هدایت شده از ویکی فقه؛ دانشنامه علوم اسلامی
📖 #حدیث_روز | مقام و منزلت شيعیان
🍂الإمامُ عليٌّ عليه السلام:
▪️شكَوتُ إلى رسولِ اللّه صلى الله عليه و آله حَسَدَ الناسِ إيَّايَ، فقالَ: يا عليُّ، إنّ أوَّلَ أربَعةٍ يَدخُلُونَ الجَنَّةَ أنا و أنتَ و الحَسنُ و الحُسينُ، و ذُرِّيَّتُنا خَلفَ ظُهُورِنا، و أحِبّاؤنا خَلفَ ذُرِّيَّتِنا، و أشياعُنا عَن أيمانِنا و شَمائلِنا.
▫️از حسد ورزى مردم نسبت به خودم نزد رسول خدا صلى الله عليه و آله شِكوه كردم . آن حضرت فرمود : اى على! نخستين چهار نفرى كه وارد بهشت مى شوند، من هستم و تو و حسن و حسين ، و پشت سر ما ذريّه ما، وارد مى شوند و پشت سر ذريه ما دوستداران ما و شيعيان ما از سمت راست و چپ ما.
📚الإرشاد: 1/43.
📲 lib.eshia.ir/27307/6/108/شَكَوتُ
🆔 @wikifeqh
هدایت شده از کارگاه خیال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آثار قضا شدن نماز صبح در زندگی
🔰 @kargahekheyal
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢کشف حجاب و مبارزهای علیه هویت ایرانی
🖊احمدحسین شریفی
کشف حجاب افزون بر آنکه یک «حرام شرعی» بیِّن و آشکار و حتی به فرموده رهبر معظم انقلاب یک «حرام سیاسی» نیز هست؛ یک «حرام ملی» و هویتی نیز هست.
بنابراین، بیحجابی فقط یک گناه و معصیت «عفتسوز» و «آخرتسوز» نیست؛
بلکه
اولاً، گناهی سیاسی و مخالفتی علنی با ارزشهای جامعه سیاسی اسلامی هم هست؛
ثانیاً، یک آتش «خانوادهسوز»، «جامعهستیز» و «تمدنسوز» هم هست؛
و ثالثاً، هجوم علیه فرهنگ چندهزار ساله ملی ایرانیان هم هست. افراد بیحجاب، «هویت ملی» و «افتخار فرهنگی» ایرانیان را نیز به تمسخر میگیرند.
هیچ ملتی جسارت به هویت خود را تحمل نمیکند.
#حجاب
#عفت
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
❓آیا محبت اهل بیت علیهم السلام بدون عمل مفید است؟
👈پاسخ عالم ربانی آیت الله بهجت رحمه الله علیه
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸بریدن از یکی= بُریدن از همه🔸
▫️ نگاه کنید به این قسمت از دعای رجبیه:
اللهُمَّ إنّی أسئَلُکَ بِالمَولُودَینِ فی رَجَب مُحَمَّد بنِ عَلی الثّانِی وَ ابنَهُ عَلی بنِ مُحَمَّد المُنتَجَب الدعَاء ...
چرا نمیگوید: أسئَلُکَ «بِالمَوالیدِ» بِالرَّجَب امِیرالمُؤمِنِین؟
چرا [با وجودیکه ولادت حضرت علی نیز در ماه رجب است اما] اسم امیرالمومنین را نمی برد؟
می خواهد بگوید این دو مولود، موقعیتی دارند که اگر فراموش بشوند خطرناک است.
⛓ چون اینها حلقهی زنجیرند، جزء سلسله ی امامتاند، وقتی سلسله کار می کند، جمیع حلقات، جزء ضروری هستند. حذف «یک» حلقه یعنی حذف «جمیع». این مهم است. وقتی «سلسله بِما انّهُ سلسله» مطرح شد، حذف یک حلقه با حذف جمیع، هیچ فرقی نمی کند.
مثلاً شما می خواهید با یک زنجیری آب بکشید. دلو را سر زنجیر می کنید و به انتهای چاه می فرستید؛ این چاه، صد و پنجاه متر است. این زنجیر هم هر حلقهاش یک سانتیمتر است. هر متر، صد حلقه است. یعنی پانزده هزار حلقه می شود. اگر از این پانزده هزار حلقه، چهارده هزار و نهصد و نود و نه حلقه آن، محکم باشد و فقط یکی از آنها پاره شود، آب بالا نمی آید. دلو هم با آن قسمت از زنجیر می رود ته چاه!
▫️ صد و بیست چهار هزار پیغمبر، به عنوان «سلسله» مطرح هستند. وقتی بعنوان سلسله مطرح هستند، حذف «یکی» با حذف «جمیع» هیچ فرقی نمی کند! به همیندلیل می گوید: لانُفَرِّقُ بَینَ أحَدٍ مَن رُسُلِه.
▫️ حالا کار زمانی مشکل می شود که مومنین هم مثل سلسله انبیاء میشوند، یعنی آنها هم جزء سلسله می شوند. لذا تفرق از یکی، تفرق از جمیع خواهد بود.
▫️ این روایت امام صادق(ع) را ببینید:
مفضل می گوید در خدمت امام صادق (ع) بودم. حضرت فرمود: وقتی دو نفر از شیعیان من با هم قهر میکنند إنّی ابرَاءُ مِنهُما وَ العَنهُما: من به هر دو نفر لعن میکنم و از هر دو نفرشان بیزاری می جویم! [یعنی] ارتباطم با هر دو نفر قطع میشود!
گفتم: این دو که از هم قهرند، یک نفرشان مقصّر است، یک نفر دیگر بیتقصیر است. شما هم مقصّر و هم بی تقصیر را با هم لعن میکنید؟! آنکه بی تقصیر است چکار کرده؟!
حضرت فرمود: انتظار دارم بی تقصیر پیش مقصر برود و بگوید: یا أخِی! أنا الظّالِم حتّی یقطَع التّهاجِر! بگوید: ای برادر، من ظالم هستم تا نزاع تمام شود! باید این کار را بکند.
▫️ این انتظار امام صادق (ع) برای چیست؟ بیتقصیر (مظلوم) چرا نباید از مقصر (ظالم) بِبُرَد؟
چون مسئله، مسئله شخصی است. مسئلهی اعتقادی نیست. در مسائل اعتقادی، گاهی تبرّی خودش جزء وظایف شرعیه میشود. اما در مسائل شخصی، این تبرّی درست نیست. چرا؟ چون مؤمنین، یک مجموعهی به هم پیوستهاند، یک سلسلهاند؛ از یک نفرشان بُریدی یعنی از همه بُریدی! [به همین دلیل است که] امام صادق (ع) می فرماید:
اگر از او بُریدی، از من بُریدی!
▫️شبیه نماز جماعتی است که شما به وسیله یکی از مؤمنین، متّصل به جماعت هستید. اگر از ایشان بریدی، از جماعت می بُری [و نماز جماعتت از بین می رود]. می گوید همه مؤمنین، واسطه اتّصال همدیگر [به ائمه و خداوند] هستند.
▫️«وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاء بَعْضٍ» یعنی اگر ولایتت با یک نفر از مومنین قطع شد؛ با همهاش قطع شده است.
@haerishirazi
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
11.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند سوال جنجالی از یک آخوند!
⁉️ فرق عمامه با تاج چیه؟!
⁉️ تفاوت حضرت والا و حضرت آقا چیه؟!
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
https://farsnews.ir/my/c/216417
پویش حمایت از عدم بازگشت سلبریتی های حامی براندازان به صدا و سیما.
لطفا حمایت کنید و نشر دهید.
آنهایی که با سواری از بیت المال مسلمین به شهرت دست پیدا کردند باید بفهمند و بدانند نمیتوانند خلاف احکام اسلامی موضع گرفته و با همراهی دشمنان قسم خورده این مردم و کشور امنیت ملی را به خطر بیاندازند.
و حالا با داغدار نمودن مادر آرمانها و روح الله ها و جوانان این مرز و بوم دوباره از بیت المال مسلمین استفاده نمایند.
هر چند بعید نیست این جماعت دوباره در کوچکترین اغتشاش و فتنه ای همنوا با فتنه گران دو باره بر تازیانه شهرت و کلام مسموم خود پیکر این کشور امام زمان عج را مجروح نمایند.
https://eitaa.com/bayan_tabligh
هدایت شده از صراط مستقیم
#نکته_های_ناب
🔇 هر کسی قابليت بحث با مخالفين را ندارد.
☝️کسی که در مسائل دينی #تازه_وارد است،
_ بايد ابتدا در پی مسائل #يقينی بوده
_ و روی آنها پافشاری بنمايد
_ و با بحثهای مختلف #يقينيات را تقويت و با تفکر تثبيت کند
✓ تا دل و جانش رنگی از امور يقيني و معرفت دينی حاصل کند
👈 و بعد از #اطمينان_قلبی، اگر لازم بود به مطالعهی شبهات پرداخته
👈 و در مرحله نهایی «به شرط وجود بنيهی دينی و اعتقادی»، به مباحثه با اهل شبهه بپردازد.
#لازمه_مباحثه_دینی
#یقین
#اطمینان_قلبی
✍کانال نشر بیانات استاد تحریری
╔════════════════╗
🆔 @seratemostaghim_ir
╚═════════════
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 #تحلیل_و_تبیین | محققترین بزرگان حوزه؛ مبلغترینها بودند
👈 پرونده «تبلیغ، اولویت اول»
🎤 حجتالاسلاموالمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با رسانه KHAMENEI.IR
🔹بعد از انقلاب به برکت وسعتی که نظام اسلامی برای حوزه دین ایجاد کرد، ملحقات رساله توضیحالمسائل باب شد که یکی از آنها امربهمعروف است. در ادامه هم دفاع مقدس و جریانهای دهه شصت فرصتی ایجاد کرد که حوزه تبلیغ در جامعه از نگاه مردم مهمترین خروجی حوزه تلقی شود؛ ولی همچنان تبلیغ در حوزهها حتی در سطح درجه دوم اهمیت هم نبود؛ یعنی طلبه یا محقق، مدرس یا معلم میشد اما مبلغ نمیشد؛ ولی در جامعه بروز و ظهور دین و حوزه فقط در عرصه مبلغان و تبلیغ دیده شد. پس از انقلاب شخصیتهای بسیار زیادی هم بهخاطر حضور در عرصه تبلیغ محبوب مردم متدین شدند اما این نگاه در حوزهها تقویت نشد، اگرچه نسبت به قبل از انقلاب اوضاع بهتر شد. تبلیغ دستمایه اصلی حرکت اسلام در نظام اسلامی است.
🔹رهبر انقلاب بر استفاده از ابزار هنر تأکید دارند. باید به هنر مسلح شویم و بتوانیم نوعی استقلال در حوزه رسانه پیدا بکنیم؛ نمیگویم رسانههای دیگر را ببندیم، منظورم تفوق است. در حوزه رسانه که جوان با آن زیست میکند هنوز تفوق نداریم، چه در رسانه ملی و چه در فضای مجازی و غیره، غالباً منفعلیم.
🔹آقایی که در حسینیه امام میگویند مخاطب امروز فرق کرده به نظرم هنرمندترین آدم در ارتباطگیری با تمام اقشار جوانان و نوجوانان است و در بیانیه گام دوم رسماً مأموریت این نسل را روشن کرده که اگر جوانان گردههای خود را زیر بار انقلاب بدهند، بستر طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه ساخته خواهد شد. چنین مأموریت بزرگی یک نسل متفاوت را میطلبد و این نسل متفاوت باید خوب شناخته شود.
🔹ضعف ایمان و التزام به منابع عظیم دینی کمکم در حوزه تبلیغ دیده میشود. بر اساس توهم بسیاری که از دهه ۷۰ به بعد بهخاطر موج شبهات و گرایشهای فکری متفاوت مخصوصاً نگاه غربی ایجاد شد، تصور کردیم که با منابع دینی دیگر نمیتوان جواب داد و باید همزبان شویم. اتفاقاً جوان امروز چه در داخل و چه در خارج حتی غیرمسلمان عطش عمیقش فقط با منابع دینی رفع میشود.
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/53568