۲۴۵ (۵).بحارالانوار، ج ۴۴، ص۳۰۸ (۶).المزار الکبیر ص۵۰۱ (۷).بحار الأنوار ج۴۵ ص۲۰۱ 💠💠🍃💠💠🍃💠💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◽️ معرفة_البکاء_في_القرآن ا❁﷽❁ا ✨«و الَّذينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَ يَخافُونَ سُوءَ الْحِساب»‏ {آنان كه آنچه را خدا به پيوستن آن فرمان داده پيوند مى‌دهند و از پروردگارشان مى‌ترسند و از سختىِ بازخواست خداوند بيمناكند} 📗سوره مبارکه رعد، آيه ۲۱ ا┅═✧❁ 🕋 ❁✧═┅ا 🔘 شریفه ۲۱ سوره مبارکه رعد، مؤمنان را با اتیان صله ی رحم توصیف می نماید که یکی از واجبات الهی به شمار رفته و قطع آن از محرمات است. ◀️ طبق صریح روایات متعدد، حقیقت معنای صله ی ارحام، در اتم و اکمل معنا، صله ی رحم آل محمد (علیهم السلام) است ؛ چنانکه حضرت باقرالعلوم (علیه السلام) فرمودند : «الَّذِينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ‏» هِيَ رَحِمُ آلِ مُحَمَّدٍ عليهم السلام» (۱) «آنان كه آنچه را خدا به پيوستن آن فرمان داده پيوند مى‌دهند» مقصود صله رحم آل محمد (علیهم السلام) است ☑️ و نیز حضرت صادق الائمه (علیه السلام) حقیقت معنای ۲۱ سوره مبارکه رعد را در خصوص رحم آل محمد (علیهم السلام) معرفی نموده و بیان نمودند که غایت تأویل صله خویشاوندان، صله رحم آل محمد (علیهم السلام) می باشد: الَّذِينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ‏ قَالَ نَزَلَتْ فِي رَحِمِ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ وَ آلِهِ السَّلَامُ وَ قَدْ تَكُونُ فِي قَرَابَتِكَ ..مِنْ ذَلِكَ صِلَةُ الرَّحِمِ وَ غَايَةُ تَأْوِيلِهَا صِلَتُكَ إِيَّانَا (۲) 🖋لذا غایت و حقیقت صله ارحام، اتصال به وجود مقدس امام است: «يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ» ‏قال: هو صلة الإمام» (۳) که صله ی امام، در اقلّ مراتب آن، ایمان آوردن به ولایت و تسلیم شدن به امام می باشد؛ چنانکه فرمودند صله ی ارحام را به جا آورید هر چند به تسلیم و سَلام (۴) باشد: «صلُوا أَرْحَامَكُمْ وَ لَوْ بِالتَّسْلِيمِ؛ صلُوا أَرْحَامَكُمْ وَ لَوْ بِسَلَامٍ» (۵) ⏪ آنچه که حقیقت و غایت صلة رحم یعنی اتصال به وجود مقدس امام را محقق ساخته و ادای حق تمامی آل الله (علیهم السلام) به شمار می رود، «بکاء بر حضرت قتیل العبرات اباعبدالله الحسین (علیه السلام)» است. ☑️ حضرت صادق الائمه (علیه السلام) در فرمایش نورانی شان فرمودند: «.. وَ مَا مِنْ عَيْنٍ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ وَ لَا عَبْرَةٍ مِنْ عَيْنٍ بَكَتْ وَ دَمَعَتْ عَلَيْهِ (علی الحسین علیه السلام) و مَا مِنْ بَاكٍ يَبْكِيهِ إِلَّا وَ قَدْ وَصَلَ فَاطِمَةَ علیها السلام وَ أَسْعَدَهَا عَلَيْهِ وَ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ وَ أَدَّى حَقَّنَا» (۶) ▫️هیچ چشمی و اشکی نزد ذات اقدس اله محبوب تر نیست از چشمی که بر حضرت حسین بن علی (علیه السلام) گریسته و اشکی که بر او ریخته شود؛ و هیچ گریه کننده ای نیست که بر حسین بن علی (علیه السلام) بگرید مگر اینکه به حضرت فاطمه الزهراء (علیه السلام) وصل نموده و ایشان را یاری کرده است و نیز با حضرت رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) وصل نموده و حق ما آل الله (علیهم السلام) را اداء نموده باشد. 🖋لذا بکاء بر حضرت قتیل العبرات اباعبدالله الحسین (علیه السلام) آن اکسیری است که صله ی رحم را در اکمل وجه محقق می سازد و أفضل صُوَر ادای حق آل الله به شمار می رود؛ چرا که «قَد وصل» دلالت دارد بر اینکه مؤمن با بکاء خود، این اتصال را اتیان نموده و حق را به جا آورده است. ✔️ به عبارت دیگر، شریفه ۲۱ سوره مبارکه رعد که مؤمنان را با اتیان صله ی رحم توصیف می نماید، غایت و حقیقت آن، صله رحم محمد و آل محمد (علیهم السلام) و اتصال به وجود مقدس امام است که این امر تنها با بکاء بر حضرت قتیل العبرات اباعبدالله الحسین (علیه السلام) محقق می گردد؛ بکاء ای که ادای حق جمیع آل الله (علیهم السلام) به شمار می رود. ا┅═✧❁ منابع❁✧═┅ا (۱).مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏۲ ؛ ص۱۶۸ (۲).الكافي ؛ ج‏۲ ؛ ص۱۵۶؛ بحار الأنوار ؛ ج‏۲۳ ص۲۶۸ (۳). البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۳ ؛ ص۲۴۸ (۴). حقیقت معنای سِلم و سَلام، تسلیم شدن به ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) است: التَّسْلِيمُ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ بِالْوَلَايَة [مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏۳ ؛ ص۹۵] (۵).الكافي ؛ ج‏۲؛ ص۱۵۵؛ بحار الأنوار ؛ ج‏۷۱ ؛ ص۸۵ (۶).كامل الزيارات ؛ النص ؛ ص۸۱ 💠💠🍃💠💠🍃💠💠