3.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غزل جدیدی از رهبر انقلاب با عنوان «شرح حال»
🔹در جریان دیدار رمضانی امسال شاعران با رهبر انقلاب حجتالاسلام انصارینژاد از حضرت آیتالله خامنهای درخواست کرد تا غزل منتشر نشدهای از سرودههایشان را برای انتشار در چاپ جدید این کتاب در اختیار وی قرار دهند.
🔹رهبر انقلاب نیز با تقدیر از آقای انصارینژاد با این پیشنهاد موافقت و غزلی از سرودههای معظمله در اختیار این شاعر قرار گرفت.
«شرح حال»
گامی به راه و گامی در انتظار دارم
سرگشته روزگاری پَرگارـوار دارم
دلبستهی امیدی در سنگلاخ گیتی
رَه بیشکیب پویم، دل بیقرار دارم
یک عمر میزدم لاف از اختیار و اینک
چون شمع، اشک و آهی بیاختیار دارم
گو ابرِ غم ببارد تا همنشین عشقم
از غم چه باک دارم کاین غمگسار دارم
نبود روا که گیرم جا در حضیض پَستی
سیلم که هستی خود از کوهسار دارم
سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم
چون سرو در خزان نیز رنگ بهار دارم
از خاک پاک مشهد نقشی است بر جبینم
شادم «امین» که از دوست، این یادگار دارم
🔸 رهبر انقلاب در نوروز امسال و در جریان محفل شعرخوانی شاعران، یک بیت از این غزل را خوانده بودند.
@bavelayattashahadat2
🔴چطور دوقطبی می سازیم؟ چطور نسازیم؟
👤 #محسن_مهدیان
🔹اخیرا یک سخنران مشهور در ذم دوقطبی نکاتی داشتند که محل اختلاف شده است.
🔸اختلاف سر چیست؟ یعنی عده ای موافق و عدها ی مخالف دوقطبی اند؟ خیر؛ یعنی ظاهرا بله. ولی اساسا محل اختلاف اینجا نیست.
اجازه دهید صریح بنویسم. خیلی بعید است کسی موافق دوقطبی باشد. در غیر اینصورت یا جاهل تودرتو است یا دارای خباثت درونی است.
✅دوقطبی آنقدر شنیع است که شاید کمتر نهی و انذار سیاسی در کلام رهبرانقلاب این میزان بسامد داشته باشد. دوقطبی آنقدر زیانده است که حتا افزایش مشارکت انتخاباتی از طریق دوقطبی نیز مذموم است.
🔹پس اختلاف کجاست؟
اختلاف در مرز انتقاد و رقابت با دوقطبی سازی است. مصداق امروزش تعامل با دولت است. خیلی ها نمی دانند چطور می شود هم منتقد و مطالبه کننده از دولت باشیم و هم اهل وفاق و همدلی. مرز ایندو کجاست؟
🔸اولا اجازه دهید این جمله را بنویسم. این اختلاف بین کسانی است که این روزها دغدغه انقلاب اسلامی دارند. چه آنکه فراموش نکردیم آنها که اهل کاسبی و مکر و دغلکاری بودند با دولت شهید رئیسی چه کردند و چه دل ها از این حقد و کینه ها سوزاندند. بگذریم. اما این اختلاف اصلش ارزش مند است. نشان می دهد در جبهه انقلاب هردو دغدغه وجود دارد هم نقد و هم وفاق.
✅اما دوقطبی؛ اگر قدر و اندازه دوقطبی دقیق شود و از یک مفهوم کلی و بدون مرز خارج شود، بسیاری از مشکلات رفع می شود.
🔹دوقطبی چه نیست؟
هر دوئی و دوگانه ای دوقطبی نیست. هر اختلاف و رقابتی هم.
🔸دوقطبی چیست؟
دوقطبی زمانی شکل می گیرد که یک سوی ماجرا را حق مطلق و سوی دیگر را باطل محض بدانیم. چنین جبهه بندی رقابت را حیثیتی و یک تعصب ایدئولوژیک درست می کند.
✅کسی که دوقطبی میسازد دنبال چیست؟
پروژه اهریمن سازی برای قطب مقابل. به نحوی که کاملا حذف شود. رقابت نه؛ حذف.
🔹این تعاریف کافی نیست؟ بسیار خب. باید به نتیجه و ثمره دوقطبی نزدیک تر شویم تا روشن تر شود.
🔸دوقطبی از کجا شناخته می شود؟
یکم نزاع ساز است. دوقطبی ها تا پائین ترین سطح نهاداجتماعی یعنی خانواده امتداد دارد. در میان شخصیت های سیاسی ورسانه ها متوقف نمی شود و تا سرسفره مردم کشیده می شود.
دوم رخوت ساز است. افراد یا در نزاعند یا ساکت و گوشه نشین در سیاست. هرکس خود را در دوقطبی ها نبیند دچار مارپیچ سکوت شده و خود به خود حذف می شود.
✅با مخاطب چه می کند؟
ذهن دردوقطبی ها قالب بندی می شود بین این و آن. صفر یا یک.سیاه یا سفید. استقلال یا پرسپولیس. نتیجه اینکه ذهن نمی تواند طیفی تحلیل کند. مخاطب هرنوع فرد یا فکری را تنها در این دو دسته تحلیل می کند. یا با منی یا با او. یا اهل جنگ یا سازش. یا وفاق یا نفاق. یا مرگ یا زندگی. یا اصلاح طلب یا اصولگرا.
🔹در نهایت اینکه ذهن هیچ کس و هیچ موضوعی را بدون برچسب نمیتواند تحلیل کند.کوررنگی تحلیلی ایجاد می شود. در نهایت اینکه قضاوت ها حدی و هیجانی می شود و اراده و رفتارها و واکنش ها عصبی و نابخردانه میشود.
🔸تا حدی اثر دوقطبی روشن شد. حالا یک قاعده؛
هرکس به اثر کلام و نقد و مطالبه و کامنت و توئیت و متنش توجه کند. اگر نقطه پایان را گذاشتیم و بجای رشد قوه تحلیلی و استدلالی مخاطب، عصبیت او را بیشتر کردیم یعنی خطا رفتیم.
✅روشنتر؟
اگر در پایان متن، مخاطب نتوانست گزاره های ظاهرا متعارض را باهم جمع کند یعنی خطا کردیم، ولو با هر نیتی. مثلا بین نقد و وفاق. بین همدلی و مطالبه گری. بین رقابت با دوستی. بین آرمان با واقعیت. بین اصلاح طلبی با اصولگرایی. بین جلیلی با قالیباف. بین اخلاق و عقلانیت با مصلحت. بین عدالت با قانون واخلاق. بین دفاع از ارزش ها با مدارای تربیتی و ....
🔹یک نکته هم در انتها؛آیا دوقطبی مقدس هم داریم؟ بله. به تعبیر رهبرانقلاب تنها دوقطبی واقعی، دوقطبی انقلابی و ضدانقلابی است. این دوقطبی مقدس در داخل وحدت می سازد و کل جامعه را با همه اختلافات رنگین کمانی مقابل دشمن به وحدت می برد.
💢چه باید کرد؟
این 2 گزاره را به خاطر بسپاریم.
یکم. هر کس با هر نوع گرایش در جبهه انقلاب تعریف می شود. قطب مقابل تنها و تنها ضدانقلاب است نه حتا غیرانقلابی. یعنی کسی که مقابل انقلاب شمشیر کشیده است. جبهه انقلاب طیف است. یک سویش مجاهدین ویک سو قاعدین. اما همه در سایه انقلابند.
دوم. هیچ موضوع یا راه حلی حیثیتی نیست و قابل بحث و گفت وگو است. هر کس ممکن است یک موضوع را از زوایای مختلف ببیند. بنابراین رقیب نباید حذف شود. به روشنگری اندیشه نیاز داریم و نه حذف اندیشه.
@bavelayattashahadat2
4.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سفیر ایران در ارمنستان: خوابها درباره زنگزور تعبیر نخواهد شد
♦️مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان:رویاها و آرزوها در مورد ارمنستان با نامهای مختلف ازجمله به اصطلاح «کریدور» به واقعیت نمیپیوندد.
♦️تمامیت ارضی همسایگان خط قرمز ماست.
♦️ایران مخالف کنترل ارتباطات در سیونیک توسط نمایندگان دیگر کشورهاست.
♦️تهران طرفدار این است که هرگونه کنترلی باید از سوی ارمنستان باشد.
@bavelayattashahadat2
🔹علنی شدن اعطای وام چند ده میلیاردی به رئیس و چهار نفر از اعضای هیات مدیره سازمان بورس، بار دیگر نام «بورس» را بر سر زبانها انداخت و آنرا به ترند اول توئیتر فارسی بدل کرد.
🔹وامی که در تاریخ هشتم خرداد ۱۴۰۳ یعنی با فاصله تقریبا یک هفتهای از شهادت رئیسجمهور و با کارمزد ۴ درصد، دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و تنها با ضمانت یک برگه چک آن هم به مبلغ اصل وام پرداخت شد.
🔹سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرده که اعطای این وام در دوران گذار از دولت سیزدهم به دولت چهاردهم آن هم در زمانی که عملکرد کلی سازمان بورس و اوراق بهادار پایینتر از حد انتظار بوده، دارای ابهامات جدی است.
🔹جالب اینجاست که رئیس سازمان بورس در واکنش به دریافت تسهیلات ۱۰۵ میلیارد ریالی گفته که این وام از محل منابع سازمان پرداخت شده است نه منابع بانکی. گویی اینکه منابع این سازمان بیتالمال نیست و اجازه هر نوع بهرهبرداری از آن مجاز است!
🔹واکنشها به وامِ عشقی نیز بسیار گسترده بوده است؛ وزیر امور اقتصاد و دارایی گفته در دولت چهاردهم برای حذف رانتها آمدهایم و اجازه ویژه خواری به هیچکس نخواهیم داد. سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز نوشت: در مجلس عرض کردم که این آقای عشقی بورس را عشقی اداره میکند؛ حالا هم که واقعا عشقی از پول مردم وامهای میلیاردی با سود پایین برای خود درنظر گرفته است.
🔹هر چه هست ماجرای اعطای این وام، نمکی بود بر زخم مشکلات معیشتی مردم، آن هم در روزهایی که شهروندان برای دریافت تسهیلات خُرد ۳۰ میلیون تومانی در صفهای طویل المدت بانکها در انتظار میمانند و جوانانی که ناچارند به دلیل نداشتن ضامن از دریافت وام ازدواج صرفنظر کنند.
@bavelayattashahadat2
9.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ️ لیندسی گراهام: میخواهیم همه گروگانهای اسرائیلی به خانه برگردند؟ بیایید تمام پالایشگاههای ایران این شیطان بزرگ را هدف قرار دهیم....
♦️ جفری ساکس: من هیچکس را مثل لیندسی گراهام ندیدهام که مدام درحال اشتباه باشد، او یکی از کسانی بود که پای ما را به فاجعه محض اوکراین باز کرد، این مرد در تمام عمرش یک فاجعه دو پا برای منافع ملی آمریکا است...
@bavelayattashahadat2
🌹هفده شهریور، از ایام الله است...
♦️یادتان نرود که ما یک ۱۷ شهریور داشتیم. ۱۷شهریور از «ایّام الله» است. و باید یادمان نرود این را. آن قدر شهید دادیم و آن قدر خون دادیم ما آن روز و در مقابل اجانب و در مقابل وابستگان به اجانب. قیام کردند ملت ما و خونشان ریخته شد، لکن پیروز شدیم...
( امام خمینی(ره) | ۱۷ شهریور ۵۸ )
◼️به مناسبت جنایت رژیم پهلوی در به خاک و خون کشیدن مردم در روز ۱۷ شهریور ۵۷
@bavelayattashahadat2
🔴رئیس اسبق شاباک: نتانیاهو شارلاتان است
♦️ناداو آرگامان رئیس اسبق آژانس امنیت داخلی اسرائیل: ادعای نتانیاهو دربارۀ قاچاق سلاح از محور فیلادلفیا به غزه دروغ بزرگی است.
♦️براساس اطلاعاتی که در اختیار ماست، مقدار بسیار کمی سلاح از طریق آن تونلها وارد نوار غزه شده. عمده فعالیت قاچاق به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح بوده. ما این را به صراحت میدانیم.
♦️نتانیاهو فردی ظالم و بدبین، شارلاتانی است که سعی دارد کل کشور را با دروغ فیلادلفیا گمراه کند تا مانع توافق شود.
♦️نتانیاهو جان گروگانها و امنیت اسرائیل را برای بقای شخصی و بهخاطر ائتلاف خود فدا میکند.
@bavelayattashahadat2
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 حمایت تهوعآور شبکه صهونیستی اینترنشنال از کارفرمای جنایتکارش همچنان ادامه دارد!
🔹حمایتهای بیدریغ این شبکه صهیونیستی از تنها دموکراسی خاورمیانه(!) در حالیست که در اعتراضات هفتهای که گذشت نیروهای امنیتی این رژیم حتی به مردم خودشان هم رحم نکردند و با اسب از روی معترضین رد میشدند.
@bavelayattashahadat2
🔰 گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟
🖋عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران
🔸از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود.
🔸جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود.
🔸خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند.
🔸مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند.
کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند.
🔸بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند.
🔸اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد.
@bavelayattashahadat2
📰 #روزنامه_کیهان
شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
🔹️نگاهی دوباره به دستور تأملبرانگیز دکتر پزشکیان
بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی جوابیه دفتر رئیسجمهور و پاسخ کیهان
🔹️ پنجمین قهرمانی متوالی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در جهان
🔹️وداع با شاعری که سرودهاش برای ۹ دی ماندگار شد
🔹️ پاسخ برادرانه کیهان به یک اظهارنظر نسنجیده
آقای پناهیان کدام طرف ایستادهاید؟!
🔹️ پیشبینی آشوب در انتخابات آمریکا و فرافکنی علیه ایران
@bavelayattashahadat2
نگاهی دوباره به دستور تأملبرانگیز دکتر پزشکیان
🔰 بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی جوابیه دفتر رئیسجمهور و پاسخ کیهان
🔸در پی انتشار گزارش کیهان در نقد دستور رئیسجمهور برای بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی، دفتر رئیسجمهور کشورمان جوابیهای ارسال کرده است.
د🔻ر جوابیه دفتر رئیسجمهور آمده است:
جناب آقای شریعتمداری
مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان
سلام علیکم؛
احتراماً پیرو درج مطلبی با عنوان بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟» در تیتر اول آن روزنامه در تاریخ ۱۰ شهریور ۱4۰3 که حاوی برخی ادعاهای نادرست و تفسیر ناصواب از اظهارات ریاست محترم جمهوری در یکی از سخنرانیهای اخیر میباشد، نکات زیر بهعنوان جوابیه ایفاد میشود و لازم است برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات با رعایت دقیق ضوابط معین شده در قانون مورد نظر، در شماره روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ منتشر شود.
🔻یک/ دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر بازنگری وضعیت اساتید و دانشجویانی که به صورت سلیقهای یا با تفاسیر تنگ نظرانه از قوانین دچار محرومیت از تدریس یا تحصیل شدهاند کاملاً در چارچوب قانون و اختیارات قانونی رئیس جمهور اسلامی ایران صادر شده است. این دستور نه تنها به معنای نقض یا نادیده گرفتن قوانین نیست بلکه تاکیدی بر اجرای دقیقتر و عادلانهتر قوانین موجود به شمار میآید.
🔻دو/ این اقدام در راستای تحقق عدالت در نظام آموزش عالی کشور صورت میگیرد. دولت وفاق ملی در عین حال که متعهد به حفظ نظم و وزانت علمی محیطهای دانشگاهی است، اما رفتارهای فراقانونی و سلیقهای را که آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی را محدود کند، تحمل نخواهد کرد. دولت مصمم به اجرای قانون است، این مسیر با اراده مردم آغاز شده و فضاسازیها و مخالفتها آن را متوقف نخواهد کرد.
🔻سه/ یادداشتنویس روزنامه کیهان در عین حال که از دستور رئیس جمهور محترم برای بازنگری در پرونده دانشجویان یا اساتید اخراجی برآشفته اما خود در موضوع دیگری خواهان بازنگری در پرونده دانشجویانی است که آنها را از نظر سیاسی هم طیف خود میداند صرف نظر از اینکه این نوع برخوردهای دوگانه و سیاستزده چقدر نکوهیده و خلاف شأن رسانهای در تراز جمهوری اسلامی است، طرح این مسئله خود به معنای پذیرش امکان اجحاف در گذشته و تأکید بر ضرورت بازنگری است.
🔻در پایان لازم به تاکید است که دولت وفاق ملی، با درک عمیق از اهمیت نقش دانشگاهها در پیشرفت و توسعه کشور متعهد به ایجاد فضایی پویا، عادلانه و قانونمند در محیطهای دانشگاهی است.
🔸پاسخ کیهان
درخصوص جوابیه دفتر رئیسجمهور ذکر چند نکته ضروری است.
نخست اینکه متن سخنان رئیسجمهور محترم در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و جدید علوم، که کیهان برای پرهیز از کوچکترین اشتباه احتمالی آن را عیناً از پایگاه خبری ریاست جمهوری منعکس کرده است و همچنین تصاویر سخنرانی مذکور موجود است؛ که بر اساس آن دکتر پزشکیان میگویند:
🔻«به وزرای بهداشت و آموزش و پرورش هم گفتهام و اینجا هم تاکید میکنم، وضعیت همه آن اساتیدی که به هر طریقی از دانشگاه لغو قرارداد یا اخراج شدند، مورد بازنگری قرار دهید و دانشجوها را برگردانید. طبیعی است که دانشجو حرف دارد و اعتراض میکند، من باید جوابش را بدهم، یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم، یا نه اشتباه میکند که باید هدایتش کنم.»
رئیسجمهور در ادامه سخنان خود در آن جلسه با بیان اینکه دانشجو نمیتواند آدم بدی باشد چرا که او امید و سازنده فردای مملکت ماست و باید سؤال کند، اظهارداشت:
🔻«کرسی آزاداندیشی که رهبر معظم انقلاب بر تشکیل آن تاکید دارند، یعنی اینکه دانشجو آزادانه حرفش را بزند و با منطق جواب بگیرد، هر کدام منطق نداشت باید منطق طرف مقابل را بپذیرد. اینها مسائل روشن علمی است و باید براساس شواهد تصمیم بگیریم. دانشجو را میشود هدایت و توجیه کرد، اگر حق با اوست، خودمان را باید اصلاح کنیم، نه اینکه با او برخورد کنیم. اگر این مسئله را دریافتیم و توانستیم بپذیریم، آن وقت مملکت را آباد میکنیم.»
🔸همانطور که از این سخنان بر میآید حداقل درخصوص دانشجویان اخراجی که بیشترین بخش از گزارش کیهان به آن اختصاص یافته بود، در کلام دکتر پزشکیان به صراحت سخن از بازگرداندن دانشجویان و نه دستور بازنگری پرونده آنها شده است و اتفاقاً یکی از انتقادات کیهان به این سخنان این بود که چرا جناب رئیسجمهور به جای دستور بازنگری پرونده دانشجویان اخراجی، با یک دستور کلی و غیر منطبق با قانون، صرفاً خواستار بازگشت دانشجویان شدهاند؟!
🔸نکته دیگر اینکه، در جوابیه ارسالی بیان شده است که «دستور رئیسجمهور در راستای عدالت در نظام آموزش عالی کشور صادر شده است و دولت وفاق ملی رفتارهای غیرقانونی و سلیقهای را که آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی را محدود کند تحمل نخواهد کرد و دانشگاه محل تضارب آرا و اندیشههاست»؛ درخصوص این بخش هم باید گفت؛ ظاهرا دوستان تنظیمکننده این جوابیه نیز خیلی اعتقادی به بازنگری و بررسی پرونده دانشجویان اخراجی و کنکاش بر روی اینکه فلان دانشجو یا استاد اخراجی بر اساس کدام علت اخراج شدهاند ندارند و بدون اینکه توضیح بدهند دقیقاً کجا و چه وقت محدودیت در آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی باعث اخراج شده است پیشاپیش رفتارهای غیرقانونی و سلیقهای را دلیل این اخراجها میدانند!
🔻حال آنکه در گزارش کیهان نیز آمده بود: « در سخنان رئیسجمهور محترم به درستی به این موضوع اشاره شده است که «دانشجو حرف دارد و اعتراض میکند»،حرفی نیست، اما بهتر است جناب پزشکیان بفرمایند، چه کسی با حرف زدن دانشجویان و حتی اعتراض و اعلام نظر آنها مخالف است و کجا و چه زمانی دانشجویی صرفا به خاطر حرف زدن یا حتی اعتراض اخراج شده است؟!
🔸نکته پایانی اینکه، تکرار یا اعتقاد به واژه وفاق ملی نباید باعث شود که دانشجو یا استادی که در حوادث و اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به بدترین شکل همسو با تلاش دشمن برای نابودی ملت و کشور، مشغول آشوب و تحریک و میدانداری در اغتشاشات و توهین به ارزشها و ساحت دانشگاه بوده است به جای بازخواست و پاسخگویی یا عذرخواهی به محیط دانشگاه بازگردد. در روزهای اخیر شاهد برکناری دکتر انتظاری استادی انقلابی و با تجربه از ریاست دانشکده صرفا به دلیل یک سهو کلامی و با وجود عذرخواهی بودیم آیا این اقدام با ادعای دوستان در مورد احترام به اساتید و وفاق ملی سنخیت دارد؟ آیا بازگشت بدون عذرخواهی میدانداران اغتشاشات در دانشگاه در کنار برکناری پس از عذرخواهی به خاطر یک خطای کلامی گویای نگاه علمی دوستان است یا اعمال سیاستزدگیهای مخرب؟!
@bavelayattashahadat2