#ســـــلام_امـــــام_زمانـــــم🌿
#مهدے جــــــانم!😘
هر زمـــــان⏰ ڪہ مے گوییم:
العجل یـــــا مولاے یـــــا صاحبـــــ الزمـــــان!😊
زمزمـــــہ هایتـــــ را میشنوم ڪہ مے گویے:🗣
صبر ڪن چشم دلتـــــ نـــــیل شود مے آیم😢
شعر مـــــن حضرتـــــ هابیل شـــــود مے آیـــــم😍
قول دادم ڪہ بیایم بـــــہ خدا حرفے نیستـــــ😌
دل بـــــہ آیینـــــہ ڪہ تبـــــدیل شـــــود مے آیـــــم👌
#اَلٰلهُمَعَجِلِلوَلیِڪَالْفَرَجْ
🍃🌹کانالِیادوخاطرهشهدا🌹🍃
http://sapp.ir/rostmy
🍃🌹🍃
تو را من چشم در راهم:
💑 زندگی بدون اختلاف وجـود ندارد!
🔸هرگــز اینگونه فکر نکنیــد که یک زندگی زناشویی همیشــه باید با آرمش همــراه باشد و تناقضی پیش نیاید. هیچ یک از شمــا زن و شوهر، کمال مطلق نیستید، اما مهم این است چگونه این اختلافات کوچک را مدیریت کنید
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
💑 مهمترین بلایی که سر زندگی مشترک و زندگی والدینی میآید این است که بهجای اینکه حال طرف مقابلم را درک کنم گرفتار حال خودم هستم.
🔸یعنی اگر حالم خوب باشد، شیرینم و اگر حالم بد باشد، با بداخلاقی برخورد میکنم و اصلاً مهم نیست همسرم یا فرزندم شیرین است یا تلخ. این فاجعه است و در تربیت فرزند فاجعۀ روی فاجعه است.
🔸این بلا باعث میشود که همسرمان نتواند روی ما شناخت پیدا کند و بفهمد همسرش چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد. خیلی از زن و شوهرها شکایتشان از همدیگر همین است.
🔸بچه هوش عاطفی بالایی ندارد که شرایط ما را خیلی خوب درک کند. وقتی که ما حالمان بد باشد و با بچهمان بد برخورد کنیم، بچه به این نتیجه میرسد که مامان من را دوست ندارد. من حالم بد بوده و تحویلش نگرفتم اما بچه به یک افتراق هویتی میرسد و وقتی به یک نوجوان و جوان و فرد بالغ تبدیل شد، کودک درونش آسیبدیده و لگدمالشده است و به همان اندازه با خودش قهر است. چون اصلاً در کودکی به اندازهای که لازم بوده و نیاز داشته، کسی تحویلش نگرفته است. کسی یعنی مامان، مامان، مامان و بعد بابا.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
💑 احتــرام به همـسر در حضـور دیگــران
🔸مرد بایستی به همــسر خــود، بخصوص در حضور دیگران احترام بگذارد. این احترام باید توأم با صمیمیت و مهربانی باشــد.
🔸زن نیازمند دریافت محبت و احترام از شوهر است، به ویژه هنگامی که در حضور دوستان و آشنایان قــرار داشتــه باشــد.
🔸این امر باعث میشود که زن از داشتن شوهر احساس افتخار و سربلندی کند و این احساس، شــوق او را به زندگی زناشویی و آمادگی وی را برای گذشت و بردباری در برابر مشکلات و سختیهای احتمالی بیشتر میکند.
بزرگترین فرصتِ جبران.mp3
6.04M
#تلنگری
ویژهی #نیمه_شعبان 🌕
یکی از اعمال ماه شعبان، بقدری از نظر سازندگی روح، قدرتمند است؛
که توانایی حذف آثار گناهانِ تمام طول عمر ما را، دارد!
ـ کدام عمل؟
ـ چگونه؟
#️⃣ #ThePromisedSaviour
4_5980914853588501394.mp3
22.51M
🔊 #سخنرانی استاد #رائفی_پور
🔖 موضوع: یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه (احیا شب نیمه شعبان)
✅ لینک فایل تصویری 👇
https://t.me/masaf/47880
📆 تاریخ: ۱۳۹۳/۳/۲۲ - تهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دولت پیر جوان خواهد شد.
#دانشمندان_ایرانی
#سردار_دکتر_سعید_محمد
#قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)
#دولت_جوان_و_حزب_اللهی
چرا از سردار #سعید_محمد میترسند؟
یک مدیر نظامی با دانش و کارآمد که ۳۰ سال در مجموعه ای به بزرگی یک دولت بوده ولی در کارنامه اش حتی یک مورد خاکستری تخلف مالی و سازمانی ثبت نشده است!
وقتی به قدرت برسد دست افرادی که سالها در نظام به رانت و کم کاری مشغولند را کوتاه خواهد کرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرکت خارجی نداریم.
چی بودیم و چی شدیم
🔰
آیا می توان عید نوروز را عید دینی و مذهبی به حساب آورد یا صرفا یک عید باستانی و ملی است؟
پاسخ:
بدون شک عید نوروز یکی از سنتهای ملی و اعیاد ایرانیان است، که از دیرباز مورد توجه بوده و قوم ایرانی ارزش و اهمیت خاصی برای این عید قائل بوده است. اما در مورد اینکه آیا می توان آن را عید دینی تلقی کرد به چند نکته اشاره می کنیم:
1- در متون روایی شیعه، در موضوع یادشده با دو دسته روایت روبرو هستیم؛ که در دسته ای تایید و در دسته ای رد شده است.
در دسته اول می توان به روایت معلی بن خنیس از امام صادق (ع)، اشاره کرد که بر اساس آن نوروز، روزی است که خداوند در آن از بندگان خویش میثاق گرفت که جز او را پرستش نکرده و به او شرک نورزند و به فرستادگانش ایمان بیاورند؛ ... نوروز روزی است که کشتی نوح بر کوه جودی کناره گرفت؛ و نوروز روزی است که افرادی که از خانه های خود خارج شده و به آزمایش الهی از دنیا رفتند، مجددا به دنیا بازگشتند. در این نوروز است که جبرئیل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و درست در همین روز است که پیامبر اسلام، حضرت علی را بر شانه خود گذاشت تا او بتهای قریش را از بیت الحرام پایین کشید و آنها را درهم شکست. نوروز روزی است که برای حضرت علی(ع) بیعت گرفته شد ... و نوروز روزی است که قائم اهل البیت(ع) در آن روز ظاهر می گردد و بالاخره نوروز روزی است که حضرت قائم (عج) بر دجال پیروز می شود «هیچ نوروزی نیست مگر آنکه ما[اهل البیت] در آن روز توقع فرج را داریم چرا که این روز، از روزهای ما و شیعیان ما است که غیر عرب (ایرانیان) آنرا گرامی داشته ولی شما(عرب ها) آنرا ضایع نمودید» ... .(وسائل الشیعه، ج 8، ص 173)
در دسته دوم در کتاب ابن شهر آشوب حکایت شده که منصور به سوی امام کاظم علیه السلام فرستاد تا در روز نوروز برای تهنیت جلوس کند. حضرت فرمود من اخبار جدم رسول خدا را بررسی کردم و در آنها برای این عید خبری نیافتم و این سنت ایرانیان است که اسلام آنرا محو کرده است....( المناقب، ج 4، ص 319)
واضح است که سند این روایت ضعیف است چون ابن شهر آشوب سندی را برای روایت ذکر نکرده است. داشتن معارض و إعراض (= روی گردانیِ) فقها از آن نیز بر ضعف این روایت صحه می گذارد:
مرحوم مجلسی در نقد روایت می فرماید:
این خبر با اخبار معلی بن خنیس مخالفت دارد، اما اخبار معلی از نظر سند قویتر بوده و در نزد اصحاب شهرت بیشتری دارد.( بحارالانوار ج 56 ص 100)
بر همین اساس روایت دوم از اعتبار فقهی برخوردار نبوده و مورد إعراض فقها قرار گرفته؛ و در مقابل، روایت اول که دلالت بر اعتبار شرعی و دینی نوروز و همچنین احکامی فقهی نظیر استحباب پوشیدن لباس نو و غسل نوروز دارد مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن فتوا نیز داده شده است. (برای نمونه ببینید: جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام، ج 5، ص 42؛ العروة الوثقی (المحشی)، ج 2،ص 152)
2- مسأله جشن و بزرگداشت عید نوروز یک مسأله فراگیر و رایجی بوده که اگر مخالف با اسلام و دین و آئینش بوده حتما ائمه (ع) صراحتا و با تأکید از آن نهی می کردند که بدون تردید به ما می رسید و روشن است که نزد ائمه از نوروز صحبت می شده است ولی ایشان از آن نهی ننموده و باطل نشمرده اند (ببینید: کافی، ج 5، ص 142؛ من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 300) و بدیهی است که برای خشکاندن ریشه یک چنین عادتی ریشه دار و محکم نمی شود به یک روایت آنهم مرسل و بدون سند اعتماد نمود.
3- به فرض اینکه با توجه به روایات فوق نتوانیم اعتبار شرعی آن را به دست بیاوریم باید به اصول عملیه مراجعه کرد و روشن است که اصل اولیه در چنین مواردی اباحه و برائت است و جواز چنین اعمالی را نتیجه می دهد.
4- گذشته از اینکه بزرگداشت چنین ایامی مصادف است با روزهایی که عظمت خالق طبیعت و زنده شدن پس از مرگ را به ما گوشزد می کند، مردم نیز طبق رسومات به کارهایی اقدام می کنند که شارع مقدس به آن کارها تشویق نموده است؛ مثل: نظافت و خانه تکانی، صله رحم، خوشحال کردن مؤمنان، از بین بردن دشمنی ها و کینه ها، کمک به محرومان، آزادی زندانیان و ... که این خود می تواند حاکی از مطلوبیت آن نزد شارع مقدس باشد.
5- بر اساس آموزه های بلند اسلامی، عید حقیقی آن روزی است که انسان به سمت خدا، معنویت و کارهای خیر باز می گردد(از عود به معنای بازگشتن) و « هر روزی که در آن معصیت خدا نشود آن روز عید است»(نهج البلاغة، حکمت 428) بنابراین در صورتی که مردم بر اساس سنت های دیرینه اقدام به کارهای خوب و خداپسندانه کنند (که در نکته قبلی اشاره شد) حقیقتا می توان آن ایام را از نظر شرعی نیز عید نامید.
اینجا طلائیه است؛ سرزمین شهیدان در هر گوشه این خاک، شهیدان قدم گذاشتند. طلائیه روزهای سخت عملیات خیبر را از یاد نمیبرد؛ تو هم از یاد مبر. روزهایی که رعنا قامتان جوان، پا در معبر شهادت گذاشتند و آتش توپ و خمپاره ها و مسلسل ها و چه میدانی تو که آتش نشان های طلایی چه بود.
اینجا روزهای سختی را به یاد دارد. جنگاورانی که با دستان خالی به نبرد با دشمن رفتند. محمد ابراهیم همت و یارانش، حسین خرازی و خیل جنگاورانش، آن روزها، همه در اینجا بودند. در آن روزها، در هر گوشه این دیار خون می بارید. و اگر خوب گوش بسپاری، می توانی زمزمه شبانه جنگاوران را با گوش دل بشنوی. و صدای چکاچک شمشیرهاشان را.