🔴 میرزا کوچک خان جنگلی افتخار هر ایرانی است
🔹 بعد از اینکه میرزا کوچک خان مثل کوه مقابل روس و انگلیس ایستاد و با اردنگی بیرونشون کرد؛ اجنبی ها به پهلوی وکالت دادن، پهلوی هم با اون وکالتنامه سرِ میرزا رو برید!
@bavelayattashahadat2
🔴سفر مقام آمریکایی به منطقه برای جلوگیری از دور زدن تحریمهای ایران و روسیه
سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا :
🔸 برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در سفر هفته آتی خود به خاورمیانه، به کشورهای این حوزه هشدار می دهد که از دور زدن تحریم ها خودداری کنند.
🔸 ایالات متحده به کشورها و صنایع تجاری حوزه خاورمیانه هشدار می دهد که اگر با نهادها و سازمان های طرف تحریم ها و محدودیت های واشنگتن معاملهای انجام دهند، بازار آمریکا را از دست خواهند داد.
🔸نلسون از 29 ژانویه تا 3 فوریه سال جاری به کشورهای عمان، امارات متحده عربی و ترکیه سفر و با مقامات دولتی و نیز مسئولان موسسات و نهادهای تجاری و مالی این کشورها دیدار خواهد کرد تا بر این موضوع تاکید کند که واشنگتن همچنان به سیاست تحریم های خود ادامه خواهد داد.
@bavelayattashahadat2
نخستوزیر یمن: از ایران تشکر میکنیم
🔹عملیات قهرمانانه فلسطینیان در قدس در پاسخ به جنایات صهیونیستها علیه ملت فلسطین را تحسین میکنیم.
🔹ما در یمن با طرح مقابله با دشمن صهیونیستی هستیم و به محور مقاومت که از صنعاء تا فلسطین سپس تهران امتداد یافته متعهد هستیم.
🔹ما از برادرانمان در ایران برای ایستادن در کنار ملت یمن برای مقابله با تجاوز علیه کشورمان تشکر میکنیم.
@bavelayattashahadat2
🔴توئیت قابل تامل تحلیلگر ارشد ترکیهای درباره حادثه حمله به سفارت باکو در تهران
♦️"دورسون اوغلو" تحلیلگر ارشد ترکیهی: رژیم علیاف، ماههاست که شهروند خودش را که با یک ایرانی ازدواج کرده، گروگان گرفته است، درست مثل سعودیها که مردی را با اره برقی در سفارتشان تکه تکه کردند!
♦️ آیا حمله به سفارت باکو یک پروژه طراحی شده از سوی رژیم باکو و تلآویو بوده که این مرد ایرانی قربانی دام آنها شده؟
@bavelayattashahadat2
4.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
می گفتند امارات زیر ساختار کشورش را طوری طراحی کرده است که حتی کانال فاضلاب کشورش اتومات است .
#خارج_ایران.
@bavelayattashahadat2
به سمتِ روشنایی
🔹در ۹ ماه نخست امسال ۱۶ نیروگاه حرارتی در کشور ساخته شده و نیروی کار فعال در نیروگاهسازی از ۲ هزار و ۹۸۰ نفر به ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر رسید. این یعنی بهنسبت دولت قبل نیروی فعال در ساخت نیروگاه ۶ برابر شده.
🔹از ابتدای سال تا آذر نیروگاه ۱ زرند، نیروگاه ۲ زرند، نیروگاه ۳ باکری سمنان، نیروگاه ۱ زاهدان، نیروگاه ۲ زاهدان، نیروگاه ۴ ایران LNG بوشهر، نیروگاه ۵ ایران LNG بوشهر، نیروگاه ۱ بعثت پارسجنوبی، نیروگاه غرب کارون، نیروگاه ۱ آریان زنجان، نیروگاه ۲ آریان زنجان، نیروگاه ۱ راشد تربتحیدریه، نیروگاه شرکت فولاد بوتیای کرمان، نیروگاه قشم پاسارگاد، نیروگاه عسلویه بوشهر و نیروگاه فردوسی خراسانرضوی از جمله ۱۶ واحد نیروگاهی هستند که به شبکه برق کشور متصل شدهاند.
@bavelayattashahadat2
12.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراض کنید خوشحالی بعد از گل رو مهمون ما هستید !!😊
#لکه_آمریکا
📝 پاورقی
@bavelayattashahadat2
توصیه سازمان بهداشت جهانی به دولت ها برای ذخیره داروهای مورد نیاز به هنگام وقوع جنگ هسته ای
@bavelayattashahadat2
🔴 ملتی که جغرافیای خود را نداند، چگونه میتواند حافظ آن باشد؟!
در توییتی گفتم، یک راه مقابله با اقدامات خصمانه اروپا علیه #سپاه، اخذ عوارض از کشتی های عبوری از #تنگه_هرمز است. برخی شبهه کردند که تنگه بین المللی است و نمیشود عوارض بست! بی آنکه لحظه ای تامل کنند که ما میتوانیم تنگه را ببندیم ولی نمیتوانیم عوارض بگیریم ؟! و.. اما پاسخ های حقوقی و کامل به این شبهات:
۱. طبق کنوانسیون 1958 ژنو و عرف حاکم بر حقوق دریاها، رژیم حقوقی حاکم بر تنگهی هرمز، رژیم عبور بیضرر(نه عبور ترانزیت) است. یعنی دولت ساحلی میتواند به منظور حفاظت از امنیت خود در موارد خاص موقتا و استثنائا حق عبور بی ضرر را محدود و یا حتی مسدود نماید و طبق قوانین داخلی آنرا کنترل کند.
۲. بر اساس ماده ۲۶ کنوانسیون حقوق دریاها، کشور ساحلی میتواند برای خدماتی مثل تأمین امنیت و فانوس دریایی و مبارزه با آلودگی های زیستمحیطی از نفتکشها و کشتی های عبوری عوارض اخذ نماید. اقدامی که در برخی مناطق دیگر دنیا نیز صورت می گیرد.
۳. طبق ماده 1 قانون مناطق دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/92205
جمهوری اسلامی ایران خارج از قلمرو خشکی و آب های داخلی و جزایر خود در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بر منطقه ای از آب های متصل به خط مبدا که دریای سرزمینی نامیده می شود حاکمیت دارد. (تا 12 مایل دریایی) این حاکمیت همچنین شامل فضای فوقانی، بستر و زیر بستر دریای سرزمینی می باشد و جزایر متعلق به ایران اعم از این که داخل و یا خارج دریای سرزمینی باشند، طبق این قانون دارای دریای سرزمینی مخصوص به خود هستند.
۴. پس تنگه هرمز تا ۱۲ مایل (۲۲ کیلومتر) جزء آبهای سرزمینی ایران است و کریدور رفت و برگشت کشتیها در میان جزایر ایرانی (تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی و سیری) قرار دارد، عمده کشتیها (بیش از 60 درصد منابع نفتی دنیا) مجبورند از آبهای سرزمینی ایران عبور کنند و ایران میتواند حق عبور دریافت کند و منبع خوب ارزآوری برای کشور باشد.
۵. طرح اخذ عوارض از تنگه هرمز جدید نیست، بلکه هم در سال ۹۱ هم در سال ۹۸ پس از تروریستی خواندن سپاه توسط ترامپ، در مجلس طرح شد، فراکسیون اقدام متقابل، طرح نسبتا جامعی در این زمینه تهیه کرد، ۱۶۰ نماینده در بیانیه از روحانی خواستند این طرح را اجرایی کند ولی غربگراها آنرا ناکام گذاشتند.
۶. اکنون در دولت و مجلس داعیه دار انقلابی بودن، زمان تصویب و اجرای این طرح است؛ و بهترین پاسخ به دولتهای تاجرمسلک و تروریست پرور اروپایی. تا بدانند پاسخ هر اقدامی علیه ایران، تاوان دارد. تاوان های سنگین اقتصادی و سیاسی
۷. تنها کسانی با این طرح مخالف بوده و هستند که یا اطلاعات حقوقی و سیاسی اندکی دارند یا هوش اقتصادی و شیوه های متنوع ارزآوری برای وطن را کنار گذاشته اند یا منافع غربیها را بر منافع ملی ایران برتر میدانند.
#محمد_عبدالهی
@bavelayattashahadat2
خودرو کالای سرمایه ای نیست!
تا همین چند سال قبل خودرو یک کالای سرمایه ای نبود و وقتی یک خودروی صفر خرید میکردی، فردای همان روز که خودرو را برای فروش میگذاشتی چند میلیون از ارزش خودرو کم میشد.
اما به لطف عرضه کم خودرو توسط خودروسازان در سالهای اخیر نه تنها قیمت خودرو هر روز گرانتر شد بلکه خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شد به نحوی که خودرویی که چند سال قبل خریداری شده بود بعد از چند سال استفاده و از رده خارج شدن به قیمتی نجومی و بالاتر از قیمت خرید بفروش میرسد!
در این میان حمایت های بی چون و چرای دولت از چند خودروساز نورچشمی و انحصار خودرو توسط این خودروسازان باعث نارضایتی شدید مردم شده و خرید یک خودروی خوب و مرغوب برای مردم تبدیل به آرزو شده است.
حمایت بی چون و چرای دولت از چند خودروساز داخلی باعث شده تا آنها از این وضعیت سواستفاده کنند و هر روز از کیفیت خودروهایشان کم و قیمتهایشان را افزایش دهند و به دنبال پیشرفت در محصولاتشان نباشند.
دولت باید درب های کشور را بر روی خودروسازان بزرگ دنیا باز کند تا آنها خودروهایشان را به صورت مستقیم در کشور عرضه کنند تا خودروسازان داخلی در فکر رقابت با آنها باشند و کیفیت و تنوع محصولاتشان را افزایش دهند.
این ظلم بزرگی است که مردم محصولات بی کیفیت داخلی را هم قیمت محصولات روز دنیا تهیه کنند.
انحصار خودرو کمکی به پیشرفت در صنعت خودروسازی نخواهد کرد.
خودروسازان ما هنوز خودروهای سی سال قبل اروپا را مونتاژ و به اسم محصول داخلی بفروش می رسانند.
دولت برای به تعادل رسیدن قیمت ها باید شرکت های بزرگ خودروسازی را در کشور وارد کند. چهل و پنج سال است که خودروسازان میخواهند با رانت دولتی به خودکفایی برسند اما هیچ پیشرفتی نداشته اند.
کشور هند در خودروسازی ورود کرده و در همین یکی دو سال آینده به یک قطب خودروسازی تبدیل می شود.
اما ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم.
@bavelayattashahadat2
استوری جالب
امید جهان در رابطه با برگزاری کنسرت شادمهر.
🔹 برگزاری کنسرت فقط واس ما مشکل داره؟
تا دیروز به من فش میدادید برای برگزاری کنسرت
حالا شادمهر کنسرت گذاشته
@bavelayattashahadat2