☑️قبایل «مأرب» در عملیات اخراج اشغالگران سعودی-اماراتی به انصارالله پیوستند
🔺شماری از شیوخ قبایل مأرب اعلام کردند در کنار ارتش و کمیتههای مردمی، عملیات آزادسازی این شهر راهبردی را آغاز کردهاند.
صابرین نیــــــــوز
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz
4_5893485253770610974.pdf
2.89M
📕کتاب دیوان امام علی علیه السلام
این کتاب مجموعه اشعاری است که منسوب به امیرالمومنین على (علیهالسلام)می باشد
#حضرت_علی علیهالسلام
#شعر
کتابخانه برهان
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz
جوابیه ای بر اظهارات اخیر آقایان حسن روحانی و سروش محلاتی پیرامون #معاهدات_پیامبر(ص)
▫️کاظم محدثی/ حوزوی_دانشجوی دکتری علوم سیاسی
[ص ۱ از ۳]
#جوابیه/۲
💥اختصاصی/ پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️پیمانهای رسول خدا(ص) با کفار در یک تقسیمبندی جغرافیایی به سه دسته تقسیم میشوند؛ پیمان با کفار مکه، پیمان با کفار مدینه و پیمانهایی با سایر قبایل مستقر در بیرون مکه و مدینه.
به گواهی تاریخ رسول خدا(ص) تنها در صلح حدیبیه با کفار مکه یعنی قریش پیمان صلح بست، که طی آن قریش متعهد شده بود در صورت مسلمان شدن افراد هر قبیلهای متعرض آنها نشود و سایه تهدید را از افرادی که مسلمان میشوند بردارند، ولی قریش در سال هشتم هجری این بند را نقض کرد و به قبیله تازه مسلمان حمله کرد. بدنبال این نقض عهد، با اینکه ابوسفیان جهت عذرخواهی به خاطر این نقض عهد به مدینه آمده بود، رسول خدا(ص) عذر او را نپذیرفت و آن عهد را کان لم یکن فرض کرد و نادیده گرفت و به مکه حمله و آنجا را در سال هشتم هجری فتح کرد.
▫️در سال 13 بعثت به محض هجرت به مدینه یکبار با عموم مردم مدینه و بار دوم با سه قبیله یهودیان مدینه یعنی بنی قین قاع، بنی نضیر و بین قریظه در سال دوم هجری پیمان عدم تجاوز بست، بر اساس این پیمان آنها متعهد شده بودند اولا با دشمنان اسلام و مسلمانان همکاری نکنند. ثانیا هیچ گامی بر ضرر پیامبر (ص) و مسلمانان برندارند. ثالثا: اگر بر خلاف این قرار داد عمل کردند، پیامبر(ص) حق هرگونه مجازات آنها را اعم از قتل یا اسیر کردن زنان و کودکان و یا ضبط اموالشان را دارد.
▫️بدنبال این پیماننامه بنی قینقاع بعد از پیروزی مسلمانان در جنگ بدر، بنای بر دشمنی و مخاصمه با آن حضرت گذاشت، و یکی از یهودیان به همسر یکی از انصار در بازار اهانت کرد، و یک مسلمان با غیرت آن یهودی را کشت و بدنبال آن یهودیان بنی قینقاع جمع شده آن مسلمان را کشتند. با نقض پیمان بنی قینقاع رسول خدا(ص) بلافاصله بیعت خود با آنان را نقض کرد و قلعهشان را محاصره و آنان را همراه با زن و فرزند و اموالشان از مدینه اخراج کرد.
▫️در چهارم هجری یهود بنی نضیر طرح ترور نافرجام رسول خدا(ص) را چید و بنا بود که هنگام نشستن رسول خدا(ص) کنار دیوار قلعه بنی نضیر سنگی از بالا بر روی سر پیامبر(ص) پرتاب کرده و آن حضرت را به شهادت برسانند که با اطلاع پیامبر(ص) از طریق غیب به این توطئه، دست بنی نضیر رو شد و نقض عهدشان آشکار گردید لذا رسول خدا(ص) قلعه شان را محاصره و آنان را بلافاصله از مدینه اخراج کرد.
در سال پنجم هجری قبیله یهودی بنی قریظه در جنگ احزاب با قریش بر ضد پیامبر(ص) و بلافاصله رسول خدا(ص) با اجرای حد مردان آنها را به قتل رساند.
🔹براساس تحقیقات به عمل آمده در هیچ یک از موارد فوق رسول خدا(ص) بعد از نقض عهد دشمنان مجددا پشت میز مذاکره و تجدید عهد با آنان ننشست، بلکه بلافاصله نقض عهد آنها را با نقض عهد پاسخ داد و بعد از خروج دشمنان از پیمان، آن حضرت نیز از پیمان خارج شد و تجدید پیمان با آنان نکرد.
🔹پرسش این است که اگر مستند سخن جناب آقای رئیسجمهور و یا آقای سروش محلاتی سیره رسول خدا(ص) است لطفا بفرمایند در #کدام_پیمان آن حضرت بعد از خروج دشمن از پیمان فیمابین، دوباره با آنان پیمان بست؟
و اگر مستند ایشان آیات قرآن مجید مانند آیه «الَّذِينَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِي كُلِّ مَرَّهًٍْ وَ هُمْ لا يَتَّقُونَ» «همان کسانی که با آنها پیمان بستی سپس هر بار عهد و پیمان خود را میشکنند و (از پیمان شکنی و خیانت،) پرهیز ندارند.» (56 / انفال) است: باید گفت کلمه (مِن) در آیه بعضیه است(علامه طباطبایی، المیزان) یعنی بعضی از کفار که با آنان پیمان بستهای، بنابراین مقصود از «الَّذِينَ عاهَدْتَ» طبق نظر مفسران شیعه، یهودیانی است که با رسول خدا(ص) پیمان بستهاند و آنها یهودیان سه قبیله بین قینقاع، بنی نضیر و بنیقریظه بودند که رسول خدا(ص) با هر یک از آنها در بدو هجرت به مدینه بهطور جداگانه پیمان عدم تجاوز امضا کرد. بنابراین منظور از اينكه فرمود: «كُلِّ مَرَّهًٍْ» این است که آن سه دسته یهودیانی که با هر دسته رسول خدا(ص) یکبار پیمان بست، هر سه دسته در سه مرحله مجزا عهد خود را شکستند.
🔻دفعه اول بنیقینقاع عهدش را شکست، دفعه دوم بنی نضیر و دفعه سوم بنیقریظه؛ ولی چون همه جزء کفار یهود بودند میتوان گفت یهود در مجموع سه بار عهدش را شکست ولی هر بار یک دسته یک پیماننامه را نقض کرد، و دفعه بعد قبیلهای دیگر نقض عهد کرد؛ مقصود این نیست که رسول خدا(ص) با یک قبیله از کفار مثل قبیله یهود بنینضیر یکبار پیمان بست و بعد از نقض عهدشان دوباره با آنان پیمان بست و بعد از نقض عهد دومشان، پیامبر(ص) برای دفعه سوم با آنها تجدید عهد کرد و باز عهدشان را شکستند.
@rozaneebefarda
ادامه👇
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz
🇮🇷 بدون مرز 🇮🇷
جوابیه ای بر اظهارات اخیر آقایان حسن روحانی و سروش محلاتی پیرامون #معاهدات_پیامبر(ص) ▫️کاظم محدثی/
جوابیهای بر اظهارات اخیر حسن روحانی و سروش محلاتی پیرامون #معاهدات_پیامبر(ص)
[ص۲از۳]
🔹بنابراین اگر مستند جناب رئیسجمهور آیه فوق باشد باید گفت اولا برداشت شما خلاف دیدگاه مفسران بزرگ شیعه است و ثانیا چطور دو آیه بعد را ندیدهاند آنجا که در آیه58 سوره انفال میفرماید: «وَ إِمَّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيانَهًًْ فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلى سَواءٍ إِنَّ اللهَ لا يُحِبُّ الْخائِنِينَ» «و هر گاه (با ظهور نشانههايى،) از خيانت گروهى بيم داشته باشى (كه عهد خود را شكسته، حمله غافلگيرانه كنند)، بهطور عادلانه به آنها اعلام كن كه پيمانشان لغو شده است؛ زيرا خداوند، خائنان را دوست نمىدارد!)»
🔻«خیانت» به معنای عام عبارت است از نقض هر حقی اعم از عهد یا امانت و در آیه فوق به جهت سیاق آیات قبل از این آیه که در مورد عهد و پیمان با کفار است به معنای شکستن عهد است. کلمه «نبذ» هم به معنای لغو کردن است. و کلمه «سواء» به معنی عدالت و برابر است و ترکیب «إِمَّا تَخافَنَّ» به معنای این است که «اگر بیم داشته باشی که امری خطرناک در شرف وقوع باشد.»
«معناى آيه اين است كه: اگر از قومى كه ميان تو و ايشان عهدى استوار گشته ترسيدى كه در عهدت خيانت كرده و آن را بشكنند، و ترست از اين جهت بود كه ديدى آثار آن در حال ظهور است تو نيز عهد ايشان را نزد ايشان بينداز و آن را لغو كن، و لغويت آن را به ايشان اعلام هم بكن تا شما و ايشان در شكستن عهد برابر هم شويد، و يا تا اينكه تو در عدالت مستوى و استوار شوى، چون اين خود از عدالت است كه تو با ايشان معامله به مثل كنى، چون اگر بدون اعلام قبلى با ايشان به جنگ درآيى خواهند گفت كه خيانت كرده، و خدا خيانتكاران را دوست نمىدارد.»
نکته جالب این آیه اینجا است که خداوند حتی پیمان شکنی دشمن را مطرح نمیکند بلکه میفرماید: حتی اگر بیم این را داشتید که دشمن قصد پیمانشکنی دارد میتوانید عهد خود را به همان میزان لغو کنید و منتظر پیمانشکنی کامل دشمن نباشید، البته به شرطی که پیش از لغو عهد به دشمن اطلاع دهید.
🔻خداوند میفرماید: اگر علاماتی مبنی بر اینکه امری خطرناک و واجبالاحتراز درحال وقوع است ظاهر شد و بیم خیانت از جانب قومی داشتی در این صورت عهد را نزد آنان بیانداز و آن را لغو کن و لغو بودن عهد را به آنان اعلام کن تا شما و ایشان در شکستن پیمان با هم برابر شوید، یا اینکه تو در عدالت مستوی و استوار شوی، چون معامله به مثل خود عین عدالت است.
بانگاهی به این دو آیه و موضوعاتی که در آن مطرح شده است در مییابیم که:
1- پیمان به گونهای باشد که دشمن نتواند آن را نقض کند.
2-به قدری هوشیار باشیم که دشمن قصد خیانت داشت فوراً مطلع شویم و پیمان را با او لغو کنیم و این یعنی در مسائل مهم نظامى و اجتماعى، منتظر وقوع خیانت نباشید، بلکه باید با احتمال خیانت اقدام کنید. فهم استراتژی رفتاری پیامبر(ص) که مبتنی بر آیات قرآن است، بسیار مهم است؛ چرا که معتقدیم رفتارهای معصومان علیهم السلام عین نصّ آیات قرآن است؛ در برآیند این دست از آیات قرآن درمییابیم اصل مذاکره با دشمن محل اشکال نیست، اما این مسئله با شروطی همراه است که شامل عدم خوف از خیانت و خدعه دشمنان و مراقبت از توطئه نهفته آنان است. اتفاقاً رهبر معظم انقلاب در طول مذاکره با دشمن، بر این نوع استراتژی تأکید داشتند؛ ایشان در بیاناتی فرمودند:«جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، اما اروپاییها به وظایف خود عمل نکردهاند و این قابل قبول نیست که ما به طور کامل به تعهدات خود در برجام عمل کنیم اما آنها تعهدات خود را انجام ندهند».«دیدار رئیس جمهوری روسیه با رهبر انقلاب 16/6/1397»
3-با این دو اقدام ابتکار عمل به دست دشمن نمیافتد و نمیتوانند حتی گمان کنند که از مسلمانان سبقت گرفتهاند.
ترجمه و تفسیر این دو آیه را بهتر است از قلم جناب آقای #هاشمی_رفسنجانی در تفسیر راهنما بخوانیم، شاید بیان ایشان تا حدودی آقایان روحانی و محلاتی را قانع کند. مرحوم هاشمی رفسنجانی در تفسیر خود از آیات57 و58 سوره انفال می نویسد:
1-مسلمانان موظفند در صورت ظهور نشانهای حاکی از تصمیم کافران بر پیمانشکنی، معاهدات فیمابین را الغا و آن را بی اعتبار بشمارند.
2-لغو و بیاعتبار دانستن معاهده را به اطلاع دشمن برسانند.
3-رهبران جامعه اسلامی باید به احتمال وقوع خیانت از سوی کفار ترتیب اثر داده و نباید برای تصمیمات لازم در انتظار وقوع خیانت باشند.
4-با دشمن پیمان شکن همانند خود او برخورد کنند.خداوند، خائنین را دوست ندارد . تو ای پیامبر(ص) موظف هستی معاهده را لغو کنی تا راه برای نبرد با آنان باز شود.
5- پیامبر(ص) از جانب خدا فرمان یافت تا در صورت تسلط بر یهودیان پیمان شکن و جنگ آفرین، آنان را به گونهای مجازات کند که زمینه پراکنده شدن دیگر دشمنان فراهم آید
🇮🇷 بدون مرز 🇮🇷
جوابیهای بر اظهارات اخیر حسن روحانی و سروش محلاتی پیرامون #معاهدات_پیامبر(ص) [ص۲از۳] 🔹بنابراین اگ
جوابیه ای بر اظهارات اخیر آقایان حسن روحانی و سروش محلاتی پیرامون #معاهدات_پیامبر(ص)
[ص ۳ از ۳]
🔹اگر آقای روحانی در بستن پیمان با آمریکایی ها به قرآن استناد می کند، در مورد نقض پیمان و نحوه برخورد با پیمان شکنان هم به قرآن استناد کند و اگر هیچ تفسیری از قرآن را در این باره بر نمیتابد حداقل به ترجمه و تفسیر مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی عمل کند.
🔻از زمان بدعهدی و نقض پیمان آمریکا در برجام هیچ قول، فعل و تقریری که حکایت از
عمل به رهنمودهای چندگانه گانه آقای هاشمی رفسنجانی در تفسیر آیه های 57 و 58 سوره انفال باشد، از رئیس دولت و دستگاه دیپلماسی دیده نمی شود.
🔹نکته دیگر، مطلب بسیار زیبایی است که علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان بیان می کنند و می فرمایند:
« و خلاصه، اين دو آيه دو دستور الهى است در قتال با كسانى كه عهد ندارند، و عهد را مى شكنند، و يا ترس اين هست كه بشكنند. پس اگر دارندگان عهد از كفار بر عهد خود پايدار نباشند و آنرا در هر بار بشكنند بر ولى امر است كه با ايشان مقاتله نموده و بر آنان سخت گيرى كند». یعنی این مورد از اختیارات ولی امر مسلمین است که تصمیم گیری کند نه حجت الاسلام روحانی و یا حجت الاسلام سروش محلاتی.
⭕️آنچه پیامبر (ص) با کفار پیمان بسته است پس از گذشت بیش از 1400 سال کم وکیف "داده" و "ستانده" در معاهدات معلوم است. اما ملت ایران هنوز نمی دانند ما چه دادیم و چه گرفتیم؟ متن برجام چیست؟ روح برجام کدام است؟
🔻قول تعهدات شفاهی رئیس جمهور به ملت قبل از برجام که فرمود؛ "به ملت اعلام می کنم طبق این توافق در روز اجرای توافق همه تحریم های موشکی و تسلیحاتی به صورتی که در قطعنامهها بود، لغو خواهد شد. تمام تحریم های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل و... به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق» (23 تیر 94 - خبرگزاریها) چه می شود؟
اوصاف رئیس جمهور از برجام که آن را فتح الفتوح، آفتاب تابان و ... نامید چه می شود؟
🔹آخرین سؤالی که از رئیسجمهور داریم این است که آیا در شرایط فعلی که دشمن هر بار و بهتعبیر قرآن، فِی کُلِّ مَرَّةٍ، نقض عهد میکند، باید از در مذاکره و مصالحه وارد شد؟
آیا اکنون از مرحله خوف از نقض عهد به مرحله یقین دست نیافتیم تا بخواهیم مجدداً پای میز مذاکره بازگردیم؟
و اینکه؛ آیا دشمن به دنبال صلح است یا خدعه و نیرنگ؟
▫️روزنه؛
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz
🌄 حضرتش ناراحت شده که از این پس باید برای خودروهای چند میلیاردی خودش مالیات بدهد، بند کرده به «عدالت»!!!
آقای عزیز، حتماً عدالت از نوع شما هم این بود که بیت المال و جیب ملت را خالی کنید و با آن کاخ و خودروهای چندین میلیاردی بخرید و مالیات هم ندهید!؟
عدالت از نوع غربی!
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz
روز جمعه ۲۵ فوریه ۱۹۹۴ که مصادف با روز پانزدهم رمضان بود یک شهرک نشین صهیونیست وارد حرم ابراهیمی شد و به روی نمازگزاران آتش گشود. در این اقدام تروریستی ۲۹ نفر شهید و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. باروخ گلدشتاین یک صهیونیست تندرو در شهرک کریات اربع بود که به علت درمان نکردن بیماران غیر یهودی از ارتش اخراج شد. او به کار طبابت می پرداخت اما هنوز افسر احتیاط بود. در آن روز لباس ارتشی خود را پوشید و خشابهای خود را پر کرد و جلوی چشم ارتش اشغالگر وارد مسجد شد. به گفته شاهدان، آن روز تعداد نگهبانان صهیونیست، کمتر از همیشه بود. ضمن اینکه هنگام تیراندازی، دربهای حرم را بستند. از پانصد نفر نمازگزار ۲۹ نفر شهید شده و ۱۵۰ نفر زخمی گشتند و بقیه به دست خالی این قاتل را به درک فرستادند.
http://libaniran.com/1397/12/08/goldstein-ibrahimi-mosque-massacre
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅سید علیرضا آل داود در شبکه خبر:
⭕️ چگونه بفهمیم چه اطلاعاتی از گوشی ما سرقت شده است؟
⭕️ چگونه با استفاده از بیگ دیتای سرقت شده از بستر پیام رسان های و شبکه های اجتماعی ذائقه سنجی و ذائقه سازی میکنند؟
⭕️آیا تلگرام روسی بود؟
✅کانال هوش سفید، جدیدترین تحلیل های حوزه های حکمرانی رسانه ای سایبری انقلاب اسلامی، جنگ شناختی ادراکی ترکیبی و سواد و تربیت رسانه ای🙏
https://eitaa.com/joinchat/225181696C454655872b
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz
⭕️ کاملا هریس بعد از تزریق واکسن کرونا دچار عوارض جانبی شد
🔻کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که از عوارض جانبی دوز دوم واکسن مدرنا رنج می برد.
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz
10.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تحلیل_تصویری
🔴 روایتی درباره کاپیتولاسیون
💬 #مستند_در_برابر_طوفان
🔹 مستند «در برابر طوفان» عنوان مجموعهای است که به روایت تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم از زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی تا انقلاب اسلامی میپردازد.
#پهلوی_بدون_روتوش
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz
🚫شبهه :چرا با داشتن دینی واحد، مراجع تقلید ما نظرات مختلف در احکام دینی دارند؟
✅پاسخ شبهه :
1⃣ در زمان حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در میان اصحاب اختلافی وجود نداشت. زیرا در صورت بروز هر گونه ابهام و مشکلی در فهم قرآن و سنت از این بزرگواران توضیح خواسته و موضوع توسط معصومین (ع) کاملاً روشن می شد. اما در زمان غیبت، فقهاء به علت عدم دسترسی مستقیم به امام (ع)، بایستی از منابع و مدارکی که از ائمه معصومین (ع) رسیده و از قرآن، این احکام را استنباط نمایند.
🔺از این رو فقهاء در فهم احکام از روایات، با مشکلاتی روبرو هستند مثلا:
2⃣ از حیث سند روایت: ممکن است فقیهی، شخصی را که در سند روایتی آمده ثقه و قابل استناد بشمارد، در صورتی که همین راوی را فقیهی دیگر اصلاً معتبر ندانسته و به روایت او عمل نکند و این منشأ اختلاف احکام می شود.
3⃣ اجمال در متون روایات: گاهی اوقات در متن روایات عباراتی بکار می رود که گرچه در زمان معصومین (ع) احتمالاً معنای آن واضح و روشن بوده است ولی در حال حاضر یعنی زمان غیبت معنای روشنی از آن بدست نمی آید. مثل لفظ غنا که مفهوم مبهمی دارد و برای آن مصادیق متعددی بیان می شود، این موجب اختلاف در فتاوی می شود.
4⃣ ابهام در جهت صدور روایات: قدرت و حکومت در زمان ائمه اطهار (ع) در اختیار بنی امیه و بنی عباس که از دشمنان اهل بیت هستند بوده است و در مواردی ایشان به راحتی و در آزادی نمی توانستند تمامی احکام را که مخالف آنها بوده است بیان کنند و در مواردی برای حفظ اصل اسلام و یا جان و مال شیعیان مجبور می شده اند که از روی تقیه احکام را بر وفق نظر مخالفین بیان کنند و یا اینکه آنرا در پرده و با کنایه و بدون صراحت بیان نمایند. لذا بعضاً این اخبار و روایات با آن دسته از روایاتی که در مقام بیان احکام واقعی هستند تعارض پیدا می کنند که هر فقیهی بایستی حکم واقعی و صحیح را در این میان استنباط نماید و بالطبع هر یک بنا به داشته ها و مقدماتی که در اختیار دارند به نتیجه ای خاص می رسند که شاید با یکدیگر اختلاف داشته باشد.
5⃣ اختلاف در مبانی اصولی: یکی از علومی که یک مجتهد برای اجتهاد و استنباط به او نیاز دارد و ابزار وی برای استخراج احکام به حساب می آید علم اصول فقه است که در آن از قواعدی که به وسیله آنها احکام استنباط می شوند بحث می شود و مقدمه ای برای فقه و فقاهت محسوب می شود که اختلاف در این اصول و قواعد موجب اختلاف در اجتهاد و بالطبع در احکام می شود که هر شخص فقیهی با توجه به مدارکی که دارد دارای مبانی خاصی بوده و اصول و قواعد خاص را قائل است که در نتیجه تأثیر مستقیم در نحوه استنباط احکام می گذارد و منشأ اختلاف فتاوا و احکام می گردد.
6⃣ اینها قسمتی از مسائلی بود که موجب اختلاف احکام می شد ولی توجه به این نکته نیز مهم است که در مسائل نظری هر رشته ای متخصصین آن با یکدیگر اختلاف نظر پیدا می کنند بطور مثال تمام فیزیکدانان و شیمی دانان و یا پزشکان در همه مسائل با هم اتفاق نظر ندارند و چه بسا اختلاف نظر در کمیسونهای پزشکی قبل از عمل جراحی به نتیجه روشن نرسد و علوم اسلامی و انسانی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
#پاسخ_به_شبهات
#اجتهاد_و_تقلید
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روحانی: ما حق نداریم با اعصاب مردم بازی کنیم!
🔹روحانی( ۹۹/۱۲/۰۶): مگر حق داریم با تریبونی که در اختیار ما است و میکروفونی که در اختیار ماست، با اعصاب مردم بازی کنیم. مگر اعصاب مردم برای ما است که با آن بازی کنیم. نمیشود این کار را کرد.
🔸روحانی(۹۸/۰۹/۰۶): من خودم هم بیخبر بودم! صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده!
#حافظه_تاریخی
🇮🇷بدون مرز
@bedonimarz
@bedonimarz