eitaa logo
بیّنات
11.2هزار دنبال‌کننده
685 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و چهل و ششم (۹۹.۹.۱۸) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و پنجم» 🔹توبه، انقلاب الی الله 🔹بررسی وجوه مختلف توبه ( توبه در عرفان عملی و تخلّق به اخلاق الله – توبه در احکام شرعی ظاهری ) 🔹توّاب از صفات و مقامات الهی 🔹وجهی از توبه ی اولیای الهی ( سلام الله علیهم ) ( توبه ی اولیای الهی، مظهر اسم توّاب حضرت حقّ ) 🔹توبه کردن، سخت تر از تقوا و پرهیز از گناه ( ترک گناه، آسان تر از توبه ) 🔹توبه، مقامی بین یقظه و إنابه 🔹مراتب توبه، مبتنی بر مراتب معرفت ( معنای تشکیکی توبه ) 🔹مراقبت دقیق و ریزبینانه ی اهل تقوا، بر رفتار خویش 🔹مزیّت توبه ( توبه، موجب قرار گرفتن در مسیر ) 🔹توضیح توبه ی نصوح ♦️سیاسی 🔻تغییر ملاک های ارزش گذاری، در اوائل انقلاب، بواسطه ی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و توبه ی مردم از طاغوت 🔻بازگشت ملاک های ارزش گذاری به ملاک های طاغوتی، بعد از اتمام دهه شصت. 🔹ملاک هایی برای شناخت توبه حقیقی و تائب حقیقی .
هدایت شده از بیّنات مدیا
99.9.18.mp3
10.65M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتاد و پنجم ( ۹۹.۹.۱۸ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/F51Il 🆔 @bayyenat_media
📚📚📚📚📚 📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۱. ابوبکر بن ابی شیبه (۱۵۹- ۲۳۵) مؤلف کتاب «المصنّف» به سند صحیح: هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره می‌پرداختند و این مطلب به عمر بن خطاب رسید. او به خانه فاطمه آمد و گفت: ای دختر رسول خدا محبوب ترین فرد برای ما پدر توست و بعد از پدر تو خودت، ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آن ها . این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی و زبیر به خانه برگشتند. دختر پیامبر به علی و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود خانه را بر شما بسوزاند. به خدا سوگند آنچه را قسم خورده است انجام می‌دهد. ۲. احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری (متوفای ۲۷۰) مولف کتاب تاریخی «انساب الاشراف»: ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت کند ولی علی از بیعت امتناع کرد. سپس عمر همراه با فتیله (آتشزا) حرکت کرد و با فاطمه در مقابل باب خانه رو به رو شد. فاطمه گفت: «ای فرزند خطاب می‌بینم درصدد سوزاندن خانه من هستی؟» عمر گفت: «بله این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است» ۳. عبدالله بن مسلم بن قتیبیه دینوری (۲۱۲ – ۲۷۶) تاریخ دان و ادیب بزرگ اهل سنت در کتابش «الامامه والسیاسه»: ابوبکر از کسانی که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد. او به در خانه علی آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع کردند. در این موقع عمر طلبید و گفت: «به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را بر سرتان آتش می‌زنم» مردی به عمر گفت: «ای اباحفص در این خانه دختر پیامبر است» گفت: باشد. ابن قتیبیه در دنباله این مطلب نوشته است (صفحه ۱۳): عمر به همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند. هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید با صدای بلند گفت: «ای رسول خدا پس از تو چه مصیبت هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید» وقتی مردم که همراه عمر بودند صدای زهرا و او را شنیدند برگشتند ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند نزد ابی بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن. علی گفت: «اگر بیعت نکنم چه می‌شود؟» گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست گردن تو را می‌زنیم... [حضرت هارون -ع- به حضرت موسی -ع- گفت: قال ابن امّ ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی ... «۱۵۰ اعراف»] ۴. تاریخ طبری: أتی عمر بن الخطاب منزل علی و فیه طلحه و الزبیر و رجال من المهاجرین فقال: «والله لاحرقن علیکم او لتخرجن الی بیعة» فخرج علیه الزبیر مصلتاً بالسیف فعثر فسقط السیف من یده فوثبوا علیه فاخذوه. عمر بن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان کرد و گفت: «به خدا سوگند خانه را به آتش می‌کشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید» زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود، ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد. در این موقع افراد دیگر بر او هجوم آوردند و شمشیر را از دست او گرفتند. بایع الناس و استشبتوا للبیعة و تخلف علی و الزبیر و اخترط الزبیر سیفه و قال اَعمدُه حتی یبایع علیَّ فبلغ ذلک ابابکر و عمر. فقال عمر: خذوا سیف الزبیر فاضربوا به الحجر . ۵. ابوالقاسم طبرانی (۲۶۰ – ۳۶۰) که ذهبی در میزان الاعتدال درباره او می‌گوید فردی معتبر است، در کتاب «المعجم الکبیر» درباره جناب ابوبکر در زمان مرگش می‌گوید: ابوبکر در هنگام مرگ اموری را آرزو می‌کرد: «اما الثلاث اللائی وددت انی لا افعلهن فوددت انی لم أکن اکشف بیت فاطمه و ترکته» ای کاش سه چیز را انجام نمی‌دادم... ای کاش هتک حرمت خانه فاطمه نمی‌کردم و آن را به حال خود واگذار می‌کردم. ۶. ابن عبدربه در عقد الفرید (متوفای ۴۶۳) از عبد الرحمن بن عوف نقل می‌کند: من در بیماری ابی بکر بر او وارد شدم تا از او عیادت کنم، او گفت، قال ابوبکر: «و ودت انی لم اکشف بیت فاطمه عن شیءٍ و ان کانوا اغلقوه علی الحرب» آرزو می‌کنم که ای کاش سه چیز را انجام نمی‌دادم... ای کاش خانه فاطمه را نمی‌گشودم هر چند آنان برای نبرد، در خانه را بسته بودند. 🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
📚📚📚📚📚 📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۷. نظّام از علمای بزرگ کلام (اصول عقاید) اهل سنت در کتاب الوافی بالوفیات (۱۶۰ – ۲۳۱): احمد شهرستانی در الملل و النحل به نقل از نظّام می‌نویسد: از جمله از عقاید نظّام آن بود که می‌گفت: عمر به خانه فاطمه حمله ور شده و فریاد می‌زد: خانه را با اهلش به آتش بکشید در حالی که در خانه نبود مگر علی و فاطمه و حسن و حسین. او در ادامه می‌گوید: «ان عمر ضرب بطن فاطمه یوم البیعه حتی القت المحسن من بطنها» عمر در روز اخذ بیعت برای ابی بکر بر شکم فاطمه زد، او فرزندی که در رحم داشت و نام او را نهاده بودند کرد. ۸. مقاتل بن عطیه در کتاب الامامه و الخلافه: «ان ابابکر بعد ما اخذ البیعه لنفسه من الناس بالارهاب و السیف و القوه ارسل عمر و قنفذاً و جماعه الی دار علی و فاطمه و جمع عمر الحطب علی دار فاطمه و احرق باب الدار...» هنگامی که ابوبکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت عمر، قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه فرستاد و عمر هیزم جمع کرد و در خانه را آتش زد... ۹. ابن ابی دارم در کتاب «میزان الاعتدال» احمد بن محمد معروف به ابن ابی دارم محدث کوفی (متوفای ۳۵۷) کسی که محمد بن حماد کوفی درباره او می‌گوید: «کان مستقیم الامر عامة دهره» یعنی او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود. وی نقل می‌کند که در محضر او این خبر خوانده شد: «ان عمر رفس فاطمه حتی اسقطت بمحسن » عمر لگدی بر فاطمه زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد. ۱۰.امام الحرمین جوینی استاد ذهبی از رسول خدا -ص- این گونه روایت می‌کند: زمانی که فاطمه را دیدم به یاد صحنه‌ای افتادم که پس از من برای او رخ خواهد داد، گویا می‌بینم ذلّت وارد خانه او شده، حرمتش پایمال گشته، حقّش غصب شده، از ارث خود ممنوع گشته، پهلوی او شکسته و فرزندی را که در رحم دارد سقط شده در حالی که پیوسته فریاد می‌زند: «وا محمداه» ولی کسی به او پاسخ نمی‌دهد، کمک می‌خواهد اما کسی به فریادش نمی‌رسد. او اول کسی است که از خاندانم به من ملحق می‌شود و در حالی بر من وارد می‌شود که محزون، گرفتار، غمگین و شهید شده است و من در اینجا می‌گویم: خدایا لعنت کن هر که به او ظلم کرده، کیفر ده هر که حقّش را غصب کرده، خوار کن هر که خوارش کرده و در دوزخ مخلّد کن هر که به پهلویش زده تا فرزندش را سقط کرده و ملائکه «امین» گویند. از کتاب فرائد السمطین جوینی حموئی. 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐🥀💐🥀💐🥀💐 📽|ببینید: ⚠️ کوچک شمردن گناه، مقدمهٔ غرق شدن در دریای فساد و فحشاء 🔮تبیین ویژهٔ سیرهٔ حضرت زهرا (س)، وظیفهٔ خطیر روحانیّت در ایّام فاطمیّه 🌹حامد وفسی 🦋 و 🆔 @bayyenat110
🏴🏴🏴🏴🏴 ▪️عَنْ سَعِیدِ بْنِ الْمُسَیَّبِ عَنْ عَلِیٍّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ: أَنَّهُ قَالَ لِفَاطِمَةَ مَا خَیْرُ النِّسَاءِ؟ قَالَتْ ...أَنْ لَا یَرَیْنَ الرِّجَالَ وَ لَا یَرَوْنَهُنَّ فَذَکَرَ ذَلِکَ لِلنَّبِیِّ -ص- فَقَالَ إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ▪️امیرالمومنین علی -علیه السلام- از حضرت زهرا -سلام الله علیها- پرسیدند: بهترین چیز برای یک زن چیست؟ حضرت عرض کردند: بهترین آن است که نه مردی را ببیند و نه هیچ مردی او را مشاهده نماید. پس امیرمومنان -ع- این گفته را نزد پیامبر -ص- ذکر کردند و پیامبر -ص- فرمودند: فقط و فقط فاطمه -سلام الله علیها- پاره ی تن من است. 📚بحار الانوار، ج ۳۷، ص ۶۹ ⚫️ شهادت مادر سادات، حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- تسلیت باد. 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 🎥| ⚠️رضاشاه، زیر عمّامه ی برخی مسئولین ج.ا.ا 💢 نهاد پاک و مقدّس زن، در تیررس و هدف برخی صاحب منصبان کشور 🌹حامد وفسی 🦋 و 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۹ .mp3
2.13M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و نهم 🆔 @bayyenat110
🌸 متن۷) اساساً نظر ابن مسعود قابل توجیه نیست؛ زیرا جامه ای که خود به خود آشکار است جامۀ رو است نه جامه زیر و در این صورت معنا ندارد که گفته شود زنان زینت های خود را آشکار نکنند مگر جامۀ رو را، جامۀ رو قابل پوشاندن نیست تا استثناء شود برخلاف چیزهایی که در کلمات ابن عباس و ضحّاک و عطاست و در روایات شیعه آمده است. اینها اموری است که قابل این هست که دستور پوشانیدن یا نپوشانیدن آن‌ها داده شود. (مسئله حجاب، شهید مطهری، ص ۱۳۷) 🌸 نقد۷)اولاً اعتراف حضرت استاد که جامه رو خود به خود آشکار است. این همان نصّ صریح آیه است که فرمود «إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا» به جز آنچه خود به خود آشکار است از زینت؛ 🌸 ثانیاً لباس رو، قابل امر و نهی می‌باشد، شاهد آن امری است که در آیه ۳۱ سوره اعراف آمده: «خُذُوا زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ» و در آیه ۶۰ سوره نور شاهد دیگری است درباره خانم های بازنشسته و از کار افتاده: «أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ». 🌸 ثالثاً امری ممکن و عقلایی است؛ زیرا زیبایی و مرغوب بودن جامه ی رو غیر از آشکار بودن آن می‌باشد؛ بله امکان ندارد جامه رو را پنهان کنند اما اگر الا ما ظهر منها نیامده بود باید زنان مؤمنه از چادر و مقنعه های غیرمرغوب و غیرزیبا استفاده می‌کردند ولی از چنین تکلیفی معاف شده اند. 📚بر گرفته از کتاب حجاب قرآنی (بررسی مسئله حجاب در اسلام) ص ۷۱ ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی.mp3
4.14M
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔈/بشنوید: 💐 مکتب تشیّع، مکتب برهان محور، و مروّج حرّیّت در تعقّل و تحقیق 🥀 جایگاه تعقّل و تحقیق علمی، در کتب یهود و مسیحیت ❌ نقد بزرگان، غیر از بی حرمتی به ایشان 🌹حامد وفسی 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/1z4eV 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🎥|ببینید: 🍀تبیین دلائل ضرورت از آمریکا 🍃حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و چهل و هفتم (۹۹.۹.۲۵) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و ششم» 🔹اشاره ای به تفاوت توبه و إنابه 🔹توبه ی از گناه، سخت تر از تقوا و ترک گناه 🔹عدم تلازم بینِ باز بودن همیشگی درب توبه از جانب حضرت حقّ، با لزوم توفیق توبه از جانب عاصی ( قصور و عدم توفیق عاصی برای توبه، به معنای بسته بودن درب توبه و عدم پذیرش خداوند نیست ) 🔹چرایی آسانتر بودن توبه در جوانی 🔹عجب، از موانع بزرگ توبه 🔹توصیه به گریه، در طلبِ توفیق بر توبه ( گریه ی از خوف الهی، بستر سازِ توفیق بر توبه ) 🔹توضیح معنای احباط و تکفیر در اعمال ( تقسیم اعمال به احباطی و تکفیری ) 🔹توبه، از بهترین اعمال تکفیری 🔹نفس شخص تائب، بویژه تائب نصوح، غیر قابل قیاس با نفس طفل و صبیّ ( غیر بالغ ) ( دفع مغالطه ی پنهان، در مقایسه ی تائب و طفل ) 🔹ندامت و پشیمانی، رکنِ رکین توبه ( به اصطلاح، روح توبه ) 🔹میزان پشیمانی، مبتنی بر میزان معرفت ( هرکه او آگاهتر، رخ زردتر ) ♦️سیاسی 🔻اصرار بر گناهِ برخی از مسئولین، موجب عادی شدن وقاحت و پرده دری و دریدگی ایشان 🔹برخی از نشانه های پشیمانی و ندامت حقیقی ( پشیمان و نادم حقیقی ) .
هدایت شده از بیّنات مدیا
99.9.25.mp3
8.95M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتاد و ششم ( ۹۹.۹.۲۵ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/UwlJH 🆔 @bayyenat_media
◾️◾️◾️◾️◾️ 🏴 پیام تسلیت حضرت آیت الله وفسی در پی رحلت ملکوتی حضرت علّامه مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ یگانه ی میادین جهاد فرهنگی در برابر ملحدانِ شوروی پرست و دگر اندیشان غرب پرست که از آزار زبان و تهمت هایشان نرست؛ چون کوه در مقابل انحرافات قد برافراشت و سیل آسا بساط منحرفان را از ریشه برداشت؛ مبارز بی امان با دموکراسیِ فریب و اسلام رحمانی، آزاده ای انقلابی، خار چشمِ دشمنان داخلی و خارجی، حکیمی خردمند، حلیمی خرسند، عارفی نزیه، سیّاسی بصیر از سپهر آسمان اسلام ناب محمّدی، ولایتمداری بی نظیر به سوی ولی مطلق پرکشید. رحلت عالم ربّانی، مصباحِ هدایت، حضرت آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی را به پیشگاه مقدّس ولی الله اعظم حضرت بقیه الله -عجل الله فرجه الشریف- و نایب عظیم الشّأن ایشان امام خامنه ای و بیت معزّز این حکیم متألّه و ملّت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض میکنم. خداوند متعال روح بزرگ ایشان را قرین رحمت و با اهل بیت -علیهم السلام- محشور فرماید. حامد وفسی ۱۲ دی ۱۳۹۹ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 🎥|ببینید: 💐 انقلاب و منصب ولایت فقیه، برای اعتلای اسلام، اجرای احکام آن و نجات مردم 🥀 بی حجاب کردن بدون درد و تدریجی زن، گام اوّل برخی مسئولین ارشد نظام 🌹حامد وفسی 🦋 و 🆔 @bayyenat110
⁉️ یکی از مخاطبین از محضر معظّم له سلام علیکم لطفا از حضرت استاد بپرسید: آیا وقتی با یک بی حجاب یا بد حجاب و مرتکبان علنی دیگر گناهان مواجه میشویم، تکلیف شرعی ما چیست؟ آیا چون همشهری یا هموطن ما هستند، یا طرفدار انقلاب و رهبری هستند، نباید با آنان برخوردی کنیم؟ بسیار متشکرم 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 باسمه تعالی سلام عليكم و رحمة الله بر هر مکلّف واجب است وقتی عمل منکری یا ترک معروفی ببیند، انزجار قلبی و ناراحتی درونی خود را با چهره خود اظهار بدارد و به او بفهماند که باید آن منکر را ترک کند و آن معروف را انجام دهد؛ و همین قیافه گرفتن درجاتی دارد؛ مثلا چهره خودش را عبوس کند؛ یا روی خود و یا همه بدنش را بر گرداند؛ یا با او قهر کند؛ به هرحال همشهری بودن یا طرفدار انقلاب و رهبری بودن، یا دختر و پسر کسی بودن و امثال این امور عذر و بهانه ی بیجاست و نباید سبب ترک وظیفه شرعی ما گردد؛ بعلاوه ترک امر به معروف و نهی از منکر از گناهان بزرگی است که موجب تقویت اشرار و غلبه آنان بر مردم میشود. اگر مکلّف در مرحله اول موفّق نگردد، باید از مراحل دیگر امر و نهی، برای از بین بردن گناه در جامعه استفاده کند. یاعلی (ع) 🦋 و 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
⁉️ یکی از مخاطبین به نام Amin از محضر معظّم له سلام علیکم میخواستم از استاد در مورد تفاوت وهم و خیال سوال کنید و اینکه برای کنترل خیال، چه سفارشی برای نسل دارند؟ ممنونم 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 سلام علیکم و رحمة الله قوه خیال متوقف بر صورت حسی است و منفعل میباشد؛ قوه واهمه متوقف بر حس و خیال نیست و امور غیر محسوس را درک میکند و منفعل نیست؛ قوه واهمه را ملّاصدرا عقل جزئی مینامد؛ به وسیله آن افراد ادراک میشود، اما به وسیله قوه عقل مفاهیم کلّی درک میگردد. هر وقت متوجه میشود خیال یا فکر بدی در ذهن آمده، متوسل به قرائت سوره اخلاص شود. سه بار یا یازده بار اين سوره را بخواند و اگر اثری نداشت دوباره آنرا تکرار کند تا اثر کند. یاعلی (ع) 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞|ببینید: 💔 توبه ی از گناه، سخت تر از تقوا و ترک گناه ❌ عدم تلازم بینِ باز بودن همیشگی درب توبه از جانب حضرت حقّ، با لزوم توفیق توبه از جانب عاصی 🌹حامد وفسی 💐 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۱۰ .mp3
1.98M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و دهم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀حضرت امام (ره): 🍃اگر معمّمی در رژیم سابق یک کار خلاف می‌کرد، می‌گفتند این ساواکی است؛ این درباری است. 🔺امروز که ساواکی در کار نیست و همه دفن‌ شده‌اند، اگر از شما آقایان یک چیزی صادر بشود، می‌گویند جمهوری اسلامی این است. مکتب ما متزلزل می‌شود. 👈🏻مسئولیتتان زیاد است آقایان 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۱۰.۲ .mp3
11.8M
🔉| بشنوید: 🗣سخنرانی با موضوع: 🦋 و 📆 سه شنبه، ۲ دی ۱۳۹۹ 🎙حامد وفسی 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/1Rpde 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞|ببینید: 💔چرا توبه در جوانی آسان تر است؟ ⚠️عُجب و تکبّر، از موانع بزرگ توبه 💐حامد وفسی 🌺 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 🎞| 💓علّامه مصباح یزدی، بزرگترین سردار سپاه اسلام در جمهوری اسلامی ❣چرایی افضلیّت علماءِ ربّانی بر شهداء 💔مظلومیّت شدید علّامه مصباح در ج.ا.ا 💗حامد وفسی 🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 #شبهه ۵۴ ♻️قسمت اول/شيعه مي‌گويد ابوبكر و عمر خلافت را
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۴ ♻️قسمت دوم/پس آن‌ها او را در جايگاهش قرار دادند و نه در مورد او غلّو كردند و نه كوتاهي ورزيدند و آنان شايسته‌ترين و برترين را مقدم نمودند و علي را با كساني كه در سطح او بود برابر كردند. 🌷بخش دوم به ۵۴ چگونه ممكن است كسي كه به حكم آيه تطهير پاك است و به حكم آيه ولايت كه مي‌گويد منحصراً وليّ مومنین، خدا و رسول خدا مي‌باشد و آن كسي است كه در ركوع زكات مي‌دهد يعني حضرت علي -علیه السلام- و در غدير ولايتش را اعلان نموده همه با او بيعت كنند و شخصيتي كه از نظر علم و فداكاري با ديگر افراد قابل مقايسه نيست، شايسته خلافت نباشد و كسي مثل عمر با آن رفتار زننده‌اش با پيامبر -صلی الله علیه و آله- يا حرف‌هاي غلطش در روز رحلت پیامبر -ص- كه ابوبكر او را آگاه كرد و يا جسارت ابوبكر نسبت به گشودن بيت فاطمه -سلام الله علیها- و عدم پذيرش آيات قرآن در مسئله فدك، از علي -علیه السلام- شايسته‌تر باشد. بسياري از اهل سنت قبول دارند كه علي -علیه السلام- افضل از صحابه پيامبر بوده است و كسي مانند او در فضايل نيست. اما آيا علي -ع- با عثمان يا طلحه و زبير هم‌سطح بود؟! مسئله اين است كه ملاك شما در فضيلت با ملاك ما تفاوت دارد. شما ابوبكر و عمر را كه پدر زن پيامبر هستند بالاتر، و علي و عثمان را كه داماد پيامبر هستند و جوان‌تر پايين‌تر حساب مي‌كنيد. اما ملاك ما علم و تقوا مي‌باشد و شناخت عالم حقيقي و مخلص واقعي فقط با خداست. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔻ادامه ۵۴ ♻️قسمت سوم/و بعد از كشته‌شدن عثمان، مهاجرين و انصار بلافاصله با او بيعت كردند و آيا كسي به خاطر بيعت گذشته‌اش با ابوبكر و عثمان، از علي معذرت خواهي نموده است؟! يا توبه كرده؟! يا گفته فراموش كرده بودم...؟! 🌷بخش سوم پاسخ به ۵۴ خير همان‌ها كه به دنبال ابوبكر و عمر و عثمان بودند با همان تفكر با علي -علیه السلام- بيعت كردند و از همين جهت حضرت علي -سلام الله علیه- آن را نمي‌پذيرفت تا به اصرار آن‌ها حضرت قبول فرمود؛ همان‌طور كه با سه خليفه مدارا مي‌كرد، براي حفظ اسلام اين خلافت انتخابي از طرف مردم و صحابه را پذيرفت. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی.mp3
3.96M
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔈/بشنوید: 🍀معرفت، مبنای خوف و رجاء 🌿موهومیّت متعلّق، سبب خوف و رجاء کاذب 🍃محدودیّت معرفت ماسوی الله، نسبت به حقیقت و عظمت حضرت حقّ 💐حامد وفسی 🎥|مشاهده فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/sFe9h 🆔 @bayyenat110