eitaa logo
بیّنات
11.3هزار دنبال‌کننده
685 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 📽| ببینید: ⚠️تنبیه و ایقاظ، یکی از حکمت های بلایای دنیوی مؤمنِ غیر مکّار 🌹نصیحت جالب پدر محترم حضرت استاد 🌸حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۱ ♻️ قسمت اول/ شيعيان ادعا مي‌كنند كه معاويه كافر و مرتد بوده است! اما آن‌ها با چنين ادعايي، در واقع به علي و فرزندش حسن توهين مي‌كنند؛ چون علي وقتي در برابر معاويه شكست خورد يعني اين‌كه مرتدان او را شكست دادند و حسن وقتي امر زمامداري مسلمين را به معاويه سپرد پس اوامر خلافت را به مرتدان سپرده است و مي‌بينيم كه خالدبن‌وليد در زمان ابوبكر با مرتدان جنگيد و آن‌ها را شكست داد؛ پس خداوند خالد را در برابر مرتدان بيش از علي ياري كرده است! و حال آن‌كه خداوند بر هيچ‌كس ستم نمي‌كند و لشكريان ابوبكر و عمر و عثمان و نماينده‌هايشان در برابر كفار پيروز مي‌شدند در حالي كه علي توان مقاومت در برابر مرتدان را نداشت! و همچنين خداوند مي‌گويد: «و سست نشويد! و غمگين نگرديد! و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد» (آل عمران، ۱۳۹ ) 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش اول به ۵۱ ۱. خداوند به كافر و مسلمان ستم نمي‌كند و اين جمله (خداوند به هیچکس ستم نمیکند) ربطي به موضوع ندارد. ۲. شكست و پيروزي در جنگ‌هاي دنيايي بين كفر و اسلام و يا مرتدين با مسلمانان و... به معني حقانيت يك گروه نمي‌باشد و به معني ياري خداوند هم نيست؛ زيرا خداوند به هر دو گروه در دنيا كمك مي‌رساند؛ سوره اسراء آيه ۲۰ كُلًّا نُّمِدُّ هَٰؤُلَاءِ وَهَٰؤُلَاءِ مِنْ عَطَاءِ رَبِّكَ ... همه را این و آن گروه را [یعنی هر يك از دو گروه مؤمن و كافر را] از عطاي پروردگارت مدد مي‌بخشيم و عطاي پروردگارت از كسي منع نشده است». ۳. پيامبر -صلی الله علیه و آله- در مكه به سبب اين‌كه مي‌خواستند ايشان را به قتل برسانند به مدينه هجرت كردند. همچنين مهاجرين از ترس كشته‌شدن از مكه به حبشه فرار كردند و نيز در جنگ احد، پيامبر -ص- شكست خوردند و حمزه عموي پيامبر و هفتاد نفر از اصحاب به شهادت رسيدند؛ پس آیا خداوند به آن‌ها كمك نكرد و باطل بودند؟! ۴. ارزش های شما بايد قرب و اخلاص افراد و تقوا باشد؛ زيرا قرآن ملاك ارزش را به تقوا مي‌دهد نه به پيروزي ظاهري؛ ان اكرمكم عندالله اتقئكم و آيه احد الحسنين نشان مي‌دهد شكست و پيروزي براي كسي كه تقوا داشته باشد سعادت و ارزش است. ۵. براي درك مقام ابوبكر بايد به علم و تقوايش نگاه كرد، در حالي‌كه بيت فاطمه -سلام الله علیها- را گشود و آيات قرآن را كه حضرت زهرا -س- درباره ارث خواند، قبول نكرد و با يك روايت كه خودش از پيامبر -ص- شنيده بود آيات الهي را نپذيرفت؛ اما خالد؛ وقتي مهمان مالك‌بن نويره شد، او را غافلگير كرده به قتل رساند و با زنش همبستر شد. وقتي عمر نگهباني را قرار داده بود تا او نتواند رضايت ابوبكر را جلب كند و اولين رشوه در اسلام را خالد به او پرداخت نمود، و خالد به عنوان اين‌كه سردار نظامي است و خليفه به او نياز دارد، ابوبکر از گناه قتل و زناي او گذشت. در این قضیه ميزان تقواي ابوبكر روشن مي‌شود. ۶. ما معاويه را مسلمان مي‌دانيم و حضرت رسول‌اكرم -ص- با عبدالله بن‌ابي‌ابن‌ابي‌سلول كه مسلمان بود، در شوراي خود با او مشورت كرد و این نشان مي‌دهد كه او را مسلمان حساب مي‌نمود و مسلمان محترم است، هرچند جزو منافقین باشد. ۷. شكست حضرت علي -علیه السلام- مانند شكست حضرت رسول -صلی الله علیه و آله- در احد، به سبب سستي و ضعف ياران بوده است نه حقانيت معاويه و يا عدم كمك خداوند. ۸. امام حسن -علیه السلام- با معاويه صلح كرد و او متعهد شد كه بر اساس قرآن و سنت پيامبر عمل كند و مواردي را كه در آن‌جا متعهد شد به آن‌ها عمل نكرد و بعد از بدست‌گرفتن قدرت، صلحنامه و تعهد خود را پاره كرد. ۹. ابوبكر و عمر و عثمان كه در برابر كفار پيروز شدند و حضرت علی -ع- هم در برابر كفار هميشه پيروز بودند هم در زمان رسول‌اكرم -ص- و هم در زمان خلافت که در تاريخ ثبت شده است. مثل شكست دختر يزدگرد و اسارتش و آوردن او به كوفه (تاريخ طوال دينوري). اما آيه‌اي كه ذكر كرديد: سست نشويد و غمگين نگرديد و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد. توجه به اين آيه روشن مي‌كند كه قرآن مي‌خواهد مردم مسلمان را تقويت نموده ملاك تعالي را بيان كند که: اگر كسي ايمان داشته باشد به مراتب ايمان، مقامش بالاتر است، اما منظور از اين كه علي -ع- توان مقاومت با مرتدين را نداشت، آن‌ها مرتد نبودند بلكه مسلماناني بودند كه معاويه آن‌ها را فريب داده بود؛ زيرا زماني كه به شام خبر رسيد که علي -ع- در محراب مسجد در نماز صبح كشته شده است مردم شام تعجب نموده و سؤال مي‌كردند مگر علي نماز مي‌خواند؟! و هم‌چنين حضرت علي -ع- وقتي مي‌توانست پيروز شود كه مردم مطيع او باشند. اما هارون -ع- را چه مي‌گوييد كه خليفه حضرت موسي -ع- بود ولي مردم به فرمايش قرآن او را به استضعاف كشاندند و كنار زده شد، آيا هارون را خدا ياري نكرد و پيروزي و غلبه سامري بر هارون دليل بر حقانيت اوست؟! 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥🔥🔥🔥🔥 📽| خطاب به برخی مسئولینِ روحانی‌نما: ✊ ساختار شکن شما هستید نه آقای ❌ سکوت زجرآور و مرگبار برخی از روحانیّت، در مواجهه با فسادِ برخی مسئولین 🎙حامد وفسی 💥 🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺 🌺 حضرت امام حسن عسکری -علیه السلام- فرمودند: 🌺 إِنَّ الْوُصُولَ إِلَي اللّهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا يُدْرَكُ إِلاّ بِامْتِطاءِ اللَّيْلِ: 🌺 همانا وصول به خداوند عزّوجلّ، سفري است كه جز با عبادت در شب حاصل نگردد. 📚مسند الامام العسكري، ص290 🌹ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری -سلام الله علیه- تبریک و تهنیت باد. 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۲ .mp3
1.82M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و دوم 🆔 @bayyenat110
🌸 اميرُالمؤمِنينَ -عليه السلام- قالَ: وَ غَيْرُ كُلِّ شَيْءٍ لاَ بِمُزَايَلَهٍ 🌸 یعنی جدایی و بیگانگی خدا غیر از همه‌ی موجودات است بدون دوری و گسیختگی، امتیاز او از جمیع ماهیات به ذات است نه به فصول و تشخّصات که هر دو تحت جنس واحد یا نوعی مندرج باشند و به وسیله‌ی فصلی امتیاز پیدا کنند. 🌸 پس «هیچ موجودی خدا نیست اگرچه هیچ موجودی از خدا جدا نیست.» 🌸 او هستی مطلق غیرمتناهی است، او حقیقت هستی است. هست فقط اوست. موجودات دیگر که سهمی از هستی دارند، به این جهت جدایی و دوگانگی و گسیختگی در آن‌ها راه ندارد و دیگر جنبه ماهوی آن‌هاست که هر کدام حدّ دارند و محدودند، این همان نقص امکانی و محدودیت آن‌هاست، از این لحاظ ممکن محدود غیر از واجب نامحدود است. 📚 برگرفته از کتاب «حقیقت» ص ۲۳۲ (نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه) ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🥀 زنان مؤمن در فرهنگ قرآنی... 💐 حامد وفسی 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و چهل و سوّم ( ۹۹.۸.۶ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و دوم» 🔹ضرورت توجّه به توقیفی بودن عبادات و پرهیز از اعمالِ فاقدِ پشتوانه ی معتبر 🔹لزوم وجود حسن فعلی و حسن فاعلی، در عمل عبادی 🔹اشاره ای به قدرتِ قوای خیال، مخیّله و واهمه 🔹تفسیری از روایت " العبودیّة کنهها الرّبوبیّة " - تسلّط اولیای الهی ( سلام الله علیهم )، بر قوای نظری خود 🔹تأثیر عبادت، در تسلّط و حکومت انسان ( عاقله ی انسان ) بر قوای خویش 🔹رابطه ی عبودیّت و تکامل نفس ( تحصیلِ کمال نفس ناطقه، در سایه ی عبادت ) ♦️سیاسی 🔻نقد ادّعای عدالت در نظام اقتصادی کشور ( سوء استفاده از مفهوم عدالت ) 🔹رأس الایمان بودن صبر ♦️سیاسی 🔻تفاوت حضرت امام (ره) با مسئولین امروز جمهوری اسلامی، در مواجهه ی با توهین به مقدّسات 🔹متلازم نبودن صبر، با عدم جزع و فزع ( مذموم نبودن مطلق جزع و فزع ) 🔹انواع صبر، به حسب متعلّق 🔹ضرورت پرهیز از قیاس به نفس، در مورد اولیای الهی ( سلام الله علیهم )، در مواجهه ی با مصائب 🔹صبر در مصیبت توضیحِ صبر در طاعت 🔹صبر در طاعت، برتر از صبر در مصیبت 🔹ارزش و فضیلت صبر بر معصیت 🔹اظهریّت و افضلیّت صبرِ بر معصیت، در حال برخورداری از مواهبی مانند مقام، قدرت، ثروت و ... ( بیشترین ظهورِ صبرِ بر معصیت، از یک جهت ) 🔹خطر معصیت و ناچیز انگاشتن آن 🔹اهمّیّت توجّه به نیّات خیر .
هدایت شده از بیّنات مدیا
99.8.6.mp3
14.99M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتاد و دوم ( ۹۹.۸.۶ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://aparat.com/v/z2VvR 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 📽| ببینید: 🌹تاثیر مادران بر اصلاح فرزندان ⚠️ رابطه فحشای برخی مادران با فساد امروز جامعه 🎙حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود حضرت امام (ره): 🔻با ریختن خون عزیز ما، تایید شد ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزی هاست. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۱ ♻️ قسمت دوم/ فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَن يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُم: پس هرگز (از جنگ با كفار و مقابله با دشمنان) سست نشويد و (دشمنان را) به صلح (ذلت بار) دعوت نكنيد در حالي كه شما برتريد و خداوند با شماست و چيزي از (ثواب) اعمالتان را كم نمي‌كند. (محمد/ ۳۵). ♻️ اما وقتي علي نتوانست معاويه را از ورود به قلمرو و شهرهايش بازدارد او را به صلح فراخواند و از او خواست كه هر يك بر آن‌چه هستند باشند اگر آن‌گونه كه شيعه مي‌گويند ياران علي مؤمن بوده‌اند و آن‌ها مرتد بوده‌اند بايد ياران علي برتر قرار مي‌گرفتند... 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷بخش دوم به ۵۱ ۱. صلحي كه از روي سستي و بي‌ايماني باشد پسنديده نيست. ۲.حضرت علي -علیه السلام- به سبب عدم اطاعت و سستي يارانش و درگيري داخلي مانند گروه خوارج ناچار به صلح بود، زيرا قدرت هر دو برابر بود. ۳. حضرت رسول‌اكرم -صلی الله علیه و آله- با مشركين مكه صلح نمود؛ زيرا توان هر دو طرف مساوي شده بود و نه پيامبر قدرت غلبه بر آنان داشت و نه آن‌ها ديگر توان غلبه داشتند. ۴. ملاك برتري همان‌طور كه در سوره آل عمران آمده به شرط ايمان است و اين برتري هم به معني بالاتربودن در جنگ و قدرت‌هاي ظاهري نيست. ۵. آيا چون اسرائيل اعراب را در شش روز شكست سختي داد پس يعني وهابي‌هاي سعودي يا ملل عرب نزد خداوند بي‌ارزش هستند و صهيونيست‌هاي اسرائيلي چون پيروز شدند سعادتمند هستند و نزد خدا مقرب می باشند؟ ۶. آيا سردار يزيد كه مدينه را براي سه روز بر سربازانش حلال كرد و آن‌ها مدينه را غارت كرده و هركه را خواستند كشتند و به زنان و دختران انصار تجاوز نمودند(فاجعه حرّه). آيا خداوند چون حق با يزيد بود و انصار ظالم بودند به يزيد كمك كرد؟! 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 به جدّه خودت متوسل بشو و این مسئولیت را قبول کن...‼️ ⚠️او خائن است. و کسی هم که این مسئولیت را قبول می‌کند خائن است... 🔥 اعتراض آتشین آیت الله وفسی به برخی مسئولان بلند پایه ☄ 🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣 ☄ 🔴 جرثومه های خباثت بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمّد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین اللهم عجّل لولیک الفرج والعافیة والنصر در این روز های غمبار پاییزی که ملّت متدیّن و شریف و عظیم الشّأن، گرفتار دولت دروغگویان پرمدعا شده و از شدّت بی تدبیری در همه امور مهمّه، مردم را به ورطه یأس و ناامیدی سوق میدهند، شهادت سربازان بی ادّعا ثمره ی خیانتهای گذشته است که از کنار آن به آسانی و غفلت گذشتیم و اجازه دادیم اشخاصی که به اعتراف خودشان هیچ تخصّص و تجربه ای ندارند، بی تقوایی کرده و پست های مهم امنیتی را اشغال کنند؛ امّا آنکس که تعمداً چنین مقامی را به این ساده لوحان میدهد قطعا ساده نیست! همچنین نمایندگانی که رأی اعتماد میدهند یا آنها که در دوره بعدی نماینده میشوند و با عدم اقدام یا سکوت بر این خیانتها و جنایات صحّه میگذارند، شریک جرم بوده، ان شاءالله بزودی در محکمه عدالت احضار می‌گردند. جناب دکتر ابوالحسن بنی صدر، عاملی داشت به نام سلامتیان. بنده پس از بازگشت از اولین مأموریت گردان ۷ پادگان ولی عصر -عج- در بحث های سیاسی با برادران سپاه، کارهای ایشان را حمل به صحت می کردم اما آنان معتقد بودند که بنی صدر قطعاً خائن است. تا اینکه رسانه ملّی در آن زمان اعلان کرد تظاهراتی در شیراز به رهبری این فرد صورت گرفته و علیه حضرت امام -ره- شعارهای توهین آمیزی داده اند! چند روزی پی در پی روزنامه انقلاب اسلامی بنی صدر را می خریدیم و دائماً اخبار سیما را دنبال میکردیم تا رییس جمهور این خبر را تکذیب یا به نحوی توجیه کند، اما خبری نشد! در آن زمان یقین کردم که سلامتیان از طرف خودش سخن نمی گوید بلکه از طرف اربابش حرف میزند و در واقع کینه قلبی او را اظهار می‌کند. امروز خبردار شدیم ارباب، قلّاده یکی از سگانش را باز کرده، و بدون پوزه بند به میدان فرستاده تا عمق کینه در قلبهای پر نفاقشان را آشکار کند. معاون رسمی رییس جمهور جناب دکتر حسن روحانی عامدانه یا از باب فلتات اللسان، با عبارت رکیک، و توهین آمیزی به حضرت امام -ره- تهمت زده و خواسته چهره نورانی و مقدّس آن معجزه مشهود را به خیال خام خویش، مخدوش کند. اولا ساده انگاری است که فکر کنیم او از پیش خود سخن میگوید. این اباطیل، منویات کثیف دلهای بیمار ارباب اوست و این بیچاره ی خود فروخته مأمور است و معذور. ثانیا بزرگان فرموده اند: مه فشاند نور و سگ عوعو کند هرکسی بر طینت خود میتند کی شود دریا ز پوز سگ نجس کی شود خورشید از پف منطمس( ناپدید) بارالها بر روح خود، مظهر تامّ اسلام ناب محمدی و یاران حقیقی و پیروان راستینش، سلام و صلوات نامتناهی عنایت فرما. حامد وفسی ۹۹.۹.۸ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
باسمه تعالیٰ به جهت اطاعت از فرمان حضرت امام خامنه ای مبنی بر لزوم اجرای دستور ستاد کرونا، جلسه اخلاق حضرت استاد همانند هفته گذشته تعطیل میباشد.
باسمه تعالی دوست‌داران حضرت استاد آیت‌الله حفظه الله مکررا جویای وضعیت سلامتی ایشان شدند. با توجه به شدت یافتن بیماری این یاور راستین انقلاب و رهبری، از جمیع علما، فضلا، شاگردان و دوستان و عموم ولایتمداران و علاقه‌مندان به ایشان تقاضا داریم با توسل ذیل عنایت ائمه اطهار علیهم السلام برای شفای عاجل و کامل ایشان دعا کنند. 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۳ .mp3
1.85M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و سوم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞💞💞 💞💞 💞 🎥| 🌸 حقیقت شهادت، نزد اولیاء الهی 🌷داستان حکمت آموز خفّاش ها و آفتاب پرست‼️ 🌹حامد وفسی 💓 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥🔥🔥🔥🔥 🎥| ⚠️بی غیرتیِ سیاسی، مَرَض لاعلاج برخی دولتمردان ⛔️ مسئولین طرفدار مذاکره با آمریکا، بیماردلانی که خود را به خواب زده اند! 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌸 انسان محقِّق خصوصاً کسی که در مکتب اهل بیت -علیهم السّلام- تربیت شده باشد برای اثبات و ردّ یک نظریه نمی تواند از هر راهی استفاده کند. 🌸 یکی از زشت ترین راه های نقد که در حقیقت، مغالطه می‌باشد به قول امروزی ها راه ترور شخصیت است. 🌸 در این روش به جای آنکه آراء علمی فردی بررسی شود شخصیّت او کوبیده می‌شود یا آراء غلط علمی او در یک علم، دلیل می‌شود برای بی ارزش بودن نظرش در علم دیگر، و این جنگ روانی و مغالطه مناسب با نقد علمی نبوده و مکتب اهل بیت -علیهم السّلام- از این‌گونه اخلاق منزه است. 📚برگرفته از کتاب حقیقت، ص ۵۰۱ (نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه) ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۲ ♻️ شيعيان نمي‌توانند ايمان و عدالت علي را ثابت كنند مگر آن‌كه سني شوند؛ چون وقتي خوارج و كساني كه [نعوذبالله] علي را كافر يا فاسق مي‌دانند، به آن‌ها بگويند كه ما قبول نداريم كه علي مؤمن بوده است بلكه او كافر و ظالم بوده است ـــ چنان‌كه شيعه در مورد ابوبكر و عمر مي‌گويند ـــ شيعه هر دليلي براي مؤمن‌بودن علي ارائه دهد آن دليل بر مؤمن بودن ابوبكر و عمر و عثمان نيز دلالت مي‌كند... 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۵۲ شيعه مي‌گويد آيه مباهله در حق علي و فاطمه و حسن و حسين -علیهم السلام- مي‌باشد و علي -علیه السلام- نفس پيامبر -صلی الله علیه و آله- است و اين متواتر است؛ پس هيچكس نگفته در روز مباهله حضرت رسول -ص- عمر يا ابوبكر يا عثمان... را برده است يا مثلا عايشه يا حفصه را. شيعه مي‌گويد آيه ولايت در شأن علي -ع- متواتر است و بدون اختلاف همه مي‌گويند كه علي -ع- در حال ركوع انگشتري صدقه داده است و هيچكس چيز ديگري نگفته. آیا اهل سنت مي‌گويند ابوبكر و عمر و عثمان در حال ركوع زكات داده‌اند؟ شيعه مي‌گويد در غدير، حضرت علي -ع- به عنوان مولاي هر مؤمن و مؤمنه معرفي شده است پس آيا اهل سنت مي‌گويند كه عمر يا ابوبكر و عثمان به عنوان مولاي هر مؤمن خوانده و معرفي شده‌اند و... اين استدلال‌ها بيش‌تر لطيفه است. اگر دليل بياورند كه اسلام و هجرت و جهاد علي -ع- به تواتر ثابت است همان‌طور اسلام و هجرت و جهاد ابوبكر و عمر و عثمان نيز به تواتر نقل شده است و بلكه مسلمان بودن معاويه و خلفاي بني‌اميه و بني‌عباس و نماز خواندن و روزه‌گرفتن‌شان و جهادشان عليه كفار به تواتر ثابت است! شيعه جواب مي‌گويد ما اسلام همه اين افراد را مي‌پذيريم و بارها گفته‌ايم كه حضرت رسول اكرم -ص- اسلام ابوسفيان را در مكه بعد از فتح آن و اسلام عبدالله‌بن‌اُبيّ بن ابي‌سلول را که از منافقان بزرگ بود، بعد از هجرت پذيرفت و حضرت رسول -ص- با او در جنگ مشورت كرد. او در شوراي حضرت رسول بود و در خيلي از جنگ‌ها شركت مي‌نمود و پيامبر به عنوان يك مسلمان و جهادگر با او برخورد مي‌نمود و پيامبر منافقين را رسوا نفرمود. اما در مورد اين مشاهير اسلام كه شما نام برديد به تواتر كارهاي ديگري هم از آن‌ها نقل شده است مثل داستان جسارت توهين‌آميز عمر در زمان وصيت حضرت رسول -ص- در وقت رحلت و يا... و ما شيعيان مي‌گوييم حتي قاتلين حسين‌بن‌علي -علیهماالسلام- به تواتر ثابت شده كه نماز به جماعت مي‌خواندند به امامت عمربن‌سعد يا خوارج هم بسيار زاهد بودند يا ابن‌ملجم قاتل حضرت علي -ع- همه ظاهراً مسلمان بودند و اهل نماز و... آيا اين افراد نزد خداوند محترم بودند؟! اگر هر كس ظاهراً نماز بخواند و يا... كافي است براي رفتن به بهشت و مقرب شدن! آيا منافق هم همين كارها را انجام نمي‌ دهد؟! 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۴ .mp3
1.84M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و چهارم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| پاسخ آیت الله وفسی، مدّتهاپیش به آقای : 🕋 منظورِ از اسلامی خواندن برخی از علوم پایه 🔮عدم تلازمِ اشتراکِ مکاتب در تدبیر و نتیجه، با وحدت در مبانی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه ی صد و چهل و چهارم ( ۹۹.۸.۲۰ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و سوم» 🔹اقسام صبر به حسب مراتب صابرین 🔹صبر بر فراقِ حضرت حقّ، بالاترین مرتبه ی صبر 🔹ظهورِ صبرِ اعظمِ انبیاء عظام ( سلام الله علیهم )، در مرحله یا سفر سوّم و چهارم از اسفار اربعه ی اهل عرفان ( من الحقّ مع الحقّ الی الخلق و مع الحقّ فی الخلق ) 🔹تبیین چرایی اعظمیّت صبر انبیاء الهی ( سلام الله علیهم )، در قالب بیان یک تمثیل 🔹مشکل بودن کار تربیتی و عظمت نقش هدایتگری 🔹ماجرای حضرت ابراهیم ( سلام الله علیه ) و مواجهه با دنیا ی کفر و باور های باطل ♦️سیاسی 🔻فرق مسئولین جمهوری اسلامی، با انبیاء الهی ( سلام الله علیهم )، در مواجهه ی با شیطان و سران کفر 🔻حاکم کردن شیطان در جامعه، هدف برخی از مسئولین جمهوری اسلامی 🔻مسئولین جمهوری اسلامی، ناموفّق در حاکم کردن ظواهر دین در جامعه ( تفاوت مسئولین نظام، با حضرت رسول الله ( صلّی الله علیه و آله و سلّم ) در پایبند کردن افراد جامعه نسبت به رعایت شریعت ظاهری ) 🔻تبدیل شدن نهاد های فرهنگی جمهوری اسلامی، به سکّوی پرشی برای اراذل و فواحش ( تأسف از نقشِ شهرت آفرینی نهاد های فرهنگی برای فسّاق ) 🔻بیشتر شدن زحمت حزب الله، در دهه های أخیر، به سبب گسترده تر و عمیق تر شدن نفاق 🔹اکبریّت صبر حضرت حجّت ( عجّل الله تعالی فرجه الشّریف ) و دشواری کار ایشان در دعوت بشریّت به دین ♦️سیاسی 🔻سؤال بر انگیز بودن مداهنه و مماشات علماء صاحب نام و بزرگان حوزه، با رفتار مفسدانه ی برخی مسئولین جمهوری اسلامی ( رفتار مشکوک علمای بزرگ و بنام حوزه، در مواجهه با وضع نابسامان جامعه ) 🔹جایگاه وصالی نماز، در نزد اولیاء الهی ( سلام الله علیهم ) 🔹مشروط بودن معراجیّت نماز ( معراج بودن نماز، مبتنی است بر فراهم شدن شرایط و برطرف گشتن موانع ) 🔹لزومِ تشدیدِ صبرِ در عبادت، با توجّه به وضع نابسامان دین داری در جامعه ( استفاده از فرصت پیش آمده در جامعه، برای رشد هر چه بیشتر در عبودیّت ) .