✨ انس_باامام_زمان ✨
مناجاتِ سحرخیزانِ مضطر، یک صدا:
مهدی تمنّاى شباویزانِ غم، از کبریا: مهدی
چراغ راهِ هادی ها مسیر راه مرشد ها:
" وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیكَ الْمُشْتَکی... " مهدی
پناه بی پناهان و امید نا امیدان است...
نوای " اَلامان و اَلعَجَل، اَلغوث یا مهدی! "
🤲لَاحَول وَلَا قُوَّةَوَإلّا بِاللَّه
🍏الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج وفرجنابه
💢💢⚜💢💢⚜💢💢
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
@Eltejatales | کانال قصّههای مهدوی4_6012749035222339280.mp3
زمان:
حجم:
4.83M
🔸تشرفی کمتر شنیده شده از مرحوم سید بن طاووس
👈به مناسبت سالروز وفات آن بزرگوار (پنجم ذیالقعده)
📚 مهج الدعوات، ص۲۹۶.
#حامی_شیعیان
#داستان_تشرف
👈 قصّههای مَهدوی
🤲آقاجانم التماس_دعا 😭
💠 بقیه_الله_خیر_لکم_ان_کنتم_مومنین
➖اسامی_القاب_مبارک_حضرت_ولی_عصر _عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف
🖊نام مبارک حضرت مهدی عج
⚜ المنتقم
السَّلاَمُ عَلَيْكَ (ایها) اَلثَّائِرُ بِدَمِ اَلْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاَءَ...
📗 فرازی از زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس، ص۶۱۰
وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْها إِنّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ
📗سوره مبارکه سجده آیه ۲۲
وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا
📗سوره مبارکه اسرا ﴿۳۳﴾
🔹محمد بن حسن از حضرت ابى عبد اللَّه (علیه السّلام) از تفسير آيه شريفه :
«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُوراً.» پرسيدم، حضرت فرمودند:
▫️مقصود از «ولى» قائم آل محمّد (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) است كه خروج می نماید پس 👈 به خونخواهى حضرت سيّد الشهداء (عليه السّلام) شروع به كشتن مى نمايد به طورى كه اگر اهل زمين را بكشد اسراف نكرده است.
📗كامل الزيارات، ص ۶۳
✅ألا يا أهل العالم انا الصّمصام "المنتقم"
📜احمد بن اسحاق مىگويد:
➖ روزى در حضور امام عسكرى (عليه السّلام) بودم كه توفيق زيارت فرزند بزرگوارشان امام مهدى (عليه السّلام) نصيب من شد. شنيدم كه آن جانشين بر حقّ حضرت عسكرى (عليه السّلام) فرمودند:
«انا بقية اللّه فى ارضه 👈 و "المنتقم" من اعدائه...» من بقية اللّه در روى زمين خدا هستم كه از دشمنان خدا "انتقام" خواهم گرفت.
📗کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۳۸۴
🧷"منتقم" به معنای عقوبت کننده است و به معنایی دیگر میتوان گفت گیرنده حق بوده این نام مبارک یکی از اسماء الحسنی می باشد .
📜پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در خطبه ی غدیر در توصیف منتقم آل الله میفرمایند:
👈الا انّه المنتقم من الظالمين الا انّه مدرك كل ثار لاولياء اللّه عز و جل...
آگاه باشيد كه او [خاتم الاوصياء مهدى موعود (عليه السّلام)] "انتقام" گيرنده از ستمگران است... او خونخواه خون به ناحق ريخته همه بندگان صالح خداست.
📚الاحتجاج، ج۱، ص۵۵، إحقاق الحق ، ج ٢٩ ، ص ٦٣٩
📜در حدیث مفصل معراج آمده است که:
رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) در عرش الهی چشمان مبارکشان به انوار اهل بیت روشن شد اما دیدند که نوری متفاوت است.
ندای الهی آمد که: او همان قائم ماست...من توسط او از دشمنان "انتقام" خواهم گرفت.
📚نعماني، الغيبة، ص۱۳۳
📜 در روایت است که:
➖ در روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ذات اقدس الهی فرشتگان الهی را با این نوید از فشار ظلمی که بر خاندان آل عبا وارد شد بود، تسکین میدهند:
👈«بذلك القائم انتقم منهم»
📗علل الشرايع، ص ۱۶۰، باب ۱۲۹، ح ۱؛ 📗بحار الانوار، ج ۵۱، ص ۲۸، ح ۲۹.
▫️هر روز شش گوشه ی هفت آسمان، روز عزای اشرف اولاد آدم است تا آمدن منتقم خون خدا...
📜امير مؤمنان على بن ابى طالب (عليه السّلام) در روایتی فرمودند:
«به خدا قسم من و اين دو فرزندم [امام حسن و حسين (عليهما السّلام)]شهيد خواهيم شد، خداوند در آخر الزّمان مردى از فرزندانم را به 👈 خونخواهى ما بر خواهد انگيخت.
📗عوالم العلوم و المعارف والأحوال، ص ۴۴، الغیبة للنعمانی ص۱۴۲
🖋سرآغاز و ریشه ی سخت ترین ظلم هایی که بر اهل بیت پیامبر گذشت دومی ملعون است؛ که امام صادق (علیه السلام) در این باره میفرمایند:
📜«هَلْ تَدْرِي أَوَّلَ مَا يَبْدَأُ بِهِ الْقَائِمُ (عليه السلام)؟ قُلْتُ: لَا. قَالَ: يُخْرِجُ هَذَيْنِ رَطْبَيْنِ غَضَّيْنِ فَيُحْرِقُهُمَا ...»
(آيا ميدانى كه اولين كارى كه قائم انجام مى دهد چيست؟ بشير گفت: خير. حضرت فرمود: آن دو نفر را در حالى كه تر و تازه هستند خارج كرده و هر دو را آتش خواهد زد.
📗بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۸۶
✨حضرت مادر!
تلخ ترین خاطره تاریخ، جسارت دشمنان به ساحت شماست
و شیرین ترین اتفاق تاریخ، لحظه انتقامِ فرزندت از آنها...
✨«اين الطالب بذحول الانبياء و ابناء الانبياء اين الطالب بدم المقتول بكربلا...»
📗فرازی از دعای ندبه
سلام بر تو ای منتقم داغ های کربلا...
این صدای اَینَ الثائر سرزمین کربلاست، که گوش تاریخ را پر کرده...
برگرد و این دلهای داغدار را التیام بخش!
🍏 بحق حضرت بی بی خانم زینب کبری عجل لولیک الفرج وفرجنابه
🤲 دعا کرده بود؛
➖ نه یک بار و دو بار؛
چند سال آزگار؛ زیاد و به تکرار؛
ولی خبری از اجابت نبود.
کمکم داشت ناامید میشد.
هر چه گلایه داشت، بُرد پیش امام.
جواب حضرت شمشالشموس شنیدنی بود:
«از شیطان بترس!
نکند راه نفوذی در تو پیدا کند.
نکند ناامیدت کند!...
خیلی وقتها، مومن از خدا حاجتی دارد،
ولی خدا اجابت او را به تاخیر میاندازد.
فقط برای اینکه صدای دعا و گریهاش را دوست دارد.»
خورشید امید دوباره در صحن دلش طلوع کرد.
دلگرمتر از همیشه، از امام رضا علیهالسلام شنید:
«والله! اینکه خدا خواستههای دنیوی مومنان را به تأخیر میاندازد برایشان بهتر است...
آخر این دنیا مگر چه ارزشی دارد؟!»
📚 الکافی (ط- الاسلامیه) ج2 ص488.
🌕 «[السَّلامُ عَلَيْكُمْ یَا] أُمَنَاءَ الرَّحْمَنِ»
(سلام بر شما ای) امينان خداى رحمان.
❗️ در اين عبارت، خداوند متعال به وصف رحمانيّت موصوف شده و واژه «امناء» به «الرحمان» اضافه شده است.
♦️ واژه "امناء" جمع امین به معنای امانت دار می باشد. یعنی كسى كه به او اطمينان دارند و چيزى به او مى سپارند.
📌برای آنکه امانتداری محقق شود، باید ارکان آن نیز فراهم باشد، یکی از رکن ها، وجود امانت گذار است. اگر او نباشد، امانت پیدا نمی شود. و دیگر امانت پذير، كه امانت را تحويل مى گيرد و تا كسى مورد اطمينان و اعتماد نباشد عقلا چيزى نزد او نمى سپارند. و وجود شیء یا راز و یا هرچه که قرار است به امانت گذاشته شود. که در این فراز به دو رکن امانت گذار و امانت پذیر اشاره شده است.
حال باید دید خداوند متعال چه چیزی را نزد اهل بیت (علیهم السلام) به امانت قرار داده است.
〽️ ابتدا دو نکته قابل ذکر است:
➖ "امناء الرحمن" مطلق است و چیزی آن را مقید نکرده است.
📍 به همین دلیل در این عبارت اضافی، از واژه "رحمان" استفاده شده است و مثلاً «امناء الله» یا «امناء الرب» و یا... نفرموده است.
➖ در این فراز از "رحمانیت" خداوند یاد شده است [که طبق توضیحات سابق] "رحمان" دلالت بر محبت عام خداوند بر خلق دارد. پس امانت به ودیعه گذاشته شده نیز طبق این فراز باید بر عام خلق دلالت کند.
🔹 خداوند در سوره مبارکه احزاب آیه ۷۲ می فرماید: «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ».
📌 امام البقیع، حضرت صادق (علیه السلام) ذیل آیه شریفه می فرماید:
«يَعْنِي وَلَايَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِين»
[امانت] یعنی ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام).
📔 بحارالأنوار، ج ۲۳، ص ۲۷۵؛
🔮 بنابراین، آنچه خداوند امانت داده است، ولایت می باشد. و باتوجه به صفت رحمانیت خداوند این ولایت اشاره به ولایت عام برای همه خلق دارد نه فقط عده ای خاص.
♦️ براساس این تعریف، تنها ائمه اطهار (علیهم السلام) می توانند چنین امانتی را پذیرا باشند و حق امانتداری را به معنای کامل ادا نمایند، و آن را به خلق برساند:
خداوند متعال در سوره مبارکه نساء آیه ۵۸ می فرماید:
«إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها»؛ خدا به شما فرمان مىدهد كه سپردهها را به صاحبان آنها رد كنيد.
📝 امام البقیع، حضرت باقر (علیه السلام) می فرماید:
«الْإِمَامُ إِلَى الْإِمَامِ لَيْسَ لَهُ أَنْ يَزْوِيَهَا عَنْه»؛ امام مي سپارد به امام بعد و نمى تواند به شخصى كه تعيين شده براى امامت ندهد و به ديگرى بسپارد.
📗 بصائرالدرجات، ج ۱، ص ۴۷۵؛
🌕
⚜🌕👇👇
🔰 درباره امانتداری آن حضرات نیز آمده است:
📝 امام البقیع، حضرت سجاد (علیه السلام) می فرماید:
«إِنَّ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله و سلم) كَانَ أَمِينَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ فَلَمَّا انقبض مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله و سلم) كُنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ أُمَنَاءَ اللَّهِ فِي أَرْضِه»
همانا حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) امین و مورد اعتماد خداوند در زمین او بود، هنگامی که روح مبارک رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) قبض شد، ما اهل بیت (علیهم السلام) امانتداران خداوند متعال در زمینش هستیم.
📔 بحارالانوار، ج۲۳، ص۳۱۳؛
📌 و درباره نحوه امانتداری آمده است:
امام البقیع، حضرت سجاد (علیه السلام) می فرماید:
«وَ اَلَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِيّاً لَوْ أَنَّ قَاتِلَ أَبِيَ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ اِئْتَمَنَنِي عَلَى اَلسَّيْفِ اَلَّذِي قَتَلَهُ بِهِ لَأَدَّيْتُهُ إِلَيْهِ»
بحق آنكه محمد (صلی الله علیه آله و سلم) را براستى به پيغمبرى مبعوث كرده اگر كشنده پدرم حسين بن على (علیهما السلام) همان شمشيرى كه با آن حضرتش را كشت به من امانت دهد هرگز در آن خيانت نمى كنم و حتماً آن را برمى گردانم.
📗 بحارالأنوار، ج ۷۲، ص ۱۱۴؛
📌 درباره مقام امانتدار در روایات آمده است:
امام البقیع، حضرت صادق (علیه السلام) می فرماید:
«فَإِنَّ عَلِيّاً إِنَّمَا بَلَغَ مَا بَلَغَ بِهِ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ بِصِدْقِ الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَة»
به راستى حضرت على (عليه السلام) با راستى در گفتار و اداى امانت به آن مقام والا در پيش گاه پيامبر خدا (صلى اللّه عليه وآله و سلم) دست يافت.
📗 الکافی، ج ۲، ص ۱۰۴؛
❓حال پرسشی که پیش می آید آن است که این چگونه امانتداری است که امانت گیرنده اجازه دخل و تصرف دارد؟!
روشن است که این امانت از نوع «سپردن امانت و اجازه تصرف به صورت مطلق» می باشد.
البته سپردن این ولایت به اهل بیت (علیهم السلام) به زعم برخی تنها در حیطه اعتقادات و شرع نمی باشد، بلکه سیطره آن به همه امور و خلائق است:
امام البقیع، جضرت باقر (علیه السلام) می فرماید:
«فَهُمْ يُحِلُّونَ مَا يَشَاءُونَ وَ يُحَرِّمُونَ مَا يَشَاءُونَ وَ لَنْ يَشَاءُوا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى»
پس آنان [ائمه (علیهم السلام)] هر آن چه را كه خواهند، حلال كنند و هر آن چه را خواهند، حرام؛ ولى هرگز چيزى را نمى خواهند مگر آن چه را كه خداوند تبارك و تعالى بخواهد.
📔 الکافی، ج ۱، ص ۴۴۱.
✴️ نتیجه آنکه اهل بیت (علیهم السلام) امانت دار حقیقی ولایت در همه موارد از جانب خداوند رحمان برای عام خلق هستند.
💠 در این فراز شریف:؛ اشاره می دارد که ائمه اطهار (علیهم السلام) امانت داران خداوند رحمان می باشند و زائر بر آنان سلام می کند.
🌕
🌕
⚜️🌕⚜️🌕⚜️🌕⚜️🌕⚜️
❇️ «[السَّلامُ عَلَيْكُمْ یَا] سُلالَةَ النَّبِيِّينَ»
(سلام بر شما ای) خلاصه دودمان پيامبران.
♦️درباره واژه سلالة" در مجمع البحرین آمده است:
«الخلاصة، لأنّها تسلّ من الكدر ويكنّى بها عن النطفة أو ما ينسل من الشيء القليل... وسلالة الوصيين: أولادهم»؛ سلاله به معناى چكيده و بيرون كشيده شده از ناخالصى است... و منظور از سلاله اوصيا، فرزندان آن هاست.
🔮 از تعریف سلاله، مفهوم فراز شریف مشخص می شود که، اهل بیت (علیهم السلام) از ذریه انبیای پیشین هستند. همانگونه که در اخبار متعددی نقل شده است، ائمه اطهار (علیهم السلام) از فرزندان حضرت نوح، حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل (علیهم السلام) و خاتم النبیین (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند.
♦️ خلاصه دودمان و نسل انبیا را در دو وجه می توان بررسی نمود:
➖ اول آنکه در ظاهر و سلسله نسل انبیا تا خاتم الانبیا (صلی الله علیه و آله و سلم)، اهل بیت (علیهم السلام) فرزندان ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشند؛
➖ دوم اینکه اهل بیت (علیهم السلام) چکیده و خلاصه انبیا در مواریث به جای مانده از آنان می باشند.
📌 با بررسی در اجداد ائمه (علیهم السلام) مشخص می شود که انبیا یکی پس از دیگری از فرزندان حضرت نوح می باشند و در نهایت به حضرت ابراهیم و پسر او، حضرت اسماعیل می رسیم.
سپس با چند نسل از حضرت اسماعیل به حضرت عبدالمطلب می رسیم که در اینجا نسل به دو قسمت نبوت و امامت میان جناب عبدالله و جناب ابوطالب تقسیم می گردد.
مجدداً این تقسیم با ازدواج نورانی حضرت صدیقه کبری (علیها السلام) و حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) به هم می رسد و فرزندان ایشان که ائمه اطهار (علیهم السلام) هستند را به ظهور می رساند.
🔸 سلسله اجداد حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) بدین قرار می باشد:
محمد پسر عبدالله پسر عبدالمطلب پسر هاشم پسر عبد مناف پسر قصی بن کلاب پسر مره پسر کعب پسر لؤی پسر غالب پسر فهر پسر مالک پسر النضر بن کنانه پسر خزیمه پسر مدرکه پسر الیاس پسر مضر پسر ترار پسر معد پسر عدنان پسر اد (یا ادد) پسر مقوم پسر ناحور پسر تیرح پسر یعرب پسر یشجب پسر نابت پسر اسماعیل پسر ابراهیم (خلیل الرحمن علیه السلام) پسر تارخ پسر ناحور پسر ساروغ پسر راعو بن فالخ پسر عبیر پسر شالخ پسر ارفشخد پسر سام پسر نوح پسر لمک پسر متوشلخ پسر اخنوخ ( ادریس پیامبر ) پسر یرد پسر مهلیل پسر یانش پسر شیث پسر آدم (علیهم السلام).
📗 بحارالأنوار، ج ۱۵، ص ۱۰۴؛
🌕
⚜🌕👇👇
♦️ این وجه تنها به جنبه ظاهری و جسم مطهر حضرات اشاره دارد که چگونه از صلبی به صلب دیگر و از رحمی به رحم دیگر در سلسله انبیا انتقال می یابد تا به ائمه اطهار (علیهم السلام) برسد.
🔹 در ادامه زیارت شریف اشاره به همین مهم دارد که حضرت هادی (علیه السلام) می فرماید:
«أَشْهَدُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ أَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِي اَلْأَصْلاَبِ اَلشَّامِخَةِ وَ اَلْأَرْحَامِ اَلْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْكَ اَلْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا».
📝 امام البقیع، حضرت باقر (علیه السلام) در اینباره می فرماید:
«فَمَا زَالَ ذَلِكَ اَلنُّورُ يَنْتَقِلُ مِنَ اَلْأَصْلاَبِ وَ اَلْأَرْحَامِ مِنْ صُلْبٍ إِلَى صُلْبٍ وَ لاَ اِسْتَقَرَّ فِي صُلْبٍ إِلاَّ تَبَيَّنَ عَنِ اَلَّذِي اِنْتَقَلَ مِنْهُ اِنْتِقَالُهُ وَ شَرَّفَ اَلَّذِي اِسْتَقَرَّ فِيهِ حَتَّى صَارَ فِي صُلْبِ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ فَوَقَعَ بِأُمِّ عَبْدِ اَللَّهِ فَاطِمَةَ فَافْتَرَقَ اَلنُّورُ جُزْءَيْنِ جُزْءٌ فِي عَبْدِ اَللَّهِ وَ جُزْءٌ فِي أَبِي طَالِبٍ فَذَلِكَ قَوْلُهُ تَعَالَى: وَ تَقَلُّبَكَ فِي اَلسّٰاجِدِينَ، يَعْنِي فِي أَصْلاَبِ اَلنَّبِيِّينَ وَ أَرْحَامِ نِسَائِهِمْ فَعَلَى هَذَا أَجْرَانَا اَللَّهُ تَعَالَى فِي اَلْأَصْلاَبِ وَ اَلْأَرْحَامِ وَ وَلَّدَنَا اَلْآبَاءُ وَ اَلْأُمَّهَاتُ مِنْ لَدُنْ آدَمَ»
پيوسته اين نور از صلب و رحم ها منتقل مي گرديد به صلب و رحمى ديگر، از هر صلبى كه منتقل مي شد كاملا آشكارا بود كه اين نور ديگر از او منتقل شده و در صلب ديگر كه قرار مى گرفت آثار شرافت نور در او آشكار مي شد تا بالاخره به صلب حضرت عبد المطلب رسيد و به رحم حضرت فاطمه مادر عبد اللّٰه منتقل شد در اين هنگام به دو قسمت تقسيم گرديد:
يك قسمت در عبد اللّٰه قرار گرفت و قسمت ديگر در ابو طالب. اين است تفسير آيه قرآن:
«وَ تَقَلُّبَكَ فِي اَلسّٰاجِدِينَ»
كه منظور اصلاب پيامبران و رحم هاى زنان ايشان است بدين طريق خداوند ما را در اصلاب و ارحام پدران و مادران از زمان سرداد.
📔 بحارالأنوار، ج ۲۵، ص ۱۷؛
📌در وجه دوم نیز؛ هرکدام از انبیا صاحب میراثی بودند که در نهایت به خاتم الانبیاء و اولیای ایشان اهل بیت(علیهم السلام) رسیده است.
➰ از همین رو، غالباً زیارتنامه اهل بیت (علیهم السلام) با عناوینی همچون:
«السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ نُوحٍ نَبِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُوسَى كَلِيمِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ عِيسَى رُوحِ اللَّهِ» و... آغاز می شود، زیرا ایشان از نسل انبیا و وارث مواریث آنان هستند.
✅ از میان میراث های مختلف، علم انبیا بوده است که همراه سایر میراث به فرزندانشان به ارث می گذاشتند تا آنجا که به حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) رسید و آن حضرت همه را به امیرالمؤمنین (علیه السلام) سپرد و سپس دست به دست میان ائمه اطهار (علیهم السلام) گشت تا هم اکنون همه آنها در خدمت حضرت بقیة الله الأعظم (عج الله تعالی فرجه الشریف) می باشد.
💠 زائر بر ائمه (علیهم السلام) که خلاصه دودمان انبیاء (علیهم السلام) هستند سلام می کند.
🌕
🌕
⚜️🌕⚜️🌕⚜️🌕⚜️🌕⚜️