eitaa logo
باولایت تا شهادت
131 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
5.7هزار ویدیو
57 فایل
طریقه ارتباط با ادمین 👇 https://eitaa.com/maghsody21 سلام بر دوستان ولایت مدار، با کانال با ولایت تا شهادت، در خدمتتان هستیم لطفا دیگران راهم دعوت کنید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/bavelayat_ta_shahadat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 کهیعص 🔰 🔰
🔰 فزع حضرت نوح (علیه نبینا و آله و علیه السلام) هنگام عبور کشتی از سرزمین کربلا ⚜ حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا له الفداء) در زیارت ناحیه مقدسه؛ بر جناب نوح (علی نبینا و آله و علیه السلام) سلام نموده اند: السَّلَامُ عَلَى نُوحٍ الْمُجَابِ فِي دَعْوَتِه‏ (۱) 🔰 جناب نوح به مقام استجابت دعا در هنگام طوفان رسید و به این شرافت نائل شد به خاطر اندوه و غم در مصیبت حضرت أبا عبد الله الحسین (علیه السلام). ✔️ لذا در لسان حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا له الفداء)، الْمُجَابِ فِي دَعْوَتِه‏ خوانده شد. چرا که حضرت صاحب الزمان (أرواحنا له الفداء) اقامه کننده عزای حضرت أبا عبد الله الحسین (علیه السلام) هستند. ⚜ همان گونه که در زیارت ناحیه مقدسه می فرمایند: یا جداه ... فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما (۱) «صبح و شام بر شما ندبه می کنم و به جای اشک بر شما خون می گریم». ◀️ هنگامی که حضرت نوح (علی نبینا و آله و علیه السلام) بر کشتی سوار بود، از سرزمین کربلا عبور کرد. در آن هنگام دچار غم و اندوه فراوان شد. نقل شده است که؛ أَنَّ نُوحاً لَمَّا رَكِبَ فِي السَّفِينَةِ طَافَتْف بِهِ جَمِيعَ الدُّنْيَا « همانا آن زمان که حضرت نوح (علی نبینا و آله و عليه السّلام) بر كشتى سوار شد؛ تمام دنيا را گردش كرد.» فَلَمَّا مَرَّتْ بِكَرْبَلَاءَ أَخَذَتْهُ الْأَرْضُ وَ خَافَ نُوحٌ‏ الْغَرَقَ « پس هنگامی که از سرزمین کربلا عبور می کرد، زمين كشتى او را گرفت (نگه داشت). حضرت نوح (علی نبینا و آله و علیه السلام) ترسید که غرق شود.» 🔰 فَدَعَا رَبَّهُ وَ قَالَ: پس حضرت نوح (علی نبینا و آله و علیه السلام) پروردگار را مناجات نمود و گفت: إِلَهِي طُفْتُ جَمِيعَ الدُّنْيَا وَ مَا أَصَابَنِي فَزَعٌ مِثْلُ مَا أَصَابَنِي فِي هَذِهِ الْأَرْضِ «پروردگارا! من همه زمين را گردش نمودم، در این سرزمین دچار غم و اندوه و ناله و زاری (فزع) شدم که در هیچ سرزمینی این چنین نبود.» ⚡️ فَنَزَلَ جَبْرَئِيلُ وَ قَالَ: «پس جناب جبرئيل نازل شد و گفت:» ⚡️ يَا نُوحُ‏ فِي هَذَا الْمَوْضِعِ يُقْتَلُ الْحُسَيْنُ سِبْطُ مُحَمَّدٍ خَاتَمِ الْأَنْبِيَاءِ وَ ابْنِ خَاتَمِ الْأَوْصِيَاءِ « ای نوح! در این مکان حضرت امام حسين (علیه السلام) كه سبط خاتم الأنبياء (صلی الله علیه و آله) و فرزند خاتم الأوصياء (علیه السلام) است؛ کشته و شهيد می شود.» 🔰 حضرت نوح (علی نبینا و آله و علیه السلام) گفت: 🔆 وَ مَنِ الْقَاتِلُ لَهُ يَا جَبْرَئِيلُ ➖ای جبرئیل! قاتل او كيست؟ 🔹 جناب جبرئيل گفت: «قَاتِلُهُ لَعِينُ أَهْلِ سَبْعِ سَمَاوَاتٍ وَ سَبْعِ أَرَضِينَ» قاتل او همان كسى است كه أهل آسمان ها و زمين های هفت گانه او را لعنت خواهند كرد. فَلَعَنَهُ نُوحٌ‏ أَرْبَعَ مَرَّاتٍ ➖ حضرت نوح (علی نبینا و آله و علیه السلام) چهار مرتبه قاتل حضرت أبا عبد الله الحسين (علیه السلام) را لعنت كرد. 🔸 فَسَارَتِ السَّفِينَةُ حَتَّى بَلَغَتِ الْجُودِيَّ وَ اسْتَقَرَّتْ عَلَيْهِ. (۲) «سپس كشتى حركت نمود تا برکوه جودى استقرار يافت.» 📚منابع ۱) بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۱۷۷ ۲) بحار الأنوار، علامه مجلسی، جلد ۴۴، صفحه ۲۴۳، حدیث ۳۸ عوالم العلوم، شیخ عبد الله بحرانی، جلد ۱۷، صفحه ۱۰۲ رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار ع، سید نعمت اله جزائری، جلد ‏۱، صفحه ۱۷۲ البکاء للحسین(علیه السلام)، میرجهانی، صفحه ۱۶۱ ⚜👇👇
❇️ بَكَى مولانا الإمام زین العابدین (علیه السلام) أَرْبَعِينَ سَنَة علی الحسین (علیه السلام) 😭 بکاء حضرت سجاد (علیه السلام)بر اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ، به مدت چهل سال 📌 در روایتی از امام صادق (علیه السلام) آمده است: حضرت زین العابدین (علیه السلام) با وجود حلم و صبری که داشتند لکن بر مصائب کربلا جزع داشتند و بی تاب بودند و بر پدر بزرگوارشان به مدت چهل سال گریستند و پیوسته اشک ایشان جاری بود. آن حضرت شبانه روزشان به روزه ‏دارى و شب ‏زنده ‏دارى مى ‏گذشت. هنگامى كه غذا براى افطارشان حاضر مى ‏شد، از شهادت پدر و شهيدان كربلا ياد مى ‏كردند و مى ‏فرمودند: «قُتِلَ ابْنُ رَسُولِ اللَّهِ جَائِعاً قُتِلَ ابْنُ رَسُولِ اللَّهِ عَطْشَاناً حَتَّى يَبُلَّ بِالدَّمْعِ ثِيَابُه‏» پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) گرسنه و تشنه شهید شد. و این کلمه را مکرر می فرمودند و می گریستند، بطوری که غذایشان به آب دیده شان آغشته می گشت. و بدین گونه لحظات خویش را تا پایان عمر شریفشان گذراندند. (۱) 📝 امام صادق (علیه السلام) درباره امام سجاد (علیه السلام) می فرمایند: حضرت علی بن الحسین (علیه السلام) مدت بیست یا چهل سال بر پدرشان گریستند و طعام و غذایی نبود که در مقابل حضرت بگذارند مگر آنکه حضرتش به یاد امام حسین (علیه السلام) گریه می کردند تا جایی که غلام حضرت محضر مبارکش عرض نمود: فدایت شوم ای پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می ترسم که شما هلاک شوید. حضرت فرمودند: «إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ‏، إِنِّي لَمْ أَذْكُرْ مَصْرَعَ بَنِي فَاطِمَةَ إِلَّا خَنَقَتْنِي الْعَبْرَةُ لِذَلِك‏»؛ حضرت فرمودند: تنها درد دل و غم خود را با خدا گویم که از لطف و کرم بی اندازه او چیزی دانم که شما نمی دانید. سپس فرمودند: هیچ گاه محل شهادت فرزندان فاطمه (سلام الله علیها) را به یاد نمی آورم مگر آنکه حزن و غصه گلویم را می فشارد.(۲) 📌 در روایات آمده است: آن حضرت هنگام آب نوشیدن چنان اشک می ریختند که ظرف پر از اشک می شد. از حضرت علت را جویا می شدند، و ایشان می فرمودند: چگونه گریه نکنم که پدرم را از آبی که برای درندگان و حیوانات وحشی مباح بود، منع کردند. (۳) 👈🏻 حال آنکه امام حی ما حضرت ابا صالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) صبح و شام بیاد شهادت جدشان هستند و لحظه به لحظه مصائب کربلا را می بینند و صباحا و مساء بر جد غریبشان اشک می ریزند و در زیارت ناحیه مقدسه خطاب به جدشان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) می فرمایند: یا جداه! فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِي‏ الدُّهُورُ، وَ عَاقَنِي عَنْ نَصْرِكَ الْمَقْدُورُ،... فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما» (۴) جدّ غریبم! اگر زمانه مرا به تاخیر انداخت و نتوانستم تو را در کربلا یاری کنم، پس صبح و شام بر تو ندبه میکنم و به جای اشک بر تو خون می گریم. 📚منابع: (۱) بحارالأنوار، ج۴۵، ص۱۴٩؛ مثیرالأحزان، ص ۱۵۵؛ (۲) کامل الزیارات، ص ۱۰۷؛ (۳) بحارالانوار،ج ۴۶، ص ۱۰٩؛ (۴) بحارالأنوار، ج٩٨، ص٢٣۸؛ فرازی از زیارت ناحیه مقدسه. ⚜ ⚜ ✨⚜✨⚜✨⚜✨⚜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◽️زیارت_ائمة_البقیع_علیهم_السلام ➖شرح_زیارت_جامعه_کبیره 🌕 شرح قسمت ۱۹ ): بخش دوم👇👇
❇️ «[السَّلامُ عَلَيْكُمْ یَا] عِتْرَةَ خِيَرَةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ‏» (سلام بر شما ای) عترت رسول خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) كه برگزيده خداى جهان است و بر شما باد رحمت و بركات خدا. ✔️ در قسمت پیشین به معنای "عترت" "خیرة" اشاره شد و هم اکنون به مصادیق روایی "خیرة" و ادامه شرح می پردازیم. 📍 حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى مِنْ وَلَدِ إِبْرَاهِيمَ إِسْمَاعِيلَ، وَاصْطَفَى مِنْ وَلَدِ إِسْمَاعِيلَ بَنِي كِنَانَةَ ، وَاصْطَفَى مِنْ بَنِي كِنَانَةَ قُرَيْشًا ، وَاصْطَفَى مِنْ قُرَيْشٍ بَنِي هَاشِمٍ ، وَاصْطَفَانِي مِنْ بَنِي هَاشِمٍ» به راستى خداوند از فرزندان ابراهيم، اسماعيل را برگزيد و از فرزندان اسماعيل، كنانه را برگزيد و از فرزندان كنانه، قريش را انتخاب كرد و از ميان قريش، بنى هاشم را برگزيد و مرا از فرزندان هاشم برگزيد. 📓 بحارالأنوار، ج ۱۶، ص ۳۲۳؛ ✔️ بنابراین اجداد حضرت برای آنکه به ترتیب نسل، بخواهند تنها جسم مبارک حضرت را به ظهور برسانند نیز همچون خود حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) نزد خداوند برگزیده و جدا شده از سایر خلائق هستند. 🖋 حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْخَلْقَ فَجَعَلَنِي مِنْ خَيْرِهِمْ مِنْ خَيْرِ فِرَقِهِمْ وَخَيْرِ الْفَرِيقَيْنِ ثُمَّ تَخَيَّرَ الْقَبَائِلَ فَجَعَلَنِي مِنْ خَيْرِ قَبِيلَةٍ ثُمَّ تَخَيَّرَ الْبُيُوتَ فَجَعَلَنِي مِنْ خَيْرِ بُيُوتِهِمْ فَأَنَا خَيْرُهُمْ نَفْسًا وَخَيْرُهُمْ بَيْتًا» همانا خداوند خلقى را آفريد و مرا از بهترين گروه ها و قبيله ها و برترين خاندان ها قرار داد. پس من، بهترين فرد از جهت شخصيت و از برترين خاندان هستم. 📌 و آن حضرت در قسمتی از حدیثی می فرماید: «فَأَنَا مِنْ بَنِي هَاشِمٍ مِنْ خِيَارٍ إِلَىٰ خِيَارٍ» پس من از خاندان بنی هاشم، از برگزيده از برگزيدگانم. 📓 الدر المنثور، ج ۱، ص ۲۹۵؛ 🔮 بنابراین حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) و خاندان شریف ایشان از برگزیدگان نزد خداوند متعال هستند. 🌕 ⚜🌕👇👇
💢 راغب اصفهانی واژه "رب" را اینگونه معنا می کند: «الربّ في الأصل التربية وهو إنشاء الشيء حالاً فحالاً إلى حدّ التمام»؛ كسى كه به كمال رساندن چيزى را به گونه اى كه مناسب اوست به عهده گيرد، ربّ گويند. بر همین اساس عرب زبانان، به خانم خانه نیز می گویند: "ربّ البیت" یعنی يعنى كسى كه نظم و كارهاى خانه و اهل خانه را به عهده مى گيرد و به خوبى اداره مى كند و پيش مى برد. 🔮 بنابراین «عِتْرَةَ خِيَرَةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ» ➖به معنای، فرزندان برگزیده ی رب العالمین است و آن برگزیده کسی جز پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نیست. ✔️ عدم اختصاص ربوبیت به صنف خاص و گسترش آن به سراسر هستی دلالت دارد که این برگزیده ی خدا مأموریتش به کمال رساندن تمام موجودات است و اساسا نقش "خلیفة الله"، که واسطه بین خالق و مخلوقات است، بهره ‌مند کردن آنها از فیض ربوبی است. لذا قرآن که برنامه تکاملی برای همگان است به «تَنْزِيلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِينَ» سوره مبارکه واقعه، آیه ۸۰) تعبیر شده است و یا پیامبران بزرگی چون حضرت نوح، هود، موسی و هارون (علی نبینا و آله و علیهم السلام)، خود را «رَسُولٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِينَ» 📗سوره مبارکه اعراف، آیه ۶۱؛ سوره مبارکه شعرا، آیه ۱۶؛ سوره مبارکه زخرف، آیه ۴۶) معرفی کرده اند. ➖ خداوند نیز ربّی است که حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) را پرورش داده است، چرا که: حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) در اینباره می فرماید: «أَدَّبَنِي رَبِّي فَأَحْسَنَ تَأْدِيبِي‏» پروردگار من مرا تربيت و پرورش كرد و نيكو پرورشم داد. 📓 تفسير نور الثقلين، ج ۵، ص ۳۹۲؛ 🔮 اكنون با اندكى تفکر در آداب و كمالات پيامبر خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) مشخص است كه خداوند متعال مربّى اوست، مى فهميم وقتى مربّى خداوند متعال و پرورش يافته پيامبر خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) باشد، «خيرة ربّ العالمين» خواهد شد. 🌕 🌕 ⚜🌕⚜🌕⚜🌕⚜🌕
◽️زیارت_ائمة_البقیع_علیهم_السلام ➖شرح_زیارت_جامعه_کبیره 🌕 شرح قسمت ۱۹ ): بخش سوم👇👇
❇️ «[السَّلامُ عَلَيْكُمْ یَا] عِتْرَةَ خِيَرَةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ‏» (سلام بر شما ای) عترت رسول خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) كه برگزيده خداى جهان است و بر شما باد رحمت و بركات خدا. 📍 در قسمت پیشین علاوه بر معنای "عترت" "خیرة"، به معنای "ربّ" نیز اشاره شد، در این قسمت به شرح ادامه فراز می پردازیم: ✔️ "العالمین"، در عبارت «رَبِّ الْعَالَمِينَ» جمع العالَم است و عالَم مانند عَلَم و علامت به ابزار و آلاتی گفته می شود که چیزی به واسطه ی آن دانسته می شود. ➖ برخی می گویند: عالَم اسم برای ملائکه، جن و انس است که از عِلم برخوردارند. ➖ و برخی می گویند: هرچه که به وسیله ی آن خالق شناخته می شود، عالَم نامیده می شود. 📍 و از طرفی هم "عالمین"، جمع عالَم؛ که می تواند همه عوالم ذر، ارواح، دنیا، برزخ و آخرت، عوالم وجود‌... را در بر بگیرد. 🔮پس رب العالمین، کسی است که عهده دار کمال رساندن تمام موجودات نظام هستی و رفع نقص از آنان است. ✔️ اینکه تعبیر خیرة الرحمن یا رحیم یا... در مورد پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به کار نرفته و «خیرة رب العالمین» آمده، دلالت بر این می کند که ربوبیت خدا، چنین گزینشی را اقتضا کرده است. 📌 امام هادی (علیه السلام) در زیارت شریف، اوصاف سه گانه فرازهای متأخر بیان شده، یعنی : «سُلاَلَةَ النَّبِيِّينَ»، «صَفْوَةَ الْمُرْسَلِينَ» و «عِتْرَةَ خِيَرَةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ» را به ترتیب اهمیت فرموده است؛ زیرا اهل بیت عصمت (علیهم السلام)، ابتدا به عنوان عصاره انبیا، سپس به عنوان برگزیده ای از مرسلین و در نهایت به عنوان فرزندان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) که بالاترین مخلوق هستند، معرفی شدند. ➖ واژه عترت بیانگر این است که سلاله انبیا و صفوه مرسلین بودن برای امامت و جانشینی پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) کفایت نمی کند، بلکه عترت ایشان بودن نیز شرط است؛ به بیان دیگر اموی ها و عباسی ها اگرچه از طریق عبد المطلب و عبد مناف به سلسله ی انبیا می رسند، ولی از عترت نیستند و شایستگی خلافت را ندارند. 🌕 ⚜🌕👇👇
💠 نامه حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) به معاویه (لعنة الله علیه) و بیان سیاهی ها و تباهی های دودمان اموی، خطاب کردن حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) به دشمن خود با عنوان «نابکار فرزند نابکار» حرام زاده خواندن اطرافیان یزید توسط امام البقیع، حضرت سجاد (علیه السلام) و بالعکس سخنان امام حسین (علیه السلام) در طول سفر تا کربلا و بیانات حضرت زین العابدین (علیه السلام) در مجلس یزید (لعنة الله علیه) در وصف مقام خود و خاندان خود، همگی قابلیت اهل بیت (علیهم السلام)برای احراز مقام امامت و عدم صلاحیت گروه مقابل برای این مقام رفیع را یادآوری می کند. 📍 پس در واقع این فراز درصدد بیان یکی از شرایط امامت، که همان "عترت" است، می باشد. ✔️ و در انتها، پس از سلام بر آنان كه داراى مقامات ياد شده هستند از خدا خواهان رحمت و بركات برايشان مى شويم، و اين معنا در حضرت قرآن نیز می باشد که: 🔸 خداوند متعال در سوره مبارکه هود آیه ۷۳ می فرماید: «قالُوا أَ تَعْجَبينَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَتُ اللَّهِ وَ بَرَكاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَميدٌ مَجيد»؛ گفتند آيا از كار خدا تعجب مى ‏كنى؟ رحمت‏ خدا و بركات او بر شما خاندان [رسالت] باد بى‏ گمان او ستوده‏ اى بزرگوار است. 🖋 و نیز حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) ضمن روایتی اشاره به نحوه رحمت فرستادن ملائکه بر ائمه اطهار (علیهم السلام) می کنند: روزی حضرت به مردمی گذر فرمود و بر آنها سلام کردند، آنان در پاسخ حضرت عرض کردند: «عَلَيْكَ اَلسَّلاَمُ وَ رَحْمَةُ اَللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ وَ مَغْفِرَتُهُ وَ رِضْوَانُهُ» پس حضرت فرمودند: درباره ما از آنچه فرشتگان به پدرمان ابراهیم گفتند نگذرید، آنها [ملائکه] گفتند: «رحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ». 📗 الکافی، ج ۴، ص ۴۶۱. 💠 در این فراز شریف اشاره می دارد که ائمه اطهار (علیهم السلام) عترت حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند، همو که برگزیده خداوند جهانیان است، و رحمت و برکات خداوند متعال بر آنان باد. 🌕 🌕 ⚜️🌕⚜️🌕⚜️🌕⚜️🌕
هدایت شده از حوزه انقلابی
secular2.pdf
حجم: 108.6K
نقدی بر لایحه سکولار عفاف و حجاب 🖌بخشی از متن بعد از جنگ ترکیبی دشمن و شوک حاصل از فتنه مهسا امینی و اغتشاشات اخیر نظام سلطه از طریق رسانه و پروپاگاندا و عوامل خود موفق شد بی حجابی را در میان جمعیت بیشتری نسبت به قبل جا بیندازد.درحال حاضر علی رغم تبلیغ بسیار سنگین نظام سلطه اکثریت زنان ایرانی با حجاب یا شل حجاب هستند. هنگامی که حداکثر مجازات بی حجابی حتی به نحو مکرر و متوالی در صورت اثبات،جریمه نقدی چند میلیون تومانی باشد این پیام را به همراه دارد که افراد بی حجاب همانند عمل تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه می شوند و پول آن را باید پرداخت کنند.این امر صرفا به معنی پذیرفته شدن یک هنجار سکولار و مقابل دین در جامعه است و زنان بی حجاب بابت این فعل حرام باید جریمه آن را بپردازند.به عبارت دیگر آنها فرهنگ ایرانی و اسلامی را نشانه رفته و ما از آنها فقط پول طلب کنیم.این مساوی با همان کاری است که در کشورهای سکولار و غربی انجام می شود و مثلا دولت بابت ایجاد قمارخانه ها از صاحبان آنها مالیات می گیرد. هربار که یک عمل حرام در جامعه انجام می شود ضربه ای به فرهنگ دینی جامعه وارد می سازد با تبدیل جرم بی حجابی به تخلف و جریمه نقدی درواقع به لحاظ فرهنگی عقب نشینی نموده ایم و فرهنگ سکولار را به رسمیت شناخته ایم با این شرط که باید در عوض آن جریمه پرداخت کنند.در سنت پیامبراکرم(ص)و امامان علیهم السلام مشاهده نمی شود که آنها ترویج عملی یک فعل حرام را با جزیه گرفتن مجاز بدانند. ✍دکتر حجت عسکری زاده 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 @howzehenghelabi ╰┅───────────┅╯