واکنش شورای امنیت ملی کاخ سفید به سفر رئیس جمهور ایران به ونزوئلا
🔴 «جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در جریان نشست خبری خود با خبرنگاران، در واکنش به سفر رئیس جمهور ایران به آمریکای لاتین مدعی شد که تهران باید در خصوص اهداف سفر رئیس جمهور این کشور به آمریکای لاتین بیشتر توضیح دهد، اگرچه ما به کشورهای منطقه در این بخش از جهان نمیگوییم که باید با چه کسانی ارتباط داشته باشند و این موضوع بر عهده خود کشورها است؛ هرچند ما مسلماً نگران رفتار بی ثبات کننده ایران هستیم و به انجام تمهیدات برای مقابله با این رفتار ادامه خواهیم داد.
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
امضای ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا
🔴 مراسم امضای اسناد همکاریهای دوجانبه ایران و ونزوئلا در حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد و مقامات عالیرتبه حاضر ۱۹ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
همکاری و مشارکت در حوزههایی همچون «ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی، بیمه، حمل و نقل دریایی، آموزش عالی، کشاورزی، دارویی و پزشکی، تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاریهای معدنی» از جمله اسناد مهم امضا شده میان وزرای امور خارجه، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی با همتایان ونزوئلایی بود.
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
«علیآبادی» وزیر صمت شد
🔹«عباس علیآبادی» با رای نمایندگان مجلس بعنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
🔻هفتههای آینده شاهد آزادسازی منابع ایران هستیم
وزیر اقتصاد:
🔹امیدواریم که هفتههای آینده شاهد آزادسازی منابع ایران در کشورهایی مثل کرهجنوبی باشیم که تأمین ارز خوبی برای کشور خواهد داشت.
🔹هیچ وامی از صندوق بینالمللی پول گرفته نمیشود. بحثی که مطرح شد مربوط به افزایش سرمایه ایران در این صندوق و نحوه استفاده از آن است.
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
🔴 ثبت رایگان قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری در سامانه املاک وزارت راه و شهرسازی
💬 برای ثبت به آدرس زیر مراجعه کنید:
amlak.mrud.ir
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
🔴 صبر ائمۀ اطهار علیهمالسلام در بحث و گفت وگو با مخالفانشان
آیت الله علوی بروجردی:
وجود مقدس امیرالمؤمنین صلواتالله و سلامه علیه، در عهدنامۀ مالک اشتر، به مالک تصریح میفرمایند شما که به مصر میروید، مردم آنجا دو دستهاند: «فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ، وَإِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ».
«نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ»، یعنی مثل شما مسلمان نیستند، اما مثل شما انسان هستند و صاحب حقوقاند. از نظر فقه شیعه، اگر کسی مسلمان نباشد، اینطور نیست که در جامعۀ اسلامی و در جوامع غیراسلامی، هیچ حقوقی نداشته باشد. فقه همان طور که برای انسان مسلمان حقوق و کرامتی قائل است، برای افراد غیرمسلمان هم همین کرامت را قائل است. حضرت رسول صلواتالله و سلامه علیه پس از مهاجرت به مدینه، با دو قبیلۀ یهودی بنینضیر و بنیقریظه که در مدینه بودند، مراوده و رفاقت داشتند؛ تا زمانی که آنها مقابل پیغمبر ایستادند و جنگیدند. در چنین موقعیتی، هر انسانی از خود دفاع میکند؛ هر کس که باشد و پیرو هر عقیدهای که باشد. این مسئلهای جداست. پیامبر همچنین مسیحیانی را که خدمت ایشان میآمدند، تکریم میکردند.
فراتر از همۀ اینها، ابنابی العوجاء، در اصطلاح امروزی، ماتریالیسم بود. او محضر امام صادق علیهالسلام میرسید و تمام بحثهای خداشناسی و رسالت را انکار میکرد و از حضرت سؤال میپرسید. امام صادق علیهالسلام نهتنها با او تندی یا بیاحترامی نمیکردند، بلکه با کمال حوصله حرفهایش را میشنیدند و پاسخ میدادند. حتی یک بار ابن ابیالعوجاء با هُشام بن حکم، که از شاگردان امام صادق بود و در علم کلام تبحر بسیاری داشت، شروع به بحث کرد و معمولاً در بحثها سماجت نشان میداد. هشام عصبانی شد. ابن ابی العوجاء به او گفت: «من با استاد تو امام صادق ساعتها جر و بحث میکنم، اما از ایشان یک بار عصبانیت ندیدم!» در طول تاریخ شیعه تا به امروز، رفتار مراجع و بزرگان اینگونه بوده است و این خصوصیات ائمه در رفتارشان نمود دارد.
علمای شیعه مانند شیخ طوسی و شیخ مفید در بغداد با سنّیها محشور بودند. همچنین با مردم مسیحی و یهودی معاشرت داشتند. حتی در ایران، از قدیم تا به امروز، علمای شیعه با زرتشتیان همنشین بودهاند. مرحوم آیتالله سید محمدرضا شیرازی امام جمعۀ کرمان بود. معروف است وقتی که ایشان از دنیا رفت، تعداد جمعیت زرتشتی که در تشییع جنازهاش شرکت کردند، بیشتر از افراد مسلمان بود؛ چون حرفش این بود که ما باید حقوق همه را حفظ کنیم و نباید بگوییم چون فلان کس زرتشتی است، حقی ندارد و حقوقش را ضایع کنیم.
ارامنه یک گروه مسیحی ایرانی هستند. زمانی که عثمانیها به آنها فشار میآوردند و آنها را میکشتند، همان طور که شیعهکُشی میکردند، این ارامنه به ایران پناه آوردند. ایرانیها و علمای شیعه با آغوش باز از این ارامنه استقبال کردند. ما باید با همۀ انسانها مراوده داشته باشیم./ ۱
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
🔴 عشق و ارادت یهودیان بروجرد به مرحوم آیتالله بروجردی
آیت الله علوی بروجردی:
مرحوم آیتالله بروجردی مدت ۱۵ سال مرجعیت عام دنیای شیعه و مدت ۱۷ سال در قم اقامت داشتند. پیش از آن، ایشان ۳۴ سال در بروجرد اقامت داشتند. یعنی ایشان ۱۰ سال برای تحصیل اصفهان بودند، سپس ۱۰ سال به نجف مشرف شدند. بعد از آن به بروجرد آمدند. و زمانی که در قم مریض شدند، ایشان را به تهران بردند. چه در دورانی که در بروجرد بودند و چه در دورانی که در قم بودند، ما شاهد و ناظر روش و رفتار ایشان با دیگران بودیم. مثلاً در بروجرد، از قدیم تا کنون، یهودیان بسیاری زندگی کردهاند و میکنند. عدهای از آنها به اسرائیل مهاجرت کردند، ولی بسیاری از آنها هنوز هم در بروجرد هستند. رابطۀ یهودیان با مرحوم آیتالله بروجردی به گونهای بود که وقتی ایشان از دنیا رفتند، این یهودیان برای ایشان مجلس برگزار کردند و بیشتر از مسلمانها عزاداری میکردند. چون آیتالله بروجردی در مدتی که در آن شهر بودند، اگر برای رفع اختلافی که یک طرف ماجرا یهودی بود به ایشان رجوع میکردند، ایشان هیچ وقت حاضر نبودند حق یهودی، اگر ذیحق است، ضایع شود. این مطلب را همه میدانستند. ایشان حتی دربارۀ نحوۀ برخورد مسلمانها با آنها حساسیت داشتند.
در میان محلۀ یهودیها و قبرستان آنها، محلۀ مسلماننشین بوده است. وقتی یک یهودی از دنیا میرفت، برای تشییع جنازهاش باید از محلۀ مسلمانها رد میشدند. معمولاً بچههای مسلمانها جمع میشدند و به جنارۀ یهودی سنگ میزدند. مرحوم آیتالله بروجردی چندین بار در مسجد سلطانی بروجرد، که الان مسجد امام نام دارد، این مسئله را تذکر دادند و مردم را نهی کردند. اما مردم اعتنا نکردند. ایشان تصمیمی گرفتند و به یهودیها اعلام کردند که از این به بعد اگر کسی از شما فوت شد، به من خبر بدهید. وقتی به ایشان خبر میدادند، ایشان به محلۀ یهودیها میرفتند و جنازۀ یهودی از دنیا رفته را با مشایعتکنندگان تا قبرستان همراهی میکردند. لذا بچهمسلمانها به احترام آیتالله بروجردی دیگر به جنازه سنگ نمی زدند. یهودیهای بروجرد به ما میگفتند مرحوم آیتالله بروجردی قدس سره اینقدر سالها این کار را کردند تا این رسم سنگپرانی از بین رفت وبه مردم آموختند که جنازۀ یهودی هم احترام دارد و ما حق نداریم به آنها توهین کنیم.
مرحوم آیتالله بروجردی در ایامی که در بروجرد بودند، طبیبی یهودی به نام حکیم یوسف داشتند و هنگام کسالت، این حکیم برایشان طبابت میکرد. حتی وقتی آیتالله بروجردی به قم آمده بودند، گاهی حکیم یوسف برای دیدنشان به قم میآمد. آیتالله بروجردی هم او را در منزل خودشان نگه میداشتند و سر سفرۀ خودشان از او پذیرایی میکردند.
یکی از نوادگان حکیم یوسف، برای من نقل میکرد که حکیم یوسف بعد از فوت آیتالله بروجردی برای ایشان چنین تعریف کرده است که: «در بروجرد، بزرگان شهر و همۀ مردم وقتی مریض میشدند، من را برای طبابت به منازلشان میبردند. وقتی میخواستم وارد منزل شوم، مخصوصاً روزهای بارانی (چون بروجرد سردسیر و بارندگی زیاد است) برای رفتن به خانۀ آنها گرفتاری داشتیم. مردم میگفتند: حکیم صبر کن! روی فرش یک تکه پارچه میانداختند و میگفتند پایت را روی این پارچه بگذار و روی فرش نگذار! من مریض را معاینه میکردم. چای هم که برایم میآوردند، در حضور خودم میگفتند: این استکان حکیم را جدا بگذارید و آب بکشید! من سالها، حدود ۳۴ سال برای معالجۀ آیتالله بروجردی به منزلشان میرفتم؛ اما ایشان یک بار با من چنین رفتاری نکردند؛ حتی اگر روز بارانی بود. برایم چای میآوردند و کسی نمیگفت استکان حکیم را آب بکشید. هیچ وقت احساس نکردم که در منزل آقای بروجردی، با آن مسلمانهایی که در آن خانه هستند، تفاوتی دارم.» این نکته بسیار مهم و نشاندهندۀ احترام به کرامت انسانی است، آن هم از جانب کسی که مرجع است و فقه را میشناسد./ ۲
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
🔴 زرتشتی بااخلاصی که در ساخت مسجد اعظم سهیم شد
آیت الله علوی بروجردی:
آقای لرزاده مهندس و معمار مسجد اعظم بودند. ایشان میگفتند: «ما هنگام بناکردن مسجد اعظم، به آب نیاز پیدا کردیم؛ چون آب در قم کم بود، تصمیم گرفتیم چاه آبی بزنیم که از آن آب در مصارف مسجد استفاده کنیم.» لرزاده از معماران بسیار خبره بودند، یعنی میکوشیدند کارشان را اساسی و درست انجام دهند. این تلاش و اهمیتدادن به کار، سفارش آقا امیرالمؤمنین علیهالسلام است. از حضرت رسول صلیالله علیه و آله و سلم هم روایت شده که مؤمن وقتی کاری انجام میدهد، آن را محکم و اساسی انجام دهد. آقای لرزاده میگفتند: «برای چاهزدن تحقیق کردیم که کدام مؤسسه و چه کسانی هستند که این چاه آب را بهتر از دیگران میزنند و اصول را میدانند و با فنّش آشنا هستند. بنگاه آبیاری جمشید یگانگی و پسران را که دفترشان اول خیابان سعدی بود، به ما معرفی کردند. نزد آنها رفتیم و موضوع را مطرح کردیم. آنجا فهمیدیم که اینها زرتشتی هستند. نگران شدیم که اگر الان در زمینی که آیتالله بروجردی برای ساخت مسجد وقف کردهاند، برای چاه زدن داخل این مسجد از زرتشتیها کمک بگیریم، حتماً به ما اعتراض میکنند. در واقع از یک طرف کار اینها اصولی و دقیق بود. از طرف دیگر هم محذور این معنا را داشتیم. خدمت آیتالله بروجردی رسیدم و موضوع را گفتم. ایشان گفتند چرا معطل کردید؟ بیایند و چاه را بزنند. زرتشتی هستند که باشند! ایشان اجازه دادند زرتشتیها بیایند و داخل مسجد اعظم چاه بزنند. و چاه خوبی هم زدند. پس از اتمام کار، از آنها صورتحساب خواستیم و از کارشان هم تعریف کردیم و خواستیم مخارج را بگویند. اما آنها امروز و فردا میکردند. در نهایت یک روز خودم به دفترشان پیش خود جمشید یگانگی رفتم که آن وقت مدیرعامل آنجا بود. به او گفتم چرا صورتحساب نمیدهید؟ گفت من دلم میخواهد یک بار خدمت آیتالله بروجردی برسم و ایشان را ببینم و بعد صورتحساب بدهم. تا این را گفت، با خودم فکر کردم آیتالله بروجردی نمیپذیرند. نگران بودم که آیتالله بروجردی بگویند نه لازم نیست بیایند، اینها زرتشتی هستند. در قم خدمت آیتالله بروجردی رفتم و موضوع را گفتم. ایشان گفتند چرا او را با خودت نیاوردی؟ به او بگو بیاید. خوشحال شدم و به آقای یگانگی هم که گفتم، بسیار خوشحال شد. چند روز بعد با هم به منزل آیتالله بروجردی رفتیم. وارد شدیم، در اتاقی که آیتالله بروجردی جلوس کرده بودند، عدهای از علما و بزرگان هم بودند. مرحوم آیتالله بروجردی چهرۀ پُرهیبتی داشتند. هیبت ایشان آقای یگانگی را گرفت و با یک اشتیاقی به حالت دویدن به سمت آیتالله بروجردی رفت. ایشان نشسته بودند و نمیتوانستند بلند شوند. آقای یگانگی روی زمین افتاد و صورت ایشان را در دست گرفت و محاسن و دستهایشان را بوسید. وقتی هم که نزد ایشان نشسته بود، دستان آیتالله بروجردی را گرفته بود و رها نمیکرد. وقتی آقای یگانگی رفت که صورت ایشان را ببوسد، آیتالله بروجردی نه صورت برگرداندند و نه چهره در هم کشیدند. با همان لبخند از او استقبال کردند و دست خود را هم که این زرتشتی گرفته بود، از دست او بیرون نکشیدند. ایشان به آقای یگانگی گفتند من از شما تشکر میکنم. چاهی که در مسجد زدید، خیلی خوب بود و آب خوبی هم داده. برای ما زحمت کشیدید، اما چرا هزینهاش را به ما اعلام نمیکنید و صورت حساب نمیدهید؟ آقای یگانگی به آیتالله بروجردی گفتند من آمدهام خدمت شما که تقاضایی کنم؛ اینجا برای خدا مسجد است. شما دارید آن را میسازید. به من اجازه میدهید به اندازۀ این چاه در ساختن این مسجد و معبد شما سهیم باشم؟ آیتالله بروجردی بلافاصله گفتند قبول میکنم. آیتالله بروجردی بهراحتی از افراد پول نمیگرفتند یا این کارها را سریع نمیپذیرفتند. بعضیها که میخواستند به مسجد کمک کنند، اگر پولشان سهم امام بود، نمیپذیرفتند و میگفتند باید تبرع باشد. گاهی که پولی به ایشان میدادند، ایشان میگفتند باید در پاکت بگذارید و بدهید. شما به دست امام زمان پول میدهید. بسیار مقید به این نکات بودند. اما در ماجرای مسجد اعظم، تا این زرتشتی گفت من میخواهم شریک باشم، ایشان بلافاصله پذیرفتند. آقای یگانگی بسیار خوشحال شد و دست ایشان را دوباره بوسید./ ۳
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
🔴 وقتی چهره مرحوم آیت الله بروجردی قرمز شد
آیت الله علوی بروجردی:
... بعد از این اتفاق، یکی از علمای حاضر در مجلس، به مرحوم آیتالله بروجردی گفتند حالا که آقای یگانگی اینطور به شما اظهار علاقه و ارادت میکند، از او بخواهید که مسلمان شود! تا این شخص این جمله را گفتند، مرحوم آیتالله بروجردی چهرهشان قرمز شد (و معمولاً این قرمزی تا گوش ایشان هم میآمد) و درون خود فرو رفتند و سکوت کردند. رفتار آیتالله بروجردی از یاد آقای یگانگی برده بود که او در میان آنها مسلمان نیست و خود را یکی از آنها میدید. اما تا این مسئله مطرح شد، احساس بیگانگی در خودش پیدا کرد و درهم رفت. مرحوم آیتالله بروجردی چند دقیقهای سکوت کردند که مبادا به آن عالِم از سر ناراحتی عتابی کنند. سپس بعد از مدتی تحمل ناراحتی، وقتی آرام شدند به نطق آمدند و به آن عالم فرمودند که من دعا میکنم خداوند اخلاص آقای یگانگی را به ما بدهد. یعنی این زرتشتی هم میتواند اخلاص داشته باشد و ما هم میتوانیم اخلاص او را ببینیم. مجدد فضا با این جملۀ ایشان تغییر کرد و آقای یگانگی هم مانند چند دقیقۀ قبلش شد. سپس برای خداحافظی، مجدد خم شد و دستان مرحوم آیتالله بروجردی را بوسید. ایشان که به علت کهولت سن نمیتوانستند بهتنهایی بلند شوند، از پیشکار خود حاج احمد آقا کمک گرفتند و برخاستند و آقای یگانگی را تا درب اتاق بدرقه کردند. در حالی که برای علما چنین کاری نمیکردند. در واقع این کار را برای جبران کلام آن عالِم انجام دادند.» از عجایب هم این است که این چاه هنوز هم هست و آبش شیرینتر از آب سایر چاههای قم است و الان هم در مسجد و حرم از آن استفاده میکنیم.
ما باید توجه به خدا و اخلاص پیروان سایر ادیان را هم به رسمیت بشناسیم. در عقیده، مسئلۀ توحید مطرح است. در توحید، آنها هم مثل ما هستند و فقط در احکام باهم تفاوت داریم. پس آنها برای خدا کار انجام میدهند و کارشان میتواند اخلاص داشته باشد. ما باید متوجه این موضوع باشیم. ماجرای این چاه هنوز هم ادامه دارد. سالها بعد از رحلت آیتالله بروجردی، زمانی که آیتالله سید محمدحسن طباطبایی متولی مسجد اعظم هم فوت شدند و نوادۀ ایشان، مرحوم آقا سید محمدصادق طباطبایی، این مسئولیت را به عهده گرفتند، در زمان ایشان چاه مشکل پیدا کرد و آب استخراج نمیشد. مجدد به دفتر آقای یگانگی رجوع کردند و آنها پس از بررسی، بازسازی آن را به عهده گرفتند و آبدهی چاه مثل گذشته شد. اما آنها هم صورتحساب نمیدادند. وقتی پیگیری کردند، متوجه شدند آقای یگانگی فوت کرده است و پسر ایشان متصدی دفتر است. پسر آقای یگانگی گفته بودند پدرم در این پرونده نوشته است که این چاه را ما به مسجد آیتالله بروجردی تقدیم کردهایم و تا وقتی این بنگاه هست و تا وقتی شماها هستید، هر مشکلی که این چاه پیدا کند، موظفید آن را رایگان ترمیم کنید./ ۴
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
ادامه دارد.....
🔴 محروم کردن نماینده از تریبون مجلس، تجاوز به حقوق مردم حوزه انتخابیه است/ این اقدام نه قانونی است نه به مصلحت
نماینده چابهار در مجلس با اشاره به بستن تریبون دکتر احمدعلیرضابیگی، نماینده مردم تبریز گفت: رهبری می فرمایند مجلس باید در همه حال صراحت و شفافیت خود را حفظ کند. محروم کردن یک نماینده از حق قانونی اش که تریبون مجلس است اجحافی به مردمان حوزه انتخابیه خواهد بود چراکه نماینده تبلور خواست و اراده مردم آن پهنه است؛ امیدوارم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در این زمینه تجدید نظر کند.
معین الدین سعیدی با بیان این مطلب افزود: معتقدم این موضوع با اصول مصرح قانون اساسی منافات دارد و به صلاح کشور و مجلس هم نیست که هیات نظارت چنین اقدامی انجام دهد.
وی افزود: در این بحثی نیست که هیات نظارت وجه قانونی دارد و در بسیاری از موارد وظیفه قانونی دارد که ورود کند اما اینکه آیا دامنه اختیارات در حدی است که یک نماینده را از حق قانونی اش که استفاده از تریبون مجلس است محروم کنند معتقدم چنین اختیاری وجود ندارد، مضاف بر اینکه به صلاح کشور هم نیست.
سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا این بابی را باز نمی کند که نمایندگان نتوانند راجع به مسائل کشور اظهار نظر کنند گفت: براساس اصول قانون اساسی کشور نماینده می تواند در تمام موضوعات کشور در چارچوب وظایف نمایندگانی اش اظهار نظر کند و تشخیص اینکه این اظهار نظر در چارچوب وظایف نمایندگی بوده است را قانونگذار به هیات نظارت داده است و اعضای هیات به این نتیجه رسیدند که فرمایشات آقای بیگی در راستای وظایف نمایندگی اش نبوده است! اما اینکه این مسئله باعث شود که وی از تریبون مجلس استفاده نکند محروم کردن مردم حوزه انتخابیه وی از حقوق شان است و ما خواستار تجدید نظر در این مسئله هستیم.
وی خاطر نشان کرد: قطعا دوستان توجیه شان این است که سخنان آقای بیگی مطابق با وظایف نمایندگی نبوده است و باعث التهاب در جامعه شده است! این یک بحث است اما اینکه یک نماینده را از حق قانونی اش برای صحبت کردن منع کنیم بحث دیگر است که از نظر من پذیرفتنی نیست و باید در این زمینه تجدید نظر شود.
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☢ دانشمندان هسته ای کشور یه جلبک کشت کردن که هر گرمش رو خارجی ها ۳۹۰ دلار میخرن
🖍یعنی کیلویی ۳۹۰/۰۰۰#هزاردلار
با دلار امروز کیلویی #تقریبا۱۸میلیاردتومان
👺اون وقت زیباکلام میگه هستهای میخوایم چیکار :
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah
🔴 نماینده مجلس:
🔻پزشک اطفال، وزیر خارجه میشود، کسی که علوم سیاسی خوانده، وزیر کار! / همین باعث شده کشور به «روز سیاه» بشیند
رحیمی جهانآبادی گفت:
🔹کسی که پزشک اطفال است وزیر خارجه میشود، کسی که علوم سیاسی خوانده، وزیر کار میشود و این مشکل کل دولتها و جناحهای ما است و همین باعث شده که کشور به روز سیاه بشیند. باید به جوابی که به خدا، ملت و تاریخ میدهید فکر کنید و بعد به کسانی رای دهید که برنامههای شعاری و انشایی ندارد.
🇮🇷🕊☫https://t.me/bazgashtaznimehrah
🇮🇷🕊☫ @bazgashtaznimehrah